Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2001
‎– Paradoxa bada ere, beharrik handiena duten ikasleak, ikas estrategia desegokiak erabiltzen dituztelako edota ikas prozesuan parte hartzeko prest ez daudelako, zailenak izaten dira konbentzitzen ikas estrategien irakaskuntzarenonuraz.
2006
‎Arrakastaren eta porrotaren zergatien egozpenakeragina du subjektuaren laneko iraupenean eta intentsitatean. Bestalde, gurasoeketa irakasleek eragin handia dute ikasleen egozpenetan.
‎Adituek nabarmendu zuten biktimarentzako laguntza profesionala funtsezkoa dela une horretan, eta tratu txarrak ematen dituenari tratamendu berezia eman behar zaiola, profil psikologikoa izan ohi baitu: garapen fisiko handiagoa duen ikaslea, errendimendu akademiko txarra duena, autoestimu handia duena, familia ingurune asaldatua duena eta, sarritan, haurren tratu txarrak jasan dituena.
2007
‎Dituzten gabezien arabera, dagokien ikastetxean sartu baino hiru edo bederatzi hilabete lehenago egoten dira gela horietan. Hutsune handienak dituzten ikasleak Iberoamerikako herrialdeetatik datoz, Argentinatik izan ezik. Aitzitik, Europako Ekialdeko haurrak eta txinatarrak dira eskolan prestakuntza handienarekin sartu eta azkar egokitzen direnak.
2008
‎Adimen gaitasun handia duten ikasleak ere lagunduko dituzte diruz, arauzko hezkuntzaren osagarri, programa espezifikoak jaso ditzaten.
‎Hizkuntza horretako probetan oso modu apalean adierazi dute asmo komunikatiboa. Horrela, zailtasun handiak dituzte ikasleek, deskribatuz nahiz kontatuz, hartzaileari informazioa emateko eta hartzailea eragiteko.
‎Ideia berriak: enpresek ikasteko gogo handia duten ikasleen lan egiteko modua dute eskura, eta beren proiektuei haize freskoa ematen diete ideia eta ekimen berritzaileekin, eta hori nekez ekartzen dute langile beteranoenetako askok. Horren adibide da Madrilgo publizitate agentzia bat, bekadunek eta lizentziatu berriek osatutako dibisio bat sortu duena.
‎Cabrerak, gainera, jakinarazi zuen irakasleak prestatzeko programak garatuko direla ikasleen potentziala aprobetxatzeko teknikei buruz, bai eta zailtasunak goiz diagnostikatzeko, hezkuntza arreta emateko eta ikasketak goiz uzteko arriskuan dauden ikasleen jarraipena egiteko teknikei buruz ere. Halaber, errendimendu txikiko eta ikasketak uzteko arrisku handiagoa duten ikasleen hezkuntza arretan parte hartzen duten irakasle eta profesionalentzako laguntza baliabideak sortuko dira.
‎Hogei irakasle, ordezkaritza handiena duten sindikatuek proposaturik izendatuak, irakaskuntza maila eta sektore desberdinen arabera banatuak. Ikasleen hamabi guraso, ordezkaritza handiena duten ikasleen gurasoen elkarteen konfederazioek proposaturik izendatuak. Ordezkaritza handiena duten ikasleen elkarteen konfederazioek proposaturik izendatutako zortzi ikasle.
‎Ikasleen hamabi guraso, ordezkaritza handiena duten ikasleen gurasoen elkarteen konfederazioek proposaturik izendatuak. Ordezkaritza handiena duten ikasleen elkarteen konfederazioek proposaturik izendatutako zortzi ikasle. Ikastetxeetako administrazioko eta zerbitzuetako langileen lau ordezkari, sindikatuek proposaturik izendatuak.
2009
‎irakaskuntza elebiduna gai al da bere kabuz hizkuntza jakin bat ordezkatzeko prozesua leheneratzeko? Eskolak garrantzi handia du ezagutzaren garapenean; horrez gain, erakunde horrek eragin handia du ikasleek garatu behar duten hizkuntza jokabidean ere. Hori guztia hala izanik ere, familiak eta gizarteko beste hainbat sektorek ere izugarrizko ardura dute hizkuntza horrek galdutako eremuak berreskuratzeko orduan.
2010
‎Hau ez da txantxetako datua, jantokian geratzen diren umeek, denboraren %35, 7 eta %43, 7 artean ematen baitute eta bazkalorduan. Aldi hauek pisu handia dute ikasleen sozializazioan, haurren arteko interakzio gehien orduan ematen baita, onerako zein txarrerako. Bizikidetza arazo gehien ematen den garaia da.
‎Gainera, gehienek ikasle gehiago dituzte. Hala ere, ikasketa teknikoak eta esperimentalak uzteak lotura handiagoa du ikasleen porrot akademikoarekin, ikasketak hasten dituztenean. Unibertsitatea uzteari buruz egindako ikerketen bidez, hori eragiten duten arrazoi nagusiak hauteman dira, unibertsitateek beharrezko bitartekoak jar ditzaten, beren eskumenei dagokienez, desertzio indize altua saihesteko.
‎Bi aldeek elkarrekin lan egin behar dute, haurraren ibilbide akademikoa modu koherentean eta norabide berean gara dadin. Familiaren eta eskolaren arteko harremanei buruz egindako ikerketa eta ikerketa guztiek agerian uzten dute lotura estua eta parte hartzekoa izateak eragin handia duela ikaslearen hezkuntza emaitzetan. Beraz, gurasoen, irakasleen eta ikastetxearen arteko lankidetza tresna eraginkorra da hezkuntza porrota geldiarazteko eta arrakasta akademikoa lortzeko.
2011
‎Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua. Lege honetan aitortzen da, lehen aldiz, gaitasun intelektual handiak dituzten ikasleek berariazko arreta behar dutela.
‎Aldez aurretik jasotako ikus entzunezko heziketa handia zuen ikaslerik ez da topatu ikerketan parte hartu zutenen artean. Taldeen arteko desberdintasunak ez dira nabariak lortutako puntuazioari dagokionez.
‎atal honetatik, erabiltzailea maila guztietako hezkuntza erakundeen webguneetarako estekak biltzen dituen datu base zabal batera sar daiteke, Lehen Hezkuntzatik unibertsitatera eta Sarean dauden beste prestakuntza proposamen batzuetara. Erabilgarritasun handiagoa du ikasleak bere bilaketa zenbait irizpideren arabera mugatu dezakeela. Lehenik eta behin, interesatzen den hezkuntza maila markatu behar da, eta, hortik aurrera, ikasteko aukerak (programa mota, ikasi nahi den hizkuntza edo herrialdea eta helburuko eskualdea).
‎Hala ere, adituen arabera, kopuru hori errealitatetik nahiko urrun dago, datuek erakusten baitute supergaitutako ikasleen %98 ez dela inoiz hala diagnostikatzen. Supergaitutako ikasleen% 98 ez da inoiz diagnostikatzen Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006) hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleen artean gaitasun handia duten ikasleak biltzen ditu lehen aldiz, eta administrazioei eskatzen die behar diren neurriak har ditzatela hori identifikatzeko eta haien beharrak goiz baloratzeko. Ordutik aurrera, hainbat autonomia erkidegok beren informazio eta prestakuntza programak hasi dituzte irakasle eta familientzako gaitasun handiei buruz, eta protokolo batzuk jarri dituzte abian ikasle supergaituak goiz identifikatu eta diagnostikatzeko.
2012
‎Haren helburua da ikasle horien autoestimua handitzea, gutxieneko lan ohiturak har ditzaten lortzea, besteekin harremanetan jartzeko estrategiak transmititzea eta «baliabide eta jarraibideak ematea, prestakuntza arautu normalizatuan ikasten jarrai dezaten», adierazi du. Andaluzian, arreta falta handia duten ikasleekin proiektu bat gauzatzeko oinarria izan dira «talde interaktiboak». Asmoa da errefortzuko bi irakasle izatea gela berean, bakoitza taldearen erdiari eskainia.
‎Ezgaitasuna duten ikasleak. % 65eko minusbaliotasun maila edo handiagoa duten ikasleentzako laguntzak aurreikusten dira. Horiek %50eraino gehitu daitezke, matrikula beka izan ezik.
2013
‎Ikastetxe guztiek hezkuntza indartzeko programak eskaini behar dituzte. Programa horien bidez, zailtasun handiena duten ikasleek ez dute zertan ordaindu behar ordainketa klase partikularrak, baizik eta ikastetxean bertan laguntza eskolak ematen dituzte eskola jardunaren ondoren. Hezkuntza laguntzako planak dira, Lehen Hezkuntzan, eta PROA, Bigarren Hezkuntzan.
2014
‎Ikasle piloa jarri du proiektuan lanean; horietako bakoitzari azaldu dio kromosomaren halako zatia sintetizatu behar duela, eta jo eta ke ibili dira». Hanka sartzeko lizentzia handiagoa dute ikasleek, noski, eta izango zen arazoren bat edo beste, baina hala ere, prozesua makina batekin baino azkarragoa eta merkeagoa izan da, eta hirugarren kromosoma sintetizatzeko helburua bete dute. Hain zuzen ere, lorpenaren berri emateko Science aldizkarian argitaratu duten artikuluak laurogei egile ditu.
‎Horretarako, coaching hezitzailea egokia da: zailtasun gehien eta ikasturtea ez gainditzeko arrisku handiagoa duten ikasleei laguntzeko aukera ematen du, gainerakoei begi bistatik galdu gabe, ikasteko motibazioari eusten baitiote. Ikaslea indartuta sentitzeko modu bat da, irakasleak entzun, ezagutu eta laguntzeko modurik onena bilatzen du.
2015
‎Ez zen beti aise, barne oposizioak agertzen ahal baitzitzaizkien elebiduneko irakasleei. Alta, esperientzia hori duten irakasleak ohartuak dira eraginkortasun handiagoa duela ikasleengan gisa horretan antolatzeak. " Leporatzen digute elitismoa egiten dugula eta ez dugula heterogeneotasuna kontuan hartzen".
‎– Autonomia handia duten ikasleak: interbentzio bakar batzuk behar izan dituzte (1 eta 3artean, maiz hitz bat edo pertsonai baten izena ez zekiten nola erran, eta haiek berek galdetzenzioten laguntza helduari).
2016
‎Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako oinarrizko hezkuntzako datuak aztertuta, egia da etorkinen seme alaba gehienak ereduan ari direla: %52 Kontua da gainerako ereduetan pisu handiagoa dutela ikasle kopuru osoarekin alderatuta. Hara:
2020
‎Ikastetxe askorekin aritzen gara elkarlanean. Premia handiena duten ikasleak antzeman eta proposatzen dizkigute. Ikasle bakoitzaren gabezia akademikoak esaten dizkigute, eta familiekin harremanetan jartzen gaituzte.
‎• Behar handiagoak dituzten ikasleentzat izan daiteke soilik, bai arazo emozionalak bai jarrera arazoak eduki ditzaketenentzat.
2021
‎Aurreko azpiatalean aipatu den legez, irakasleak duen rolak eta hartzen dituen jarrerek eta erabakiek eragin handia dute ikasleengan, eta euren ikasprozesua diseinatzeaz eta inplementatzeaz gain, hura ikuspegi psikoafektibotik baldintzatzera ere heldu daitezke. Eredu diren heinean, haien jarrerak ere eredugarria izan behar du, eta normalean, akzio erreakzio logika batetik gertatzen direla dio BE1 ek:
‎Erd Ele tipologiakoentzat dakizkiten hizkuntza denak dira garrantzitsuak maila berean, nahiz eta gaztelaniak presentzia handiagoa duen ikasle horien bizitzan.
2022
‎Erronka konplexua da, eskolak soilik ezin gainditu dezakeena baina eskolarik barik ezinezkoa dena. Hezkuntza administrazio eta zerbitzu nagusiei zein ikastetxe ahaldunduei dagozkie ardurak hartzea, hots, ikasle etorkinei atentzio didaktiko berezia eskaintzea, ikasteko zailtasunak zein gaitasun handiak dituzten ikasleen premiak atenditzea edota genero edo sexu bazterkeriak jasaten dituztenekiko jarduera pedagogiko egokienak gauzatzea.
2023
‎Hizkuntza sozializazioaren ikuspegian, gurasoen hizkuntza gaitasuna ez da ezinbesteko baldintza haurrak hizkuntza hori ikasi eta bere egin dezaten. Martinez de Lunak dioen moduan, lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza erdararen bat duten haurren kasuan, posible da haurrek eskolan euskara ikasi eta erabiltzea, izan ere," ikaslearen hizkuntza sozializazioa bideratu duten familiak zein gizarte hurbilak eragin handia dute ikaslearen eskolako euskararen erabileran" (Martinez de Luna 2013, 131).
‎Datorren ikasturtetik aurrera, beste aldaketa bat ere izango da: ikasle zaurgarrientzako gordetako plazak beteko dituzte gaitasun handiak dituzten ikasleek. “A priori” neurri hori ere begi onez ikusi arren, zaurgarria kontzeptua ez zaio oso egokia iruditzen Aupatuz i.
‎Sare sozialek irismen oso handia dute ikasleengan. Instagramek, bereziki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia