Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2009
‎Nerabezaroan, gazteek eurek ikasi behar dute beren buruari mugak jartzen. Baina guztiz gaitzesgarriak diren ekintzak, besteen eskubideak urratzen dituztenak, sistema judizialaren bidez debekatu behar dira.
2010
‎Batzuetan, zigorra erabiltzen dugu gehiegi jokabide txarrei erantzuteko. Eta nik esaten diet gurasoei hauxe galdetu behar diotela beren buruari: zer nahi dugu, haurra zigortu jokabide hori eduki duelako, edo haurrak balio jakin batzuk ikas ditzan nahi dugu?
‎Harrigarri da nortasunari buruzko motibazioak indartsuagoak direla etorkinetan ezinez-eta herriko ikasleetan. Azken hauek behar bada beren burua euskal herritartzat hartzen dute jadanik, etorkinek aldiz ez.
2011
‎Baina hemen, animaliek jatekotz ehiza egiten dute, halabeharrez bizirik irautekotz. Gose direnean jaten dute, eta beren gosearen ala bertze animaliaren heriotzaren artean aukeratu behar dutenean beren buruen alde jotzen dute, malizia handirik gabe. Beraz, pertsona horiek agian ez dira pertsonak, baina ezta animaliak ere.
2012
‎Hezkuntzaren bidez buruzagi berriak berariazko jakituriaz eta prestakuntzaz jabetu behar ziren, ondoren agintari zuzenak izateko. Etorkizuneko euskal gizarteko buruzagiek, argiak lortu behar zituzten, argitu behar zuten beraien burua ikasketez lehendabizi, ondoren gobernamendu zuzenean aritzeko. Ilustrazioaren garaian maila goreneko ikasketak eta ikerketak egin ziren, eta bazirudien etorkizunean euskal kultura, argien bidez argiturik, berriztatu egingo zela.
2013
‎1826an, Jose Mari' a de Echeandiak, Alta Californiako gobernadore mexikarrak, misioetako indioak emantzipatzeko plana promulgatu zuen. Haren arabera, fraideek libre utzi behar zituzten beren buruaz baliatzeko gai ziren neofitoak, eta aurrerantzean mexikar herritarrak izango ziren. Misioz misio, neofitoei jakinarazi zitzaien buruzagi berri bat heldu zela herrialdera—Echeandia bera—, haien laguna izan nahi zuena, eta haien eskubideen alde egiteko prest zegoena.
2014
‎Bide horretatik doaz «erakunde handi» horren jabearen esaldi sonatuetako batzuk, eta sinesgarri egiten dute hori guztia: hala nola «txinatarren gero eta bazar gehiago dago, ahaleginaren kulturan zaildutakoak direlako, Espainiakook ez bezala»; «erabat ados nago lan erreformekin; ni neu, askoz ere harago joango nintzatekeen»; «espainol guztiek galdetu behar diote beren buruari zer egin dezaketen herrialdearengatik». Bai, gizarteko gehiengoa ados egonagatik ere Lan Erreformak neurrigabeki babesgabe uzten dituela langileak enpresariekiko, bada mendetasun maila handiagoak galdegiten dituenik, eta, egitez, bere enpresa-inperioan ezartzen.
‎Etsaia aihertzen zaie sobera bizkor, ikusiz eta galoiak dituzten soldaduak nortzuk diren. Aitzindariek behar baitute beren burua babestu, manuak emanen dituen nagusirik gabe tropak beldurtu eta sakabanatuko liratekeelako, ofizierrak fite lotu dira galoiak jaketarik kentzera, lana bururatzeko hurrengo eguna argitu aitzin,
2015
‎Noraeza horren erakusgarri dira azken urteetan unibertsitateak izan behar lukeenari buruz sortutako askotariko gogoetak, bai eta baldintza berrietan lan akademikoak jazotako aldaketei buruzkoak. Hausnarketa horiek erakusten dutenez, akademikoek askotariko razionaltasunetan birkokatu behar dute beren burua gaur egun, besteak beste, kulturaren eta produkzioaren logiketan, baita identitate anitzetan ere, batik bat, identitate akademikoan eta ikerketazkoan, identitate kulturalean eta kudeaketazkoan, identitate lokalean eta globalean. Praktikan, unibertsitate instituzioaren legitimitatea lekuz aldatzen ari da eta lanaren eraginkortasunean eta etengabeko egiaztapenean oinarritutako legitimitate razional baterantz abiatzen.
2018
‎Rousseauk eta Freudek, biek azaltzen dute zertan datzan emakumetasuna, hots, termino patriarkal modernoak erabilita, zer den femeninoa izatea; halaber, esplikatzen dute horrek berekin dakarrela gizonek beren sexu-eskubidearen legea erabili behar izatea. Emakumeak desira mugagabeko kreaturak dira, beren pasioak sublimatzeko kapazak ez direnak, gizonak ez bezala, zeinek norbanako zibil bihurtu behar baitute beren burua. Kontratuaren teorialari klasikoek (Hobbesek izan ezik, zeren haren kontraktualismoa aski sendoa baita natur egoeran sexu-ezberdintasunak duen esanahi politikoa deuseztatzeko) iradokitzen dute ezen, naturaz, gizonek izan behar dutela ekimena eta kontrola sexu-jardunean, eta ez emakumeek.
2019
‎Emakumeak hiltzen dituzte, juduak hiltzen dituzte, emagizonak eta kristau juduzaleak hiltzen dituzte, halako ideia jasoen izenean hilez gero interesa edo plazera sortzen dien oro hiltzen dute. Mistika negatiboek ukazioak behar dituzte beren burua berresteko. Egiazko gainditzea etorkizuneranzko martxa positibo bat da, gizonen etorkizuneranzko martxa bat.
‎ondorioz, gizonak errefusatu beharra dauka halako emakumea. Biek gorputz eta arima eskaini behar dute beren burua. Eskaintze hori mamitzen bada, leial segitu behar dute betiko.
‎Hala, etxe barrenean egiten duen lanak ez dio autonomiarik ematen emakumeari; lan hori ez da zuzenean baliagarria gizartearentzat, ez darama etorkizunera, ez du ezer ekoizten. Zentzua eta duintasuna izango baditu, integratuta egon behar du beren buruaz gaindi produkzioan edo ekintzan gizarterantz jotzen duten existentzietan: horrek esan nahi du lan horrek, etxekoandrea askatu beharrean, senarraren eta haurren mendeko bihurtzen duela; emakumeak haien bitartez justifikatzen du bere burua:
2020
‎Jakina, fenomeno hau klasismotik dator. Hirietako burgesek kontrafigura hori behar dute beren burua goratzeko, erregeek bufoi txalkorra bezala.
2021
‎Gizarte bezala ere, euskal herritarrek beren komunitatea eraiki dutela esan liteke. Gizarte guztiek behar dute beren buruaren irudikapena. Eta gizarte horiek ez dute irudikapen bat sortuko, asko baizik; askotan, antagonistak izango direnak, gainera.
2022
‎Halere, esaldia ez dago norberaren pentsamendutik hain urruti, antza. Inorena ez den erruarengatik, ordea, denek hil behar dute eta, ondorioz, denek egin behar dute beren buruaz beste. Suizidioaren tabuak garrantzia hartzen du hemen, sufrimendu irrazionalaren aurrean legeztatzen den pilularen bitartez.
‎Mendietan eta basoetan ibiltzen direnek dute aurrez aurre egiten Basajaunarekin, egurginek eta bortuan gaua ematen duten artzainek bereziki; nahi gabe, naski, beti haren beldur baitira denak, eta topaketa horietatik makurrik gabe nola atera izaten da koxka; Baxenabarren eta Zuberoan bildu kondaira batzuetan, hiru egia pentsatu behar dituzte beren burua salbatu nahi dutenek. Hona Muskildiko bertsioa:
‎Bradlowk azaldu duenez, Europako herrialdeek estatu indartsuak dituzte, diru-sarrera trinkoak eta interes tasa txikiak ordaintzen dituzte beren zorraren truke, haiei dirua mailegatzeko prest daudelako mundu osoko bankuak eta inbertsio funtsak. Afrikako estatuek, aldiz, estatu ahulagoak dituzte —BPGaren %17 jasotzen dute zergetan, eta EBkoek, ia %47—; gastu publikoa mugatuta daukate —BPGaren %22, EBkoaren erdia baino gutxiago—; eta interes tasa handiagoak pagatu behar dituzte beren burua finantzatzeko.
2023
‎Arau horrek zioen atzerritik finantzaketa jasotzen duten erakundeek «atzerriko erakunde» gisa erregistratu behar dutela beren burua; GKE gobernuz kanpoko erakundeak eta zenbait hedabide zeuden zerrenda horretan. Herritarrek «antidemokratikotzat» zuten legea, eta, hortaz, protestak egin zituzten.
‎Horrelako ereduek haurrengan duten garrantzia nabarmendu du Landak: «Umeei baliabideak eman behar zaizkie beren burua identifikatuta ikus dezaten».
‎Lege horren arabera, gure bizkarrera dauden espazio irekiek edota sabai altuek" antsietatea", segurtasun eza edota ikusgai gauden sentimendua sortzen laguntzen dute gure subkontzientean (horrela ulertzen da pertsona batzuek jatetxeetan pareta atzean duten eserlekuetan esertzeko joera). Makina horien kontsumitzaileek, ordea, guztiz kontrakoa behar dute aipatu ditugun helburuak lortzeko, makinarekin bakarrik egon, ezkutatuta eta babestuta sentitu behar dute beren burua. Beraz, sabaiaren tamaina oso ondo neurtuta dago, hau da, baxua izango da, horrek segurtasunaren, goxotasunaren eta babesaren sentipena sortzen duelako (Perceptive shelter kontzeptua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia