Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Espezie autoktonoak edo inguruko klimarako egokiak aukeratzea Ura aurrezteko lehen aholkuak lorategirako landareak aukeratzearekin du zerikusia. Garrantzitsua da eskualdeko klimaren ezaugarriak kontuan hartzea zer espezie landatu behar diren erabakitzeko orduan: tenperatura, hezetasuna, haizeekiko tolerantzia, argia, etab. Espezie autoktonoek edo eskualdeko baldintza klimatikoetarako egokiak direnek aparteko zainketa gutxiago beharko dituzte.
2008
‎irakurri, hitz egin, entzun, ulertu, idatzi eta testuak interpretatu. Dena dela, literatura nola eta zein baliabide pedagogikorekin irakatsi behar den erabakitzeko orduan, askotariko iritziak-eta askotan, kontrajarriakdaude. Atal honetan arazo horri helduko diot, eta azken urteotan irakaskuntzaren eta pedagogiaren alorrean egin diren aurrerakuntza eta proposamen nagusiak bilduko ditut.
‎Objektuak zer forma izan behar duen erabakitzeko orduan, iritzi bat baino gehiago dago zientzialarien artean. Batzuk kilogramo bateko siliziozko esfera perfektu bat egin nahian dabiltza; egindakoan, X izpien bidez atomo-kopurua zenbatzeko asmoa dute.
‎Oso ongi: Nafarroako historia delburgotarra (barkatu itsuskeria) aldatu beharra dago, baina susmoa dut guziok ez gatozela bat nola, nora, ezta zer aldatu behar den erabakitzeko orduan.
‎Kontzeptu horren bitartez aintzat hartu nahi da inguruko gizartean zenbat euskaldun dauden, haietako zenbat euskalkidun, euskararen bizkortasuna eta euskalkiaren indarra. Lehenago ere aipatu dugu haietako zenbait, baina abiapuntu gisa zein hizkuntz eredu hartu behar dugun erabakitzeko orduan, ezinbestekoa da ume euskalkidunen ehunekoa kontuan izatea.
2010
‎Laguntzak/ Pizgarriak Argi dago laguntzak eta pizgarriak interes handikoak izan daitezkeela atzerriko inbertsio hori herrialde zehatz batean eta ez beste batean egiteko erabakia hartzeko orduan. Baina, esan dugunez, ez dago batere argi erakunde publikoen laguntzak zein puntutaraino izan daitezkeen erabakigarriak inbertsioa bera egin behar dela erabakitzeko orduan.
‎Izan ere, literatura nola eta zein baliabide pedagogikorekin irakatsi behar den erabakitzeko orduan, askotariko iritziak daude —eta askotan, kontrajarriak— Artikulu honek arazo hori du abiapuntu. Eta hortik abiatuta, euskal literaturaren irakaskuntza gaur egun zein egoeratan dagoen aztertzea du helburu, etorkizunerako erronka batzuk proposatzearekin batera.
2012
‎Donostiako Zinemaldiko zuzendariak, Jose Luis Rebordinosek, «gauzak argi» utzi nahi izan ditu, eta esan du ez dutela «inolako presiorik» jasan film batek Zinemiratik kanpo ala ez egon behar duen erabakitzeko orduan. Gisa berean, argitu du zentsurarik ere ez dela izan, eta hedabide batzuek argitaratutako informazioa «gezurra» dela.
‎Hasiera batean horretara mugatzen zen komunikabideen eraginari buruz aipaturiko teoria, hots, errealitatearen hautemate sozialean komunikabideek agindu ahal zutela zeri buruz pentsatu, gai publikoen lehentasunak edota garrantzi-maila?, baina ez zutela ia eraginik gai horiei buruz zer pentsatu behar zen erabakitzeko orduan. Geroago baina, ikuspuntu horri agendaren lehen maila izendatuta, teoria berak azaldu zuen agendaren bigarren maila bat zegoela (McCombs, 2004; Shah et al., 2009).
2020
‎Zein irizpide daukate ETBko albistegietan Urkullu lehendakariak zenbat aldiz atera behar duen erabakitzeko orduan?
2023
‎-Nik hartu behar dut erabakia orduan-hasperen ironikoa-. Ziur zaude ezin zaitudala iritziz aldatzeko konbentzitu?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia