Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 108

2000
‎Eta alde horretatik Iparraldeko publikoaren esker ona azpimarratzekoa da. Adibidez berriki Baigorrin, gure entzuten egon zen plaza osoa, arretaz; nahiz Nafarroaren Eguna eta festa ingurugiroa zegoen.
‎Guztira bost printzipio aipatzen zaizkigu, irrati idazkuntzan gogoan eduki beharrekoak. Irratibidean belarrirako idazten dugunez, hitz egingo genukeen moduan idatzi behar da, edo, hobeto esanda, guri entzutea gustatuko litzaigukeen bezala. Testua irakurriz, laugarren atal honen laburpenaz jabetuko zara.
2001
‎Egoera honetatik ateratzeko, euskaldunok, gutxiengoa izanda, behar duguna erresonantzia kaxa bat da: guri entzun egin behar zaigu. Eta horretarako, minimoa protokolo batzuk antolatzea da.
2002
‎Gogoan dut Alkizan Teileria eta biok bertsotan hasi ginela gure kasa, aurrez ezer prestatuta izan gabe. Zenbat jende jarri zen guri entzuten! Ume mukizu batzuk ginen, bertsotan justu justu egiten genuenak.
‎El Caballé nabarmendu egin da galetan eta dirua biltzeko errezitaldietan parte hartu duelako. “Borondate oneko enbaxadoreak —dio Consuelo Crespok— gu entzuteko tresna bihurtu dira. Hain gizarte indibidualista eta lehiakorra izanik, haren ahotsa ezin hobea da herritarrek laguntzak leialtzeko”.
2004
‎Asko hunkitu ninduen. Gure zentzuan esanda, han ez zuten ezer, eta hala ere zoriontsu ziren. Bizitza bera zen hura niretzat.
‎Ez gara beraz gehiegi harrituko, ez kasu hauetan eta ez beste askotan, euskalgintzaren auzia (in) dependentziaren asmo eta helburuekin nahasten denean gure artean entzundakoaz. Irudikatu, burutapen nahikoa bitxiak irudikatzen baitira askoren aho lumetan dependentziaren alde eta independentziaren aurka egindako hobespen aitorpenetan, aldez aurretik euskaltasuna gauza guztien gainetik jarri nahi izan baldin bada behinik behin.
2005
‎Baina gaur egun Radio Euskadiren entzulego potentzialaren %50a baino gehiago euskalduna da, eta galdetzen dut: " Zer ari dira horiek gu entzuten?". Nik uste dut enpresa politika bezala baietz, euskal kateen alde apustu handiagoa egin behar dela, eta uste dut hala egiten dela.
‎–Moralak, gure zentzuan. Moralaren fundamentua erabaki bat dela nik esaten dut bai, erabaki bat da hau:
‎Bueno, ez dute lortu, ez dute lortu baina bai hori da. Oso kuriosoa da nola azkeneko urteetan zelan aldatu den diskurtsoa: . Por España y la unidad sagrada de España??, ze ni umea nintzanean, eta oraindik zure aita ere, guk entzun dugun bokabularioa falangista zen eta guzti hori. Klaro, orain oso kuriosoa da, diskurtso bera da eta hartzen duzu baina lau hitz kanbiatu dira praktikamente.
2007
‎Nik uste gurasoek gerra galdu izanaren umilazioa, derrota sentipena transmititu zigutela. Guk entzuten genuen historia gure derrotaren historia zen, sufrimenduarena. Gazteak beti gomazkoa delako sentsazioa du:
‎Txobernetarrok batera Buenos Airesen! Badogu zer kontau, baina guk entzun egin gura dogu ea zer jazo dan Euskal Herrian, etxean, Bakion.
‎–Ikusiko duzue, honekin flipatu egingo duzue?, esaten zigun Roberrek zinta haietakoren bat jartzen zigun bakoitzean. Roberrek anaia zaharrago bat zeukan, Juankar izenekoa, eta harexen diskoak izaten ziren guk entzuten genituenak. Hobeto esanda, Juankarren diskoak kasetean grabatu eta haiexek entzuten genituen gero guk.
‎Alabaina, testuen beren zentzu egiazkoa faltseatzen ari gara nolabait, Volksgeista nazional, herritar edo herri xumetarra ote den, etab., bederazkatu nahita, gure kezkak proiektatuz, auzi horien kezkarik gabe( gure zentzuan: alegia, politikarik gabe, baina soziologiarik ere gabe) idatzi ziren testuen gainera.
2008
Gure inguruan entzun be egiten ziran ez dakit nongo nori jazorikoak. Umeak eskolatik etxera eta automobil bat gelditu jakiela.
‎Pentsatu behar dugu guri entzuten ari den hori lehoi gose eta azkarra dela, eta, beraz, eduki intelektuala eman ezean, jan egingo gaituela.
‎Gutun hau sinatzen dugunon artean helduenei ez ziguten aspaldiko hamarkadetan egindako esku hartze urbanistikoen gaineko kontsultarik egin. Hala ere, gaur egun udal agintariek gu entzutea posible dela sinetsi nahi dugu. Azken batean, alkate jauna, erakundeak zein herritarrok eztabaida eta parte hartze esperientziak hobetzeko gaitasuna badugula sinetsi nahi dugu, emakumeon ahotsa eta beharrak kontuan hartuta.
‎Money talks?. Eta guk entzun.
‎Berrogeigarren aldiz, gure artean ditugu, munduko bazterretatik gurera, ezin esan epelera, etorriak; kantuarekin eta kanturako. Gu, berriz, jada zain geundenok, koru musika egarri, gure entzuteko grina ezin aseaz, lehiaketako gordintasun edo goxotasunei haginka eta hozka egiteko tematsu gaituzte.
‎Ez zen, beraz, hain arrunta etxe hura. Etxe hura zen guk ikusi behar genuena, eta emakume haren azalpenak ziren guk entzun behar genituenak. Hutong eko beste edozein etxetan sartu izan bagina gauza bera ikusiko ote genuen?
‎Baldin zozo batentzat hartuko zaituzte, Gu entzutera jinik baduzu hoinbeste!
2009
‎Eta oraindik ere kontzertuak ikustera joaten gara... Hizkuntzan barneratu diren moldeak dira, eta asko esaten dute gure entzuteko moduari buruz.
‎Mediku batzuek diote hori dela bizitza osoan sufritzen dugun traumarik handienetakoa. Amaren sabelean dena grabe eta goxo entzutetik, pafff!, soinu unibertso oso bat irekitzen zaigu, ikaragarri gogorra seguru aski, eta horrek ondorioak izaten ditu etorkizuneko gure entzuteko gaitasunean. Jaiotzeko unetik entzumena galduz joaten gara.
‎Lehenengo multzoko herri osagileen artean andrezkoak izan dira gure entzutera heldu diren bakarrak. Lorentza Ametzagakoa eta Bonifacia Lopategi dira hauen artean azkeneko biak.
‎Txabola bakoitzak bere jabea eduki izan du XX. gizaldian. Baina gure lekukoek entzun dute garai batean artzain ezberdinek erabiltzen zituztela. Sano antzeko egitura izan dute borda denek.
‎–Aspaldi zure ahotsa gurean entzun gabe.
‎Carmenek bazekien polit egiten ziola oreztak aho alboan, eta diamantea balitz bezala zaintzen zuen, laztantzen zuen, hitz egin bitartean. Guk entzun egiten genion, eta haren munduaren inguruan bueltaka ibiltzen ginen, haren oreztaren inguruko sateliteak bagina bezala. Baina dena hasi zen aldatzen Isidro niregana gerturatzen hasi zen garaitik.
‎jatorria eta helmuga aukeratu, zenbat geldialdi eginen dituen erabaki... eta momentuan, zehazki nondik pasatuko den jakin gabe, has daiteke bidaiatzen. Halako proposamenek gure entzuteko modua aldatuko duten edo ez jakiteko goiz da, baina beharrez birtualak izaten ikasten ari garen honetan, gure entzumenari buruzko hausnarketa interesgarri bat plazaratzen dute: bai, entzunez bidaiatu dezakegu, baina beharbada bidaiari entzuten ikastea falta zaigu.
‎Jendeak ez du horretaz kezkatzerik. Gu entzuteko gaude hemen, eta, behar izanez gero, ospitalera edo komisaldegira laguntzen dugu jendea. Baionako bestetako Planning eko permanentzian ez da medikurik.
‎– Kontu bat ahaztu zaizu –eten zuen Estudianteak– Gurea entzun dugu, eta garrantzitsuena ahaztu zaizu, Emilio: zein letra zara zu?
2010
‎Elkarrengandik ikasi behar dugu. Gure belaunaldikook umiltasun handia izan behar dugula uste dut, eta burutik kendu behar dugu guk urte asko daramatzagula, esperientzia handia dugula eta gazteak iritsi berriak direnez guri entzun behar digutela. Ezin dugu pentsatu, borroka feministan urte asko daramatzagulako, gazteek guk diogunari jaramon egin behar diotenik.
‎Gurasoek horrela hitz egiten zuten, eta gu entzuten, entzuten baino gehiago ere bai, Ada batez ere; Adak, izan ere, begirada azkar bezain funditzaileak jaurtitzen zizkion aitari, ez nabarmenak, hala ere, izotzaren moldeetan moldatutakoak baizik?, gorrotozko dardoak balira bezala, aitak, nagusikeriak itsututa behar zuen, begien aurrean zuena bereizteko ezgai?
‎Gertatzen dena da okerreko ariketa egiten dugula, gorpu hilari gorputz biziaren ezaugarriak txertatzerakoan, irudimenaz baliatuta: arnasten ez duen gorpuari geure arnasa alokatzen diogu, eta hitz egiten ez duen gorpuari hitza ematen, egoera kataleptiko batean murgilduta balego bezala; irudikatutako gorpua, orduan, ezin tragikoago mintzatzen zaigu belarrira, eta guk entzun egiten diogu, ohartu ere egin gabe ez zaigula gorpua hizketan ari, luke eta ezin du?, baizik eta gu geure buruari, irudizko gorpuaren balizko ikuspuntutik. Baina gorpuak ez du ikuspunturik, arnasa hartzeko ahalmenik ez duen bezala, ez hitz egitekorik:
‎gehitzen du: " Normala da gero guri entzuten dizkigutenak esatea, edo gugan ikusten dituzten
‎Gertatzen dena da okerreko ariketa egiten dugula, gorpu hilari gorputz biziaren ezaugarriak txertatzerakoan, irudimenaz baliatuta: arnasten ez duen gorpuari geure arnasa alokatzen diogu, eta hitz egiten ez duen gorpuari hitza ematen, egoera kataleptiko batean murgilduta balego bezala; irudikatutako gorpua, orduan, ezin tragikoago mintzatzen zaigu belarrira, eta guk entzun egiten diogu, ohartu ere egin gabe ez zaigula gorpua hizketan ari —ezingo luke eta ezin du—, baizik eta gu geure buruari, irudizko gorpuaren balizko ikuspuntutik. Baina gorpuak ez du ikuspunturik, arnasa hartzeko ahalmenik ez duen bezala, ez hitz egitekorik:
‎Gurasoek horrela hitz egiten zuten, eta gu entzuten... entzuten baino gehiago ere bai, Ada batez ere; Adak, izan ere, begirada azkar bezain funditzaileak jaurtitzen zizkion aitari —ez nabarmenak, hala ere, izotzaren moldeetan moldatutakoak baizik—, gorrotozko dardoak balira bezala, aitak —nagusikeriak itsututa behar zuen, begien aurrean zuena bereizteko ezgai— beste modu batean interpretatzen zituenak; Adaren barruak g... hura ez zen kikildu ez barrutik hautsi bederen... ezta esaldi deseroso batekin lehertu ere; Ada, beraz, behar zèn lekuan zegoen, eta behar zèn lekutik eutsi zion:
Gu entzun! Belarriak luza itzazue!
2011
‎" Guk entzuten ditugun taldeen izenak ia danak die inglesez".
‎" Guk entzuten ditugun taldeen izenak ia danak die inglesez"," Hobeto geratzen die (izenak) erderaz, nik uste dot. Jendia geixau atraiduten dotza"," Euskeraz ez da ondo geratzen.
‎Negarrez egon ei zan, gure hizkuntzan be abestutea Eleizearen orokortasunaren ezaugarri zalako eta Europako hizkuntza zaharrenean Aita gurea entzun ebalako, hango organistea.
‎Geratu egin nintzen fonderiako matxeria pabiloiaren bazterrean, hango zalapartak barruan neukan zalaparta isildu arte, Bixarberdek hurreratzeko egiten zidala besoarekin Baroneneko baratze ondotik. Eskubidea zeukan, guk entzun egiten genuen bere musika. Zergatik ez ninduen ni epaitu behar?
2012
‎Esan nion gauza guztien Egile handia han bizi zela, eta zerua seinalatu nion; Hark mundua gobernatzen zuela, hura sortzeko erabili zuen ahalmen eta ardura berarekin; ahalguztiduna zela, gauza guztiak egin zitzakeela, guri dena emateko edo kentzeko ahalmena zuela; eta horrela, pixkanaka begiak ireki nizkion. Arreta handiz entzuten zidan, eta atsegin handiz hartu zuen Jesukristo gu salbatzeko bidalia izatea, eta baita Jainkoari otoitz egiteko era ere, eta Hura zeruan zegoen arren, guri entzuteko gai izatea. Egun batean esan zidan gure Jainkoak eguzkitik harantzago entzuten bagintuen, Benamuckee baino handiagoa izan behar zuela nahitaez, bera ez baitzen oso urrun bizi eta halere ez baitzien entzuten, baldin eta bera bizi zen mendietara harekin hitz egitera joaten ez baziren.
‎Gero seme zarrena Errusiara joan zan División Azulekin. Eta gure aita erbestean zala, leioa zabaldu guk entzuteagatik eta abesten zuten: «Laister etorriko da don Karlos gurea karlistaz betea, eta tiro eta tiro eta tiro etsaiari, eta tiro eta tiro nazio­nalistari!!!».
‎gogorarazten du Sarrionandiak liburuaren hitzaurrean: . Gure istorioak marinel zaharraren istorioak dira, ezteietara doan gonbidatuari, hau da, gu entzuten geratzeko apenas astirik gabe doan jendeari kondatzeko?, gaineratzen du Sarrionandiak, The Rime of the Ancient Mariner baladako istorioari erreferentzia argia eginez (Sarrionandia 1988: 7).
‎NEKANE. Bai, artega zegoen? Ea laborategiko soinu teknikariek guk entzuten ez dugun soinuren bat edo beste zeozer topatzen duten.
‎Leku guztiak dira aipatzekoak, baina eliza aipatuko genuke lehenbizi. Jende ugari egoten da gu entzuteko zain, eta danbor hotsak soinu berezia hartzen du bertan. Plazan gauerdiko saioa ere okasio nahiko solemnea izaten da guretzat.
2013
‎Katalanarekin, euskararekin edo ingelesarekin berdin gertatzen da. Hori da gu entzun gaitzaten nahi dugun jendea, esfortzu hori egiteko prest dagoena eta ulertzen duena gure hizkuntzan kantatzen dugula, modu natural hutsez. Bestelako jendea ez zaigu interesatzen.
‎LEIRE ohean eseriko da eta jasotako mezuen (edo whatsappen) zerrenda begiratuko du eta horietako bat ikusteaz bat, entzun egingo dugu NELSONen eta ESTHERren ahotsetan OFFean bero eta lizun antzean. LEIRE joan mezuak pasatzen eta guk entzun egingo ditugu. LEIRE gero eta haluzinatuago.
‎Guri, ordea, A. Roman bala galdu batek jo zuela ikastetxeko ortuan esan ziguten. Behin Begoñako erretorearekin hizketan ari ginen sakristian; A. Romanen zoria aitatu zen eta A. Jose Domingok guk entzun berri genuena, hau da, bala galdu batek jota hil zela A. Roman, esan zionean, Don Bernardok harridurazko keinua egin zuen eta, aire esanguratsuan, esan zion: Baina nork hil du A. Roman?
‎Emakumeak, gizonak, etengabe elkarri begira gabiltza.Gorputza daukagu, sexutuak gara, honengatik, besteak begiratzeko gogoa, besteengandik begirada jasotzeko grina, eta nola ez elkar ukitzeko, musukatzeko, laztantzeko desioa daukagu... Hau guztia gerta dadin, ezinbestekoa da sedukzioa, bestearen begirada gureganatzea, bestea begiratzea, elkarrekin topo egitea.Sedukzioa, bestearen begirada gureganatzeko erabiltzen dugun lengoaia da, eta honetarako norberak bere baliabideak erabili ohi ditu (gorputza, hizkuntza, trebeziak, arropa...). ...la eta noiz erabili nahi ditugun.Berez, epaiketetatik kanpo biziko bagina, argi eduki genuke ez daudela seduzitzeko modu egokiak eta desegokiak, nahiz eta askotan jarrera edo sedukzio joko batzuk etengabe epaitzen ditugun, eta" probokazio" hitza aipatzen da, zerbait negatiboa izango balitz bezala.Noski pertsonak probokatzen dugula, guztiei gustatzen zaigulako begiradak jasotzea, besteak gu entzutea, besteen gustukoa izatea... Nire izaerarekin, nire sedukzio probokazio jokoagatik, probokatuta seduzituta geratzen direnak ez dute nirekin nahi dutena egiteko eskubidea. Sedukzioaren jokoa, partaideek nahi dutenean eten dezakete eta, jokoa, elkarrekiko harremana, partaideak nahi duten arte luzatu dezakete.Jokoan desadostasunak eta elkar ez ulertuak egon daitezke, eta horretarako tresna garrantzitsua daukagu:
‎Hori ere baduk! —esan zuen ozen, baina ez guk entzuteko, bere buruarentzat baizik.
2014
‎160 Eliza batean gure zentzuan ez (Aita Santu, dogma, Zuzenbide Kanoniko, etab.), baina Renanentzat Jesusek Eliza modu bat sortu izango zuen: –hamabien instituzioa?
‎Bai; maketa bi egunean grabatu genuen. Berez, gure artean entzuteko zen. Diskoan, berriz, ordu asko sartu ditugu, maketako bost kantu eta beste sei berri ditu.
‎Eta azken finean zer gertatuko da? Baliteke egun batez guk entzun behar izatea lekuak hustu behar ditugula. Joncaux auzora joan behar dugula, Ikastolari lekua uzteko.
‎Lottie etorri zen, guk entzuteko eta zu kezkatuegi zeunden eztabaida madarikatu batean zure anaia madarikatuarekin.
2015
‎Lotutako saioa erortzear egon zen Etxea berritzekotan zirelako. Baina, azkenik, pazientzia pixka bat izan zuten gu entzuteko. Eta harro esan dezakegu ez zirela damutu.
‎Sinesmena edo ustea epe luzeko prozesuan eratuko dugula eta bitartean botere ekonomikoek erabakiko dutela zer egin. Guk entzun, baietsi eta etxera, adituek, teknologian, politikan, ingeniaritza sozialean, erabakiko baitute zer egin gure bizitzan eragina izango duten auzi horietan.
‎Familia onekoa omen zen Plaentxi. Gurean entzuten zenez, eskola asko hartutakoa zen,, estudiante tunante, izandakoa, gure aitonaren hitzetan.
‎nik beti esaten diat idazterakoan ez dagoela ezer asmatzen hasi beharrik. Gure inguruan entzun eta ikusten ditugun kontuek fikzioaren inbidiarik ez ditek. Ba al dakik kapitulu berriak irakurtzeko amorratzen nagoela?
‎Konfesio berekoak ez diren presoak ere batzen dira ospakizunera eta, bereziki, ondorengo hizketaldira. «Hitz egin nahi duenak badaki gu entzuteko gaudela, eta ez ditugula epaituko». Horrek lasaitasuna ematen die presoei.
‎–Gure hedagailu nagusia Irulegiko Menta izeneko artzain etxetik Jara mendi kaskorat finkatzea, ondorioz gure entzun eremua ainitzez hedatu baita.
‎Ba, aitu sur gauretxuok. Ninau (k) p (b) e gure aurrekoari entzunda daukotziedanez, guk Anbotoko Señorea deretxagunek mari i eukan ixena, t. Anboto sana letxe bere okolu alosokoana, ba ortixi (k) tx (y) atorko Mari Anbotokoa ixena bera be, seguru.
2016
‎Ez genuen behar ez janik, ez hotzetik babesteko jantzirik. Entzuten genituen gure inguruko soinuak eta solasak, baina inork ez gintuen gu entzuten. Rebecak bakarrik entzuten zuen nire ahotsa, eta nik berea.
‎– Guk entzun ala ez, kanpaiak izan omen ziren.
Guk entzuten diegu!
‎Beraz, zatozte gure entzuterat eta elebitasuna sustengatzerat!
2017
‎–Ah, nagusi, bageneki zer esaten duten harriek, loreek eta euriak! Beharbada hizketan ari dituk, guri deika, eta guk entzun ez, hain zuzen ere gu hizketan gabiltzanean haiek guri entzuten ez diguten bezala. Noiz irekiko ote dira jendearen belarriak, nagusi?
‎–Ah, nagusi, bageneki zer esaten duten harriek, loreek eta euriak! Beharbada hizketan ari dituk, guri deika, eta guk entzun ez, hain zuzen ere gu hizketan gabiltzanean haiek guri entzuten ez diguten bezala. Noiz irekiko ote dira jendearen belarriak, nagusi?
‎Ez genekielako zeri egin behar genion aurre. Eta erabaki zutenean ezer ez egitea, zerbait esporadikoa izan zelako eta mutilak ihes egiten asmatu zuelako, eta gertatu zenari hitzik jarri ez zionez?, ukitu nau??, edo guk entzun ez genionez, eta ezer gehiago gertatu ez zenez, bada horrela uztea erabaki zutenean, lasaitua hartu nuen. Jakina, gurasoen erabakia duintasunagatik izan zen, baina uste dut nik ere ardura parte bat izan nuela.
‎Guk espero baino harrera hobea izan du diskoak, entzuleen erantzuna oso ona izan da. Durangoko Azokan salmentak oso ondo joan ziren, eta Ahotsenean eskaini genuen kontzertura ere jende andana gerturatu zen gu entzutera. Diskoa sarera igo berri dug, eta jende askok elkarbanatu ditu abestiak sare sozialetan... gure lana asko zabaldu da, eta alde hortatik oso gustura gaude.
‎Lehen zubi sinbolikoa Negu Gorriak taldearen Bertso Hcp izan zen[...]. Guk entzuten genuen musika, Kortatu, Hertzainak, La Polla, Barricada eta abar, bertsolaritzatik erabat aparte zegoen kultura zen, ez zegoen biak partekatzen zituen publikorik ere. Hori asko aldatu da.
‎Orain arte gaitasunaz ari gara. Guk entzuten duguna hizkuntzaren erabilera da, zorigaitzez ez baita batere gaitasunaren heinekoa. Adibidez euskara erabiltzen dutenak frantsesa baino gehiago edo berdintsu BAM hirigunean %2 dira, Lapurdin ken BAM %9, Baxenabarre Xuberon %28 eta Ipar Euskal Herrian %8 Eta berriki agertu dira euskararen kale (karrika) erabileraren emaitzak:
2018
‎Ez zen deus izan: bakoitzak berea azaldu, guk haiena entzun, haiek gurea entzun, eta kito. Gaur arte.
‎Gero entzungo ditugu oraingo ume zarauztarrak, lehenago gu entzuten gintuzuen bezala:
‎Bestetik, Zarautzen bizi diren Guatemalako herritarrak ere harremanetan jarri dira udalarekin, laguntza ekonomikoa eskatuz, eta oso pozik agertu dira eman duen erantzunarekin. " Asko eskertzen diogu udalari gu entzun izana, eta Hirugarren Adina, Hirugarren Mundura gobernuz kanpoko erakundeari diru laguntza eman izana", azpimarratu du Elisabet Picon Etxebarriak, Guatemalako herritarren izenean. Beraiek ere mobilizatu dira:
‎Oxala olerkizale gehiengoak dakike amarrurik gabe besteen sentsibilitatea errespetatzen! Hala ere," quidam" batek azaldu zigun couac edo arrangura bat, sobera eskubide olerki irakurtzeko hartu genuela gaitzetsiz, bainan beste guziak lasai eta baikor egon ziren gure entzuten.
‎Karrikatik atera eta Lesakako bidea jarraikiko genuen noiz eta boz azkar bat gure gibelean entzun baikenuen:
2019
‎" Nahi dugu jendeak disko hau entzun dezala guk entzuten dugun bezala", jarraitu du Pelayok. " Hau da, diskoa entzun nahi baduzu, hartu dituzu 40 minutu eta hasieratik amaierara horretan egon.
‎Ez zen, beraz, hain arrunta etxe hura. Etxe hura zen guk ikusi behar genuena, eta emakume haren azalpenak ziren guk entzun behar genituenak. Hutong eko beste edozein etxetan sartu izan bagina gauza bera ikusiko ote genuen?
‎Sare sozialetan, kasu batzuetan, ez dakizu nor ari zaizun. Azkenean, jendea ohitu egiten da gu entzuten, eta entzulearen familiako kide bihurtzen gara. Pentsa, gauza pertsonalak ere kontatzen ditugu eta!
‎Gera zaitez hemen, gurekin, esan zuen logelaren beste puntan eseritako gizonaren ahotsak?. Guk entzungo dizugu, eta zurekin jolastu, eta zurekin barre egingo dugu. Zure beste amak mundu osoak eraikiko dizkizu, esplora ditzazun; eta gero, amaitzen duzunean, oso osorik eraitsiko ditu.
‎Non gauden eta nora goazen jakin badakigu, ikus badezakegu eta besteek gu ikus bagaitzakete, entzunbadezakegu eta besteek guri entzun badiezagukete hiri ingurunea seguruagoa izango da. Eta segurusentitzen garenean, hobeto gaudela nabaritzen dugu, lasaiago, ez horren nekaturik.
‎Gizona eta bere botere gose aseezina! Hemen gaudenok ohartarazi genien, daukagun onena eman dugu, eta gogotsu animatu genituen gure Jaunaren arka ikusezinean jarrai ziezaguten, eta zer egin dute?, ezer ez, guri entzun ez, o, ez!, ez digute entzun, ez! Gizonaren aberastasun goseak hondamenaren ertzera eraman du gure mundua.
‎Galdetzen badidazu ea 50 edo 60 urterekin bertsotan jarraitu nahi dudan, baietz esango dizut, baina ez dakit nola egiten den hori. Nola egingo dugu guk bertsotan jarraitu nahi izateko eta antolatzaileek gu entzun nahi gaitzaten. Nik jarraitu egin nahi dut, baina ez dakit nahiko nauten.
2020
‎" Pentsiodunak, protestan hasi zirenean, estanpa maitagarri izateari utzi eta hizketan hasi ziren, eta gu entzuten"
‎Bidenek ez nau kezkatzen, ez, adinkeriaren biktimatzat; baina bai zaharra izatea hain baliogabetzailetzat hartzeak. Pentsiodunak, protestan hasi zirenean, estanpa maitagarri izateari utzi eta hizketan hasi ziren, eta gu entzuten. Ez nahikoa, eta koronabirusak txantxen irribarrea itsustu digu, mespretxu ergel hori hilgarria izan daitekeela ikusita.
‎Ez dugu holakorik ezagutu gehienok. Gure aurrekoei entzun bai gerrako kontuak eta gose urteetakoak(), baina ikusten ez den birusagatik garbitasuna areagotzea, jende kopuru handiak saihestea, lanagatik edo janari edo sendagaiengatik ez bada, etxean gelditzea, establezimenduetan distantzia gordetzea, eta musu eta esku emate eta holakoak ekiditea gauza berria da, inoiz ikusi ez duguna eta inoiz egin gabea.
‎Ezin ezetz esan. Bitartean, gure aspaldiko bi lagun pasa ziren handik berriketan, guk entzuteko moduan, Billy Withers eta bere anaia Jack:
2021
‎«Airea izugarri zabaltzen da, eta horrek eztanda bat eragiten du. Guk entzuten duguna eztanda horren soinua da, trumoia».
‎Irola irratiaren kasuan, berdina gertatu dela jakinarazi du Kimok. “Lekuetara joateko, presentzia irabazteko eta jendeak gu entzuteko eta irratian parte hartzera animatzeko zailtasunak sortu ditu”.
‎Taula gainekoa azpikoaren isla zela ulertzen hastearekin batera, gertatzen zena eta zitzaiguna deskodetzeko beharra sentitu genuen. Hasierako intuizioari hitzak jartzen hasi ginen; elkartzen, gure aurrekoei entzuten, eztabaidatzen, aztertzen, ikertzen [1]... Eta elkarrekin kantatzen.
‎Behin, Iparraldeko lagun zendu batek, oso ezagun eta sartua politikan, umore handikoa, guri entzunik ETAren estrategiak bide itsu batera eramaten gintuela, hauxe arrapostu zigun: " ETAk badik debruzko inteligentzia, pentsatzen ez duguna pentsatzen dik, eta beti harrituko gaitik".
‎Mila esker urte guzti hauetan gu entzutearren.
2022
‎Kasualitatez, Cor de Carxofa elkarteko glosadore guztien artetik, emakumeak baino ez ziren izan Llibreria Calders era gu entzutera bertaratu zirenak. Emakumeak eta bi gizon; beraiek zehaztu zuten moduan, bi gizon marika.
‎«Memoria, egia eta justizia prozesu baten hasieran gaude. Memoriarekin oraintxe hasi gara; egia, berriz, gu entzuten hasi zirenean hasi ginen plazaratzen; justiziarik, ordea, ez daukagu oraindik, Argentinak erreparazio hetero zis bat egin baitu», azaldu du Correak. «Guk ez dugu izan ez amarik eta ez amonarik gure gorputzak erreklamatu dituenik.
Guk entzun diegu. Gehienak ez genituen aurretiaz ezagutzen, ideia batetik abiatu ginen bakoitzarekin, aniztasuna genuen ardatz, horri egin genion tira.
‎–Nahi duzuna esan dezakezu –esan zuen etxe sarreratik eskailera burura irteten zen bitartean– Ohartarazpen bat bakarrik egingo dizut: baliteke norbaitek gu entzun izana eta, beraz, gure elkarrizketa inork gaizki interpretatu ez dezan eta bazterrak nahasteko izan ez dadin, zuzendari jaunari helarazi diot gure elkarrizketaren edukia, ildo nagusiak behintzat. Nire betebeharra da.
‎Hori guztia izango da, seguru, eta zentzumenentzat agerikoak ez diren beste hamaika gauza, auskalo. Zaila da gure zentzuen mugak zein estuak diren ulertzea, ezagutzen dugun munduaren neurria ematen baitigute, baina Paulari datu honekin gustatzen zaio hitzaldiak hastea: espektro elektromagnetikoaren %0, 0035 baino ez dugu ikusten, eta hala ere pozik gaude muga horren baitan.
‎Ameqranek, bere hitzaldian, euskara aipatzen du tarteka. Goizean gugandik entzun dituztenak berrartu, sintetizatu eta kontzientzia astintzaile gisan darabiltza.
‎Alabatxoa hori ez da guk entzun nahi duguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gu 26 (0,17)
guk 23 (0,15)
gure 15 (0,10)
Guk 13 (0,09)
guri 12 (0,08)
Gu 3 (0,02)
Gure inguruan 2 (0,01)
gure artean 2 (0,01)
gurea 2 (0,01)
Gure 1 (0,01)
Gure aurrekoei 1 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Gurean 1 (0,01)
gugandik 1 (0,01)
gure aurrekoari 1 (0,01)
gure aurrekoei 1 (0,01)
gure gibelean 1 (0,01)
gure lekukoek 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia