Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 202

2000
‎Legeek euren eskuetan dagoen oro egiten dute ezkontzetan desbideraketa eta gaitzespenak saihesteko, horiek konponezinak baitaitezke; kontratuegileei den askatasunik zabalena ekartzen diete; kontratuari ere publizitate itzela; gurasoen adostasuna eskatzen dute, adostasun hori hartzen dutelako, gurasoen arretak moldatua eta sentimendurik hunkigarrienek ukitua, beste edozein zuhurtziaren gainetik. Neurri horiek gorabehera, legeek ez badute euren objektua betetzen, ez dira eurak salagarritzat hartu behar, gizateriaren ahulezia berezkoak baino.
‎Adimenik gabeko izakiek, zirkin edo eraspen itsu baten meneko horiek, ez dituzte euren artean topaketa ezustekoak edota aldian aldiko urreratze bakanak baino, betiere moralitate gabekoak. Gizakiengan, ostera, adimena beti korapilatu ohi da, gehiago edo gutxiago, bizitzaren egintza guztiekin; modu horretan ere, sentimendua gogoaren aldamenean dago, zuzenbideak sen soila ordezkatzen du, eta den dena handitu eta ongitu egiten da.
2002
‎Informazio igorpen masiboaren kontrol ekonomiko estu horrek kontrol politiko soziokulturala ekarri du, duda barik. Hedabideen jabetza zentralizatua iragazki garrantzitsua da, zeren jabetzaren eliteek ez baitute euren gustukoa ez den informaziorik eskainiko, baldin beren interes politikoen, ekonomikoen, erlijiosoen, kulturalen eta sozialen kontra badoa.
‎Hamar urte lehenago, 1973 urtean, israeldarrek hegazkin libiar bat bota zuten, zibila hura ere. Mendebaldeak ez zuen protesta gogorrik egin, ez zuen salaketa kanpainarik piztu; estatubatuarrek ez zuten euren aberria arriskuan ikusi eta ez zioten berrarmaketa kanpainari ekin.
‎Kate desberdinetan sinkronikoki edo kate berean diakronikoki erakusten diren osagaiak, elementu diskurtsibo desberdinak, oso antzekoak dira kate guztietan, ez dute euren arteko diferentziarik, edo, egotekotan, txikiak dira (filmak kate batean zein bestean ikus daitezke, albisteak antzekoak dira kate desberdinetan, programazio junta gailuek funtzio bera betetzen dute han eta hemen...).
‎Erromatarrak arinkeriaz mugitu zirela eta ez zituela euren ozarkeriarengatik sarean sartu ikusi zuenean, bere amarrua agerian jartzea alferrekoa izan zenez, kanpamendura itzuli zen Hanibal. Han ezin izan zuen egun asko geratu gari gabeziarengatik, eta bai herrialde guztietako nahaspilaz osaturiko soldadu taldeak eta baita gudalburuak berak ere egunero asmo berriak hartzen zituzten.
‎Bestela esanda, ez dago euskal hiztunen komunitaterik, ezta euskararen aldeko girorikere. Ingurune erdaldun horretan, euskaldunek ez dute euren burua legitimatuta sentituko euskararen aldeko aldarrikapenik egiteko eta, beraz, euskarazko produkt u/ zerbitzuen eskaera handirik ez da egongo.
2003
‎Pezetatara itzultzen segitzen dutenen lautik batek aitortzen du sekula ez duela eurotan bakarrik kalkulatuko ezer eta lau horietatik bik uste dute inoiz eurotan bakarrik pentsatuko dutela.
‎Ez zion, gainera, datu berririk eman informanteak, Jesusak. Argi utzi zuen Jesusak, hori bai, saltzaileak ez zuela euren entziklopedian ezer sartu, goitik behera errebisatu zuela entziklopedia berak, Jesusak. Jesusaren esateko moduari erreparatuta, baina, argi geratu zitzaion Matiasi Jesusak zeozer topatu zuela entziklopedian eta ez ziola esan nahi.
‎Esan ohi denez, Egunkaria abertzaleen lerrokoa izan da. Espainiako konstituzionalistek nahiz Frantziako errepublikazaleek ez dute izan eta ez dute euren ildo ideologikoko euskarazko prentsarik. Kontua da, murrizketak murrizketa eta oztopoak oztopo, euskara hedabideetan aber  tzaleentzako eskaintza baino ez dela, antza denez.
‎Ez zumarrari garirik eska ez dakiokeelako bakarrik, ez (edo periodiko batek bere oinarrizko izatea alde batera utzi eta beste zerbaitetan bihurtu nahi dutelako); larretan arrantzarik ezin dela egin jakinarren, hala ere larretara sarea botatzea erabaki duten batzuk ikusten ditudalako debate honetan, jakinaren gainean, sareak larre sastraka gero eta nahasiago egingo duela. Eta hauen helburua zein den zehaztera ez naiz ausartuko, ez baititut euren asmoak ezagutzen, baina efektuak ordea ikus daitezke: debatea nahastea lortzen da, ETArenin guruan nahastea, jakinik nahasketa horrek sortzen duen korapiloa askatzea benetan zaila dela herri honetan.
‎Euskaratik eta euskararen kontura ondoen bizi izan direnak datozkigu abertzaleek ere badutela erruaren zati bat, patrimonializatu egin ei dutelako. Eurak ez omen nazionalista eta ez daude eroso, ez dute euren lekua topatzen honetan guztian, ez ei du euskalgintzak asmatu beste alde hori erakartzen. Dabilenari okerrak topatzen baino, ze egin duzue, bada, zuek zuen aldeko jende hori hurbiltzeko?
‎Are gehiago, batzuek euren ondasunak edota bizia lagunengatik ematen dituzte; bada, adiskidetasunaren ondore horietarako ere, nolabaiteko aintza edo gozamena bilatzen dute, edo eurentzat interesgarri den beste gauza erakargarriren bat aurkitu nahi dute, gauza erakargarri hori lagunen interesarekin nahasita dagoela. Kontrara, norbaitzuek elkar maite badute, on gorenarekin lotuta egoteko espiritua dutelako, ez dute euren interes pertsonala bilatzen, baizik eta guztioi erkide zaien mesedea. Mesede horren izaera gainerako ondasun guztietatik desberdina da oso, eta, horregatik, ezin du inork bere buruarentzat gorde; alderantziz, guztiontzat berdin izatea nahi du, eta ahalegin guztiak egingo ditu besteek ere hori lor dezaten.
2004
‎Aurrekopuntuan azaldu dugunaren ondorio zuzena: langileek ez dute euren buruaenpresari jabe sentitzen, praxian kooperatibaren kudeaketan ez dutelakoparte hartzen, eta, nabarmenki, helburu ekonomikoen menpe daudelako.Jabetza integrala ezin dutenez eskuratu (jabetza juridikoa eta lanpostuarengaineko jabetza), ezin dute enpresaren helburuekin bat egin.
‎Baina erraz eror bagaitezke erru horretan (nire baitan dauden ideiak kanpoan dauden gauzen antzekoak direla edo eurei dagozkiela) eta arrazoi oso sinpleek eraman bagaitzakete ondorio horretara, neurri bereko sinpletasun eta maila intuitiboko argudio indartsuak izango dira Descartesek bueltan eskainiko dituenak korapilo horretatik irteten laguntzeko. Alde batetik, ez dago hain garbi onartu beharra daukadanik ideiak kanpotik datozkidala, bestela onartu nukeelako, era berean, ametsek ere jatorri bera dutela, hau da, kanpotik sentimenen bidez nireganatzen ditudala; eta badirudi ametsetako irudiek ez dutela euren jatorria, inondik ere, mundu sentigarrian. Baina, bestalde, ideia horiek kanpotik datozkidala onartuta ere, ez dago arrazoirik pentsatzeko kanpoko gaien antza izan behar dutenik.
2005
‎gazteak, ikasketa maila handikoak, ezkongabeak, seme alabarik gabeak... Batzuek ez dute euren rol maskulinoa zalantzan jartzen, beste batzuek onartzen dute emakumeek funtzio maskulinoak hartzea, baina ez alderantziz. Beste gutxi batzuek beraien rola zalantzan jartzen dute.
‎Gameto biak gutxi gorabehera berdinak badira eta ez badute euren sexua bereiztea baimentzen, orduan isogamia delakoaz mintzatzen da, eta gametoei isogameto esaten zaie. Baina era horretako ugalketa protozooetan besterik ez da aurkitu.
‎Udal batzarra izan arte, datozen bi asteotan sinadurak biltzen jarraituko dugu eta herritar guztiei bilketan parte hartzeko eskatzen diegu, oraindik sinatu ez dutenei euren sinadura emanez, eta sinadura orrian izena jadanik eman dutenei, lagun eta ezagunei sinadura bilketaren berri emanez.
‎Gainera, gazte hauek denek, Arzak edo Argiñano izan nahi zuten: agintzen zitzaiena egitea baino nahiago zuten arriskatzea, azken finean ez zuten euren prestigioa jokoan jartzen, eurek ez baitzuten galtzeko prestigiorik.
‎Ana Urkizak gaur egungo euskal emakume idazlearen profila ematean produkzio murritza eta idazlearen estatusa bereganatu gabe dutela aipatzen du, publikotasunik ez dutelako euren lanek. Genero femeninoaren ezaugarriak (amatasuna, lanbide ‘femeninoak’ eta eremu pribatua) dira egoera honen erantzule; argitaratze eta promozio murritza, baloratzeko eta baliarazteko neurri gabezia eta presentziaren azterketaren beharra.
2006
‎Arean ere, behin akta eratuta, Fiskaltza behartusuna eman behar zaio haren aurka egite behar da bere iritzien aurka akta horri eustera, bere kontzientzia torturapean jarrita; edo, bestela, Fiskaltzari askatako. Azken kasu horretan, jadanik ez dute euren artean borrokan egingo alderdiekbekoa, neutrala, antzinako torneoetako epaileek egiten zuten bezalakoa; ezta bakarrik. Aitzitik, eztabaidapean jartzen da, soil soilik, auzitegiaren pentsa mentan, pasiboa izan behar da, ekimenik gadua, iritzia, hark emandako azalpena.
‎Lege honen arabera polizia judizialeko funtzionarioak diziplina bidez zuzendu behar badira, eta funtzionario horiek falta zein eginbidetan egin eta eginbideon ardura duen agintari judiziala edo fiskala baino goragoko mailan badaude, zengarria ezarriko; horren berri emango diote, besterik ez, zuzengarria nori ezarri behar eta horren zuzeneko buruari. azken horiek ez dute euren kabuz zu
‎Lan honetan, era aintzindarian eta gogoangarrianerakusten da testuinguru ekonomiko, politiko eta kultural konkretu baten barruansortzen direla emozioak eta sentimenduak, ez direla inondik inora naturalak edounibertsalak. Ikuspegi horretatik, zonalde horretan jazotzen den umeen hilkortasunhandiak amen pentsamendua eta sentimenduak moldatzen dituela defendatzen du, eta emakumeek ez dutela euren ume jaioberrien heriotzagatik dolurik egiten, Mendebaldeko psikologiak iragarrita duen moduan behintzat. Biziraupena bizitzarenardatz nagusia den leku horretan, emakumeek astiroago garatzen dute euren umeekiko harremana, eta jaioberria gizaki bihurtzeko prozesua (antropomorfizazioa) bestelakoa ohi da:
‎Azkenik, hiribilduko justiziak erbesteratutako pertsonek ez bazuten euren barrutitik alde egiten (justizia horri mespretxu eginez) edo hiribilduaren gertu geratzen baziren (errebaletan) eta auzokide eta biztanleen kontra kalterik egiten bazuten (esanez, ezin zituztela han preso hartu eta justiziaren barrutia ez zirela errebalak) neurriak hartu beharrean egongo ziren. Horren ondorioz, istilu ugari izaten zirenez Bilbon, zalantzarik izan ez zedin, hiribilduko alkateak eta beste justiziek errebaletan edo hiribilduaren jurisdikzioan zebilen edonor erbestera zezaketen, hiribildutik nahiz Bizkaiko konderritik (egindako kaltearen arabera).
‎badakik frontoian jokatzen?, ba, orduan burtsan jokatzen ere badakik, ez zakiat ba, defenditzen zen Goio, hik nahi duana esango duk baina nik frontoiarena garbiago ikusten diat, tira, orduan ez hadi gehiago kezkatu eta jokatu frontoian, eta uztak burtsa Armanirentzat, Armanirentzat?, Goio harrituta, ez duk izango, berriz irri egiten zioten, izango ez duk ba, nondik uste duk ateratzen duela bestela, horren traje bakoitzak hire pagaren erdia balio dik, Goio, mesedez, Goio, –hau Armani zen–, Goioren begietan irakurtzen zuen mesfidantzak asaldaturik, eta nork lortu zian KPI gehi bateko igoera, zer uste duk, gauza horiek traje eder bat eramateagatik lortzen direla?, ez horixe, gure indarraren kontziente direlako lortzen dituk, eta guk badakigulako nola tratatu jendilaje hori, nola erabili, nola kudeatu gure indarra, eta horrek, gaur egun, lehen ez bezalako gauzak eskatzen ditik, esaterako irudia, esaterako trajea, nire trajea hire buzoa duk, gauzak izugarri aldatu dituk, errealitatea bera aldakorra duk, lehen ere ez al genian horretaz hitz egin, trajea atrezzoaren parte duk, baina patronalaren aurrez aurrekoak gogorrak dituk, gogorrak gero, baita zera ere, esaten zioten orduan beste mihigaizto batzuek, baina ez al diok bibotea ikusi, Armaniren bibotea sarria zen, itxia, batek bertan edozer aurkitzea espero duen horietakoa, ez al diok bibotea ikusi, nik lehengoan bertatik langostino azal bat ateratzen ikusi nian, horiek babokeriak dituk, Goio, patronalaren amarru zaharrak, borrokan kontsekuenteenak direnak desprestigiatzeko, horretan ez zagok aldaketarik, hori betiko errealitatea duk, hik hain ongi ezagutzen duana, Goio, hori jokabide betierekoa duk, dena den ulertzen diat, Goio, hain zuzen lehengoan hitz egin nian horretaz beste hainbat konpañerorekin, konfiantzazkoekin, badakik gauza nola dagoen gaur egun, garai berriei egokitzeko ahalegindu beharra zagok, lehen pentsaezinak irudituko litzaizkigukeen soluzioak, ez duk afiliatuentzako plan bat, ezin zaiok horrela deitu, baina sindikatuak ez dik begi txarrez ikusten, urte luzeetako afiliazioa daramaten kideentzat duk, bakarrik, eta pentsatu diagu agian hik, bakoitzak hainbeste jarri behar dik, nahi duenak, noski, nahi ez duenak ez dik jarri behar eta ez duk deus gertatzen, gero sindikatuak eramango dik irabazien ehuneko hainbeste, gainerakoa norberarentzat, joño, Armani, esaten didazun hau, ez nuen sekula pentsatuko, ez al zaizu iruditzen pixka bat, nola esango nuke, gure estilotik, gure etikatik kanpo, etika, etika, erraz esaten duk etika, esadak, Goio, hogeita hamabost urte buzoarekin ibilita, hiru txandatan, eta uste al duk hiri kontu eske etortzeko eskubidea eduki dezakeenik inork, urlia, sandia eta berendia sartu dituk, guztiz legala duk, errealitate aldakor honetan zilegi duk kapitalaren tresnak klase ikuspegi batekin erabil ditzagun, zilegi eta logikoa, ezin gaitezkek atzean geratu, ez kezkatu etikagatik, etika arazo faltsuengatik, ez zakiat, zioen bere artean Goiok, niregatik igual ez nikek egingo, baina familiarengatik, andrea eta semearengatik, semeak uste dik bere aita tonto hutsa dela, ez duk diru asko baina bizi osoko aurrerakina duk, edo ia, ateratzen denarekin etxean obra egingo genikek eta semea bidaltzen genikek kanpora ingelesa ikastera, Armanik arrazoi dik, ez diat kezkatu behar horregatik, eta zer arraio, ez ditek esaten, ba, mihigaiztoek, Armanik ordu sindikalak aprobetxatzen dituela bere swing a edo dena delakoa hobetzeko, orduan, zergatik ez ni... ez diat kezkatu behar horregatik, baina ez, esaten zioten beste lankide maltzur samar batzuek, ez kezkatu horregatik, kezkatu beste honengatik, eta berripaper bat erakusten zioten, non esaten baitzen planta itxi eta beste norabait eramango zutela, gaur jan dituan lentejak zorretan jan dituk, bai horixe, baina kreditua bukatu zaik, ez zagok lenteja gehiagorik, garaiz baino lehen azken tanta arte zukututako limoia haiz, hik ez duk jada limoi urik ematen, kitto beraz, baina lentejak ...ngatik, eta berripaper bat erakusten zioten, non esaten baitzen planta itxi eta beste norabait eramango zutela, gaur jan dituan lentejak zorretan jan dituk, bai horixe, baina kreditua bukatu zaik, ez zagok lenteja gehiagorik, garaiz baino lehen azken tanta arte zukututako limoia haiz, hik ez duk jada limoi urik ematen, kitto beraz, baina lentejak jaten segitu behar diat, hor konpon, hi, Goio, hori ez duk euren problema, jabeena, alegia, Armani, Armani, noizko alternatiba famatu hori, urteak dituk esaten duala ez dela biharko, baina ordutik bihar asko pasatu dituk, edozer baino lehen, ez gaitezen urduri jar, antola gaitezen, gainerako sindikatukook eta gainerako lankideok, orokorrean, bat datoz, egoera larria da, bai, baina guk ere indarra daukagu, manifestazio bat egingo dugu, hasteko, ezin g...
2007
‎Bada populazio zirkulu handi bat baskista sentitzen dena eta bada beste bat horren barruan abertzalea dena. Abertzale diren horiek ez dute sentituko arazorik baskista gisa agertzeko, baina baskista diren batzuek ez dute euren burua abertzaletzat. Sentimenduen estratifikazioa da, gai konplexu bati forma emateko saioa da.
‎Uste dut ez daukagula beste erremediorik. Enpresek ez badute euren inpaktuaren kontzientzia hartzen, ez dago hau aurreraeramango duenik. Enpresak ezin du jarraitu, besterik gabe, baliabideakxahutzen, ezin du iraun gero eta gehiago eskatzen duen merkatu batenaurrean gero eta gutxiago ematen, ezin da bere zilborrari begira bakarrikbizi.
2008
‎Emakumearen rola politikan izan dugu hizpide segidan: " Ez naiz karguen zereginean diskriminatua sentitu, baina emakumeok ez gara gizonak bezain lehiakorrak, ez ditugu euren anbizioak. Gizonek zerrendaburu izateko borrokatzen dute, gu aldiz apur bat kokiltzen gara".
‎Euskal hariari tiratzen dioten hirugarren belaunaldikoek edukiz bete nahi dute beren erroei buruzko eta ikasi eta sakondu egin nahi dute euskaldunei buruz. Konturatzen dira zaintzen ez badute euren alderdi hori galtzeko zorian egon daitezkeela, eta bide berriak jorratu nahi eta behar dituzte beren hurrengo belaunaldiei, eurei aurrekoek utzi zietena utzi ahal izateko, katea eten ez dadin. Batzuk euskara ikasten hasten dira, ahala badute Euskal Herrira bidaiatzen dira, eta ekimen berriak sortzen dituzte segida horri begira.
‎Dagoeneko gerra aurretik jaiotako 1.103 hizlariren lekukotza jaso dute webgunean, 68 herritako kontuak eta 9.297 pasarte.Deba ibarrean (Gipuzkoa) sortutako proiektua da Euskal Herriko Ahotsak. Bertako herri askotan zebiltzan ahozko ondarea batzen, baina ez zuten euren artean hartu eman zuzenik. Asier Sarasua Ahotsak proiektuko arduradunak dioenez," denok ari ginen proiektuak hutsetik hasten eta pentsatu genuen hobeto zela eskualdean behintzat elkartzea".
‎2 Aurreko paragrafoko kasuan dauden sozietate anonimo europarrek ez badute euren egoera erregularizatzen urtebeteko epean, desegin dira lege honen IX. kapituluan ezarritako
‎Ez dute elkar ezagutzen. Eskua estutu, masailean muxu eman eta autografo mitikoa lortu ostean ez dute eurekin beste harremanik izango baina hala ere, orduak ematen dituzte euren idoloak hurbiletik ikusteko
‎Sarai Campo. Eskua estutu, masailean muxu eman eta autografo mitikoa lortu ostean ez dute eurekin beste harremanik izango baina hala ere, orduak ematen dituzte euren idoloak hurbiletik ikusteko.
‎–Iniziatuta egon behar duzu hainbat leku eta sekretu ezagutzeko, edo iniziatutako norbaitekin joan. Salematan bertan, herritik oso hurbil daude txoko mitikoak eta magikoak, baina kanpokoek ez dute euren kabuz aurkitzerik.
‎... Bestalde, arriskua pasa egiten da araututa dauden banku gardenetatik, jendearen babes funtsetara. Funtsok ez daude araututa, ez dute euren mugimenduen berri eman beharrik eta ez dira gardenak. Eta baldintzotan ez dakigu nork zer daukan.
‎Beste batzuek herritik alde egin zuten. Edonola ere, karlistek ez zuten euren helburua lortu, isunak ordaintzeari uko egiten ziotenen ondasunak bahitu arren, ez zelako erosle nahikorik aurkezten enkanteetara.
‎Asmoak asmo, badirudi euskal federalistek ez zutela euren arteko koordinazioa mantentzeko gaitasunik erakutsi, eta tokian tokiko dinamikak nagusitu zirela. Ez daukagu behintzat beste bileren aipamenik.
‎«Etxera begira, leihatila bakarra» da eratu nahi dutena; ikastoletako zerbitzuak bideratzeko bide bakarra, alegia. Hala, ikastoletako ordezkariek ez dutela euren arteko erakundeen artean «jira biraka, nora ezean, leihatila egokiaren bila» ibili adierazi zuen Tellituk. «Hitz gutxitan esateko, erakunde errazago bat egin nahi dugu; bai barne prozesuei dagokienez, bai kanpora begirako harremanei dagokienez».
‎nahi dutela diote. Edonola ere,, bezeroen nahiek ez dute euren ezaugarri soziodemografikoekiko loturarik?, dio Diego Lodeirok.
‎Miribillako eskola publikoa (San Frantzisko auzoan, Bilbon), jatorri ugaritako umeak biltzen dituen arragoa, mehatxu modura ikusi du jende dezentek, hainbesteraino non ez baitute euren umerik bertara bidali nahi; bada ordea eskola hori aukera modura ikusten duen gurasorik ere. Gurasook, irudimena hauspotuta, ekimen txalogarriak egiten ari dira, zenbait boluntario lagun dituztela.
2009
‎Alkoholiko Anonimoak AA elkartean biltzen diren lagunek ez dute euren burua publiko egiten, ez dira herrian ezagunak, baina elkarteak ateak zabaldu ditu eta alkoholarekin arazoak dituztenen eguneroko errealitatea eta arazoa gardentasunez erakusteko asmoa azaldu dute elkartearen 74 urteurrenean. Asteartean Lasarte Oriako AA taldekoak topaketa antolatu zuten kultur etxean.
‎Horixe izaki guztien oinarrian dagoen egia. Segur aski gehienek ez lukete euren bizitza artifizialki luzatu nahi, baina baldintza sozial, fisiko eta psikologiko egokiak emanez gero, nork ez luke gehiago bizi gura. Arratoiena lau urte, karakolena hamabost, lehoiena 40, hontzena 65 eta gizakiena 70 inguru. Horiexek aipatu espezieen bizi itxaropenaren batez bestekoak.
‎...gnatarioari gauzak ematen zaizkionean zalantzak nahiz erantzunak badaude horren eta eroalearen artean garraiaturiko objektuen egoerari buruz, alderdiek izendatutako adituek aztertuko dituzte efektuok, edo, alderdien arteko adostasunik izan ezean, agintari judizialak izendatutako adituak; azterketa horren emaitzak idatziz agerraraziko dira, eta interesdunak ez badaude ados adituen irizpenarekin eta ez badituzte euren arazoak konpontzen, epaile horrek biltegi seguru batean gordailutuko ditu merkatugaiak, eta haiek euren eskubidea behar bezala erabiliko dute.
‎Kontratugileek ez badute euren ondasunak administratzeko askatasunik, agenteek legeen araberako baimena lortu dute, kontratu horietan esku hartzeko.
‎Orduan hasi zen armada tamilen kontrako eraso bortitzekin. Askatasunerako tigreak atzera egin behar izan zuten eta orain penintsula txiki bat besterik ez dute euren esku. Hiritar ugarik ihes egin dute baina beste asko, gatazkaren erdian geratu dira.
‎T. Rex bat atzetik dutela eta Sleestak izeneko narrasti mantso mantsoak ere jarraika dituztela, hiru gizakiek: Marshallek, Willek eta Hollyk, ez dute euren aliatu bakarrarekin fidatu beste erremediorik, handik ihes egingo badute. Baina nor da aliatu hori?
‎Ordura arte ez zuen hirukote honen berririk izan. Ez zituen euren abestiak ezagutzen, baina atzo harrituta gelditu zela onartu digu. Kontzertuan ikuskizun bikaina eskaini zuten bere ustez; montajea aluzinantea izan da, bueltak ematen dituen eszenatoki borobil eta guzti, eta artistek ere oso ondo jo dute.
‎Ia ez diet inoiz begietara begiratzen. Nik ez dut eurekin harreman esturik izan nahi.
‎gerta daiteke, autismoangertatzen den bezala, jokaera hasieratik kualitatiboki ezberdina izatea. Autismoankomunikazioa edota gaitasun sozialak ez dira patroi normalen aldean eskasagoakedo anitzagoak baizik eta kualitatiboki ezberdinak; esaterako, ez dute euren zaintzaileen aurrean erantzun sozialik adierazten eta lengoaia ez berbalean alterazioanitz aurkez ditzakete, hala nola begien kontaktuan, aurpegi adierazpenean edotagorputzaren posizioan?.
‎Erabaki bat hartu dut, beraz: mezu bat igorriko diet, barkatzeko, baina ez dudala eurak ezagutzeko atsegina oraino eta akaso elkar ezagututakoan… Baina sistemak dio, hori egiten badut, mezu bat bidaltzen badiet, alegia, hilabetez egon daitezkeela nire facebookera konektaturik eta, klaro, hilabeteren ondoren nola arraio ausartu inori ezetz esatera. Hau eromena.
‎Eskalatzaileen artean, berriz, haserrea sumatzen da erabakiarekin. Oraingoz, ordea, ez dute euren iritzia plazaratu nahi, afera gehiago nahas ez dadin. Gauza asko daude argitzeke, eta modu serio batean egin nahi dugu.
‎Bizitza guztirako zigortu dute orain, hogei urte lehenago ez hiltzeagatik. Kamaren aurrean ez, baina estolderietan, sekula garbitu ez duten euren etxeko egongelan, X k jarraitzen du.
‎Errozio Erromerian parte hartuko dutenei Errozioko arropak jantzita eroatea aholkatzen diete antolatzaileek. Bestalde, diote ez dituztela euren gain hartuko domekan gerta daitezkeen
‎Herri indigenak baztertuenak dira oraindik, eta indarrean dagoen eredu ekonomikoak izugarri egiten die kalte euren interesei. Oraindik ez dute euren lurren gaineko erabakiak hartzeko aukerarik, esaterako, beste batzuk ustiatzen dituztelako. Nolanahi ere, herri indigenen aldeko jarrera aldatu dela antzematen da mundu mailan.
‎Gizarte sektore bati behin eta berriz jakinarazi behar zaie gure eskubideak bermatzea ez duela euren eskubideen gutxitzea ekartzen, ez gaudela eri, ez garela lehen baino gehiago, baizik eta ageriago gaudela, eta abar. Eztabaida hori gizartera eraman eta iraunarazi behar dugu.
‎Basogintza guneak eta petrolio, gas, egur eta meatzeen ustiaketarekin loturik daude dekretuok, eta horiekin batera lurrak pribatizatzeko aukerarekin, merkataritza askea sustatzeko. Indigenek, baina, ez dute eurekin negoziatzen ez den ezer onartuko, bizimodua jokoan dutelako, eta, gainera, 169 hitzarmenak arrazoi ematen dielako. Lanaren Nazioarteko Erakundeak egindako hitzarmena da 169a, eta agintzen du indigenen komunitateei zuzenean eragiten dieten gaiak eurekin kontsultatu behar direla.
‎Amerikako Estatu Batuetako gazteen belaunaldia gogaiturik zegoen gerra kontuekin Vietnamgo gerraren aurkako mugimendua indar betean zen, eta bakearen nahiz amodioaren aldeko banderak hartuta uholdeka hurbildu ziren jaialdira. Gehienak hippyak ziren (beraiek ez zuten euren burua hala definitzen, baina kanpotik hala deitzen zieten). Txima luzeak, amuletoak eta koloredun oihal arropak.
‎Greziarra da. Greziarrek, oraindik, ez dute euren burua mundutik at, naturatik kanpo ikusten. Kosmosaren bertze partaide batzuk dira, animaliak edo landareak edo harriak edo ibaiak edo... eta abarrak diren moduan.
2010
‎Hori horrela, Maneirok esan du hauteskunde erreformarekin ez duela euren buruaren etekina bilatzen, beste batzuek egiten duten moduan, sistema justuagoa nahi duela esan du.
‎Stripes taldearen gisan, Blood Red Shoes gitarra eta perkusioarekin osatutako bikotea da. Ez da oso argia izan behar konturatzeko inork ez lukeela eurengan arreta ipiniko White Blood Cells diskoa argitaratu izan ez balute.
‎Paxista? egazkinlariok ez zuten euren odol ega, ia asetzeko asmorik baiño, gudaelbururik ez bait zuten ukitu ere egin. Biotzge ta barru gabeko batzuk baka, ik egin dezateke ori.
‎Komunikazio arazoak handiak dira eta oso kezkatuta daude amaren egoerarekin. Ama aldatzen ari dela behatzendute, jada ez dute euren ama ezagutzen, emakume alaia eta irribarretsua zen, auzoko bizilagunekin harreman handiak zituen, kultura etxean hainbat jardueratan parte hartzen zuen: gimnasian, yogan eta bereziki gustukoa zituen euskaldantzak, eta orain, berriz, emakume «itzalia» eta tristea ikusten dute, bizitzekogogorik ez balu bezala.
‎Gertakari bakar eta bakunbaten bi aurkitu ditugu zigorra pertsonalki jaso edota zigorraren eraginez edotazigorraren beldur sorterritik alde egitea. Zalantzarik ez, arrazoibide juridikoeiarrazoi izpirik kendu gabe bada ere, 1937ko eta 1940ko euskal erbesteko oinarrizko eta nahitaezko parte dira eta, hortaz, «erbesteratutzat» hartu behar ditugu, Ameriketako eusko etxeak jantzi zituzten emakumezko, gizonezko, gazte eta haurbakoitza5 Erbesteratu askok ez zuten euren jaioterria, gurasoak, anai arrebak, edota kideak inoiz berriz ere ikusiko.
‎Urrestila auzoan ere lapurreta izan zen herenegun gauean, Antxieta elkartean. Azpeitiko zenbait etxetan lapurretara sartzeko saiakerak ere izan dira azken egunotan, baina lapurrek ez dute euren
2011
‎Sotillaren arabera, euritearen ondorioak «gero eta okerragoak» dira, hasieran nabari ez ziren kalteak ikusten ari direlako. Hala, auzoko bost eraikinen egoeraz ohartarazi du; «guztiz kaltetuta» daude, baina aseguru etxeek ez dute euren gain hartzen konponketa, ez dagokielako haiei erakina eraberritzea; aldiz, aseguru etxeen partzuergoak ere ez ditu bere gain hartzen konpontze lanak, eraikin horien kalteak ez direlako soilik azaroko uholdeek sortuak, «uholde kate batek» eragindakoak baizik. Sotillak administrazioen «arduragabekeria» kritikatu du; garbiketa lanetan lagundu duten guztiei, berriz, esker ona adierazi die elkarteak.2. GoizuetaUrumea ibaiak gainezka eginda, egun eta erdiz bakartuta egon zen Goizueta.
‎Idazle gehientsuenek ez dute euren burua belaunaldi bateko kidetzat sentitzen, baina normaltzat dute sailkapenak egiteaBelaunaldi guztietako liburu eta disko zaleek berotu dute Azokako giroa asteartez
‎Atsekabera baino, atseginera jotzen duen aberea baita gizakia. Gaur eta hemen, gazteek ez dute euren kontsumo beharra osorik euskararen bitartez bizitzeko aukerarik, musika, moda, internet... Liluragarri suertatzen zaizkien gauzarik gehienak, beste hizkuntzetan jaso beharrean aurkitzen dira, euskararen industria ez baita gauza globalizazioaren uholdeari aurre egiteko.
‎Bazkideak osorik jaso badu sozietate kredituan dagokion zatia, eta gainerako bazkideek ez badute eurena jaso, bazkide horrek betebeharra du, geroago zorduna kaudimengabe bilakatzen bada, berak jaso duena sozietatearen masara ekartzeko, nahiz eta bazkide horrek bere zatiari bakarrik dagokion jasoagiria eman.
‎Jarauntsian ez badago testamentugilearen hiletak eta legatuak ordaintzeko beste dirurik, eta jaraunsleek ez badute euren dirurik jartzen, albazeek ondasun higigarrien salmenta eragingo dute; eta, horiekin nahiko ez bada, ondasun higiezinena, jaraunsleen esku hartzearekin.
‎oldartzaileak gauzatutakoari legeak hezurmamitzen duena gehitu behar zaio; izan ere, araudiak lehentasuna ematen dio etorkina izateari eta ez biktima izateari. Atzerritartasun Legea indarrean segitzea oztopo itzela da behin behineko estatus administratiboa duten eta egoera irregularrean dauden emakumeek bide judiziala har dezaten; izan ere, ez badute euren aldeko epaia lortzen, ezin izango dute euren estatusa legeztatu, eta, okerragoa oraindik, euren herrialdeetara kanporatzeko arriskuan izango dira. Dena den, 20ko 557/ 2011 Errege Dekretuaren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da, 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko, baimenen inguruan irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat berrikuntza garrantzitsuak ekarriz.
‎Aloñako jokalariek ez zuten euren kabuz mailaz igotzerik lortu, baina gaur euren arerio zuzenak jokatu du eta galdu egin du. Horrela, txantxikuarrak EBAra igo dira.
‎Borroka hasi eta gutxira, hogei erromatarrak hilik zeutzan odol artean, eta kantabriarrak pozez gainezka, hitzarmenean adostu bezala, askeak zirelakoan. Baina erromatarrek segidan adierazi zuten ez zutela setioa altxatzeko asmorik, ez zutela euren burua garaitutzat jotzen, aitzakiatzat jarrita euren lurrean borrokatzeak kantabriarren alde jokatu zuela, naturak bereak dituen landareak balira bezala. Eta horrenbestez, tregua amaitutzat jo eta gudukatzeari ekin zioten berriro, aurretik baino amorru handiagoz gainera.
‎Jakitun dira bizipoza lortzeko utzi behar zaiola norbere beldurretan atrapaturik egoteari. Kontzientzia politiko bizkorreko horiek jakitun dira egungo garapen ereduak segundo erdi iraungo ez lukeela euren kooperazio barik. Eta ulertu dute zentzurik ez duela nork bere burua egunero pixka bat hiltzeak hazkundea salbatzearren.
‎Baina kanpoan ere badira asko, eta ez digute denek ongi begiratzen. ...sartu autora", kapusaiaren pean atzerriko azentuaz agian –zein azentu ez da arrotz kapusaia soinean duzula esaten badizute? – Pailazoa, zoroa... hain gozo esan dio hori Sotori Zeberiok eta orain kapusaiaren pean hautsa arnasten du Sotok, zer gertatu da bien bitartean, zein zulo ilunetara erori dira, nork erorarazi ditu, eta beldurra," ixo, ez esan ezer", biak daude berdin, ez dute euren burua defendatzeko aukerarik ere izan, arratoiak bezala ehizatu dituzte, zain zeuden," hain garrantzitsuak al gaituk ba"," hi konpai, utzi siestak eta goazak Uztaritzeko jaietara behingoagatik, bizi ere egin beharra zagok", behingoagatik jaietara abiatu eta iritsi ez," biharko utziko diagu dena", biharko, Mientras agonizo, No controles, berrehun eta hamabo...
‎– Apartekoa zara, orduan. Nik pentsatzen nuen aktoreek eta antzerki zuzendariek ez dutela euren kolegen antzezlanik ikusten, baldin eta ez badute ikusiko dutena haiek une hartan antzezten ari direna baino askoz txarragoa den segurantzia osoa. Orduan bai, ikusten dute.
2012
‎Dena den, badirudi pribatutasuna mantentzeak ez dituela erabiltzaileak gehiegi kezkatzen. 900 milioi erabiltzaileetako askok ez dituzte euren pribatutasun konfigurazioak moldatu, eta profil erabat irekiak dituzte, agian horren jakitun ez diren arren. Beraz, Facebooken jartzen dugun informazio guztia potentzialki publikoa dela argi izan behar dugu, ez baikaude soilik haren menpe, baita euren segurtasun profilak aldatu ez dituzten lagunen esku ere.
‎Gitarrarekin kantatzen genituen bertso zaharrak, saioetara joaten ginen... hori preziatzen da. Ez ninduten eurek bultza bertso eskolan hasteko baina hastea erabaki nuenean poztu ziren. Laguntza handia da.
‎175 lagun, esan dugu, kultura eta hizkuntza komunitate bat elikatzen eta berregiten. horietatik %96k, euskaraz ulertzen du eta hitz egiten badaki; eta gehien gehienak idazten eta irakurtzen ere bai. euskaldun jendea da, bada, oro har, kultur taldeetan dabilena. debako batez bestekoa baino euskaldun gehiago dagoen arren, gehienek ez dute euren jardueran euskal/ erdal dimentsioa lantzen ari direnaren kontzientziarik.
‎Euskaldun jendea da, bada, oro har, kultur taldeetan dabilena. Debako batez bestekoa baino euskaldun gehiago dagoen arren, gehienek ez dute euren jardueran euskal/ erdal dimentsioa lantzen ari direnaren kontzientziarik.
‎Markina eta Aulesti arteko zentro batean sartu zuten Oier. Hasierako asteetan ez zuten internetik, eta telefonoak ere kendu egin zizkieten; gauzak horrela, ez zuten euren arteko inolako harremanik. Egoitzek jakin zuen etxeko beste gazteek bazutela internetera sartzerik, beheko solairuan horretarako gela bat baitzegoen.
‎Historialari batek gauzak argitzeko garrantzi handikoa dan honako hau dinosku: euskaraz idazten oso berandu hasi zenez, eta antzinako bizkaitarrak ez zutenez euren foruak eta legeak idatziz jaso beharrik izan, ez dira horretaz arduratu lehen hirietako foruak eta pribilegioak idazten hasi ziren arte.
‎Oso adierazpen bestelakoak dituzten gaixotasun mentalen mota ugari badaude ere, kasu guztietan, gaixo mentalarekin bizitzea ez da erraza. Familiak kontuan izan behar du gaixo mentalek gehienetan ez dutela euren arazoa onartzen eta, hortaz, ez dutela laguntzen uzten. Ondorengo jarraibideek mota horretako gaixoekiko bizikidetza errazten lagundu dezakete:
‎Baina txarrena zera da, guztia, herri indigenei inolako baimen, iritzi edo partaidetza eskaini gabe edota ateratako etekinen ezer eman gabe egiten dela. Beraz, indigenek ez dute euren kulturak kolpatu eta kontsumitzen duen prozesu honetan inolako parte hartze positiborik. Are larriago dena, euren lurren gaineko eta bertako toki sakratuen gaineko kontrola galdu egin dute, eta ikusi beharra dute nola kanpotarrei eskaintzen zaien eurei ukatzen zaien bitartean.
‎Paradoxa zera da: estaturik gabeko etnonazionalismoaren kasuek ez dutela euren eskubideekiko inolako nazioarteko aitorpenik lortu, eta literaturan bizi diren estatuarekin duten gatazka dela aztergai. Espainian, gatazka etnikoa aztertzen duten ikertzaile batzuek apurtu egin dute joera hori eta hasi dira herri indigenen eta estatu gabeko herrien arteko harremana aztertzen, eta interesa zuzendu dute estatu gabeko nazioek indigenen artean izan dezaketen ahalezko eraginera (Barrientos, 2005; Gibernau, 1996).
‎Nahiz eta Aieteko adierazpenak urtebete egin, preso eta iheslarien senideek ez dute euren familiarren egoeran inolako hobekuntzarik antzeman, eta kasu askotan euren bizi baldintzak okerrera ere egin dutela salatu dute. Usandizaga presoaren kasua dela salatu du haren arrebak.
‎Politikoek zerbait esan beharra zuten, Cameron izeneko batek, karguz lehen ministro, hezkuntzak eta familiek sortu duten balio eskasiari egotzi zion errua. Sozializazio instituzioek ez dute euren egitekoa ondo betetzen, ez dute diziplina ezartzen eta ondorioz, gazteek ez dute euren burua gobernatzeko baliorik...
‎Politikoek zerbait esan beharra zuten, Cameron izeneko batek, karguz lehen ministro, hezkuntzak eta familiek sortu duten balio eskasiari egotzi zion errua. Sozializazio instituzioek ez dute euren egitekoa ondo betetzen, ez dute diziplina ezartzen eta ondorioz, gazteek ez dute euren burua gobernatzeko baliorik...
2013
‎Adibidez, orain bi urte epaitegi berria egin zuten Tuteran, eta nonbait okertuta, euskaraz jarri zuten izena eraikuntzaren fatxadan; kendu egin zuten handik egun gutxitara". Aipatu arrazoiengatik, jende askorentzat euskara ez dela existitzen eta ikastola ez dutela euren seme alabentzat aukera gisa ikusten gaineratu digu Lujanek. Horri guztiari alderdi ekonomikoa gehitu behar zaiola ere azpimarratu digu; beste oztopo bat baita matrikulazioari begira.
‎Hor ditugu, adibidez, Greziako Egunsenti Urrekara eta Hungariako Jobbik alderdiak. Europeismoaren aurkakoak dira horiek ere, baina ez dute euren jarrera xenofoboa ezkutatzen eta darabilten ikonografiak berak nazismoa ekartzen du gogora. Egunsenti Urrekararen logotipoa svastikaren aldaera bat da?. Greziakoa izan da kasurik ikusgarrienetako bat.
‎Bi aldiz pentsatu gabe hil zaitzaketen pertsona arriskutsuak. Haiek ez zuten euren biktimekiko errukirik. Bada, guk ere ez».
‎Titinek eta Merinok 5 jarri dute, eta markagailua irauli dute (7). Iberoko aurrelariak eta Etxarrengo atzelariak ez dute euren jokoa aurkitu, eta errioxarrek alde handitu dute (10). Titin III.ak eta Merino II.ak sendo jokatu dute (14), baina urdinek berdintzea lortu dute (14).
‎Handik Tolosara, berriz, Ertzaintzak eraman zituen. Senitartekoek hala eskatu arren, gorpuak ez zituzten euren esku utzi Tolosako hilerrira iritsi arte, eta hara iritsi eta berehala ehortzi egin zituzten, senideen nahia bestelakoa izan arren. «Gorpuak eman izana sinatzea nahi zuten, eta uko egin genion», azaldu zuen Juan Mari Zabalak. Joxiren anaiak?; oraindik ere ez dakigu gure anaiak edo bi kutxa hutsik lurperatu ditugun; hori da gelditzen zaigun samintasuna».
‎Endekapenezko gaixotasun neuromuskularra da. Gaixotasun hau dutenen motoneuronek ez dute euren funtzioa ondo betetzen eta heriotza dakarren etengabeko giharren paralisia eragiten die. Huntington gaixotasuna:
‎Bertan, Gebaran, Iñaki Fernandez de Larrea nekazaria eta abeltzaina topatu dugu. Kezkatuta azaldu da Fernandez de Larrea egoeraren aurrean eta krisiak ez duela euren irabazietan igoerarik ekarri azpimarratu du: –Patataren prezioa gorabeheratsua da.
2014
‎Erronka handia izan da taldekako bertso txapelketa, baina Rekondo ziur da bete betean asmatu dutela. Izan ere, saioak tamaina txikikoak izaten direnez, bertsolariek ez dute euren burua horren" estututa" ikusten. Gainera, elkarteak bertso zaletasuna sustatzea du xede nagusi.
‎Klan hori bai, ia ia erabat deuseztatu dute. 30 kideko taldeetan bizi dira, eta taldeak independenteak dira, maiz ez dute euren artean harremanik. Ez dut uste klan horretatik bizirik atera direnak klan berri bat sortzeko gai izanen direnik.
‎Emakume asko ez da testuinguru horretan eroso sentitzen eta parte hartzeari uko egiten dio, nahiz eta jorratuko den gaiaren inguruan asko jakin", adierazi du Olazarrek. " Beste asko berriz, ez daude ahaldunduta eta ez dute euren burua aditu gisa ikusten", gehitu du Info7 irratiko esatariak.
‎Gaztelaniaren ezagutza garrantzizkotzat jotzeak jarreran badu eragin positiboa. Hala ere, gazte hauek gaztelania ez dute euren hizkuntza denik sentitzen, ezta" gure hizkuntza" denik ere. Euskara eta gaztelania inondik inora ez dituzte maila bertsuan maite eta lagunekin ez dute gaztelaniaz egiten.
‎«30.000 badira ere, pentsa zenbat diru berreskura daiteke, bezero bakoitzak batez beste 10.000 euroko inbertsio badu. Ez dut ulertzen jendea etxean geratzea, ez badute erreklamatzen ez dute euren dirua lortuko».
‎Bake epaitegien egitekoari buruz guztiok hitz egin behar dugu. Egia da toki askotan ez dutela euren egitekoa betetzen, baina horretarako baliabiderik ez dutelako da, gehienetan. Horrek ez du zertan horiek desagerraraztea ekarri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia