2000
|
|
Bai, baina garai batekoen aldean, gaurko bertsolarien bizimodua oso erraza da. Justu
|
gu
bertsotan hasi ginen garaian, hasi zen jendea kantatutako egunean etxeratzen. Kotxeak beranduago etorri ziren, baina motoak baziren...
|
|
Bai. Gure kantutegia eta ibilbidea landu ahala sentitzen hasi ginen gure lana pixka bat gehiago aberastu behar genuela, eta
|
gu
baino trebeagoa zen norbait ongi zitekeela gurekin biltzea. Pierpol Berzaitzekin topo egin genuen, suertez, ostatu batean kantuz ari ginela.
|
|
Gero, gaurko gazteek urtekoek guk ez genuen kapazitatea dute. Politikan ardura hartzeko
|
gu
baino prestatuagoak daude. Aztertzeko eta ekintzarako guk ez genuen gaitasuna erakusten dute.
|
|
Fuina edo lepazuria bezain kuriosoa, izpiritua beti pil pilean, berritasun guzietaz gose, jendetasunez josia, hona ene ustez, hi bezalako gizon tipito batek behar ukan dituen laguntzak
|
gu
biak elgarren anaia bilakatzeko. Ez ahantz etxetik pasatu behar duala, kantaldiak utzi baldin badituk ere, hire lana ez duk horretan gelditzen.
|
|
¿ Zer naizu gauza aundiyagorik lu kontubak baño? Ori da biarrena, eta
|
gu
bizi gera nola ta nundik jaten degun jakiñ gabe. Lurrak ematen ez badu, ez da ezer mundu ontan"
|
|
Bataila horren jarrera muturrekoenak Bizkaian gertatu ziren, batzuk tanborrarekin idatzi nahian eta beste batzuk bizkaieraren edozein usain kendu nahian. Horregatik, Iparraldean kontua leunago joan da eta gauza asko gorde egin dira; eta
|
gu
ere Iparraldera begiratzean kontu handiz aritzen gara. Testuinguru formalenetan ere, etxe honetako lehendakariak, Haritchelarrek, bere euskalkian hitz egiten du eta ez da ezer gertatzen.
|
|
Eta
|
gu
oraindik ere ez!
|
|
Alde horretatik, unean uneko pentsakerak, ideologiak, gaurkoetatik zein desberdinak diren ere garbi ikusten da. Eta mende bat barruko euskal herritarrek nola ikusiko gaituzte
|
gu
–
|
|
Apaizak
|
gu
bezalako pertsonak dira, ezta. Bada, gure grina eta desio berberak dituzte orduan
|
|
Neurriz kanpokoa iruditzen zait. Nire gizonak esan zuen behin, eta askotan gorde dut hori buruan,
|
gu
bonsai bat bezalakoak garela. Behar dugu beste herri arruntek duten guztia, hori bai, txikia.
|
|
Almuniari esango nioke espainol ona dela, eta ez duela Espainiaren interesen aurka doan ezer egingo. Berak ere
|
gu
nazionalistak garela dio; haiek beren nazionalismoa defenditzeko bitarteko militarrak dituztelarik. Hemengo PSOE gainera alderdi espainola da; ez du berezko nortasunik.
|
|
ETA desagertzen den unetik etorriko zaizkio aukera handienak Euskal Herriari: euskal abertzaleok zentzuzko gauzak elkarrekin egiten hasten garen unetik, gizarteari bere interesak hobekien defenditzen ditugunak
|
gu
garela erakusten diogun unetik...
|
|
Momentuz, ez dirudi banatzaileak prest daudenik. Ez baita errentagarria,
|
gu
, hain hutsaren hurrengo izaki. Katalunian ez bezala, non hizkuntza kuotak laster indarrean jartzekoak diren, hemen, zinemara joan nahi izanez gero, erdaraz ikusi behar derrigor.
|
|
Eta zurrunbilo honen erdian aldiz,
|
gu
, emakumeok, pobrezia eta mixeri gorrian (3 pertsona langabetuetatik 2 emakumeak dira), lan merkatuaren aukerak zabaldu direlaren inguruko hausnarketak geroz eta gehiagotan entzun behar ditugularik, eta horietan bizi ditugun oztopoak, diskriminazioak, sesgoak, mailaketak... alde batera utziz eta horiek gainditzeko bidean baleude bezala tratatuz, geroz eta gehiago emakumeon pobrezia hazkorra ahantz...
|
|
Beno! Orduan jende mordoa etortzen zen
|
gu
ikustera eta orain aizkolari onenak jarrita ere plaza betetzeko komeriak izaten dira... Beste behin Azpeitiko zezen plaza osoa bete zen:
|
|
Ezta pentsatu ere! Gainera
|
gu
bertsotan hasi ginen garaian, orain baino gutxiago ibiltzen zen bertsotan. Gogoratzen dut Uztapidek 91 herritan kantatu homen zuela urte batean, eta hura ikaragarria zen ordurako.
|
|
Poesia sumiso bat sortu nahi dugu? Gure aurrekoek atzamarrez bidea ireki zuten eta gaur
|
gu
hemen Jaurlaritzako sariketen" idazle" bilakatu gara. " Idazle" deitu ahal bazaio behintzat.
|
|
Datorkigun munduaren erresistentzia gisa, alegia. Eta
|
gu
hortan saiatzen gara
|
|
Ez dakit non gauden, baina galbidetik gertu behintzat bai. Hala ere, ez dut uste telebista eta bideo kontsolek txotxongiloak eta
|
gu
sekula desagertaraziko gaituztenik, gure indarra benetakoak izatean datza-eta.
|
|
Halaxe, Donostian uda pasatzen ari zela, egunkarian irakurri eta zapla! korrika joan zen
|
gu
ikustera.
|
|
Elianen aferak ordea, herria elkartzea eragin du umea Kubara itzuli dadin. Gurekin alderatuz gero,
|
gu
" Mambo erregeak" garen arren, Haiti edo Nikaraguan baino hobeto daude Kuban, oinarrizko beharrak beteta dituztelako. Ez duzu kalean umerik ikusten, denak eskolan daude
|
|
Eta koadrila bildu eta taldeko agurra prestatzea, doinu berri eta orijinaletan, baina beti" irabaziko dugu" mezuarekin. Eta eskolartekoa da ikastolak antolatzen duen autobusa, eta gelakideek zipriztindutako pankartak" aupa
|
gu
, oe, oe, oeee!", eta buila, eta buila, eta buila. Eta kantatu behar duenarentzat eskolartekoa da publikoaren olatu artean pasatako tragoa...
|
|
Komunikazioa ez ezik, ikusmolde bat, logika bat ere baduelako. Egin kontu," gora
|
gu
eta gutarrak" esaldiaren esanahia ulertzeko euskara ikasi egin behar da, ez da aski norbaitek azaltzea.
|
|
Ezin da ulertu nola Euskadiko Orkestrako musikarientzat hainbeste diru dagoen eta arte eszenikoentzat berriz, hain gutxi; aurrekontua barregarria da, egundoko desoreka dago. Baina ez pentsa, antzerki arlokoak ez gara ahaztuenak, dantzakoak
|
gu
baino okerrago daude-eta. Kultura izanda gure nortasunaren adierazle, nekez konprenitzen da plangintza orokorrik ez egotea arte eszenikoentzat, horrela nola bultzatuko da besteengandik hain ezberdin egiten gaituen euskal nortasun hori?
|
|
Areago, gure ildoan eta jokabide politikoetan baztergarri diren instituzioetan ere babesa eskaintzen diogu EAJri eta dagoeneko azaldu diogu prest gaudela Jaurlaritza sostengatzeko aipatu bidean abiatuz gero. Baina
|
gu
ez gara geldi egongo, EAJk eta EAk jarrera noiz aldatuko zain, eta prozesuarentzat ardatz diren gaiak presoenean, esaterako sendo bultzatuko ditugu.
|
|
Eta egokitu zaigunagatik,
|
gu
hizkuntzaren militanteak ere bagara.
|
|
Ezagutzen dut euskal idazle bat,
|
gu
baino zaharragoa, esaten duena bere ondoren ez dela merezi duen ezer idatzi eta ez duela irakurtzen denbora galtzeko asmorik.
|
|
Pott bandaren mitifikazio bat badago. Seguruenik
|
gu
bezala elkartzen ziren gazte talde bat izango ziren. Baina gure ikuspuntutik ikusita oso desberdina da.
|
|
Eta Ingalaterran, proportzionalki, poesia gutxiago irakurriko dute, seguruenik, hemen baino. Baina haiek dirua dute, industria dute, handiak dira, eta
|
gu
haiei begira gaude. Haiek bezalakoak izan nahi dugu, baina hori baztertu eta katakunbak onartu behar ditugu.
|
|
Aste batzuk geroago, abenduaren 22 eta 23an bildu ziren berriz semearekin Iparraldean. " Berak ordua jartzen zuen eta hara gindoazen
|
gu
, ezin ginen gure kabuz joan". Garaiko klandestinitate kontuek ala eskatzen zuen eta etxebarriatarrek ere hala egiten zuten.
|
|
Laguntza handia dago egurra lortzeko ere. Gipuzkoa mailan aldiz, Kirolgi hasia da
|
gu
laguntzen. Giro gehiago sortu behar da.
|
|
Garai hura ez da berriro biziko, baina galdu... galdu, ez dut uste galduko denik, jende berria ateratzen ari delako, Bizkaia aldean batez ere. Jakina,
|
gu
bezalako" kasta" izango duenik ez da izango, sufrimendu eta sakrifizioa eskatzen du-eta. Gastu handia duen kirola da gainera, kamioi bat egurrez betetzeak 600.000 pezeta balio badu, kontuak atera.
|
|
Ingelesez dugu liburua baina gaztelaniaz eta euskaraz izango dugu udazkenean, okerrik ez bada. Orduan euskaldun gehiagok irakurri ahal izango du
|
gu
barrutik ikusi gaituen amerikarraren liburua. Atzerritarra izanda ere Mark Kurlanskyk bertakook erabiliko genituzkeen erreferentziak erabiliz idatzi du gure iraganaz eta orainaz.
|
|
Corcegarako itsas saltoa Marsella edo Nizatik egin ordez, Italiako Pisaraino autoz joan ginen," bide batez" lagun zaharrak agurtu eta pasta eta kafe ona probatzearren. Uztailaren 8an," Gora San Fermin!", lepoan zapi gorria lotu eta Livornoko portuan autoa eta
|
gu
" zodiac" erraldoi gisako baten barrunbeetan murgildu ginen, ordu pare baten buruan, ohartzerako, italiarren ahotik jada Korsika," La corsica" bihurtua zen lurrean lehorreratzeko.
|
|
Alde batera begira Pirinioa irudika daiteke eta bestera aldiz, Mediterranioa etengabe jarraika datorkizu. Mendi arteko txokoetan, kalatxo erdi galduak ezkutaketan jolasten eta turkesa koloreko uretan
|
gu
. Macinaghju, Ruglianu... irlaren ipar adarretik, Centuri, Morsaglia, Pinon barrena, Patrimonio ingurura egin genuen, ardoaren zonaldera.
|
|
Turistak,
|
gu
eta beste despistaturen bat paraje honetan. Bide ertzeko trafiko seinaleak, guztiak bala zuloz dekoratuak, punteria entseatzeko diana perfektua ziren nonbait.
|
|
Txerriak eskibatuz, beraz, mendebalderantz jo genuen, harrizko hondartza zabaletara. Mendiak itsaso harroaren zaindari eta ehunka metrotan, behin hippy izandako guraso" betiko gazte" horietako batzuk biluzik, euren seme alabatxoak bainujantzia inondik erantzi nahi ezik, bakea eta
|
gu
.
|
|
Honenbestez, ipar hego dexenteko bira egina genuen eta Korsikaren inpresio bozeto bat ekarriko genuen bueltan. Eki kosta, turistaz gainezka egongo zelakoan (eta
|
gu
ondoegi ohituta), hondartza pare batean oin urratsak mareari utzi eta Bastiaraino ia zuzenean igo ginen. Hiru asteren buruan, berriro Bastia, berriro barkua, berriro Livorno.
|
|
Uste dut gu hasi arte ez zuela arrakasta handiegirik gazteen artean. Orduko gazteena nire aita izango zen,
|
gu
baino belaunaldi bat goragokoa; beraz tarte dezentea zegoen urteei dagokienez bi multzoen artean. Aitaren adin horretan bertsozaletasuna bizirik zegoen, baina gazteen artean oraindik sartzeko zegoen.
|
|
Gero Nagore Fernandez eta Urko Atxotegi ibili ziren, nahiz ikasketengatik bertsolaritza utzi behar izan zuten. Ez dut erranen gurekin gauetik atera eta eguzkia piztu dela, baina
|
gu
hasteak agian gazteen arteko mugimendu hori sortu du.
|
|
Orduan, Hegoaldean 70eko hamarkadan bezala, Iparraldean 90ekoan aldatu da. Nik uste dut
|
gu
hastearekin gazteak zaletu direla.
|
|
Erranen nuke
|
gu
hasi aitzin Iparraldeko bertsolaritza mugatua zegoela, kultura mailan. Eta estereotipo bati, baserritarrarenari, erantzuten zion.
|
|
Eta estereotipo bati, baserritarrarenari, erantzuten zion. Orain, bereziki
|
gu
bertsolaritzara ekarri gintuztenei esker, bertsoa konplexuagoa izatea eta baita gazteei zabaltzea ere lortu da.
|
|
Baietz uste dut, nonbait Iparraldeak zuen handiena. Orain garen belaunaldiko bertsolariak ez bagina azaldu, bai
|
gu
, bai gure atzetik datozenak, hurrengoak ere ez ziren etorriko, etenak etena ekartzen duelako; eta egoera horretatik ateratzea ez da erraza.
|
|
Batzuekin hobekiago eta besteekin pixka bat gaizkixeago pasatzen da. Hegoaldekoak ginela eta ez Iparraldekoak leporatua izan zaigu; eta hori, normala denez, ez zaigu gehiegi gustatu,
|
gu
Iparraldekoak garelako eta gurasoen odolak ez jatorriak ez duelako zertan sartu beharrik. Baina uste dut azken finean txikikeriak direla, eta horiei begiratu gabe segitu behar dela aitzina.
|
|
Uste dut
|
gu
hasi arte ez zuela arrakasta handiegirik gazteen artean. Orduko gazteena nire aita izango zen, gu baino belaunaldi bat goragokoa; beraz tarte dezentea zegoen urteei dagokienez bi multzoen artean.
|
|
Hots, Ajuria Enearen bigarren aroa aipatzen dute. Eta
|
gu
ez gaude prest hortik joateko. Gu lehendakariak deitzen duen bakoitzean joan egingo gara hitz egitera.
|
|
Hantxe egoten ginen hilabete osoa eta gero buelta. Orduan itzulerakoan etortzen zitzaigun furgoneta bat ateratako gauza guztiak San Telmora ekartzeko, baina
|
gu
geu berriro motoan bueltatzen ginen. Beste garai batzuk ziren, sosik ere ez genuen-eta.
|
|
Ez dut herraz erraiten. Gaineratikoak,
|
gu
sekularrok, ondotik heldu gara beren ustez. Hori guztia inkontzienteki gertatzen da, baina funtsean holako zerbait badela pentsatzen dut.
|
|
" Irratilari berri hauek askatasun osoa dute nahi duten formatoa asmatzeko. Gainera,
|
gu
ez gara sartzen haiek adierazi nahi duten gauzetan", adierazi digu Isabele Barreitx kazetariak.
|
|
Lau urte egin nituen horrela, gero arraunean hasi eta estropadak irabazten hasi nintzen, Espainiako Txapelketak eta horrelakoak, eta orduan lehorrean gelditu arazi ninduten elektrizista. Baina beti itsaso inguruan ibili gara
|
gu
, beti kresala azalean, beti gazituta!
|
|
Orduan, proiektu on batekin atera gura duzu, zertxobait nabarmendu daitekeena. Esaterako, orain Iñaki Elizaldek luze bat egiten badu, badakit zein lana izanen dudan, bere narratiba ezagutzen dudalako eta
|
gu
bion artean halako konexioa dagoelako. Ahatik, Espainian pelikula asko egiten da baina erdia baino ez da estreinatzen eta ikusi, hamar besterik ez.
|
|
Gainera literaturak eta literaturak daude:
|
gu
beti literatura handiagoei begira egoten gara ezinbestez. Gaztela niazkoa, edo Frantziakoa edo ingelesa da erreferentzia, baina literatura horietan asko da merkatua, dirua, mamoneoa.
|
|
Jar ditzagun, beraz, beharrezkoak diren terapia guziak martxan eta gureak diren erremedioak erabil ditzagun. Zeren jakin badakigu ikertzaile mamu horien lana
|
gu
itotzean datzala.
|
|
EBPN ez dago soilik goi mailakoen eskuetan, ez dago politika orokor baten baitan bakarrik, udaletako zinegotziek ere euren herrietan lan egin behar dute. Badakigu
|
gu
tartean gaudela eta artekari lana egiteko prest gaude.
|
|
Garbi daukagu, beraiek betetzen ez dituzten esparruak Jaurlaritzak beteko dituela eta
|
gu
horretan laguntzeko prest gaudela. Beraiek erantzuten ez badute, guk erantzungo dugu, geure proiektua aberri proiektu bat delako.
|
|
" Oraingoz orai pikotara joan ez gaitezen bide bakarra geratzen zaigu: beti
|
gu
eta beti hemen, lanean ahalik eta jatorren jarraitu"
|
|
Demokrazia ona da, demokratizazio prozesua eragozten badu eta hemen ere, Espainiako kasua paradigmatikoa da, Perukoa edo Turkiakoa bezalatsu. Ordezkapen sistemak, alegia gehiengo
|
gu
txiengo sistemaren arabera mugitzen denak, eskubideen menpekoa izan behar du beti, eta ez alderantziz, agertzen zaigun bezala.
|
|
Besterik gabe, beste jardunbide bat da, eta gizartean bere lekua badu, utzi bere bidea egiten. Besteen esanak esan,
|
gu
konturatu gara guri balio digula eta gainera sortzaile bezala esperientzia aberasgarri bat ari garela sortzen, baita proiektu soziokultural bezala ere, baduela bere lekua. Elkartearen inguruan proiektu autoeratu bat sortzen ari gara euskal lurralde guztietan, bertsolaritzako agente guztien partaidetzaz, eta gizarte esperientzia bezala ere ezaugarri interesante batzuekin.
|
|
Erantzuna jarrera sortzailean dago. Eta erantzuna
|
gu
joango gara ematen, sortzaile bezala eta Elkarteko mugimendu bezala.
|
|
Esaterako, epaileok holako manifestazio batean egotea kontraesan bat litzateke. Azken funtsean,
|
gu
botere bat gara eta gure lana erabakiak hartzea eta berauek inposatzea ere bada. Bateon bati inposatu egiten zaio gure erabakia.
|
|
3\. Kontuan hartzeko hirugarren faktorea
|
gu
geu, euskaltzaleok, izan gara. Lan asko egin da eta asmatu ere askotan, bistan da, baina ordua da erabili ditugun diskurtsoen kritika egiteko.
|
|
Hau zergatik gertatu den jakitea garrantzitsua litzateke: identitate sakon baten nahiaren isla, edo denok berdintzeko joera duen etorkizun globalean izakera edo begirada propioa izateko, edo abizen, toponimo eta historia hurbilez beterik oraindikan dugun paisaiarekin bat egiteko... edozein arrazore dela gizartea aitzinago ibili baita
|
gu
baino.
|
|
Eraginkorra den ezer gutxi egin dezakegula iruditzen zait, baldin eta
|
gu
arnas hartzeko espaziorik gabe ere uzten gaituen, eta euskararen aurkakoei aukerak eta legitimazio antzeko zerbait ematen dizkien bortxakeria eta erasoen egoera honek jarraitzen badu. Hala ere, egoera hori konpontzeko, ez batzuek eta ez besteek aukera handirik ematen ez digutenez, geureari eustea besterik ez dugula iduritzen zait.
|
|
Liburu hau plazaratu zenez geroztik gure artean hainbertzetan aipatu den zorioneko metaliteraturaren deskubrimendua dugu. Jadanik idatzitakoa,
|
gu
denon eskura, jolasgai eta idazgai." (23 or.)
|
|
Halere liburuari hasiera ematen dion" Irakurtzailearentzako abisua" hitzaurreak aditzera ematen du itxaropentsuagoa den oreka berreskuratze saioan ari dela poeta bere baitan: " euskal poesia itsasoaren eta lurraren mugaldeko marinel ostatu bat legez imajinatu nahi nuke, eta bertan eseri, ezen eta
|
gu
pirata ingeles hark esan zezakeen bezala tolerantziarako eta taberna batetan edateko jaio gara." (9 or.)
|
|
Estiloari dagokionez, Egunkariako beste iruzkingile honek adierazitakoaren iritzi berekoak gara
|
gu
ere:
|
|
Hortaz, ipuin hauetan aurreko bildumako ipuinen ezaugarri bertsuak aurki daitezke. " Ipuinek badute
|
gu
harritzeko gaitasuna, darabilten umore beltza dela eta (zenbait kasutan makabroa ere badena), fantasiaren eta errealitatearen arteko mugan baitaude, bukaerako ustekabeak harritzen gaituelako." (Egunkaria VII) Ondorioz, aurreko bildumari buruz esanikoa bilduma honi buruz hitz egiteko ere erabil dezakegu.
|
|
Hau da hau, XX. mende bukaeran, bidea bideratu ezinik! Onak gaude
|
gu
Europa Batua bultzaraziz mundu hobe bat lortu ahal izateko. Alajaina!
|
|
Hizkuntza guztiak dira errespetagarriak eta normalena da
|
gu
guretik joatea, besteak errespetatuz eta gurea errespetaraziz.
|
|
Ni/ neu; zu/ ceu; à/ bera;
|
gu
/ gueu; zubec/ ceubec (zeubec); areec/ eurec
|
|
Beraz, honela uler dezakegu eremu publikoa: hedabideek mugatzen dutenesparruko komunitateko kideek, hedabideen bitartez, bata bestearekin kontaktuan jarrieta beren burua?
|
gu
–gisa osatzen duteneko eremua.
|
|
Pentsatzen dut, dena izango dela munduan beharrezkoa. Baina
|
gu
ez gara inperiorik eta gurea eginnahi dugu. –China no puede ser gobernada del mismo modo que la republica deLucca?, esaten zuen Voltairek oso modu plastikoan.
|
|
Hona hemenzertan datzan idazki honen interesa: garrantzizko arazoa izan arren, oso
|
gu
txitanaurkitzen direla Internet ek lanean eta langabezian duen eraginari buruzko azterketa serioak.
|
|
Martin Aranburu (EA): Gradualitatearen aldekoak gara
|
gu
. Bestela, biharbertan Euskal Herri osoan autodeterminazio eskubidea martxan jartzen badugu, Iparraldean galdu egingo genuke, Nafarroan ere bai; eta Erkidego Autonomikoanirabazi egingo genuke, baina Araba hortxe geldituko litzateke.
|
|
kontuan izanik prozesua oso korapilatsua dela eta alderdien artekozenbait desberdintasunek konponezinak diruditela, hori guztia ez ote da ondasunakbanatzeko saiakera hutsal bat? Eta hori, ez ondasunen jabe
|
gu
ez garelako, jabe izateko aukerarik izango ote dugun ez dakigulako baizik?
|
|
Perls en arabera, ametsetan
|
gu
garena proiektatzen dugu. Gestalt Terapiakoaintzindari hauek, Polster ek eta Polster ek, honelaxe diote:
|
|
Ametsen tratamenduan jokamoldeak edo rolakerrepresentatzearen onura honela azaldu digu Perls ek: , ametsetan munstro batgure atzetik badator eta
|
gu
munstro hori bihurtzen bagara, amets gaiztoa desegingoda. Munstro horretan zenuen energia berreskura dezakezu, beste gauza batzuetanerabiltzeko.
|
|
Beste batentzako gara lehenik objektu. Beraz
|
gu
geutasuna hasieratik dago besteari lotua. Bigarren une batean subjektua beretzakobilakatuko da objektu (nartzisismo garaia), beste horrentzako izan denaren antzera.Hala, haurrak bere burua gurasoek tratatu duten moduan tratatu eta ulertuko du.
|
|
Jose Luis pertsonaia konplexua da. Izaitez, gizasemeak oro bezala,
|
gu
denoklegez. Ez dut, bada, gauza handirik erran; gehienez, topiko bat.
|
|
Ez dut, bada, gauza handirik erran; gehienez, topiko bat. Zeren eta,
|
gu
denonartean, zein ez dea, bitxia?,, berezia??
|
|
Mikel Barandiaran Alkorta bata (geroago Iberdueroko Nuklear Sailekoburua izanen zena), eta Txillardegi bertzea. Biak hasi ziren sozialismo klasikoarentestu nagusiak
|
gu
denon eskuetara ekartzen.
|
|
Berezia izatearena titulu potolo batean eramatea, nobleziarena kokatzea bezain alferrikakoa izanen da, banan banan eta denok baterageure kulturaren jabe ez garen bitartean. Kode genetikoaren baitan ezkutatzen denkultura ikas dezagun,
|
gu
geu zertaz osaturik gauden (ezagutzen duguna gara); beraz, kulturalki izan gaitezen ekarri dut genomaren gaia. Oraindik gure ezjakinduria zeinhandia dugun adierazi eta salatzeko asmoz, besteen jakinkeria bezain handia, hainzuzen.
|
|
Lur gabeko internautak bezalaunibertsaltasunaren mezulari agertzen diren sasi ilustratuek beren interesakdefenditzen dituzte, ez gizakiarenak. Lur horren ezaugarriak ezagutu behar ditugu etagureganatu,
|
gu
ere lurra baikara.
|
|
sentimenduek. Ezagupen eremukoak izan ez badira ere, ulermenarekin batera sentimenduak ibili dabiltza aberri defentsan, nortasun propioarendefentsan,
|
gu
eta gutarrak garenon ezinbesteko maitasun eta afinitatean. Ez dagonortasunik ez eta kulturarik sentimendurik gabekorik.
|
|
Sinesmen eta lagunen atal honetan, euskaldunekin kasu. Ematen du harro sentitzen garela,
|
gu
eta gutarrak ingurukoak baino zuhurragoak izan omen garelako, baina, egia berdadero, eta funtsezkoenaren esploratzaile porrokatuak gara maizegi, etaabsolutua aurkitu nahi dugu absoluturik ez dagoen munduan.
|
|
Ez,??. Neure alabarenadiskidea eta hura berdinak dira, harako haien berdinak, hor gara
|
gu
, hazten ari dira, erakusten ari gara, ezberdin dena interes komunetan bil daitekeela, nahiz beharrezkoez izan guztiok bat bera izatea. Elkarkidetasunak edo auzolan adigaiak erakusten duenmodura:
|
|
Testu horretaraino iristeko Ministeritzan zer nolako lanketa egin zen ez daki
|
gu
, eta, geure artean, hiri eta herrietan agindua nola hartu eta bete zen ere ez. Parroko, apaiz eta fraideek nola saihestu ote zuten arriskua?
|
|
Hauxe da Juan Mari Lekuonaren sorkuntza batek eskaintzen digun bide oparoa.Ilargiaren eskolan obrak urrats ukaezinak eman ditu, eta
|
gu
urrats horien alderdibatzuk argitan ezartzen ahalegindu gara. Urrats hauek euskal poesiaren eremuan bestepoetetan ere atzeman daitezke, hala nola, Mikel Lasa, K. Izagirre, 32 Lete eta bestebatzuengan, euskara, poesian, ibilbide iradokikorra egiten ari zaigun azken urteotan.
|
|
Indoeuroparrak, ordea, ezbakarrik patriarkalak, baita militaristak eta konkistatzaileak izan dira. Euskal Herriarenkonkistatzaileak, musulmanak izan ezik, indoeuroparrak izan baitira, beharrezkoazaigu jakitea
|
gu
eta gure konkistatzaileen arteko kultur ezberdintasunak zertan diren.
|
|
Baldintzaobjektibo guztien aurkako matxinada zen hura, garaitzeko inongo aukerarik ez zuena. Etahala ere, gazte txoro haiek egoskortu zirelako gaude
|
gu
hemen, mende berriari itxaropenberriz begira. David eta Goliaten ipuinean bezala edo.
|
|
–Ez da oso kotxe dotorea baina zerbitzu ederra egiten digu, esan zidan abadeak?. Badakizu
|
gu
pobreak garela...
|
|
Gogora dezagun g letra ez dela ebaki behar gaztelaniak daukan fonemaren bitartez, euskal hizkuntzak berezko g letra baitauka, soinu propioa ematen duena,?
|
gu
–,, gara, edo, gosari?
|
|
Bestalde, korrespontsalek bidaltzen dituzten albiste edo kroniketan hobe da?
|
gu
–izenordea erabiltzea, ni?
|
|
Horrela, esaterako, g kontsonanteak hiru fonema eman ditzake euskaldun peto eta diglosikoen artean (hala ere, euskal alfabetoan, ge? izendapena daukan letra honek maileguzkoak eta arrotzak ez diren hitzetan soinu horixe, besterik ez du eman behar,?
|
gu
gara, hitzetan dagoena hain zuzen ere).
|
|
Lanbide irakaskuntzak ere bazuen bere lekua legearen barruan, baina ez gara
|
gu
gai hau aztertzen luzatuko, gure helburu nagusia eta hori da, hain zuzen, egindako hurbilpenaren arrazoia irakaskuntza maila ezberdinak elkarrekin nola lotzen ziren ikustea baita.
|
|
Donostian, Sevilla-n edota Girona-n eskola berdina jasotzeak berdindu egiten gaitu, homogeneizatu egiten gaitu; eta, bestalde, Baionan, Paris-en, Brighton-en edota Edun Eideann en eskolak jaso dituzten horiengandik bereizten gaitu, leku horietan irakasten dena ezberdina den neurrian. Berez, halako arrazoi sinpleak?
|
gu
–nazionala indartzen du nazioaren orkestran, nahitanahiez, dagokigun eta, gu?
|
|
Berez, halako arrazoi sinpleak, gu? nazionala indartzen du nazioaren orkestran, nahitanahiez, dagokigun eta?
|
gu
–bereizten gaituen partitura jo behar baitugu.
|
|
" Zer, Duncan? Orain hiru kilometroko bidaiak gustatzen zaizkik, mukitsuei moduan?", erantzun zuen barreka Ralphek," zoazte, zoazte zuek bostok aterpetxera,
|
gu
hamar minutu barru itzuliko gara eta".
|
|
Eta nik erantzun: " Gu haietaz bai behintzat!", eta barreka hasi ginen, imajinatuz bostak hondartzaren aurrean
|
gu
noiz iritsiko zain.
|