2013
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik
|
ere
idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua? Jo ezazu berriz
|
ere
taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten
|
ere
. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al da elkarrekin komunikatzeko?
|
|
noski! Izan
|
ere
, nahiz eta hitzez ezberdinak izan, guztiok gera euskaldun, guztiok
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin egingo duzue informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik
|
ere
. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat.
|
|
2 Zuen euskalkian
|
ere
izango da kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
Baita zuri
|
ere
. Mila esker.
|
|
1 Halakoak esateko, zer esapide erabiltzen duzue zuen herrian? Irakasleek edo jende helduak
|
ere
horiexek erabiltzen al dituzte. Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Orain
|
ere
konektatuta?
|
|
A ia
|
ere
ageri. Kirola egiteko ekipatuta zegok ala ingurukoren batera joan diat?
|
|
Ikusi dugun bezala, galderak helburuarekiko egokia izan behar du. Horretaz gainera, nori egiten zaion galdera
|
ere
garrantzitsua da, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|
|
Jakin nahiko nuke zer anpli eta gitarra mota erabili dituzun Haria diskoaren grabaketan. Baita
|
ere
zein diren erosi dituzun pedalera berriak. Eskerrik asko!
|
|
2 Birtualak badira
|
ere
, horiek elkarrizketak dira, ezezagunen artekoak. Nola adierazi diote begirunea elkarri?
|
|
Irrati elkarrizketetan
|
ere
izaten dira galdera erantzunak. Baina egokiak al dira beti?
|
|
2 Entzun berriz
|
ere
elkarrizketa, eta, talde txikietan elkarturik, erantzun honako galdera hauei:
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua
|
ere
bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Ondo pasatzeko aitzakia. Itzulpengintzaren arlotik
|
ere
nahiko landu dut. Askotan ibili naiz bertsoak itzultzen.
|
|
Hamaika urte pasatu nituen pianoa jotzen. Flautarekin
|
ere
zazpigarren mailara arte. Quebecera joandakoan, utzi egin nituen.
|
|
Quebecera joandakoan, utzi egin nituen. Dantza
|
ere
, zoritxarrez, utzi egin behar izan nuen, musikarengatik. Mila saltsatan ibiltzea gustatzen zait.
|
|
Ni oso Ruiz naiz. Amak dio, batez
|
ere
, oso Braceras Badillo naizela; gure amaren abizenak dira horiek. Itxuran ere amaren partekoa naiz oso.
|
|
Amak dio, batez ere, oso Braceras Badillo naizela; gure amaren abizenak dira horiek. Itxuran
|
ere
amaren partekoa naiz oso. Payatarretatik zer daukadan?
|
|
Horrek ez du esan gura aita maite ez dudanik. Nik, finalean, ama aipatzen nuenean, aitak badaki, zeharka, bera
|
ere
aipatzen nuela. Berak onartu duelako, berak erabaki duelako, amak dena eramatea.
|
|
Estres hori gero transmititu egiten dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako. Kirolaren kontu hori
|
ere
badago. " Mens sana in corpore sano" bete gura dut.
|
|
Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten. Kanpora joateko
|
ere
itzelezko gogoa daukat. Bertsozale Elkartea, garai batean, neure bidaia agentzia izan da.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko egin nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat egin nahi nuke. Musikari
|
ere
heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko egin nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat egin nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain
|
ere
, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
b) Loroa
|
ere
gurekin bizi da.
|
|
Jardueraz jarduera, ikasi duzu besteekiko begirunez jarduten, informazio helburuaren eta hartzailearen araberako galdera egokiak formulatzen, baita horiek zuzen idazten
|
ere
. Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko.
|
|
Jardueraz jarduera, ikasi duzu besteekiko begirunez jarduten, informazio helburuaren eta hartzailearen araberako galdera egokiak formulatzen, baita horiek zuzen idazten ere. Beraz, gaia edozein dela
|
ere
, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko. Horiek egoki eta zuzen formulatzen dituzula bermatzeko, ondo etorriko zaizu kontrol zerrenda bat izatea.
|
|
2 Hurrengo urratsa galdera horiek zure truke kideari helaraztea izango da. Kontuan izan posta elektronikoaren erabilera segurua dela, baina hori ziurtatzeko, protokoloari jarraitu behar diozula, baita ikastetxean
|
ere
:
|
|
4 Ez itzazu erantzun eduki iraingarria duten mezu elektronikoak edo deseroso sentiarazten zaituztenak. Zuk
|
ere
zain ezazu bidaltzen dituzun mezuen edukia.
|
|
5 Ez zabaldu, Internet bitartez, zeure informazioa edo datuak (etxeko helbidea, telefonoa, pasahitzak&), ez eta zure ezagunen datuak
|
ere
.
|
|
4 Gisa honetako trukeetan ez ezik, zure eguneroko bizitzan
|
ere
, etengabe ari zara besteekin elkarrizketan: korridorean beste gelako lagun batekin ari zarenean, sare sozialetan, irakasleak taldeka lanean jartzen zaituztenean& Orain arte ikasi duzun guztia kontuan harturik, zure ingurukoekin begirunez jokatzeko konpromisoa hartu nahi zenuke.
|
|
nformazioa trukatzea ez da galderak egitera mugatzen. Galderei erantzutean, informazioa eman
|
ere
egin behar da. Galderen erantzunak oso laburrak izan daitezke (bai, ez&), esaldi bakarrekoak& Beste batzuetan, berriz, galderak azalpen luze bateko erantzuna eskatzen du:
|
|
Gehienbat umeentzako musika egin izan du bere ibilbide guztian, eta horietako asko herri kantu bilakatu dira. Hezkuntzaren esparruan
|
ere
, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du. Argizaiola sariarekin, Gerediaga Elkarteak urtetan egin duen eta egiten jarraitzen duen lana eskertuko dio.
|
|
a) Zaila da zuri aurre egitea; izan
|
ere
, ideiak garbi dituzunean, ez duzu erraz amore ematen, zeureari eusten diozu etengabe.
|
|
d) Bizitza gogorra izan duzu; hala eta guztiz
|
ere
, egoera zailenak ere alderik onenetik ikusteko edo hartzeko joera duzu.
|
|
d) Bizitza gogorra izan duzu; hala eta guztiz ere, egoera zailenak
|
ere
alderik onenetik ikusteko edo hartzeko joera duzu.
|
|
h) Alde guztietan nabarmen geratzen zara; izan
|
ere
, ahora datorkizuna botatzeko joera duzu, batere pentsatu gabe.
|
|
i) Jende artean gustura aritzen zara. Harremanetan, batzuetan gorabeherak izan arren, guztiekin ondo moldatzen zara, oro har, baita irakaslearekin
|
ere
.
|
|
kedarrik
|
ere
ez luke emango
|
|
da. Izan
|
ere
, egiten da. e) Jadanikezduanaiaezagutzen.Ameriketatikitzulidenetik, denaberarentzatgordetzendu;
|
|
f) Gelakideen eta lagunen konfiantza ez ezik, gurasoena
|
ere
galdu omen du. Ez da harritzekoa du eta.
|
|
h) Ikusi al duzu gure Mari? Ondotik pasatu da, eta begiratu
|
ere
ez! Hori, beti bezala,
|
|
Trukea benetan gauzatzen baduzue, horien tankerako galderak bururatuko zaizkizu. Trukaketa informazioa partekatzera mugatzen bada
|
ere
, jakin nahiko duzu nolakoa den kidearen ikastetxea, etxea, herria& Hortaz, atal honetan, halako informazioa ematen trebatuko zara, alegia, leku deskribapenak egiten.
|
|
Hitzez ez ezik, irudi bidez
|
ere
egin daitezke lekuen deskribapenak. Horietan ere egin behar izaten da deskribapen plan bat.
|
|
Hitzez ez ezik, irudi bidez ere egin daitezke lekuen deskribapenak. Horietan
|
ere
egin behar izaten da deskribapen plan bat. Adibidez, argazkilariak, batzuetan, hurbildu egiten du argazki kameraren objektiboa jaso nahi duen errealitatera, xehetasunei erreparatuz; beste batzuetan, urrundu egiten du objektiboa, ikuspegi orokorragoa jasotzeko.
|
|
Unitatearen ibilbidean zehar, atalez atal, hainbat gauza ikasi dituzu: galdera egoki eta zuzenak egiten, pertsonak deskribatzen, lekuak deskribatzen& Kantak abestu dituzu gelakideekin, euskalki batean eta bestean agurtzen eta eskerrak ematen ikasi duzu, grabaketak egin dituzu, galderak eta deskribapenak elkartrukatu dituzu posta elektronikoaren bidez, jolasak
|
ere
egin dituzu (Nor da nor?, Altxorraren bila) & Sekulako abentura da ikastea! Ez al zaizu iruditzen?
|
|
1 Abentura honetan, aukera paregabea izan duzu lagun berriekin harremanetan jartzeko eta informazioa trukatzeko. Baina ziur badela, oraindik
|
ere
, elkarrengandik jaso ez duzuen informazioren bat eta hura ezagutzeko irrikaz zaudela. Orain duzu urratsa egiteko unea:
|
|
b) Behin behineko galdetegia prest dagoenean, bidal iezaiozu zure truke kideari. Kontuan izan zuk
|
ere
hark egindako galderei erantzuna zor diezula.
|
|
2 Zure urruneko lagun berriarekin informazioa trukatzeko gogoa izango duzu, eta, seguruenik, zure ikaskideei lagun hori nor den eta nolakoa den kontatzeko gogoa
|
ere
bai.
|
|
a) Gelakideei ahoz azalduko diezu nor den eta nolakoa den zure truke kidea: izaera, zaletasunak, gustuak& Horretarako, idatz ezazu lagunaren deskribapen labur bat; aurrez aurre ezagutzen ez baduzu
|
ere
, adierazi nola irudikatzen duzun, unitatean zehar jaso duzun informazioaren arabera.
|
|
5 Abiadura zaindu: ez azkarregi hitz egin, ezta motelegi
|
ere
.
|
|
Truke horretan eroso egoteko, hainbat informazio trukatu duzue, elkarri galderak eginez eta erantzunez, jendeak eta tokiak deskribatuz, abestiak partekatuz& Asko ikasteko aukera izan duzu, ezta? Baina, garrantzitsuena, ikasitakoa beste egoera batzuetarako
|
ere
baliagarria izango zaizula da. Ea egia den!
|
|
Etxean eztabaida serioa izan duzue horri buruz. Izan
|
ere
, txakurrak lotuta joan zukeen, ez aske. Zalantzan izan duzue zer eta nola egin:
|
|
Jardun eta jardun, heldu zara unitatearen amaierara. Eta, ikasitakoak baliatuz, egoera berri baten aurrean
|
ere
aritu zara.
|
|
Ikasleen arteko elkartrukeek aukera paregabea eskaintzen dute herrialde bateko eta besteko adin bertsuko gazteak harremanetan jartzeko, elkar ezagutzeko eta elkarbizitza lantzeko. Izan
|
ere
, halako ekintzek gazteen hartu emanak sustatu egiten dituzte, ez bakarrik trukean, baita trukearen prestatzeeta antolatze lanetan ere.
|
|
Ikasleen arteko elkartrukeek aukera paregabea eskaintzen dute herrialde bateko eta besteko adin bertsuko gazteak harremanetan jartzeko, elkar ezagutzeko eta elkarbizitza lantzeko. Izan ere, halako ekintzek gazteen hartu emanak sustatu egiten dituzte, ez bakarrik trukean, baita trukearen prestatzeeta antolatze lanetan
|
ere
.
|
|
a) Taldeka berriz
|
ere
, eta lehengo baldintza beretan, jarraitu osatzen fitxaren zerrenda.
|
|
" Kirolaren kontu hori
|
ere
badago. " Mens sana in corpore sano" bete gura dut.
|
|
Hona hemen maitasunari eta maitasun beharrari buruz diharduten bi poema. Maiteminduta bazaude, eta ez bazaude
|
ere
, irakur itzazu, eta erantzun hurrengo bost zereginei.
|
|
5 Eraldatu bigarren poema, honako baldintza hau bete dezan: bikotea elkarrekin dago berriz
|
ere
, eta poetak maiteari adierazten dio nola sentitzen zen hura falta zitzaionean. Kasu honetan ere, hautatu aditz egokiak:
|
|
bikotea elkarrekin dago berriz ere, eta poetak maiteari adierazten dio nola sentitzen zen hura falta zitzaionean. Kasu honetan
|
ere
, hautatu aditz egokiak:
|
|
Aditzak, molde jokatuan, ekintzaz edo egoeraz gain, beste hainbat informazio ematen du: ekintzan parte hartzen duten pertsonak, ekintzaren denbora& Pertsonei dagokienez, euskaraz aditz jokatuak, berak bakarrik, beste hizkuntza batzuetan baino informazio gehiago ematen du; izan
|
ere
, euskarazko aditz jokatuak ematen duen informazioa emateko, elementu gehiago behar dira beste hizkuntza batzuetan. Hona adibide batzuk:
|
|
Poema honetan
|
ere
, norbaiti ari zaio hizketan Juan Kruz Igerabide. Eraldatzeko probak egingo dituzu.
|
|
1 Irakurri berri duzun poemaren bertso lerroen tartean berri batzuk idazteko ahalegina egingo duzu, ematen dizkizugun ereduei jarraituz. Izenak aldatu egin dira, eta, horien baitan, aditzetan
|
ere
aldaketak egin dira. Binaka jarrita, ahoz eta txandaka, batak esaldiaren hasiera irakurriko du, eta besteak aditz egokiarekin osatuko.
|
|
Olerkiak ez ezik bertsoak
|
ere
aproposak dira sentimenduak adierazteko; esaterako, J. Martin tristuraz ari da bertso honetan:
|
|
Jaiotzetiko bizimina dut nire barren barrenean, loreak
|
ere
ximeltzen ditut be (g) iratzen ditudanean.
|
|
2 Identifikatu berri dituzun hitzak beste batzuez ordezkatuz, tristura adierazteko ez ezik, beste hainbat sentimendu adierazteko
|
ere
erabil liteke bertso hori: haserrea, ausardia& Seiko taldetan jarrita, taldekide bakoitzak olerkiaren eraldaketa bat egingo du, honako jarraibide hauek baliatuz:
|
|
gainerako taldekideek gehitutako hitzak erabili ditu horretarako. Kasu honetan
|
ere
, erlazioa ezartzeko zergatia adierazi behar du.
|
|
Eta nire bihotzeko eguzkia itzali zait. Horregatik, egunez
|
ere
farolak piztuta uzteko eskatu diet lagunei.
|
|
1 Eraldatzeko eskaini zaizkizun ereduetatik, hautatu bihotzera iritsi zaizun bat, zure sentimenduei buruzko testu poetikoen bildumara eramango zenukeena, alegia. Idatz itzazu zure aukeraren arrazoiak; poetikoki egiten baduzu, zure iruzkina
|
ere
jaso dezakezu bilduman, ereduarekin batera.
|
|
2 Egin dituzun eraldatzeetatik, bereziki harro al zaude horietako batez? Hura
|
ere
zure bilduman jasoko duzu; jarri izenburua, eta, beharrezkoa ikusten baduzu, egin azkeneko txukunketak.
|
|
Ez dugu berdin hitz egiten triste gaudenean, edo pozik gaudenean, edo haserre& Egoeraren arabera, ahotsaren bolumena aldatu egiten da, bai eta gorputzaren keinuak
|
ere
. Hortaz, irakurketa adierazkorra ozenki egiten denean, ezin dira testu guztiak bolumen eta keinu bertsuekin irakurri, ez eta testu bateko atal guztiak ere.
|
|
Ez dugu berdin hitz egiten triste gaudenean, edo pozik gaudenean, edo haserre& Egoeraren arabera, ahotsaren bolumena aldatu egiten da, bai eta gorputzaren keinuak ere. Hortaz, irakurketa adierazkorra ozenki egiten denean, ezin dira testu guztiak bolumen eta keinu bertsuekin irakurri, ez eta testu bateko atal guztiak
|
ere
.
|
|
Berreskura itzazu 42 jardueran egin dituzun Jon Martinen bertsoaren eraldatzeak. Gogoan izan zer sentimendu ezkutatzen duen eraldaketa bakoitzak, bai eta zein diren sentimendu bakoitza iradokitzen duten hitzak
|
ere
; ez al dira horiek poemaren guneak?
|
|
2 Orain, irakurri berriz testua, baina puntuazio markei erreparatu gabe, ezabatuta baleude bezala. Grabatu berriz
|
ere
, eta gorde.
|
|
3 Bukatzeko, berridatzi poema, puntuazio markak soilik aldatuz, eta irakurri eta grabatu elkarrizketa. Gorde hirugarren grabazio hau
|
ere
.
|
|
Literatura testuen irakurketa adierazkorretan ez ezik, eguneroko solasaldietan
|
ere
presente daude ikur txiki horiek. Entzun honako elkarrizketa hau:
|
|
A & hori besterik ez & neska begi berde, ile beltz, gorputz bikaineko neska bat besterik ez & Ba & hori bakarra baldin bada, ez da deus
|
ere
|
|
Oso ozen eta keinuez lagunduta hitz eginagatik, hitzak osorik eta argi ahoskatzen ez badira, ez du askorako balio. Esatari ezagunenek
|
ere
trebatu behar izaten dute, ahotsarekin ariketak eginez. Horixe da egingo duzuena:
|
|
zait haren hitzik
|
ere
ulertzen ez badut. Orain haren irribarrearen beharra daukat, inguruan norbait dudala sentitu behar dut
|
|
Poemak ezagutu dituzu, batzuk irakurri, beste batzuk antzeztu& Iritsi da unea, beraz, zure lana ezagutzera emateko. Izan
|
ere
, irakasleak honela esan dizue: " Biharko saioa gure testu poetikoen errezitaldia egiteko erabiliko dugu!
|
|
Hautatutako testua beste kide baten laguntzaz irakurri nahi baduzu, ea norbait konbentzitzen duzun! Bestalde, ez ahaztu autorregulaziojardueran zehaztuta dauden alderdiei erreparatzea, izan
|
ere
, gelako kide batek horren arabera ebaluatuko du zure lana.
|
|
3 Esan bezala, ardura bikoitza duzu: batetik, zure testua irakurtzekoa, eta, bestetik, kide baten irakurketa adierazkorra ebaluatzekoa, horretarako
|
ere
autorregulazio jarduerako alderdiei erreparatuta. Bigarren horretarako ere prestatu egin behar!
|
|
batetik, zure testua irakurtzekoa, eta, bestetik, kide baten irakurketa adierazkorra ebaluatzekoa, horretarako ere autorregulazio jarduerako alderdiei erreparatuta. Bigarren horretarako
|
ere
prestatu egin behar! Izan ere, kontu handiz egin behar dira beti kritikak, are gehiago sentimenduak gora eta sentimenduak behera zabiltzan unitate honetan.
|
|
Bigarren horretarako ere prestatu egin behar! Izan
|
ere
, kontu handiz egin behar dira beti kritikak, are gehiago sentimenduak gora eta sentimenduak behera zabiltzan unitate honetan.
|
|
2) Bestetik, gogoratu, 45 eta 61 integrazio jardueretan, testu batzuen aldeko hautua egin duzula bildumarako; eta hiru osagaiko autorregulazio jardueretan (21, 44, eta 60 jarduerak), zehaztuta dituzu testuek bete behar dituzten hainbat ezaugarri. Horiek
|
ere
lagunduko dizute bildumarako aleak aukeratzen. Izan
|
|
|
ere
, bildumak unitatean ikasitakoaren erakusgarri izan behar duenez, testu idatziak, audioak eta bideoak egon dute; testuek sentimenduak adierazten dituzten izenak, adjektiboak, aditzak, loku zioak, metaforak eta konparazioak izan behar dituzte; adierazkortasunez irakurritako testuetan, ikasitako baliabideak erabili dira
|
|
Bildumari aurkibide bat idatziko diozu, testuen ordenaren eta antolaketaren berri emango duena. Bildumako testuetan bezala, aurkibidean
|
ere
hitzekin eta sentimenduekin jolas zaitezke: bilduma sentimental poetikoari aurkibide sentimental poetikoa dagokio!
|
|
bildumak
|
ere
merezi du horrelakorik. Egin ezazu, beraz sarrera bat, zure bildumaren nondik norakoak azalduz:
|
|
Hark taldekideen izenak esan dituenean, inortxok ez du ezer esan, baina hainbat keinu egin dituzte. Keinuak sentimenduen adierazpena dira, eta sentimenduen eragile
|
ere
bai.
|
|
Mirenek laguntzen dit lanekin; taldekide hain ordenatua izatea baliotsua da niretzat. Baina, askotan, nik bakarrik ezin dezakedala ezer egin adierazten dit, eta nire lanak
|
ere
bere gain hartzen ditu.
|
|
" Bakoitzak testu bat idatziko du, taldean bizitako sentimenduren bat adieraziz. Badakit ez dela erraza hotz hotzean sentimenduei buruz idaztea, izan
|
ere
, zerbaitengatik baliatu izan da literatura horretarako!". Irakaslearen proposamenari kasu egin, eta bakoitzak testu bat idatzi du.
|
|
1 Probatzeko, zergatik ez duzue zuek
|
ere
ariketa bera egiten. Hemen dituzue bost ikaslek sortu zituzten testu poetikoak.
|
|
ikusten ditudanean, batez
|
ere
adorea falta zaidala ikusten dut.
|
|
1 Oraingoan
|
ere
probatzea izango da onena. Irakasleak eskatutako eraldatzeak egingo dituzue:
|
|
Sentimenduak eta gu; gu eta sentimenduak. Literaturan ez ezik, gure eguneroko bizitzan
|
ere
presente daude sentimenduak: sentitu, ahotsez eta keinuz adierazi, eta sentiarazi.
|
|
Sentimenduak, ezkutatu nahiko genituzkeenean
|
ere
, bat batean azaleratzen zaizkigu. Nori ez zaio inoiz lotsa masaila gorrietatik irten?
|
|
Eguneroko sentimental honek dioena irakurtzen edo entzuten duenak
|
ere
hobeto ezagutuko nau.
|