2008
|
|
Emaitzek adierazten dutenez, bateraezintasun
|
handiagoa
du identitate espainiarra duenak globalki hizkuntzarekiko, kulturarekiko identitate euskaldunarekiko, alderantziz baino; bestela esanda, eta paradoxikoa bada ere, talde boteretsuenak menpeko taldearekiko gorroto handiago du, alderantziz baino.
|
|
euskaldun eta espainiartasun dimentsioek ez dute modu independentean jokatzen, alderantziz, oso lotuta eta modu interaktiboan garatzen dira; gehienetan, era konpetitibo+ gatazkatsuan. Emaitzek adierazten dutenez, bateraezintasun
|
handiagoa
du identitate espainiarra duenak —globalki hizkuntzarekiko, kulturarekiko— identitate euskaldunarekiko, alderantziz baino; bestela esanda, eta paradoxikoa bada ere, talde boteretsuenak menpeko taldearekiko gorroto handiago du, alderantziz baino.
|
2014
|
|
Laburbilduz, jarrera linguistikoaren aldagaia kontuan hartzen duten azterlan askok eta askok nabarmentzen dute erlazio handia duela identifikazio sentimenduekin (etnolinguistikoa, etnonazionala eta abar). Bestalde, gizarteeta testuinguru ereduak erakutsi duenez, gizarte sareak eragin
|
handia
du identitatearen eta jarreren konfigurazioan, eta hizkuntza erabileran hautemandako konfiantzak bitartekari lanak egiten ditu. Azkenik, beste zenbait ikerlanek azpimarratu dutenez, etxeko hizkuntzak eta eskolak berebiziko garrantzia dute nerabeen jarreren eraketan.
|
|
Jarrera linguistikoaren aldagaia kontuan hartzen duten azterlan askok eta askok nabarmentzen dute erlazio handia duela identifikaziosentimenduekin (etnolinguistikoa, etnonazionala eta abar). Gizarteeta testuinguruereduak erakutsi duenez, gizartesareak eragin
|
handia
du identitatearen eta jarreren konfigurazioan, eta hizkuntzaerabileran hautemandako konfiantzak bitartekari lanak egiten ditu. Beste zenbait ikerlanek azpimarratu dutenez, etxeko hizkuntzak eta eskolak berebiziko garrantzia dute nerabeen jarreren eraketan.
|
2020
|
|
Rosi Braidottik (2003) egindako bereizketa bat egokituko dut hemen: identitatea pentsatu eta sentitu ahal da hor den zerbait irudikatzen ari delako ustetan; diferentzia subordinatuak bestela figuratu behar dira, diferentziek metaforak baino figurazioak behar dituzte, irudimen ariketa ausartagoak, norakoa erakutsi eta efektu praktikoak izan behar dituzten bizi mapak behar dituzte.2 Horrela, tarte
|
handia
dugu identitatea irudikatzetik diferentziek behar duten sorkuntza eta eraldaketa figuratzera: ondo bermatuta eta ezarrita den hartatik izateko ahaleginetan ari den horretara, hegemonikotik subalternora doan tartea.
|
2023
|
|
Zentzu horretan, beharrezkoa ikusten da tolerantziak dakarren ageriko onarpen horri aurre egitea eta gorputza jartzea John Bergerren (1995) hesiaren beste alde horretan. Bolleren kasu zehatzera ekarrita, gorputzak bollera identitateetan protagonismo
|
handia
du identitate oso bisualak direlako. Nahiz eta izaki sozial bezala ikusgarriak ez izan, biolentzia jasateko potentzialitate handia dute arau estetiko asko urratzen dituztelako.
|