2015
|
|
Hona, bada, bi biotan sustrai sendoak eta gotorrak. Lehenari
|
dagokionez
, Frai Luis Leongoak 1588 urtean egin zuen argitalpen hautazkoa, princeps delakoa. Hortaz, ezin gaindituzko aurrekaria dago oraingo testu honen abiapuntuan eta sorlekuan.
|
|
Lehenari dagokionez, Frai Luis Leongoak 1588 urtean egin zuen argitalpen hautazkoa, princeps delakoa. Hortaz, ezin gaindituzko aurrekaria
|
dago
oraingo testu honen abiapuntuan eta sorlekuan. Sor marka horri dagokion moduan, bigarrenari so egiten bazaio, distiratsu agertzen da Luis Baraiazarraren lana, batik bat, erdal letrak eta esamoldeak euskaraz ematerakoan.
|
|
Hortaz, ezin gaindituzko aurrekaria dago oraingo testu honen abiapuntuan eta sorlekuan. Sor marka horri
|
dagokion
moduan, bigarrenari so egiten bazaio, distiratsu agertzen da Luis Baraiazarraren lana, batik bat, erdal letrak eta esamoldeak euskaraz ematerakoan.
|
|
Ez zakizkit ezkuta, Jauna, nire premiaren berri badakizu eta; bai, badakizu Zugatik zauritua den arimaren egiazko sendagaia dela. Oi Jauna, hamaikatxo su mota
|
daude
bizi honetan! Oi, zenbat arrazoi dauden beldurrez bizi izateko!
|
|
Oi Jauna, hamaikatxo su mota daude bizi honetan! Oi, zenbat arrazoi
|
dauden
beldurrez bizi izateko! Su batzuek suntsitu egiten dute arima; beste batzuek, berriz, araztu egiten dute, Zutaz gozatuz betiko bizi dadin.
|
|
1 Oi nire arimaren Jainkoa, bai presa handia hartzen dugula guk Zu iraintzeko, eta bai handiagoa hartzen duzula Zuk barkatzeko! Zer motibo
|
dago
, ene Jauna, hain zentzugabeko ausarkeriarako. Ez al da zure erruki handiaz dagoeneko konturaturik eta zure justizia zuzena dela ahazturik egoteagatik?
|
|
Zer motibo dago, ene Jauna, hain zentzugabeko ausarkeriarako? Ez al da zure erruki handiaz dagoeneko konturaturik eta zure justizia zuzena dela ahazturik
|
egoteagatik
–
|
|
Heriotzako oinazeek naute inguratu.Oi, oi, oi, bai gauza astuna dela bekatua, Jainkoa oinaze artean hiltzeko gai izan baitzen! Eta bai inguratua
|
zaudela
, ene Jainkoa, bekatuz inguratua! Nora joan, oinazetu ez zaitzaten?
|
|
Amaitu bitez honezkero, Jauna, amaitu bitez nireak eta guztienak. Berpiztu hilik
|
dauden
hauek; zure deiadarrak oso indartsuak izan daitezela, Jauna, haiek bizia eskatu ez arren, Zuk emateraino, berehala irten daitezen beren atseginen zulo sakonetik.
|
|
Oi zuok, atseginez, pozkidaz eta gozotasunez eta zeuen nahia beti egitera
|
zaudetenok
, dolu egizue zeuen buruengatik! Gogoratu infernuko haserreen mende izango zaretela beti betiko, amaierarik gabe.
|
|
Hemen biltzen dira Adamen seme alaben indar guztiak. Eta arrazoia hain itsu ez
|
balego
, ez lirateke aski izango guztien indarrak bat eginda ere, beren Kreatzailearen aurka armak hartzera ausartzeko eta une batean infernuko leize hondoraino jaurti ditzakeenaren aurka etengabeko gerra egiteko; baina, arrazoia itsu dutenez gero, heriotzaren bila doazen zoroak bezala geratzen dira, horrela beren irudimenean bizia irabazten dutela uste baitute. Azken batean, zentzugabeko jendea bezala.
|
|
Azken batean, zentzugabeko jendea bezala. Zer egin, ene Jainko, zoro gaixotasun honekin
|
daudenei
–Diotenez, gaitzak berak ematen die indar handia izatea; horrela gertatzen da nire Jainkoagandik aldentzen direnekin:
|
|
Gure onerako isuri zenuen odola, eta eraman behar izan zenituen zigorkada eta min handiak, eta igaro zenituen oinaze gorriak, zure Aita Betikoari haien aurkako mendekua eskatu beharrean (Zuk ez baituzu mendekurik nahi eta zure Semeari egin zioten doilorkeria beltza barkatu baitzenuen), lagun eta adiskietzat hartzen ditugu horrelako tratua eman ziotenak! Haien infernuko kapitainari jarraitzen diogunez gero, argi
|
dago
guztiok bat izan behar dugula, eta hura lagun dugula bizi dugula betiko, zure errukiak geure senera ekarri eta iragana barkatzen ez badigu behintzat.
|
|
1 Oi jadanik gozatzen
|
zaudeten
arimak, zoriona galtzeko beldurrik gabe eta nire Jainkoaren gorespenetan murgildurik zaudetenak! Dohatsua zuen zoria.
|
|
1 Oi jadanik gozatzen zaudeten arimak, zoriona galtzeko beldurrik gabe eta nire Jainkoaren gorespenetan murgildurik
|
zaudetenak
! Dohatsua zuen zoria.
|
|
Dohatsua zuen zoria. Bai arrazoi handia duzuela beti gorespen hauetan aritzean eta bai inbidia handia dizuela nire arimak, garai zorigaiztoko hauetan nire Jainkoari egiten zaizkion irain handiek ematen duten atsekabetik, eta hainbesteko esker gaiztoa ikustetik, eta Satanasek daramatzan arima ugariei ez ikusi egin nahi zaiela ikustetik aske
|
baitzaudete
.
|
|
nola lortu zenuten haren bidez halako ondasun amaigabea? Lagun iezaguzue, iturritik hain hurbil
|
zaudetenez gero
; hartu ura, hemen egarriz noiz hilko gaudenontzat.
|
|
nola lortu zenuten haren bidez halako ondasun amaigabea? Lagun iezaguzue, iturritik hain hurbil zaudetenez gero; hartu ura, hemen egarriz noiz hilko
|
gaudenontzat
.
|
|
2 Oi ene Jauna!, aitortzen dut zure ahalmen handia. Ahaltsua bazara, eta hala zara, zer
|
dago
ezinik guztia ahal duenarentzat. Nahi izan, Jauna, nahi izan, ezereza banaiz ere, bene benetan sinesten dut ahal duzula nahi duzuna, eta zure miragarri handienak entzunik eta oraindik handiagoak egin ahal dituzula uste izanik, sendoago bihurtzen da nire fedea eta ziurrago sinesten dut egingo duzula Zuk.
|
|
2 Noizbehinka gogora etortzen zait emakume santu haren kexua, Martarena, ez baitzen kexatzen bere ahizpaz soilik; ziurtzat dut, Zu beraren nekeaz mintzen ez zinelako irudipena eta bera Zurekin
|
egon
nahiz ez egon ez zitzaizula axola, hori zela haren kexarik handiena. Beharbada, bere ahizpa bezain maite ez zenuela begitanduko zitzaion; honek sentimendu biziagoa sortuko zion, berak hain maite zuenaren zerbitzuan lan egin beharrak baino, maitasunak lana gozo bihurtzen baitu.
|
|
2 Noizbehinka gogora etortzen zait emakume santu haren kexua, Martarena, ez baitzen kexatzen bere ahizpaz soilik; ziurtzat dut, Zu beraren nekeaz mintzen ez zinelako irudipena eta bera Zurekin egon nahiz ez
|
egon
ez zitzaizula axola, hori zela haren kexarik handiena. Beharbada, bere ahizpa bezain maite ez zenuela begitanduko zitzaion; honek sentimendu biziagoa sortuko zion, berak hain maite zuenaren zerbitzuan lan egin beharrak baino, maitasunak lana gozo bihurtzen baitu.
|
|
1 Oi ene atsegina, kreatura guztien Jaun eta ene Jainkoa! Noiz arte
|
egongo
naiz zure aurpegia ikusteko zain. Zer erremedio ematen diozu lurrean hain gutxi duenari, atseden pixka bat izan dezan zugandik at?
|
|
Egizu, ene aintza, haz dadila haren mina, edota guztiz senda ezazu. Oi heriotza, heriotza, ez dakit nor den zure beldur, zugan
|
baitago
bizia! Hala ere, nor ez ote da haren beldur izango bere Jainkoa maitatu gabe igaro badu bizitzaren zati bat?
|
|
Oi ene Jainkoa, Jainkoa, sorkari guztien egilea! Eta zer da sorturik
|
dagoena
, Zuk, Jauna, gehiago sortu nahi bazenitu. Ahalguztiduna zara; zure egintzak ulermena gainditzen dutenak dira.
|
|
Zer bilatzen? Zergatik
|
daude
mundukoak galdurik, atsedena bilatzeagatik baizik. Ene Jainko, ene Jainko!
|
|
3 Oi, bai gauza zaila eskatzen dizudala, ene egiazko Jainkoa: maite ez zaituena maite izan dezazula, dei egiten ez dizunari irekitzea, gaixo
|
egotea
gogoko duenari eta gaixotu nahirik ari denari osasuna eman diezaiozula! Zuk diozu, ene Jauna, bekatarien bila zatozela; hauek dira, Jauna, egiazko bekatariak.
|
|
Hau ere badiozu zuk: Zatozte egarri zareten guztiok eta nik emango dizuet edaten.Nola ez da, bada, oso egarri izango munduko gauza kaskar hauen zalekerietako gar bizietan erretzen
|
dagoena
–Ur falta handi handia dago egarriaren egarriz ahitu ez dadin.
|
|
Zatozte egarri zareten guztiok eta nik emango dizuet edaten.Nola ez da, bada, oso egarri izango munduko gauza kaskar hauen zalekerietako gar bizietan erretzen dagoena? Ur falta handi handia
|
dago
egarriaren egarriz ahitu ez dadin. Badakit nik, ene Jauna, emango diozula zeure onberatasunagatik; Zu zeuk diozu; zure hitzek ezin dute huts egin.
|
|
Badakit nik, ene Jauna, emango diozula zeure onberatasunagatik; Zu zeuk diozu; zure hitzek ezin dute huts egin. Izan ere, su honetan bizi izaten ohituta eta giro honetan hazita, sentitzen ez badute eta zentzugabe halakoak beren premia larriaz konturatzen ez badira, zer erremedio
|
dago
, ene Jainko. Zu mundura etorri zinen honelako premia handiei konponbidea jartzera.
|
|
1 Oi bizia, bizia!, nola iraun dezakezu zutik, zeure Bizia duzunetik aldendua
|
egonik
–Zertan ari zara hain bakardade handian?
|
|
Baina nor ibil daiteke beldurrik gabe? Zure zerbitzuan jardun gabe
|
egongo
ote naizen beldur naiz, eta zure zerbitzura noanean, ez dut aurkitzen asetzen nauenik ezer, zor dudanetik zerbait ordaintzeko. Badirudi horretan erabili nahiko nukeela guztia, eta neure ezerezari ongi erreparaturik, ezin dudala egin ezer onik konturatzen naiz, Zuk zeuk eman ezean.
|
|
Nork entzuten dit niri, Zuk, ene Aita eta Kreatzaile horrek, izan ezik? Izan ere, Zu nire nahigabeaz kontura zaitezen, zertarako hitz egin, hain argi ikusten baitut nire barruan
|
zaudela
–Hau da nire zentzugabekeria.
|
|
Hau da nire zentzugabekeria. Baina ai ene Jainkoa!, nola jakin nezake nik ziurtasunez ez
|
nagoela
Zugandik aldendurik. Oi ene bizia, hainbeste doakigun gauza batean, hain ziurtasun gutxiz bizi behar duzula!
|
|
2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin
|
dagoenerako
uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea. Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz.
|
|
2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin dagoenerako uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea? Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen
|
dago
Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz. Lagun hurkoa maite ez duenak ez zaitu Zu maitatzen, ene Jauna; izan ere, hainbeste odolez frogatua ikusten dugu Adamen seme alabei diezun maitasuna.
|
|
1 Ene Jainkoa, zure borondatea egiten irauten dutenentzat prestaturik duzun aintza gogoan erabilirik, eta zenbat neke eta saminez irabazi zigun zure Semeak, zein gutxi merezi genuen guk, eta merezi duela benetan esker gaiztoko ez izatea maitasunaren handitasunaren aurrean, hainbeste kostata irakatsi baitzigun maitatzen; horiek gogoan erabilirik, nire arima biziki samindu zen. Nola liteke, Jauna, hau guztiau ahaztea eta hilkorrak Zutaz hain ahazturik
|
egotea
iraintzen zaituztenean. Oi ene Eroslea, eta zein ahazkorrak diren, beren buruaz ere ahazten baitira!
|
|
Zer erremedio ematen dio sufrimendu honi? Ez
|
dago
, Zugatik sufritzea baino besterik.
|
|
Ez huts egin maite zaituenari, zure bitartez haziko eta eztituko baita Maiteak beraren desira duen ariman eragiten duen oinazea. Zu poztea da nik nahi dudana, Jauna; hala ere ongi dakit nire poza ez
|
dagoena
munduko inorengan. Hau honela izanik, ez bota errurik nire desirari.
|
|
Hutsalak dira nire zerbitzuak, asko egin arren ere neure Jainkoari. Zertarako
|
egon
, bada, ezereztasun ezerez honetan. Jaunaren nahia egin dadin.
|
|
Zer irabazi handiagorik, ene arima? Zain
|
egon
, zain egon, ez baitakizue ez egunik, ez ordurik. Itzarrik egon, laster batean igarotzen baita guztia, zure desirak ziurra dena zalantzako, eta aldi laburra aldi luze bihurtzen badu ere.
|
|
Zer irabazi handiagorik, ene arima? Zain egon, zain
|
egon
, ez baitakizue ez egunik, ez ordurik. Itzarrik egon, laster batean igarotzen baita guztia, zure desirak ziurra dena zalantzako, eta aldi laburra aldi luze bihurtzen badu ere.
|
|
Zain egon, zain egon, ez baitakizue ez egunik, ez ordurik. Itzarrik
|
egon
, laster batean igarotzen baita guztia, zure desirak ziurra dena zalantzako, eta aldi laburra aldi luze bihurtzen badu ere. Kontuan izan, zenbat eta kementsuago borrokatzen zaren, gehiago agertuko duzula zeure Jainkoari diozun maitasuna eta gehiago gozatuko duzula zeure Maitearekin amairik izan ez dezakeen poz eta atseginez.
|
|
1 Oi egiazko Jainko eta ene Jauna! Poz handia da, Zugandik aldendua egotearen bakardadeak nahigabetzen duen arimarentzat, alde guztietan
|
zaudela
jakitea. Baina maitasunaren irakina eta nahigabe honen eragin biziak hazten direnean, zertarako balio du, ene Jainko?, adimena nahasten baita eta egia hau ezagutzeko arrazoia ezkutatzen, ezagutzerik ez ulertzerik gabe.
|
|
Baina maitasunaren irakina eta nahigabe honen eragin biziak hazten direnean, zertarako balio du, ene Jainko?, adimena nahasten baita eta egia hau ezagutzeko arrazoia ezkutatzen, ezagutzerik ez ulertzerik gabe. Zugandik aldendurik
|
dagoela
daki soilik, eta ez du onartzen inolako erremediorik; izan ere, gartsu maite duen bihotzak ez du onartzen aholkurik ez kontsolaziorik, mindu zuen harengandik izan ezik; handik itxaroten baitu bere nahigabearen erremedioa. Zuk nahi duzunean, Jauna, laster sendatzen duzu egin duzun zauria; aurretik ez da itxaron behar ez osasunik ez pozik, hain ongi erabilia den sufrimendutik aterea ez bada.
|
|
1 Oi ene Jainko eta ene jakinduria amaigabea, mugarik ez neurririk ez duena eta aingeru eta giza adimen guztien gainetik
|
dagoena
! Oi Maitasuna, nik neure burua maita eta uler dezakedan baino gehiago maite nauzuna!
|
|
Zertarako nahi dut nekatu neure desirak agintzen didana eskatzen, nire adimenak bidera dezakeen eta nire desirak desira dezakeen guztia, haien helburuekin, Zuretzat ezaguna baita, eta nik ez baitakit haietatik onura ateratzen? Beharbada, nire arimak irabazia lortuko duela uste duen honetan,
|
egongo
da nire galera. Izan ere, lan batetik aska nazazula eskatzen badizut eta hartan bada nire hilduraren jomuga, zer da eskatzen dizudana, ene Jainko?
|
|
Izan ere, lan batetik aska nazazula eskatzen badizut eta hartan bada nire hilduraren jomuga, zer da eskatzen dizudana, ene Jainko? Lan hori emateko eskatzen badizut, beharbada, nire pazientziarako ez da komeni, oraindik ahul
|
baitago
eta ezin baitu sufritu hain golpe handirik; eta pazientziaz eramaten badut eta apaltasunean sendo ez banago, baliteke zerbait egin dudala uste izatea, guztia egin duena Zu zeu izan zarenean, ene Jainko. Sufritu nahi badut, ez nuke nahi zure zerbitzurako ohorea galtzea ez dela komeni dirudien gauzetan, neugan ohore sentimendua dudala ager ez dadin; eta gerta daiteke ohorea galduko dela uste dudan gauzetan gehiago irabaztea, nik nahi dudan hartarako, hau da, zure zerbitzurako.
|
|
Izan ere, lan batetik aska nazazula eskatzen badizut eta hartan bada nire hilduraren jomuga, zer da eskatzen dizudana, ene Jainko? Lan hori emateko eskatzen badizut, beharbada, nire pazientziarako ez da komeni, oraindik ahul baitago eta ezin baitu sufritu hain golpe handirik; eta pazientziaz eramaten badut eta apaltasunean sendo ez
|
banago
, baliteke zerbait egin dudala uste izatea, guztia egin duena Zu zeu izan zarenean, ene Jainko. Sufritu nahi badut, ez nuke nahi zure zerbitzurako ohorea galtzea ez dela komeni dirudien gauzetan, neugan ohore sentimendua dudala ager ez dadin; eta gerta daiteke ohorea galduko dela uste dudan gauzetan gehiago irabaztea, nik nahi dudan hartarako, hau da, zure zerbitzurako.
|
|
Nire miseria itzartzen denean, ene Jainkoa, eta nire arrazoia itsutzen duenean, neure eskuz idazten dudan honetan ea aurkitzen dudan ikusteko. Izan ere, askotan hain ezerez eta ahul eta adoregabe ikusten dut neure burua, non galdetzen baitut zer izan zen zure mirabeaz, mundu honetako ekaitzen aurka borroka egiteko zure mesedeak jadanik jasoak zituelakoan
|
zegoen
hartaz. Ez, ene Jainkoa, ez; ez gehiago konfiantzarik nik neuretzat nahi izan dezakedan ezertan.
|
|
Bera bizi bedi eta eman biezat niri bizia; Bera errege izan bedi, eta ni beraren gatibu, nire arimak ez baitu nahi bestelako askatasunik. Nola izan aske, Gorenagandik aldendurik
|
dagokeena
–Ba al da gatibutasun kaskarragorik, arima bere Kreatzailearen eskutik aldendurik egotea baino?
|
|
Nola izan aske, Gorenagandik aldendurik dagokeena? Ba al da gatibutasun kaskarragorik, arima bere Kreatzailearen eskutik aldendurik
|
egotea
baino. Dohatsuak Jainkoaren errukiaren mesedeen girgilu estuez eta katez preso daudenak eta askatzeko indartsu izateko ezinduak direnak.
|
|
Ba al da gatibutasun kaskarragorik, arima bere Kreatzailearen eskutik aldendurik egotea baino? Dohatsuak Jainkoaren errukiaren mesedeen girgilu estuez eta katez preso
|
daudenak
eta askatzeko indartsu izateko ezinduak direnak. Herioa bezain indartsua da maitasuna, eta infernua bezain gogorra.
|
|
Laburra da denbora oro, zure betikotasunaren ordez emateko; oso luzea da egun bakar bat eta luzea da ordubete ere, Zu irainduko zaituen jakin ez eta horren beldur denarentzat. Oi hautatze askatasuna, zu bai zarela askatasunaren gatibu errukarria, sortu zintuenaren beldur eta maitasunari josirik ez
|
bazaude
! Oi, noiz iritsiko ote da zeure burua Egia gorenaren itsaso amaigabe hartan itoa ikusiko duzun egun zoragarria, orduan ez baituzu bekatu egiteko askatasunik izango eta ez baituzu nahi ere izango halakorik, miseria guztitik seguru egongo zarelako, zeure Jainkoaren bizitzarekin izaera bat eginik!
|
|
Oi hautatze askatasuna, zu bai zarela askatasunaren gatibu errukarria, sortu zintuenaren beldur eta maitasunari josirik ez bazaude! Oi, noiz iritsiko ote da zeure burua Egia gorenaren itsaso amaigabe hartan itoa ikusiko duzun egun zoragarria, orduan ez baituzu bekatu egiteko askatasunik izango eta ez baituzu nahi ere izango halakorik, miseria guztitik seguru
|
egongo
zarelako, zeure Jainkoaren bizitzarekin izaera bat eginik!
|
|
6 Zorionekoak bizitza honetako liburuan idatzirik
|
daudenak
. Baina zu, ene arima, hemen idatzirik bazaude, zergatik zaude goibel eta jartzen nauzu ezin egonik?
|
|
6 Zorionekoak bizitza honetako liburuan idatzirik daudenak. Baina zu, ene arima, hemen idatzirik
|
bazaude
, zergatik zaude goibel eta jartzen nauzu ezin egonik. Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari.
|
|
6 Zorionekoak bizitza honetako liburuan idatzirik daudenak. Baina zu, ene arima, hemen idatzirik bazaude, zergatik
|
zaude
goibel eta jartzen nauzu ezin egonik. Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari.
|
|
6 Zorionekoak bizitza honetako liburuan idatzirik daudenak. Baina zu, ene arima, hemen idatzirik bazaude, zergatik zaude goibel eta jartzen nauzu ezin
|
egonik
–Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari.
|
|
Izenburuan bertan
|
dago
liburu honetaz dakigun ia guztia. Dena dela, frai Luisek hor ematen dizkigun datu guztiak ez dira ziurrak:
|
|
Bihotz oihuak bakarrizketen literatura motan sartzen dira. Santa Teresari ezagun zitzaizkion batez ere san Agustini ezartzen zaizkionak; Biblian Joben liburuan datozen hotsandiko bakarrizketak; Morales de San Gregorio liburuan datozenak; Hiponako Santuaren Aitorkizunak liburuan tartekaturik
|
daudenak
; Landulfo Sajoniako kartusiarraren Vida de Cristo liburuko bakarrizketa atseginak, etab.
|
|
bizitzaren zentzu sakona: (. Oi bizia, bizia?!?); heriotzaren desira; Jainkoaren absentziaren sentimendua; Jainkoaren bikaintasun eta errukia; Kristoren gizatasuna(. Oi nire Jainkoaren zauriei darien iturri biziak?!?); bekatuaren eta infernuaren zentzu ezin biziagoa; dohatsuen aintzan esku hartzeko irrika(. Oi jadanik gozatzen
|
zaudeten
arimak?!?).
|
|
Maite dut santa Teresa eta maite dut euskara. Horregatik, oso pozik
|
nago
santa Teresaren idazlanak euskaraz ikusterakoan.
|
|
Euskaldunen artean karmeldar karisma, santa Teresak fundatu zuen familiako altxor espirituala zabaldurik
|
dago
, baina egundo ere ez dugu nahi dugun adina ezagutuko. Beraz, jo dezagun berarengana, zabal ditzagun haren testuak, dakarren mezu aberatsa gero eta gehiago ezagut dezagun, gure gizartean, batez ere familia behartsuen artean, zabaltzeko prest egon gaitezen.
|
|
Euskaldunen artean karmeldar karisma, santa Teresak fundatu zuen familiako altxor espirituala zabaldurik dago, baina egundo ere ez dugu nahi dugun adina ezagutuko. Beraz, jo dezagun berarengana, zabal ditzagun haren testuak, dakarren mezu aberatsa gero eta gehiago ezagut dezagun, gure gizartean, batez ere familia behartsuen artean, zabaltzeko prest
|
egon
gaitezen.
|
|
1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko
|
daudela
, zeruan ere egonleku asko dauden bezala. Izan ere, ongi begiratuz gero, ene ahizpak, zintzoaren arima ez da besterik paradisu bat baino, Jaunak bere atsegin guztiak dituela dioena.
|
|
1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko
|
dauden bezala
. Izan ere, ongi begiratuz gero, ene ahizpak, zintzoaren arima ez da besterik paradisu bat baino, Jaunak bere atsegin guztiak dituela dioena.
|
|
Beraz, hau egia bada, eta hala da, ez dugu zertan nekaturik gaztelu honen edertasuna ulertu nahian; izan ere, arimagandik Jainkoagana kreaturagandik Kreatzaileagana
|
dagoen
alde berbera dago, arima kreatura baita; hala ere, Jainkoak bere antzeko egin duela esatea nahiko da, guk arimaren duintasun eta edertasuna ezin ulertu dezakegula jakiteko.
|
|
Beraz, hau egia bada, eta hala da, ez dugu zertan nekaturik gaztelu honen edertasuna ulertu nahian; izan ere, arimagandik Jainkoagana kreaturagandik Kreatzaileagana dagoen alde berbera
|
dago
, arima kreatura baita; hala ere, Jainkoak bere antzeko egin duela esatea nahiko da, guk arimaren duintasun eta edertasuna ezin ulertu dezakegula jakiteko.
|
|
Ez ote litzateke ezjakintasun handia, ene alabak, norbaiti nor den galdetu, eta ez bera nor den, ez bere aita eta ama nor izan ziren, ezta nongoak ziren ere ez jakitea? Hau zorakeria handia izanik ere, ez
|
dago
konparatzerik gugan dagoenarekin, zer garen jakiten saiatzen ez garenean, eta gorputz hauetan gelditzen garenean, eta horrela, abespeluan, entzun egin dugulako eta fedeak dioskulako soilik arima badugula dakigunean. Baina zer ondasun egon daitekeen arima honetan edo nor dagoen arima honetan edota haren balio handiaz, gutxitan egiten dugu gogoeta; eta horrela, haren edertasuna zaintzen kontu handiz saiatzeari gutxi begiratzen zaio:
|
|
Ez ote litzateke ezjakintasun handia, ene alabak, norbaiti nor den galdetu, eta ez bera nor den, ez bere aita eta ama nor izan ziren, ezta nongoak ziren ere ez jakitea? Hau zorakeria handia izanik ere, ez dago konparatzerik gugan
|
dagoenarekin
, zer garen jakiten saiatzen ez garenean, eta gorputz hauetan gelditzen garenean, eta horrela, abespeluan, entzun egin dugulako eta fedeak dioskulako soilik arima badugula dakigunean. Baina zer ondasun egon daitekeen arima honetan edo nor dagoen arima honetan edota haren balio handiaz, gutxitan egiten dugu gogoeta; eta horrela, haren edertasuna zaintzen kontu handiz saiatzeari gutxi begiratzen zaio:
|
|
Hau zorakeria handia izanik ere, ez dago konparatzerik gugan dagoenarekin, zer garen jakiten saiatzen ez garenean, eta gorputz hauetan gelditzen garenean, eta horrela, abespeluan, entzun egin dugulako eta fedeak dioskulako soilik arima badugula dakigunean. Baina zer ondasun
|
egon
daitekeen arima honetan edo nor dagoen arima honetan edota haren balio handiaz, gutxitan egiten dugu gogoeta; eta horrela, haren edertasuna zaintzen kontu handiz saiatzeari gutxi begiratzen zaio: gaztelu honen inguru edo hesiaren arrunkeriara, hau da, gorputz hauetara, zuzendua da gure arreta guztia.
|
|
Hau zorakeria handia izanik ere, ez dago konparatzerik gugan dagoenarekin, zer garen jakiten saiatzen ez garenean, eta gorputz hauetan gelditzen garenean, eta horrela, abespeluan, entzun egin dugulako eta fedeak dioskulako soilik arima badugula dakigunean. Baina zer ondasun egon daitekeen arima honetan edo nor
|
dagoen
arima honetan edota haren balio handiaz, gutxitan egiten dugu gogoeta; eta horrela, haren edertasuna zaintzen kontu handiz saiatzeari gutxi begiratzen zaio: gaztelu honen inguru edo hesiaren arrunkeriara, hau da, gorputz hauetara, zuzendua da gure arreta guztia.
|
|
Beharrezko da jakinaren gainean joan zaiteztela konparazio honetara. Beharbada, honen bitartez, nahi izango du Jainkoak arimei egin nahi izan dizkien mesedeetatik eta hauen arteko desberdintasunetatik, nik uler ditzakedan heinean, zuei pixka bat aditzera ematea; guztiak ditu inork ulertu, asko baitira; are gutxiago ni bezalako kaskar batek; izan ere, Jaunak egiten dizkizuenean, ez
|
dagoela
egin ezinik jakitea, oso pozgarri gertatuko zaizue; egiten ez dizkion hari, berriz, Jaunaren ontasun handia goresteko; zeruan dauden gauzak eta dohatsuek gozatzen dutena gogoan erabiltzeak ez digu kalterik egiten, alderantziz baizik: poztu eta beraiek gozatzen dutena erdiesten saiatzen gara; horrela, era berean, ez digu kalterik egiten erbeste honetan hain Jainko handia kiratsez beteriko har batzuekin harremanetan jar daitekeela jakiteak; eta hain ontasun ona eta erruki neurrigabea maitatzeak.
|
|
Beharrezko da jakinaren gainean joan zaiteztela konparazio honetara. ...ak arimei egin nahi izan dizkien mesedeetatik eta hauen arteko desberdintasunetatik, nik uler ditzakedan heinean, zuei pixka bat aditzera ematea; guztiak ditu inork ulertu, asko baitira; are gutxiago ni bezalako kaskar batek; izan ere, Jaunak egiten dizkizuenean, ez dagoela egin ezinik jakitea, oso pozgarri gertatuko zaizue; egiten ez dizkion hari, berriz, Jaunaren ontasun handia goresteko; zeruan
|
dauden
gauzak eta dohatsuek gozatzen dutena gogoan erabiltzeak ez digu kalterik egiten, alderantziz baizik: poztu eta beraiek gozatzen dutena erdiesten saiatzen gara; horrela, era berean, ez digu kalterik egiten erbeste honetan hain Jainko handia kiratsez beteriko har batzuekin harremanetan jar daitekeela jakiteak; eta hain ontasun ona eta erruki neurrigabea maitatzeak.
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi
|
dago
ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. –Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere.
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan
|
dagoen
bati barrura sartzeko esatea. –Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere.
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik
|
egotera
alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia
|
dagoela
jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak
|
egon
ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer
|
dagoen
, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
|
|
Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor
|
dagoen
barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
|
|
6 Jakintsu handi batek esaten zidan, orain dela gutxi, otoitzik ez duten arimak perlesiak edo elbarritasunak jota
|
dagoen
gorputz bat bezala zirela, oinak eta eskuak izan arren, ezin baitie haiei agindu; horrela dira, zenbait arima hain gaixo eta kanporantz hain isuriak egonik, ez dago erremediorik eta ez dirudi beren barnera sartzeko gai direnik ere; izan ere, hain daude ohituak gaztelu inguruan diren zomorro eta piztiekin tratatzen, non ia beraien antzeko eginak baitaude, eta beren izaeraz Jainkoarekin berarekin h... Eta arima hauek beren miseria handiaz konturatzen eta erremedioa bilatzen saiatzen ez badira, gatzezko estatua bezala geratuko dira beren barnerantz begiratzeko burua itzultzen ez dutelako, Loten emaztea burua itzuli zuelako geratu zen bezala.
|
|
–Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere. Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak
|
zaudeten
ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko. Eta sinets iezadazue kontua ez dela erlijioko abitua soinean eramatea edo ez, baizik eta bertuteak lantzen saiatzea eta geure borondatea oso osoan Jainkoarenaren mende ezartzea, eta gure bizitzaren eraketa egon dadila Haren Maiestatearen aginduetara, eta ez dezagula nahi izan guk geure borondatea egitea, harena baizik.
|
|
Gela argi dago, baina berak ez du argitasun hartaz gozatzen, beraiek soilik ikusteko begiak itsutzen dizkioten eragozpenengatik edota piztia eta animalia kontuengatik. Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean
|
egon
ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago:
|
|
Gela argi dago, baina berak ez du argitasun hartaz gozatzen, beraiek soilik ikusteko begiak itsutzen dizkioten eragozpenengatik edota piztia eta animalia kontuengatik. Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua
|
egonik
–esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago:
|
|
Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman
|
dagoenekotik
, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaur... nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
|
|
10 Hemen egoitza honetan
|
dagoen
aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez?
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez
|
dago
ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean
|
dago
; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez
|
dago
deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean
|
dago
, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda
|
dagoenez
–ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
11 Jaunak hemen arima aurrerarazteko eta eskolatzeko darabilen jarduera guztia hain bare eta hain zaratarik gabe gertatzen delarik, Salomonen tenplua eraiki zenean bezala dela iruditzen zait, han ez baitzen inolako zaratarik entzun behar; horrelaxe, Jainkoaren tenplu honetan, beraren egoitza honetan ere, Berak eta arimak bakarrik atsegin hartzen dute isiltasun itzelean. Adimenak ez du zertan mugiturik ezta ezeren bila aritu beharrik ere, sortu zuen Jaunak baretu nahi baitu hemen, eta zirritu txiki batetik begira dezala zer gertatzen den; izan ere, noizbehinka ikuste hau galtzen bada eta begiratzen uzten ez badiote ere, tarte labur laburrean izan ohi da hori; nire iritziz, hemen ez direlako ahalmenak galtzen, baina ez dute lanik egiten, izuak harturik bezala
|
baitaude
.
|
|
12 Ni halaxe
|
nago
, arima hona iristean liluramendu guztiak kentzen zaizkiola ikusirik, behin edo behin izan ezik, (hemen kentzea zentzumenak galtzeari esaten zaio), eta orduan ez da izaten gainezkaldi eta espirituaren hegaldi haiekin, eta oso gutxitan izaten dira eta haietan ere ia inoiz ez jendaurrean lehen bezala, oso ohikoa baitzen; ezta ez diote gogoa pizten, lehen bezala, ikusten dituen deboziozko abagune han... edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten.
|
|
edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez
|
dagoelako
lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
|
|
edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen
|
egon
ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
|
|
edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan
|
dagoena
erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
|
|
Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik
|
baitaude
.
|
|
13 Ondorio hauek, azaldurik
|
dauden
otoitz graduetan onak direla esan dugun gainerako guztiekin batera, ematen ditu Jainkoak arima Berarengana ekartzen duenean, Emazteak eskatzen zuen laztan honekin, eskari hau hemen betetzen zaiola uste baitut. Hemen ematen zaio ura edatera oparo orein emeari, zauritua doanari.
|
|
Honek kontu handiagoz ibiltzera eta beren ahuleziatik indarrak ateratzera eramaten ditu, beren erruz, Jainkoari poz emateko ager dakiekeen ezer egin gabe ez uzteko. Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago
|
daude
beren buruaz. Eta haren handitasunetan beren miseriak hobeki ezagutu eta beren bekatuak astunagoak iruditzen zaizkienez gero, askotan, zergalaria bezala ari dira, begiak jasotzen ausartzen ez direla; beste batzuetan, beren burua ziur ikustearren, bizitza amaitzeko gogoaz, nahiz eta berehala, dioten maitasunagatik, Hura zerbitzatzeko bizi nahi izatera itzultzen diren, esanda geratu denez?
|