2005
|
|
Antolaketa aldetik egitura sinplea dute. Ez dago burokraziarik,
|
ez
hierarkiarik.
|
2006
|
|
Esan nahi nion ulertzen nuela Peliren jarrera, agian ni Peli izatera berdin jokatuko nuela, baina ez nintzen ausartzen Martari hau honela esaten, haserretuko zitzaidan beldurrez, oso jenio bizikoa baita, zer esanik
|
ez
hierarkiak eta tituluak tartean daudenean. Ez dakit, igual arrazoi du eta pentsamolde zaharkitu baten adierazgarri petoa baizik ez naiz, batzuetan aurpegiratzen didan bezala.
|
2007
|
|
Zigor apalesgarriei dagokienez, Espainiako Konstituzio Auzitegiak esan du hurrengo hauek direla: ...entipena eragiten dutenak, kondenak ezarri ohi duenetik desberdina eta handiagoa» (maiatzaren 22ko 65/ 1986 KAE; ekainaren 3ko 89/ 1987 KAE; uztailaren 4ko 150/ 1991 KAE; etab.). Debekua absolutua da bai torturaren kasuan, bai gizabidezkoak ez diren edo apalesgarriak diren tratuen kasuan, baita zigor apalesgarrien kasuan ere, eta ezin da inolako inguruabarrik aipatu justifikazio moduan, ez gerra,
|
ez
hierarkian gorago dagoenari zor zaion obedientzia, ez terrorismoa, etab. (1989ko uztailaren 7ko GEEAE. Soering kasua, eta 1992ko uztailaren 27ko GEEAE. Tomasi kasua?).
|
|
modu nagusian administrazio izaera duen toki autonomiak ez bezala (udalerriek eta probintziak dute), autonomia erkidegoek politika izaerako autonomia dute eta, beraz, Konstituzioak eta Autonomia Estatutuek aitortutako arloetan berezko politika diseinatzeko eta betearazteko gaitasuna dute. Arlo horietan, betearazteko eta garatzeko eskumenez gain, legegintza eskumenak ere badituzte, eta estatuarekin dituzten harremanetan, eskumen printzipioa da nagusi, eta
|
ez
hierarkia printzipioa. Hau da, benetako autogobernua dute.
|
|
Baina atal honen hasieran iruzkindu dudan moduan, Espainiako antolamendu juridikoa anizkuna eta konplexua da, antolamendu horretan eskumen bereziak dituzten erakundeak daudelako eta haien arteko harremanetan eskumen printzipioak agintzen duelako, eta
|
ez
hierarkia printzipioak: batetik, Estatu zentralari buruz ari naiz, eta bestetik, autonomia erkidegoei buruz.
|
|
Are gehiago, Estatuko lege baten eta autonomia erkidego bateko Gobernuaren dekretu baten artean gatazka hipotetikoa sortuz gero, ez da hierarkia printzipioa aplikatzen, eta baliteke autonomia erkidegoko dekretua aplikatu behar izatea eta ez Estatuko legea (legea izan arren), kasu horretan eskumena autonomia erkidegoarena baita, eta ez Estatu zentralarena. Kasu horretan, giltzarria eskumena da eta
|
ez
hierarkia. Arlo bakoitzean eskuduna nor den jakiteko, Konstituzioko, Autonomia Estatutuetako eta Konstituzioa interpretatu eta garatzen duten gainerako arauetako eskumen banaketari erreparatu zaio, hots, Espainiako antolamendu juridikoan «konstituziotasun bloke» deitzen den horri.
|
|
Amaitzeko, Gobernukoak edo Herri Administraziokoak ez diren konstituzio organo batzuek emandako erregelamenduak ere badaude, esaterako Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak emandakoak, BJLOren 110 artikuluan ezarritakoaren arabera (Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren osoko bilkuraren akordioak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren Antolaketa eta Funtzionamendurako 1986ko apirilaren 22ko Erregelamendua onesten dutenak, ekainaren 7ko 1/ 1995 Erregelamendua, Karrera Judizialari buruzkoa, eta horren aldarazpenak, uztailaren 26ko 1/ 2000 Erregelamendua, Auzitegietako Aginte Organoei buruzkoa, etab.), eta Konstituzio Auzitegiak emandakoak, KALOren 2.2 artikuluan ezarritakoaren arabera (eta izaera hori dute hain zuzen ere Konstituzio Auzitegiko osoko bilkuraren akordioek, indarreko Antolaketaren eta Langileen 1990eko uztailaren 5eko Erregelamendua eta horren geroko aldarazpenak onetsi zituztenek 1994an, 1999an, 2001ean, 2002an eta 2003an). Erregelamendu horiek Legearen mende baino ez daude (BJLO edo KALO), eta gainerako legeekin duten lotura eskumen printzipioak zehazten du, eta
|
ez
hierarkia printzipioak; izan ere, organo horien erregelamendu ahala ez da Gobernuak duen ahal bera, EKren 97 artikulua dela bide (108/ 1986 KAE, uztailaren 29koa).
|
|
Horien aldean, egitura horizontalak lehenesten dira, subjektu aktiboaren esku hartze zuzena. Mugimenduari eta
|
ez
hierarkiari ematen zaio protagonismoa.
|
2012
|
|
Norenak dira, orduan, elizarenak erraten ditugun ondasunak? Ez apezpikuarenak,
|
ez
hierarkiarenak, ez. Ezta ere udalenak, parrokienak baizik.
|