Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13.146

2003
‎Aurreko paragrafoek adingabeen epaileak hartutako erabakiak aipatzen dituztela kontuan hartuta, erabaki horiek auto bidez jasoko dira, eta auto horren aurka, zuzen zuzenean, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango da, bost egun balioduneko epean, probintziako audientzian. Lege hau indarrean jartzen denetik bi hilabeteko epean hartu dituzte adingabeen epaileekbearen egoera ez da aldatuko. erabaki horiek. Epe horretan, adinga
‎Zigor prozedura batzuk aribidean badaude lege hau indarrean jartzean, eta, prozedura horietan, erruztatutako pertsonei egotzi bazaie oraindik hemezortzi urte ez zituztela delitu egintzak burutu izana, epaile edo auzitegi eskudunak gauzatutako jarduna igorriko dio Fiskaltzari, horrek lege honetan araututako prozedura instruitu dezan.
‎Lege honetan beren beregi arautu ez diren arazoetan, ordezko arauen izaera dute, eremu substantiboan, Zigor Kodeak eta zigor lege bereziek, eta, prozedura eremuan, Prozedura Kriminalari buruzko Legeak, eta, bereziki, horren IV. liburuko III. tituluan prozedura laburtuaren izapideei buruz xedatutakoak.
‎Aurreko artikuluak arautu ez dituen kasuetan, Fiskaltzak egindako eskaria eta adingabearen letraduak aurkeztutako alegazio idazkia ikusita, epaileak hurrengo erabakietatik bat hartuko du:
‎Urtebetekoa, delitua ez bada hain astuna.
‎4 Lege hau zein gizabanakori aplikatzen zaion zehazteko, honen artikuluetan adingabe hitzak bere barruan hartzen ditu oraindik hemezortzi urte bete ez dituzten gizabanakoak; gazte hitzak, berriz, adin hori baino nagusiagoak direnak.
‎Aurreko artikuluetan aipatu egintzen egilea hamalau urtekoa baino gazteagoa bada, ez zaio lege honen araberako erantzukizuna eskatuko; bai, ordea, aplikatuko Kode Zibilean eta indarreko beste xedapenetan adingabeen babesari buruz agindutakoa. Fiskaltzak adingabeak babesteko erakunde publikoari igorriko dizkio, lekukotzaren bidez, adingabearen zehaztasunik beharrenak, haren egoera balioesteko; erakunde horrek, adingabearen inguruabarrak aintzat harturik, sustatu ditu harentzat egokien diren babes neurriak, urtarrilaren 15eko 1/ 1996 Lege Organikoari jarraiki.
‎Egotziak falta edo delitu ez hain astuna egin izana, gizabanakoengan indarkeriarik edo larderiarik erabili gabe, sikorako arrisku larririk sortu gabe, ha edota bizitzarako edota osotasun filako egintzak Zigor Kodean edo bestelako zigor lege berezietan tipifikatuta dauden heinean.
‎Epai irmoaren bidez kondenatua ez izatea, delitu egintzak hemezortzi urte bete ondoren burutu badira. Ondorio horretarako, ez dira aintzat hartuko aurreko kondenak, zuhurtziagabekeriazko delitu edo faltak direla eta, ezta ezabatuak izan diren zigor aurrekariak ere, edo ezabatu beharrekoak, Zigor Kodearen 136 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎Epai irmoaren bidez kondenatua ez izatea, delitu egintzak hemezortzi urte bete ondoren burutu badira. Ondorio horretarako, ez dira aintzat hartuko aurreko kondenak, zuhurtziagabekeriazko delitu edo faltak direla eta, ezta ezabatuak izan diren zigor aurrekariak ere, edo ezabatu beharrekoak, Zigor Kodearen 136 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎Adingabeak erantzule izango dira, lege honen arabera, baldin eta 1 artikuluan zerrendaturiko egintzak gauzatu badituzte eta eurongan ez badago indarreko Zigor Kodean arauturiko erantzukizun kriminala salbuesteko edo azkentzeko arrazoirik.
‎3 Lege honen artikuluetan adierazitako adinak beti ulertu behar dira egintzak noiz gauzatu eta une horri begira; hartara, prozedura hasi aurretik edo horren izapidetza bitartean adin hori betetzeak ez du eraginik izango lege honek adingabeen epaile eta fiskalei emandako eskumenean.
‎Kasuan kasuko ikastegira erregulartasunez joan beharra, baldin eta interesdunak nahitaezko hezkuntza oinarrizkoa egin behar badu. Epaileari egiaztatu behar zaio erregulartasunez joate hori eta, hala denean, ez joateak justifikatu behar zaizkio, horretarako eskaria egiten den guztietan.
‎Neurri honen kasuan, adingabeen epaileak errieta egiten dio adingabeari; errieta horren helburua da adingabeak ulertzea berak burutu dituen egitateak larriak direla eta larriak izan direla edo izan zitezkeela, orobat, egitate horien ondorioak. Berebat, adingabeari galdatzen zaio etorkizunean halako egitaterik ez burutzeko.
‎6) Zuhurtziagabekeriazko egite edo ez egiteak ezin dira zehatu erregimen itxiko barneratze neurriekin.
‎Aurreko lerrokadan ezarritakoa gorabehera, barneratze neurriak ezarri bazaizkio jadanik hogeita hiru urte bete dituen gizabanakoari, edo, behin neurriok ezarri eta gero, horien betetzea ez bada bukatu gazteak adin hori lortzean, adingabeen epaileak Fiskaltzari entzungo dio, eta, lege honen 14 eta 51 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, neurri horiek espetxean betetzeko aginduko du, Espetxeen Lege Organiko Orokorrean agindutako erregimen arruntarekin bat etorriz.
‎Norbaitek aurreko paragrafoan aipatutako egitate baten berri badu, eta egitate hori, ustez behintzat, hemezortzi urtekoa baino gazteagoa den adingabe batek burutu badu, hori Fiskaltzari adierazi behar dio, eta Fiskaltzak salaketaren izapidetza onartu edo ezetsiko du, egitateak, zantzuen arabera bederen, delitu diren ala ez kontuan hartuta; Fiskaltzak zainduko ditu berari bidali zaizkion piezak, agiriak eta efektuak, eta, hala denean, bere ustez egoki diren eginbideak burutuko ditu, egitatea bera eta adingabeak hori burutzean izan duen erantzukizuna egiaztatzeko. Fiskaltzak jarduna artxibatzeko erabakia har dezake, egitateak ez badira delitu edo euren egilea ezezaguna bada.
‎Norbaitek aurreko paragrafoan aipatutako egitate baten berri badu, eta egitate hori, ustez behintzat, hemezortzi urtekoa baino gazteagoa den adingabe batek burutu badu, hori Fiskaltzari adierazi behar dio, eta Fiskaltzak salaketaren izapidetza onartu edo ezetsiko du, egitateak, zantzuen arabera bederen, delitu diren ala ez kontuan hartuta; Fiskaltzak zainduko ditu berari bidali zaizkion piezak, agiriak eta efektuak, eta, hala denean, bere ustez egoki diren eginbideak burutuko ditu, egitatea bera eta adingabeak hori burutzean izan duen erantzukizuna egiaztatzeko. Fiskaltzak jarduna artxibatzeko erabakia har dezake, egitateak ez badira delitu edo euren egilea ezezaguna bada. Salaketaren gainean emandako ebazpena jakinarazi egin behar zaie salaketa nortzuek egin eta horiei.
‎Adingabearen kasuan, Habeas Corpus prozeduraren gaineko eskumena izango du askatasunez gabetutako adingabea zein tokitan egon eta toki horretako instrukzio epaileak; hori ez badago egiaztatuta, atxiloketa zein tokitan gertatu eta bertako epailea; aurrekorik izan ezean, eskumena izango du adingabe atxilotuaren egonlekuari buruz azken berriak zein tokitan izan eta bertako epaileak.
‎Fiskaltzak espedientea hasteari uko egin diezaioke, baldin eta salatutako egitateak delitu ez hain astunak badira eta pertsonen aurka indarkeriarik edo larderiarik erabili gabe burutu badira, edota faltak besterik ez badira, Zigor Kodean nahiz zigor lege berezietan egindako tipifikazioaren arabera. Kasu horretan, Fiskaltzak ordu arteko jarduna igorriko dio adingabeak babesteko erakunde publikoari, lege honen 3 artikuluan ezarritakoa aplika dadin.
‎Fiskaltzak espedientea hasteari uko egin diezaioke, baldin eta salatutako egitateak delitu ez hain astunak badira eta pertsonen aurka indarkeriarik edo larderiarik erabili gabe burutu badira, edota faltak besterik ez badira, Zigor Kodean nahiz zigor lege berezietan egindako tipifikazioaren arabera. Kasu horretan, Fiskaltzak ordu arteko jarduna igorriko dio adingabeak babesteko erakunde publikoari, lege honen 3 artikuluan ezarritakoa aplika dadin.
‎1 Era berean, Fiskaltzak atzera egin dezake espedientean, egitateen larritasuna eta egitateon nahiz adingabearen inguruabarrak kontuan hartuta, eta, bereziki, egitateak burutzean indarkeria edo larderia larririk erabili ez izana gogoan izanik; horrez gain, aintzakotzat hartuko du adingabea biktimarekin adiskidetzea, edo adingabeak kaltea konpontzeko konpromisoa bereganatzea, halakoa eragin bazaio biktimari edo delituaren ondorioz kalteturik gertatu denari, edota hezkuntza jarduera betetzeko konpromisoa bereganatzea, talde teknikoak bere txostenean hori proposatu badu.
‎Espedientean atzera egin ahal izateko, nahitaezkoa da adingabeari egotzitako egitatea delitu ez hain astuna edo falta izatea.
‎Aurreko paragrafoan xedatutakoaren ondoreetarako, adiskidetzea gertatu dela ulertuko da, adingabeak eragindako kaltea aitortu eta biktimari barkamena eskatu ondoren, biktimak harentearen onerako zenbait ekintza burutze barkamen eskeak onartzen dituenean; eta kaltea konpondu dela ulertuko da, adingabeak biktimarekin edo kaltedunarekin horren mesederako edo gizarko konpromisoa hartu eta konpromiso hori benetan betetzen duenean. Horrek guztiak ez dio kalterik egiten alderdiek ituna egin izanari, erantzukizun zibilaren ondoriozko akzioa, lege honetan ezarrita dagoena, egikaritzeari buruz, delitu edo faltak erantzukizun hori eratortzen duen neurrian.
‎Adingabeak ez badu kaltea konpontzen edo ez badu erabakitako hezkuntza jarduera burutzen, Fiskaltzak espedientearen izapidetzari ekingo dio.
‎Adingabeak ez badu kaltea konpontzen edo ez badu erabakitako hezkuntza jarduera burutzen, Fiskaltzak espedientearen izapidetzari ekingo dio.
‎Adingabeen epaitegiak ez badauka egitateen gaineko eskumenik, Fiskaltzak erabakiko du jarduna lege aginduz eskumena duen organora bidaltzea.
‎Fiskaltzak adingabearen letraduari erakutsiko dio espedientea, horrek zenbat aldiz eskatu eta beste horrenbeste; horretarako epea ez da izango hogeita lau ordutik gorakoa.
‎Dela instrukzio fasean, dela entzunaldi fasean, frogak egiten direnean, horietan parte hartu ahal izango dute; ondore horietarako, organo jarduleak bekaldura froga egitea ezets dezake, baldin eta, hori eskatu arren, oinarrizkoa ez bada egitateak ikertzeko edo adingabeak horietan zein parte hartze izan duen jakiteko.
‎Era berean, talde teknikoak, komenigarri baderitzo eta adingabearen intereserako gertatzen bada, txostena emango du adingabe horrek konpontze jarduera burutu edo biktimarekin adiskidetzeko ahalbideari buruz, lege honen 19 artikuluan xedatutakoaren arabera; beren beregi adieraziko ditu aipatutako jarduera horren edukia eta helburuak. Kasu horretan, ez da beharrezkoa izango txostena egitea artikulu honen 1 paragrafoan ezarritako ezaugarri eta edukiekin.
‎Era berean, talde teknikoak bere txostenean proposamena egin dezake, betiere adingabearen intereserako, espedientearen izapidetzak aurrera egin ez dezan; horren arrazoiak izan daitezke adingabeari gaitzespena behar beste azaldu izana jadanik burutu diren izapideen bitartez edota, adingabearen intereserako, beste edozein esku hartze desegoki gertatzea, egitateak burutu direnetik igaro den denboraren ondorioz. Halako kasuetan, lege honen 19.1 artikuluan ezarritako betekizunak izanez gero, Fiskaltzak espedientea bidal diezaioke epaileari, largeste proposamenarekin batera; gainera, egoki bada, jardunari buruzko lekukotza bidaliko dio adingabeak babesteko erakunde publiko eskudunari, horrek adingabearen babeserako jardun dezan.
‎Epaile eskudunari jarduna igortzea, baldin eta adingabeen epaileak uste badu berak ez duela gaiaren gaineko eskumenik.
‎Adingabearen letraduak alegazio idazkia aurkeztu duenetik bost eguneko epean, edo, aurkezpenik izan ez bada, behin aurkezpenerako epea bukatzeaz geroztik, adingabeen epaileak, entzunaldia irekitzeko autoaren bidez, kasuan kasuan egokia dena erabakiko du proposatutako frogen egokitasunari buruz; eta entzunaldi hori, hurrengo hamar egunen barruan, zein egunetan eta zein ordutan hasiko den adieraziko du.
‎2 Gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, epaileak erabaki dezake bilerak publikoak ez izatea; inoiz ere ez da onartuko gizarte komunikabideek adingabearen irudiak lortu edo zabaltzea, ezta hura identifikatzeko balio duten datuak lortu edo zabaltzea ere.
‎2 Gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, epaileak erabaki dezake bilerak publikoak ez izatea; inoiz ere ez da onartuko gizarte komunikabideek adingabearen irudiak lortu edo zabaltzea, ezta hura identifikatzeko balio duten datuak lortu edo zabaltzea ere.
‎Adingabea bi autu horiekin ados badago, orduan, behin adingabearen letraduari entzun eta gero, epaileak adostasuneko ebazpena eman dezake. Letraduak ez badu bat egiten adingabeak berak emandako adostasunarekin, epaileak erabakiko du entzunaldiak aurrera egin behar duen ala ez; epaian bertan, erabaki horren zioak azaldu ditu epaileak.
‎Adingabea bi autu horiekin ados badago, orduan, behin adingabearen letraduari entzun eta gero, epaileak adostasuneko ebazpena eman dezake. Letraduak ez badu bat egiten adingabeak berak emandako adostasunarekin, epaileak erabakiko du entzunaldiak aurrera egin behar duen ala ez ; epaian bertan, erabaki horren zioak azaldu ditu epaileak.
‎Adingabea egitateekin ados badago, baina ez eskatutako neurriarekin, entzunaldi izapidea gauzatuko da azken autu horri dagokionez bakarrik; proposatutako frogak egingo dira, neurri horren aplikazioa agintzeko edo, eskatutako neurriaren ordez, beste bat ezartzeko, beste hori egokiagoa bada adingabearen interesarentzat eta alderdietatik edozeinek hala proposatu badu.
‎1 Adingabeen epaileak, ofizioz edo Fiskaltzak nahiz adingabearen letraduak hala eskatuta, eta, edozein kasutan, horiei, talde teknikoaren ordezkariari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero, erabaki ziodunean ezar dezake epaian jasotako epaitzaren betearazpena etetea, baldin eta ezarritako neurriak ez badu bi urtetik gorako iraupenik; etendura denbora zehatz batez luzatuko da eta, askoz jota, bi urtez. Etendura hori epaian bertan erabakiko da, edo, hori irmoa denean, auto ziodunean; edozein kasutan, etendura horren baldintzak zehaztu dira.
‎Etendurak dirauen artean delitua egin eta delitu horren ondorioz epai irmoan kondenarik ez izatea, baldin eta adingabeak adin nagusitasuna lortu badu; edo, osterantzean, etendurak dirauen artean eta lege honetan araututako prozeduraren araberako neurririk ez aplikatzea epai irmoan.
‎Etendurak dirauen artean delitua egin eta delitu horren ondorioz epai irmoan kondenarik ez izatea, baldin eta adingabeak adin nagusitasuna lortu badu; edo, osterantzean, etendurak dirauen artean eta lege honetan araututako prozeduraren araberako neurririk ez aplikatzea epai irmoan.
‎3 Aurreko paragrafoan adierazitako inguruabarrak ez badira betetzen, epaileak ezereztu egingo du etendura, eta epaia oso osorik betearaziko da. Hori erabakitzen duen ebazpenaren aurka lege honetan araututako errekurtsoak jarri ahal izango dira.
‎Alderdiak ikustaldi horretara agertu behar dira, eta, auzitegiak egoki baderitzo, agertu behar dira, orobat, talde teknikoaren ordezkaria eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkaria, kasu zehatz horretan parte hartu izan duten heinean. Errekurtsogileak auzitegiari eska diezaioke, auzialdian proposatu eta onartutako frogen artean, egin ez zirenak egiteko, Prozedura Kriminalaren Legeko erregelekin bat etorriz.
‎Behin aurreko paragrafoak aipatzen dituen betekizunak egiaztatu eta gero, errekurtsoa auzitegi nagusiko adingabeen zein aretotan* jarri eta areto horrek epaiok eman zituzten auzitegiei horien lekukotza eskatuko die; hamar eguneko epean, aretoak dokumentazioagarren Aretoari, eta areto horretara epa bidaliko dio Auzitegi Goreneko Bituko ditu errekurtsogilea eta Fiskaltza, azken hori ez bada errekurtsogile izan.
‎Auzitegi Gorenaren iritziz, alderdi errekurtsogileak nabariro eta modu konponduezinean hautsi baditu errekurtsoari buruz ezarritako betekizunak, edo uziak ez badu kasazio edukirik, magistratu txostengileak aretoari komunikatuko dio ez onartzearen arrazoia, eta aretoak erabakiko du, hiru eguneko epean, errekurtsogileari entzutea, bai eta Fiskaltzaririk jarri; jarraian, aretoak autoa emango du, eta auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. ere, Fiskaltzak berak ez badu errekurtso
‎Auzitegi Gorenaren iritziz, alderdi errekurtsogileak nabariro eta modu konponduezinean hautsi baditu errekurtsoari buruz ezarritako betekizunak, edo uziak ez badu kasazio edukirik, magistratu txostengileak aretoari komunikatuko dio ez onartzearen arrazoia, eta aretoak erabakiko du, hiru eguneko epean, errekurtsogileari entzutea, bai eta Fiskaltzaririk jarri; jarraian, aretoak autoa emango du, eta auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. ere, Fiskaltzak berak ez badu errekurtso
‎...ean hautsi baditu errekurtsoari buruz ezarritako betekizunak, edo uziak ez badu kasazio edukirik, magistratu txostengileak aretoari komunikatuko dio ez onartzearen arrazoia, eta aretoak erabakiko du, hiru eguneko epean, errekurtsogileari entzutea, bai eta Fiskaltzaririk jarri; jarraian, aretoak autoa emango du, eta auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. ere, Fiskaltzak berak ez badu errekurtso
‎Lege honetan ezarritako neurrietatik bat ere ezin izango da betearazi, ez bada epai irmoan ezarri, lege honetan araututako prozedurarekin bat etorriz.
‎...itzarmenak edo akordioak egin ditzakete beste erakunde batzuekin, horiek publikoak izan, estanaren titulartasuna eta horren ondorioztuko, tokiko edo beste autonomia erkidego batzuetako administraziokoak, nahiz pribatuak izan, betiere irabaziak lortzeko asmorik gabekoak; hitzarmen edo akordio horien helburua izango da haien eskumeneko neurriak betearaztea, haien zuzeneko ikuskapenarekin, eta horrek ez dakar inola ere betearazpeko erantzukizuna lagatzea.
‎3 Erakunde publikoak aurreko paragrafoan aipatutako lekukotza eta likidazioa jasotzen dituenean, berehalakoan profesional bat izendatuko du, eta profesional horren erantzukizuna izango da ezarritako neurria betearaztea; ezarritako neurria barneratzea bada, orduan hori betearazteko zentrorik egokiena izendatuko du, adingabearen egoitzatik hurbilen egon eta plazak hutsik dituzten zentroen artean, kasuan kasuan eskuduna den erakunde publikoak neurria betearaz dezan. Adingarri izatea bera familia eta gizarte ingabea aurrekoak ez beste zentro batera eramateko, horren oinarria izan behar da adingabearen intereserako komenigurutik urruntzea, eta, edozein kasutan, epaia adingabeen zein epailek eman eta horren onespena izan du.
‎1) Barneratze neurriak askatasunaz gabetzen ez dutenak baino lehenago
‎Adingabeak neurri bat hautsi badu, baina neurri hori ez bada askatasunaz gabetzen duten horietarikoa, Fiskaltzakkariari entzun eta gero, bai eta talde tek adingabearen epaileari eska diezaioke, harako neurriaren ordez, izaera bereko beste bat ezartzea. Salbuespenez, eta Fiskaltzak hala proposatuta, behin adingabearen letraduari eta legezko ordeznikoari entzun ondoren ere, adingabeen epaileak, aurretiaz ezarritako neurriaren ordez, beste bat ezar dezake, alegia, barneratze neurria, zentro erdi irekian, betetzeko dagoen denbora horretan zehar.
‎Barneratutako adingabe guztien eskubidea da haien nortasuna, askatasun ideologikoa, erlijio askatasuna eta, kondenaren edukiak ukitzen ez dituen heinean, eskubide nahiz interes legitimoak errespetatzea, eta, bereziki, adingabetasun zibilari datxezkionak errespetatzea, kasua denean.
‎Zentroa zein erakunde publikorengabeen bizitza, osotasun fisikoa eta osa menpe egon eta erakunde horrek adinsuna zaindu behar du. Adingabeei ezin zaie inoiz ere tratu apalesgarririk eragin, ezta hitzez nahiz egitez tratu txarrik ere; ezin da haien aurka nahierakeriazko edo beharrezkoa ez den zorroztasunik erabili, arauak betetzeko orduan.
‎m) Adingabeen legezko ordezkariei argibideak eman behar zaizkie adingabeon egoera eta bilakaerari buruz, bai eta haiei dagozkien eskubideei buruz ere, eta horretan ez da izango beste mugarik lege honetan ezarritakoa baino.
‎Adingabeak zentroan izan behar dira, agintari judizialaren eskumendean, askatasuna lortu arte; horrek ez dio kalterik egingo baimendutako irteerak eta jarduerak zentrotik kanpo burutu ahal izateari.
‎2 Era berean, adingabeek indarkeriazko ekintzarik buru ez dezaten edo haiengan lesiorik gerta ez dadin, zentrotik ihes egin ez dezaten edo zentroko instalazioetan kalterik eragin ez dezaten, edota zentroko langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzean, jarraibideak eman eta jarraibide horien aurkako jarkitze aktibo edo pasiboaren aurrean, araudi bidez ezarritako kontentzio neurriak baino ezin izango dira erabili.
‎2 Era berean, adingabeek indarkeriazko ekintzarik buru ez dezaten edo haiengan lesiorik gerta ez dadin, zentrotik ihes egin ez dezaten edo zentroko instalazioetan kalterik eragin ez dezaten, edota zentroko langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzean, jarraibideak eman eta jarraibide horien aurkako jarkitze aktibo edo pasiboaren aurrean, araudi bidez ezarritako kontentzio neurriak baino ezin izango dira erabili.
‎2 Era berean, adingabeek indarkeriazko ekintzarik buru ez dezaten edo haiengan lesiorik gerta ez dadin, zentrotik ihes egin ez dezaten edo zentroko instalazioetan kalterik eragin ez dezaten, edota zentroko langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzean, jarraibideak eman eta jarraibide horien aurkako jarkitze aktibo edo pasiboaren aurrean, araudi bidez ezarritako kontentzio neurriak baino ezin izango dira erabili.
‎2 Era berean, adingabeek indarkeriazko ekintzarik buru ez dezaten edo haiengan lesiorik gerta ez dadin, zentrotik ihes egin ez dezaten edo zentroko instalazioetan kalterik eragin ez dezaten, edota zentroko langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzean, jarraibideak eman eta jarraibide horien aurkako jarkitze aktibo edo pasiboaren aurrean, araudi bidez ezarritako kontentzio neurriak baino ezin izango dira erabili.
‎Burututako egitateen erantzulea hemezortzi urtekoa baino gazteagoa bada, horrekin batera erantzukizun solidarioa izango dute, eragindako kalte eta galeren gainean, haren guraso, tutore, harreragile eta legezko nahiz egitezko zaintzaileek, hurrenkera horretan. Horiek ez badute adingabearen jokabidea erraztu dolo edo zabarkeria larriaren bidez, epaileak haien erantzukizuna motel dezake kasuan kasuan.
‎Lege honetan ezarritakoaren arabera, adingabeen egintzek diruzko erantzukizunak eratortzen badituzte, eta aseguratzaileek erantzukizun horien gaineko arriskua bereganatu badute, zuzeneko erantzukizun zibila izango dute, lege aginduz ezarritako edo hitzarmen bidez itundutako kalte ordainaren mugaraino; horrek ez dio kalterik egingo aseguratzaileek kasuan kasuan dagokionaren aurka duten berreskaera eskubideari.
‎Prozedura horretan emandako epaiak ez du gauza epaituaren indarrik izango, eta kalterik gabe geratuko da alderdiek arazo berberari buruz epaiketa arrunta sustatzeko duten eskubidea; epaiketa horretan, egitate frogatutzat joko dira adingabeen epaileak egiaztatutzat jo dituenak, bai eta adingabearen parte hartzea bera ere.
‎Erantzukizun zibilari buruzko piezan, ez da behar letradurik, ez prokuradorerik; baina, halakoa eskatuz gero, ustezko erantzulearentzat ofiziozko letradua izendatuko da. Adingabearen legezko ordezkarien kasuan, horien defentsa beregana dezake adingabearentzat prozedura nagusian izendatutako letraduak, horrek hala onartzen badu.
‎Erantzukizun zibilari buruzko piezan, ez da behar letradurik, ez prokuradorerik; baina, halakoa eskatuz gero, ustezko erantzulearentzat ofiziozko letradua izendatuko da. Adingabearen legezko ordezkarien kasuan, horien defentsa beregana dezake adingabearentzat prozedura nagusian izendatutako letraduak, horrek hala onartzen badu.
‎Lege organiko honen 4 artikuluan xedatutakoa ez zaie aplikatuko hemezortzi urtekoak baino nagusiagoak direnei, horiei egotzi bazaie xedapen gehigarri honetan ezarritako delituen egitea.
‎Audientzia Nazionalaren eskumeneko prozedurak ezin dira pilatu adingabeen jurisdikzio eremuan instruitutako beste prozedura batzuekin, subjektu egotziak berberak izan zein izan ez .
‎betidanik erantsi dizkion helburuak gorabehera, sarritan egotzi zaio adingabeen justiziari arazo gehiago sortzeko arriskua, konpontzen dituenak baino. Halaxe gertatzen da bere baliabideak ez badira erabiltzen araua hautsi duen gaztea giza eskubideetan eta balio demokratikoetan oinarritzen den elkarbizitzan berriro ere sartzeko. Bere eragile anitzen jardunbideak, polizia, epaileak, fiskalak, abokatuak, hezitzaileak, gizarte langileak?
‎banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: alde batetik, okerreko arazoaren gainean eragitea, giza konplexutasun existentziala aintzat hartzeko egokiak ez diren tresnak erabiltzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta k...
‎banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: alde batetik, okerreko arazoaren gainean eragitea, giza konplexutasun existentziala aintzat hartzeko egokiak ez diren tresnak erabiltzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko.
‎banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: ...tzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko.
‎Ildo horretan, urtarrilaren 12ko 5/ 2000 Lege Organikoa, adingabeen erantzukizun penala arautu duena, gazteek egiten dituzten delituen aurreko esku hartzeko modu juridiko penala errotik berritzeko jaio zen. Gazteen delituei eta atzean dauden gatazkei aurre egiteko molde juridiko penala ez zen inola ere egokia, areago kontuan hartzen bada aurreko legearen egitura funtsean 1948 urtekoa zela. Hortaz, 5/ 2000 Legearen aurrekaria, eredu zaintzaileari eusten ziona, adingabeari buruzko irudi zaharkitutik eta, aldi beran, Estatu demokratiko eta zuzenbidezkoarekin bateraezina zen iruditik abiatzen zen, gazteen delinkuentziaren gaineko lege aldaketa are premiazkoago bilakatuz.
‎Honen bitartez, beren beregi, eremu honen gaineko lege aldaketa ez zegoen gehiago atzeratzerik.
‎Konstituzio Auzitegiaren aipatu epaia eman ondoren, ordea, legegileak ez zion ezinbesteko zen erabateko lege aldaketari ekin, eta horren ordez ekainaren 5eko 4/ 1992 Lege Organikoaren bitartez gazteen gaineko arauketa juridiko penalari buruzko aldaketa zatikakoa eta premiazkoa besterik ez zuen bultzatu, behin betiko lege berriaren zain gelditu behar izan genuela, hain zuzen ere, egungo 5/ 2000 Lege Organikoa 2001eko urtarrilaren 13an indarrean jarri arte.
‎Konstituzio Auzitegiaren aipatu epaia eman ondoren, ordea, legegileak ez zion ezinbesteko zen erabateko lege aldaketari ekin, eta horren ordez ekainaren 5eko 4/ 1992 Lege Organikoaren bitartez gazteen gaineko arauketa juridiko penalari buruzko aldaketa zatikakoa eta premiazkoa besterik ez zuen bultzatu, behin betiko lege berriaren zain gelditu behar izan genuela, hain zuzen ere, egungo 5/ 2000 Lege Organikoa 2001eko urtarrilaren 13an indarrean jarri arte.
‎alegia, adingabea erantzulea dela, berari erantzukizuna galda dakiokeela eta eskatu behar zaiola delitu egiten duenean. Horren alboan, adin nagusikoaren aldean, aitzitik, erantzulea izateko gaitasuna oso osorik ez duela azpimarratu beharra dago, gaztea heldutasunerantzago bidean dago eta, eta horren ondorioz delitu egin izanagatik eman behar zaion erantzuna da ohiko ius puniendia bera izan. Gazteen Zigor Zuzenbidearen berezitasuna, hortaz, ez datza delituen definizioan, delitu egin ondoren eman beharreko erantzunean baizik.
‎Horren alboan, adin nagusikoaren aldean, aitzitik, erantzulea izateko gaitasuna oso osorik ez duela azpimarratu beharra dago, gaztea heldutasunerantzago bidean dago eta, eta horren ondorioz delitu egin izanagatik eman behar zaion erantzuna da ohiko ius puniendia bera izan. Gazteen Zigor Zuzenbidearen berezitasuna, hortaz, ez datza delituen definizioan, delitu egin ondoren eman beharreko erantzunean baizik.
‎Diagnostiko hura, erantzukizunaren ereduari dagokiona, alegia, inguruko kultur esparruko zuzenbide konparatuan baita nazioarteko itun esanguratsuenetan ere nagusitu dena besterik ez da, eta, funtsean, zigor legea urratzen duen gazteari egiten duenaz jabetzeko gaitasuna aitortzean datza. Adingabeak baldin badaki zer egiten duen, berari egin izanagatiko erantzukizuna eskatu zaio.
‎Izan ere, adingabeak, bizi duen une existentzialarengatik, esperimentatzeko joera ez-ohikoa aurkezten du, gizarte inguruan hitz egiteko bide gisa. Aldi berean, heziketa prozesuari atxikia, kanpoko munduaren eraginak areago sentitzeko joera ere badu gizarte inguruak duen pisua, helduarekin alderaturik, ez proportzionala delarik. Horrek guztiak erabakiak hartzeko unean, baita erabakia hartu ondoren ere, kontuan hartzeko moduko berezitasuna osatzen du, neurri batean, adingabearen motibazio prozesu salbuespenezkoaren oinarria ematen duena eta abiapuntutzat jo dena gazteen zuzenbide penalaren bide berezia justifikatzeko.
‎3 5/ 2000 LO gazteen delinkuentziaren arloan eredu juridikoa egokia bazen ere, beraren eragingarritasuna kolokan jarri dute bi faktorek: lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen.
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ... Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. ...z daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
‎Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez. Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala. Horrezaz gain, 18 eta 21 urte bitartekoei Adingabeen Zigor Zuzenbidea ezartzeko aukeratik kanpo utzi zitzaien 5/ 2000 LO indarrean jarri aurretik (hasiera batean 2003ko urtarrila arte? 9/ 2000 LO?
‎Lege aldaketon alderdirik arazotsuena ez da, ordea, adingabe batzuentzat salbuespenezko egoera sortu izana. Benetan kezkagarriena da, ea aipatu logika horrek ez ote duen 5/ 2000 lege oso osoaren interpretazioa kutsatuko.
‎Lege aldaketon alderdirik arazotsuena ez da, ordea, adingabe batzuentzat salbuespenezko egoera sortu izana. Benetan kezkagarriena da, ea aipatu logika horrek ez ote duen 5/ 2000 lege oso osoaren interpretazioa kutsatuko. Edonola ere, lege aldaketa horiek argi asko erakusten dute ildo politiko kriminal berria zein arriskutsu gerta daitekeen, aspaldiko arazo konplexu eta gizarteetan oso sustraituei aurre egiteko, baieztatutako diagnostikoak alde batera utzirik, gogorkeria gehiagoren botika antzua eskaintzen besterik ez dakienean.
‎Benetan kezkagarriena da, ea aipatu logika horrek ez ote duen 5/ 2000 lege oso osoaren interpretazioa kutsatuko. Edonola ere, lege aldaketa horiek argi asko erakusten dute ildo politiko kriminal berria zein arriskutsu gerta daitekeen, aspaldiko arazo konplexu eta gizarteetan oso sustraituei aurre egiteko, baieztatutako diagnostikoak alde batera utzirik, gogorkeria gehiagoren botika antzua eskaintzen besterik ez dakienean.
‎4 Lege testu honek Espainiako Zigor Kodearekin 1995 urtean hasitako bideari eutsi nahi dio. Kasu hartan gertatu zen bezala, oraingo honetan ere, oreka egokia lortu nahi izan da terminologia eta diskurtsoaren artean, oreka hori lege testu ororen helburua baita, maiz sarri halakorik erdietsi ez arren. Irizpide berberak erabili dira, orobat, testua zutabe bikoitzean aurkezteko orduan; hartara, ahaleginak egin dira, jardule juridikoak begi bistan izan ditzan jatorrizko testua eta euskarazko bertsioa.
‎Horren printzipioek, funtsean behinik behin, asmoa agertzen dute zigor arloko adin nagusitasuna hemezortzi urtean jartzeko; halaber, lege baten aldarrikatzea eskatzen dute. Hartara, aldarrikatze hotasunera iritsi ez diren gazteen erantzurrek barneratu luke «gazte eta adingabearen zigor legea, eta bertara batuko da zigor arloko adin nagusikizun galdaketa; betiere, erantzukizun horrek zimentarri izan behar du araua hautsi duten adingabeen berreziketa, banako, familia eta gizarte inguruabarrak aintzat hartuta, eta, areago, gogoan izan behar ditu gai honetan autonomia erkidegoek dituzten eskumenak?».
‎goreneko interesera babesteko; hartara, horiek neurtu behar dira zientzia ez juridikoen alorretan bilatu behar diren irizpideen bitartez.
‎Bistan da adingabeen zigor zuzenbidean lehenetsi behar dela, prozeduraren eta hartu beharreko neurrien osagai eragile moduan, adingabearen goreneko interesa. Interes hori zientzia ez juridikoetako aditu talde batek neurtu behar du irizpide tekniko eta ez formalisten bidez. Horrek ez du baztertzen neurrien aplikazioa printzipio orokor eta bermatzaileei egokitu beharra, berbarako, akusazio printzipiora, defentsa printzipiora edo errugabetasun presuntzioari buruzkora.
‎Bistan da adingabeen zigor zuzenbidean lehenetsi behar dela, prozeduraren eta hartu beharreko neurrien osagai eragile moduan, adingabearen goreneko interesa. Interes hori zientzia ez juridikoetako aditu talde batek neurtu behar du irizpide tekniko eta ez formalisten bidez. Horrek ez du baztertzen neurrien aplikazioa printzipio orokor eta bermatzaileei egokitu beharra, berbarako, akusazio printzipiora, defentsa printzipiora edo errugabetasun presuntzioari buruzkora.
‎Bistan da adingabeen zigor zuzenbidean lehenetsi behar dela, prozeduraren eta hartu beharreko neurrien osagai eragile moduan, adingabearen goreneko interesa. Interes hori zientzia ez juridikoetako aditu talde batek neurtu behar du irizpide tekniko eta ez formalisten bidez. Horrek ez du baztertzen neurrien aplikazioa printzipio orokor eta bermatzaileei egokitu beharra, berbarako, akusazio printzipiora, defentsa printzipiora edo errugabetasun presuntzioari buruzkora.
‎Biktimei prozeduretan esku hartzeko aukera ematen zaie, besteak beste, frogak proposatu eta egiteko, ondorioak formulatzeko eta errekurtsoak jartzeko. Hala ere, parte hartze hori modu mugatu batez ezarri da, adingabeen arloan ez baita onartzeko modukoa gizabanakoek alderdi akusatzaile izateko duten eskubidea, horretarako diren prozesu eskubide eta karga guztiekin. Hemen ez dago, ez ekintza kriminalaren ondorioz kalteturik gertatu direnen akzio partikularrik, ezta herritarren akzio popularrik ere, kasu horietan gizarte eta estatuaren interes lehenetsia bat adingabearenarekin.
‎Hala ere, parte hartze hori modu mugatu batez ezarri da, adingabeen arloan ez baita onartzeko modukoa gizabanakoek alderdi akusatzaile izateko duten eskubidea, horretarako diren prozesu eskubide eta karga guztiekin. Hemen ez dago, ez ekintza kriminalaren ondorioz kalteturik gertatu direnen akzio partikularrik, ezta herritarren akzio popularrik ere, kasu horietan gizarte eta estatuaren interes lehenetsia bat adingabearenarekin.
‎Hala ere, parte hartze hori modu mugatu batez ezarri da, adingabeen arloan ez baita onartzeko modukoa gizabanakoek alderdi akusatzaile izateko duten eskubidea, horretarako diren prozesu eskubide eta karga guztiekin. Hemen ez dago, ez ekintza kriminalaren ondorioz kalteturik gertatu direnen akzio partikularrik, ezta herritarren akzio popularrik ere, kasu horietan gizarte eta estatuaren interes lehenetsia bat adingabearenarekin.
‎Aldi berean ere, gutxieneko esku hartzearen printzipioa malgutasunez erabiltzen da. Horrek esan nahi du aintzakotzat hartzen direla prozedura ez irekitzeko aukerak edo prozedura horri uko egitekoak, aldez aurretiko konponketa edo araua hautsi duenaren eta biktimaren arteko adiskidetzea, eta ezarritako neurriaren baldintzapeko etetea edo neurri hori betearazpen bitartean ordeztea.
‎Adingabea halako egoeretan izanez gero, Fiskaltzak neurri zehatzak sustatu behar ditu, adingabearen interesarekin bat datozenak; horrez gain, Fiskaltzak sustatu behar du legeetan ezarritako babes organismoak eratzea. Legearen arabera, bestalde, zuhurtziagabekeriazko egite eta ez egiteak ezin dira zehatu erregimen itxiko barneratzea dakarten neurriekin.
‎Halako egoeretan, gutxieneko esku hartzearen printzipioa aplikatu behar da, eta talde teknikoak bitartekaritza eginkizuna burutu behar du. Horren guztiaren ondorioz, gerta daiteke espedientea ez hastea, espediente hori largestea edo ezarritako neurria bukatzea. Berriro ere, nabariro hobetsi dira hezkuntza irizpideak eta birgizarteratze irizpideak, gizarte defentsaren gainetik, defentsa hori, aurrezaintza orokorrean oinarritzen den neurrian, beharbada etorkizunerako kaltegarri gerta baitaiteke.
‎Neurria aplikatuko da, adingabea benetan damutu eta barkamena eskatu, eta ofendituak hori onartu eta barkamena ematen duenean. Kaltea konpontzean, aldiz, adostasuna ez da lortzen betetasun psikologikoaren bitartez bakarrik; horrez gain, zerbait gehiago behar da: adingabeak konpromisoa hartzen du biktimarekin edo kaltedunarekin eragindako kaltea konpontzeko, eta konpromiso hori betetzen du, dela gizartearentzako lanak eginez, dela zenbait ekintza burutuz, ekintza horiek subjektuaren beharrizanetara egokiturik eta onuraduna biktima edo kalteduna bera izanik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez 13.146 (86,54)
Lehen forma
ez 12.872 (84,74)
Ez 267 (1,76)
EZ 7 (0,05)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ez ukan 2.143 (14,11)
ez egon 1.004 (6,61)
ez bada 359 (2,36)
ez bete 242 (1,59)
ez egin 199 (1,31)
ez arren 164 (1,08)
ez etorri 153 (1,01)
ez ez 138 (0,91)
ez esan 97 (0,64)
ez onartu 69 (0,45)
ez jakin 59 (0,39)
ez ordaindu 50 (0,33)
ez zilegi 49 (0,32)
ez bezala 42 (0,28)
ez ekarri 40 (0,26)
ez agertu 37 (0,24)
ez eman 36 (0,24)
ez ezan 32 (0,21)
ez delako 31 (0,20)
ez den 26 (0,17)
ez zilegitasun 21 (0,14)
ez eduki 20 (0,13)
ez egoiliar 20 (0,13)
ez joan 20 (0,13)
ez ar 17 (0,11)
ez aurkeztu 16 (0,11)
ez adierazi 15 (0,10)
ez datorren 15 (0,10)
ez kontu 15 (0,10)
ez aplikatu 14 (0,09)
ez beste 14 (0,09)
ez erabaki 14 (0,09)
ez sartu 14 (0,09)
ez hartu 13 (0,09)
ez aipatu 11 (0,07)
ez hain 11 (0,07)
ez jarri 11 (0,07)
ez aitortu 10 (0,07)
ez eskatu 10 (0,07)
ez gauzatu 10 (0,07)
ez ofizioso 10 (0,07)
ez direlako 9 (0,06)
ez egiaztatu 9 (0,06)
ez hori 9 (0,06)
ez zehaztu 9 (0,06)
ez eragin 8 (0,05)
ez iruditu 8 (0,05)
ez bakarrik 7 (0,05)
ez ekin 7 (0,05)
ez estatu 7 (0,05)
ez gertatu 7 (0,05)
ez atxiki 6 (0,04)
ez aztertu 6 (0,04)
ez baldin 6 (0,04)
ez dieta 6 (0,04)
ez ezarri 6 (0,04)
ez guzti 6 (0,04)
ez agindu 5 (0,03)
ez burutu 5 (0,03)
ez diol 5 (0,03)
ez eraman 5 (0,03)
ez hierarkia 5 (0,03)
ez jaso 5 (0,03)
ez kalifikatu 5 (0,03)
ez oinarrizko 5 (0,03)
ez utzi 5 (0,03)
ez zuzen 5 (0,03)
ez adierazpen 4 (0,03)
ez aintzat 4 (0,03)
ez argitaratu 4 (0,03)
ez autonomia 4 (0,03)
ez baita 4 (0,03)
ez betearazi 4 (0,03)
ez beti 4 (0,03)
ez erabili 4 (0,03)
ez eragotzi 4 (0,03)
ez eten 4 (0,03)
ez eutsi 4 (0,03)
ez ezagutu 4 (0,03)
ez eze 4 (0,03)
ez horiek 4 (0,03)
ez ikusi 4 (0,03)
ez lege 4 (0,03)
ez legezko 4 (0,03)
ez pertsona 4 (0,03)
ez agerrarazi 3 (0,02)
ez alderdi 3 (0,02)
ez argitu 3 (0,02)
ez babestu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
ez etorri bat 51 (0,34)
ez esan kalte 39 (0,26)
ez ukan hori 32 (0,21)
ez ukan bete 25 (0,16)
ez ukan inolako 25 (0,16)
ez egon errekurtso 24 (0,16)
ez ukan ondore 22 (0,14)
ez ukan erantzukizun 20 (0,13)
ez ukan ere 19 (0,13)
ez ukan halako 18 (0,12)
ez ukan betebehar 17 (0,11)
ez ukan horiek 15 (0,10)
ez ukan beste 14 (0,09)
ez ukan ezer 14 (0,09)
ez kontu hartu 13 (0,09)
ez onartu arrazoi 13 (0,09)
ez ukan aurreko 13 (0,09)
ez ukan eskubide 13 (0,09)
ez ukan ondasun 13 (0,09)
ez zilegitasun penal 13 (0,09)
ez egon adierazi 12 (0,08)
ez egon zer 12 (0,08)
ez ukan bera 12 (0,08)
ez ukan eragin 12 (0,08)
ez ukan garrantzi 12 (0,08)
ez bada agertu 11 (0,07)
ez bete hori 11 (0,07)
ez egon hori 11 (0,07)
ez egon inolako 11 (0,07)
ez ukan gauza 11 (0,07)
ez bete behin 10 (0,07)
ez bete ondorio 10 (0,07)
ez egon ere 10 (0,07)
ez ukan akzio 10 (0,07)
ez ukan edota 10 (0,07)
ez bete gertatu 9 (0,06)
ez bete larri 9 (0,06)
ez egin betebehar 9 (0,06)
ez egon ados 9 (0,06)
ez ukan adierazi 9 (0,06)
ez ukan pertsona 9 (0,06)
ez ukan sozietate 9 (0,06)
ez egoiliar errenta 8 (0,05)
ez egon halako 8 (0,05)
ez ukan egin 8 (0,05)
ez ukan kasu 8 (0,05)
ez ukan zati 8 (0,05)
ez bada bidezko 7 (0,05)
ez egin horiek 7 (0,05)
ez egon argi 7 (0,05)
ez egon behar 7 (0,05)
ez egon Espainia 7 (0,05)
ez egon inor 7 (0,05)
ez ukan ahalmen 7 (0,05)
ez ukan arrazoi 7 (0,05)
ez ukan atzerritar 7 (0,05)
ez ukan banandu 7 (0,05)
ez ukan eurak 7 (0,05)
ez ukan gai 7 (0,05)
ez ukan jakin 7 (0,05)
ez ukan langile 7 (0,05)
ez ukan modu 7 (0,05)
ez ukan titulu 7 (0,05)
ez aitortu eskubide 6 (0,04)
ez bete ondoriozko 6 (0,04)
ez egin ondorio 6 (0,04)
ez egon berandutza 6 (0,04)
ez egon erantzukizun 6 (0,04)
ez egon kasu 6 (0,04)
ez egon lege 6 (0,04)
ez egon pertsona 6 (0,04)
ez egon zuzeneko 6 (0,04)
ez hain astun 6 (0,04)
ez ukan auto 6 (0,04)
ez ukan bazkide 6 (0,04)
ez ukan errekurtso 6 (0,04)
ez ukan fidantza 6 (0,04)
ez ukan hartzekodun 6 (0,04)
ez ukan jaraunsle 6 (0,04)
ez ukan konstituzio 6 (0,04)
ez ukan lege 6 (0,04)
ez ukan prozedura 6 (0,04)
ez ukan ukitu 6 (0,04)
ez ukan zehaztu 6 (0,04)
ez ukan zigor 6 (0,04)
ez bada behar 5 (0,03)
ez bada beharrezko 5 (0,03)
ez bada nahiko 5 (0,03)
ez bete kasu 5 (0,03)
ez egin hori 5 (0,03)
ez egin ondoriozko 5 (0,03)
ez egon beste 5 (0,03)
ez egon betebehar 5 (0,03)
ez egon egiaztatu 5 (0,03)
ez egon inskribatu 5 (0,03)
ez egon jaso 5 (0,03)
ez jakin sinatu 5 (0,03)
ez onartu ebazpen 5 (0,03)
ez ukan adierazpen 5 (0,03)
ez ukan administratzaile 5 (0,03)
ez ukan agiri 5 (0,03)
ez ukan arau 5 (0,03)
ez ukan erakunde 5 (0,03)
ez ukan eskuma 5 (0,03)
ez ukan hartu 5 (0,03)
ez ukan hirugarren 5 (0,03)
ez ukan jabe 5 (0,03)
ez ukan kalte 5 (0,03)
ez ukan kontratu 5 (0,03)
ez ukan neurri 5 (0,03)
ez ukan onartu 5 (0,03)
ez ukan subjektu 5 (0,03)
ez ukan tributu 5 (0,03)
ez ukan zordun 5 (0,03)
ez adierazi ezan 4 (0,03)
ez agertu ukan 4 (0,03)
ez aintzat hartu 4 (0,03)
ez autonomia erkidego 4 (0,03)
ez bada bazkide 4 (0,03)
ez bada esanbide 4 (0,03)
ez bada ezer 4 (0,03)
ez bada halako 4 (0,03)
ez bete arin 4 (0,03)
ez bete arrazoi 4 (0,03)
ez bete ekarri 4 (0,03)
ez bete eragin 4 (0,03)
ez diol kalte 4 (0,03)
ez eduki inoiz 4 (0,03)
ez egin bat 4 (0,03)
ez egon arau 4 (0,03)
ez egon bakar 4 (0,03)
ez egon errege 4 (0,03)
ez egon ezkontide 4 (0,03)
ez egon gainerako 4 (0,03)
ez egon interesdun 4 (0,03)
ez egon tributu 4 (0,03)
ez egon uste 4 (0,03)
ez egon zerga 4 (0,03)
ez ekarri eskubide 4 (0,03)
ez eman arrazoi 4 (0,03)
ez jarri erabaki 4 (0,03)
ez ukan adingabe 4 (0,03)
ez ukan ahalbidetu 4 (0,03)
ez ukan arazo 4 (0,03)
ez ukan atzeraeraginezko 4 (0,03)
ez ukan babes 4 (0,03)
ez ukan baimen 4 (0,03)
ez ukan berezko 4 (0,03)
ez ukan berriro 4 (0,03)
ez ukan betearazpen 4 (0,03)
ez ukan botere 4 (0,03)
ez ukan ebazpen 4 (0,03)
ez ukan egoera 4 (0,03)
ez ukan eman 4 (0,03)
ez ukan epai 4 (0,03)
ez ukan epaile 4 (0,03)
ez ukan erantzun 4 (0,03)
ez ukan erreklamazio 4 (0,03)
ez ukan funts 4 (0,03)
ez ukan gainerako 4 (0,03)
ez ukan indar 4 (0,03)
ez ukan inor 4 (0,03)
ez ukan inskripzio 4 (0,03)
ez ukan izaera 4 (0,03)
ez ukan muga 4 (0,03)
ez ukan oinarri 4 (0,03)
ez ukan organo 4 (0,03)
ez ukan zerikusi 4 (0,03)
ez adierazpen egin 3 (0,02)
ez agertu arrazoi 3 (0,02)
ez bada ebazpen 3 (0,02)
ez bada edota 3 (0,02)
ez bada egin 3 (0,02)
ez bada epe 3 (0,02)
ez bada inolako 3 (0,02)
ez bada konkurtso 3 (0,02)
ez bete adierazi 3 (0,02)
ez bete horiek 3 (0,02)
ez bete ondorioz 3 (0,02)
ez egin erabaki 3 (0,02)
ez egin ere 3 (0,02)
ez egin ezin 3 (0,02)
ez egin gauzatu 3 (0,02)
ez egin ongitu 3 (0,02)
ez egon administrazio 3 (0,02)
ez egon aurreko 3 (0,02)
ez egon bera 3 (0,02)
ez egon bertan 3 (0,02)
ez egon debekatu 3 (0,02)
ez egon edota 3 (0,02)
ez egon erregistro 3 (0,02)
ez egon gai 3 (0,02)
ez egon gizarte 3 (0,02)
ez egon horiek 3 (0,02)
ez egon langile 3 (0,02)
ez egon lehenengo 3 (0,02)
ez egon presuntzio 3 (0,02)
ez egon udal 3 (0,02)
ez egon ulertu 3 (0,02)
ez egon zalantza 3 (0,02)
ez ekarri betebehar 3 (0,02)
ez etorri adierazi 3 (0,02)
ez ezagutu ez 3 (0,02)
ez hierarkia printzipio 3 (0,02)
ez oinarrizko eskubide 3 (0,02)
ez onartu ebatzi 3 (0,02)
ez onartu erabaki 3 (0,02)
ez ordaindu ondorio 3 (0,02)
ez zilegi administratibo 3 (0,02)
ez agertu gain 2 (0,01)
ez agertu kasu 2 (0,01)
ez aipatu sozietate 2 (0,01)
ez aurkeztu ez 2 (0,01)
ez bada adierazi 2 (0,01)
ez bada agiri 2 (0,01)
ez bada akats 2 (0,01)
ez bada aurkaratu 2 (0,01)
ez bada aurkeztu 2 (0,01)
ez bada auzitegi 2 (0,01)
ez bada bateragarri 2 (0,01)
ez bada bederen 2 (0,01)
ez bada berak 2 (0,01)
ez bada bertaratu 2 (0,01)
ez bada Espainia 2 (0,01)
ez bada forma 2 (0,01)
ez bada gauzatu 2 (0,01)
ez bada gehiagotu 2 (0,01)
ez bada hitzarmen 2 (0,01)
ez bada hori 2 (0,01)
ez bada inskribatu 2 (0,01)
ez bada jarri 2 (0,01)
ez bada lege 2 (0,01)
ez bada lortu 2 (0,01)
ez bada oinarridun 2 (0,01)
ez bada ondasun 2 (0,01)
ez bada ziurtagiri 2 (0,01)
ez beste baterako 2 (0,01)
ez beste batzuk 2 (0,01)
ez bete adierazpen 2 (0,01)
ez bete bat 2 (0,01)
ez bete bera 2 (0,01)
ez bete diziplinazko 2 (0,01)
ez bete egin 2 (0,01)
ez bete ez 2 (0,01)
ez bete ezin 2 (0,01)
ez bete gain 2 (0,01)
ez bete gauzatu 2 (0,01)
ez bete hartu 2 (0,01)
ez bete konkurtso 2 (0,01)
ez bete sortu 2 (0,01)
ez bete sozietate 2 (0,01)
ez burutu behartu 2 (0,01)
ez datorren bat 2 (0,01)
ez datorren jarduera 2 (0,01)
ez delako behar 2 (0,01)
ez delako eginbide 2 (0,01)
ez den ez 2 (0,01)
ez egin arrazoi 2 (0,01)
ez egin kondena 2 (0,01)
ez egin ondorioz 2 (0,01)
ez egin zigortu 2 (0,01)
ez egon adierazpen 2 (0,01)
ez egon aditu 2 (0,01)
ez egon agintari 2 (0,01)
ez egon arazo 2 (0,01)
ez egon arrazoi 2 (0,01)
ez egon artean 2 (0,01)
ez egon autonomia 2 (0,01)
ez egon auzi 2 (0,01)
ez egon auzitegi 2 (0,01)
ez egon bakarrik 2 (0,01)
ez egon bat 2 (0,01)
ez egon bestelako 2 (0,01)
ez egon bete 2 (0,01)
ez egon bi 2 (0,01)
ez egon bide 2 (0,01)
ez egon delitu 2 (0,01)
ez egon desgaitu 2 (0,01)
ez egon egin 2 (0,01)
ez egon elkarte 2 (0,01)
ez egon emantzipatu 2 (0,01)
ez egon enpresa 2 (0,01)
ez egon epaitegi 2 (0,01)
ez egon esan 2 (0,01)
ez egon estatu 2 (0,01)
ez egon ez 2 (0,01)
ez egon ezarri 2 (0,01)
ez egon ezkontza 2 (0,01)
ez egon eztabaida 2 (0,01)
ez egon frogatu 2 (0,01)
ez egon gauza 2 (0,01)
ez egon helburu 2 (0,01)
ez egon hierarkia 2 (0,01)
ez egon horrelako 2 (0,01)
ez egon indar 2 (0,01)
ez egon inoiz 2 (0,01)
ez egon inskripzio 2 (0,01)
ez egon jo 2 (0,01)
ez egon konstituzio 2 (0,01)
ez egon kontrako 2 (0,01)
ez egon likidazio 2 (0,01)
ez egon lurralde 2 (0,01)
ez egon manu 2 (0,01)
ez egon modu 2 (0,01)
ez ekarri bera 2 (0,01)
ez ekin sinatu 2 (0,01)
ez esan agindu 2 (0,01)
ez esan berori 2 (0,01)
ez esan hori 2 (0,01)
ez esan inolako 2 (0,01)
ez eskatu arrazoi 2 (0,01)
ez eskatu itun 2 (0,01)
ez etorri betebeharpeko 2 (0,01)
ez etorri bi 2 (0,01)
ez etorri egoera 2 (0,01)
ez etorri erregistro 2 (0,01)
ez gauzatu etorri 2 (0,01)
ez hain larri 2 (0,01)
ez hori bakarrik 2 (0,01)
ez iruditu egoki 2 (0,01)
ez jakin egitate 2 (0,01)
ez jakin irakurri 2 (0,01)
ez jakin non 2 (0,01)
ez jakin pertsona 2 (0,01)
ez jakin zein 2 (0,01)
ez joan justifikatu 2 (0,01)
ez joan lege 2 (0,01)
ez joan modu 2 (0,01)
ez lege ezarri 2 (0,01)
ez legezko baino 2 (0,01)
ez onartu ados 2 (0,01)
ez onartu agindu 2 (0,01)
ez onartu balizko 2 (0,01)
ez onartu eragin 2 (0,01)
ez onartu justifikatu 2 (0,01)
ez zilegi bat 2 (0,01)
ez zilegi jo 2 (0,01)
ez zilegi ondorioz 2 (0,01)
ez zilegi ukan 2 (0,01)
ez zilegitasun buruzko 2 (0,01)
ez adierazi behar 1 (0,01)
ez adierazi nagusi 1 (0,01)
ez adierazpen askatasun 1 (0,01)
ez agerrarazi behar 1 (0,01)
ez agertu alderdi 1 (0,01)
ez agertu ekarri 1 (0,01)
ez agertu eskabide 1 (0,01)
ez agertu ez 1 (0,01)
ez agertu hori 1 (0,01)
ez agertu jo 1 (0,01)
ez agertu ondore 1 (0,01)
ez agertu ondorio 1 (0,01)
ez agertu ondorioz 1 (0,01)
ez agertu zio 1 (0,01)
ez agindu klausula 1 (0,01)
ez aipatu ez 1 (0,01)
ez aipatu hori 1 (0,01)
ez aipatu ongitu 1 (0,01)
ez aitortu konstituzio 1 (0,01)
ez alderdi egoera 1 (0,01)
ez alderdi hori 1 (0,01)
ez alderdi politiko 1 (0,01)
ez aplikatu arau 1 (0,01)
ez aplikatu baldintza 1 (0,01)
ez aplikatu baliabide 1 (0,01)
ez aplikatu epai 1 (0,01)
ez aplikatu klausula 1 (0,01)
ez aplikatu lege 1 (0,01)
ez ar agente 1 (0,01)
ez ar antzeko 1 (0,01)
ez ar batza 1 (0,01)
ez ar batzar 1 (0,01)
ez ar epe 1 (0,01)
ez ar eragin 1 (0,01)
ez ar estatukide 1 (0,01)
ez ar europar 1 (0,01)
ez ar ezin 1 (0,01)
ez ar gobernu 1 (0,01)
ez ar pleitari 1 (0,01)
ez argitaratu agindu 1 (0,01)
ez argitaratu probintzia 1 (0,01)
ez argitu eskubide 1 (0,01)
ez atxiki aukeratu 1 (0,01)
ez atxiki beste 1 (0,01)
ez aurkeztu alderdi 1 (0,01)
ez aurkeztu arau 1 (0,01)
ez aurkeztu bera 1 (0,01)
ez aurkeztu data 1 (0,01)
ez aurkeztu edota 1 (0,01)
ez aurkeztu hori 1 (0,01)
ez aurkeztu jo 1 (0,01)
ez aurkeztu ondore 1 (0,01)
ez aztertu bera 1 (0,01)
ez aztertu nahi 1 (0,01)
ez babestu bide 1 (0,01)
ez babestu bizitza 1 (0,01)
ez bada adingabe 1 (0,01)
ez bada agerrarazi 1 (0,01)
ez bada alegazio 1 (0,01)
ez bada arau 1 (0,01)
ez bada argiro 1 (0,01)
ez bada argitaratu 1 (0,01)
ez bada arriskutsu 1 (0,01)
ez bada atzeman 1 (0,01)
ez bada aurreneurri 1 (0,01)
ez bada aurretiaz 1 (0,01)
ez bada bahi 1 (0,01)
ez bada begi 1 (0,01)
ez bada behintzat 1 (0,01)
ez bada berehalako 1 (0,01)
ez bada beste 1 (0,01)
ez bada bete 1 (0,01)
ez bada betekizun 1 (0,01)
ez bada bost 1 (0,01)
ez bada delitu 1 (0,01)
ez bada demanda 1 (0,01)
ez bada ediktu 1 (0,01)
ez bada egiaztatu 1 (0,01)
ez bada egile 1 (0,01)
ez bada egoitza 1 (0,01)
ez bada ekarri 1 (0,01)
ez bada enbargo 1 (0,01)
ez bada epaile 1 (0,01)
ez bada erabaki 1 (0,01)
ez bada eraman 1 (0,01)
ez bada eransketa 1 (0,01)
ez bada ere 1 (0,01)
ez bada erregistro 1 (0,01)
ez bada erregularizazio 1 (0,01)
ez bada errekurtso 1 (0,01)
ez bada errespetatu 1 (0,01)
ez bada esanbidezko 1 (0,01)
ez bada eten 1 (0,01)
ez bada eurak 1 (0,01)
ez bada ezagun 1 (0,01)
ez bada ezarri 1 (0,01)
ez bada ezuste 1 (0,01)
ez bada fidantza 1 (0,01)
ez bada finkatu 1 (0,01)
ez bada froga 1 (0,01)
ez bada guardiako 1 (0,01)
ez bada hamar 1 (0,01)
ez bada helmuga 1 (0,01)
ez bada hirugarren 1 (0,01)
ez bada hirugarrengotza 1 (0,01)
ez bada hura 1 (0,01)
ez bada inbentario 1 (0,01)
ez bada inguruabar 1 (0,01)
ez baita erakunde 1 (0,01)
ez baita onartu 1 (0,01)
ez baita sortu 1 (0,01)
ez bakarrik aurrerakoi 1 (0,01)
ez bakarrik estatu 1 (0,01)
ez bakarrik gehien 1 (0,01)
ez bakarrik gerra 1 (0,01)
ez bakarrik kide 1 (0,01)
ez bakarrik tradizio 1 (0,01)
ez baldin ukan 1 (0,01)
ez beste bat 1 (0,01)
ez beste diru 1 (0,01)
ez beste edozein 1 (0,01)
ez beste hizkuntza 1 (0,01)
ez beste inor 1 (0,01)
ez beste langile 1 (0,01)
ez beste maila 1 (0,01)
ez beste pertsona 1 (0,01)
ez beste zentro 1 (0,01)
ez bete administrazio 1 (0,01)
ez bete aitzakia 1 (0,01)
ez bete alegatu 1 (0,01)
ez bete antolamendu 1 (0,01)
ez bete astun 1 (0,01)
ez bete aurreneurri 1 (0,01)
ez bete baino 1 (0,01)
ez bete batzuk 1 (0,01)
ez bete bereganatu 1 (0,01)
ez bete berri 1 (0,01)
ez bete berriro 1 (0,01)
ez bete beti 1 (0,01)
ez bete borondate 1 (0,01)
ez bete botere 1 (0,01)
ez bete bultzatu 1 (0,01)
ez bete desenkusatu 1 (0,01)
ez bete diziplina 1 (0,01)
ez bete egiaztatu 1 (0,01)
ez bete egon 1 (0,01)
ez bete eman 1 (0,01)
ez bete epaile 1 (0,01)
ez bete erantzukizun 1 (0,01)
ez bete ere 1 (0,01)
ez bete eskubide 1 (0,01)
ez bete finkatu 1 (0,01)
ez bete gaineko 1 (0,01)
ez bete helburu 1 (0,01)
ez bete hiri 1 (0,01)
ez bete hondamen 1 (0,01)
ez bete informazio 1 (0,01)
ez bete inguru 1 (0,01)
ez bete inguruko 1 (0,01)
ez bete interes 1 (0,01)
ez bete irakasle 1 (0,01)
ez bete konkurtsopeko 1 (0,01)
ez bete kopuru 1 (0,01)
ez bete lan 1 (0,01)
ez bete muga 1 (0,01)
ez bete nahigabe 1 (0,01)
ez bete oinarritu 1 (0,01)
ez bete ondore 1 (0,01)
ez bete ongitu 1 (0,01)
ez bete ordezpen 1 (0,01)
ez bete oro 1 (0,01)
ez bete orokor 1 (0,01)
ez bete oso 1 (0,01)
ez bete tipifikazio 1 (0,01)
ez bete tributu 1 (0,01)
ez bete zehapen 1 (0,01)
ez bete zein 1 (0,01)
ez bete zigortu 1 (0,01)
ez bete zuzendu 1 (0,01)
ez betearazi baloratu 1 (0,01)
ez betearazi gomendatu 1 (0,01)
ez betearazi halako 1 (0,01)
ez beti esangura 1 (0,01)
ez beti tributu 1 (0,01)
ez bezala jaso 1 (0,01)
ez bezala metatu 1 (0,01)
ez bezala nahiz 1 (0,01)
ez bezala saldu 1 (0,01)
ez datorren adierazpen 1 (0,01)
ez datorren alde 1 (0,01)
ez datorren bereizkeria 1 (0,01)
ez datorren egoera 1 (0,01)
ez datorren eredu 1 (0,01)
ez datorren gizarte 1 (0,01)
ez datorren guztira 1 (0,01)
ez datorren lanpostu 1 (0,01)
ez datorren seme 1 (0,01)
ez delako adierazpen 1 (0,01)
ez delako administrazio 1 (0,01)
ez delako arau 1 (0,01)
ez delako beharrezko 1 (0,01)
ez delako eragiketa 1 (0,01)
ez delako kreditu 1 (0,01)
ez delako zehapen 1 (0,01)
ez delako zentzuzko 1 (0,01)
ez den kobratu 1 (0,01)
ez den oker 1 (0,01)
ez dieta bakarrik 1 (0,01)
ez dieta edota 1 (0,01)
ez dieta ere 1 (0,01)
ez dieta hirugarren 1 (0,01)
ez dieta presidente 1 (0,01)
ez diol ezezko 1 (0,01)
ez direlako gomendagarri 1 (0,01)
ez direlako hipotekatu 1 (0,01)
ez direlako igande 1 (0,01)
ez direlako inguruabar 1 (0,01)
ez eduki ahalmen 1 (0,01)
ez eduki balio 1 (0,01)
ez eduki beste 1 (0,01)
ez eduki eduki 1 (0,01)
ez eduki egitate 1 (0,01)
ez eduki hori 1 (0,01)
ez eduki inolako 1 (0,01)
ez eduki joko 1 (0,01)
ez eduki lege 1 (0,01)
ez eduki zerikusi 1 (0,01)
ez egin adierazi 1 (0,01)
ez egin administrazio 1 (0,01)
ez egin ageriko 1 (0,01)
ez egin ahalegin 1 (0,01)
ez egin akordio 1 (0,01)
ez egin antzeman 1 (0,01)
ez egin aurka 1 (0,01)
ez egin aurre 1 (0,01)
ez egin baldintza 1 (0,01)
ez egin baldintzapean 1 (0,01)
ez egin baldintzatu 1 (0,01)
ez egin batzuk 1 (0,01)
ez egin behartu 1 (0,01)
ez egin bera 1 (0,01)
ez egin berak 1 (0,01)
ez egin beste 1 (0,01)
ez egin bide 1 (0,01)
ez egin burutu 1 (0,01)
ez egin buruz 1 (0,01)
ez egin delitu 1 (0,01)
ez egin dolo 1 (0,01)
ez egin egin 1 (0,01)
ez egin eginbehar 1 (0,01)
ez egin eragin 1 (0,01)
ez egin erantzukizun 1 (0,01)
ez egin erantzule 1 (0,01)
ez egin erreklamatu 1 (0,01)
ez egin eskubide 1 (0,01)
ez egin ez 1 (0,01)
ez egin gaineko 1 (0,01)
ez egin gertatu 1 (0,01)
ez egin hauta 1 (0,01)
ez egin helburu 1 (0,01)
ez egin jasan 1 (0,01)
ez egin kaltegarri 1 (0,01)
ez egin kasazio 1 (0,01)
ez egin kasu 1 (0,01)
ez egin kondenatu 1 (0,01)
ez egin lege 1 (0,01)
ez egin manamendu 1 (0,01)
ez egin nor 1 (0,01)
ez egin ondore 1 (0,01)
ez egin ondoren 1 (0,01)
ez egin ordeztu 1 (0,01)
ez egin oro 1 (0,01)
ez egin oztopatu 1 (0,01)
ez egin printzipio 1 (0,01)
ez egin sorrarazi 1 (0,01)
ez egin sortu 1 (0,01)
ez egin txandakako 1 (0,01)
ez egin zuzeneko 1 (0,01)
ez egoiliar bat 1 (0,01)
ez egoiliar egoitza 1 (0,01)
ez egoiliar ere 1 (0,01)
ez egoiliar Espainia 1 (0,01)
ez egoiliar establezimendu 1 (0,01)
ez egoiliar etekin 1 (0,01)
ez egoiliar izendatu 1 (0,01)
ez egoiliar kasu 1 (0,01)
ez egoiliar lortu 1 (0,01)
ez egoiliar no 1 (0,01)
ez ekarri akzio 1 (0,01)
ez ekarri aldi 1 (0,01)
ez ekarri arau 1 (0,01)
ez ekarri aurrekontu 1 (0,01)
ez ekarri banaketa 1 (0,01)
ez ekarri dohaintza 1 (0,01)
ez ekarri erantzukizun 1 (0,01)
ez ekarri errotikako 1 (0,01)
ez ekarri ezelako 1 (0,01)
ez ekarri gobernu 1 (0,01)
ez ekarri hartzekodun 1 (0,01)
ez ekarri hitzarmen 1 (0,01)
ez ekarri inguruabar 1 (0,01)
ez ekarri inola 1 (0,01)
ez ekarri inolako 1 (0,01)
ez ekarri jabari 1 (0,01)
ez ekarri jarauntsi 1 (0,01)
ez ekarri modu 1 (0,01)
ez ekarri prozedura 1 (0,01)
ez ekarri subjektu 1 (0,01)
ez ekin bazkide 1 (0,01)
ez ekin euskaldun 1 (0,01)
ez ekin hizkuntza 1 (0,01)
ez eman agindu 1 (0,01)
ez eman baldin 1 (0,01)
ez eman baldintza 1 (0,01)
ez eman eskubide 1 (0,01)
ez eman ez 1 (0,01)
ez eman hori 1 (0,01)
ez eman jardun 1 (0,01)
ez eman ogasun 1 (0,01)
ez eman ondorio 1 (0,01)
ez eman zio 1 (0,01)
ez eman zordun 1 (0,01)
ez erabaki auzi 1 (0,01)
ez erabaki ebazpen 1 (0,01)
ez erabaki ondoriozko 1 (0,01)
ez erabili ondoriozko 1 (0,01)
ez erabili ordezko 1 (0,01)
ez eragin gerarazi 1 (0,01)
ez eragin konkurtso 1 (0,01)
ez eragin neurri 1 (0,01)
ez eraman zama 1 (0,01)
ez esan adierazi 1 (0,01)
ez esan agindei 1 (0,01)
ez esan aholku 1 (0,01)
ez esan aipamen 1 (0,01)
ez esan behar 1 (0,01)
ez esan bera 1 (0,01)
ez esan berehala 1 (0,01)
ez esan beste 1 (0,01)
ez esan bide 1 (0,01)
ez esan epai 1 (0,01)
ez esan erantzun 1 (0,01)
ez esan erregistro 1 (0,01)
ez esan ezer 1 (0,01)
ez esan fidatzaile 1 (0,01)
ez esan harrera 1 (0,01)
ez esan hil 1 (0,01)
ez esan hirugarren 1 (0,01)
ez esan horiek 1 (0,01)
ez esan igorpendu 1 (0,01)
ez esan interesatu 1 (0,01)
ez esan jarraibide 1 (0,01)
ez esan justizia 1 (0,01)
ez esan lege 1 (0,01)
ez esan narriadura 1 (0,01)
ez esan oniritzi 1 (0,01)
ez esan prezio 1 (0,01)
ez esan zama 1 (0,01)
ez esan zuzendaritza 1 (0,01)
ez eskatu neurri 1 (0,01)
ez eskatu prestazio 1 (0,01)
ez estatu aldizkari 1 (0,01)
ez estatu buruzagitza 1 (0,01)
ez estatu esku 1 (0,01)
ez estatu lege 1 (0,01)
ez estatu organo 1 (0,01)
ez estatu tributu 1 (0,01)
ez estatu zentral 1 (0,01)
ez eten erabaki 1 (0,01)
ez eten erregela 1 (0,01)
ez etorri abizen 1 (0,01)
ez etorri administrazio 1 (0,01)
ez etorri alde 1 (0,01)
ez etorri argitu 1 (0,01)
ez etorri arrazoi 1 (0,01)
ez etorri bazter 1 (0,01)
ez etorri betearazpen 1 (0,01)
ez etorri datu 1 (0,01)
ez etorri ebatzi 1 (0,01)
ez etorri eduki 1 (0,01)
ez etorri epaile 1 (0,01)
ez etorri geroko 1 (0,01)
ez etorri gizarte 1 (0,01)
ez etorri guzti 1 (0,01)
ez etorri hain 1 (0,01)
ez etorri ikusi 1 (0,01)
ez etorri iritzi 1 (0,01)
ez etorri kopuru 1 (0,01)
ez etorri lege 1 (0,01)
ez etorri libreta 1 (0,01)
ez etorri lortu 1 (0,01)
ez etorri mediku 1 (0,01)
ez etorri mutu 1 (0,01)
ez etorri ohar 1 (0,01)
ez etorri ondorio 1 (0,01)
ez etorri ondorioz 1 (0,01)
ez etorri proiektu 1 (0,01)
ez etorri salatu 1 (0,01)
ez etorri soil 1 (0,01)
ez etorri sumario 1 (0,01)
ez etorri ulertu 1 (0,01)
ez etorri xedapen 1 (0,01)
ez etorri zein 1 (0,01)
ez eutsi erabaki 1 (0,01)
ez ez arrazoizko 1 (0,01)
ez ezan onartu 1 (0,01)
ez ezan salmenta 1 (0,01)
ez ezan ukitu 1 (0,01)
ez ezarri akusatzaile 1 (0,01)
ez ezarri erabaki 1 (0,01)
ez ezarri ideia 1 (0,01)
ez gauzatu agindu 1 (0,01)
ez gauzatu bera 1 (0,01)
ez gauzatu eragin 1 (0,01)
ez gauzatu ondorioz 1 (0,01)
ez gauzatu zehapen 1 (0,01)
ez gertatu akusazio 1 (0,01)
ez gertatu gozamen 1 (0,01)
ez gertatu zentsu 1 (0,01)
ez guzti egikaritza 1 (0,01)
ez guzti eskubide 1 (0,01)
ez guzti mugatu 1 (0,01)
ez hain ondo 1 (0,01)
ez hain trauma 1 (0,01)
ez hain zuzeneko 1 (0,01)
ez hartu agiri 1 (0,01)
ez hartu testu 1 (0,01)
ez hartu ukan 1 (0,01)
ez hierarkia gorago 1 (0,01)
ez hori alderdi 1 (0,01)
ez hori alegatu 1 (0,01)
ez hori arrazoi 1 (0,01)
ez hori ezin 1 (0,01)
ez hori gainditu 1 (0,01)
ez hori material 1 (0,01)
ez hori ondorio 1 (0,01)
ez horiek bakarrik 1 (0,01)
ez horiek ezkontide 1 (0,01)
ez horiek inolako 1 (0,01)
ez horiek politika 1 (0,01)
ez iruditu estatu 1 (0,01)
ez iruditu gatazka 1 (0,01)
ez iruditu onargarri 1 (0,01)
ez iruditu oso 1 (0,01)
ez iruditu zentzuzko 1 (0,01)
ez iruditu zuzen 1 (0,01)
ez jakin bera 1 (0,01)
ez jakin bero 1 (0,01)
ez jakin defentsa 1 (0,01)
ez jakin egoitza 1 (0,01)
ez jakin ere 1 (0,01)
ez jakin Espainia 1 (0,01)
ez jakin etorkizun 1 (0,01)
ez jakin eurak 1 (0,01)
ez jakin ezer 1 (0,01)
ez jakin ezereztu 1 (0,01)
ez jakin ezespen 1 (0,01)
ez jakin gaztelar 1 (0,01)
ez jakin halako 1 (0,01)
ez jakin herritar 1 (0,01)
ez jakin inskripzio 1 (0,01)
ez jakin jakinarazpen 1 (0,01)
ez jakin legatu 1 (0,01)
ez jakin lekuko 1 (0,01)
ez jakin sozietate 1 (0,01)
ez jakin tributu 1 (0,01)
ez jakin zehaztasun 1 (0,01)
ez jakin zuzenbide 1 (0,01)
ez jarri espediente 1 (0,01)
ez jarri hartu 1 (0,01)
ez jarri ondore 1 (0,01)
ez jaso funts 1 (0,01)
ez jaso zinpeko 1 (0,01)
ez jaso zio 1 (0,01)
ez joan arrazoi 1 (0,01)
ez joan bidezko 1 (0,01)
ez joan deskripzio 1 (0,01)
ez joan epai 1 (0,01)
ez joan ere 1 (0,01)
ez joan hori 1 (0,01)
ez joan horiek 1 (0,01)
ez kalifikatu ahalmen 1 (0,01)
ez kalifikatu eskubide 1 (0,01)
ez kontu har 1 (0,01)
ez kontu idatzohar 1 (0,01)
ez lege erreserba 1 (0,01)
ez lege publizitate 1 (0,01)
ez legezko jo 1 (0,01)
ez ofizioso arautu 1 (0,01)
ez ofizioso ez 1 (0,01)
ez ofizioso gisa 1 (0,01)
ez oinarrizko beharrizan 1 (0,01)
ez onartu administrazio 1 (0,01)
ez onartu adostu 1 (0,01)
ez onartu aurkako 1 (0,01)
ez onartu auto 1 (0,01)
ez onartu bide 1 (0,01)
ez onartu EK 1 (0,01)
ez onartu epaile 1 (0,01)
ez onartu epe 1 (0,01)
ez onartu ere 1 (0,01)
ez onartu froga 1 (0,01)
ez onartu kasu 1 (0,01)
ez onartu oinarri 1 (0,01)
ez onartu ondore 1 (0,01)
ez onartu salbuespen 1 (0,01)
ez onartu zio 1 (0,01)
ez onartu zuzenbide 1 (0,01)
ez ordaindu askatasun 1 (0,01)
ez ordaindu bero 1 (0,01)
ez ordaindu buruzko 1 (0,01)
ez ordaindu egin 1 (0,01)
ez ordaindu erabaki 1 (0,01)
ez ordaindu erakarri 1 (0,01)
ez ordaindu erakunde 1 (0,01)
ez ordaindu erantzukizun 1 (0,01)
ez ordaindu ere 1 (0,01)
ez ordaindu erreklamazio 1 (0,01)
ez ordaindu ez 1 (0,01)
ez ordaindu finkatu 1 (0,01)
ez ordaindu gainerako 1 (0,01)
ez ordaindu hiri 1 (0,01)
ez ordaindu kasu 1 (0,01)
ez ordaindu ondore 1 (0,01)
ez ordaindu ondorioz 1 (0,01)
ez ordaindu sortu 1 (0,01)
ez ordaindu sustatu 1 (0,01)
ez ordaindu une 1 (0,01)
ez ordaindu zehapen 1 (0,01)
ez ordaindu zor 1 (0,01)
ez ordaindu zuzenbide 1 (0,01)
ez pertsona fisiko 1 (0,01)
ez pertsona guzti 1 (0,01)
ez pertsona pribatu 1 (0,01)
ez pertsona zehatz 1 (0,01)
ez sartu eragin 1 (0,01)
ez sartu ere 1 (0,01)
ez sartu eztabaida 1 (0,01)
ez sartu gale 1 (0,01)
ez sartu nahiz 1 (0,01)
ez sartu zein 1 (0,01)
ez sartu zio 1 (0,01)
ez utzi arrazoi 1 (0,01)
ez utzi eskubide 1 (0,01)
ez zilegi autodeterminatu 1 (0,01)
ez zilegi barneratu 1 (0,01)
ez zilegi berriro 1 (0,01)
ez zilegi burutu 1 (0,01)
ez zilegi debekatu 1 (0,01)
ez zilegi eduki 1 (0,01)
ez zilegi egin 1 (0,01)
ez zilegi epaitu 1 (0,01)
ez zilegi eten 1 (0,01)
ez zilegi ez 1 (0,01)
ez zilegi gauzatu 1 (0,01)
ez zilegi itxi 1 (0,01)
ez zilegi jasan 1 (0,01)
ez zilegi konpondu 1 (0,01)
ez zilegi lortu 1 (0,01)
ez zilegi non 1 (0,01)
ez zilegi ondorio 1 (0,01)
ez zilegi osagai 1 (0,01)
ez zilegi sartu 1 (0,01)
ez zilegi tipifikatu 1 (0,01)
ez zilegi utzarazi 1 (0,01)
ez zilegi zibil 1 (0,01)
ez zilegitasun adierazi 1 (0,01)
ez zilegitasun ekarri 1 (0,01)
ez zilegitasun hori 1 (0,01)
ez zilegitasun kasu 1 (0,01)
ez zilegitasun zigortu 1 (0,01)
ez zuzen erreklamatu 1 (0,01)
ez zuzen ez 1 (0,01)
ez zuzen saihestu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia