Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2005
‎Ez dut ezagutzen errealitate hori, baina hala ere, oso desberdina litzateke helburu zehatzak finkatzea 2 urteko haurrentzat, Lehen Hezkuntzako haurrentzat eta Bigarren Hezkuntzako gazteentzat. Adinak garrantzia handia du eskolako helburuak planifikatzerakoan. 2 urterekin eskola euskaldunean (oraingo ereduan gutxienez) eskolatzea, eredu euskalduna erabiltzea da helburu nagusia, nahi dena baldin bada haurrari bi hizkuntzak (euskara eta espainiera)" naturalak" iruditzea.
‎Salgadok gogorarazi zuen hezkuntza eta osasuna estatistikoki lotuta daudela. Ildo horretatik, hezkuntza maila handiena duten pertsonak gutxiago gaixotzen direla eta osasun hobea dutela esan zuen, eta osasungarriak ez diren ohiturek, hala nola drogen edo alkoholaren kontsumoak, eragin handia dutela eskolako zailtasunetan eta/ edo porrotean. Hezkuntza berrikuntza eta ikerketa Sinatutako hitzarmenak, bestalde, hezkuntza berrikuntza eta eskolan osasuna sustatzeari buruzko ikerketa sustatzea aurreikusten du, bai eta material didaktikoak prestatzea eta zabaltzea ere.
2007
‎Imagen: Ministerio de Educación y Ciencia 14 urterekin egunero hiru ordu baino gehiago telebista ikusten dituzten nerabeek arrisku handiagoa dute eskolan gaizki joateko eta lasterketarik ez egiteko. Egunean ordu batetik hirura bitartean ikusten dutenek ere ikasteko arazoak izateko arrisku handiagoa dute.
2010
‎Ingurumenaren esparrua mila aldiz zabal trinkoagoa da, ULIBARRIk konekta eta aktiba dezakeena baino. Ez da arrazoizkoa, beraz, konexioeta aktibazio ardura osoa ULIBARRIren bizkar gainera botatzea286 Laguntza handia lukete eskolek eta irakasleek, baita guraso kezkatu askok ere, ingurumeneko ekintza bideok lekuan lekuko iniziatibaz eratuko balira, guztia, goiko, en ardurapean utzi gabe. Etorri oneko hiztunak, ez nolabaiteko elebidunak, sortu nahi baditugu osagarrizko laguntza horien eta beste askoren beharrean da eskola.
‎Baina infradiagnostikoa handia da oraindik, eta kasu ezagunak baino arazo gehiago dago ikaskuntzan diagnostikatu gabe. Hori gertatzen denean, kaltetuek arrisku handia dute eskolan porrot egiteko eta, TDAHen kasuan, mendekotasun jarreretan erortzeko, bai eta familian eta lanean ezegonkortasuna izateko ere. Oinarri neurobiologikoa Gaur egungo ezagutza zientifikoek erakutsi dutenez, ezin zaie “gandule” esan haur horiei; aitzitik, zergatik ez diren saiatzen eta zergatik ez dauden motibatuta bilatu behar da.
‎Horma eta zoruetan kolore zuriak saihestea, gainazal itsugarri bihur baitaitezke. Zarata mailak Kutsadura akustikoak garrantzi handia du eskolan Kutsadura akustikoak garrantzi handia du eskolan, inguruko zaratak edo erreberberazio desegokiak “komunikazio prozesuetan eta prozesu kognitiboetan interferentziak eragiten dituzte”. Hala diote Laneko Segurtasun eta Higienerako Institutu Nazionaleko adituek ERGA Primaria argitalpen digitalean.
‎Horma eta zoruetan kolore zuriak saihestea, gainazal itsugarri bihur baitaitezke. Zarata mailak Kutsadura akustikoak garrantzi handia du eskolan Kutsadura akustikoak garrantzi handia du eskolan, inguruko zaratak edo erreberberazio desegokiak “komunikazio prozesuetan eta prozesu kognitiboetan interferentziak eragiten dituzte”. Hala diote Laneko Segurtasun eta Higienerako Institutu Nazionaleko adituek ERGA Primaria argitalpen digitalean.
‎80eko hamarkada erdialdean Parisera joan zen, Balkanetako musikaren aberastasunaz jabetuta. Frantziako artista nagusienetariko bat bilakatu zen handik gutxira eta CIM en, artista gazteengan eragin handia duen eskolan, bizi eta lan egiten hasi zen. Garai horretan, besteak beste, Noel Akchote, Julien Lourau eta Magic Malik artistekin elkarlanean jardun zuen.
2011
‎euskaraz diharduen eguneroko bizimoduarekin konektatu behar ditu gazteok. horretarako, berriz, euskarazko ingurumen eta bizimodu arrunt horretan txertatu behar dira haurrak eskolara joan aurretik, eskola urteetan eta eskolatik irten ondoan. Mundu itxia bihurtzeko arrisku handia dute eskolek (beren agintariak, beren arauak, beren aurrekontuak, beren zigor ordainak,..). Lan mundu isolatua bihurtzeko arriskua dute. gizartearen eguneroko bizimodu arruntetik isolatzen diren neurrian, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko duten ahalmena ere kamustu egiten zaie eskolei, gesaldu eta, azkenean, ezabatu. euskarazko auzogintza osasuntsu eta gizarte osaera arnas zabaleko batean txertatu behar dira eskolak, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan berariazko ekarpen sendorik egingo badute206 eskolen ekarpena ohargarria izan liteke euskaraz ondo (hainbatean, ez hain gutxi) dakiten belaunaldi berriak sortzeko edo indartzeko orduan.
‎Orain arte emandako datuek argi adierazten dute euskal eskola erronka handi baten aurrean dagoela. Euskararen normalizazioaren bidean oraindik ere egiteko handia du eskolak ikasleak elebidun izan daitezen. Hortaz, garrantzitsua izango da bide horretan plangintza, proiektu, programa?
2012
‎euskarari «lehentasuna» ematea, ikasleek «ongi» menpera ditzaten euskara eta gaztelania. Datuek diote euskalduntzeko arazo handiak dituela eskolak, baita ereduak ere. Eta PPk zer?
2013
‎Gizartean berdintasuna lortzeko eskola eremu estrategikoa dela aitortzen du planak. Ordea, ikasleen egunerokoan pisu handia du eskolaz kanpoko guztiak. Nola lortu eskolan hezkidetzan egindako lana bizitzarako baliagarri izan dadin?
‎Antsietatea azterketetan Nork ez du beldurrik izan azterketa baten aurrean? Espainian, Antsietatea eta Estresa Aztertzeko Espainiako Elkartearen (SEAS) datuen arabera, lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleen% 15 antsietate maila handia dute eskola proben aurrean. Arazoa hain da handia eskola porrota duten ikasle askok ez dutela beren gaitasunei edo ikaskuntzari lotutako zailtasunik, baizik eta azterketen aurrean duten estres maila handiarekin lotuta dagoela.
2014
‎Euskal eskola ere aniztasun horren adierazle da, azken urteetan ikasle etorri berrien bilakaera nabaria izan da 34.921 izanik ikasle horien kopurua (Eustat, ikasturtea), eta ezin uka eskola ere erronka handi baten aurrean dagoela. Euskararen normalizazioaren bidean oraindik ere egiteko handia du eskolak, ikasleak elebidunak (eta eleanitzak ere) izan daitezen. Hortaz, garrantzitsua izango da bide horretan plangintza, proiektu, programa... egokiak garatzea, benetako elebitasun hori lortzeko bidean.
2015
‎Gure herrialdean, arnas patologia hori, hainbat azterlanen arabera, 6 eta 7 urte bitarteko haurren %11ri eragiten die, nerabeen %9ri, eta helduen %5ri. Haurren gaixotasun kronikorik ohikoena da, eta, hain zuzen ere, herritarren talde horretan, gaitz horrek eragin handia du eskola errendimenduan, gizarte harremanetan eta osasunean. Azken batean, bizi kalitatea murriztu egiten da.
2016
‎«Esan daiteke ikasle gazteagoetatik helduagoetara konbergentziarako joera erakusten dutela datuek gizarteko hizkuntza erabileraren arau nagusiekiko». Alegia, Lehen Hezkuntzako umeen artean erabilera handiagoa lortzen du eskolak? «eremu gisa lortzen du gizartearekiko nolabaiteko autonomia bat»?, baina DBHn nekezagoa da hori, ikasleek lotura handiagoa dutelako eskolatik kanpoko gizarte arloekin, eta arlo horiek erdaraz funtzionatzen dutelako gehienetan. Esparruen arabera ere badago aldea:
‎Arraroa egitea. Hor ardura handia du eskolak. Testuinguru nahiko euskaldunetan ez dauden eskolek ezin dute bermatu ikasgelatik kanpo ikasleen arteko harremanak euskaraz izango direnik, baina lor dezakete elkarri euskaraz egitea naturaltasunez bizitzea.
‎Horrek ez dio onik egiten gizartearen kohesioari. Nafarroan pisu handiagoa du eskola publikoak, eta Iparraldeko familien %70ek eskola publikoa aukeratzen dute seme alabentzat.
2017
‎“Arreta goiztiarraren arloan, Altsasuko Txirinbulo haur eskolan gela bat uzten digute. Koordinazio handia dugu eskola horrekin. Beste eskolei dagokionez, urte hasieran eta akaberan elkartzen gara, tartean ezer berezirik gertatzen ez bada.
2021
‎Hala ageri da Jaume Bofill Fundazioak eta Politika Publikoak Ebaluatzeko Kataluniako Institutuak 2016 urtean egindako azterlan batean. Zehazki, ikaskuntza formaleko programek (aisialdi hezitzaileko jarduerak, hala nola kiroletakoak, artistikoak edo ludikoak, heziketa edukiekin konbinatzen dituztenak, batez ere eskola errefortzukoak) eragin handiagoa dute eskola emaitzetan; arte eta kirol jarduerek, berriz, eragin positiboa dute gizarte jarrerak eta trebetasunak hobetzeko. Irudia:
2022
‎nola azaldu bestela, komunera joateko baimena eskatu beharra, hitzaren eta mugimenduaren gaineko gure kontrol erabatekoa, erabakimen erabat hierarkikoa, eta eta abar, eta abar. Foucaltek ongi ohartarazi zigun bezala, antza handiegia du eskolak, oraindik, espetxearekin.
‎Kontziente gara eskola bezala eraldaketarako dugun gaitasunaz, eta ari gara pausoak ematen, alde horretatik. Esaterako, kontzientziazio gaitasun handia du eskolak, eta, hala, bizikidetzan, kontzientzia ekologikoan, elikadura osasuntsuan eta dihardugu lanean. Poliki poliki geroz eta proiektu gehiago ditugu gai horiekin lotutakoak.
2023
‎Gaur egun, nire ustez, duela urte batzuk baino gehiago gainera, eskolak mantentzen ditu pribilegioak dituzten umeen pribilegioak eta opresioak dituzten umeen opresioak. Diskurtsiboki denok diogu eskolaren funtzioa dela egoera hori orekatzea eta iraultzea, baina esango nuke gure egitekoekin hainbat eta hainbat kasutan egoera mantentzen dugula eta pribilegioak ez dituzten umeek segurtasun falta handiagoa dutela eskolan, dituzten beharrak ez direlako hain erraz onartzen. Eta garbi utzi nahi dut:
‎Agurtzane Martinez Mondragon Unibertsitateko irakaslearen arabera," gaur egun, duela urte batzuk baino gehiago gainera, eskolak mantentzen ditu pribilegioak dituzten umeen pribilegioak eta opresioak dituzten umeen opresioak. Diskurtsiboki denok diogu eskolaren funtzioa dela egoera hori orekatzea eta iraultzea, baina esango nuke gure egitekoekin hainbat eta hainbat kasutan egoera mantentzen dugula eta pribilegioak ez dituzten umeek segurtasun falta handiagoa dutela eskolan, dituzten beharrak ez direlako hain erraz onartzen".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia