Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.812

2023
‎Lege organiko hori Konstituzioarekin bat datorrela esan du Konstituzio Auzitegiak ekainaren 23ko 118/ 2016 emandako epaian; baina, edu berean, adierazpen horren esparrua eta mugak finkatu ditu: " Mugatu ere, batetik, Konstituzio Auzitegiaren bosgarren xedapen gehigarri berriak Konstituzio Auzitegiak egin beharreko kontrolaren objektua mugatu da Batzar Nagusiek emandako foru arauei begira; ez ditu foru arau guztiak kontrolatuko, ezpada foru arau mota zehatz batekoak , hots, izaera fiskalekoak soilik, eta horien artean, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 41.2.a) artikuluak aitortutako eskumenak erabilita eman izan diren foru arauak, hau da, euren lurraldean tributu araubidea mantendu, ezarri eta arautzeko foru arauak Estatuko zergen antolaketa orokorra aintzat hartuta (3 ZO)" 2.
‎Erregelamenduen berezko edukia da legearen betearazpen eta garapena; hortaz, hierarkiak ezarritako mugak ezin dituenez gainditu, erregelamenduak forma, kudeaketa eta prozedurei buruzko gaiak jorratuko ditu. Zerga nagusiei begiratuz gero, zerga bakoitzak izango du bere Legea edo bere Foru Araua, baina aldi berean, halako araua erregelamendu baten bidez osatuko da: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren erregelamendua, Sozietateen gaineko Zergaren erregelamendua, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren erregelamendua, etab
‎Foru lurraldean, ahalmena Foru Aldundiarena da eta ez Ogasun eta Finantzen Foru Diputatuarena. Nolanahi ere, ministroek eta foru diputatuek barneko arauak eta antolaketa arauak eman ditzakete, bai eta, are garrantzitsua, Foru Dekretu edo Errege Dekretuak jasotako erregelak betetzeko xedapenak ere eman ditzakete, Ministro Aginduen bidez edo Foru Aginduen bidez (Lurralde Historikoen kasuan), Lege batek , Foru Arau batek edota, gertatu ohi denez, lege edo foru arau horiek garatzeko erregelamendu batek hala agintzen duenean.
‎Foru lurraldean, ahalmena Foru Aldundiarena da eta ez Ogasun eta Finantzen Foru Diputatuarena. Nolanahi ere, ministroek eta foru diputatuek barneko arauak eta antolaketa arauak eman ditzakete, bai eta, are garrantzitsua, Foru Dekretu edo Errege Dekretuak jasotako erregelak betetzeko xedapenak ere eman ditzakete, Ministro Aginduen bidez edo Foru Aginduen bidez (Lurralde Historikoen kasuan), Lege batek, Foru Arau batek edota, gertatu ohi denez, lege edo foru arau horiek garatzeko erregelamendu batek hala agintzen duenean.
‎Foru lurraldean, ahalmena Foru Aldundiarena da eta ez Ogasun eta Finantzen Foru Diputatuarena. ...olanahi ere, ministroek eta foru diputatuek barneko arauak eta antolaketa arauak eman ditzakete, bai eta, are garrantzitsua, Foru Dekretu edo Errege Dekretuak jasotako erregelak betetzeko xedapenak ere eman ditzakete, Ministro Aginduen bidez edo Foru Aginduen bidez (Lurralde Historikoen kasuan), Lege batek, Foru Arau batek edota, gertatu ohi denez, lege edo foru arau horiek garatzeko erregelamendu batek hala agintzen duenean.
‎Lurralde erkidean ordenantza fiskalak arautzen dituen Estatuko Legea martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua da, Toki Ogasunak arautzeko Legearen testu bategina onetsi zuela. Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan beste egitura bat aukeratu da: Toki Ogasunei buruzko Foru Arau bat onetsi da eta udal zerga bakoitzeko Foru Arau bat ere.
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan beste egitura bat aukeratu da: Toki Ogasunei buruzko Foru Arau bat onetsi da eta udal zerga bakoitzeko Foru Arau bat ere. Toki zergen kasuan, egoera bi azalarazten dira:
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan beste egitura bat aukeratu da: Toki Ogasunei buruzko Foru Arau bat onetsi da eta udal zerga bakoitzeko Foru Arau bat ere. Toki zergen kasuan, egoera bi azalarazten dira:
‎Aurrerago esan bezala, Tributu zuzenbidea Zuzenbide publikoaren barne kokatzen da, batez ere, tributu erregelak aplikatzeko erabiltzen diren prozedurei begira. Horregatik, forma edo prozedura hutsuneak administrazio prozedurari buruzko araubidea orokorrarekin osatzen dira.
‎Beste alde batetik , administrazio aurre kasua (administrazio organoak bere erabakian aplikatutako irizpidea) eta Administrazioaren eginerak ditugu. Horiek ere ez dira Zuzenbidearen iturri, baina oso eragingarriak izan daitezke zergadunaren berme gisa.
‎Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du. Horiek horrela, Konstituzio Auzitegiak Hiri Lurren Balio gehikuntzaren gaineko Zerga Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi zuen, ekonomia ahalbiderik ez zegoenean ere zerga kobratzen zelako (26/ 2017, 37/ 2017 eta 59/ 2017 KAE), eta gero berriro adierazi zuen Konstituzioaren aurkakoa zela tributu zorra zehazteko sistema ez zetorrelako bat zergadunaren benetako ekonomia ahalbidearekin (182/ 2021 KAE).
‎Horra hor BEZaren kasua: zerga egitatea enpresari edo profesional batek bere jarduera ekonomikoaren baitan ondasunak nahiz zerbitzuak ematea izango da, baina benetan kargatu nahi den ekonomia ahalbidea ondasun eta zerbitzuon eskuratzailearena da (kontsumoa).
‎Zerga bat baino gehiago dagoenez, galdera hau azal daiteke: berdintasun printzipioa zerga bakoitzean zaindu behar ote da, ala nahikoa da tributu sistemak printzipio hori orokorrean errespetatzea?
‎berdintasun printzipioa zerga bakoitzean zaindu behar ote da, ala nahikoa da tributu sistemak printzipio hori orokorrean errespetatzea? Alde batetik , argi dago ekonomia ahalbidea bakarra dela, eta zergek ahalbide horren agerpen desberdinak kargatzen dituztela. Horren ondorioz, berdintasuna tributu sistema osoaren irizpide izan behar da.
‎Baina, horrez landara, berdintasunaren eskakizuna tributu bakoitzean ere aplikatu behar da. Tributu batek ezin du arrazoirik gabeko edo debekaturiko bereizkeriarik egin, alegia, tributuaren egiturarekin bat ez datorren bereizkeriarik. Tratamendu desberdina irizpide objektibo eta arrazoizkoetan oinarrituz gero, berdintasun printzipioarekin bat dator hiru baldintza betez gero:
‎3) Justifikazio objektibo eta arrazoizkoaz gainera, tratamendu desberdina proportziozkoa izan behar da, neurriz kanpoko emaitzak edota emaitza nekezak alde batera utziz.
‎artikulu horrek ez du esan nahi ekonomia ahalbide bera duten subjektuek tributu kuota berbera ordaindu behar dutenik lurralde osoan. Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu. Izan ere, 139.1 artikulu horren ariora, autonomia erkidego bakoitzeko erakunde eskudunak, zergak ezartzean, ezin du bereizkeria larririk sortarazi beste autonomia erkidegoetan egindakoarekin konparatuz.
‎artikulu horrek ez du esan nahi ekonomia ahalbide bera duten subjektuek tributu kuota berbera ordaindu behar dutenik lurralde osoan. Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu. Izan ere, 139.1 artikulu horren ariora, autonomia erkidego bakoitzeko erakunde eskudunak, zergak ezartzean, ezin du bereizkeria larririk sortarazi beste autonomia erkidegoetan egindakoarekin konparatuz.
‎Oinarriak ekonomia ahalbidearen agerpen partziala islatzen badu, ostera, desegokitzeak sortuko dira, ahalbide eta berdintasun printzipioak urratuz. Horregatik, Konstituzioaren arabera ezin daitezke progresiboak izan ekoizpenaren gaineko zergak, kontsumoaren gaineko zeharkako zergak edo ondarearen zati baten gainekoak .
‎Edonola ere, ez dago progresibitate hori adierazten duen tarifa bakarra. PFEZren legeetan, esaterako, tarifa progresibo bat ezarri da lurralde erkideko autonomia erkidego bakoitzean, eta tarifa hori ere ez dator bat Euskadirenarekin edo Nafarroarenarekin. Baina guzti guztiek betetzen dute Konstituzioaren progresibitate printzipioa.
‎Lege horien izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da Ituna edo Hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
‎Eskuordetzea bi modutakoa izan daiteke: eskuordetzaren xedea testu artikulatuak eratzea denean, oinarri lege baten bidez eman behar dira eskuordetza hori gauzatzeko irizpide nagusiak; haatik, aurreko lege batzuk lege testu bakarrera bildu nahi direnean, eskuordetza lege arruntaren bidez egin daiteke.
‎Lege dekretu deritzonaren bitartez ere, Gobernuak lege lerruneko arauak eman ditzake, baina ez Parlamentuak eginiko eskuordetzan oinarrituta, ezpada benetako larrialdiaren edo presazko beharrizanaren ondorioz (EKren 86.1 artikulua). Beste alde batetik , bada Lege dekretuaren bitartez arautu ezin daitekeen gairik. 86.1 artikuluak berak dionez, lege dekretuek dituzte honako arlo hauek ukitu:
‎Konstituzioaren 86.1 artikulua zergak ordaintzeko eginbeharrarekin lotu behar da (31.1 artikulua); beraz, ezin daiteke lege dekretuz xedatu eginbehar horren oinarrizko edukia, baina onargarria izango litzateke, adibidez, lege dekretuz zerga baten tarifa inflazioari egokitzea. Bestela esateko, Lege dekretuak banan banan aztertu behar dira, bertan ezarritako neurriek zergak ordaintzeko eginbeharrean duten eragina modu orokorrean aztertzeko:
‎Konstituzio Auzitegiak 182/ 1997 epaian 1992an PFEZren eraldaketa aztertu zuen, tarifak modu nabarmenean jaitsi zenean. Urte horretako uztailean, Gobernuak atzeraeraginez aldatu zuen PFEZren tarifa, lege dekretu batean horren igoera ezarrita; 1997 urteko epai horretan, Konstituzio Auzitegiak deuseztatu egin du lege dekretu hori, kasu horretan modu nabarian ukitzen zelako Konstituzioaren I. tituluan ezarritako betebehar baten edukia, hain zuzen ere, gastu publikoei aurre egiteko betebeharrarena. Era berean, uztailaren 1eko 78/ 2020 epaian, Sozietateen gaineko Zergaren zatikako ordainketei buruz, ordainketa horiek kalkulatzeko era, horien ehuneko aplikagarria eta kopurua zehazteko modua lege dekretuz aldatzea Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi du tributu zorra nabarmen igo zelako.
‎Konstituzio Auzitegiak 182/ 1997 epaian 1992an PFEZren eraldaketa aztertu zuen, tarifak modu nabarmenean jaitsi zenean. Urte horretako uztailean, Gobernuak atzeraeraginez aldatu zuen PFEZren tarifa, lege dekretu batean horren igoera ezarrita; 1997 urteko epai horretan, Konstituzio Auzitegiak deuseztatu egin du lege dekretu hori, kasu horretan modu nabarian ukitzen zelako Konstituzioaren I. tituluan ezarritako betebehar baten edukia, hain zuzen ere, gastu publikoei aurre egiteko betebeharrarena. Era berean, uztailaren 1eko 78/ 2020 epaian, Sozietateen gaineko Zergaren zatikako ordainketei buruz, ordainketa horiek kalkulatzeko era, horien ehuneko aplikagarria eta kopurua zehazteko modua lege dekretuz aldatzea Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi du tributu zorra nabarmen igo zelako.
‎Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da: alde batetik , batzar nagusiek onetsi behar dituzte arauok eta, dakigunez, batzar nagusiak herriaren subiranotasunaren ordezkariak dira; hortaz, Parlamentuak legeak onetsi behar dituen bezala, batzar nagusiek foru arauak onesten dituzte. Horiek horrela, tributuak arautzen dituzten arauak ez dira Eusko Legebiltzarreko legeak, ezpada Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako batzar nagusiek emandako arauak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎"(...) Orain, esaldi horri honakoa gehituko diogu: konfiskatzearen debekuak dakar zentzuzko beste eskakizun bat sortzea, zergak ordaintzeko aitzakiarekin zergapetzeko aberastasuna ez agortzeko behartzen duelako, hori baita zergapetzearen oinarria edo funtsa. Horiek horrela, zergapetzearen gehieneko muga, Konstituzioak ezarritako muga behintzat, zergapetzearen ondorio konfiskagarria debekatzea da".
‎6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako. Bi printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
‎Horiez gain, preskripzioeta iraungitze epea ere oinarrizko osagaia da. Edu berean, foru arauz onartu behar dira zergadunak bere estatutuan Administrazioari begira dituen eskubide, berme eta betebeharrak (eskubideok mugatzeko erregelak, batez ere).
‎Egun, ordea, beste ikusmolde batetik begiratzen diogu tributuari eta, dagoeneko, zerga egitatea ez da tributuaren ardatza. Izan ere, zerga egitateaz aparte izaera ekonomikoko betebeharrak sor daitezke, eta, ikuspuntu berriaren ariora, tributuaren barne eskubideak ez ezik, eginbeharrak eta ahalmenak ere sartzen dira.
‎Izan ere, zerga egitateaz aparte izaera ekonomikoko betebeharrak sor daitezke, eta, ikuspuntu berriaren ariora, tributuaren barne eskubideak ez ezik, eginbeharrak eta ahalmenak ere sartzen dira. Azken urteotan, bada, tributuaren ordainketa aurreratzeko tresna berriak sortu dira, atxikipenak eta zatikako ordainketak batik bat, eta, horren ondorioz, zerga egitatea ez da tributuaren egituraren ardatza. Hau da, ondare prestazio guztiak ez dira zerga egitatea gauzatzeagatik sortzen, ezpada prestazio horiek egitezko beste kasu batzuk gauzatzeagatik sor daitezke.
‎Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke osorik ala zati batezzerga egitatea gauzatzeaz batera , geroago (likidazio egintza burutu ostean), edota aurretiaz (PFEZn bezala, atxikipen eta zatikako ordainketak direla bide).
‎Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean. Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa).
‎Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean. Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat ), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa). Dena den, arreta jarri behar da tributu legeak ematen duen definizioan, eta ez errealitateko egitatean (hots, lege definizioaren euskarri edo oinarri materiala den horretan).
‎Hartara, ikuspegi ekonomikotik errentarik ez dagoenean ere, zerga horren ondorioetarako bada errentarik: ondasun higiezinaren titularra izateagatik, errenta bat egozten zaio zergadunari, errenta hori inoiz kobratu ez arren.
‎Horrez landa, tributu sistemak tributu bat baino gehiago ezar dezake objektu beraren gain. Halakoetan, zergapetze bikoitza gerta ez dadin, nahitaezkoa da zerga egitateak berdinak ez izatea kasu bietan, tributuen objektu berbera izan arren.
‎Tributuen arteko ezberdintasuna ez datza tributuek kargatzen duten ekonomia ahalbidean, ezpada tributuen arau ezberdinek ezarritako egitezko kasuan. Hori dela medio, tributuak ezberdinak izango dira, euren zerga egitatearen alorren bat ezberdina den heinean, nahiz eta gainerakoak berdin berdinak izan. Tributu berean ere horrelakoak gerta daitezke.
‎Eskuarki, egitezko kasutik bertatik atera dezakegu pertsona hori nor den. Beste batzuetan, ordea, zerga egitatea gauzatzean pertsona bat baino gehiago pilatzen dira garrantzi eta eragin berarekin, eta ez da erraza zergaduna nor den zehaztea (berbarako, salerosketa gauzatzean, legeak zehaztu behar du nor den zergaduna, eroslea, saltzailea edo beste edonor).
‎Horrela, zerga pertsonalak eta zerga errealak ditugu. Zerga pertsonaletan, subjektu jakin bat aipatzen da, zerga egitatea osatu ahal izateko.
‎Hortaz, aduanetako zergen zerga egitatea izan daiteke armen trafikoa, pornografiako materialen trafikoa edo babesturiko animalien larruaren trafikoa, eta halako egitateak gauzatuz gero, tributu zorra ordaindu litzateke. Tributu zuzenbideak baditu beste gune gris batzuk ere, esaterako, errentaren gaineko zergetan jaso ohi diren ondare gehikuntzak justifikatu gabekoak, halakoetan sasoi batean aitortu ez ziren errentak zergaren menpe jartzen dira, errenton jatorria gorabehera.
‎Denborazko aspektuari helduta, tributuak aldizkakoak edo istantekoak izan daitezke. Istantekoen kasuan, tributua ahitzen da zerga egitatea gauzatzen denean, eta hori beti gertatzen da une jakin batean (eskritura egiten denean, pertsona hiltzen denean.). Aldizkako tributuen zerga egitatea, ostera, denboran zehar luzatzen da, batzuetan, jarraian gauzatu, eta besteetan berriro gauzatzeko joera duelako (ondarearen titulartasuna, errentak lortzea, ur homidura...).
‎Zergaldiak denborazko aspektua osatzen du, zerga egitatearen oinarrizko osagai bihurtuz. Zergaldi bakoitzetik betebehar bat sortzen da, eta zergaldi bakoitzean sortutako tributua lokabe eta ezberdina da, gainerako zergaldietan sortutako tributuei begira.
‎Aldakorretan, aspektu kuantitatibo hori bakarrik dago (errentaren zenbatekoa, ondarearen balioa). Tributu finkoen kasuan, aldiz, zerga egitatea ezin da zenbateko ezberdinetan eman, eta ezin da zenbatu ere (adib., jarduera edo lanbide bat egikaritzea: jarduera horretan aritu daiteke ala ez, baina ezin da zenbatu).
‎Tributuaren sortzapena zerga egitatea Zuzenbidearen aldetik gauzatu den unea da, eta zerga ordaintzeko betebeharraren sortarazlea da subjektu pasiboaren ikuspuntutik, baina horrek ez du esan nahi betebehar hori une horretan bertan bete behar denik. Horrela, TFAOen 22.2 artikuluaren (eta TLOren 21.2 artikuluaren) ariora, tributuaren legeak kuota edo ordaindu beharreko kopurua eskatzeko moduko eguna zehatz dezake, edo kopuruaren zati batena , sortzapena ez den beste egun batean. Administrazio kudeaketaren geroko egintza izanik, likidazioak eragingarritasunez zehazten ditu dela sortutako zenbatekoa, dela hori ordaintzeko Administrazioak ezarri dituen epeak eta moduak.
‎Tributuaren sortzapena zerga egitatea Zuzenbidearen aldetik gauzatu den unea da, eta zerga ordaintzeko betebeharraren sortarazlea da subjektu pasiboaren ikuspuntutik, baina horrek ez du esan nahi betebehar hori une horretan bertan bete behar denik. Horrela, TFAOen 22.2 artikuluaren (eta TLOren 21.2 artikuluaren) ariora, tributuaren legeak kuota edo ordaindu beharreko kopurua eskatzeko moduko eguna zehatz dezake, edo kopuruaren zati batena, sortzapena ez den beste egun batean . Administrazio kudeaketaren geroko egintza izanik, likidazioak eragingarritasunez zehazten ditu dela sortutako zenbatekoa, dela hori ordaintzeko Administrazioak ezarri dituen epeak eta moduak.
‎TFAOen 21 artikuluak (eta TLOren 22 artikuluak) ezarri duenez, salbuespen kasuetan, zerga egitatea burutu arren, foru arauak kendu du tributu betebehar nagusia betetzea, osorik ala zati batean . Tributuaren salbuespena gertatzen da arau batek agintzen duenean, berak ezarritako kasuetan bakarrik, ez dela gauzatu behar zerga egitatearen ondorio nagusia, hots, tributua ez dela ordaindu behar zerga egitatea gauzatu arren.
‎TFAOen 21 artikuluak (eta TLOren 22 artikuluak) ezarri duenez, salbuespen kasuetan, zerga egitatea burutu arren, foru arauak kendu du tributu betebehar nagusia betetzea, osorik ala zati batean. Tributuaren salbuespena gertatzen da arau batek agintzen duenean, berak ezarritako kasuetan bakarrik, ez dela gauzatu behar zerga egitatearen ondorio nagusia, hots, tributua ez dela ordaindu behar zerga egitatea gauzatu arren.
‎Ikusmolde hori oso kritikatua izan denez, azken urteotan beste teoria bat zabaldu da eta, horren ariora, salbuespena ezartzen duen arauak zerga egitatea ere definitu behar du, kargaturiko egitatea ezartzen duen arauarekin batera. Gaur egun autore batzuentzat, salbuespen arauak lehen zuen salbuespenezko izaera galdu du, hau da, tributua ezabatzeko izaera hura; gaur egungo tributu sistemaren helburuak lortzeko tresna bihurtu da.
‎Salbuespen arauak izaera negatiboa duela dion ikuspuntutik abiatu beharrean hau da, manu baten aplikazioa baztertzen duen arautzat hartzen den ikuspuntutik, haien izaera positiboa baieztatzen duen ikusmoldetik abiatuz gero alegia, tributuaren zerga egitatea ere definitzen duen arautzat hartzen duen ikuspuntutik, esan daiteke zerga egitatea gauzatzeak ez duela zertan ekarri tributu betebeharraren sorrera, legegileak kontrakoa badio ere; egin eginean ere, zerga egitatea itxuratu eta mugatzek... Hala ere, zerga egitatea gauzatzean, tributuaren menpekotasuna sortuko da zalantzarik gabe, eginbehar desberdinekin (kontabilitate, erregistro eta aitorpen eginbeharrak...).
‎zuzenean, zerga egitatearen esparruan zenbait kasu bereizten dituztelako; eta zeharka, kuotaren hobari eta kenkarien bidez, zerga egitate berberak ondorio ezberdinak ekar liratekeelako. TFAOek bi aukera horiek aipatzen dituzte tributu betebehar nagusia osorik ala zati batean salbuetsi daitekeela esatean.
‎Adierazi duguna kontuan hartuta, salbuespena da tributuarekiko menpekotasun modu bat , tributuak ordaintzeko betebeharrik ez dakarren modua. Egon ere, salbuespen kasuak zerga egitatearen barnean daude, eta horrexek bereizten ditu zergapetik kanpoko kasuetatik.
‎Osterantzean, ondorio onartezina gertatuko litzateke jarduketa batzuk (salbuespenaren ezarpena) lege erreserbapean egongo liratekeelako eta beste jarduketa batzuk, ordea, ez (eraldaketa, ezabapena). Are gehiago, lege lerruna ez duen arau baten bidez salbuespena eralda edo ezaba daitekeela onartzeak esan nahi du zerga egitatea ere xeda daitekeela legea ez den arauaren bitartez. Ildo berari ekinez, salbuespena ezabatzean salbuespenak ezartzen zuen egitezko kasua burutuz gero, tributu betebeharra sortuko litzateke; modu horretara, eraldaketaren bidez kargapeko kasu berria ezarriko litzateke, tributua ordaintzeko betebeharra eta guzti.
‎Beste alde batetik , arauetan salbuespena sarri izateko aukera Administrazioaren baimen, aitortze edo ematearen menpe gelditzen da. Horrek ez du ezkutatu behar salbuespenaren sortzapena egitate salbuetsia gauzatzean hasten dela.
‎Kasu batzuetan, arau horrek ez du eginkizun argitzailea bakarrik, zerga egitatearen definizioa ere osatzen duelako. Halakoetan, egitate zergapetuaren esanahia zein den jakiteko, beharrezkoa izaten da zerga egitatearen araua eta zergapetik kanpokoen araua batera interpretatzea. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergapetik kanpo daude Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe dauden errentak.
‎Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergapetik kanpo daude Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe dauden errentak. Lehenengo begirada batean , badirudi xedapen hori ez duela garrantzirik, baina bizi aseguruetatik jasotako kopuruen gainean ordaindu behar den zerga zehazteko ezinbesteko araua da. Horiek horrela, kontratugilea ez den hirugarrenak aseguruaren prestazioak jasoz gero, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe daude; bestela, Pertsona Fisikoaren Errentaren gaineko Zergaren menpe.
‎zergak ezartzeko ahalmenaren titularra den erakunde publikoa da, ahalmen horren barruan tributua kudeatu eta eskatzeko administrazio ahalmenak sartzen direlarik. Beste abiaburu batetik helduta, finantza eskumenak izateagatik tributuak aplikatzen dituen erakundea da subjektu aktiboa, horien artean TFAOen (eta TLOren) 5 artikuluko erakundeak sartuta.
‎Subjektu pasiboa betebeharraren zordunarekin parekatu zen, Administrazio hartzekodunari begira. Beste urrats bat aurrera eginda, betebeharra zerga egitatea burutzeak sortzen duenez, subjektu pasiboa zerga egitatea gauzatu duen subjektua izateaz gain, egitateak agertarazi eta tributuak kargatzen duen ekonomia ahalbidearen titularra ere izango litzateke. Subjektu horiei zergadun deritze.
‎Horretara, zerga egitateak eratorritako tributu zama benetan ordaintzen duen pertsona ez da zergaduna izango, baldin eta zerga egitatea gauzatzea ez den beste bideren batek (zerga aldaketak edo jasanarazpenak) eratorritako zama bada, nahiz eta arauek aldaketa edo jasanarazpen hori arautu. Halakoetan, tributuaren ondorio ekonomikoak behin betiko jasan behar dituen subjektua tributu harremanetatik kanpo geratzen da; harremanok Administrazioaren eta zergadunaren artean eratuko dira, edo, bestela esateko, Administrazioaren eta foru arauak zerga egitatearen egiletzat duen pertsonaren artean.
‎Manu horrek eztabaida sorrarazi du autoreen artean, tributuen subjektuaren kontzeptua eta, batez ere, gaitasun juridiko tributarioa zalantzan jartzen dituelako. Ez dago argi nortasun juridikorik gabeko erakundeak
‎Zergadun gisa, zerbitzuaren erabiltzailea ageri da; eta horren ordezkoa, zerbitzuak ukitu duen ondasun higiezinaren jabea (edo obren exekuzioetan, eraikitzailea eta obren kontratista). Finantza transakzioen gaineko Zergan ere, Bizkaian ekainaren 22ko 4/ 2022 Foru Arauak, eta lurralde erkidean urriaren 15eko 5/ 2020 Legeak onetsian, besteak beste, zergaduna baloreen eskuratzailea da baina, finantza tartekari baten bidez jarduten duenean, orduan tartekari hori ordezkoa izango da. tributuen subjektu izan ote daitezkeen, hau da, gaitasun juridiko tributariorik ote duten. Horren inguruan, arazo nagusi bi eztabaidatu dira:
‎jarauntsi onartu gabea eta ondasun erkidegoak. Lehenengoak gertatuko dira pertsona bat hil eta gero jarauntsia oraindik onartu ez bada (jarauntsia onartu ondoren oraindik jaraunsleen artean banatu ez bada, jarauntsiko erkidegoaz hitz egiten da, ondasun erkidegoen pare). Jarauntsia, beraz, administratu behar da.
‎Bigarrena, ondasun erkidegoa, ostera, sor daiteke jarauntsia banatzean jaraunsleak errentamenduko lokalaren heren baten jabe bihurtu badira. Ordurako ez dago jarauntsi onartu gaberik, jarauntsia onartu baita eta jaraunsle bakoitzari bere zatia esleitu baitzaio.
‎Jaraunsleek, beraz, bi aukera dituzte: jaraunsle bakoitzak errentariari alokairuaren heren bat kobratzea, edota jaraunsle guztien artean ondasun erkidegoa eratzea (eta alokairu osoaren gaineko ordainagiri bakarra hilero luzatuz). Bigarren kasu horretan, Balio Erantsiaren gaineko Zerga bakarra da erkidegoarenaeta alokairuaren etekinak hiru jaraunsleei egotzi behar zaizkie, bakoitzari heren bat (PFEZ) aurreko kasuan legez.
‎jaraunsle bakoitzak errentariari alokairuaren heren bat kobratzea, edota jaraunsle guztien artean ondasun erkidegoa eratzea (eta alokairu osoaren gaineko ordainagiri bakarra hilero luzatuz). Bigarren kasu horretan, Balio Erantsiaren gaineko Zerga bakarra da erkidegoarenaeta alokairuaren etekinak hiru jaraunsleei egotzi behar zaizkie, bakoitzari heren bat (PFEZ) aurreko kasuan legez.
‎Legeak zehaztutako kasuekin batera, jarauntsi onartu gabearekin eta ondasun erkidegoarekin batera , bi kasu orokor gehiago aipatzen ditu: zergapetu daitekeen batasun ekonomikoa eratzea edo, bestela, ondare banandua osatzea.
‎Ondare bananduak tributuei begira dakartzan ondorioen alorrean, ondorio horiek edozein subjektu pasibori begira sor daitezkeenak dira; horrela, erakundeak berak gauzatzen du zerga egitatea eta, beraz, erakundeak tributu prestazioak bete behar ditu. Beste modu batera esateko, harreman juridiko tributario bakarra dago erakunde eta Administrazioaren artean, hots, tributu betebehar bakarra.
‎Alor horretan arazo bi nahastu dira: batetik, erakunde publikoek eurek ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan ote daitezkeen; eta, bestetik, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuaren subjektu pasiboa izan daitekeen.
‎Alor horretan arazo bi nahastu dira: batetik, erakunde publikoek eurek ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan ote daitezkeen; eta, bestetik, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuaren subjektu pasiboa izan daitekeen.
‎Argi dago tributuaren bidez lortu nahi diren helburuak direla Administrazioarenak ere. Dena dela, kontuan izan behar dugu herri erakundeak ekonomia ahalbidea agertzen duela, gastu publiko hori gauzatu nahi duenean; hortaz, tributuak ordaindu balitu, gastu publikotik kendu genuke diru kopuru bat , gero gastu publikoan berriro inbertitzeko.
‎Beste alde batetik , Lurralde administrazioen nortasun juridiko bakarra hautsi egin da, lurralde erakunde publiko baten menpe nortasun juridiko lokabea duten erakunde publiko ezberdinak sortu dira eta. Administrazioak bere menpeko erakunde lokabeak hirugarrenak izango bailiran tratatzen ditu, horiekin harreman independenteak izanez.
‎Beste alde batetik, Lurralde administrazioen nortasun juridiko bakarra hautsi egin da, lurralde erakunde publiko baten menpe nortasun juridiko lokabea duten erakunde publiko ezberdinak sortu dira eta. Administrazioak bere menpeko erakunde lokabeak hirugarrenak izango bailiran tratatzen ditu, horiekin harreman independenteak izanez.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste administrazio publikoetako tributuen menpe egon zitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste administrazio publikoetako tributuen menpe egon zitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste administrazio publikoetako tributuen menpe egon zitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik. Hala ere, gaur egun ideia horiek aldatu egin dira; tributua justizia materialeko printzipio eta irizpideetan oinarritzen da, subiranotasunean baizik.
‎Subjektu pasiboaren betebehar nagusia tributu zorra ordaintzea da; betebeharpeko subjektu pasibo bat baino gehiago egonez gero, Administrazioaren aurrean zordunen pilaketa gertatzen da. Pilatze hori konpontzeko, Arabako TFAOren 35.7 artikuluak, Gipuzkoako TFAOren 35.5 artikuluak, Bizkaiko TFAOren 34.5 artikuluak (eta TLOren 35.7 artikuluak) honako hau dio:
‎Pilatze hori konpontzeko, Arabako TFAOren 35.7 artikuluak, Gipuzkoako TFAOren 35.5 artikuluak, Bizkaiko TFAOren 34.5 artikuluak (eta TLOren 35.7 artikuluak) honako hau dio: betebehar baten egitezko kasuan betebeharpeko bi edo gehiago pilatzean direnean, horiek modu solidarioan daude behartuta prestazio guztiak betetzera Tributu administrazioari begira, foru arauak (edo legeak) aurkakorik xedatu ezean. Solidaritatearen araubidea zerga egitate bakarrak eratortzen duenez, tributu betebehar bakarra dago, baita Administrazioarekin tributu harreman juridiko bakarrak ere.
‎Administrazioak titular bat baino ez badu ezagutzen, likidazio osoa titular horri jakinaraziko dio eta horrek ordaindu behar du, salbu eta titularrak zatiketa eskatu duenean eta gainerako titularkideen datu pertsonalak, helbideak eta horietako bakoitzari dagokion kuota zehaztu duenean.
‎Solidaritatea aplikatu ahal izateko, pilaturiko betebeharpekoek oso osorik gauzatu behar dute betebeharraren egitezko kasua; ez da nahikoa betebeharraren zenbait osagai edo aspektu elkarrekin gauzatzea. Hori dela bide, zerga pertsonaletan oso zaila da solidaritatea aplikatzea, subjektu pasiboek batera lortu lituzketelako etekin guzti guztiak (baita norberaren etxebizitzak eratorritakoak ere). Dirudienez, solidaritatea zerga errealetan bakarrik aplika daiteke.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) 41 artikuluak, eta Bizkaiko TFAOren 40 artikuluak, xedatzen du tributu betebeharpekoekin batera foru arauek beste pertsona batzuk ere tributu zorraren erantzule izenda ditzaketela, zordun nagusi legez. Gainera, foru arauak kontrakorik ezarri ezean, uste da erantzukizuna beti izaten dela subsidiarioa.
‎Manu horren ondorioz, hirugarren bat (edo gehiago) subjektu pasibo edo tributuaren zordun nagusiarekin parekatzen da (edo dira); baina, ordezkoekin gertatu aldera, erantzuleak ez du subjektu pasiboa baztertzen, ez da horren lekuan jartzen tributu harremanetan. Beste zordun bat da.
‎Manu horren ondorioz, hirugarren bat (edo gehiago) subjektu pasibo edo tributuaren zordun nagusiarekin parekatzen da (edo dira); baina, ordezkoekin gertatu aldera, erantzuleak ez du subjektu pasiboa baztertzen, ez da horren lekuan jartzen tributu harremanetan. Beste zordun bat da. Tributuaren zordun bi daude, nahiz eta arrazoi ezberdinengatik eta araubide desberdinarekin izan.
‎Bestalde, zordun bat baino gehiago batera agertzen diren arren, erantzulea ez da inoiz tributuaren subjektu pasiboa izango, subjektu pasiboak bere izateari (zergadun edo ordezko) eusten diolako. Betebeharrei dagokienez, erantzuleak bakarrik erantzun behar du tributuaren betebehar materialen zioz (ordainketa); subjektu pasiboak, aldiz, tributu betebeharra osatzen duten gainerako prestazio formalak ere gauzatu behar ditu.
‎Bestalde, zordun bat baino gehiago batera agertzen diren arren, erantzulea ez da inoiz tributuaren subjektu pasiboa izango, subjektu pasiboak bere izateari (zergadun edo ordezko) eusten diolako. Betebeharrei dagokienez, erantzuleak bakarrik erantzun behar du tributuaren betebehar materialen zioz (ordainketa); subjektu pasiboak, aldiz, tributu betebeharra osatzen duten gainerako prestazio formalak ere gauzatu behar ditu.
‎Erantzule mota horien artean badago ezberdintasunik euren araubide juridikoari begira. Nolanahi den ere, erantzuleak beti erantzun behar du subjektu pasiboarekin batera tributuaren ordainketaz, azken hori tributu betebeharretik askatuz; batzuetan, subjektuak erantzun ez duelako (subsidiaritatea), eta, beste batzuetan, subjektuaren maila juridiko berean jartzen delako (solidaritatea).
‎Tributu araua aplikatzeko gatazkan edota itzurpenaren aurkako klausularen kasuetan (foru arauek erabilitako terminoekin esanda) arau haustea gauzatzen denean, Arabako eta Gipuzkoako TFAOek (eta TLOk) ezarri dutenez, kontrakoa frogatu ezean, ez da erantzukizunetik askatzeko arrazoi bezala onartuko behar besteko arreta jartzea, ezta arauaren zentzuzko interpretazioa ere. Gure aburuz, horrela da tipoaren definiziotik bertatik funtsezko berdintasuna behar delako, betebeharpekoaren kasuaren eta hirugarren baten kasuaren artean azken horri buruzko administrazio irizpideak aurretiaz argitaratu badira guztion ezagutzarako, aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko epea amaitu aurretik.
‎Badago tributuzko arau hausteak gauzatzearen ziozko erantzukizunetik askatzeko beste kasu bat : borondatezko erregularizazioa25 Borondatezko erregularizazioa dago tributu betebeharpekoak bere egoera erregularizatzen
‎24 Arauaren zentzuzko interpretazioa dela-eta, BTFAOk erantzukizunetik askatzeko beste kasu bat jaso du: aitorpen edo autolikidazio egiazkoa eta osoa aurkeztea.
‎25 Tributu arau Orokorrek borondatezko erregularizazioaren bi kasu jaso dituzte: bata , administrazio arlo hutsean, eta bestea, modu esklusiboan Ogasun publikoaren aurkako delituei badu aitorpen edo autolikidazioak aurkeztua errekerimendurik jaso baino lehen: edota, aurretiazko errekerimendurik gabe ere, aurretik eginiko aurkezpenetako akatsak ongitzen baditu beste aitorpen edo autolikidazio batzuk aurkeztuta (horrelakoak dira aitorpen osagarriak eta ordezkoak, baita autolikidazioak zuzentzeko idazkiak ere).
‎Ezaugarri bereizgarria izango litzateke betebeharpekoak erregularizazioa bere kabuz egiten duela eta beti Tributu administrazioak errekerimendua egin aurretik. Aurrekoaz gain, TFAOek ezarri dutenez, autolikidazioaren bidezko erregularizazioaren kasuan zuzendu nahi den likidazioa edota zergaldia behar bezala zehaztuko da; ekarri ere, aurreko epealdiko ordaindu gabeko zorra geroko epealdi batean sartuz erregularizatuz gero, arau hauste bat gauzatzea ekar dezake, esaterako, Bizkaiko TFAOren 196.5 artikuluak eta Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 195.7 artikuluak jasotako arau haustea.
‎Ezaugarri bereizgarria izango litzateke betebeharpekoak erregularizazioa bere kabuz egiten duela eta beti Tributu administrazioak errekerimendua egin aurretik. Aurrekoaz gain, TFAOek ezarri dutenez, autolikidazioaren bidezko erregularizazioaren kasuan zuzendu nahi den likidazioa edota zergaldia behar bezala zehaztuko da; ekarri ere, aurreko epealdiko ordaindu gabeko zorra geroko epealdi batean sartuz erregularizatuz gero, arau hauste bat gauzatzea ekar dezake, esaterako, Bizkaiko TFAOren 196.5 artikuluak eta Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 195.7 artikuluak jasotako arau haustea.
‎Doktrina penalaren arabera, zehapen edo zigorren oinarria bilatu behar da bi ikuspuntu ezberdinetatik: bata estatikoa, arau hauste edo delituaren aurkako erreakzio edo zuzeneko ondorio bezala; eta bestea dinamikoa, zigorraren eginkizuna legearen kontrako jokabideak saihestea baita, gizarte osoari begira edota urratzaileari begira prebentzio eginkizuna, beraz.
‎Diruzko zehapenen artean, isun finkoak (arau hausteak Ogasun publikoari kalte ekonomikorik sortu ezean) eta proportziozko isunak (oro har, arau hausteak Ogasun publikoari kalte ekonomikoa zuzenean ala zeharka sortzeagatik, salbuespenak salbuespen) bereiz ditzakegu. Diruz besteko zehapenak, edo PEREZ ROYOk dion bezala eskubideak kentzeko zehapenak, osagarriak dira eta diruzko zehapenekin batera ezarri ohi dira jokabide batzuetan berrerortzeagatik edo Ogasun publikoari kalte larria egiteagatik.
‎2 Graduazio irizpide ezberdinak aplikatuta, ehuneko hori handitu edo gutxituko da portzentajezko puntuen arabera. Irizpide bat baino gehiago batera aplika daiteke.
‎2 Graduazio irizpide ezberdinak aplikatuta, ehuneko hori handitu edo gutxituko da portzentajezko puntuen arabera. Irizpide bat baino gehiago batera aplika daiteke.
‎Bizkaian, datuak ezkutatzeko irizpidea aplikatu da Bizkaiko 196.etik 198 era bitarteko artikuluetako zehapenen kasuan (zorra ez ordaintzea, aitorpenak ez aurkeztea edo itzulketak bidegabe lortzea). Datuak ezkutatu direla uste da aitorpenik ez bada aurkeztu, aitorpen osatugabeak edo zehaztugabeak aurkeztu badira, edo aitorpenetan egitate edo eragiketa faltsuak edo ez direnak sartu badira, edota aitorpenetan eragiketak, sarrerak, errentak, ekoizkinak, ondasunak edo tributu zorra zehazteko behar den beste edozein datu osorik ala zati batean sartu ez badira, beti ere ordaindutako sarrera txikiagoa denean edo lortutako itzulketa handiagoa denean.
‎Bizkaiko arauak ez du gutxieneko portzentajerik eskatzen graduazio irizpide hau dagoela antzemateko betekizuna bezala, hau da, datuak ezkutatzearen ondoriozko zorra zehapenaren oinarriari begira ez da portzentaje batetik gorakoa izan behar. Hortaz, aurreko lerrokadako baldintzak betez gero, ezkutatzea graduazio irizpide bezala aplikatuko da ezkutatu den kopurua gorabehera.
‎Hortaz, aurreko lerrokadako baldintzak betez gero, ezkutatzea graduazio irizpide bezala aplikatuko da ezkutatu den kopurua gorabehera. Arabako arauketak eta Gipuzkoakoak ere, ordea, irizpide hau aplikatzeko betekizun bat gehiago jaso du: zehapen handiagoa ezartzeko, datuak ezkutatzearen ondoriozko zorra %10etik gorakoa30 izan behar da, zehapenaren oinarriari begira.
‎Graduazio irizpide hau ez da aplikatuko urratzaileak bere aitorpenean tributu zorra zehazteko behar diren osagai guztiak jaso baditu. Ezta datu aitortuak bat datozenean kontabilitateko liburuetako datuekin ala derrigorrezko erregistro fiskaletako datuekin ere, baldin eta liburu eta erregistro horiek funtsezko akatsak badituzte beste graduazio irizpide bat aplikatzen delako, eta tributu zorra txikiagoa bada tributu arauketa txarto aplikatzeagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat 2.812 (18,51)
Lehen forma
bat 1.213 (7,99)
batean 312 (2,05)
batek 212 (1,40)
baten 202 (1,33)
batera 147 (0,97)
batetik 131 (0,86)
batez 109 (0,72)
bati 86 (0,57)
batekin 68 (0,45)
bateko 50 (0,33)
batik 39 (0,26)
baten bidez 30 (0,20)
bata 18 (0,12)
baten aurrean 16 (0,11)
baten gainean 15 (0,10)
baterako 13 (0,09)
baten mende 12 (0,08)
batentzat 11 (0,07)
baten bitartez 9 (0,06)
baten barruan 8 (0,05)
batekoa 7 (0,05)
baterakoak 7 (0,05)
baten inguruan 6 (0,04)
batena 6 (0,04)
Batez 5 (0,03)
baten aurka 4 (0,03)
baten baitan 4 (0,03)
batengatik 4 (0,03)
batentzako 4 (0,03)
batetatik 4 (0,03)
bati buruz 4 (0,03)
batak 3 (0,02)
baten inguruko 3 (0,02)
Baterako 2 (0,01)
bataz 2 (0,01)
bategatik 2 (0,01)
batekin batera 2 (0,01)
baten arabera 2 (0,01)
baten araberakoa 2 (0,01)
baten arteko 2 (0,01)
baten gaineko 2 (0,01)
baten gainekoak 2 (0,01)
baterakoa 2 (0,01)
batetik gorakoa 2 (0,01)
bati buruzkoa 2 (0,01)
BAT 1 (0,01)
Bateko 1 (0,01)
Batetik 1 (0,01)
bataren 1 (0,01)
batari 1 (0,01)
batekiko 1 (0,01)
batekoak 1 (0,01)
baten aurkako 1 (0,01)
baten aurkakoa 1 (0,01)
baten barnean 1 (0,01)
baten esku 1 (0,01)
baten gainekoa 1 (0,01)
baten ingurukoa 1 (0,01)
baten mendekoa 1 (0,01)
baten ordez 1 (0,01)
baten pean 1 (0,01)
baten truke 1 (0,01)
batengandik 1 (0,01)
baterakoei 1 (0,01)
baterantz 1 (0,01)
batetik beherako 1 (0,01)
batetik gorako 1 (0,01)
bati buruzko 1 (0,01)
bati esker 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bat etorri 191 (1,26)
bat egin 93 (0,61)
bat ere 74 (0,49)
bat egon 57 (0,38)
bat eman 53 (0,35)
bat bat 42 (0,28)
bat baino 41 (0,27)
bat besteko 37 (0,24)
bat ezarri 35 (0,23)
bat utzi 33 (0,22)
bat gauzatu 31 (0,20)
bat beste 27 (0,18)
bat ukan 24 (0,16)
bat ez 22 (0,14)
bat jaso 21 (0,14)
bat lan 21 (0,14)
bat bezala 20 (0,13)
bat eduki 18 (0,12)
bat hasi 17 (0,11)
bat eratu 16 (0,11)
bat sartu 16 (0,11)
bat datorren 15 (0,10)
bat jarri 15 (0,10)
bat ordaindu 15 (0,10)
bat sortu 14 (0,09)
bat aitortu 12 (0,08)
bat aplikatu 12 (0,08)
bat esan 12 (0,08)
bat onetsi 12 (0,08)
bat bakarrik 11 (0,07)
bat bera 11 (0,07)
bat langile 11 (0,07)
bat lortu 11 (0,07)
bat ondorio 11 (0,07)
bat zehaztu 11 (0,07)
bat edota 10 (0,07)
bat gertatu 10 (0,07)
bat hartu 10 (0,07)
bat jardun 10 (0,07)
bat aurkeztu 9 (0,06)
bat erabili 9 (0,06)
bat ezin 9 (0,06)
bat gehitu 9 (0,06)
bat tributu 9 (0,06)
bat amaitu 8 (0,05)
bat arautu 8 (0,05)
bat berak 8 (0,05)
bat bete 8 (0,05)
bat hala 8 (0,05)
bat kontratatu 8 (0,05)
bat titular 8 (0,05)
bat aldatu 7 (0,05)
bat aldi 7 (0,05)
bat aurre 7 (0,05)
bat begira 7 (0,05)
bat esparru 7 (0,05)
bat izendatu 7 (0,05)
bat kontratu 7 (0,05)
bat laga 7 (0,05)
bat toki 7 (0,05)
bat ala 6 (0,04)
bat burutu 6 (0,04)
bat erabaki 6 (0,04)
bat lotu 6 (0,04)
bat administrazio 5 (0,03)
bat afiliatu 5 (0,03)
bat aipatu 5 (0,03)
bat autonomia 5 (0,03)
bat behar 5 (0,03)
bat bidali 5 (0,03)
bat ebazpen 5 (0,03)
bat ekarri 5 (0,03)
bat estatu 5 (0,03)
bat finantza 5 (0,03)
bat hitzarmen 5 (0,03)
bat izaera 5 (0,03)
bat jarduera 5 (0,03)
bat kide 5 (0,03)
bat mugatu 5 (0,03)
bat oinarritu 5 (0,03)
bat onartu 5 (0,03)
bat zein 5 (0,03)
bat zerbitzu 5 (0,03)
bat agindu 4 (0,03)
bat aldarrikatu 4 (0,03)
bat arauketa 4 (0,03)
bat argi 4 (0,03)
bat atxiki 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
bat baino gehiago 34 (0,22)
bat besteko epe 18 (0,12)
bat egin behar 9 (0,06)
bat eman abal 8 (0,05)
bat ez ukan 8 (0,05)
bat lan egin 8 (0,05)
bat edota elkarrekiko 6 (0,04)
bat baino ez 5 (0,03)
bat berak ere 5 (0,03)
bat aldi baterako 4 (0,03)
bat aurre egin 4 (0,03)
bat beste bat 4 (0,03)
bat hala ezarri 4 (0,03)
bat lan kontratu 4 (0,03)
bat toki erakunde 4 (0,03)
bat aplikatu behar 3 (0,02)
bat autonomia erkidego 3 (0,02)
bat bera langile 3 (0,02)
bat beste erakunde 3 (0,02)
bat besteko ordainketa 3 (0,02)
bat besteko tasa 3 (0,02)
bat bezala egituratu 3 (0,02)
bat bezala ulertu 3 (0,02)
bat eduki behar 3 (0,02)
bat eman behar 3 (0,02)
bat etorri behar 3 (0,02)
bat etorri lan 3 (0,02)
bat ez etorri 3 (0,02)
bat ezin ezan 3 (0,02)
bat gauzatu behar 3 (0,02)
bat gehitu behar 3 (0,02)
bat hala eskatu 3 (0,02)
bat jaso behar 3 (0,02)
bat kontratu aurretiaz 3 (0,02)
bat onetsi behar 3 (0,02)
bat zein beste 3 (0,02)
bat zerbitzu eman 3 (0,02)
bat administrazio harreman 2 (0,01)
bat afiliatu egon 2 (0,01)
bat aitortu ez 2 (0,01)
bat ala beste 2 (0,01)
bat aldi bera 2 (0,01)
bat aplikatu beharreko 2 (0,01)
bat bakarrik egin 2 (0,01)
bat bat egin 2 (0,01)
bat berak bera 2 (0,01)
bat besteko aldi 2 (0,01)
bat besteko baino 2 (0,01)
bat besteko kontu 2 (0,01)
bat bete ez 2 (0,01)
bat bezala aldarrikatu 2 (0,01)
bat bidali behar 2 (0,01)
bat datorren ala 2 (0,01)
bat egon ala 2 (0,01)
bat egon behar 2 (0,01)
bat ere aipatu 2 (0,01)
bat ere egin 2 (0,01)
bat ere ez 2 (0,01)
bat ere toki 2 (0,01)
bat ere XIX. 2 (0,01)
bat ez beste 2 (0,01)
bat ez bete 2 (0,01)
bat ez ordaindu 2 (0,01)
bat ezarri ez 2 (0,01)
bat ezarri tributu 2 (0,01)
bat ezin sartu 2 (0,01)
bat ezin ukan 2 (0,01)
bat finantza zaintza 2 (0,01)
bat gauzatu edota 2 (0,01)
bat gauzatu nahi 2 (0,01)
bat hartu kontraprestazio 2 (0,01)
bat izendatu ahal 2 (0,01)
bat izendatu ezan 2 (0,01)
bat langile laga 2 (0,01)
bat langile talde 2 (0,01)
bat lortu helburu 2 (0,01)
bat lotu egon 2 (0,01)
bat ondorio eman 2 (0,01)
bat ordaindu behar 2 (0,01)
bat ordaindu betebehar 2 (0,01)
bat sartu behar 2 (0,01)
bat sartu ohi 2 (0,01)
bat zehaztu behar 2 (0,01)
bat zerbitzu kontratatu 2 (0,01)
bat administrazio kontrolatzaile 1 (0,01)
bat administrazio mailakatu 1 (0,01)
bat aipatu behar 1 (0,01)
bat aipatu ez 1 (0,01)
bat aipatu nahi 1 (0,01)
bat aitortu balio 1 (0,01)
bat aitortu datu 1 (0,01)
bat aitortu hobekuntza 1 (0,01)
bat ala bereiz 1 (0,01)
bat ala nazio 1 (0,01)
bat ala oso 1 (0,01)
bat ala osorik 1 (0,01)
bat aldatu espediente 1 (0,01)
bat aldatu ezin 1 (0,01)
bat aldatu modu 1 (0,01)
bat aldi bat 1 (0,01)
bat amaitu ez 1 (0,01)
bat aplikatu ari 1 (0,01)
bat arauketa antzeko 1 (0,01)
bat arauketa nekagarri 1 (0,01)
bat arauketa ordezkari 1 (0,01)
bat argi eduki 1 (0,01)
bat argi instalatu 1 (0,01)
bat argi utzi 1 (0,01)
bat atxiki egin 1 (0,01)
bat aurkeztu behar 1 (0,01)
bat aurkeztu edozein 1 (0,01)
bat aurre aurreko 1 (0,01)
bat aurre egon 1 (0,01)
bat aurre kotizatu 1 (0,01)
bat autonomia estatu 1 (0,01)
bat baino ezin 1 (0,01)
bat baino gutxiagoko 1 (0,01)
bat bakarrik entrenatu 1 (0,01)
bat bakarrik erreklamatu 1 (0,01)
bat bakarrik gertatu 1 (0,01)
bat bakarrik jasan 1 (0,01)
bat bakarrik zerga 1 (0,01)
bat bakarrik zuzendu 1 (0,01)
bat bat anonimo 1 (0,01)
bat bat ekain 1 (0,01)
bat bat etorri 1 (0,01)
bat bat II. 1 (0,01)
bat bat Ingalaterra 1 (0,01)
bat bat konstituzio 1 (0,01)
bat bat lan 1 (0,01)
bat bat langile 1 (0,01)
bat bat sozietate 1 (0,01)
bat begira gauzatu 1 (0,01)
bat begira geldiarazi 1 (0,01)
bat behar ukan 1 (0,01)
bat bera baliabide 1 (0,01)
bat bera berezko 1 (0,01)
bat bera ere 1 (0,01)
bat bera eskuma 1 (0,01)
bat bera ez 1 (0,01)
bat bera ezkontide 1 (0,01)
bat bera jarduera 1 (0,01)
bat berak bideragarritasun 1 (0,01)
bat beste administrazio 1 (0,01)
bat beste agintaritza 1 (0,01)
bat beste barneratu 1 (0,01)
bat beste begira 1 (0,01)
bat beste betebehar 1 (0,01)
bat beste betebeharpeko 1 (0,01)
bat beste elkarlan 1 (0,01)
bat beste eraman 1 (0,01)
bat beste ere 1 (0,01)
bat beste ezberdin 1 (0,01)
bat beste gabe 1 (0,01)
bat beste igaro 1 (0,01)
bat beste joan 1 (0,01)
bat beste kolektibitate 1 (0,01)
bat beste kontrolatu 1 (0,01)
bat beste tributu 1 (0,01)
bat beste zuzeneko 1 (0,01)
bat besteko bilketa 1 (0,01)
bat besteko ekoizgarritasun 1 (0,01)
bat besteko gaineko 1 (0,01)
bat besteko zor 1 (0,01)
bat bete agindu 1 (0,01)
bat bete behar 1 (0,01)
bat bete ezean 1 (0,01)
bat bezala agertu 1 (0,01)
bat bezala aipatu 1 (0,01)
bat bezala bakarrik 1 (0,01)
bat bezala definitu 1 (0,01)
bat bezala finantza 1 (0,01)
bat bezala identifikatu 1 (0,01)
bat bezala jardun 1 (0,01)
bat bezala jaso 1 (0,01)
bat bezala jorratu 1 (0,01)
bat bidali aukera 1 (0,01)
bat bidali Ikuska 1 (0,01)
bat burutu nahi 1 (0,01)
bat datorren aztertu 1 (0,01)
bat datorren beste 1 (0,01)
bat datorren esparru 1 (0,01)
bat datorren gutun 1 (0,01)
bat datorren hautesleku 1 (0,01)
bat datorren zeregin 1 (0,01)
bat datorren zor 1 (0,01)
bat ebazpen adierazi 1 (0,01)
bat ebazpen eman 1 (0,01)
bat ebazpen Espainia 1 (0,01)
bat ebazpen ezin 1 (0,01)
bat edota ebazpen 1 (0,01)
bat edota probintzia 1 (0,01)
bat edota tributu 1 (0,01)
bat eduki ardatz 1 (0,01)
bat egin adostu 1 (0,01)
bat egin ahal 1 (0,01)
bat egin autore 1 (0,01)
bat egin bisita 1 (0,01)
bat egin denbora 1 (0,01)
bat egin eragiketa 1 (0,01)
bat egin errekerimendu 1 (0,01)
bat egin ezean 1 (0,01)
bat egin hitzarmen 1 (0,01)
bat egin igorpen 1 (0,01)
bat egin izaera 1 (0,01)
bat egin jarduera 1 (0,01)
bat egin jarduketa 1 (0,01)
bat egin kontsulta 1 (0,01)
bat egin lan 1 (0,01)
bat egin Lasagabaster 1 (0,01)
bat egin pentsatu 1 (0,01)
bat egon adierazi 1 (0,01)
bat egon administratu 1 (0,01)
bat egon agertu 1 (0,01)
bat egon alokairu 1 (0,01)
bat egon aurre 1 (0,01)
bat egon beharrezko 1 (0,01)
bat egon benetako 1 (0,01)
bat egon datu 1 (0,01)
bat egon egiaztatu 1 (0,01)
bat egon ere 1 (0,01)
bat egon ez 1 (0,01)
bat egon komunikatu 1 (0,01)
bat egon onartu 1 (0,01)
bat egon toki 1 (0,01)
bat egon zehaztu 1 (0,01)
bat egon zerga 1 (0,01)
bat egon zor 1 (0,01)
bat ekarri kostu 1 (0,01)
bat eman beharreko 1 (0,01)
bat eman besterik 1 (0,01)
bat eman datu 1 (0,01)
bat eman ebazpen 1 (0,01)
bat eman ezan 1 (0,01)
bat eman gaitasun 1 (0,01)
bat eman legatu 1 (0,01)
bat eman nahi 1 (0,01)
bat eman zuzentarau 1 (0,01)
bat erabaki ahalmen 1 (0,01)
bat erabaki judizial 1 (0,01)
bat erabaki puntual 1 (0,01)
bat erabili arau 1 (0,01)
bat erabili langile 1 (0,01)
bat erabili probaldi 1 (0,01)
bat eratu egon 1 (0,01)
bat eratu ez 1 (0,01)
bat eratu nahi 1 (0,01)
bat eratu oso 1 (0,01)
bat eratu sozietate 1 (0,01)
bat eratu udalerri 1 (0,01)
bat ere aitortu 1 (0,01)
bat ere atera 1 (0,01)
bat ere bera 1 (0,01)
bat ere bete 1 (0,01)
bat ere bi 1 (0,01)
bat ere eduki 1 (0,01)
bat ere egon 1 (0,01)
bat ere eskuma 1 (0,01)
bat ere falta 1 (0,01)
bat ere hartz 1 (0,01)
bat ere hura 1 (0,01)
bat ere jarri 1 (0,01)
bat ere kupo 1 (0,01)
bat ere lehenengo 1 (0,01)
bat ere politiko 1 (0,01)
bat ere udal 1 (0,01)
bat esparru hau 1 (0,01)
bat esparru sortu 1 (0,01)
bat estatu administrazio 1 (0,01)
bat estatu laguntza 1 (0,01)
bat estatu ministerio 1 (0,01)
bat estatu ongitasun 1 (0,01)
bat etorri arte 1 (0,01)
bat etorri beka 1 (0,01)
bat etorri bidezko 1 (0,01)
bat etorri den 1 (0,01)
bat etorri EK 1 (0,01)
bat etorri enpresaburu 1 (0,01)
bat etorri gastu 1 (0,01)
bat etorri hori 1 (0,01)
bat etorri jardun 1 (0,01)
bat etorri jarraitu 1 (0,01)
bat etorri kontzeptu 1 (0,01)
bat etorri modu 1 (0,01)
bat etorri plantilla 1 (0,01)
bat etorri tributu 1 (0,01)
bat etorri zigor 1 (0,01)
bat ez egon 1 (0,01)
bat ez erantzun 1 (0,01)
bat ezarri aurretik 1 (0,01)
bat ezarri baino 1 (0,01)
bat ezarri baizik 1 (0,01)
bat ezarri behar 1 (0,01)
bat ezarri nahitaezko 1 (0,01)
bat ezarri ohi 1 (0,01)
bat finantza esparru 1 (0,01)
bat finantza izaera 1 (0,01)
bat finantza jarduera 1 (0,01)
bat gauzatu agindu 1 (0,01)
bat gauzatu aukera 1 (0,01)
bat gauzatu betebehar 1 (0,01)
bat gauzatu den 1 (0,01)
bat gauzatu ekarri 1 (0,01)
bat gauzatu ez 1 (0,01)
bat gauzatu jarduera 1 (0,01)
bat gauzatu kontratu 1 (0,01)
bat gauzatu ohi 1 (0,01)
bat gauzatu prestazio 1 (0,01)
bat gertatu berme 1 (0,01)
bat gertatu eman 1 (0,01)
bat hala agindu 1 (0,01)
bat hartu erabaki 1 (0,01)
bat hartu ez 1 (0,01)
bat hartu koordinatzaile 1 (0,01)
bat hasi aukera 1 (0,01)
bat hasi izapide 1 (0,01)
bat hasi objektu 1 (0,01)
bat hitzarmen egon 1 (0,01)
bat hitzarmen kasu 1 (0,01)
bat hitzarmen kolektibo 1 (0,01)
bat hitzarmen lurralde 1 (0,01)
bat izaera ekonomiko 1 (0,01)
bat izaera etzan 1 (0,01)
bat izaera galdu 1 (0,01)
bat izaera zikliko 1 (0,01)
bat jarduera bertan 1 (0,01)
bat jarduera egin 1 (0,01)
bat jarduera egokitasun 1 (0,01)
bat jarduera hartu 1 (0,01)
bat jarduera lotura 1 (0,01)
bat jardun ahal 1 (0,01)
bat jardun arbitraje 1 (0,01)
bat jardun behar 1 (0,01)
bat jardun ez 1 (0,01)
bat jardun lanbide 1 (0,01)
bat jarri ohi 1 (0,01)
bat jaso ahalmen 1 (0,01)
bat jaso akordio 1 (0,01)
bat jaso ezan 1 (0,01)
bat jaso geratu 1 (0,01)
bat jaso onura 1 (0,01)
bat kide egin 1 (0,01)
bat kontratatu ahalbidetu 1 (0,01)
bat kontratatu jarduera 1 (0,01)
bat kontratu egin 1 (0,01)
bat kontratu hori 1 (0,01)
bat kontratu zibil 1 (0,01)
bat laga kontratatu 1 (0,01)
bat laga zerga 1 (0,01)
bat lan agintaritza 1 (0,01)
bat lan agintza 1 (0,01)
bat lan arlo 1 (0,01)
bat lan harreman 1 (0,01)
bat lan hasi 1 (0,01)
bat lan kontratatu 1 (0,01)
bat lan zerbitzu 1 (0,01)
bat langile banakako 1 (0,01)
bat langile batzuk 1 (0,01)
bat langile gehiago 1 (0,01)
bat langile gehiegi 1 (0,01)
bat langile lan 1 (0,01)
bat langile lege 1 (0,01)
bat langile ordainsari 1 (0,01)
bat lortu jakitate 1 (0,01)
bat lortu jaso 1 (0,01)
bat lortu nahi 1 (0,01)
bat lotu behar 1 (0,01)
bat lotu esleipen 1 (0,01)
bat onartu behar 1 (0,01)
bat ondorio egin 1 (0,01)
bat ondorio ezkontide 1 (0,01)
bat ondorio falta 1 (0,01)
bat ondorio langile 1 (0,01)
bat ondorio sortu 1 (0,01)
bat ondorio ukitu 1 (0,01)
bat onetsi kopuru 1 (0,01)
bat ordaindu bat 1 (0,01)
bat ordaindu erabaki 1 (0,01)
bat ordaindu ez 1 (0,01)
bat ordaindu ezin 1 (0,01)
bat ordaindu konpromiso 1 (0,01)
bat ordaindu utzi 1 (0,01)
bat sartu behartu 1 (0,01)
bat sartu erregularizatu 1 (0,01)
bat sartu ez 1 (0,01)
bat sartu ezan 1 (0,01)
bat sortu apustu 1 (0,01)
bat sortu asmo 1 (0,01)
bat titular ageri 1 (0,01)
bat titular autonomo 1 (0,01)
bat titular gisa 1 (0,01)
bat titular jo 1 (0,01)
bat titular kolektibo 1 (0,01)
bat toki administrazio 1 (0,01)
bat toki autonomia 1 (0,01)
bat toki ogasun 1 (0,01)
bat tributu arlo 1 (0,01)
bat tributu bakoitz 1 (0,01)
bat tributu bat 1 (0,01)
bat tributu betebehar 1 (0,01)
bat tributu betebeharpeko 1 (0,01)
bat tributu inter 1 (0,01)
bat tributu ordaindu 1 (0,01)
bat tributu ordainketa 1 (0,01)
bat ukan arlo 1 (0,01)
bat ukan aste 1 (0,01)
bat ukan eginbehar 1 (0,01)
bat ukan egoera 1 (0,01)
bat ukan erakunde 1 (0,01)
bat ukan itun 1 (0,01)
bat ukan kontu 1 (0,01)
bat ukan kontzientzia 1 (0,01)
bat ukan multinazional 1 (0,01)
bat ukan ordaindu 1 (0,01)
bat ukan ordainsari 1 (0,01)
bat ukan pertsona 1 (0,01)
bat ukan zorpetu 1 (0,01)
bat utzi ahal 1 (0,01)
bat utzi aipatu 1 (0,01)
bat utzi barik 1 (0,01)
bat utzi egin 1 (0,01)
bat utzi nahi 1 (0,01)
bat utzi udal 1 (0,01)
bat zehaztu aldaketa 1 (0,01)
bat zehaztu beste 1 (0,01)
bat zehaztu egon 1 (0,01)
bat zein bestean 1 (0,01)
bat zein klausula 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia