Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Esan bezala, lan hau batez ere ikerketa psikosozialaren barruan kokatzen da.Lanaren mugak non jarri aukeratzerakoan, irizpide nagusi batzuk jarraitu dira, adibidez: 1) doktorego tesia izanik, Unibertsitateko arlo batean kokatu beharra izatea eta psikologia sozialaren arloan egotearena; 2) ikuspegi psikosoziala izateaagian interes handiena duena helduen euskalduntze prozesua eta portaera ulertzeko; hori horrela da, neurri batean behintzat, helduen euskalduntze prozesua EuskalHerrian pertsona bakoitzaren baitan edo aukerapean dagoelako; 3) euskalduntzearen hizkuntz politikarako eta hizkuntz plangintzarako erabat beharrezkoa delako, hain zuzen, aldagai psikosozialak pertsona bakoitzaren aukeran gehiago oinarritzen direlako aldagai ps...
2006
‎Gainera, tratu txarrek adingabeengan eragiten dituzten ondorioen berri ematen du. Ildo horretatik, ohartarazten du beren amekiko indarkeriaren lekuko diren haurrek portaera horiek errepikatzeko joera dutela nagusi direnean; neskek, berriz, tratu txarrak jasateko joera handiagoa dutela helduengana iristean. Ekintza planak EBko gobernu gehienek ekintza planak bultzatu dituzte arazo horren aurka.
2008
‎Aipatu behar da garapen maila erreala norberak bere kabuz arazo bat konpontzeko gaitasunak zehazten duela, eta garapen maila potentziala, berriz, arazoa konpontzeko gaitasun handiagoa duen heldu edo kide baten laguntzaz arazoa bideratzeak zehazten duela. Beste era batera esanda, inguruneak behar diren baliabideak eskainiz gero, umeak dakienaren eta egin dezakeenaren artean egin beharreko distantzia da berehalako garapen esparrua.
‎Pobrezia ondasun eta baliabide gabeziak, bizitzari duintasunez aurre egiteko zailtasunek eta gizarte inkomunikazioak zehazten dute, Caritasko Víctor Renesek bere hitzaldian esan zuenez. Gaur egun, “pobreziaren aurpegia” lan prekarietatearen edo guraso bakarreko familien eskutik doa, eta horrek eragin handiagoa du helduengan, emakumeengan eta gazteengan, aditu horren arabera.
2010
‎Elikatze jarreraren gainean eragiten du, pazientea gusturago geratzen da jatorduetan eta ziztatzeko begia galdu egiten du orduen artean. Frank Greenwayk, azterlanaren koordinatzaileak, jakinarazi du ez dela “bikinia erakusteko 4 kg galtzen laguntzeko botika”, baizik eta gai aktiboa 30 baino gorputz masaren indize (GMI) handiagoa duten helduentzat soilik gomendatzen dela, edo 27 baino handiagoa 2 motako diabetikoentzat. Edan bi baso ur jan aurretik Batzuetan, konponbide errazenak eta merkeenak, kontzientziaz eta adimenez erabiltzen direnak, oso erabilgarriak izan daitezke.
2011
‎Literatura modu batean kontsumitzera ohituta gaude, eta kosta egiten zaigu beste modu batean imajinatzea. Hala ere, helduentzako komikiak eta eleberri grafikoak pisu handia dute helduentzako literaturan. Zalantzarik gabe, ilustrazioak badu lekua helduentzako literaturan.Zer ekarpen egiten die marrazkiek haur literaturari. Hitzetan kontatzen denaz gain beste gauza asko konta daitezke.
‎“Berezitasuna da tumorea haztea eragiten duena ez dela gene jakin baten mutazioa soilik, baita okerreko leku batean proteina bat adieraztea ere; izan ere, proteina horrek ehunka molekula mezulari proteinen sintesirako informazio genetikoa transmititzen dutenak sortuko lituzke, gene horiek neurtu gabe. Prozesu horrek gene arrunt asko adierazten ditu, baina kopuru desegokietan, enbrioi garapenaren lehen etapen antz handiagoa du heldu organoen garapenaren etapena baino”, azaldu du Raúl Méndezek, Ikerketa Biomedikoaren Institutuko irakasleak (IRB, ICREA Bartzelona) eta egileetako batek. Pilar Navarrok, Bartzelonako Itsas Ospitaleko Ikerketa Institutuko kideak eta lanaren egilekideak, argitu duenez, “hori izango litzateke plasminogenoaren ehun aktibatzailearen kasua, pankrea osasuntsuan egon ohi ez den proteina bat, pankreako tumoreetan adierazpen handia erakusten duena”.
2012
‎Lehenengo gai garrantzitsu honen atzetik beste batzuk datoz. Haurtzaroan ohitura osasungarriei buruz hezteak eragin handia du helduen ongizatean. Ikaslea klikatu eta laborategi birtual honetara etortzen denean hasten da jarduera.
‎Haurren artean, elikagai alergenikoenak behi esnea, arrautza eta arraina dira, eta melokotoia, sagarra, meloia eta kiwia bezalako frutek, berriz, eragin handiagoa dute helduengan.
2013
‎Azterketa berri bat, 2013ko uztailean argitaratua, ebidentzia gehiago gehitzen ditu: fruitu lehorrak gehitu eta arrisku kardiobaskular handia duten helduen dietan, garaiz hiltzeko arrisku txikiagoa dakar. Antzeko ezaugarriak dituzten lau prospekzio azterketa badaude ere, eta antzeko ondorioak izan arren, argitalpen berri honi sinesgarritasuna ematen dion alderdietako bat da beste eskualde batzuetan behatutakoa baino fruitu lehor gehiago kontsumitzea.
2016
‎haragia haritsu eta zurbil bihurtzea (Ph a handitzen duen tenperaturan akatsak izatea) edo haragia lehor eta lehor bihurtzea. Heltze handia denean Haragia kontsumitzeko joera berriak zerikusi handiagoa du heltze denborarekin pieza prestatzen den unean baino. Kontua da aste batzuetan pieza jakin bat heltzen uztea, baita hilabete batzuetan ere, tenperatura eta hezetasun kontrolatuan, zapore berriak sor daitezen.
2018
‎Gehiegikeriak alde batera utzi, eta benetan garrantzi handiena duenari heldu genioke; maite ditugunekin elkartzea.
2019
‎Rosario Morales doktoreak, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Kiropodologia eta Kirurgia Podologikoko irakasle titularrak, esan duenez, «podologora joan behar du, bi arazoak trata ditzan». Hala ere, adierazle gisa, jakin behar da papiloma ohikoagoa dela haur, nerabe eta gazteetan, eta helomak, berriz, lehentasun handiagoa duela helduetan eta helduetan. Udazkenean aurrera egin ahala, podologoen kontsultetan oinetako itxien berezko eraginak ikusi behar dira.
2020
‎Haurrei hidroferola tantatan ematen zaie beti, urarekin, zukuarekin edo esnearekin batera, tolerantzia hobea lortzeko. “Urritasun handiagoa duten helduetan gomendatzen dira anpuluak: patologia garrantzitsu baten aurrean bagaude —giltzurrun gutxiegitasuna, adibidez—, anpulu bat agintzen da 6 edo 7 egunean behin; bigarren mailako kasuetan nahikoa da anpulu bat hilean”, azpimarratu du doktoreak.
2021
‎Eskarmentu handixeagoa dutenen artetik heldu da Muñoz Rivas ere (Sevilla, Espainia, 1978), zeina Berlinalen izan zen 2017an bere lehen lan luzea aurkezten, El mar nos mira de lejos. Orain, Manantial proiektuarekin heldu da Ikusmira Berriak era:
‎Zerbitzu sozialek daukate, afera hau jabaldu artean, harrera gune batean egongo da, mediku arta askoren premia du, arazo handiak ditu helduei konfiantza egiteko, arazo larriak jakizue...
2022
‎Beste hizkuntzek presentzia handia dute heldu gizonezkoen arteko elkarrizketetan, heldu gazteetan gehiago heldu nagusietan baino.
‎Horrek eragin nabarmena izan lezake EKEren datuetan, bereziki beste hizkuntzen hiztunek pisu handien duten heldu gazteen adin taldean.
‎Loa funtsezkoa da adingabearen garapen neurokognitiborako. Horregatik, bizitzako lehen urteetan, haurrek REM loaren ehuneko handiagoa dute helduek baino, loak “ikaskuntza eta interkonexio neuronalak” errazten baitizkie, Gonzalo Pin doktoreak azaldu duenez, Espainiako Pediatria Elkarteko (AEP) kidea da Loaren Elkarte Medikoen Espainiako Federazioan (FESMES). Hala, bi urteko haur batek 13 hilabete igaro ditu lotan 24 hilabetez. Nerabe baten kasuan, bere bizitzaren %50 lo denborakoa izan luke.
2023
‎Kausak askotarikoak dira, haurren obesitateari buruzko azken monografikoan jaso dugun bezala, baina baita horren ondorioak ere. Adin txikiko obesoek konplikazio arrisku handiagoa dute, hala nola, arteria hipertentsioa, metabolismo alterazioak, arazo psikologikoak, arnas arazoak… Eta, halaber, obesitatea, garaiz aurreko heriotza, minbizia eta diabetea izateko aukera handiagoa dute helduak direnean. Azken zerrenda hori orain dela gutxi aztertu dugun azterlan batek berresten du.
‎Depresio sintomak gutxitzeko eta bizi kalitatea hobetzeko bizi estilo osasungarrien promozioa nahaste bipolarra eta depresio handia duten helduetan [Interneteko artxiboa. PDF].
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia