2001
|
|
3 Aurki itzazu laukizuzen hauen perimetro bera
|
duen
baina A k baino azalera tipiagoa duen F laukizuzen baten dimentsioak...
|
|
3 Aurki itzazu laukizuzen hauen perimetro bera duen baina A k baino azalera tipiagoa
|
duen
F laukizuzen baten dimentsioak...
|
|
4 bai eta perimetro bera
|
duen
eta C k baino azalera handiagoa duen G/ aukizuzen batenak.
|
|
4 bai eta perimetro bera duen eta C k baino azalera handiagoa
|
duen
G/ aukizuzen batenak.
|
|
Laukizuzen batzuek ber perimetroa eta azalera desberdina
|
ukan
dezakete. Adibidez, hemengo laukizuzen guziek perimetro bera dute (80 mm) baina azalerak handituz doaz.
|
|
Laukizuzen batzuek ber perimetroa eta azalera desberdina ukan dezakete. Adibidez, hemengo laukizuzen guziek perimetro bera
|
dute
(80 mm) baina azalerak handituz doaz.
|
|
M k 80 milimetroko perimetroarekin
|
ukan
daitekeen azalera handiena du.
|
|
M k 80 milimetroko perimetroarekin ukan daitekeen azalera handiena
|
du
.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina
|
ukan
lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera
|
duten
bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
Buruketa baten testuaren hastapena ezagutzen da eta ongi ebatzi duen ikasle baten kalkulua ere: lErosten
|
du
... • ·100 (J3+_ a1.35. �),= 7Z6B
|
|
9,35 kg idiki, 13 € tan kg a. Aski diru ote
|
du
–
|
|
13 idazluma, 9,35 € tan bakoitza. Aski diru ote
|
du
–
|
|
A: Kolegioak, 22 gela
|
baditu
. Zenbat ikas/ e dira gelako, batez beste?
|
|
B: Hiri barnera joaiteko, aldian 22 ikasle eramaiten ahal
|
dituen
autobus bat baliatzen da.
|
|
Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar dira. 8 pertsonendako matahamiak egin nahi
|
ditu
, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
Zenbat arroltze du? 4 ► Zenbateko/ uzera
|
du
49 cm2-ko azalera duen karratu baten aldeak?
|
|
Zenbat arroltze du? 4 ► Zenbateko/ uzera du 49 cm2-ko azalera
|
duen
karratu baten aldeak?
|
|
Laukizuzen baten forma
|
duen
ene e/ ge batek 34 hektareko azalera du.
|
|
Laukizuzen baten forma duen ene e/ ge batek 34 hektareko azalera
|
du
.
|
|
Hektarea: (ha) azalera unitatea da. hm bateko aldea
|
duen
karratu baten aza/ era. " Hektometro karratu" ere erraiten zaio.
|
|
Erran nahi
|
du
ene elgean: 34 Eiffel dorre koka daitezkeela.
|
|
2 ha bateko azalera
|
duten
beste bi laukizuzenen dimentsioak (m tan) eman itzazu.
|
|
5 Eiffel dorreak zuzen ha bateko zola
|
balu
, 34 Eiffel dorre koka litezkea Berho jaunaren elgean?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar
|
du
. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko?
|
|
' 61, tt 35 € k 35 x 6,55957 F balio
|
du
, zuzen
|
|
57 € k 57 x 6,55957 F balio
|
du
, erran nahi baita 373,89549 F.
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela
|
baitu
funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
Trenak zenbat km iragan du, distantziaren �ak eginak
|
dituelarik
–Zenbat km gelditzen zaio egiteko?
|
|
0 Azpian, emaitza hastapeneko zenbaki osoa baino handiagoa
|
duten
biderkadurak kalkulurik gabe aurki. f} Biderketa guziak kalkula.
|
|
8 Lehen galdean ihardetsia
|
zenuena
zuzena dela egiazta.
|
|
Eraikitzaileak luzera horren %15a egin du. osoaren 873 milarenak zilatuak
|
ditu
.
|
|
Jada lo ak bilduak
|
ditu
.
|
|
Zenbat ha bildurik
|
du
–
|
|
[I] lkasleak" zenbaki baten 35/ 100en hartzea" eta" zenbaki hori 0,35ez biderkatzea" ren berdintasunari ohartzen dira, kasu bakoitzeko kalkuluek emaitza bera emaiten
|
dutela
, ordena berean ez eginik ere.
|
|
Ofiziale batek saltegi baten zola 684 moketa lauzarekin estali du. Lauza bakoitzak 0,25 m2 ko azalera
|
du
. Zenbateko azalera du saltegiaren zo/ ak?
|
|
Lauza bakoitzak 0,25 m2 ko azalera du. Zenbateko azalera
|
du
saltegiaren zo/ ak, ren_ 1_ hartze
|
|
Zenbat plastiko gramo du perla guzien egiteko?
|
ditu
. .
|
|
A ► Zer da 0,25 € bakoitza balio
|
duten
C ► Liburu saltzaile batek 137 aldizkari, 976 gairen prezioa, bata bestearen gainean altxatu ditu.
|
|
Tre/ Jatuz loditasuna
|
du
.
|
|
Zenbateko goratasuna
|
du
a/ dizkari metak?
|
|
(Hiruki hauek oro egiazko neurrietan agertzen dira.) a1, a2, a3 luzerei ABC hirukiaren altuerak erraiten zaie. Esplikatzen ahal
|
zenuke
zergatik horrela izendatzen diren. Altuera horien neurriak egiazta itzazu:
|
|
Hiruki batek hiru altuera
|
ditu
. A
|
|
1 ► Zenbat pisu
|
dute
bakoitzak 0,250 kg pisu duten 60 kontserba ontzik?
|
|
1 ► Zenbat pisu dute bakoitzak 0,250 kg pisu
|
duten
60 kontserba ontzik?
|
|
2 ► Zenbat pagatuko dut bakoitzak 0,50 € balio
|
duten
249 tinbre?
|
|
Altuerek ebakidura puntu bera
|
dutela
hurrengo ikasturteetan landuko dute. Hemen marrazkien zehaztasunaren kontrolatzeko bide gisa baizik ez da aurkeztua.
|
|
Gauza bera da a altueraren eskuin aldean. Beraz, orokorki hiruki barde arinak
|
duen
azalera laukizuzenak duenaren erdia da.
|
|
Gauza bera da a altueraren eskuin aldean. Beraz, orokorki hiruki barde arinak duen azalera laukizuzenak
|
duenaren
erdia da.
|
|
@ lrudi honek simetria ardatzik ba ote
|
du
–
|
|
Usaian," Goxoa" izeneko opitak 300 gramo pisu
|
du
. Azoka baten karietara, haren masa% 25ez emendaturik saltzen dute.
|
|
Nork
|
du
denbora gutienik eman. Erantzuna esplika ezazu.
|
|
Zeinek
|
du
pisua urrunenik aurtiki. Zeinek du batez besteko emaitza hoberena erdietsi?
|
|
Zeinek du pisua urrunenik aurtiki? Zeinek
|
du
batez besteko emaitza hoberena erdietsi?
|
|
20 € ko billete bat baizik ez
|
du
.
|
|
Opil hori erosiz geroz, zenbat gramo gehiago
|
ukanen
dugu?
|
|
7 ► Lau artzainek beren artaldeak konparatzen dituzte. Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago
|
du
; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago. Lukasek 84 ardi ditu, Mattinek baino 5 ardi gehiago.
|
|
Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago. Lukasek 84 ardi
|
ditu
, Mattinek baino 5 ardi gehiago.
|
|
8 ► Autobus batek 6,963 t pisu
|
du
hutsik. Hiru pertsona igan eta, 7,18 t pisu du.
|
|
8 ► Autobus batek 6,963 t pisu du hutsik. Hiru pertsona igan eta, 7,18 t pisu
|
du
.
|
|
• ABC DE... da. 5...
|
ditu
.
|
|
lkasleekjadanik ikusi dute 0,5ez biderkatzea edo erdiaren hartzea, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea
|
dute
helburu. Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten dute:
|
|
Eskola batek 61 idazluma erost�n
|
ditu
|
|
Manatzean, prezioaren% 35 (edo) aitzinatu behar
|
du
.
|
|
Zenbat diru aitzinatu behar
|
du
–
|
2002
|
|
Nork
|
du
marratü düana hobekienik ikusten? ürtxaintxak a/ a Dedek?
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu behar
|
dituzte
.
|
|
> eta zeinuen erranahia eta zentzua ulertu. Kuboak bata bestearen gainean metaturik irudikatzeak zeinu bakoitzaren erranahia emaiten
|
du
: zenbaki ttipiena erakusten du puntak.
|
|
@ Kalkulu zalua: 61 orrialdean bezalako jarduera, 10eko batura
|
duten
[fil Batuketa deskonposaketetan, batuketetan ari izanez bereziki, bai eta 10 1 eta 10 2 motako 10enei ohartu. kenketetan.
|
|
10 baino gehiagoko bildumak antolatu, kopurua aiseago egiaztatzeko. Horrela, zenbakikuntza erraiten
|
du
irakasleak eta 10erainoko hamartarrera buruz ari gara, zenbakiak gisa honetan pentsatuak baitira: 11= 10+ 1, 12= 10+ 2, etab. osagaia idazten dute ikasleek.
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar
|
dituzte
65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu"
|
dituztenetik
orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
� Kalkulu zalua (ikus 34 or.): n 1, n 5 motako kenketak eta kendura 5 edo 1
|
duten
kenketak (n � 10 izanez).
|
|
[fil Problema iruditan: bilduma handien zenbatzeko 10naka biltzeak
|
duen
abantailari ohartu.
|
|
[g Problema iruditan: bilduma handien zenbatzeko 10naka hitzen erranahiaren berrikusteko (4 agindua), gauza bat bi tokiren" artean" kokatzeko (4 eta 5 aginduak) bai eta" barnealdea" eta" kanpoaldea" hitzen erabiltzeko (5 agindua). biltzeak
|
duen
abantailari ohartu.
|
|
" katearen jokoa" eginez: haur batek lehen doblea erraiten
|
du
(" 1+ 1, 2"); beste batek ondokoa, etab.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez
|
baitituzte
, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
10ekoak osatu. Satura 10
|
duten
bi zenbaki inguratu eta elkarlotu egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu delarik (113 orrialdean ikus).
|
|
(6] Buruketa: zenbakien idazkerak (billeteetan eta txanponetan ageri dira} edo bildumen marrazkiak erabiliz (gauza bakoitzak euro 1 balio
|
duelarik
) batura atzeman daiteke.
|
|
[[] Lan bera haurrek billeteak eta txanponak berek marraztu behar
|
dituztelarik
. doazkion buruketak
|
|
� Zenbakien diktaketa 89raino Zenbakien tau/ a Kanikarrek eta Dedek bezala jokoarekin hasten da (fitxategiaren bukaeran ikus) 80tik 89rainoko zenbakien ezagutzeko. 80 laukitxoko deskonposaketak erran molde egokia
|
du
: " laurogei" 4 aldiz 20 da.
|
|
Gero luzerak binaka hamarrekoa gainditu erkatuak dira. Paper xingola baten erabiltzen ikasten ahal
|
dute
haurrek, luzeren markatzeko, duda izanez geroz. (99 orrialdean bezala).
|
|
" n supizteko bezain luzea da" eta" n supiztekoren luzera
|
du
".
|
|
Emaitza 20 baino bi jokamolde hauek baliatuko ditugu: kanikak 10naka kontatzen ditugu" hamar, hogei, handiagoa da baina ez
|
du
ondoko hamarrekoa hogeita hamar, berrogei, berrogeita hamar... eta zazpi, berrogeita hamazazpi") eta kutxa gainditzen. Adibidez:
|
|
11+ 7, 12+ 8, 10+ 4, 13+ 5.. (107 orrialdeko erran molde bera) erran nahi
|
duela
azalduko dugu.
|
|
5eko kutxa erabili batuketaren ezagutzeko gehitze egoeran: 1+ 3.. erran nahi
|
du
kutxan badela jadanik kanika bat eta beste 3 gehituko direla. Batuketaren trukakortasuna (1+ 3, adibidez, 3+ 1 bezala kalkula daiteke) 39 orrialdean ikusiko da.
|
|
[fileta [g: Gehitze bati doakion batuketa idatzi eta kalkulatu. lkasleek egiteko bera
|
ukanen
dute beste testuinguru batzuetan (ikus, adibidez, 44 eta 60 orrialdeetan).
|
|
irakasleak zenbaki Bestalde, zeroa sartzen da hemen: zero bat erraiten
|
du
eta ikasleek dagokion erhi kopurua ahal bezain zalu erakusten dute. gehitzen delarik," ez da fitsik gehitzen".
|
|
Q9 Zifrazko idazketen irakurketa: irakasleak xingolan ageri diren zenbakietatik bat erraiten
|
du
," bederatzi" adibidez, eta kolore bat," berdea" adibidez; ikasleek 9 zenbakia aurkitu behar dute eta zenbaki hori inguratzen duen zirkulua berdez margotu.
|
|
Q9 Zifrazko idazketen irakurketa: irakasleak xingolan ageri diren zenbakietatik bat erraiten du," bederatzi" adibidez, eta kolore bat," berdea" adibidez; ikasleek 9 zenbakia aurkitu behar
|
dute
eta zenbaki hori inguratzen duen zirkulua berdez margotu.
|
|
[fil Satura 3, 4 eta 5
|
duten
2 zenbakiko batuketak 3 zutabetan antolatu.
|
|
[[] 25 orrialdean, berdintza zenbaitek 4 edo Seko batura
|
dutela
ohartu dira ikasleak. Orain haien aldi da zerrendatzea.
|
|
� 10 kanika eduki ditzakeen Kanikarren kutxa handia baliatzen da Gtik 10erainoko zenbakien egituratzeko, 5 eta 10 ezaupide direla. Bitan antolatua den kutxa handi honek 5 laukitxo
|
baditu
aide bakoitzean.
|
|
Memoria lantzen da galdeketaren erritmoa pixkanaka azkartuz. Hemen gehienik Seko batura
|
duten
batuketak dira.
|
|
[[) eta [g: Urtxintxak 6 kontatzen du; 6 kontatzen [Q] Kanikarren kutxa irudikatuz kalkulatu.
|
du
eta 9 berriz kontatzen. Kanikarrek Beste ariketa zenbait egin daitezke kalkulatzen du:
|
|
Urtxintxak 6 kontatzen du; 6 kontatzen [Q] Kanikarren kutxa irudikatuz kalkulatu. du eta 9 berriz kontatzen. Kanikarrek Beste ariketa zenbait egin daitezke kalkulatzen
|
du
: kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita.
|
|
Kanikarrek Beste ariketa zenbait egin daitezke kalkulatzen du: kutxan 6" ikusten"
|
du
; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita. [Il Gehiketari doakion berdintza egin.
|
|
39 orrialdean bezalako jarduera. lrakasleak hauxe dio, adibidez: " Kasu kutxan [fil Zenbakien irudikatzeko bi molderen arteko lehenik emaiten
|
duzuenari
: bi gehi sei berdin...
|
|
[QJ Lehen aldian, scenarioa gisa honetan eramaiten
|
du
irakasleak: 9 2, 4 2, 9 1, 5 1 eta 7 2 (ikasleek emaitza arbelean idazten dute).
|
|
9 2, 4 2, 9 1, 5 1 eta 7 2 (ikasleek emaitza arbelean idazten dute). Horretako, 4tik 10erainoko puntuak
|
dituzten
zazpi kartoi apailatu behar dira. Ongi atxiki behar dira, adibidez behereko kartoian 5 puntuak erakuts eta gainekoak gorde.
|