2001
|
|
Zor zaiona baino, aurkitu behar duena da gure herriaren eta gure hiz  kuntzaren tokia.
|
Guk
geuk geure buruari zor dioguna. Egia da gurea bezalako kultur eta herri borondate batek, bere ahotsa entzunarazteko zailtasunak zer nolakoak diren ikusirik, bere burua baztertzeko joera duela, aukera berdinik gabeko lehiaketa batean parte hartzera derrigortua baitago.
|
2006
|
|
Horretaz nazka nazka eginda nago aspalditik. Kezkatzen nau uniformizazioak, eta batez ere
|
guk
geuk geure buruei ezartzen diegunak. Gurean pentsaera, jarrera, mundu ikuskera askozaz ere pluralagoak egon lirateke.
|
2007
|
|
Orain bai, A ri kritika luzatzean, gogora ekarri dituzu B ren bidegabekeriak, baina ez A ren jokamoldea «ulertze»/ leuntze aldera, alderantziz, zure kritika zorrozte aldera, ageriagoan jartzeko A ren jokamoldearen desegokitasuna B ren bidegabekeriak geldiarazterakoan. Hurrengoan ere bai, B ri kritika egitean, A ren astakeriak barraratu dituzu, haietaz justifikazio gisa baino ez dela B baliatzen, berez bere larru poruetan izerditzen den autoritarismoa
|
guk
geuk geure egite aldera.
|
2009
|
|
Hortaz, Eusko Jaurlaritzako buruzagiak Euskadiren interesak tinko defendatzen jakin behar duela esan du, PSE EEko edo PPko lehendakaria ez litzatekeela egokiena izango iradokiz: Ekonomiaren, gizartearen eta politikaren arloan
|
guk
geuk geure erabakiak hartzeko gaitasuna apaldu eta ezabatu nahi duenak ezin du euskal buruzagi lana aurrera eraman.
|
|
Dioena egia da, ala saltzaile diruzale lotsagabe bat besterik ez da? Bada, Lisboara joandakook, argi eta garbi, egia dela diogu,
|
guk
geuk geure soinetan baieztatu ahal izan dugulako. Miraririk ez, bai, ordea, gure bizi kalitatean eta autonomia mailan hobekuntza nabarmenak.
|
|
Ondo dago Gobernuz Kanpoko Erakundeak sortzea pobretuaren sabela lasaitzeko. Iparraldeko kontzientziak zuritzeko eta Hegoaldeko herrialdeei xantaia egiteko baliatzen ez badira, sarri gertatu den bezala?; mundu mailako erakunde neoliberalei manifestazio bidez erantzutea ere ondo dago. Baina,
|
guk
geuk geure etxean zer egin dezakegun, hemen eta orain zein alternatiba humanizatzaile eraiki dezakegun, hori pentsatzea ere badagokigu. Besteak beste, geure eguneroko bizierek sostengatzen dutelako enpatxuraino kritikatzen dugun kapitalismo global kontsumista.
|
2010
|
|
Mikel Aranburuk nahiago du galdera hori datorren asterako utzi eta atentzio guztia Albaceteren kontrako lehia garrantzitsuan jarri.
|
Guk
geuk geure buruari ere galdera berbera egiten diogu, baina hurrengo asterako utzi genukeen gaia da. Etxeko partiduek ere hiru puntuko balioa dute eta larunbata bitartean kanpoko neurketei buruz hitz egiteak ez digu mesederik egiten.
|
|
zabua eta arrosen artean, fruta arbolak, loreak eta landareak umezain bihurtu zen lorazainaren konpainian. Aita beti lanean bazen, amak eutsi behar izaten zion bai ahizpa famatua izateak eragindako bizitza sozialari, bai izebek herentzian utzitako etxebizitzak zaintzeari, geroago gurea handitzeari, are geroago ahizpa ospetsuaren hileta antolatzeari, horrela uztak joan ziren bat bestearen atzetik,
|
guk
geuk geure burua amaren hileta antolatzen ikusi genuen arte.
|
|
Erakusketen bidez globalizazio kapitalistari kritika egiten diogun bitartean, Cartagenan ukrainar baten ondoan ikusten dut herbeheretar batek Melillari buruz egindako lana. Konturatzen al gara
|
gu
geu geure inkoherentziaz. Baina ba al dugu, erregimen mundialaren aurrean, horren kontra egiteko beste tresnarik, gure pentsamendu kritikoa sortzeko grina eta gure ekintza kulturala ez bada?
|
2014
|
|
Gaur egungo teknologiarekin, hiperinformazioarekin eta hiperkonektagarritasunarekin lotzeko jarraibideak ez dizkigute eman. Beraz,
|
guk
geuk geuk geuk sinetsi behar ditugu gure arauak, baizik eta norberaren erabilerarako soilik balio duen asegurua, gizabanako bakoitza mundu bat baita. Zenbat sare sozial ditugu izena emanda?
|
2015
|
|
Baina zertaz kexatzen gara? Benetan gara
|
gu
geu geure buruen eskultore. Gailuei laga diegu oroitzapenak gordailutzearen erantzukizuna, argazkiak dira adibide behinena, baina ez bakarra?, jabetu gabe agian oroitzea ez dela pilatzea soilik, garunarekin lan egitea baizik, diskriminazio lan bat, bizipenak birziklatzearen artea, geronek aktiba eta desaktiba genezakeen neuronen arteko malabar zirkuitu bat:
|
|
Baina zer gertatzen da bizitza zibil arruntean? Robotak urrutitik kontrolatzea gauza bat da, eta beste bat guztiz desberdina cyborgen?
|
gu
geu geure teknologiekin batera, mugimenduak eta ekintzak kontrolatzea, jagon eta zelatatuz, adibidez?.
|
|
Mugak bertan behera botatzen ditu sinbiosi horrek, eta bere metafora ikusgarriena
|
guk
geuk geure burua cyborgtzat hartzean datza. Krisian gauden honetan, cyborgaren irudia metafora ederra da.
|
|
Aldi atan, jo eta ke ekin bere ekin neutsan, ba, ari, bide ari, gipuzkera osotuari, alegia?, beste guztiak bere araxe joko ebelakoan. (...) Dana dala(...), kiputzak euren zorioneko det i deutsela jarraiela ikusten nituan, tamalez, nebeari anaia, atzamarreri beatzak, bekokiari kopeta ta abar gogaikarriro idatziaz, eta?
|
guk
geuk geurea osorik itxita, besteak ezin eurenetik apurtxurik bere baztertu, batasunaren onarren, egokiagoak artzeko??, esan neban neure kolkorako. Orrexegaitik eta beste zio batzukaitik mingostuta, itxi egin neban, ba, kipuzkera osotua.
|
|
Hau da, jokabidetik jarrerara, edo jokabidera joko dugu jarreratik pasa barik, zuzen eta artez. Eta gero
|
guk
geuk geure jarrera egokituko dugu portaera berrira.
|
2016
|
|
Arazoa, ordea, ez da gure herriko bene benetako eta lehendabiziko kultura gezurtatu, ezkutatu eta isilarazi digutenena bakarrik, eta hala izanen balitz bederen, gauzak bestelakoak lirateke. Arazoa, eta larriena dena,
|
guk
geuk geure aldetik aitzinarazten ditugun berri iturrietan datza engoitik, geroago eta sakonago, geroago eta zuzentzen nekezago, izan ere, Otsagiko idazle albaitariek erdal hiztegietan sartzea haizu ez badute, oixtian aipatu etxe horrek banatu entziklopedia ere, bere 3333 orrialdeetan, ez zen idazle umiloz errukitu, ez eta beste zenbaitez ere, eta naski, horrek min digu, bada, haien erru bakarra, ...
|
2018
|
|
Bizkaia, Euskal Herria... Nahikoa egin eta egiten ote dugu
|
guk
geuk geure grazia kanporatu eta munduratzeko?
|
2020
|
|
Orain nola denok mundu berean gauden, ba ez da hori pentsatzen.
|
Guk
geuk geurea nola hobetu ez da pentsatzen. Iruditzen zait tentsio hori ez dagoela momentu honetan.
|
2021
|
|
Hilabete hauetan emakume askorengana iristen ari gara, eta gehienek esaten digute" Tira, behintzat lana dut eta nire herrialdean baino gehiago irabazten dut". Bide luzea egin dugu beldurren gainetik
|
guk
geuk geure burua baloratu arte. Baina arrazoiak soberan ditugu, emakume migratu eta arrazializatuok gure gorputzekin ari baikara sustengatzen publikoa lukeen zaintza sistema.
|
2022
|
|
Euskara da zokoratua eta baliabiderik gabe utzia den hizkuntza eta, aldiz, euskaldunak, euskal hiztunak gara erdaldunen zokoratzaile bezala agertzen garenak euskaraz mintzatzeagatik... Edo, beharbada,
|
guk
geuk geure buruari zokoratzaile izatea egozten diogu oharkabean. Kolonizatuaren sin dro mea nonbait...
|
|
Kuriosoa da nola konplikatzen diren gauzak, nola iristen garen desio ez dugun egoera batera, nola korapilatzen diren kontuak
|
guk
geuk geure burua halako ataka gaizto batean jartzeraino. Ala kontrakoa zen?
|
|
Inork ez gaituela txalotzen?
|
Guk
geuk geure burua txalotu eta kito. Baina txaloena," herriaren txaloa", jendea zure oinetara jartzea, laudatua izatea, onarpen orokorraren grina hori, aitor dezagun, nabarmenagoa da ogibide batzuetan beste batzuetan baino.
|
|
Eta barre egin du berriz inguruan euren musikarentzako eszenarik ba ote duten galdetuta. «Barrez aritzen gara
|
gu
geu geure artean euskal folk rock matematikoa egiten dugula esatean, eta ez dakit non jarri zuten guri buruz' XXIII. mendeko pop a' ginela. Rock matematikoaren inguruan aritzen gara, eta entzuten dugun guztiaren fusio bat da hau, azkenean».
|