Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.262

2006
‎3) Pribatu bereziak, UEU eta HIZNET. Hauen artean ere ezberdintasun handiak daude: a) UPV/EHUn, unibertsitate nagusiena (handiena, titulazio gehien duena, zabalduena hiru campusetan, eta abar) eta publikoa izanik, bertan aurkitzea espero zitekeen soziolinguistika arloa� ren presentzia nagusiena, baina hain justu alderantziz gertatzen da; b) pribatu arrunten artean ere:
‎Hauen artean ere ezberdintasun handiak daude: a) UPV/EHUn, unibertsitate nagusiena( handiena , titulazio gehien duena, zabalduena hiru campusetan, eta abar) eta publikoa izanik, bertan aurkitzea espero zitekeen soziolinguistika arloa� ren presentzia nagusiena, baina hain justu alderantziz gertatzen da; b) pribatu arrunten artean ere: zaharrena den unibertsitatean (DU) dago eskaintzarik txikiena, eta berria den unibertsitatean berriz (MU) eskaintza nahiko aberatsa aurkitzen da; c) pribatu bereziak dira (UEU, HIZNET) aberatsenak, nahiz eta bereziak izan eta ez arruntak, euskalgintzako erakunde sozialen artean araututakoak, nahiko paradoxikoa dirudiena gure euskal testuingurutik kanpo.
‎1) UPV/EHU ageri da paradoxa handienak dituen unibertsitate arrunt modura: baldintza onenak izanik (publikoa delako, gizartean adostua dagoelako, handiena eta zabalduena delako, eta abar), modu eta neurri kaskarrenean erantzuten dio bere testuinguru sozialean (euskal testuinguruan) ematen den aztergai berezi handieneko bati:
‎1) UPV/EHU ageri da paradoxa handienak dituen unibertsitate arrunt modura: baldintza onenak izanik (publikoa delako, gizartean adostua dagoelako, handiena eta zabalduena delako, eta abar), modu eta neurri kaskarrenean erantzuten dio bere testuinguru sozialean (euskal testuinguruan) ematen den aztergai berezi handieneko bati: bi hizkuntzen arteko ukipenaren aztergaia, hain zuzen, soziolinguistika eta antzeko arloak (psikolinguistika, hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren psikopedagogia, „.) landuz.
‎1) UPV/EHU ageri da paradoxa handienak dituen unibertsitate arrunt modura: baldintza onenak izanik (publikoa delako, gizartean adostua dagoelako, handiena eta zabalduena delako, eta abar), modu eta neurri kaskarrenean erantzuten dio bere testuinguru sozialean (euskal testuinguruan) ematen den aztergai berezi handieneko bati: bi hizkuntzen arteko ukipenaren aztergaia, hain zuzen, soziolinguistika eta antzeko arloak (psikolinguistika, hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren psikopedagogia, „.) landuz.
‎EBA LUA ZIOA Atal handietako derrigorrezko irakurgai bereziak. (Gaiak):
‎Ondorengo irudian barne egitura horren islada ekarri nahi izan dugu. Gazteenen adin taldeak duen pisua bosten bat baino handiagoa izaki baztertu dugu adinarekiko banaketa hobeto antzeman dadin. Ordenatuetan adin tarte bakoitzari dagokion ehunekoa jarri dugu, orotara% 4 eta% 12 artekoak, eta abzisetan adin tarteak.
‎Dena den label guztiak ez dira guztion gustokoak, esaterako euskarak eta euskal kulturak ez dute labelik, horren dira sakratuak eta handiak non adjektiborik ez duten merezi ere. Beste hizkuntza eta kulturekin nahasian bizitzeko lehia gorrian jarrita dago euskara.
‎" Elebidun funtzionala, euskaldun elebakarra, aktiboa,... berreskurapen biziko udalerriak, eutsi indar handikoak ,...
‎Are gehiago, populazio osoko neurketa izanik erantzun batzuk beste batzuk baino probableagoak dira eta hori probabilitate legeen arabera jakingarria da. Aldez aurretiko probabilitateen azterketa bat eginez probabilitate handiagokoa da iaeuskaldunen kategoria erdaldunena baino.
‎Horrela arestian esandako tipologia estatistikoan oinarrituz zazpi hiztun multzo horiek hiru multzo handietara ekartzen dira. Hau da, beharbada, sailkapenik hedatuena eta erabiliena, Soziolinguistikazko Mapan (1989): EUSKALDUNAK:
‎Elebidun funtzionala, euskaldun elebakarra, aktiboa,... berreskurapen biziko udalerriak, eutsi indar handikoak ,... Guztiak oso interesgarriak eta azterketa eta ikerketetarako liluragarriak.
‎J.I. Ruiz de Olabuenaga soziologoak (1983anMapaSociolingü� stico Vasco), euskara nekazal eta arrantzale giroko gertaera bezala definitu zuen. Harez geroztik, euskararen berreskurapenaren bidez euskara udalerri eta hiri handietara zabaltzen ari da bere eragina. Haatik ezin esan daiteke euskara egun kaletarren hizkuntza denik.
‎" Gazteen artean alfabetatuak direnek besteek baino joera handiagoa erakusten dute euskaraz aritzeko hiztun garatuagoak direlako"
‎Dena den, lehen bezala honetan ere euskaldungoa bitan bana daiteke. Batetik 35 urtetik beherakoak, hauen artean erabilera tasa% 75ekoa baino txikiagoa izanik eta, bestetik, 35 urtetik gorakoak euskararekiko atxikimendu handienekoak hain zuzen ere.
‎3 Gazteen arteko hazkuntza, 16 urte bitartekoen artean estimaturiko hazkuntza. Hau, gure ustez, neurririk handienean hezkuntzari zor dakioke.
‎Gure aztergaiari berriro helduz, hizkuntza gutxiagotuaren berreskurapenerako, lehenik eta behin berritze demo grafikoaren berezko indarrak euskararen alde jarri behar dira. Neurri batean hori bideratuta dago, gazteengan baitago euskaldun kopururik zabalena eta, aldi berean, proportziorik handiena . Hala ere ez dugu uste nahikoa denik.
‎Hots, aldaketarik eman ezean estatistikoki kopuru beretsuak behatu genituzke batean eta bestean. Horrelakoetan biztanleriak hamar urte horietan izandako aldaketak edo aldaketa ezakkontutan hartuz, gazteen artean bederen, migrazio mugimenduek eta heriotza tasek ez dugu uste eragin handia daukatenik edo zehazkiago, balizko eragin hori ez dela estatistikoki esanguratsua.
‎Hiztun mota ezberdinak izateak azalduko luke, neurri batean behintzat, behatutako ezberdintasuna. Horrela, gazteen artean alfabetatuak direnek besteek baino joera handiagoa erakusten dute euskaraz aritzeko, hiztun garatuagoak direlako. orain artekoak orokorrean hartuta oso baikorrak baitira; okerrena, sistema horretan ezarri den aldakortasuna da. Hau da orain arte A B D hurrenkerako bilakaera eman bada ere nork ziurta dezake etorkizunean horrela izango denik?"
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
‎Etorkizunerako aukera handienak ikasleek soziolinguistika lanak jorra ditzaten arloan ikusten ditut: soziolinguistika eta gainerako irakasgaien formazioa hartuta tesina lanetan gehiago sakon daiteke eta practicumaren bidez ikasitakoa praktikan ipin daiteke.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena talde lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
‎Bourdieu ren iritziz, komunitate batean dauden hizkuntza trukaketek ekonomia berezi bat agerian uzten dute. Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Bourdieu ek erakusten du nola hizkuntza ezsegurtasuna sentitzen den, hizkuntza legitimoaren kodeak ez direlarik ongi menperatzen. Labov ek agerian uzten du burgesia txikian aurkitzen dela hizkuntza ezsegurtasunik handiena eta eskolak hedatzen duen frantsesaren ikuspegi garbi bezain garden bati lotua dago.
‎Beraz, erabateko zuzenketa hizkuntza ezsegurtasunaren adieBourdieu ren iritziz, komunitate batean dauden hizkuntza trukaketek ekonomia berezi bat agerian uzten dute. Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Hizkuntzen arteko harreman gatazkatsuetan, irudi eta ideologia diglosikoek pizu handia dute gatazka horren egonkortasunean eta bilakaeran. Lafont ek dion bezala:
‎Lafont ek okzidandarraren inguruan dagoen hobentasun soziolinguistikoa jorratzen du, frantsesa eta okzitandarraren arteko harreman diglosikoa erakutsi nahiz. Hobentasun sentimendu handiena baserritarren artean aurkituko dugu. Izan ere, mende hasieran, okzitandarra oso estigmatizatua zen eskola munduan eta hainbat neska mutil zauritu eta mindu zituen beraien hizkuntza erabiltzeagatik zigortuak baitziren.
‎Patois izendapenak eta horrek daukan karga ezbalorizatzaileak, frantsesaren nagusitasuna areagotu du hizkuntza nazional bakar bat derrigortuz. Bere eraginkortasuna are eta handiagoa zen zilegitasuna lortzen baitzuen legea erabili gabe.
‎– Helburu linguistikoa edo soziolinguistikoa ukan dezake, besteak beste hizkuntza bat normalizatu nahi delarik. Katalunian, esaterako, hizkuntzaren normalizazioak kontutan hartzen du XX. mendean hizkuntza normatibizazioa maila handi batean egina dela.
‎Patois izendapenak eta horrek daukan karga ezbalorizatzaileak, frantsesaren nagusitasuna areagotu du hizkuntza nazional bakar bat derrigortuz. Bere eraginkortasuna are eta handiagoa zen zilegitasuna lortzen baitzuen legea erabili gabe. Abbé Grégoire en helburua, patois deiturikoak suntsitzeaz gain, frantses hizkuntza unibertsalizatzea zen.
‎Frantziaren kasua aztertzerakoan, ohartzen gara 1960 hamarkadaren amaierarik landa hizkuntza politikak bi itxura hartu dituela, batetik, frantsesaren erabilerari loturikoa (1975 eta 1994ko legeak) eta, bestetik, erakunde ezberdinen sorrera. Duela denbora gutxi sortu diren legeek ingelesaren eragin geroz eta handiagoari aurre egin nahi diote, batik bat hiztegigintzan. da, hizkuntza politikaren tresnak baitira zailtasun egoera batean dagoen hizkuntza sustatu eta aintzinarazteko.
‎Frantziaren kasua aztertzerakoan, ohartzen gara 1960 hamarkadaren amaierarik landa hizkuntza politikak bi itxura hartu dituela, batetik, frantsesaren erabilerari loturikoa (1975 eta 1994ko legeak) eta, bestetik, erakunde ezberdinen sorrera. Duela denbora gutxi sortu diren legeek ingelesaren eragin geroz eta handiagoari aurre egin nahi diote, batik bat hiztegigintzan. Adibidez, 1975ko legearen aurretik dekretu batek hiztegi batzordeen sorrera aurreikusten zuen Estatuaren administrazio guztietan, beharrak ala eskatu ezkero.
‎Frantziako soziolinguistikaren aurkezpena amaitzerakoan, zera agerian geratzen da, alegia, herri bateko soziolinguistikataz ez duela zentzu handirik . Hain zuzen ere, Kebek, Suiza, Katalunia, Euskal Herri ala Frantziako ikerlariek munduan zehar plazaratzen diren lanak irakurtzen eta eztabaidatzen dituzte.
‎1 Jatorri geografikoa ezberdintasun jatorri handia da. Le français dans tous les sens liburuan, Walter-ek erakusten du, gosari, bazkari eta afari hitzak asko aldatzen direla frantziako eskualde batetik bestera.
‎Hasieran sarrera gai batzuk lantzen dira, ikasleek ez baitute jakiten gauza handirik ez Euskal Herriaz ez euskal hizkuntza edota kulturaz.
‎Nik antzematen dudan ahuleziarik handiena maila akademikoan azalean geratzea da. Teknologia berriek dituzten aukerak ahulezi ere izan daitezke, aurrez aurre ezin egonak txarto ulertzeak, iluntasunak eta azalkeriak ekar ditzake eta.
2007
‎Sektore moduan, inoiz baino batuago gaudela begi bistakoa da; sakabanaketa historiko horien gainditze bidean jarri gara, eta ahalegin handiak egiten ari gara sektoretik estrategia bateratuak planteatzeko eta gure lanean eraginkorragoak izateko.
‎Gaur egun dugun ikasle kopuruarekin, Euskal Herria euskalduntzeko beste ehun bat urte genituzke, eta ezin gara horren zain egon. Horixe, beraz, geure erronkarik handiena , geure ustez" prestigio" eta sustatze kanpainekin batera lotu (eta lortu) behar dena; jendea erakarri egin behar dugu, eta konbentzitu egin behar dugu: euskara ikasteak merezi du, eta, gainera, euskararen berreskurapenean ni neu euskalduntzea ez da anekdotikoa, estrategikoa baizik.
‎Horrek normalkuntzan beste pauso bat ekarriko du; gure ikasleek kalean euskaraz hitz egiten duten neurrian, euskalduntzeari, bere osotasunean lagunduko diogulako. Gure ikasle gehienek eremu erdaldunetan duten arazo handiena , baita euskaldun izatea lortzen dutenean ere, erabilerarako joerarik ez edukitzea da, eta beraz, urte gutxiren buruan ikasitakoa galtzea. Erabilera ez da bultzatu behar kalean euskara entzutea politagoa delako bakarrik.
‎Sarri askotan gertatzen zaigu langintza honetan ari garenoi edozein lekura joan eta zenbat langile garen, zenbat ikasle ditugun, zenbat eta nolako egoitzetan ari garen eta horrelako hamaika galdera erantzun behar izatea: izan ere, gure ikasguneetatik milaka eta milaka ikasle pasatu badira ere, ezjakintasun handia dago gure jardueraren inguruan. Goazen bada, une honetako argazkia erakustera:
‎Euskara ikasi dutenen kopuruak nabarmen egin du gora; erabilera, ordea, ez da nahi bestekoa. Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Euskara ikasi dutenen kopuruak nabarmen egin du gora; erabilera, ordea, ez da nahi bestekoa. Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela, hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona. Dena dela, atzera begiratzeak ematen duen poza alde batera utzi gabe, ezin dugu ahaztu oraindik ere lan handia dagoela egiteko HEA guztiz normalizatutako arloa izatera hel dadin: baliabideak, formazioa, sustapena... etengabeko lana eta jarraipena eskatzen duten arloak dira, etorkizunean ere elkarlanean aritzea eskatuko dutenak.
‎Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela, hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona. Dena dela, atzera begiratzeak ematen duen poza alde batera utzi gabe, ezin dugu ahaztu oraindik ere lan handia dagoela egiteko HEA guztiz normalizatutako arloa izatera hel dadin: baliabideak, formazioa, sustapena... etengabeko lana eta jarraipena eskatzen duten arloak dira, etorkizunean ere elkarlanean aritzea eskatuko dutenak.
‎Aurreraxeago, zera dio: "..., eskaera handia da gizartean. Baita euskaltegiekiko oniritzia ere."
‎Ikasle kopuruak aldaketak izan baditu, are handiagoa izan da hauen tipologian gertatu dena, eta goian aipatu den kolektibo bereziei zuzendutako irakaskuntzarekin lotuta izan den aldaketa bereziki.
‎EAEko helduen euskalduntze alfabetatze sektorea normalizatuz joan den neurrian, eta euskaltegien homologazioa ere burututa (irakasleen gaitzeprozesua barne), euskaltegietan diharduen irakasleria ere neurri batean egonkortuta dagoela esan daiteke. Ez da urtero irakasle berrien premia handia duen sektorea.
‎Bada datu bat urteetan zehar aldaketa handirik ez duena, hau da, emakume eta gizonezkoen arteko aldea. Izan ere, emakumeak baitira irakasleen artean nagusi, 1995% 67,48, eta 2005 ikasturtean% 69,45 direlarik.
‎EAEko helduen euskalduntze alfabetatze sektorea normalizatuz joan den neurrian, eta euskaltegien homologazioa ere burututa (irakasleen gaitze prozesua barne), euskaltegietan diharduen irakasleria ere neurri batean egonkortuta dagoela esan daiteke. Ez da urtero irakasle berrien premia handia duen sektorea.
‎Egun gauzak bestelakotzen ari dira. Iruñerriko kopuruak mantentzeko joera erakusten badute ere, eskualdeetan da hain zuzen ere ikasle kopuru galerarik handiena gertatzen ari dena. Berriz ere eremu ez euskaldunean kokatutako euskaltegien egoera zaila adierazi nahi nuke.
‎Ikasle kopuruaren bilakaerak, ordea, beste modu batzuk bururatzera behartu izan gaitu. Esaterako, eskualdeetako kasuan taldeak osatzeko zailtasunak gero eta handiagoak dira. Alde batetik, Nafarroako Gobernuak ematen dizkigun dirulaguntza eskasek baliabideak optimizatzera behartu gaitu ezinbestean.
‎Bestalde, irakasleen lan baldintzak pixkanaka hobetuz joan badira ere, oraindik bide luzea dugu euskara irakasten gurekin aritu nahi duen edonori lan baldintza duinak eskaintzeko. Oraindik aje asko ditugu eta zenbait lekutan irakasleak topatzeko zailtasun handiak . Esaterako, Erribera edo Zangozaldeko kasuan, nahi adina ikasle hartzeko ezintasuna dugu eta horrek eskaintza garatzeko zailtasun handiak suposatzen dizkigu; bestalde, gure euskaltegien lan filosofiari helduta bertako irakasleak topatzea hobetsi izan dugu beti, irakasle itineranteak bidali beharrean.
‎Oraindik aje asko ditugu eta zenbait lekutan irakasleak topatzeko zailtasun handiak. Esaterako, Erribera edo Zangozaldeko kasuan, nahi adina ikasle hartzeko ezintasuna dugu eta horrek eskaintza garatzeko zailtasun handiak suposatzen dizkigu; bestalde, gure euskaltegien lan filosofiari helduta bertako irakasleak topatzea hobetsi izan dugu beti, irakasle itineranteak bidali beharrean. Irakaslearen integrazioak berezko lekuan emaitza oparoagoak eskaintzen ahal dizkie ikasleei, euskararen erabileran aurrerapausoak emateko orduan bermea baita irakaslearen gertutasuna.
‎Azterketa bizkor honen ondotik, eta gaiak aztertzeko sakontasun handiagoa eskatzen badu ere, honako ondorioak atera ditzakegu:
‎Eskualdeetako kasuan taldeak osatzeko zailtasunak gero eta handiagoak dira. Alde batetik, Nafarroako Gobernuak ematen dizkigun dirulaguntza eskasek baliabideak optimizatzera behartu gaitu ezinbestean.
‎Haurrek eskolan eredura eramatearekin ez da nahiko, ez da nahiko euskararen aldekotasuna agertze hutsarekin, euskarak gaur behar ditu neurriak eta gaur neurriak hartzeko helduek modu masiboan jo behar dute euskaltegietara euskara ikastera. Horrek ere eragina du; izan ere, nafar gobernuari egiten ahal diogun presio bide handiena euskaltegiak lepo betetzea izanen baita.
‎Geuri euskaltegioi dagokigu euskara ikastea erakargarri bilakatzea. Horretarako, derrigorrean eskolak ahalik eta kalitate handienean eskaintzeko konpromisoarekin jarraitu behar dugu. Baliabide eskasekin bada ere, irakasleen prestakuntzan ahaleginak egiten jarraitu, ikasmaterialen sorrera, ikasleak euskaltegira hurbiltzeko ahaleginak bikoiztu,...
‎Baliabide eskasekin bada ere, irakasleen prestakuntzan ahaleginak egiten jarraitu, ikasmaterialen sorrera, ikasleak euskaltegira hurbiltzeko ahaleginak bikoiztu,... Nahiz eta jakin euskara ikastea askori ez zaiola lan sobera erraza suertatzen, metodologian eta kurrikuluetan berrikuntzak txertatuz, lan itzela dugu hobekuntzak garatzen eta ikaslearen ikas prozesuan ahalik eta pauso handienak ematen, berau samurtzeko eta batez ere bizkortzeko.❚
‎" labur" baina zailtasun handiko honetan, ezin ahaztuko ditugu bidean izandako milaka oztopo (judizial, politiko eta beste...). Oztopo horiek guztiak gainditzeko ezinbestekoa izan da Euskal Herri mailako erakunde bateko parte izateak eman digun sostengua eta bermea.
‎Jakina den bezala, ditugun gobernatzaileek ez dute helduen euskalduntze lana behar bezala ez aitortu eta ez diruz lagundu euskaltegi eta gau eskolentzako dirulaguntzak hasi ziren garai haietatik. Horrek askotan prekarietate egoeretara eraman du AEK ko irakasleria eta, oraindik orain, askotan AEK ko irakasleak bere lana ahalik eta kalitate handienarekin egiteaz gain, bere burua behartua ikusten du dirua nondik atera pentsatzen eta lantzen, Nafarroako Gobernuan oraindainokoan egon direnek euskararen eta helduen euskalduntze alfabetatzearen kontra egin dituzten sarraskiak azalerazten eta salatzen, eta bestelako egoera batean burutu ez lituzketen hainbat lan burutzen. Uztarri handia da AEK ko irakasleak lotuta izan dituena urteetan eta hori larrutik ordaindu izan dugu eta oraindik orain ere ordaintzen dugu.
‎Horrek askotan prekarietate egoeretara eraman du AEK ko irakasleria eta, oraindik orain, askotan AEK ko irakasleak bere lana ahalik eta kalitate handienarekin egiteaz gain, bere burua behartua ikusten du dirua nondik atera pentsatzen eta lantzen, Nafarroako Gobernuan oraindainokoan egon direnek euskararen eta helduen euskalduntze alfabetatzearen kontra egin dituzten sarraskiak azalerazten eta salatzen, eta bestelako egoera batean burutu ez lituzketen hainbat lan burutzen. Uztarri handia da AEK ko irakasleak lotuta izan dituena urteetan eta hori larrutik ordaindu izan dugu eta oraindik orain ere ordaintzen dugu. Irakasle aldaketa handiak izan ohi ditugu; gogorra da dinamika honetan urteetan aurrera egitea, eta, hori, egoera honek ordaintzera behartzen gaituen bidesari bidegabekoa da.
‎Uztarri handia da AEK ko irakasleak lotuta izan dituena urteetan eta hori larrutik ordaindu izan dugu eta oraindik orain ere ordaintzen dugu. Irakasle aldaketa handiak izan ohi ditugu; gogorra da dinamika honetan urteetan aurrera egitea, eta, hori, egoera honek ordaintzera behartzen gaituen bidesari bidegabekoa da.
‎Aipatu gabe ezin utzi gobernuak zuzenean kudeatzen ez dituen euskaltegietan euskara ikasten duten milaka ikasle horien balioa eta merezimendua. Matrikula prezioen etengabeko igoera jasan behar izan dute eta gutxi balitz, gobernuaren eta udal handienen aldetik ez dute inolako errekonozimendurik jasotzen, ez behintzat beka sistema moduan.
‎Dena dela joerak ere aldatzen ari dira jendartea aldatzen ari den moduan. Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela. Joerak joera, urte batetik bestera oraindik ere aldaketa handiak dira, herri batean urte batean euskara taldea egon baina hurrengo urtean taldea osatzeko jende nahikorik ez, eta halakoak maiz errepikatzen baitira.
‎Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela. Joerak joera, urte batetik bestera oraindik ere aldaketa handiak dira, herri batean urte batean euskara taldea egon baina hurrengo urtean taldea osatzeko jende nahikorik ez, eta halakoak maiz errepikatzen baitira.
‎Baina Vascuencearen legeak eremu ez euskaldun definitzen duenaz mintzo bagara, Iruñerritik hegoaldera alegia, gauza are okerrago bilakatzen da. Euskara ikastea motibazio handiz egin beharreko lana da. Eremu horietan lan egitea gero eta konplexuagoa da.
‎Helduen euskalduntze alfabetatzearen garrantzia handia da, eginbeharra ez da txikiago. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 73
‎Eta guk, haurrak euskaraz eskolatzen ditugu. Euskara hizkuntza zaila da oso, ez da hori ikasiko duenik. Uste zabaldu hauez gain, egia da, zailtasun handiak , oztopoak, badituela ikasi nahi duenak. Euskararen aldeko baino kontrako giroa dugu instituzioen aldetik.
‎Lehengo urteetan federazio berriaren dinamismo handiak jende franko erakarri zuen. Sartze kanpaina ikusgarriek, Korrikako lehengo edizioek eta AEKantuz bezalako musika emanaldiek denbora gutxi barne bikoiztu zituzten ikasle kopuruak.
‎Horrela, 1609 irakasle aritu dira, batez beste, azken bederatzi ikasturtetan. Euskara irakasleria aski talde egonkorra da, gero eta esperientzia handiagokoa . Ulertzekoa denez, euskaltegietan lehenengo aldiz irakasten hasten direnak oso gutxi dira orain dela 15 urte hasten ziren irakasle andana haiekin alderatuta.
‎(HABE, 1997), 1456 irakasleren lagina baliatuta," ikasleak nola motibatu" gaiari aitortu zitzaion lehentasunik handiena .
‎• Aurrekoaren haritik, motibazioaren alorreko aldagaiaren eta lorpen emaitzen arteko erlazioa bistaratu denean, motibazioaren intentsitatea eta motibazioaren noranzko integratiboa dira lorpen emaitzekin lotura erakutsi duten aldagaiak. Lotura falta edota espero genezakeena baino ahulago izatea bat dator gurearekin antzik handiena duen beste testuinguru batean berriki egindako azterlan baten datuekin. Pritchard ek eta Newcombe k (2001) galesa ikasten ari ziren helduen motibazioa aztertu zuten eta beren ondorioa izan zen noranzko integratiboa noranzko instrumentalari nagusitzen zaiola, eta, ez zegoela loturarik bi noranzko horien eta emaitzen artean (Perales, 2004:
‎Geure azterlanean, erregresio analisietan, aurkitu genuen kontzientzia metalinguistikoa zela aldagai askeen artean lorpen emaitzekin loturarik handiena zuena. Kontzientzia metalinguistikoa da hizkuntzari objektu gisa begiratzeko ahalmena, funtzio komunikatiboa bazter utzita.
‎Ikerketak ugariagoak eta kalitate handiagokoak dira. Bistan da hori.
‎Ikasleriaren tipologia, esaterako: gero eta adin altuagoa, gero eta zailtasun handiagoak egunero hainbat orduz euskara ikasten jarduteko... Eskariak hala aginduta eskaintza ere gero eta berezituagoa da:
‎Zein irizpide metodologiko erabiliko zituzten aitzindari haiek zehazki ez jakin arren, ez dugu huts handirik egingo baldin eta esaten badugu gramatika itzulpenezko metodoen nagusitasuna erabatekoa zela: aditz paradigmak, deklinabide taulak...
‎Euskara helduei irakasteko metodologiak, oro har, bi zutabe nagusi izan ditu azken 25 urteotan: bata aurrerabide gramatikala gramatikako egiturak errazenetik zailenera sailkatuta, ariketak..., eta bestea, euskaraz komunikatzeko ahalmena, batez ere aho belarrizko trebetasunak, lantzeko joera gero eta handiagoa . Horrekin batera, argi ispilatzen dira euskararen irakaskuntzan, hizkuntza hedatuenen irakaskuntzan izan ohi diren boladan boladako joerak ere.
‎Eraketa gaiak jorratu zituzten eta, irakasleei dagokieEuskara helduei irakasteko metodologiak, oro har, bi zutabe nagusi izan ditu azken 25 urteotan: bata aurrerabide gramatikala gramatikako egiturak errazenetik zailenera sailkatuta, ariketak..., eta bestea, euskaraz komunikatzeko ahalmena, batez ere ahobelarrizko trebetasunak, lantzeko joera gero eta handiagoa .
‎ea berekin ikasten hasten direnetarik zenbatek bukatzen duen euskara ikasiz, hizketan alegia. Irakasle mordo handi batek, hasiberriak direlako edo, ez du erantzuten. Erantzuten dutenetarik, ia denek% 10 eta% 30 arteko zifrak (biak barne) agertzen dituzte.
‎Eta Donostian, Marzelino Soroa ere aritu zen euskara irakasten. Geroago, Toribio Alzaga antzerkigileak, Euskal Iztundea edo Academia de declamación vasca delakoan katedradunak, sona handia lortu zuen euskara irakasle gisa ere (Mendiguren, 1990).
‎Ikasleek duten motibazioa aztertu dugu, euskaltegietara bultzatzen dituzten arrazoiak ezagutzearren. Gure susmoa, neurri handi batean tituluren bat behar dutelako etortzen direla zen, eta neurri handian bete betean asmatu dugu. Bide batez eskerrik beroenak eman nahi dizkiegu HIZNET ikastarorako ikerketa egiten lagundu diguten AEK ko Foruko Barnetegiko eta Gernikako euskaltegiko, Basauriko Udal Euskaltegiko, Bilbo Zaharra euskaltegiko, Ulibarri Euskaltegiko eta Zornotzako Barnetegiko lagunei.
‎Ikasleek duten motibazioa aztertu dugu, euskaltegietara bultzatzen dituzten arrazoiak ezagutzearren. Gure susmoa, neurri handi batean tituluren bat behar dutelako etortzen direla zen, eta neurri handian bete betean asmatu dugu. Bide batez eskerrik beroenak eman nahi dizkiegu HIZNET ikastarorako ikerketa egiten lagundu diguten AEK ko Foruko Barnetegiko eta Gernikako euskaltegiko, Basauriko Udal Euskaltegiko, Bilbo Zaharra euskaltegiko, Ulibarri Euskaltegiko eta Zornotzako Barnetegiko lagunei.
‎Gainera, azterketek eragindako presioak jarreran eragiteaz gain, ikas prozesuan ere garrantzi handia hartzen du. Ikasleek urratsetan gora
‎Kontuak kontu, nahiz eta egia borobila den lana aurkitzeko perfilak eskatu ezean gure ikasleen erdiak baino gehiagok ez lukeela euskara ikasiko, ezin dugu ukatu azterketa bat gainditu beharrak presio handia sortzen diela eta horrek jarrera negatiboa eragiten diela. Beraz, bide berriak urratu lirateke.
‎Plangintzak garatu eta aurrera atera ahal izatea edozein enpresaren edota gizarte osoaren nagusitasunaren adierazle da zalantzarik gabe, baina horretarako gizarteak nolabaiteko ezagutza edo heziketa behar du. Gure gizartearen zati izugarri handi batek, ez luke inondik inora gaindituko euskararen biziberritzearen inguruko galdetegirik errazena ere. Gure ikasle direnek ez dakite ezer askorik hizkuntz politikaz, baina are gutxiago sekula euskaraz ikasi ez dutenek.
‎Euskaltegietan matrikulatutako ikasleen helburuei erreparatzen badiegu (gehienetan titulua), azkar ikusiko dugu gure ikasleak klasera bultzatzen dituen testuinguru nagusia ez dela herria, arloa edo esparruak baizik. Horretaz gain, argi dago zenbait esparru oso arrotzak zaizkiola euskarari eta eragin handia dutela lurralde osoko biztanleengan, hala nola komunikabideak, arlo sozio-ekonomikoa, osasungintza eta abar. Era berean, kontuan hartu behar dugu, arlokako lanak, egoera soziolinguistiko ezberdina duten guneetako herritarrak harremanetan jartzea ahalbideratuko digula.
‎Nolabait esateko, euskalduntze prozesua plangintzaren bultzatzailea izango da. Beren beregi ikaslearen benetako eragin guneari begira egonik, presentzia eta eragin handia izango bailuke. Era beran, plangintza bera testuinguru egokia izango litzateke ikaslea euskaraz bizitzeko.
‎Noski, honek plangintzetan eragingo luke. Batetik, nolabait esatearren, euskaltegia lantokian txertatzeak bultzada handia suposatuko dio prozesuari. Bestetik, plangintza bera, euskalduntzearen beharrizanetara moldatu litzateke.
‎Alderdi sozialean berebiziko garrantzia hartzen duen beste errealitate bat ere biltzen du HEOK ek, euskarak duen mehatxu handienetako bat, hain zuzen ere: euskara ez da beharrezkoa gure gizartean.
‎Orain arte ekoizpenari eman izan zaio garrantzia. Ariketak zuzendu eta emaitzak neurtzea izan da gure egitekorik ohikoena, bideari garrantzi handirik eman gabe. Kurrikulu berriak bideari ematen dio garrantzia.
‎Helburuak lorgarriak izan behar dira. Ikasleak berak ere horiek proposatzen eta zehazten laguntzen badu, guretzat laguntza handia izateaz gain, bere inplikazioa lortuko dugu.
‎EEMBk kalifikazio partzialen deskribapena bultzatuko du, trebetasun batzuek besteek baino garrantzi handiagoa izango dutenerako. Bai Euskarariren" Zerbitzua euskaraz" ziurtagirian, adibidez, langile batzuek ahozko elkarreragina, irakurmena eta idazmena baino askoz gehiago landu dute.
‎Norberarena den tresna honek autoebaluazioaren bidez, ikasleari bere ikas prozesuaren lema hartzea errazten dio. Ikastea modu positiboan ikustea eragingo dio eta esfortzu handiagoa egitera bultzatuko du. Ikasitakoak ematen dizkion aukerei erreparatuko die, izan ere, gaitasun komunikatiboa eskuratu ahala gauza berriak egiteko ahalmena duela ikusiko du.
‎Topagunearen ustetan erabilera askeko guneak euskalduntzea lehentasunezko gaia da, batetik neurri handi batean hizkuntzaren transmisioa soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
‎Topagunearen ustetan erabilera askeko guneak euskalduntzea lehentasunezko gaia da, batetik neurri handi batean hizkuntzaren transmisioa (familia, lagunartea...) horietan gertatzen delako, eta bestetik hizkuntza komunitatearen konpaktaziorako bidea bertatik hasten delako (familia, lagunartea, auzokoak, elkarteetako lagunak,...).
‎Gune askea eta ekintzaren izaera ez formala azpimarratu nahi izan dugu eta horren harira hona ekarri nahi dugu Pello Jauregi2 ikerlariak" Gazteak eta euskara Lasarte Orian II" ikerketan plazaratu zuen hausnarketa: " Gure irudikoz, euskarazko erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek , eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura".
‎Golemanen teoriari erreparatuz gero, motibazio emozionalak hizkuntza bat aukeratzerakoan duen garrantzia eta" Txepetx" ek hainbestetan aipatzen duen motibazioa lantzeko bide emankorra izan daitekeela uste dugu eta, osagarriak diren aldetik, Mintzapraktika programei etekin handiago ateratzeko bide izan daitekeela uste dugu.
‎Bestelako ekintza batzuek (ekintza osagarriak) sare horiek zabaltzeko aukera ematen dute, talde ezberdinetako jendearen arteko harremanak sortuz (hau da, sare handiagoak ehuntzea) eta proiektu baten eta talde baten partaide direla sentiaraziz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
handi 5.230 (34,43)
haundi 31 (0,20)
aundi 1 (0,01)
Lehen forma
handia 1.506 (9,91)
handiagoa 978 (6,44)
handi 434 (2,86)
handiena 379 (2,49)
handiak 319 (2,10)
handirik 200 (1,32)
handiko 186 (1,22)
handiagoak 87 (0,57)
handiz 83 (0,55)
handik 75 (0,49)
handiago 66 (0,43)
handienak 63 (0,41)
handien 55 (0,36)
handian 49 (0,32)
handikoa 46 (0,30)
handietan 36 (0,24)
handiagoz 35 (0,23)
handiek 35 (0,23)
handikoak 34 (0,22)
handiarekin 33 (0,22)
handirik gabe 30 (0,20)
handiagoan 29 (0,19)
handienetako 23 (0,15)
handiaren 21 (0,14)
handieneko 21 (0,14)
handiagoarekin 20 (0,13)
handiagoko 18 (0,12)
handiegirik 17 (0,11)
handietako 16 (0,11)
Handian 14 (0,09)
handiegia 14 (0,09)
Handiko 13 (0,09)
handienetakoa 12 (0,08)
handiekin 11 (0,07)
Handia 10 (0,07)
handiagokoa 10 (0,07)
handiari 9 (0,06)
handienean 8 (0,05)
handiagatik 7 (0,05)
handietara 7 (0,05)
handitan 7 (0,05)
haundi 7 (0,05)
handiagorekin 6 (0,04)
handiei 6 (0,04)
handienarekin 6 (0,04)
handienaz 6 (0,04)
handienek 6 (0,04)
handiagoetan 5 (0,03)
handiagorik 5 (0,03)
handien artean 5 (0,03)
handixeagoa 5 (0,03)
haundia 5 (0,03)
haundiagoa 5 (0,03)
Handira 4 (0,03)
handiagoari 4 (0,03)
handiegirik gabe 4 (0,03)
handietarako 4 (0,03)
handirik gabeko 4 (0,03)
haundiena 4 (0,03)
Handiak 3 (0,02)
handiagoaren 3 (0,02)
handiagoetara 3 (0,02)
handiari esker 3 (0,02)
handiegiak 3 (0,02)
handienetan 3 (0,02)
handientzat 3 (0,02)
handietatik 3 (0,02)
handiez 3 (0,02)
handitik 3 (0,02)
handitzat 3 (0,02)
handixeago 3 (0,02)
haundik 3 (0,02)
haundirik 3 (0,02)
HANDIAK 2 (0,01)
Handiaren 2 (0,01)
Handiegia 2 (0,01)
Handiena 2 (0,01)
handiagoek 2 (0,01)
handiagoekin 2 (0,01)
handiagoen 2 (0,01)
handiagoetako 2 (0,01)
handiagorantz 2 (0,01)
handiagotik 2 (0,01)
handiarekin batera 2 (0,01)
handiaren aurrean 2 (0,01)
handiaz 2 (0,01)
handiegi 2 (0,01)
handienaren 2 (0,01)
handienari 2 (0,01)
handienekoak 2 (0,01)
handienekotzat 2 (0,01)
handienetarikoa 2 (0,01)
handienetik 2 (0,01)
handiez gain 2 (0,01)
handirekin 2 (0,01)
handixeagoak 2 (0,01)
handiz gainera 2 (0,01)
haundirik gabe 2 (0,01)
HANDIA 1 (0,01)
HANDIAGOA 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
handi ukan 563 (3,71)
handi bat 374 (2,46)
handi egon 191 (1,26)
handi egin 150 (0,99)
handi eman 140 (0,92)
handi hartu 80 (0,53)
handi lortu 63 (0,41)
handi eduki 62 (0,41)
handi ez 62 (0,41)
handi erakutsi 33 (0,22)
handi sortu 32 (0,21)
handi ekarri 28 (0,18)
handi eskaini 27 (0,18)
handi hizkuntza 27 (0,18)
handi jarri 26 (0,17)
handi aurre 25 (0,16)
handi eskatu 24 (0,16)
handi eragin 23 (0,15)
handi gertatu 22 (0,14)
handi atera 21 (0,14)
handi behar 20 (0,13)
handi gutxi 20 (0,13)
handi ikusi 20 (0,13)
handi erabili 19 (0,13)
handi eremu 19 (0,13)
handi ere 18 (0,12)
handi hori 18 (0,12)
handi euskara 17 (0,11)
handi bizi 15 (0,10)
handi agertu 13 (0,09)
handi gazte 13 (0,09)
handi txiki 13 (0,09)
handi bildu 12 (0,08)
handi jaso 12 (0,08)
handi kanpo 12 (0,08)
handi piztu 12 (0,08)
handi beste 11 (0,07)
handi haur 11 (0,07)
handi esan 10 (0,07)
handi osatu 10 (0,07)
handi sartu 10 (0,07)
handi azaldu 9 (0,06)
handi ezagutu 9 (0,06)
handi lan 9 (0,06)
handi bi 8 (0,05)
handi eskuratu 8 (0,05)
handi euskaldun 8 (0,05)
handi jardun 8 (0,05)
handi ageri 7 (0,05)
handi aztertu 7 (0,05)
handi baldin 7 (0,05)
handi ekimen 7 (0,05)
handi euskal 7 (0,05)
handi ezin 7 (0,05)
handi jende 7 (0,05)
handi suposatu 7 (0,05)
handi EAE 6 (0,04)
handi aitortu 6 (0,04)
handi baino 6 (0,04)
handi bera 6 (0,04)
handi erakarri 6 (0,04)
handi espero 6 (0,04)
handi gune 6 (0,04)
handi irakurri 6 (0,04)
handi jarraitu 6 (0,04)
handi kasu 6 (0,04)
handi Gipuzkoa 5 (0,03)
handi adierazi 5 (0,03)
handi adin 5 (0,03)
handi ari 5 (0,03)
handi aurreikusi 5 (0,03)
handi gabe 5 (0,03)
handi hau 5 (0,03)
handi herri 5 (0,03)
handi horiek 5 (0,03)
handi iritsi 5 (0,03)
handi maila 5 (0,03)
handi nabaritu 5 (0,03)
handi pertsona 5 (0,03)
handi samar 5 (0,03)
handi talde 5 (0,03)
handi unibertsitate 5 (0,03)
handi utzi 5 (0,03)
handi ala 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
handi ukan hizkuntza 24 (0,16)
handi egin behar 18 (0,12)
handi ukan euskara 16 (0,11)
handi behar ukan 10 (0,07)
handi bat euskara 9 (0,06)
handi eman behar 9 (0,06)
handi ukan beste 9 (0,06)
handi ukan udalerri 9 (0,06)
handi ez ukan 8 (0,05)
handi bat egin 7 (0,05)
handi bat egon 7 (0,05)
handi bat hizkuntza 7 (0,05)
handi egin ari 7 (0,05)
handi egon euskara 7 (0,05)
handi ez egon 7 (0,05)
handi txiki jan 7 (0,05)
handi ukan herri 7 (0,05)
handi bat ukan 6 (0,04)
handi egin ezan 6 (0,04)
handi egon egin 6 (0,04)
handi egon lurralde 6 (0,04)
handi hartu ari 6 (0,04)
handi ukan egin 6 (0,04)
handi ukan euskal 6 (0,04)
handi ukan hiztun 6 (0,04)
handi aurre egin 5 (0,03)
handi eduki ezan 5 (0,03)
handi ukan eskualde 5 (0,03)
handi ukan gazte 5 (0,03)
handi ukan gu 5 (0,03)
handi ukan leku 5 (0,03)
handi ukan lurralde 5 (0,03)
handi ala txiki 4 (0,03)
handi bat bizi 4 (0,03)
handi bat joan 4 (0,03)
handi egon hizkuntza 4 (0,03)
handi egon irakasle 4 (0,03)
handi ez ez 4 (0,03)
handi ezagutu ezan 4 (0,03)
handi hartu behar 4 (0,03)
handi lortu ari 4 (0,03)
handi ukan esan 4 (0,03)
handi ukan eurak 4 (0,03)
handi ukan gai 4 (0,03)
handi ukan gizarte 4 (0,03)
handi ukan gune 4 (0,03)
handi ukan identitate 4 (0,03)
handi unibertsitate ikasle 4 (0,03)
handi bat behintzat 3 (0,02)
handi bat bera 3 (0,02)
handi bat emakumezko 3 (0,02)
handi bat eman 3 (0,02)
handi bat ez 3 (0,02)
handi bat parte 3 (0,02)
handi eduki sare 3 (0,02)
handi egin egon 3 (0,02)
handi egin ohi 3 (0,02)
handi egon bat 3 (0,02)
handi egon bi 3 (0,02)
handi egon gu 3 (0,02)
handi egon leku 3 (0,02)
handi eman ezan 3 (0,02)
handi ere bai 3 (0,02)
handi ere ez 3 (0,02)
handi eremu ahuldu 3 (0,02)
handi eskaini ezan 3 (0,02)
handi euskal Herria 3 (0,02)
handi gazte gertatu 3 (0,02)
handi hartu joan 3 (0,02)
handi hizkuntza gaitasun 3 (0,02)
handi hizkuntza hori 3 (0,02)
handi kanpo ere 3 (0,02)
handi lortu ahal 3 (0,02)
handi maila teoriko 3 (0,02)
handi ukan aurre 3 (0,02)
handi ukan baina 3 (0,02)
handi ukan egon 3 (0,02)
handi ukan enpresa 3 (0,02)
handi ukan erabilera 3 (0,02)
handi ukan etxe 3 (0,02)
handi ukan hori 3 (0,02)
handi ukan Katalunia 3 (0,02)
handi ukan lehen 3 (0,02)
handi ukan telebista 3 (0,02)
handi ukan zu 3 (0,02)
handi adin gertatu 2 (0,01)
handi adin talde 2 (0,01)
handi atera ahaleginetan 2 (0,01)
handi atera bide 2 (0,01)
handi atera ezan 2 (0,01)
handi aurre zein 2 (0,01)
handi baino gehiago 2 (0,01)
handi baldin egon 2 (0,01)
handi baldin ukan 2 (0,01)
handi bat aintzat 2 (0,01)
handi bat aldaketa 2 (0,01)
handi bat berak 2 (0,01)
handi bat beste 2 (0,01)
handi bat elementu 2 (0,01)
handi bat ere 2 (0,01)
handi bat eskualde 2 (0,01)
handi bat gaztelania 2 (0,01)
handi bat haiek 2 (0,01)
handi bat ikasi 2 (0,01)
handi bat irakasle 2 (0,01)
handi bat katalan 2 (0,01)
handi bat kokatu 2 (0,01)
handi bat ohi 2 (0,01)
handi bat pentsaera 2 (0,01)
handi bat sare 2 (0,01)
handi bat sufritu 2 (0,01)
handi beste dimentsio 2 (0,01)
handi beste diskurtso 2 (0,01)
handi bi hizkuntza 2 (0,01)
handi EAE jaso 2 (0,01)
handi eduki ere 2 (0,01)
handi eduki eurak 2 (0,01)
handi eduki hizkuntza 2 (0,01)
handi egin asmo 2 (0,01)
handi egon erabilera 2 (0,01)
handi egon ere 2 (0,01)
handi egon eremu 2 (0,01)
handi egon eskualde 2 (0,01)
handi egon estatu 2 (0,01)
handi egon herrialde 2 (0,01)
handi egon hori 2 (0,01)
handi egon Leturia 2 (0,01)
handi egon orde 2 (0,01)
handi egon pertsuasio 2 (0,01)
handi ekarri ezan 2 (0,01)
handi ekimen berri 2 (0,01)
handi eman diol 2 (0,01)
handi eman norbera 2 (0,01)
handi erabili behar 2 (0,01)
handi eragin ezan 2 (0,01)
handi ere egon 2 (0,01)
handi eremu formal 2 (0,01)
handi eremu geografiko 2 (0,01)
handi esan nahi 2 (0,01)
handi eskaini ahal 2 (0,01)
handi eskaini ez 2 (0,01)
handi eskuratu ezan 2 (0,01)
handi euskaldun asko 2 (0,01)
handi euskaldun erreferentzia 2 (0,01)
handi euskara bizitasun 2 (0,01)
handi euskara dirulaguntza 2 (0,01)
handi euskara eduki 2 (0,01)
handi euskara erabilera 2 (0,01)
handi euskara ikasi 2 (0,01)
handi euskara presentzia 2 (0,01)
handi ezin atera 2 (0,01)
handi ezin kontrolatu 2 (0,01)
handi gazte hitano 2 (0,01)
handi Gipuzkoa ukan 2 (0,01)
handi gutxi egon 2 (0,01)
handi hartu hasi 2 (0,01)
handi haur txiki 2 (0,01)
handi hori bermatu 2 (0,01)
handi hori oihartzun 2 (0,01)
handi jarri behar 2 (0,01)
handi jende ahalegin 2 (0,01)
handi lortu berak 2 (0,01)
handi lortu ezan 2 (0,01)
handi nabaritu bi 2 (0,01)
handi pertsona bat 2 (0,01)
handi sortu ez 2 (0,01)
handi suposatu ezan 2 (0,01)
handi ukan arnasgune 2 (0,01)
handi ukan baita 2 (0,01)
handi ukan berak 2 (0,01)
handi ukan bi 2 (0,01)
handi ukan emozio 2 (0,01)
handi ukan eragile 2 (0,01)
handi ukan erakutsi 2 (0,01)
handi ukan eskola 2 (0,01)
handi ukan etorkizun 2 (0,01)
handi ukan euskaldun 2 (0,01)
handi ukan faktore 2 (0,01)
handi ukan gaztelania 2 (0,01)
handi ukan hainbat 2 (0,01)
handi ukan haur 2 (0,01)
handi ukan heldu 2 (0,01)
handi ukan herrialde 2 (0,01)
handi ukan hiri 2 (0,01)
handi ukan hor 2 (0,01)
handi ukan ikasle 2 (0,01)
handi ukan ikastegi 2 (0,01)
handi ukan irakasle 2 (0,01)
handi ukan kale 2 (0,01)
handi ukan kanpoko 2 (0,01)
handi ukan komunitate 2 (0,01)
handi ukan lan 2 (0,01)
handi ukan multzo 2 (0,01)
handi ukan mutil 2 (0,01)
handi ukan sektore 2 (0,01)
handi ukan sistema 2 (0,01)
handi ukan talde 2 (0,01)
handi ukan uste 2 (0,01)
handi adierazi modu 1 (0,01)
handi adin multzo 1 (0,01)
handi ageri adin 1 (0,01)
handi ageri ukan 1 (0,01)
handi agertu den 1 (0,01)
handi aitortu ahal 1 (0,01)
handi aitortu ere 1 (0,01)
handi atera ahal 1 (0,01)
handi atera ahalbidetu 1 (0,01)
handi atera nahi 1 (0,01)
handi aurre batzar 1 (0,01)
handi aurre garatu 1 (0,01)
handi aurre ikasi 1 (0,01)
handi aurre nabarmen 1 (0,01)
handi azaldu ere 1 (0,01)
handi azaldu nu 1 (0,01)
handi aztertu behar 1 (0,01)
handi baino errotu 1 (0,01)
handi baino txiki 1 (0,01)
handi bat agertu 1 (0,01)
handi bat aipatu 1 (0,01)
handi bat aisialdi 1 (0,01)
handi bat amazig 1 (0,01)
handi bat analfabeto 1 (0,01)
handi bat arreta 1 (0,01)
handi bat asimilatu 1 (0,01)
handi bat atal 1 (0,01)
handi bat aurreko 1 (0,01)
handi bat autonomia 1 (0,01)
handi bat autorregulatze 1 (0,01)
handi bat azaldu 1 (0,01)
handi bat azken 1 (0,01)
handi bat azterketa 1 (0,01)
handi bat baina 1 (0,01)
handi bat baldintzatu 1 (0,01)
handi bat baliabide 1 (0,01)
handi bat balio 1 (0,01)
handi bat bat 1 (0,01)
handi bat bederen 1 (0,01)
handi bat behaketa 1 (0,01)
handi bat bermatu 1 (0,01)
handi bat besterik 1 (0,01)
handi bat bete 1 (0,01)
handi bat bi 1 (0,01)
handi bat bide 1 (0,01)
handi bat burutu 1 (0,01)
handi bat distantzia 1 (0,01)
handi bat eginkizun 1 (0,01)
handi bat eguneroko 1 (0,01)
handi bat ekarri 1 (0,01)
handi bat erabili 1 (0,01)
handi bat eraman 1 (0,01)
handi bat erdaldun 1 (0,01)
handi bat eremu 1 (0,01)
handi bat erlazionatu 1 (0,01)
handi bat errusieradun 1 (0,01)
handi bat esan 1 (0,01)
handi bat eskatu 1 (0,01)
handi bat estrategia 1 (0,01)
handi bat eurak 1 (0,01)
handi bat euskal 1 (0,01)
handi bat euskaldun 1 (0,01)
handi bat ezin 1 (0,01)
handi bat falta 1 (0,01)
handi bat frantses 1 (0,01)
handi bat galdu 1 (0,01)
handi bat gelditu 1 (0,01)
handi bat geratu 1 (0,01)
handi bat gertatu 1 (0,01)
handi bat gertu 1 (0,01)
handi bat geu 1 (0,01)
handi bat gidaritza 1 (0,01)
handi bat giltzain 1 (0,01)
handi bat Gipuzkoa 1 (0,01)
handi bat gizaki 1 (0,01)
handi bat Internet 1 (0,01)
handi bat Katalunia 1 (0,01)
handi bat Mikel 1 (0,01)
handi bat Ontario 1 (0,01)
handi bera barn 1 (0,01)
handi bera eragin 1 (0,01)
handi bera identitate 1 (0,01)
handi bera ipini 1 (0,01)
handi bera mintzaira 1 (0,01)
handi beste baino 1 (0,01)
handi beste hainbat 1 (0,01)
handi beste hizkuntza 1 (0,01)
handi beste kultura 1 (0,01)
handi beste lekuko 1 (0,01)
handi beste soziolinguista 1 (0,01)
handi bi eremu 1 (0,01)
handi bi igorle 1 (0,01)
handi bi kanpaina 1 (0,01)
handi bi txosten 1 (0,01)
handi bi urte 1 (0,01)
handi bildu kostu 1 (0,01)
handi bildu lan 1 (0,01)
handi bizi arren 1 (0,01)
handi bizi estilo 1 (0,01)
handi EAE enplegu 1 (0,01)
handi EAE publizitate 1 (0,01)
handi eduki ahozko 1 (0,01)
handi eduki aipatu 1 (0,01)
handi eduki aitortu 1 (0,01)
handi eduki alderdi 1 (0,01)
handi eduki aurrealde 1 (0,01)
handi eduki baino 1 (0,01)
handi eduki beste 1 (0,01)
handi eduki elementu 1 (0,01)
handi eduki erabat 1 (0,01)
handi eduki eremu 1 (0,01)
handi eduki euskara 1 (0,01)
handi eduki ezagutza 1 (0,01)
handi eduki galiziera 1 (0,01)
handi eduki garai 1 (0,01)
handi eduki gazte 1 (0,01)
handi eduki herritar 1 (0,01)
handi eduki honetan 1 (0,01)
handi eduki ikasle 1 (0,01)
handi eduki jende 1 (0,01)
handi eduki ospakizun 1 (0,01)
handi eduki pentsamendu 1 (0,01)
handi eduki pertsona 1 (0,01)
handi eduki s 1 (0,01)
handi eduki sormen 1 (0,01)
handi eduki sortu 1 (0,01)
handi eduki Suitza 1 (0,01)
handi eduki txilardegi 1 (0,01)
handi egin baieztapen 1 (0,01)
handi egin baldin 1 (0,01)
handi egin beharreko 1 (0,01)
handi egin bultzatu 1 (0,01)
handi egin ere 1 (0,01)
handi egin esker 1 (0,01)
handi egin ez 1 (0,01)
handi egin hizkuntza 1 (0,01)
handi egin hori 1 (0,01)
handi egin joera 1 (0,01)
handi egon abazera 1 (0,01)
handi egon alde 1 (0,01)
handi egon Amasa 1 (0,01)
handi egon antzeman 1 (0,01)
handi egon argudiatu 1 (0,01)
handi egon arlo 1 (0,01)
handi egon atxikimendu 1 (0,01)
handi egon atzerri 1 (0,01)
handi egon auzo 1 (0,01)
handi egon auzoko 1 (0,01)
handi egon banda 1 (0,01)
handi egon bestelako 1 (0,01)
handi egon distantzia 1 (0,01)
handi egon egoera 1 (0,01)
handi egon emaitza 1 (0,01)
handi egon erantzun 1 (0,01)
handi egon espainiar 1 (0,01)
handi egon eurak 1 (0,01)
handi egon Europa 1 (0,01)
handi egon euskaldun 1 (0,01)
handi egon ez 1 (0,01)
handi egon gai 1 (0,01)
handi egon gizarte 1 (0,01)
handi egon gune 1 (0,01)
handi egon guraso 1 (0,01)
handi egon heldu 1 (0,01)
handi egon herri 1 (0,01)
handi egon herritar 1 (0,01)
handi egon hiri 1 (0,01)
handi egon hiru 1 (0,01)
handi egon horiek 1 (0,01)
handi egon identifikazio 1 (0,01)
handi egon iel 1 (0,01)
handi egon ikusi 1 (0,01)
handi egon ingeles 1 (0,01)
handi egon ipar 1 (0,01)
handi egon irlandera 1 (0,01)
handi egon itzulpen 1 (0,01)
handi egon j 1 (0,01)
handi egon jarduera 1 (0,01)
handi egon lan 1 (0,01)
handi egon lanean 1 (0,01)
handi egon lehen 1 (0,01)
handi egon moila 1 (0,01)
handi egon nerabe 1 (0,01)
handi egon non 1 (0,01)
handi egon oinarri 1 (0,01)
handi egon oraindik 1 (0,01)
handi egon prozedura 1 (0,01)
handi egon sexu 1 (0,01)
handi egon soziolinguistika 1 (0,01)
handi egon testuliburu 1 (0,01)
handi egon udalerri 1 (0,01)
handi ekarri erdara 1 (0,01)
handi ekarri hizkuntza 1 (0,01)
handi ekarri V. 1 (0,01)
handi ekimen bat 1 (0,01)
handi eman aukera 1 (0,01)
handi eman batetik 1 (0,01)
handi eman berariazko 1 (0,01)
handi eman datu 1 (0,01)
handi eman erabaki 1 (0,01)
handi eman eskola 1 (0,01)
handi eman gai 1 (0,01)
handi eman hizkuntza 1 (0,01)
handi eman irakatsi 1 (0,01)
handi eman lanketa 1 (0,01)
handi eman lortu 1 (0,01)
handi eman modu 1 (0,01)
handi eman nahi 1 (0,01)
handi eman ohi 1 (0,01)
handi eman zenbait 1 (0,01)
handi erabili baldintza 1 (0,01)
handi eragin bat 1 (0,01)
handi eragin jarraitu 1 (0,01)
handi eragin prozesu 1 (0,01)
handi eragin usaindu 1 (0,01)
handi erakutsi mundu 1 (0,01)
handi erakutsi ukan 1 (0,01)
handi ere erabili 1 (0,01)
handi ere erakunde 1 (0,01)
handi ere kronista 1 (0,01)
handi ere neska 1 (0,01)
handi eremu bat 1 (0,01)
handi eremu bilatu 1 (0,01)
handi eremu hurbil 1 (0,01)
handi eremu modu 1 (0,01)
handi eremu soziolinguistiko 1 (0,01)
handi esan ezan 1 (0,01)
handi esan gabe 1 (0,01)
handi eskaini behar 1 (0,01)
handi eskaini hizkuntza 1 (0,01)
handi eskaini konpromiso 1 (0,01)
handi eskatu ez 1 (0,01)
handi eskuratu ukan 1 (0,01)
handi eskuratu zirika 1 (0,01)
handi espero nu 1 (0,01)
handi espero ukan 1 (0,01)
handi euskal enpresa 1 (0,01)
handi euskal hiztun 1 (0,01)
handi euskal identitate 1 (0,01)
handi euskal komunitate 1 (0,01)
handi euskara ere 1 (0,01)
handi euskara ez 1 (0,01)
handi euskara leku 1 (0,01)
handi ez baldin 1 (0,01)
handi ez ekarri 1 (0,01)
handi ez eman 1 (0,01)
handi ez esan 1 (0,01)
handi ez euskal 1 (0,01)
handi ez gertatu 1 (0,01)
handi ez orde 1 (0,01)
handi ez ote 1 (0,01)
handi ezin baztertu 1 (0,01)
handi ezin ukan 1 (0,01)
handi gabe konparatu 1 (0,01)
handi gazte batzuk 1 (0,01)
handi gazte desberdintasun 1 (0,01)
handi gazte ez 1 (0,01)
handi gazte lehen 1 (0,01)
handi gazte lortu 1 (0,01)
handi gertatu ari 1 (0,01)
handi Gipuzkoa egon 1 (0,01)
handi Gipuzkoa gertatu 1 (0,01)
handi gune erdaldun 1 (0,01)
handi gune eroso 1 (0,01)
handi gune pribatu 1 (0,01)
handi gutxi gainera 1 (0,01)
handi gutxi hasi 1 (0,01)
handi gutxi jaso 1 (0,01)
handi gutxi kontratatu 1 (0,01)
handi gutxi ondorio 1 (0,01)
handi gutxi zeratu 1 (0,01)
handi gutxi zortzi 1 (0,01)
handi hartu beharrezko 1 (0,01)
handi hartu beti 1 (0,01)
handi hartu eragin 1 (0,01)
handi hartu ezan 1 (0,01)
handi hartu proposamen 1 (0,01)
handi hau beherakada 1 (0,01)
handi hau hainbat 1 (0,01)
handi hau ukan 1 (0,01)
handi haur eskolako 1 (0,01)
handi haur euskara 1 (0,01)
handi herri egon 1 (0,01)
handi herri horma 1 (0,01)
handi hizkuntza aipatu 1 (0,01)
handi hizkuntza asko 1 (0,01)
handi hizkuntza bikote 1 (0,01)
handi hizkuntza ezagutza 1 (0,01)
handi hizkuntza gutxiagotu 1 (0,01)
handi hizkuntza hiztun 1 (0,01)
handi hizkuntza horiek 1 (0,01)
handi hizkuntza itzulpen 1 (0,01)
handi hizkuntza multzoan 1 (0,01)
handi hizkuntza nola 1 (0,01)
handi hizkuntza ondorio 1 (0,01)
handi hizkuntza politika 1 (0,01)
handi hizkuntza teknologia 1 (0,01)
handi hori aurre 1 (0,01)
handi hori azaldu 1 (0,01)
handi hori bateratsu 1 (0,01)
handi hori begi 1 (0,01)
handi hori eraman 1 (0,01)
handi hori ez 1 (0,01)
handi hori gogo 1 (0,01)
handi hori lortu 1 (0,01)
handi hori ondorio 1 (0,01)
handi hori oso 1 (0,01)
handi hori pare 1 (0,01)
handi horiek azken 1 (0,01)
handi horiek batzuk 1 (0,01)
handi horiek ingeles 1 (0,01)
handi horiek kritikatu 1 (0,01)
handi ikusi bazter 1 (0,01)
handi ikusi EAE 1 (0,01)
handi ikusi nahi 1 (0,01)
handi ikusi ohi 1 (0,01)
handi ikusi sofistikazio 1 (0,01)
handi irakurri behar 1 (0,01)
handi iritsi balio 1 (0,01)
handi iritsi lortu 1 (0,01)
handi jarri baita 1 (0,01)
handi jarri ekintza 1 (0,01)
handi jarri ezan 1 (0,01)
handi jarri joera 1 (0,01)
handi jaso behar 1 (0,01)
handi jaso ezan 1 (0,01)
handi jende antolatu 1 (0,01)
handi jende asko 1 (0,01)
handi jende franko 1 (0,01)
handi jende harreman 1 (0,01)
handi kanpo atera 1 (0,01)
handi kanpo berak 1 (0,01)
handi kanpo burutu 1 (0,01)
handi kanpo egin 1 (0,01)
handi kanpo erdara 1 (0,01)
handi kasu ere 1 (0,01)
handi lan egin 1 (0,01)
handi lan gogor 1 (0,01)
handi lan hipotesi 1 (0,01)
handi lan molde 1 (0,01)
handi lortu asko 1 (0,01)
handi lortu asmo 1 (0,01)
handi lortu borroka 1 (0,01)
handi lortu esparru 1 (0,01)
handi lortu estatu 1 (0,01)
handi lortu laster 1 (0,01)
handi lortu nahi 1 (0,01)
handi lortu saiatu 1 (0,01)
handi lortu ukan 1 (0,01)
handi maila akademiko 1 (0,01)
handi maila sozioekonomiko 1 (0,01)
handi osatu ari 1 (0,01)
handi pertsona iritzi 1 (0,01)
handi piztu azken 1 (0,01)
handi samar bateratu 1 (0,01)
handi samar egin 1 (0,01)
handi samar erakunde 1 (0,01)
handi sartu arrisku 1 (0,01)
handi sartu d 1 (0,01)
handi sartu nahi 1 (0,01)
handi sortu euskaldun 1 (0,01)
handi sortu ezan 1 (0,01)
handi sortu gu 1 (0,01)
handi sortu hizkuntza 1 (0,01)
handi sortu mintzalagun 1 (0,01)
handi talde kide 1 (0,01)
handi talde lan 1 (0,01)
handi talde osatu 1 (0,01)
handi talde zehatz 1 (0,01)
handi txiki aurkeztu 1 (0,01)
handi txiki erakarri 1 (0,01)
handi txiki ordenatu 1 (0,01)
handi ukan aditu 1 (0,01)
handi ukan administrazio 1 (0,01)
handi ukan aipatu 1 (0,01)
handi ukan aldagai 1 (0,01)
handi ukan alor 1 (0,01)
handi ukan altxor 1 (0,01)
handi ukan antza 1 (0,01)
handi ukan arau 1 (0,01)
handi ukan arlo 1 (0,01)
handi ukan aukera 1 (0,01)
handi ukan aurrekontu 1 (0,01)
handi ukan aurretik 1 (0,01)
handi ukan bai 1 (0,01)
handi ukan baieztatu 1 (0,01)
handi ukan bainatu 1 (0,01)
handi ukan baino 1 (0,01)
handi ukan balio 1 (0,01)
handi ukan baloratu 1 (0,01)
handi ukan benetako 1 (0,01)
handi ukan bereziki 1 (0,01)
handi ukan berezko 1 (0,01)
handi ukan bertan 1 (0,01)
handi ukan EAE 1 (0,01)
handi ukan EB 1 (0,01)
handi ukan Errusia 1 (0,01)
handi ukan Gernika 1 (0,01)
handi ukan Guernesey 1 (0,01)
handi ukan La 1 (0,01)
handi ukan M. 1 (0,01)
handi unibertsitate ikasketa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia