2003
|
|
Salbuespen horren arrrazoia hauxe da: pentsatzekoa da aipatutako zenbatekoa gainditzen
|
ez
duten erreklamazioen arrazoiak ez direla oso konplexuak, ez Zuzenbidearen gaineko ezjakintasuna arazo edo oztopoa izan dadin bezain konplexuak behinik behin.
|
2005
|
|
Bakarrik kontsumitzaileen %23ak zioen ondo informatua zegoela. Are gehiago, kontsumitzaileen %57ak
|
ez
zuen erreklamaziorik egiten arazo bat zuen bakoitzean, prozesu zaila zela pentsatzen zuelako, eta %47ak esaten zuen ez zekiela inoiz non egin behar ziren erreklamazioak. Alferrik da erakundeei kontsumitzaileen aldeko arauak, legeak eta neurriak eskatzea, gero horiek behar bezala erabiltzeko gai ez bagara.
|
2006
|
|
Esate baterako, hamarretik batek (Madrilen, hamarretik hiruk)
|
ez
zuen erreklamazio orririk bezeroen eskura; otorduaren prezioa agerian erakutsi behar den arren, jatetxeen %14tan (A Coruña, Granada eta Sevillan bisitatu diren guztien erdietan, hain zuzen) baldintza hori ez da betetzen.
|
|
Esate baterako, nahi duenak
|
ez
du erreklamazio orririk eskura, hori derrigorrezkoa den arren (jatetxeen ia %10ek ez dute horrelakorik) eta eguneko otorduen prezioek agerian egon behar badute ere, jatetxeen %14tan ez zeuden agerian.
|
|
Beraz, kontsumitzaile elkarteen legitimazioa kontsumitzailearen babes printzipioan oinarritzen da. Lehenago, diru kopurua zela eta, kontsumitzaile batek publizitate jarduerari buruzko arazoren bat baldin bazuen, sarritan
|
ez
zuen erreklamaziorik aurkezten, ez baitzuen erreklamatzea merezi; gaur egun, berriz, elkarte horiek eskaera horiek inolako arazorik gabe bidera ditzakete edozein bide erabiliz, bai indibidualki bai kolektiboki?.
|
|
Antzemandako arau hauste nagusia da Udalaren hirigintzako lizentzia establezimenduan ez erakustea. Higiezinen %26, 9k
|
ez
du erreklamazio orririk, eta ez dute horien berri ematen. Arau hauste hori% 60koa izan zen 2005ean.
|
2007
|
|
Ikerketen emaitzaren txosten bat Europako Parlamentuari urtero aurkeztu behar dio, Parlamentuko urteko bileren aldia amaitzean. Era berean, Parlamentura txosten berezia bidali dezake erakunde batek bere jarraibideak aplikatzen
|
ez
dituenean erreklamazio bat konpontzeko orduan. Europako Parlamentuko Eskarien Batzordeak egingo ditu txostenak Herri Defendatzailearen jarduerei buruz. txosten horiek Ganberaren osoko bilkuran eztabaidatu eta onesten dira.
|
|
Kaudimengabeziaren deklarazioa Erabiltzaileek erosketan atzera egiteko eskubidea erabili zuten, kontratuan ezarrita zegoen bezala, eta hornitzaileak apartamentua berriz saltzea. Enpresa saltzaileak
|
ez
zuen erreklamazio horri kasurik egin, eta, beraz, kontratua bertan behera uzteko eskatu zen. Alderdi hori justiziak onartu zuen lehen instantzian, baina ezin izan zen gauzatu saltzailearen kaudimengabezia adierazpenaren ondorioz.
|
2008
|
|
Ekonomia administraziozko Auzitegi Zentralak sei hilabete ditu, gehienez, ebazpena emateko. Errekurtsoen ondorioei begira, horren ebazpenak
|
ez
ditu erreklamazioak edo egintzak aldarazten; irizpide bateratua ematen du soilik, aurrerantzean irizpide hori erabiltzeko.
|
|
Ebazpena emateko epea sei hilekoa da eta ebazpenak
|
ez
ditu erreklamazioak edo egintzak aldarazten; irizpide bateratua ematen du soilik, aurrerantzean irizpide hori erabiltzeko.
|
2009
|
|
Hirutik batek
|
ez
du erreklamazio orriei buruz ezertxo ere esaten eta% 10ek soilik adierazten dute zein den bezeroari laguntza emateko telefonoa.
|
|
Zerbitzu enpresek hilabetetik hilabetera egin ditzaketen akatsak nola atzeman jakiteko, kasuak banan banan aztertu behar dira. Telefonia mugikorra 2008an, Telekomunikazioen Erabiltzailearentzako Arreta Bulegoak —bezeroak bere operadorearen erantzun egokia jaso
|
ez
duenean erreklamazioei erantzuten dien erakundeak— 24.679 kexa jaso zituen erabiltzaileengandik, gehienak kontsumitzaileentzat ebatziak. Bulego horrek bildutako datuek adierazten dute hiru erreklamaziotik batek telefonia mugikorrarekin zerikusia duela.
|
2011
|
|
Bestalde, tributu arloko berandutza interesak herritarren eta Zerga Agentziaren arteko harremanak arautzen ditu. Nola erreklamatu Ogasunari Zerga Administrazioak errenta itzuli
|
ez
duenean erreklamazioa aurkezteko bi bide daude: 1 Zergaduna Ogasun Bulegora joan daiteke, informazioa eskatu eta erreklamazio idatzia tramitatu.
|
2012
|
|
Beraz, kontsumitzaile elkarteen legitimazioa kontsumitzailearen babes printzipioan oinarritzen da. Lehenago, diru kopurua zela-eta, kontsumitzaile batek publizitate jarduerari buruzko arazoren bat baldin bazuen, sarritan
|
ez
zuen erreklamaziorik aurkezten, ez baitzuen erreklamatzea merezi; gaur egun, berriz, elkarte horiek eskaera horiek inolako arazorik gabe bidera ditzakete edozein bide erabiliz, bai indibidualki bai kolektiboki?.
|
2013
|
|
Era berean, ohikoa da konpainia horiek erabilitako piezak edo kalitate txarreko piezak konpontzea. Kasu horietan, konponketa egokia ez bada, bezeroak
|
ez
du erreklamazio bat aurkezteko gaitasunik. Kontsumitzaileek kontuan izan behar dute instalazio elektrikoak, berokuntza, klimatizazioa eta gasa behar bezala instalatu eta mantendu behar direla, lana egitean arauzko ziurtagiri bat ematen duten baimendutako eta erregistratutako sinadurak erabiliz.
|
2014
|
|
Guk gela ordaindu nahi genuela baina kexa erregistratzea ere bai, eta berak barkatzeko eta barkatzeko. Azkenean aitortu zigun
|
ez
zuela erreklamazio orririk eta oparitu egin zigun egonaldia.
|
2015
|
|
–Kontuz, Lo. Hau
|
ez
dun erreklamazio liburua eskatzeko unerik aproposena?.
|
2017
|
|
Gaiak polemika ekarri du: Ogasunak esan du
|
ez
dituela erreklamazio horiei erantzungo, baina legeetan adituak direnek ziurtatzen dute epaiak atea zabaltzen duela, eskariak aurrera egin dezan eta haiek hartzera anima daitezen. Artikulu honetan azaltzen da zer urrats eman behar diren amatasunagatiko laguntzagatik PFEZ erreklamatzeko eta berreskuratzeko.
|