Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7.770

2000
‎Nonbaitetik hasi behar begirada orohartzailearen pretentsioa mugarritzen eta, beste argi-iturri guztiak itzalirik, literatura idatziaren esparrua agerian jarriko digun fokoa piztuko dugu lehenik.
‎" Ezagugarri bat bera dute dogma guztiek: boterea behar dute . Dogma oro eskluientea da...".
‎Normalizazioa ez da helburu; promoziorik ez du izanen euskarak. Sustapen hitza, erabiltzen ikasi berria genuena, bat-batean ahaztu behar dugu . Arau berriak datoz, karramarroen moduan atzera egiteko.
‎Aurton, hiru urterik behin bezala, euskal herriko idazleoi egokitu zaigu Galeusca-biltzarraren antolaketa, eta honezkero Ja ki n-eko irakurle gehienek ondotxo dakiketen moduan urrian egin dugu Bizkaiko itsasaldean, Lekeition, Bermeorainoko egun bateko txangoarekin. Eta lehenengo eta behin, gure ostarien ustekabe polita aipatu behar dugu , benetako herri euskaldunetan zeudela konturatu baitziren. Idazle katalan batek esan zidanez, larunbatean goizeko hamarrak inguru Lekeitioko kaleetatik ibilia zen, eta ez ei zuen behin ere erdararik entzun.
‎Bigarrenez baina, euskaldunon ezusteko ederra ere aipatu behar dugu , nik neuk Galeusca ezagutzen dudanetik, honako hau izan delako euskal idazle gazte gehien agertu den biltzarra: beren lehenengo liburuak argitaratu berriak,
‎N Ez dizuet eskatzen —horretan sartuko ez naizela argi utzi baitut— Ibarretxeren gobernuari lagun diezaiozuen," bai ordea hiru (edo zenbat behar dira –2, 4..) legebiltzarkide bidaltzea" euskararen azpiegiturazkoak" diren bozketetan EAJ, EA eta EB/ IUrekin boza ematera joan daitezen, halakoetan gure hizkuntzaren arerioek ezin garai dezaten.
‎Egiteko geratzen den galdera, ordea, askoz ere larriagoa da, eta kezkaz betetzen du herrigintza hizkuntza eta kulturgintzatik bideratu behar dela sinesten dugunon itxaropena. Noraino iritsiko da Espainiako botere faktikoek bat eginda euskara, euskal kultura eta euskal gizartea kriminalizatzeko ahalegina?
‎Euskara hutsezko antzerkigintzak kartelera egonkorra izan beharko luke, gutxienez, Euskal Herriko hiriburuetan, eta aspaldiko behar hau asetzen ez den bitartean oso zaila izango da ikusleengan antzerkia euskaraz ikusteko zaletasun hori piztea.
‎Antzerki-eskolen egoera hobetzen ari dela ematen du. Egiten duten lanaren errekonozimenduak klandestinitatearen esparrua gainditzen lagundu die eta homologazioa, mailakatzea, bateragarritasuna eta antzerkia unibertsitateko karrera izatea bilatu behar da gaur egun. Talde profesionalak, erakunde publikoak eta ikus-entzunezko komunikabideak jabetuta daude beharrak asetzeko adina aktore prestatzeko duten gaitasunaz eta ez litzateke txarra bide honetatik esfortzuak bateratzea eta, era berean, antzerki amateurrari bere esparrua errespetatuta, haien osagarri edo unibertsitate eta antzerki eskolen eremuan zirkuitu propioa izatea.
‎Agian azken garaian suma daitekeen joera da idazle berri batek ez duela atxiki behar aurretik sorturiko" kapila" batean. Nor bere kabuz abia daiteke literaturgintzan, uj batzuekin edo besteekin lerrokatu behar izan gabe.
‎Hala ere, eta honekin batera esan behar da ," betiko izenek" ere erronkari eutsi diotela (Izagirre, Urretabizkaia, Lertxundi, Irigoien, Txiliku, Igerabide). Pozgarria da ikustea orain 20, 25 eta 30 urte hasi ziren haiek zer-nolako lan interesgarriak ari diren argitaratzen.
‎Jakin dezagun non gauden, errespeta dezagun elkar, eta bilguneak dauden heinean bilduko gara, eta bestela ez. Ez dugu denak zertan adiskideak izan behar .
‎Harrigarria bada ere, euskal literaturgintzan aurten gauza positibo gehiago ikusi dut aurreko urteetan baino. Orain arte esandakoari, emakumeen literatura gehitu behar diogu . Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere.
‎Kolektibo batez mintza daitekeen arren, ordea, ez dugu homogeneizazioaren arriskuan jausi behar . Idazle hauen artean, idazle guztien artean dauden alde berak daude.
‎Edonola ere, garaia izan daiteke, azkenik, emakume uj idazle bat plazaratzen den bakoitzean normaltasunez hartzeko. Ez enoratu (emakumeak" gardenak" izan gara une batzuetan) eta ez nabarmendu, formolean gorde behar den ale bitxia bailitzan. Espero dezagun egun batean emakume idazleek erantzun behar ez izatea beren sexuari buruzko galderei, lan bat plazaratzen duten bakoitzean.
‎Ez enoratu (emakumeak" gardenak" izan gara une batzuetan) eta ez nabarmendu, formolean gorde behar den ale bitxia bailitzan. Espero dezagun egun batean emakume idazleek erantzun behar ez izatea beren sexuari buruzko galderei, lan bat plazaratzen duten bakoitzean.
‎Hasiera batean, gainera, Baskongadetako idazleenak itzultzeko eskaini du dirua, baina kritika jaso ondoren atzera egin behar izan du: Nafarroako idazleenak ere itzul daitezke, kopurua mantenduz (beraz, hiru milioiok gehiagoren artean banatu behar !).
‎Beste askotan, ordea, hiru egunetan eta enkarguz kolaboratzaileak idatzi behar izan duen azalpen laburra eskaintzen da. Non daude ofizioz literaturaren azterketa egunez egun egin behar dutenak –Zer irakasten da unibertsitateetan, eta nola?
‎Aurreko urteetako zurrumurrua oihu bihurtzen ari da: planifikazio sistematikoa behar da bertako lanak kanpoan ezagutuak izan daitezen.
‎Osokoenak ere, ez edozelakoak. Ilargiaren neke-lor eta aldaketak, aholku praktikoak eta irakurtza egokienak ere, tarteka-marteka igarri behar , testu luzetxoagoen atari eta sarrarazle.
‎Esatetik egintzara, alabaina, bada tartekorik. Eroapena eskatu behar , nonbait, egun zurrun eta estutxo irizten duguna bihar-etzi nasai eta malgu dastatzeko aukera izan dezagun.
‎Bizkaiak bere seme euskaltzale bati zor ziona bete du, Frai Bartolomerenak berriro gure eskuetan jarriz. Urkiza eta Baraiazarra euskaltzaleen adoreari eskertu behar diogu hori. Tartean, beste behin ere, Bizkaiko Foru Aldundiaren laguntza.
‎Prosa behar dugu ! —aldarrikatu zen behin batean euskal baratzearen erdian.
‎ondo etorri, Frai Bartolome eta Frai Mateo Zabala horiek, XXI. mendeko euskal eremura. Zuen berba-lauko jarioa behar dugu , premiazko zaigu hainbat eta hainbat eremutan. Hizkuntzaren ederrak eta hizkeraren bizitasunak —egokitasuna ere ahanzteke— bene-benetan eskertuko dizuete eta.
‎Lehen itzulia amaitu berri du Euskaltzaindiak, eta bigarrenak eta hirugarrenak ere aurki izango ditu aztergai. Irizpideak irizpide, badakigu horiek ere eztabaidagarri izan daitezkeela, ez baitira erraz lotzen gizartearen ibilerak eskatzen duena eta hizkuntzak eskabide horri aurre egiteko behar duena .
‎Bi-biok erkagarri badira ere, apustua zeren alde egin behar den horretan argi dago, nire ustez, erdietsi beharrekoa: euskararen hiztegi zabala eta eguneratua, egungo premiei ihardesteko gai dena, aspaldiko tradizioan errotua eta zimendatua.
‎Langintza horretan Euskaltzaindiak izan behar duen zeregina, horra hor gogoeta sakon baten pean jarri behar dena. Horri buruzko ahotsak nonahi entzun ohi dira.
‎Langintza horretan Euskaltzaindiak izan behar duen zeregina, horra hor gogoeta sakon baten pean jarri behar dena . Horri buruzko ahotsak nonahi entzun ohi dira.
‎Hor izan beharko luke zinezko —eta ez itxurazko— habia eta egonlekua euskal kultura anitz eta zabalak, aukera bakarrekoa baino, euskarari berari bide desberdinak eskain diezazkiokeena. Horretarako, alabaina, Euskaltzaindiak bereganatu behar ditu hizkeraren neurria emateko ardura eta kezka, historiatik, tradiziotik eta lanetik datorkionari eutsita.
‎Halere, aurrera egin baino lehenago, uste dut zenbait gogoeta egin behar dugula Unamunoren jarreraz, gauzak, xehekiago begiratuz gero, beti korapilatsuagoak izaten dira eta. Hortaz, edozein giza hizkuntzak bere baitan garatzeko eta goi kulturako mintzaira bilakatzeko ahalmenak dauzkala onetsirik ere, gogoan izan behar dugu, aldi berean, hori ez dela berez lortzen.
‎Halere, aurrera egin baino lehenago, uste dut zenbait gogoeta egin behar dugula Unamunoren jarreraz, gauzak, xehekiago begiratuz gero, beti korapilatsuagoak izaten dira eta. Hortaz, edozein giza hizkuntzak bere baitan garatzeko eta goi kulturako mintzaira bilakatzeko ahalmenak dauzkala onetsirik ere, gogoan izan behar dugu , aldi berean, hori ez dela berez lortzen.
‎Hau guztiau, ordea, gure artean, batez ere 1968 urtetik aurrera hasi zen mamitzen. Beraz, giro hori erabat urrun zegoen Unamunok, bizi zenean, inguruan zuen gizarte egoeratik, eta horregatik oso ondo eduki behar dugu hori kontuan bilbotarrak euskara alde batera uzteko izan zuen jarrera epaitzeko orduan.
‎Garai hartan pil-pilean ari ziren oraindik ortografiari buruzko eztabaidak, eta orduko idazleen artean nagusi azaltzen zen garbizalekeriak gure hizkuntza antzutasunaren irteera gabeko zulora zeraman noraezean. Hitz batez, idazle orok behar duen komunikazio-tresna ez zen oraindik sortua. Alde horretatik, bidezkoa da, agian, Unamuno —eta Baroja ere bai— kritikatzea literatur euskara batu horren proiektuaren alde saiatu ere egin ez zirelako.
‎" Joan zoazen herria zara. Gizarte unibertsalaren bizitzari traba egiten diozu, alde egin behar duzu , hil behar duzu, gelditzen zaizun bizia zapaltzen eta inbaditzen zaituen herriari emanez". Horri gutxi iritziz, nonbait, azken gehigarri zaratatsu gisa, jai hartako erregina iraintzeko ausartzia barkaezina ere izan zuen, hari, lotsagabeki, ezjakina zela aurpegiratuz:
‎" Joan zoazen herria zara. Gizarte unibertsalaren bizitzari traba egiten diozu, alde egin behar duzu, hil behar duzu , gelditzen zaizun bizia zapaltzen eta inbaditzen zaituen herriari emanez". Horri gutxi iritziz, nonbait, azken gehigarri zaratatsu gisa, jai hartako erregina iraintzeko ausartzia barkaezina ere izan zuen, hari, lotsagabeki, ezjakina zela aurpegiratuz:
‎Arazoa baina, honetan datza: ez dela garbi ikusten zer arrazoiz galarazi behar zaion herri edo hizkuntza bati gainerako guztiek darabiltzaten baliabideak eskuratzea.
‎Aski da, ordea, horiek gaingiroki irakurtzea, hor morfologia eta sintaxi arloko akats ugari somatzeko, gaurko eskolumeek ere egingo ez lituzketenak. Bestela esan, Unamunok ez zekien euskara behar bezain ongi. Baina haren akatsak eta hutsuneak ez ziren larriagoak, adibidez, Sabino Aranarenak baino, beronek euskaraz idatzi zituen lantxo urriak irakurri dituenak aitor dezakeenez.
‎Ordura arte euskararen maitale sutsua izandakoa, geroztik haren azterlari hotz bilakatzen hasi zen, hura ikerketa zientifikorako gai hutstzat harturik, hizkuntza bizi gisa izan zezakeen patuaz arduratu gabe. Garai hartan euskara ondo ikasteko zailtasunak, eskuliburu, gramatika onik eta irakasle egokirik eza kontuan hartu gabe, Unamunok, antza, pentsatu zuen berak hura behar bezala menderatu ez bazuen, ez zela hartarako gaitasunik edo bitarteko didaktiko aproposik ez zeukalako, hizkuntza zail eta madarikatu hura ezin ikasizkoa zelako baizik, eta are okerrago, bere gogoetak behar bezain argi adierazteko, euskaraz ezin baliatzea ez zela berak hura behar bezain ongi ez jakitearen ondorio, hizkuntzak berak kulturarako bide izateko balio ez zuelako baizik.
‎Ordura arte euskararen maitale sutsua izandakoa, geroztik haren azterlari hotz bilakatzen hasi zen, hura ikerketa zientifikorako gai hutstzat harturik, hizkuntza bizi gisa izan zezakeen patuaz arduratu gabe. ...ak, eskuliburu, gramatika onik eta irakasle egokirik eza kontuan hartu gabe, Unamunok, antza, pentsatu zuen berak hura behar bezala menderatu ez bazuen, ez zela hartarako gaitasunik edo bitarteko didaktiko aproposik ez zeukalako, hizkuntza zail eta madarikatu hura ezin ikasizkoa zelako baizik, eta are okerrago, bere gogoetak behar bezain argi adierazteko, euskaraz ezin baliatzea ez zela berak hura behar bezain ongi ez jakitearen ondorio, hizkuntzak berak kulturarako bide izateko balio ez zuelako baizik.
‎Era berean, hirugarren munduko herri indigenen hizkuntzek, hango bizimodua apala eta gutxi garatua izaten delako, gramatika eta lexiko aldetik oso sinple izan behar zutelako uste okerra ere guztiz bazterturik dago gaur egun, Afrikako, Asiako, Amerikako, eta Ozeaniako herri jatorren mintzaira gehienek daukaten aberastasun eta garapen-maila harrigarrien argitan. Hortaz, ezerk ez digu esaten mota honetako edo hartako hizkuntza bat gainerakoak baino hobea denik; aitzitik, guztiak tresna ezin egokiagoak izan daitezke giza komunikaziorako.
‎Jadanik gaindituak diren baina haren garaian eskuarki onartzen ziren gertakari horietan oinarriturik, gizarte mota ezberdinen eta horietako bakoitzari zegokiokeen hizkuntza tipologiaren arteko korrelazioa ezarri nahi zuen Unamunok: hortik atera zuen hordak hizkuntza silababakarrez mintzo zirela, gizarte militarrek hizkuntza eranskariak zerabiltzatela eta, azkenean, industria garaiko gizarterik aurreratuenek hizkuntza malgukariez hitz egin behar zutela . Eta horren kariaz, euskara bigarren tipokoa denez gero, logika horrekin espero izateko ondorioa ateratzen zuen:
‎Bai, sentimentalkeria hori ere Lizardiri zor dio gure poesiak, eta poeta berez malkontzi hutsa delako usteak baluke arrazoirik Salbatore Mitxelenaren formula eder hura irakurrita," zeinen ederra den olerkaritza/ biotzak min duenean!". Aipatu behar ote dugu hasperen honen iturburu testuala. Prefosta, Lizardiren obra osoa laburbiltzen da hor.
‎Estetika obrerista baten aldekoa dirudien deklarazio honek badu barnean egia sakon bat. Ez du agintzen nolakoa izan behar duen poesiak, honen izaeraz eginiko hausnarketa baizik ez da. Mailua lanabesa baita, poesia tresna da, ez helburu.
‎Liturgiaren kantu lasaiak bukatzean buruko zapia egokitzen du atsoak, eta nik, antzera, behar den hitza atontzen etxera aurretik ogia eta gurina erosteko indar doia emango diguna, etxera aurretik barnea eta keinua maskaratzeko kemena emango diguna.
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎...da aurrerapauso eskasa, ideologiak finkatu eta garatzeko erabilitako tresna guztien aldamenean, gerraren edo zigorraren aldamenean esate baterako, arteak ere paper bat izatea; ez baitzait iruditzen arteak ere paper hori jokatzea maltzurra eta berez txarra irudituko zaion inozorik izango denik, edo bestela esanda, artearen balio absolutua ideologiaren nahitaezko bilakaeratik kanpo edo gainetik egon behar duela esaten duenik gelditzen denik gaur egun.
‎Baina lehenago ere behin baino gehiagotan esan dudan bezala, niri, askotan eta askotan, gustatu edo ez gustatu parametroa erabiltzea gustatzen zait artelan baten aurrean nagoenean, eta esan behar dut , ia baldintzarik gabe, niri Zurbaranen pintura gustatu egiten zaidala, eta edonori gomendatzen diodala bere koadroak ikustea, baita erakusketa berezia bukatu eta Bilboko Museoaren bilduma propiokoak besterik ez badaude ere ikusgai. Baina San Hu go jangelan (edo errefektorioan) koadroaren aurrean jartzeko paradarik izanez gero, begiratu une batez bazkaltzen ari diren fraideen atzealdean dagoen paretean zintzilik dagoen bigarren koadroari.
‎Okupez ari garen honetan, bere aurreko eleberrian giro hori ezin hobeto jasotzen zuen idazle bat aipatu behar dugu orain. Kronika hau idazten ari naizelarik ez dut oraindik Juan Luis Zabalaren eleberri berria mesanotxeratu, baina Agur, Euzkadi izenekoaren gaia edo hipotesia benetan zait erakargarri:
‎ezin dela titipuntarik erakutsi aldizkari azaletan! Mayor Oreja hiru probintzietako lehendakari egiten dugunean, ederto pasatu behar dugu taliban hauekin, bai.
‎PDFri esker, paperean diren bezala agertzen dira sarean ere QuarkXPress edo beste maketazio programa bat erabiliz egindako dokumentuak. Baina kontuan izan behar da ez dela berdina paperean irakurtzea edo ordenadorearen pantailan. Agian horregatik, Estatuko egunkari nagusien artean El Periodico-k eta El Mundo-k soilik erabiltzen dute aipatutako lengoaia.
‎Estatu espainiarrari dagokionez, edizio digitalen errentagarritasuna ere kolokan dago. El Pais Digital-en arduraduna den Marilo Ruiz de Elviraren aburuz, Estatuan oraindik ez da masa kritikora heldu edizio elektronikoak negozio bihurtzeko (honetaz, kontuan eduki behar da OJDren datuen arabera El Pas-en Interneteko edizioa dela Estatuan bisita gehien jasotzen duena):
‎Zenbaki hauek zibernauten kopuruak azken urteotan izan duen gorakada adierazten digute. Kontuan eduki behar da 1996 urteko lehen hiruhilekoan Estatuko populazioaren% 1,4 soilik zegoela konektatuta. Honek esan nahi du tarte honetan sarearen erabiltzaileen kopurua 5 aldiz biderkatu dela.
‎Bai Expan sion-ek baita Cinco Das-ek ere erraz gainditzen dute Bartzelonako egunkari nagusien — La Vanguardia eta El Perio dico, alegia— edizio elektronikoen bisitari kopurua. Honi buruz, gogoratu behar dugu El Periodico-k 230.724 ale banatzen baditu eta La Vanguardia-k 212.202, Expansion-ek 59.021" soilik" hedatzen dituela eta Cinco Das-ek 28.581.
‎Estatu espainiarrean gertatutako aurrerapen digitalaren abiapuntua bilatzeko 1995 urtera jo behar dugu . Baliabide telematiko berrien informazio uholdea egunkarietako erredakzioetara ailegatzen den heinean, kazetariak behartuta sentitzen dira erantzun bat ematera.
‎Partalek berak 1998ko otsailean ReD aldizkari digitalari (ikus http://www.webred.com) egindako adierazpenetan azaltzen den bezala," VilaWeb-en arrakasta ez da bere informazio kopuruan bilatu behar , derrigorrez murritza, baizik eta bere edukiek duten izaera elkarreragilean".
‎Acrobat programa informatikoa erabili zuten orrialdeak PDF formatuan lantzeko. Ekimen honen sustatzaileak hasiera-hasieratik jabetu ziren lantzen ari ziren proiektuaren helburuak epe luzera begira landu behar zirela , eta ezinbestekoa zela zutabe sendoetan oinarritzea. Horretarako lan talde berri bat sortu zuten, kazetaritzan, publizitatean eta marketinean arituko zirenak.
‎Webgune honen zerbitzurik entzutetsuena" Clasificados" izenburupean azaltzen dena dela esan behar dugu ; iragarki sailkatuak, alegia. Datu base baten bitartez etxebizitza bat aurki daiteke, aurretik definiturik dauden bilaketa eremuak erabiliz.
‎Berehala jabetu ziren tresna informatiko berriek eskaintzen zituzten ahalbideez. Buru-belarri ekin zioten lanari eta lan setati honen adierazle gisa aipatu behar da nabigatzaile propioa sortzera ausartu zirela. Laster ohartu ziren ekimenak ez zuela etorkizunik, besteak beste, mundu mailako erraldoien aurka ez zutelako zer eginik.
‎Elkarrekintzaren bidea jorratzea helburutzat duen beste egunkari digital bat ABC da. Webgune hau ere aurrenekoen multzo horretan sartu behar dugu . Merkatua zundatu eta bideragarritasun azterketa aurrera eraman ondoren, 1995eko irailean sareratu zuten lehendabiziko kazeta elektronikoa.
‎Kazeta hauek publikoaren artean sekulako arrakasta duten zerbitzuak eskaintzen dituzte, ordaindu behar direnak izan arren. Hauen artean, Expansion-en azaltzen dena burtsaren gorabeherak adierazteko," La guia empresarial" deitutakoa, edo Cinco das-ek sareratzen duena konpainia desberdinen txostenekin.
‎Hauetatik, 100 Mexikokoak ziren; 81, Estatu espainiarrekoak, arestian aipatu bezala; 64, Argentinakoak; 23, Venezuelakoak; 20, Perukoak; 19, Kolonbiakoak; 14, Txilekoak; 12, Estatu Batuetakoak; 10, Ekuadorrekoak; 10, Uruguaykoak; 7, Boliviakoak; eta beste 43 herrialde desberdinetan sakabanatutakoak. Hala eta guztiz ere, esan behar da kopuru hauek etengabe ari direla aldatzen.
‎Eta The New York Tim es eta The Washington Post kazeta entzutetsuek ere urtea zorrekin amaitu zutela (2.900 eta 1.400 milioi pezeta, hurrenez hurren). Antza denez, The Wall Street Journal izan zen urtea irabaziekin amaitu zuen bakarrenetarikoa, eta hori, ordaindu behar diren zerbitzuak dituelako. Argi dago, beraz, datu hauek adierazten duten bezala, martxa ez dela erraza izango eta bidea harri koskorrez beteta dagoela.
‎Publizitateari dagokionean, prentsa digitala oraindik bere hastapenetan dago. Tresna berriak eskaintzen dituen baliabideak garatu behar ditu . Bitxia gertatu arren, esan dezakegu mende hasieran gertatzen zen bezala, gaur egun ere publizitateak zabaltzen duela orrialdea, mantxetaren gainean azaltzen delarik.
‎Bitxia gertatu arren, esan dezakegu mende hasieran gertatzen zen bezala, gaur egun ere publizitateak zabaltzen duela orrialdea, mantxetaren gainean azaltzen delarik. Publizitateak erabili behar duen eremua ez dago oso definiturik, eta batzuetan informazioarekin nahastuta agertzen zaigu bakoitzaren mugak argi ikusten ez direlako.
‎Liberalismo garaikidearen korronte nagusiaren arabera (Rawls edota Dworkin bezalako filosofo politiko eta moralek ordezkatzen duten korrontea, alegia), gizabanakoek beraien bizimodu onaren ikuspegiaz erabakitzeko askatasuna izan behar dute , kanpotik ezarritako inolako inposaketarik egon behar ez duelarik. Pentsalari hauen ustez, orduan, gizaki baten bizimoduak garapen egokia dauka baldin eta bere baitatik sorturiko baloreen arabera gidatua bada, inoiz ez kanpotik ezarritakoen arabera.
‎Liberalismo garaikidearen korronte nagusiaren arabera (Rawls edota Dworkin bezalako filosofo politiko eta moralek ordezkatzen duten korrontea, alegia), gizabanakoek beraien bizimodu onaren ikuspegiaz erabakitzeko askatasuna izan behar dute, kanpotik ezarritako inolako inposaketarik egon behar ez duelarik. Pentsalari hauen ustez, orduan, gizaki baten bizimoduak garapen egokia dauka baldin eta bere baitatik sorturiko baloreen arabera gidatua bada, inoiz ez kanpotik ezarritakoen arabera.
‎Beste hitzetan esanda, zilegi den bizimodu onaren ikuskera bakarra nork bere buruari ezarritakoa da, eginkizun horretan gizabanakoaren autonomia eta indibidualtasuna irizpide bakarrak direlarik. Ondorioz, haW Jesus Casquette EHUko Teoria Politikoaren Historia Saileko irakaslea da. rreman ekonomiko, erlijioso, kultural, sexual, eta abarrek ez dituzte gizabanakoak muga jakin batzuen barruan hesitu behar ; aitzitik, hauek askeak izan behar dute aipaturiko edozein harreman mota kolokan jartzeko, honek erakargarria izateari uzten dion momentu beretik. Ideia hauek osatzen dute liberalismoaren muin morala, hots, liberalismoa gainerako ideologietatik bereizten duen ezaugarria.
‎Beste hitzetan esanda, zilegi den bizimodu onaren ikuskera bakarra nork bere buruari ezarritakoa da, eginkizun horretan gizabanakoaren autonomia eta indibidualtasuna irizpide bakarrak direlarik. Ondorioz, haW Jesus Casquette EHUko Teoria Politikoaren Historia Saileko irakaslea da. rreman ekonomiko, erlijioso, kultural, sexual, eta abarrek ez dituzte gizabanakoak muga jakin batzuen barruan hesitu behar; aitzitik, hauek askeak izan behar dute aipaturiko edozein harreman mota kolokan jartzeko, honek erakargarria izateari uzten dion momentu beretik. Ideia hauek osatzen dute liberalismoaren muin morala, hots, liberalismoa gainerako ideologietatik bereizten duen ezaugarria.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. ...imodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen .
‎Liberalismoaren bizitza onaren ikuspegia laburbildu ondoren, honako kezka hauek sortzen zaizkigu: zeinek izan behar du , ikuspuntu normatibo batetik, estatuaren jokabidea gizartean dauden bizitza onaren ikuskeren aniztasunaren aurrean?; bizimodu jakin baten aldeko apustua egin behar du ala denak balio moral berekoak balira bezala tratatu behar ditu. Puntu honetan, liberalen arabera, autodeterminazio indibidualaren printzipioak eguneroko eginkizun politikoetan duen ondorioetariko bat zera dela esan daiteke:
‎Liberalismoaren bizitza onaren ikuspegia laburbildu ondoren, honako kezka hauek sortzen zaizkigu: zeinek izan behar du, ikuspuntu normatibo batetik, estatuaren jokabidea gizartean dauden bizitza onaren ikuskeren aniztasunaren aurrean?; bizimodu jakin baten aldeko apustua egin behar du ala denak balio moral berekoak balira bezala tratatu behar ditu. Puntu honetan, liberalen arabera, autodeterminazio indibidualaren printzipioak eguneroko eginkizun politikoetan duen ondorioetariko bat zera dela esan daiteke:
‎Liberalismoaren bizitza onaren ikuspegia laburbildu ondoren, honako kezka hauek sortzen zaizkigu: zeinek izan behar du, ikuspuntu normatibo batetik, estatuaren jokabidea gizartean dauden bizitza onaren ikuskeren aniztasunaren aurrean?; bizimodu jakin baten aldeko apustua egin behar du ala denak balio moral berekoak balira bezala tratatu behar ditu –Puntu honetan, liberalen arabera, autodeterminazio indibidualaren printzipioak eguneroko eginkizun politikoetan duen ondorioetariko bat zera dela esan daiteke:
‎Puntu honetan, liberalen arabera, autodeterminazio indibidualaren printzipioak eguneroko eginkizun politikoetan duen ondorioetariko bat zera dela esan daiteke: estatuak neutrala izan behar duela gizabanakoek dituzten bizimodu onaren ideien aurrean. Kontuan harturik gizarte modernoetan bizimodu onaren ideiak anitzak (eta sarritan elkarren kontrakoak) direla, estatuak hobe luke indibiduoek bultzaturiko egitasmo kultural, erlijioso edota beste mota bateko helburu jakin bati ez laguntzea.
‎Jokabide hori, helduak, adimentsuak eta balio moral berekoak diren gizakiak ezgauzak balira bezala tratatzea izango litzateke. Ideologia liberalaren zutabea den preskripzio honen arabera, gizabanakoak beraiek dira bizitza ona bilatzen dutenak; estatuak bilaketa hori antolatu eta zuzendu behar du , horretarako markoa eskaini behar du, baina inolako apusturik egin gabe, ez alde ez kontra. Aipaturiko zentzu honetan, beraz, estatuaren neutraltasunarena" neurritasunaren doktrina" dela esan daiteke (doctrine of restraint) (Raz, 1986:
‎Jokabide hori, helduak, adimentsuak eta balio moral berekoak diren gizakiak ezgauzak balira bezala tratatzea izango litzateke. Ideologia liberalaren zutabea den preskripzio honen arabera, gizabanakoak beraiek dira bizitza ona bilatzen dutenak; estatuak bilaketa hori antolatu eta zuzendu behar du, horretarako markoa eskaini behar du , baina inolako apusturik egin gabe, ez alde ez kontra. Aipaturiko zentzu honetan, beraz, estatuaren neutraltasunarena" neurritasunaren doktrina" dela esan daiteke (doctrine of restraint) (Raz, 1986:
‎Estatuak, bizimodu onei buruzko gizabanakoen ikuskera ezberdinen aurrean, neutrala izan behar duela defendatzeak ez du esan nahi, ordea, bere esparruan bizi diren hiritarren askatasun indibidual, segurtasun fisiko edota ongizateaz arduratu behar ez duenik. Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu.
‎Estatuak, bizimodu onei buruzko gizabanakoen ikuskera ezberdinen aurrean, neutrala izan behar duela defendatzeak ez du esan nahi, ordea, bere esparruan bizi diren hiritarren askatasun indibidual, segurtasun fisiko edota ongizateaz arduratu behar ez duenik. Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu.
‎Estatuak, bizimodu onei buruzko gizabanakoen ikuskera ezberdinen aurrean, neutrala izan behar duela defendatzeak ez du esan nahi, ordea, bere esparruan bizi diren hiritarren askatasun indibidual, segurtasun fisiko edota ongizateaz arduratu behar ez duenik. Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu. Neutraltasunaren ideiaren arabera orduan, estatuak bere jokabidean ezin du bataren gailentasuna edota gutxiagotasuna aditzera eman bere baliabideak hara zuzenduz, horrela jokatuz gero gizabanakoen bizimodu onaren ikuskeren gain eragina izango bailuke.
‎Estatuak, bizimodu onei buruzko gizabanakoen ikuskera ezberdinen aurrean, neutrala izan behar duela defendatzeak ez du esan nahi, ordea, bere esparruan bizi diren hiritarren askatasun indibidual, segurtasun fisiko edota ongizateaz arduratu behar ez duenik. Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu. Neutraltasunaren ideiaren arabera orduan, estatuak bere jokabidean ezin du bataren gailentasuna edota gutxiagotasuna aditzera eman bere baliabideak hara zuzenduz, horrela jokatuz gero gizabanakoen bizimodu onaren ikuskeren gain eragina izango bailuke.
‎Ikuspegi" atomista" (Taylor, 1997) honen arabera, isolaturik aurkitzen den, hots, aurresoziala den eta lotura komunitariorik ez duen gizabanakoak, giza harremanetan sartu aurretik, nortasun finko eta erabat osatua dauka. Nor den, zer bizimodu jarraitu nahi duen, bere balio eta nahiak zeintzuk diren, bere bizitzan desiragarri eta arbuiagarri diren helburuak —galdera horien guztien erantzuna aldez aurretik ezagutzen du, gainerako gizartekideekin nortasun osatze horretaz" negoziatu" behar ez duelarik3 Liberalismoaren kritiko hauentzat, aldiz, ni-a praktika sozial eta kultural jakin batzuetan" uztarturik" dago; bizitza onaren norabide jakin bat hartzerakoan, gizakiok kokatzen gareneko ingurune soziokulturala ezinbestekoa egiten zaigun datua da, ingurune horrek eskaintzen baitigu, azken finean, bizimodu onen zabalera eta horizontea, hala nola haietariko bakoitza perspekti... Hauxe da, funtsean, zenbait autore komunitaristek defendatzen duten" tesi sozialaren" mamia (Taylor, 1997).
‎Liberalak eta bere kritikoak bat badatoz tesi sozialarekin, zertan datza orduan haien arteko desadostasuna? Esan daiteke desakordioa, besteak beste, estatuak jokatu behar duen paperean datzala, hau da, instituzio publikoek zein neurritan esku hartu behar duten gizabanakoen bizimodu onen aukeran4 Beste hitzetan esanda, eta guretzat dagoeneko ezaguna den terminologia erabiliz, bi autore multzo hauen arteko argumentuaren gatazka estatuaren neutraltasunaren auzian kokatzen da: liberalek, oro har, estatuaren neutraltasuna defendatzen duten bitartean, komunitaristak ideia honen aurkariak dira.
‎Liberalak eta bere kritikoak bat badatoz tesi sozialarekin, zertan datza orduan haien arteko desadostasuna? Esan daiteke desakordioa, besteak beste, estatuak jokatu behar duen paperean datzala, hau da, instituzio publikoek zein neurritan esku hartu behar duten gizabanakoen bizimodu onen aukeran4 Beste hitzetan esanda, eta guretzat dagoeneko ezaguna den terminologia erabiliz, bi autore multzo hauen arteko argumentuaren gatazka estatuaren neutraltasunaren auzian kokatzen da: liberalek, oro har, estatuaren neutraltasuna defendatzen duten bitartean, komunitaristak ideia honen aurkariak dira.
‎Laburbilduz, orain arte honako argudio hauek garatu ditugu: 1) liberalismoaren bereizgarri nagusietariko baten arabera, gizabanakoek beraientzako bizitza ona denaz aukeratu behar dute , kanpotik inork bere ikuskera partikularra inposatu behar ez dielarik; 2) hemendik ondorioztatzen da estatuak politika antiperfekzionista bat jarraitu behar duela, politika mota hori bermatzeko bizimodu onen aniztasunaren aurrean neutraltasunez jokatu behar duelarik; 3) gizabanakoa benetan autodetermina dadin, berau inguratzen dueneko ingurune kulturala babestu beharra dago, ingurune horrek eskai...
‎Laburbilduz, orain arte honako argudio hauek garatu ditugu: 1) liberalismoaren bereizgarri nagusietariko baten arabera, gizabanakoek beraientzako bizitza ona denaz aukeratu behar dute, kanpotik inork bere ikuskera partikularra inposatu behar ez dielarik; 2) hemendik ondorioztatzen da estatuak politika antiperfekzionista bat jarraitu behar duela, politika mota hori bermatzeko bizimodu onen aniztasunaren aurrean neutraltasunez jokatu behar duelarik; 3) gizabanakoa benetan autodetermina dadin, berau inguratzen dueneko ingurune kulturala babestu beharra dago, ingurune horrek eskaintzen baitio, hein handi batean, desiragarri eta gaitzesga...
‎Laburbilduz, orain arte honako argudio hauek garatu ditugu: 1) liberalismoaren bereizgarri nagusietariko baten arabera, gizabanakoek beraientzako bizitza ona denaz aukeratu behar dute, kanpotik inork bere ikuskera partikularra inposatu behar ez dielarik; 2) hemendik ondorioztatzen da estatuak politika antiperfekzionista bat jarraitu behar duela , politika mota hori bermatzeko bizimodu onen aniztasunaren aurrean neutraltasunez jokatu behar duelarik; 3) gizabanakoa benetan autodetermina dadin, berau inguratzen dueneko ingurune kulturala babestu beharra dago, ingurune horrek eskaintzen baitio, hein handi batean, desiragarri eta gaitzesgarri diren bizimodu onen ikuskera.
‎Laburbilduz, orain arte honako argudio hauek garatu ditugu: 1) liberalismoaren bereizgarri nagusietariko baten arabera, gizabanakoek beraientzako bizitza ona denaz aukeratu behar dute, kanpotik inork bere ikuskera partikularra inposatu behar ez dielarik; 2) hemendik ondorioztatzen da estatuak politika antiperfekzionista bat jarraitu behar duela, politika mota hori bermatzeko bizimodu onen aniztasunaren aurrean neutraltasunez jokatu behar duelarik ; 3) gizabanakoa benetan autodetermina dadin, berau inguratzen dueneko ingurune kulturala babestu beharra dago, ingurune horrek eskaintzen baitio, hein handi batean, desiragarri eta gaitzesgarri diren bizimodu onen ikuskera.
‎lehenengo eskakizun multzoaren arabera, taldeak, barne desakordioak sor ditzakeen eragin ezegonkortzaileetatik babestu behar dira (esate baterako, arbasoengandik jasotako ohiturak jadanik errespetatzen ez dituzten gizabanakoek erakusten duten heterodoxia). Bigarren eskakizun multzoaren arabera, beste aldetik, gutxiengo kulturalek, kanpotik datozen eraginetatik babestu ahal izateko zenbait neurri hartu behar dituzte (esate baterako, gutxiengo kulturalak hezkuntza sistema bere hizkuntzan ezin duenean garatu). Babes mota biek helburu bera daukatela dio Kymlickak, komunitate nazionalen egonkortasuna eta izaera defendatzea, hain zuzen ere.
‎barne murrizketok gizabanakoaren autodeterminazioa oztopatzen dute, gizabanakoek antzinako autoritateak eta praktikak kolokan jarri ezin dituztelako eta, beraz, beraien bizitza onaren ikuskera ezin berrikus daitekeelako. Itsu-itsuan onartu behar dituzte , beraien zentzu kritikoa alboratuz eta zapalketari bidea zabalik utziz. Indartsuago den kulturaren nagusitasunetik babestera bideratuta dauden eskakizunak, hots, kanpoko kulturekiko babesa (protecciones externas) bilatzen dituztenak, zilegi izango lirateke, Kymlickaren arabera beti ere, gizakiari bizimodu on ezberdinen artean iritzi informatua hartzea ahalbidetzen baitiote.
‎Konparazio batez baliatuz, imajina dezagun hizkuntza bat arabiar arrazako zaldia dela, gaztea eta osasuntsua; bestea, berriz, astoa, bere gain hamaika zama garraiatu duena. Animalia biek lasterketa batean parte hartu behar dute ; biek toki berean dute bai irteera eta baita muga ere. Arauak berdinak dira bi lehiakideentzat.
‎Oro har, ekintza hauek, historia, etorkin etniko zein sozial, genero, erlijio edota talde kultural batekoa izateagatik beraien buruak antzinatik bazterturik ikusi dituzten gizabanakoak gizartearen patu kolektiboan benetan parte har dezaten dute helburutzat. Beste hitzetan esanda, gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie , ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala, baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala. Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean.
‎Beste hitzetan esanda, gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie, ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala, baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala. Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean. Esku hartzeko modu bat (ez bakarra) ekintza positiboaren bidez burututakoa da.
‎Estatuak ezin du kasu horietan neutraltasunez jokatu. Esku hartu behar du gutxiengo kultural horien babesean. Modu horretan baino ezin du lagundu estatuak gizarte dezente bat eraikitzen, bere instituzioak bertan bizi diren gizabanako guztien errespetua irizpide nagusitzat duen gizartea, alegia10.
‎2 Dworkinen ustez, adibidez, liberalismoaren bereizgarri den berdintasunaren printzipioak zentzu bi dauzka. Lehenengo zentzuaren arabera, gobernuak bere bizilagunak" berdinak balira bezala" (as equals) tratatu behar ditu , hots, autoritateen aldetik errespetu bera merezi duten gizakiak dira. Berdintasunaren printzipioaren bigarren esanahiaren arabera, bestetik, gobernuak bere ardurapean dauden bizilagunen artean baliabideak edota aukerak banatzerakoan" berdintasunez" (equally) jokatzen saiatu behar du, inor arbitrarioki baztertu gabe.
‎Lehenengo zentzuaren arabera, gobernuak bere bizilagunak" berdinak balira bezala" (as equals) tratatu behar ditu, hots, autoritateen aldetik errespetu bera merezi duten gizakiak dira. Berdintasunaren printzipioaren bigarren esanahiaren arabera, bestetik, gobernuak bere ardurapean dauden bizilagunen artean baliabideak edota aukerak banatzerakoan" berdintasunez" (equally) jokatzen saiatu behar du , inor arbitrarioki baztertu gabe. Dworkinen arabera, berdintasunaren lehenengo zentzua berezkoa zaio liberalismoari, bigarrena deribatiboa zaion bitartean (hots, lehenengo zentzua lortzeko balio estrategikoa duen zerbait) (ikus Dworkin, 1986:
‎• Zer motatako defentsa behar dute
‎Nazioarteko Harremanen ikuspegitik begiratuta balio handia eman behar zaio lehen Eusko Jaurlaritzaren sorrerari (1936an), hori izan zen-eta kanpo jardueraren urrats kualitatibo nagusia. Instituzio mailako jarduera bati ekin zitzaion, Jaurlaritzaren inguruan.
‎4) Kanpo jardueraren xedeak: osagai garrantzitsuenetako bat da; izan ere, xedeak definitu behar diren edo ez erabakitzea, xede horiek zein diren, nola aukeratzen diren, nola aldatzen diren, etab. funtsezko puntuak dira, haiei esker zehaztasunez jo dezakegulako aurrera kanpo ereduaren eskeman.
‎Nazioarteko harremanak eratzea bigarren mailako xedea zen. Nazionalisten behar nagusiak beste batzuk ziren, bai politika mailan eta bai antolakuntza mailan. Eduardo Landetak honela adierazi zuen hori Euskalduna astekarian, 1909an:
‎Granja, J. Apalategi, S. de Pablo, L. Mees, M. Ugalde, F. de Meer, I. Chueca, J. Azcona, A. Martinez Peñuela, P. Waldmann, M. Heiberg, M. Ugalde Solano, M. Elizondo, I. Camino, L. de Guezala, M.X. Aizpuru, C. Landa, J. Zabalo, J.M. Tapiz...), hutsune eta gabezia nabariak antzematen nituen nazioarteko mailan izandako eraginari buruzko ikerkuntzan. Alderdi horri dagokionez aipatu behar ditut , besteak beste —idazkia asko ez luzatzeko asmoak mugaturik—, Jose Luis de la Granjak (Galeuzca hitzarmenaren eta" propaganda eta nazioarteko politika" bateratuak egiteko sinatzaileek hartu zuten erabakiaren analisia), Xose Estevezek (penintsulako periferiako nazionalismoen arteko harremanei buruz egindako analisian hitzarmenen" nazioarteko" osagaia aipatu zuen atal b... nazionalitateak Europako gerrarteko garaian; Katalunia, Galizia eta Euskadiko" protodiplomazia" Europako Nazionalitateen Biltzarrean), Daniele Conversik (nazioarteko gertaerek Euskadiko eta Kataluniako nazionalismoetan izandako eragina), Jose Maria Lorenzo Espinosak (Irlandako nazionalismoak Euskadikoan izandako eragina), Juan Carlos Jimenez de Aberasturik (Euzkadiko Batzar Nagusiak Londresen gauzatutako ekimenen bilduma dokumentala) eta Koldo San Sebastianek (New Yorkeko Euskal Ordezkaritzaren materialen bilduma) egindako ekarpenak, eta, horiez gain, Iñaki Agirre Zabalak Nazioarteko Harremanen ikuspegitik egindako lana ere (euskal eremu integratuaren eredu historikoak eta nazioarteko gainerako eremuekiko artikulazioa).
‎Alta, Gernika-ren desagertzearekin, erbesteko publikazio interesgarrienetariko bat galdu zen, dudarik gabe," uno de los mas grandes hitos vasquistas y universalistas", Miguel Pelay Orozcoren hitzetan11 Aldizkari honek aniztasuna eta unibertsaltasuna proiektu batean batzea lortu zituela azpimarratu behar dugu , gainerako aldizkariek azaldu ere egin ez zituzten helburuak. Horren arabera, esan ahal dugu esperientzia hori ez dela oraindik behar den adina ikertu eta estudiatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar da 971 (6,39)
behar 915 (6,02)
behar dugu 664 (4,37)
behar du 656 (4,32)
behar dira 438 (2,88)
behar dute 264 (1,74)
behar ditugu 194 (1,28)
behar ditu 168 (1,11)
behar duela 162 (1,07)
behar dela 161 (1,06)
behar duen 159 (1,05)
behar den 139 (0,92)
behar zuen 133 (0,88)
behar zen 118 (0,78)
behar direla 103 (0,68)
behar dituzte 99 (0,65)
behar zaio 91 (0,60)
behar zela 83 (0,55)
behar diren 82 (0,54)
behar dugula 79 (0,52)
behar dut 71 (0,47)
behar duten 65 (0,43)
behar dugun 64 (0,42)
behar zuela 57 (0,38)
behar dituen 55 (0,36)
behar ziren 52 (0,34)
behar duzu 51 (0,34)
behar zaie 48 (0,32)
behar dutela 46 (0,30)
behar zuten 45 (0,30)
behar dio 39 (0,26)
behar luke 39 (0,26)
behar dituzten 37 (0,24)
behar zutela 35 (0,23)
behar dena 34 (0,22)
behar diogu 34 (0,22)
behar dituela 33 (0,22)
behar nuela 31 (0,20)
behar ditugula 27 (0,18)
behar genuela 27 (0,18)
behar genuen 26 (0,17)
behar zirela 26 (0,17)
behar den bezala 25 (0,16)
behar duena 24 (0,16)
behar diegu 21 (0,14)
behar gara 21 (0,14)
behar genuke 21 (0,14)
behar bada 20 (0,13)
behar duelako 20 (0,13)
behar nuen 20 (0,13)
behar baita 19 (0,13)
behar zaiola 19 (0,13)
behar ditugun 18 (0,12)
behar badu 17 (0,11)
behar duguna 17 (0,11)
behar denean 15 (0,10)
behar zaizkio 15 (0,10)
behar zituen 15 (0,10)
behar zaion 14 (0,09)
behar dugulako 13 (0,09)
behar zaizkie 13 (0,09)
behar denik 12 (0,08)
behar ditut 12 (0,08)
behar zituzten 12 (0,08)
behar zitzaion 12 (0,08)
behar delako 11 (0,07)
behar diete 11 (0,07)
behar dituzu 11 (0,07)
behar baitu 10 (0,07)
behar dituelako 10 (0,07)
behar lukeen 10 (0,07)
behar lukete 10 (0,07)
behar zituela 10 (0,07)
behar diote 9 (0,06)
behar dituztela 9 (0,06)
behar genituen 9 (0,06)
behar badugu 8 (0,05)
behar dugunik 8 (0,05)
behar baitira 7 (0,05)
behar direlako 7 (0,05)
behar direnak 7 (0,05)
behar duenik 7 (0,05)
behar dutelako 7 (0,05)
behar dutena 7 (0,05)
behar dutenak 7 (0,05)
behar nituen 7 (0,05)
behar zaiela 7 (0,05)
behar zuena 7 (0,05)
Behar 6 (0,04)
behar die 6 (0,04)
behar digu 6 (0,04)
behar nituela 6 (0,04)
behar zion 6 (0,04)
behar zuelako 6 (0,04)
behar badira 5 (0,03)
behar bazuen 5 (0,03)
behar diola 5 (0,03)
behar diot 5 (0,03)
behar diozu 5 (0,03)
behar dituztelako 5 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan ez 76 (0,50)
behar izan euskara 74 (0,49)
behar izan esan 57 (0,38)
behar izan ere 51 (0,34)
behar izan gu 51 (0,34)
behar izan hori 40 (0,26)
behar izan bera 39 (0,26)
behar izan ote 39 (0,26)
behar izan uste izan 32 (0,21)
behar izan al 30 (0,20)
behar izan beste 28 (0,18)
behar izan lan 28 (0,18)
behar izan unibertsitate 28 (0,18)
behar izan hizkuntza 27 (0,18)
behar izan euskal 25 (0,16)
behar izan erabaki 23 (0,15)
behar izan egon 21 (0,14)
behar izan pentsatu 21 (0,14)
behar izan baino 20 (0,13)
behar izan gauza 19 (0,13)
behar izan bezain 18 (0,12)
behar izan bat 17 (0,11)
behar izan euskaldun 17 (0,11)
behar izan lehen 17 (0,11)
behar izan diru 16 (0,11)
behar izan egin 16 (0,11)
behar izan aurre 14 (0,09)
behar izan gizarte 14 (0,09)
behar izan guzti 14 (0,09)
behar izan kontu 14 (0,09)
behar izan aldarrikatu 13 (0,09)
behar izan herri 12 (0,08)
behar izan zer 12 (0,08)
behar izan berak 11 (0,07)
behar izan bide 11 (0,07)
behar izan gorri 11 (0,07)
behar izan jakin 11 (0,07)
behar izan jende 11 (0,07)
behar izan orain 11 (0,07)
behar izan adierazi 10 (0,07)
behar izan ez izate 10 (0,07)
behar izan gizaki 10 (0,07)
behar izan hemen 10 (0,07)
behar izan ni 10 (0,07)
behar izan toki 10 (0,07)
behar izan bi 9 (0,06)
behar izan bizitza 9 (0,06)
behar izan defendatu 9 (0,06)
behar izan emakume 9 (0,06)
behar izan eurak 9 (0,06)
behar izan helburu 9 (0,06)
behar izan modu 9 (0,06)
behar izan ume 9 (0,06)
behar izan ala 8 (0,05)
behar izan baldintza 8 (0,05)
behar izan beti 8 (0,05)
behar izan bizi izan 8 (0,05)
behar izan egoera 8 (0,05)
behar izan ikuspegi 8 (0,05)
behar izan kultura 8 (0,05)
behar izan liburu 8 (0,05)
behar izan neurri 8 (0,05)
behar izan pertsona 8 (0,05)
behar izan Euskal Herria 7 (0,05)
behar izan aipatu 7 (0,05)
behar izan azpimarratu 7 (0,05)
behar izan egun 7 (0,05)
behar izan erantzun 7 (0,05)
behar izan espazio 7 (0,05)
behar izan garai 7 (0,05)
behar izan idazle 7 (0,05)
behar izan ideia 7 (0,05)
behar izan ikasle 7 (0,05)
behar izan indar 7 (0,05)
behar izan informazio 7 (0,05)
behar izan politika 7 (0,05)
behar izan proiektu 7 (0,05)
behar izan tresna 7 (0,05)
behar izan zerbitzu 7 (0,05)
behar izan ahalegin 6 (0,04)
behar izan aldaketa 6 (0,04)
behar izan argi 6 (0,04)
behar izan azaldu 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ez ukan 23 (0,15)
behar izan euskal idazle 8 (0,05)
behar izan bera buru 7 (0,05)
behar izan euskara bizi izan 6 (0,04)
behar izan baino gehiago 5 (0,03)
behar izan euskal kultura 5 (0,03)
behar izan bezain ongi 4 (0,03)
behar izan euskal unibertsitate 4 (0,03)
behar izan gu herri 4 (0,03)
behar izan ala ez 3 (0,02)
behar izan argi ukan 3 (0,02)
behar izan baino gutxi 3 (0,02)
behar izan euskara hedabide 3 (0,02)
behar izan euskara mintzatu 3 (0,02)
behar izan gu gizarte 3 (0,02)
behar izan herri hau 3 (0,02)
behar izan hori lortu 3 (0,02)
behar izan kultura industria 3 (0,02)
behar izan aldaketa hori 2 (0,01)
behar izan bat beste 2 (0,01)
behar izan bat uharte 2 (0,01)
behar izan bera herri 2 (0,01)
behar izan bera ikusi 2 (0,01)
behar izan berak interes 2 (0,01)
behar izan berak leku 2 (0,01)
behar izan beste erlijio 2 (0,01)
behar izan bezain argi 2 (0,01)
behar izan bezain sendo 2 (0,01)
behar izan bi hizkuntza ofizial 2 (0,01)
behar izan diru hori 2 (0,01)
behar izan diru kopuru 2 (0,01)
behar izan egin behar izan 2 (0,01)
behar izan egoera egon 2 (0,01)
behar izan emakume bat 2 (0,01)
behar izan ere bai 2 (0,01)
behar izan ere ez 2 (0,01)
behar izan esan ohi izan 2 (0,01)
behar izan euskara erabilera 2 (0,01)
behar izan euskara esamolde 2 (0,01)
behar izan euskara ez 2 (0,01)
behar izan euskara hizkuntza 2 (0,01)
behar izan euskara ikasi 2 (0,01)
behar izan euskara normalizazio 2 (0,01)
behar izan ez egon 2 (0,01)
behar izan gizaki bera 2 (0,01)
behar izan gizaki egin 2 (0,01)
behar izan gizaki sozialista 2 (0,01)
behar izan gizarte bat 2 (0,01)
behar izan gu bizimodu 2 (0,01)
behar izan gu buru 2 (0,01)
behar izan gu hizkuntza 2 (0,01)
behar izan gu planeta 2 (0,01)
behar izan gu urrun 2 (0,01)
behar izan helburu hizkuntza-politika 2 (0,01)
behar izan herri mugimendu 2 (0,01)
behar izan hizkuntza bera 2 (0,01)
behar izan hizkuntza erabilera 2 (0,01)
behar izan hizkuntza tratu 2 (0,01)
behar izan idazle berri 2 (0,01)
behar izan ideia hori 2 (0,01)
behar izan ikuspegi kritiko 2 (0,01)
behar izan ni lagun 2 (0,01)
behar izan toki guzti 2 (0,01)
behar izan ume hainbat 2 (0,01)
behar izan ume horiek 2 (0,01)
behar izan unibertsitate sistema 2 (0,01)
behar izan zer egin 2 (0,01)
behar izan adierazi baizik 1 (0,01)
behar izan adierazi nahi izan 1 (0,01)
behar izan ahalegin bat 1 (0,01)
behar izan ahalegin bezain 1 (0,01)
behar izan ahalegin ehuneko 1 (0,01)
behar izan ahalegin ikaragarri 1 (0,01)
behar izan ahalegin publiko 1 (0,01)
behar izan aipatu edozein 1 (0,01)
behar izan aipatu ohi izan 1 (0,01)
behar izan aipatu talde 1 (0,01)
behar izan ala beste 1 (0,01)
behar izan ala botere 1 (0,01)
behar izan ala den 1 (0,01)
behar izan ala euskara 1 (0,01)
behar izan ala liburu 1 (0,01)
behar izan aldaketa eztabaida 1 (0,01)
behar izan aldaketa guzti 1 (0,01)
behar izan aldaketa sustatu 1 (0,01)
behar izan aldarrikatu hasi 1 (0,01)
behar izan argi begi 1 (0,01)
behar izan argi egon 1 (0,01)
behar izan argi gelditu 1 (0,01)
behar izan aurre agenda 1 (0,01)
behar izan aurre aipatu 1 (0,01)
behar izan aurre irakurle 1 (0,01)
behar izan aurre sortu 1 (0,01)
behar izan aurre unibertsitate 1 (0,01)
behar izan azaldu idazki 1 (0,01)
behar izan azpimarratu erreferentziatza 1 (0,01)
behar izan baino baliabide 1 (0,01)
behar izan baino berandu 1 (0,01)
behar izan baino beranduago 1 (0,01)
behar izan baino etsai 1 (0,01)
behar izan baino ez 1 (0,01)
behar izan baino fuerte 1 (0,01)
behar izan baino handi 1 (0,01)
behar izan baino itzal 1 (0,01)
behar izan baino maizago 1 (0,01)
behar izan baino nabarmen 1 (0,01)
behar izan baino txartoago 1 (0,01)
behar izan baldintza bilatu 1 (0,01)
behar izan baldintza eutsi 1 (0,01)
behar izan baldintza gizarte 1 (0,01)
behar izan baldintza guzti 1 (0,01)
behar izan baldintza horiek 1 (0,01)
behar izan baldintza ikusi 1 (0,01)
behar izan baldintza jardun 1 (0,01)
behar izan baldintza material 1 (0,01)
behar izan bat bera 1 (0,01)
behar izan bat bezala 1 (0,01)
behar izan bat erantzuna eman 1 (0,01)
behar izan bat gaurkotu 1 (0,01)
behar izan bat suertatu 1 (0,01)
behar izan bera adierazpen 1 (0,01)
behar izan bera ahalmen 1 (0,01)
behar izan bera balorazio 1 (0,01)
behar izan bera benetako 1 (0,01)
behar izan bera biziraupen 1 (0,01)
behar izan bera dohain 1 (0,01)
behar izan bera egon 1 (0,01)
behar izan bera eragin 1 (0,01)
behar izan bera eskuetan egon 1 (0,01)
behar izan bera etorkizun 1 (0,01)
behar izan bera ibilbide 1 (0,01)
behar izan bera idatzi 1 (0,01)
behar izan bera identitate 1 (0,01)
behar izan bera izen 1 (0,01)
behar izan bera jardun 1 (0,01)
behar izan bera lan 1 (0,01)
behar izan bera militantzia 1 (0,01)
behar izan bera nabigatu 1 (0,01)
behar izan bera obra 1 (0,01)
behar izan bera ondorio 1 (0,01)
behar izan bera ordu 1 (0,01)
behar izan bera osotasun 1 (0,01)
behar izan bera periodiko 1 (0,01)
behar izan bera senitarteko 1 (0,01)
behar izan bera totalitarismo 1 (0,01)
behar izan bera txanpon 1 (0,01)
behar izan bera unibertso 1 (0,01)
behar izan bera zaku 1 (0,01)
behar izan berak buru 1 (0,01)
behar izan berak egonaldi 1 (0,01)
behar izan berak eserleku 1 (0,01)
behar izan berak ikasle 1 (0,01)
behar izan berak kontzertu 1 (0,01)
behar izan berak nahiko 1 (0,01)
behar izan berak zilegitasun 1 (0,01)
behar izan beste arrazoi 1 (0,01)
behar izan beste bi 1 (0,01)
behar izan beste edozer 1 (0,01)
behar izan beste elkarrekintza 1 (0,01)
behar izan beste ere 1 (0,01)
behar izan beste errealitate 1 (0,01)
behar izan beste esku izan 1 (0,01)
behar izan beste euskara 1 (0,01)
behar izan beste fenomeno 1 (0,01)
behar izan beste garrantzia eman 1 (0,01)
behar izan beste guzti 1 (0,01)
behar izan beste ikasi 1 (0,01)
behar izan beste ikuspuntu 1 (0,01)
behar izan beste inor 1 (0,01)
behar izan beste izendapen 1 (0,01)
behar izan beste nazio 1 (0,01)
behar izan beste nonbaitera 1 (0,01)
behar izan beste norbait izan 1 (0,01)
behar izan beste olatu 1 (0,01)
behar izan beste prisma 1 (0,01)
behar izan beste sistema 1 (0,01)
behar izan beste zerbait 1 (0,01)
behar izan beste zerbait izan 1 (0,01)
behar izan beste zerbitzu 1 (0,01)
behar izan beti elkar 1 (0,01)
behar izan beti eskubide 1 (0,01)
behar izan beti kasu 1 (0,01)
behar izan bezain garbi 1 (0,01)
behar izan bezain heldu 1 (0,01)
behar izan bezain hezi 1 (0,01)
behar izan bezain indartsu 1 (0,01)
behar izan bezain informatu 1 (0,01)
behar izan bezain konplexu 1 (0,01)
behar izan bezain malgu 1 (0,01)
behar izan bezain ondo 1 (0,01)
behar izan bezain sakonki 1 (0,01)
behar izan bezain zehatz 1 (0,01)
behar izan bi arlo 1 (0,01)
behar izan bi estatu 1 (0,01)
behar izan bi horiek 1 (0,01)
behar izan bi ildo 1 (0,01)
behar izan bi talde 1 (0,01)
behar izan bi ulertu 1 (0,01)
behar izan bide bizitza 1 (0,01)
behar izan bide eremu 1 (0,01)
behar izan bide estrategiko 1 (0,01)
behar izan bide izendapen 1 (0,01)
behar izan bide Topagunea 1 (0,01)
behar izan bizi izan garai 1 (0,01)
behar izan bizi izan trantsizio 1 (0,01)
behar izan bizitza edozein 1 (0,01)
behar izan bizitza espazio 1 (0,01)
behar izan bizitza garatu 1 (0,01)
behar izan bizitza osasungarri 1 (0,01)
behar izan bizitza publiko 1 (0,01)
behar izan bizitza sinpletu 1 (0,01)
behar izan defendatu ez 1 (0,01)
behar izan diru baino 1 (0,01)
behar izan diru ere 1 (0,01)
behar izan diru espektatiba 1 (0,01)
behar izan diru fundazio 1 (0,01)
behar izan diru izen 1 (0,01)
behar izan diru publiko 1 (0,01)
behar izan diru sartu 1 (0,01)
behar izan egin apurtzaile 1 (0,01)
behar izan egin ari izan 1 (0,01)
behar izan egin errepaso 1 (0,01)
behar izan egin profesional 1 (0,01)
behar izan egoera bat 1 (0,01)
behar izan egoera bera 1 (0,01)
behar izan egon apur 1 (0,01)
behar izan egon egoera 1 (0,01)
behar izan egon espainol 1 (0,01)
behar izan egon ezagutu 1 (0,01)
behar izan egon helburu 1 (0,01)
behar izan egon korrelazio 1 (0,01)
behar izan egon maila 1 (0,01)
behar izan egun bat 1 (0,01)
behar izan egun egin 1 (0,01)
behar izan egun erdi 1 (0,01)
behar izan egun guzti 1 (0,01)
behar izan egun joan 1 (0,01)
behar izan egun ukan 1 (0,01)
behar izan emakume gazte 1 (0,01)
behar izan emakume idazle 1 (0,01)
behar izan emakume kontuan hartu 1 (0,01)
behar izan emakume pairatu 1 (0,01)
behar izan erabaki ahalmen 1 (0,01)
behar izan erabaki behar izan 1 (0,01)
behar izan erabaki egon 1 (0,01)
behar izan erabaki hori 1 (0,01)
behar izan erabaki ordu 1 (0,01)
behar izan erabaki zein 1 (0,01)
behar izan erantzun abiatu 1 (0,01)
behar izan erantzun baimendu 1 (0,01)
behar izan erantzun ez 1 (0,01)
behar izan erantzun modu 1 (0,01)
behar izan ere ahaztu 1 (0,01)
behar izan ere argudiatu 1 (0,01)
behar izan ere asmatu 1 (0,01)
behar izan ere aurten 1 (0,01)
behar izan ere aztertu 1 (0,01)
behar izan ere erakutsi 1 (0,01)
behar izan ere ezagutu 1 (0,01)
behar izan ere ezarri 1 (0,01)
behar izan ere galdetu 1 (0,01)
behar izan ere gauza 1 (0,01)
behar izan ere gu 1 (0,01)
behar izan ere hau 1 (0,01)
behar izan ere herri 1 (0,01)
behar izan ere hor izan 1 (0,01)
behar izan ere horiek 1 (0,01)
behar izan ere islam 1 (0,01)
behar izan ere islamismo 1 (0,01)
behar izan ere testuinguru 1 (0,01)
behar izan esan adostasun 1 (0,01)
behar izan esan arau 1 (0,01)
behar izan esan behar izan 1 (0,01)
behar izan esan eduki 1 (0,01)
behar izan esan etorri 1 (0,01)
behar izan esan Eusko Jaurlaritza 1 (0,01)
behar izan esan ez 1 (0,01)
behar izan esan ezan 1 (0,01)
behar izan esan harago 1 (0,01)
behar izan esan hori 1 (0,01)
behar izan esan ibili 1 (0,01)
behar izan esan jakin 1 (0,01)
behar izan esan pentsaera 1 (0,01)
behar izan espazio berri 1 (0,01)
behar izan espazio gaurtik 1 (0,01)
behar izan espazio guzti 1 (0,01)
behar izan espazio hartu 1 (0,01)
behar izan espazio oro 1 (0,01)
behar izan espazio propio 1 (0,01)
behar izan eurak helburua lortu 1 (0,01)
behar izan eurak integrazio 1 (0,01)
behar izan eurak jabetza 1 (0,01)
behar izan eurak jardun 1 (0,01)
behar izan eurak lan 1 (0,01)
behar izan eurak lurralde 1 (0,01)
behar izan eurak sormen 1 (0,01)
behar izan eurak titulu 1 (0,01)
behar izan euskal belaunaldi 1 (0,01)
behar izan euskal ikasle 1 (0,01)
behar izan euskal irakasle 1 (0,01)
behar izan euskal komunikazio sistema 1 (0,01)
behar izan euskal kulturgintza 1 (0,01)
behar izan euskal liburutegi digital 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria begiratu 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria eskubidea izan 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria Europa 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria ez 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria zale 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria zer 1 (0,01)
behar izan euskaldun berak 1 (0,01)
behar izan euskaldun halako 1 (0,01)
behar izan euskaldun hazi 1 (0,01)
behar izan euskaldun interesatu 1 (0,01)
behar izan euskaldun joera 1 (0,01)
behar izan euskaldun peto-peto 1 (0,01)
behar izan euskaldun xerkatu 1 (0,01)
behar izan euskara bat 1 (0,01)
behar izan euskara bereziki 1 (0,01)
behar izan euskara bizi 1 (0,01)
behar izan euskara diskurtso 1 (0,01)
behar izan euskara egin 1 (0,01)
behar izan euskara eguneratu 1 (0,01)
behar izan euskara egungo 1 (0,01)
behar izan euskara erraz 1 (0,01)
behar izan euskara esparru 1 (0,01)
behar izan euskara estandar 1 (0,01)
behar izan euskara etiketatu 1 (0,01)
behar izan euskara etorkizun 1 (0,01)
behar izan euskara gaitasun maila 1 (0,01)
behar izan euskara guzti 1 (0,01)
behar izan euskara hitz egin 1 (0,01)
behar izan euskara ibilbide luze 1 (0,01)
behar izan euskara ideologia 1 (0,01)
behar izan euskara inbentario 1 (0,01)
behar izan euskara irakasle 1 (0,01)
behar izan euskara irakatsi 1 (0,01)
behar izan euskara jardun 1 (0,01)
behar izan euskara jator 1 (0,01)
behar izan euskara klase 1 (0,01)
behar izan euskara landu 1 (0,01)
behar izan euskara leku 1 (0,01)
behar izan euskara lerratu 1 (0,01)
behar izan euskara literatura 1 (0,01)
behar izan euskara nahiago izan 1 (0,01)
behar izan euskara plaza 1 (0,01)
behar izan euskara sortu 1 (0,01)
behar izan euskara sortzaile 1 (0,01)
behar izan ez bada 1 (0,01)
behar izan ez bakarrik 1 (0,01)
behar izan ez bizi izan 1 (0,01)
behar izan ez delako 1 (0,01)
behar izan ez den 1 (0,01)
behar izan ez ekin 1 (0,01)
behar izan ez ezan 1 (0,01)
behar izan ez hau 1 (0,01)
behar izan ez jakin 1 (0,01)
behar izan ez politika 1 (0,01)
behar izan ez izate berak 1 (0,01)
behar izan ez izate bermatu 1 (0,01)
behar izan ez izate ekarri 1 (0,01)
behar izan ez izate erraztasun 1 (0,01)
behar izan ez izate haiek 1 (0,01)
behar izan garai haiek 1 (0,01)
behar izan garai hau 1 (0,01)
behar izan garai helenistiko 1 (0,01)
behar izan garai hori 1 (0,01)
behar izan garai hura 1 (0,01)
behar izan garai ukan 1 (0,01)
behar izan gauza aldatu 1 (0,01)
behar izan gauza anitz 1 (0,01)
behar izan gauza asko 1 (0,01)
behar izan gauza bakar 1 (0,01)
behar izan gauza batzuk 1 (0,01)
behar izan gauza bi 1 (0,01)
behar izan gauza erosi 1 (0,01)
behar izan gauza guzti 1 (0,01)
behar izan gauza lortu 1 (0,01)
behar izan gauza molde 1 (0,01)
behar izan gauza ongi egin 1 (0,01)
behar izan gauza oraingo 1 (0,01)
behar izan gizaki bizi izan 1 (0,01)
behar izan gizarte emakume 1 (0,01)
behar izan gizarte esku hartu 1 (0,01)
behar izan gizarte ni 1 (0,01)
behar izan gizarte oso 1 (0,01)
behar izan gorri egon 1 (0,01)
behar izan gorri gu 1 (0,01)
behar izan gorri nekazari 1 (0,01)
behar izan gorri produktu 1 (0,01)
behar izan gorri sentitu 1 (0,01)
behar izan gu agintari 1 (0,01)
behar izan gu antena 1 (0,01)
behar izan gu antzerki 1 (0,01)
behar izan gu arte 1 (0,01)
behar izan gu den 1 (0,01)
behar izan gu erabaki 1 (0,01)
behar izan gu ere 1 (0,01)
behar izan gu errealitate 1 (0,01)
behar izan gu euskal 1 (0,01)
behar izan gu euskara 1 (0,01)
behar izan gu ez 1 (0,01)
behar izan gu gauza 1 (0,01)
behar izan gu hezkuntza 1 (0,01)
behar izan gu indar 1 (0,01)
behar izan gu indargune 1 (0,01)
behar izan gu informazio 1 (0,01)
behar izan gu interes 1 (0,01)
behar izan gu irakaskuntza 1 (0,01)
behar izan gu jardun 1 (0,01)
behar izan gu jokabide 1 (0,01)
behar izan gu mintzaira 1 (0,01)
behar izan gu re 1 (0,01)
behar izan gu sistema 1 (0,01)
behar izan gu sortu 1 (0,01)
behar izan gu tesi 1 (0,01)
behar izan gu tresna 1 (0,01)
behar izan gu unibertsitate 1 (0,01)
behar izan gu uste izan 1 (0,01)
behar izan guzti argi 1 (0,01)
behar izan guzti egon 1 (0,01)
behar izan guzti erantzun 1 (0,01)
behar izan guzti irakurri 1 (0,01)
behar izan guzti latin 1 (0,01)
behar izan guzti modu berean 1 (0,01)
behar izan helburu bat 1 (0,01)
behar izan helburu multzo 1 (0,01)
behar izan hemen ausardia 1 (0,01)
behar izan hemen azaldu 1 (0,01)
behar izan hemen balio 1 (0,01)
behar izan hemen ligatu 1 (0,01)
behar izan hemen sortu 1 (0,01)
behar izan herri eraiki 1 (0,01)
behar izan herri euskara 1 (0,01)
behar izan herri gorakada 1 (0,01)
behar izan herri hori 1 (0,01)
behar izan hizkuntza ahalik eta 1 (0,01)
behar izan hizkuntza araudi 1 (0,01)
behar izan hizkuntza arazo 1 (0,01)
behar izan hizkuntza arte 1 (0,01)
behar izan hizkuntza bat 1 (0,01)
behar izan hizkuntza bi 1 (0,01)
behar izan hizkuntza biziberritu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza eskubide 1 (0,01)
behar izan hizkuntza gizarte 1 (0,01)
behar izan hizkuntza hau 1 (0,01)
behar izan hizkuntza hitz egin 1 (0,01)
behar izan hizkuntza irakatsi 1 (0,01)
behar izan hizkuntza normalizazio 1 (0,01)
behar izan hizkuntza ohiko 1 (0,01)
behar izan hizkuntza politika 1 (0,01)
behar izan hizkuntza politika egin 1 (0,01)
behar izan hori argi 1 (0,01)
behar izan hori arlo 1 (0,01)
behar izan hori baizik 1 (0,01)
behar izan hori benetako 1 (0,01)
behar izan hori egin 1 (0,01)
behar izan hori eskuratu 1 (0,01)
behar izan hori geureganatu 1 (0,01)
behar izan hori hitz egin 1 (0,01)
behar izan hori idatzi 1 (0,01)
behar izan hori kontu 1 (0,01)
behar izan hori kudeaketa 1 (0,01)
behar izan hori landu 1 (0,01)
behar izan hori ordain 1 (0,01)
behar izan hori segitu 1 (0,01)
behar izan hori zehazki 1 (0,01)
behar izan idazle alegia 1 (0,01)
behar izan idazle batzuk 1 (0,01)
behar izan idazle euskara 1 (0,01)
behar izan idazle liburu 1 (0,01)
behar izan ideia ez 1 (0,01)
behar izan ideia garatu 1 (0,01)
behar izan ideia garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan ideia guzti 1 (0,01)
behar izan ideia hedatu 1 (0,01)
behar izan ikasle bera 1 (0,01)
behar izan ikasle galdu 1 (0,01)
behar izan ikasle gehien 1 (0,01)
behar izan ikasle literatura 1 (0,01)
behar izan ikasle premia 1 (0,01)
behar izan ikuspegi feminista 1 (0,01)
behar izan ikuspegi gaina hartu 1 (0,01)
behar izan ikuspegi global 1 (0,01)
behar izan ikuspegi hau 1 (0,01)
behar izan ikuspegi lasai 1 (0,01)
behar izan ikuspegi sistematiko 1 (0,01)
behar izan indar armatu 1 (0,01)
behar izan indar gehien 1 (0,01)
behar izan indar tamaina 1 (0,01)
behar izan indar ukan 1 (0,01)
behar izan informazio ahalik eta 1 (0,01)
behar izan informazio deskargatu 1 (0,01)
behar izan informazio guzti 1 (0,01)
behar izan informazio harreman 1 (0,01)
behar izan informazio hori 1 (0,01)
behar izan informazio kopuru 1 (0,01)
behar izan jakin batzuk 1 (0,01)
behar izan jakin erabakigarri 1 (0,01)
behar izan jakin gaitasun 1 (0,01)
behar izan jende Alemania 1 (0,01)
behar izan jende bildu 1 (0,01)
behar izan jende bizi izan 1 (0,01)
behar izan jende bizibehar 1 (0,01)
behar izan jende guzti 1 (0,01)
behar izan jende hartu-eman 1 (0,01)
behar izan jende hoberen 1 (0,01)
behar izan jende ohitu 1 (0,01)
behar izan jende pagatu 1 (0,01)
behar izan kontu bereziki 1 (0,01)
behar izan kultura elikagai 1 (0,01)
behar izan kultura elikatu 1 (0,01)
behar izan kultura jaso 1 (0,01)
behar izan lan Arantzazu 1 (0,01)
behar izan lan asko 1 (0,01)
behar izan lan aurrera jarraitu 1 (0,01)
behar izan lan bat 1 (0,01)
behar izan lan ere 1 (0,01)
behar izan lan estra 1 (0,01)
behar izan lan euskara 1 (0,01)
behar izan lan garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan lan gela 1 (0,01)
behar izan lan handi 1 (0,01)
behar izan lan hau 1 (0,01)
behar izan lan komun 1 (0,01)
behar izan lan neurri 1 (0,01)
behar izan lan nola 1 (0,01)
behar izan lehen aipatu 1 (0,01)
behar izan lehen aldiz 1 (0,01)
behar izan lehen Eusko Jaurlaritza 1 (0,01)
behar izan lehen feminista 1 (0,01)
behar izan lehen galde 1 (0,01)
behar izan lehen gauza izan 1 (0,01)
behar izan lehen geu 1 (0,01)
behar izan lehen jainko 1 (0,01)
behar izan lehen kontu 1 (0,01)
behar izan lehen lan 1 (0,01)
behar izan lehen zenbaki 1 (0,01)
behar izan liburu digital 1 (0,01)
behar izan liburu eder 1 (0,01)
behar izan liburu ikasle 1 (0,01)
behar izan liburu katalan 1 (0,01)
behar izan liburu sekula 1 (0,01)
behar izan liburu tekniko 1 (0,01)
behar izan modu ageriko 1 (0,01)
behar izan modu arrazional 1 (0,01)
behar izan modu egin 1 (0,01)
behar izan modu presente 1 (0,01)
behar izan neurri estatu 1 (0,01)
behar izan neurri handi 1 (0,01)
behar izan neurri zientifiko 1 (0,01)
behar izan ni egin 1 (0,01)
behar izan ni gobernu 1 (0,01)
behar izan ni hau 1 (0,01)
behar izan ni iritzi 1 (0,01)
behar izan ni mezu 1 (0,01)
behar izan ni prentsa 1 (0,01)
behar izan ni uste 1 (0,01)
behar izan orain eskaintza 1 (0,01)
behar izan orain ez 1 (0,01)
behar izan orain unibertsitate 1 (0,01)
behar izan orain urte 1 (0,01)
behar izan pentsatu arrazoi 1 (0,01)
behar izan pentsatu errealitate 1 (0,01)
behar izan pentsatu hasi 1 (0,01)
behar izan pertsona hori 1 (0,01)
behar izan pertsona horiek 1 (0,01)
behar izan pertsona kooperatibo 1 (0,01)
behar izan pertsona kooperatu 1 (0,01)
behar izan pertsona ofenditu 1 (0,01)
behar izan politika alor 1 (0,01)
behar izan politika giltzatu 1 (0,01)
behar izan politika homogeneo 1 (0,01)
behar izan politika oro 1 (0,01)
behar izan politika orokor 1 (0,01)
behar izan politika ulertu 1 (0,01)
behar izan proiektu gainkostu 1 (0,01)
behar izan proiektu gisa izan 1 (0,01)
behar izan proiektu guzti 1 (0,01)
behar izan proiektu hau 1 (0,01)
behar izan proiektu horiek 1 (0,01)
behar izan proiektu modu 1 (0,01)
behar izan proiektu zibil 1 (0,01)
behar izan toki balorazio 1 (0,01)
behar izan toki bat 1 (0,01)
behar izan toki ere 1 (0,01)
behar izan toki une 1 (0,01)
behar izan tresna ekonomiko 1 (0,01)
behar izan tresna finantzario 1 (0,01)
behar izan tresna horiek 1 (0,01)
behar izan tresna hornitu 1 (0,01)
behar izan tresna tekniko 1 (0,01)
behar izan ume ez 1 (0,01)
behar izan ume ondo 1 (0,01)
behar izan unibertsitate campus 1 (0,01)
behar izan unibertsitate desberdin 1 (0,01)
behar izan unibertsitate ere 1 (0,01)
behar izan unibertsitate funtzionamendu 1 (0,01)
behar izan unibertsitate gai 1 (0,01)
behar izan unibertsitate irakasleria 1 (0,01)
behar izan unibertsitate nazioarte 1 (0,01)
behar izan unibertsitate nazional 1 (0,01)
behar izan unibertsitate proiektu 1 (0,01)
behar izan unibertsitate zerbitzu publiko 1 (0,01)
behar izan uste izan Cano 1 (0,01)
behar izan uste izan ni 1 (0,01)
behar izan uste izan talde 1 (0,01)
behar izan zer ari izan 1 (0,01)
behar izan zer esan nahi izan 1 (0,01)
behar izan zer euskaratu 1 (0,01)
behar izan zer gertatu 1 (0,01)
behar izan zer nahi izan 1 (0,01)
behar izan zer panpox 1 (0,01)
behar izan zer zorpetu 1 (0,01)
behar izan zerbitzu erantzukizun 1 (0,01)
behar izan zerbitzu ikuspuntu 1 (0,01)
behar izan zerbitzu iritsi 1 (0,01)
behar izan zerbitzu ukan 1 (0,01)
behar izan zerbitzu zehaztu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia