Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 117

2000
‎Euskal Herrian adina Gobernuz Kanpoko Erakunderik inon ba ote den ez dakit. Hala ere, euskal herritarren artean ametsik kutiziatuenetako bat Administrazioan lan egitea da.
‎erdara zekien euskaldun askokgaizki zekien, artean, bigarren hizkuntza hori. Halako bat bateko administrazio kolpeakbaino min eta kalte handiagoa egin zizkion euskaldungoari, bere hizkuntz erabilpenetan, ondoko bi hamarkadetako hizkuntz politika orokorrak(). Hala ustedugu, behintzat, hori baieztatzeko azterlanik ez dagoen arren.
2002
‎Rodolfok horrela azaldu digu fenomeno hori: «Edozein kargu politikok nahi adina lagun edo senideri eskaintzen dio postu bat administrazioan, euren soldataren zati baten truke normalean. Hauek, era berean euren ezagunak sartzen dituzte funtzionari gisa eta horrela piramide egitura izugarria sortzen da.
‎Frantziako Estatuan hizkuntza gutxituak ez dira ofizialak. Nola garatu daiteke euskararentzako hizkuntza politika bat administrazio honen barnean?
‎Marea beltz baten inpaktua isuritako hidrokarburoen toxikotasunaren eta ekosisteman eragiten dituen ondorio fisikoen arabera neurtzen da. Kontsumitzaile potentzial batek kutsatutako animaliak irensteko aukera aldakorra da, eta neurri handi batean administrazioen eta arrantzaleen ekintza arduratsuaren araberakoa da. Produktu kutsatua kontsumitzailearengana iristea, azkenean, osasun agintariek eta arrantza sektorean eskumena dutenek ziurta dezaketen immobilizazio ahalmenarekiko zuzenki proportzionala izango da.
2003
‎Ez da datu base terminologiko bat, ikerketa talde batek administrazio eta lege arloko terminologian eta hizkeran sor daitezkeen zalantzak argitzeko eskaintzen duen zerbitzua baizik. Hiru lan taldetako 6 pertsona dabiltza bertan lanean:
2004
‎Ekintzaile berriak edo enpresaburu berriak gazteak dira oro har. Funtsezkoa da pertsona horiek zer iritzi duten jakitea, batik bat administrazioetan laguntzak eta subentzioak ematen ari direnentzat. Ondoko lerroetan, Bilboko Merkataritzako Ganberako Informacion aldizkarian aurtengo urtean argitaratu diren iritzietako batzuk jasoko ditugu.
‎Lapurdin 22 langile euskara ikasteko ikastaro berezietan ari dira, lehen jarraipen batzordeak sortu dira, Herriko Etxearen irudia hobetzen ari da eta kanpo komunikazioa ere euskaraz egiten hasi dira. Gainera, planen bitartez behar berriak ere sortu dira eta horiei erantzuteko Euskal Konfederazioko aditu talde batek administrazio arloko 800 bat sarrera biltzen dituen hiztegi bat sortu du eta inprimakiak euskaratzen ere ari da.
‎(1) Enpresa txiki edo ertain bateko administrazio alorreko arduraduna, osasuntsua, ez du erretzen, gimnasiora astean bitan joaten da.
‎2 Auzitegiak enpresa baten edo enpresa talde baten administrazio judiziala agintzen badu, enbargatutako enpresaren edo enpresen titularrak edo titularrek, kontu hartzailea izendatuko dute; alabaina, sozietatearen kapital gehiena, edo enpresa bateko edo bere ustiapenari lotutako ondasun edo eskubide gehienak soilik enbargatzen badira, bi kontu hartzaile izendatuko dira, bata, gehien ukitutakoek izendatuta, eta, bestea, gutxien ukitutakoek izendatu...
2005
‎Bi dira ofentsiba horretako gertaera garrantzizkoenak: inbertitzaile talde batek administrazio kontseilua kontrolatzeko egindako saiakera eta FGk (Francisco Gonzalez) aurreko bere burtsa enpresaren (FG Valores) gestioan egindako ustezko irregularitateak argitara ateratzea. Lehenik eta behin, inbertitzaile talde batek, SACYR eraikuntzako enpresa buru dela, Euskal Herriko banku horren kapital sozialaren %5 bereganatu nahi du.
‎Irakasten ari garenon aldetik behar baino askozaz gutxiago kobratuz eta ikasleen aldetik behar baino askoz ere diru gehiago ordainduz. Azken batean administrazioek ipintzen ez dutena herritarrek ipintzen dute beren borondatetik.
‎idazki zuzenak, argiak, jatorrak eta erakargarriak kaleratu ahal izateari herritarrekin jarduteko garaian, «Nik Administrazioan ere euskaraz»·lema egia bilaka dadin. Estilo liburuok IVAPerako espreski diseinatuak izan badira ere, euskaraz lan egin nahi duten guztiei zuzentzen zaie eskaintza, IVAPeko arduradunak ziur baitaude Euskal Herri osoko makina bat administraziori ere lagungarri izango zaizkiola hizkera modernoa eta eraginkorra erabiltzeko Administrazioa herritarrari hurbiltzeko orduan.
‎Lehenengoan, ahoz eta gehienez ordu batean erantzun behar dira bost galdera, deialdian aipatutako egitarautikrauaren zati bakoitzeko); bat, merkataritzako zuzenbidearen ingurukoa, eta bes zozketaz hurrengo gaien inguruan ateratakoak: hiru, zuzenbide zibil erkideari eta foru zuzenbideari buruzkoak (bat, egitate bat administrazio zuzenbideari edo zuzenbide prozesalari buruzkoa.
‎Filmatzen ari zela, kameraren puntak nortasun sakonarekiko irekitzen zion lezeaz hormatua, Graxi oroitu zen Arbideko ezagun baten administrazioarekiko ohar oldartuaz:
2006
‎132; Santaella, 2003: 251); halere, balizko kasu guztiak bitan sailka daitezke, batetik administrazioaren aurretiko baimena betetzen ez dutenak, eta bestetik, publizitate mezuaren forma eta baldintzak betetzen ez dituztenak (Santaella, 2003: 252).
2007
‎Stefanie L. ‘Teknologia berrien arloko politika publikoak, gizarte ekintzako GKEak eta gizarte egoera ahuleko kolektiboak’ izenburua du Luis Vives Fundazioak eta Un Sol Món Fundazioak egindako txosten batek. Interes handiko lana da, urte batean administrazio publikoekin hitz egiteko ildoak bilatu dituzten elkarte batzuek egindako lanaren emaitza, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia berrien esparruan konponbide bateratuak garatzeko. “Txosten honen helburuetako bat da GKEen eta gizarte ekintzako taldeen beharretara hobeto egokitzeko etorkizuneko deialdietarako proposamenak egitea”, dio txostenak.
‎Bibliografía Frossar CP, Steidler L, Eigenmann PA. 2007 Ahozkoa, Lactococcus lactis strain prevents food induced IgE sensitization (Lactococcus lactis lactis strain prevention) baten administrazioa. J. Denak.
‎Zigorrak aldatu egiten dira arau haustearen larritasunaren eta komunitateari egiten zaizkion kalteen arabera. Kasu horietan, beste bide bat administrazio bidea da, non edozein pertsonak, komunitateko bizilaguna izan ala ez, jabea salatu baitezake poliziaren aurrean bere jarduerak legez kontrakoak direlako. Edonork, bizilaguna izan ala ez, arau hausle bat salatu dezake Poliziaren aurrean bere jarduerak legez kontrakoak direlako Azaldutako kasuez gain, beste egoera mota bat ere, konponbide zailagoa duena, bizilagunak traba egiten diona da, baina araudia betetzen duena; beraz, ezin izango da zehapenik jarri bere jardueragatik.
‎Miren Azkaratek, bestalde, Utikan Euskadi Saria manifestua sostengatu duten idazleei" errespetu osoa" azaldu arren, ez dut uste idazle bikain horiek gure hizkuntza komunitateak duen aintzatespen publikoko sari inportanteenerako galtzea, euskal literaturarentzat eskubidezkoa edota mesedegarria izan denik: horretan behintzat, ziur nago berdin pentsatuko dugula Kultura Sailburuak eta Euskal Idazleen Elkarteko buru naizenak, biok —onerako zein txarrerako— erantzukizun handiko postu banarako izendatu edo hautatuok, bata administrazio publikoan, bestea elkarte profesional batean.
2008
‎Halaber, zuzendari nagusiek nahiz horiekin berdinetsitakoek goi zuzendaritzako eginkizunak betetzen dituztenean sozietate kotizatu bateko administrazio organo, batzorde betearazle edo kontseilari eskuordeen mende, eta ordainsari moduan akzioen gaineko aukeratze eskubideak eman zaizkienean 2000 urteko urtarrilaren 1a baino lehen, akziodunen batza orokorrak emandako onespena dute eskubide horiek egikaritu edo besterentzeko, baldin eta batza horrek ez badu esan-bidez onartu emate hori.
‎Izan ere, erakunde horren eraentza juridikoa Zuzenbide publikokoa da, Aurrekontuen Lege Orokorra aplikatzen baita batez ere (aurrerantzean ALO). Horrez landara, Administrazio zuzenbidea aplikatzeko, nahitaezkoa da alderdietarik bat Administrazioa izatea, eta horrek herri erakunde gisa jardutea, hau da, beraren onurabide eta pribilejioak erabilita. Ildo horretatik, Administrazioak Herri zorra jaulkitzen duenean, herri erakunde gisa dihardu, alegia, ez dago norbanakoen parean; ondorenez, Administrazio zuzenbidea arazorik gabe aplika daiteke, eta kontratu hori administrazio kontratutzat jo daiteke.
‎Sare lokal zabal baten administrazioa lan erraldoi bihur daiteke makina zein erabiltzaile asko kudeatu egin behar dituenean. Halakoetan, administratzaile nagusi bat root kontuaren bitartez, eta zenbait laguntzaile kontu arruntez aritzea proposatzen da.
‎Sare handietan erabili ohi da, NIS edo LDAP eta sareko fitxategi sistemekin batera administrazio kostua optimizatzeko, eta bai konexio puntuala duten konputagailu asko IP gutxirekin kudeatzeko ere, wifi sareetan esaterako. Diskorik gabeko konputagailuetarako ere irtenbide egokia da.
‎Enpresa handietan ez da nahikoa supererabiltzaile bakar bat administrazio osoa eramateko. Horren aurrean administratzaile bat baino gehiago jarri behar dira, baina inola ere ez kontu berberarekin, zeren root kontu bakarra baitago eta horrek pasahitzaren gaineko politikaren gainean oso ondorio larriak ekartzen baititu, aldaketak maiz egitea eta pasahitza isilpean gordetzea eragozten ditu-eta.
‎Hau da, etxebizitza bizi den bitartean edo uko egin arte erabili eta gozatzeko aukera ematen du. Jabeen Erkidegoen atari honen arabera, biziarteko gozamen bat hitzartzeko, aho batez onartu behar da erabakia, ez baita ondasun baten administrazio egintza hutsa, xedapen egintza baizik.
‎Kanporatzea. Atzerritartasunari buruzko Legean jasotako arrazoiren batengatik administrazio espedientearen bidez aberriratzen diren pertsonei aplikatzen zaie. Itzulera.
‎Enpresa handi guztiek dute emakumeren bat administrazio kontseiluan. IBEX indizeko 35 enpresetako 516 postuetatik, emakumeek 31 baino ez dute betetzen, 14 enpresatan.
‎Hainbat autoktono elebakarrek arrazoi praktiko batengatik izan dute euskara ikasteko beharra: zenbait lan lortzeko aukerak izateko, batik bat administrazio publikoarekin lotutako lanpostuak (EAEn Nafarroan baino gehiago). Etorkinen kasuan, beraiek izaten dituzten lanpostuetan (etxeak garbitzea, umeak eta zaharrak zaintzea, eraikuntza, kalean gauzak saltzea...) ez dute, oro har, euskaraz jakin beharrik, ez delako euskaraz jakitea eskatzen.
2009
‎Administrazio organoko kide gehienak izendatzea beraren botoekin, baldin eta kide horiek jardunean aritu badira kontu bateratuak egin direnean eta aurreko bi ekitaldietan. Zehatzago esanda, inguruabar hori betetzen dela uste izango da, mendeko sozietatearen administrazio organoko kide gehienak aldi berean sozietate nagusiaren edo horren mendeko beste sozietate baten administrazio organoko kideak edo goi zuzendariak direnean. Hala ere, kasu horrek ez du ekarriko kontu bateratuak egiteko betebeharrik, baldin eta zein sozietateren administratzaileak izendatu eta sozietate horren eta beste baten artean paragrafo honetako lehenengo bi letren egoeretako bat gertatzen bada.
‎FBIk aurkeztutako 18 orrialdeetako dokumentu baten arabera, Nozettek (52 urtekoa eta Massachusettseko Institutu Teknologikoan planeta zientziatan doktoratua) gertuko bati administrazio estatubatuarra kartzelara sartzen saiatzen bazen, Israelera edo identifikatu gabeko beste herrialde batera jo eta zekien guztia kontatuko zuela esan zion.
‎Guk gure aldetik zubi guztiak zabalik ditugu, baina gurekin batean Administrazioak ere bitartekoak jarri behar ditu eta elkar lanerako bideak eta euskaldungoak ere badu bere erantzukizuna, 60.000 irakurle potentzial horiek lortzea, euskaldungo osoaren zeregina baita.
‎Administrazio publikoa: beste aukera bat administrazio publikoarentzat (tokikoa, autonomikoa eta zentrala) lan egiten saiatzea da. Ez da ahaztu behar herrialdeko enplegatzailerik handiena dela eta ia lanbide kategoria guztiak hartzen dituela.
‎Jaengo Unibertsitatea eta Salamancako Unibertsitatea (biak 22rekin), Bartzelonako Unibertsitatea (23), Santiagoko Unibertsitatea (24), Madrilgo Complutense (26) eta Leongo Unibertsitatea (49). Gure unibertsitate sistemak duen arazo handienetako bat Administrazio eta Zerbitzuetako Pertsonalaren (AZP) gabezia da, administrazio zerbitzuak, liburutegien edo laborategien kudeaketa, mantentze lanak eta beste funtzio batzuk barne hartzen dituen funtsezko estamentua. 75 unibertsitateetan zeregin horietan lan egiten duten pertsonen kopurua (57.710) ez da nahikoa, eta hala adierazten du irakasle bakoitzeko AZPen ratioak (0,47):
‎LEITZA... 17.820 € (7 langile Haur Txokorako eta bat administraziorako)
‎Amoraltasun horrek guztiak nobelaren protagonista, Txitxikov, du gailurra: Errusian zehar esklabo edo morroi hildakoen jabegoa erosiz doana, morroien kopuru handi batek administrazioan eta maila sozialean ekarriko dizkion etekinengatik.
‎Baina Foru Aldundiari eta udalei hori ez zaie batere axola. Zergatik egoitza berean, adineko pertsona berekin lan bera egiten ari den azpikontrata bateko langile batek administrazioak, udalek zein Foru Aldundiak, zuzenean kontrataturiko beste langile batek baino 10.800 euro gutxiago jaso eta 80 ordu gehiago lan egin behar ditu. Zergatik azpikontrataturiko langile batek ez du lanpostuan egonkortasunik?
‎Are kezkagarriagoa da defizit hori, kontuan hartzen badugu herri administrazioei eredugarri izatea dagokiela eta, diktadura ondorengo demokrazia garaian eskuratutako autogobernuari esker, administrazio berri eta berrituak eraiki direla Euskal Autonomia Erkidegoan [45]. Aurrera egin da administrazioan, ez da horretan zalantzarik; baina neurri batean ez ote da, halaber, behar den tamainan eta moduan baliatu gabe utzi den aukera bat administrazioarena. Erantzun inplizitua daraman galdera erretorikoa da, baina geure buruari nahitaez egin geniokeen galdera.
‎Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluaren lana esparru desberdinetan zabaltzen da; eremu soziala, politikoa... Bere zereginetako bat administrazioen hizkuntza politika hobetzeko eragitea da. Ildo honetan, Kontseiluaren lanak bi zutabe izan ditu; batetik, marko juridikoa hobetzeko udal ordenantza eredugarriak sortzea.
2010
‎Guk esana dugu herritarrak zabor tasa handia ordainduta ere, ez duela kutsatzeko eskubiderik. Orain arte, zabor tasaren zati bat administrazioak ordaindu du; zaila litzateke epe motzean herritarrari tasa hori jaistea, lehenik lortu genukeelako Udalak ordaintzen duen zatia murrizten joatea. Bestalde, gaur egun tasa ezberdinak daude:
‎Elkarbanatutako titulartasunaren kontzeptua izan zen, dena den, Euskal Eskola proiektuaren ekarpen nagusia. . Hau da, Euskal Eskola Publiko Berrian, ikastetxearen titulartasunaren parte bat administrazioak zuela defendatzen zen, eta beste parte bat ikastolen nortasun juridikoa zeukan entitateak. Beraz, bertako bazkideek eta administrazioak osatuko zuten titulartasun hori.
‎Hori dela-eta, beharrezkotzatjotzen du herritarrengandik hurbilen dauden erakundeen erabakitze ahalmenaindartzea, ikuspegi orokorragoa berma dezakeen erregio mailako administrazioareneskumenak zabaltzea, eta toki erakundeei zor zaien protagonismoa aintzat hartzea.Erakundeen aldetik, herritarrengandik gertuen dagoen administrazioaren mailaosatzen duten udalek, udalerrietako errealitatea ondoen ezagutzen dute. Beraz, lurralde antolamenduari lotutako gaiei heltzeko oso tresna egokiak dira, arazoetanzuzenean esku hartuz, arazo zehatz baten eskumena duen erakundeari jardun dezaneskatuz edota herritarren eta beste eskala bateko administrazioaren arteko loturalanak (informazioa lortzeko kasurako) eginez. Hala ere, tokiko ezagutza eta gertutasuna ez da izapide prozeduretara eramaten, eskalen arteko elkar elikatzea zailduz.
‎Fundazioen Kontabilitate Betebeharren Gidak, Espainiako Fundazioen Elkarteak egina, gogorarazten du, gainera, abenduaren 20ko 1636/ 1990 Errege Dekretuaren hamabigarren eta hamahirugarren xedapen gehigarriak, Kontuen Ikuskaritzari buruzko 19/ 1988 Legea garatzen duen Erregelamendua onartzen duenak, honako fundazio hauek ere ikuskatzera behartzen dituela: Ekitaldi sozial batean administrazio publikoen aurrekontuen edo Europar Batasuneko funtsen kontura 600.000 eurotik gorako diruedo laguntzak jasotzen dituzte. Ekitaldi ekonomiko batean obrak, zerbitzu publikoen kudeaketa, hornidurak, aholkularitza eta laguntza eta administrazio publikoentzako zerbitzuak egiten dituzte, guztira 600.000 eurotik gora.
‎Etorkinak kritikatzen dira langabeziaren alde egiteagatik, eta lehentasunezko baldintza gisa integrazio gaitasun handia eskatzen zaie, harrera herrialdeko bizimoduari egokitzeko. Etorkinak nolabait baztertzeko beste arrazoi bat administrazio publikoen babesa da, gainerako herritarrek gehiago estimatzen baitute, hala badagokio. Are gehiago, talderik babestuena dela esaten da, eta “baliabide publikoak kentzeko duen irudi negatiboa finkatzen da”.
‎Espainiako administrazio publikoek etengabe liberatzen dute informazio propioa eta irekia. Oraingoz, herritarrek aurrekontuetatik aurki dezakete Estatuko orokorrak kontratu guztiak dituen orrialde batera administrazioek egindako publikoak; webgunean Estatuaren kontratazioa, herritarrek lizitazio irekien iragarkietarako sarbidea dute eta ebatziak. Orrialde hau Sektore Publikoko Kontratuen Legetik sortu zen, kontratazio elektronikoa garatzea, funtzionamendurako oinarri gisa, hurrengo urteetan, Europako Batzordea Batasuneko herrialde guztientzat.
‎Bestela egin liratekeen kudeaketa eta lan jakin batzuk egiteko gaitasuna ematen digulako horrek. Garestia da udal batentzat administrazio elektronikoko web bat izatea. Ez da garestia soilik; gainera, hemen, Generalitateak eta Localret ek beharrezko tresnak dituzte garapena ahalik eta errentagarriena izan dadin, batez ere herritarrei eskaintzen ahal dieten zerbitzua optimizatzeko.
‎Jon Barrondo eta Nestor Berraondo nire semea zesta puntan, eta Joxe Mari Iturzaeta palan.Zein zeregin betetzen duzu Gaztelekun. M.B.Denetik egin beharra dago hemen. Batetik administrazioko kontuak daude; esatera batera, federazio fitxak, bilerak erakundeekin, diru eskaerak gestionatu... Izan ere, eskean ibili behar izaten da asko han eta hemen; egin kontu, Udalaren diru laguntza ia dena pilotarien fitxetan (2.300 euro) xahutu behar izaten dugula.Egun hauetan, adibidez, San Juanetako eskua, zesta punta eta palako sariek eskatzen didate denbora eta arreta.
‎Urtarrila eta martxoa bitartean, hain zuzen ere, 13.000 langabe gehiago zenbatu zituzten enplegu zerbitzuek Hegoaldean. Langabezia hilabete batetik bestera jaitsi zen azkenekoz iazko maiatzean, neurri handi batean administrazio publikoek ekonomia suspertzeko eman zituzten laguntzei esker. Krisiaren aurretik ere, apirila urte ona izan ohi zen enplegua sortu eta langabezia murrizteko.
2011
‎Helbide elektroniko bakarra Jakinarazpen telematikoak jasotzeko, beharrezkoa da segurtasun eta konfidentzialtasun berme batzuk ematen dituzten plataformak izatea. Jasotzeko beste aukera bat administrazio publikoen jakinarazpen ofizialak Espainian Zuzendaritzaren erabilera da Elektronika Bakarra, Administrazioak ematen duen zerbitzua publikoa, Correos on line rekin batera. Tresna honi esker, edozein pertsona fisiko edo juridikok onartzen ditu jakinarazpenak edo errefusatzen ditu, era berean ohiko postaz jasoko balitu.
2012
‎Lurrikararen osteko berreraikuntza lanetan sarritan ez zetozen bat administrazioaren interesak eta mantsotasuna alde batetik eta nekazarien beharkizun urgenteak bestetik. Chantier reproche [salaketazko obrak] formulaz erantzun zuten behin baino gehiagotan Service d' Entraidekoek.
‎Alde batetik administrazioei eta berauen hizkuntza politikei leporatu zaizkie euskararen eta euskal hiztunon gaitzen ardura. Eta arrazoi puntu bat badago, noski, hizkuntza politika uzkur eta herrenak aplikatu direla esan denean (aplikatu diren kasuetan, sarri hizkuntza politikarik eza edo kontrako hizkuntza politikak ere ezagutu izan ditugu eta).
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 3 Imajina ezazu enpresa bateko administrazio departamentuan lan egiten duzula eta honako esaldi hau entzuten duzula: –
‎Urruneko ordenagailu baten administrazioa egiten dugunean, SSH erabilita, terminalean lan egitera behartuta gaude; beraz, hainbat komando ezagutu behar ditugu. Ubuntu sistema eragileko azken bertsioek urrutiko makina baten kontrola era grafikoan egiteko aukera ematen digute.
‎Beraz, bezeroak eta zerbitzariak bi prozesu dituzte, eta haietako bakoitzak datu mota hauetako baten administrazioa egiten du:
‎Hala ere, administrazio batek ezin du biztanleen iritzi subjektiboarenarabera jokatu: ezin du pertsona bat administrazio horretako kidetzat jo pertsonahorrek hala nahi duelako bakarrik. Kasu horretan egongo lirateke etorkinak, noski, euren interes materialaren bila; baina baita diasporako hainbat kide, naziosentimenduan bertakoak bezain naziokide izan litezkeen arren.
‎Animalien elikadurarako produktu batean behatutako arrisku faktore baten aurrean administrazio bakoitzak egin beharreko ekimenak deskribatu.
‎132; Santaella, 2003: 251); halere, balizko kasu guztiak bitan sailka daitezke, batetik administrazioaren aurretiko baimena betetzen ez dutenak, eta bestetik, publizitate mezuaren forma eta baldintzak betetzen ez dituztenak (Santaella, 2003: 252).
2013
‎Zorpetzea da krisiaren irtenbidea korapilatzen ari den arazo nagusietako bat. Zor publikoari buruzko kezkak buruhauste bat baino gehiago eman du, batez ere Europan, baina benetako zama sektore pribatuari emandako kredituan dago, nahiz eta azken urteotan horren parte esanguratsu bat administrazioen eta erakundeen bizkarrean erori den. Ez dira asko Euskal Herrian sektore pribatuen, batez ere, familien eta enpresen?
‎10.46 irudia. GRAFCET baten administrazioa.
‎Profil psikoprofesiografiko bat egiteaMakina industrialak komertzializatzen dituen enpresa batek administrazioko eta finantzetako goi teknikari bat behar du arlo komertzialerako. Prozesu komertzialen administrazio kudeaketa izango da teknikariaren ardura, eta haren egitekoak izango dira dokumentazio lanak, eta hornitzaileekin negoziatzeko jarduerak eta bezeroarekiko aholkularitza eta harremanak.Hautagaiak honako gaitasun nagusi hauek izan behar ditu: Gutxienez 2 urteko esperientzia komertziala.Negoziatzeko gaitasuna.Ekimena.Ikasteko gaitasuna.Diziplina.Enpresaren politika, helburu eta beharrekin konpromisoa hartzea.Gainerako ezaugarri pertsonaletan, maila ertaina izatea eskatzen da.
‎Ildo horretatik, quod omnes tangit debet ab omnibus approbari dioen printzipioa (guztiok ukitzen gaituena, guztiok onetsi behar dugu), esparru politikoan baten baino gehiagotan eztabaidatua izan dena, bat dator Liber sextusaren 29 arauarekin. Jatorriz, printzipio hori beste xedapen baten zatia zen; bertan, Justinianok azaltzen zuen apopiloak tutore bat baino gehiago izanez gero, horien guztien ahobateko adostasuna behar zela ondasunen baterako administrazioa azkentzeko (C.5, 59,5, 2). Kanonistentzat ez zen arraroa zuzenbide pribatuko jokaraua lehendabizi prozedurara ekartzea eta gero zuzenbide publikora.
2015
‎Administrazioa kontrolatzean, biztanleria osoaren eskubideak jagon beharra aldarrikatzen da, eta, istiluok saihesteko, lurralde horretan bizi den orori naziotasuna ezagutu nahi izaten zaio (herritartasuna inork ez baitio ukatzen, noski, gorago esan denez). Lurralde nazionalismo zabala lantzeko deia egin daiteke hortik, beraz; baina autonomia hori gainetik dagoen estatu baten administrazio egitura ere badenez, estatu haren nazio proiektua garatzeko arriskua izan daiteke azkenean, ezen, denen integrazioa bilatzean eta sentimendu gutxiko proiektua lantzean, errazena estatuaren proiektuari atxikita jarraitzea da, horixe baita euskal herritar askoren nahia. Estatuaren kontrako mugimendua izan nahi zuena estatuaren proiektuan integratzen den erregionalismo bihur daiteke, orduan.
‎Etxean bizitzeko autonomia eta gizarte autonomia ikasita eta gordeta ditu. Heldu normal batek egiten dituen eskulanetarako gaitasuna ere badu, eta konplexutasun pixka bateko administrazio ekonomikorako (higiezinen salerosketa kontratuak, hipoteka kredituak, etab.) gaitasuna ere bai. Ahultasun mental arinak jota edo nortasunaren zahartzaroko narriadurak jota samarrak daudenak dira honen adibide tipikoak.
‎–Herri administrazioa.Alde batetik, bestela hornitzen merkea eta erraza izango ez litzatekeen zerbitzu kolektiboak, oro har, dohainik hornitzen dituzten ministerio, bulego eta bestelako erakunde guztiak, gainera kolektiboaren gai publikoak eta ekonomiaeta gizarte politika administratzen dutenak (enpresa publikoak enpresa sektorean sartzen dira); eta bestetik, batik bat administrazioak finantzatutako irabazi asmorik gabeko erakunde pribatuak dira.
‎Antolatzaileak Eskola tailerra Sakanako Mankomunitateak, Kerabi Gestion Medioambiental, SLk (Etxarri Aranatz) eta Vermican Soluciones de Compostaje, SLk (Iruña) sustatu dute. Izan ere, lege aldaketa batek administrazioekin batera enpresa pribatuek ere parte hartzeko aukera zabaldu du. Nafarroako Enplegu Zerbitzuak eta Enplegu Ministerioak finantzatzen dute.
‎Komeni denean arlo publikoko inbertsio esanguratsuak finantzatzeko erreminta funtsezkoa da; baina komeni denean, aurrezki kutxa gobernuarengandik erabat autonomoa da. Komeni denean, ez da pribatua, legeak galarazi egiten baitio kargudun publiko bati enpresa pribatu bateko administrazio kontseiluan esertzea; baina komeni denean, ez da publikoa, alor publikoak aurrezki kutxaren finantza jarduera kontrolatu lukeelako. Eta gurpil horretan jiraka, nahi adina adibide jar daitezke.
2016
‎Aurrera begira. Alde batetik, gure asmoa gobernuarekin izaten ari garen interlokuzioa indartzea eta kanal berriak sortzea da eta, bestetik, autonomoa izango den eta eroso sentitu garen esparru bat administrazioan izatea. Bestela esanda, LGTB eremu, esparru eta arlo espezifikoa sortzea.
‎Nork hausten duen berdintasuna, eta nork jasaten duen haustura horren eragina.Lanpostuena da proposamenaren muina: «Hizkuntza ezin da izan diskriminazio elementu bat administrazioan sartzeko». Nafarroan hezkuntzako lan eskaintzarekin dagoen gatazka da.
‎Kudeaketa administratiboan emandako denbora optimizatzea oso garrantzitsua da. Prestakuntza plan batek administrazio kudeaketan eraginkorragoa izaten lagundu diezaioke saltzaileari, salmenta lanetarako denbora gehiago izatea lortuz. Horren ondorioz, enpresak salmentak gehitzea lortuko du.
‎Era berean, mugikorrerako aplikazio bat prestatzen dute, produktuen barra kodea eskaneatu eta haien fabrikazio lekua, balio bizitza edo matxuraren bat gertatuz gero konpontzeko gutxi gorabeherako kostua ezagutzeko. Herritarren beste ekintza bat administrazio publikoei presioa egitea da, modu esplizituan saihestu eta ekoizpen iraunkorra eta tokikoa alde batera utz dezaten. Fenisseko presidentearen arabera, gobernuek ekoizpen sistema hori praktikan uzten dute, bermeei buruzko lege batekin, eta hori egiten duten enpresek ez dute hainbat modutan betetzen edo bultzatzen.
2017
‎...tzalegeetan izandako eragina. esaterako, 2011 urtean balear uharteen gobernura heldu zenean, alderdi popularrak administrazioan lan egiteko katalanaren ezagutzaren legezko derrigortasuna kendu zuen. ondoren, 2015ean, alderdi aurrerakoien gobernu berriak berriro ezarri zuen administrazioan lan egiteko katalanaren ezagutzaren legezko derrigortasuna. horrek erakusten digu gaur egun autonomia erkidego bateko administrazio publikorako sarbiderako berezko hizkuntzaren ezagutza derrigortzea borondate politikoaren araberakoa dela neurri handi baJon Ander Kuartango Atxa – Euskararen Ofizialtasuna Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean tean, eta ez autonomia erkidegoaz haratagoko legeek berez debekatu edo behartzen dutelako.
‎Egoitza Eibarren duen enpresa bat administrazio prozedura batean parte hartzen ari da Estatuko Administrazio Orokorraren aurrean, eta jakin nahi du euskaraz egin dezakeen hori. Zer arautzen du legeak horri buruz?
‎Egintza eta xedapenak aurkaratzeko prozeduretan (administrazio errekurtsoak), isiltasunak balio ezeslea izango duen horietan. Hala eta guztiz ere, gora jotzeko errekurtsoa epea igarotzeagatik eskaera bat administrazio isiltasunez ezetsi iza naren aurka jarria bada, baietsitzat joko da ebazpen epea heldutakoan eskumena duen administrazio organoak errekurtsoari buruzko ebazpen espresua eman eta jakinarazi ezean.
‎13·· Zer ondorio juridiko ditu interesdunentzat eskaera bat administrazio isiltasunez baiesteak?
‎Gora jotzeko errekurtsoa epea igarotzeagatik eskaera bat administrazio isiltasunez ezetsi izanaren aurka jarria bada, baietsitzat joko da ebazpen epea heldutakoan eskumena duen administrazio organoak ebazpen espresua eman eta jakinarazi ezean.
‎18·· Zer ondorio ditu eskaera bat administrazio isiltasunez ezesteak?
‎10·· Noiz jar daiteke berrikuspen errekurtso berezi bat Administrazioaren aurrean. Bilatu bi egoera.
‎SalaketaDokumentu honen bitartez, Admi nistrazioari jakinarazten zaio badela egitate bat administrazio prozedura bat hastea eragin lezakeena.Instantziaren oso antzekoa da, baina ez du eskaeraren atala, helburua ez baita ezer eskatzea, Administrazioari zerbait jakinaraz tea baizik.Zer bitarteko elektronikoren bidez edo bestela zer lekutan nahi duen jakinarazpena egitea. Horrez gain, interesdunek beren helbide elektronikoa edo gailu elektronikoa eman ahal izango dute, administrazio publikoek abisa diezaieten jakinarazpena bidali edo eskura jarri dela.
‎Administrazio egintzak gertatzeko moduetako bat administrazio isiltasuna da; izan ere, egintza horiek ondorio juridikoak dituzte Administrazioak ebazpen espresurik ematen ez duenean. Administrazio isiltasunaren bidez gertatutako administrazio egintzak zuzenbi dean onartutako edozein frogabideren bitartez egiazta daitezke; esaterako, isiltasunaren ziurtagiriaren bitartez (ebazteko eskumena duen organoari eskatzen zaio).
‎– Administrazio organo espezializatu batek administrazio prozedura baten xede diren gaiei buruzko balorazio bat egiteko edo epai bat emateko baliatzen da.
‎13·· Dokumenturen bat administrazio edo organismo publiko bakoitzaren erregistro elektronikoan aurkez ten denean, jaso agiri bat ematen da automatikoki. Zertan datza dokumentu hori?
‎3·· Enpresa batek Administrazioaren kontratista izan nahi du, etorkizunean administrazio kontratu baten esleipen prozeduran parte hartu ahal izateko. Gaiari buruzko informazioa eskatzean, adierazi diote lehenbizi Administra zioaren sailkapena lortu behar duela.
‎Eskumena eta arrazoiakAdministrazioaren organo batek administrazio egintza bat egiteko, eskuduna izan behar du, eta bere erabakia arrazoitu behar du, kasu batzuetan, behintzat.Eskumena administrazio organo bati jardun dezan juridikoki ematen zaion botere multzoa da. Gaiaren arabera eta organoak hierarkian duen toki eta garrantziaren ara bera era batekoa edo beste batekoa izango da.Egintza hauek arrazoitu egin behar dira: Eskubide subjektiboak edo inte res legitimoak murrizten dituzten egintzak.Administrazio errekurtsoak ebaz ten dituztenak.Lehenagoko jarduketetan erabi litako irizpidearekin edo organo aholku emaileek emandako iriz penarekin bat ez datozenak.Egintzak eteteko erabakiak.Presako izapidetzea aplikatzeko edo epeak luzatzeko hartzen diren erabakiak.Ahal diskrezionalak baliatuz emandako egintzak.
‎– Udal bateko Kontratazio Batzordeak enpresa bati administrazio kontratu bat emateko egindako eslei pena.
‎– Administratu bati administrazio ebazpen baten berri ematea, jakinaren gainean jartzen saiatu eta ezin izan denean.
‎4·· Zer esan nahi dugu egintza batek administrazio bidea agortzen duela diogunean?
‎Zirriborroa ez berrikusteak ez du aitorpena bakarrik arriskuan jartzen, baizik eta, gainera, garesti atera daiteke, emaitzak espero baino gehiago itzultzea ekar baitezake. 2013an, Zerga Aholkulari Fiskalen eta Zerga Kudeatzaileen Espainiako Elkarteak salatu zuen Ogasunak zergadunei bidalitako zirriborroen heren baten inguruan Administrazioaren aldeko akatsak zeudela. Eta adierazpena aitorpena aurkeztu ondoren detektatzen bada?
‎Baina helburu politikoa demokrazia ereduan sakontzea den neurrian, euskararen ezinbestekotasuna erlatibizatu egin du diskurtso abertzaleak, herritar guztien eskubideen izenean. Demokrazia sistema bateko administrazioak euskara nazio hizkuntza izendatuta ere, praxian zer neurri har litzake herritar guztiek euskara ikas eta erabil dezaten. Hori baita, azken batean, euskalgintzaren helburua.
2018
‎Hiru urrats oinarrizko marka litezke. Bata, gurean, enpresarik handienetako bat administrazio publikoa den heinean, bere burua, bere jarduna kanpo eta barru eta bere lan harremanak erabat euskalduntzea epe jakin baten barruan. Bestea:
‎Finlandian, udalerriek dute ikastetxeen titularitatea, bai lehen hezkuntzan nola bigarren hezkuntzan, eta ikastetxe guztiek herriko errealitateari erantzuteko beharra eta funtzioa dute. Ikastetxeak udalerrietan kokaturik daudenez, ez da efizientea irakasleen kudeaketa administrazio zentralak egitea, edota eskualde bateko administrazio batean delegatzea zerbitzu horren gestio ekonomikoa. Honela, udalerriek eurek egiten dituzte haiei dagozkien kontratazioak eta eurek kudeatzen dituzte euren baliabideak, berriz ere, zerbitzuen ikuspuntu efikaz bat aplikatzen dutelako.
2019
‎PFEZn mundu mailan lortzen diren etekin eta irabaziengatik tributatu behar da, sorterria edozein dela ere. Hala ere, pentsio bat gurea ez den beste herrialde bateko administrazio publiko batek ordaintzen badu, «herrialde horren eta Espainiaren arteko hitzarmena aztertu behar da (halakorik balego), ezarpen bikoitza saihesteko eta Espainian ezarpen hori zergapetu daitekeen egiaztatzeko», adierazi du Fernando Jimenezek. Atzerriko pentsioek diruzko ordainketen atalean tributatu behar dute, lanaren etekin gisa Hitzarmenik ez badago, edo gure herrialdean karga hori ahalbidetzen duen kasuetarako, aztertu behar da kasuan kasuko errendimenduei PFEZren Legean araututako salbuespenetako bat aplika dakiekeen.
2020
‎Egitate berberak direla-eta zehapen bat baino gehiago ez jasotzeko herritarrak duen eskubidetzat hartzen dugu non bis in idemprintzipioa36, baita egitate berberak direla-eta herritar batek administrazio zehapen bat eta zigor arloko zigor bat jasoko ez duela bermatzen duen eskubidea eta bi aldiz epaitua ez izateko eskubidea ere (Muñoz, 1985: 133 eta Boix, 2005:
‎Beste soluzio bat administrazio langile gehiago kontratatzea izango litzateke, dokumentazio lan guztia arintzeko. “Modu horretan, medikuek denbora gehiago izango genuke egin behar duguna egiteko:
2021
‎Elkarteak bere proiektua abiarazi zuen. Ion Ansa jarri zuten proiektuan lanean ordurako sustapenerako eragile zebilen Jon Agirresarobe Torrotxo eta Jexux Muruaren laguntzarekin[...] nire proiektuan Beñat Gaztelumendi sartu zen, hasiera batean administrazio lanetan eta kudeaketan laguntzeko baina gerora hainbat lan eginez, eta Librean Kooperatiba Elkarte Txikia eratu genuen.
‎Adingabeek ere, amek edo LGTBIQ+ pertsonek bezala, beren izaera frogatu behar dute. Agiririk ezean, auzitegi mediku analisi baten bitartez administrazioak adina ezartzen die. " Froga horrek errore tartea du eta ez dira gutxi helduentzako prozesuetan sartu dituzten adin txikikoak, haien zaurgarritasuna areagotuz", azaldu digu Elena Martinezek.
‎Erreklamazioa in situ egiten bada farmazietan. Guztiek ez dute zerbitzu hori ezarria; erreklamazio orria establezimenduan bertan bete behar da, eta ale bat geratu da farmaziarako, beste bat erreklamaziogilearentzat eta beste bat Administrazioari emateko. Erreklamazioa Botikarien Elkargo Ofizialaren bidez bideratzen bada.
‎Bereziki enpresek tiratzen dute I+ Garen gurditik, baina instituzioen babesa ezinbestekoa zaie. Innobasqueren arabera, Araba, Bizkai eta Gipuzkoako enpresek berrikuntzara bideratzen duten hiru eurotik bat administrazioetatik jasotzen dute.
‎Zerbitzu sektoreari lotutakoak izan dira aurreko urteetan ere Iraurgi Berritzenek bideratutako enpresa eta negozio gehienak, eta alde horretatik, 2020a ez da salbuespena izan. Garapen agentziak emandako datuen arabera, sektore horretan eskualdean martxan jarri diren hamabost proiektu berrietatik hiru ostalaritzari lotutakoak dira, beste hiru txikizkako merkataritza arlokoak, bi artearen eta asialdiaren esparrukoak, bi hezkuntza arlokoak, bat garraio eta biltegiratze zerbitzuak ematen dituena, bat administrazio jarduerak eta zerbitzu lagungarriak eskaintzen dituena, eta beste hiru" beste zerbitzu batzuk" eskaintzen dituztenak.
‎Arazo bihurtzen zitzaigun kontua, ordea: batek administrazio nagusi bat hartzen bazuen, gerta zitekeen beste instalaziotik jausitakoa deskonektatu eta jokoz kanpo uztea, bere gain hartuz guztiaren kontrola. Fitsik ere ez genekien haien barne funtzionamenduari buruz.
‎“Bere garaian, galdera honi baietza eman genion: posible al da gurea bezalako herri elebidun batean administrazioan euskara ere jakin behar dela ziurtatzea euskaraz ez dakiena diskriminatu gabe. Baina galderari baietza eman ostean, bestelako galderak sortu ziren:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bat 45 (0,30)
batek 15 (0,10)
batean 14 (0,09)
baten 14 (0,09)
bateko 12 (0,08)
batera 3 (0,02)
batetik 3 (0,02)
bati 3 (0,02)
Batetik 1 (0,01)
bata 1 (0,01)
baten aurrean 1 (0,01)
baten bitartez 1 (0,01)
baten inguruan 1 (0,01)
batengatik 1 (0,01)
batentzat 1 (0,01)
baterako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat administrazio publiko 15 (0,10)
bat administrazio isiltasun 5 (0,03)
bat administrazio egin 3 (0,02)
bat administrazio kontseilu 3 (0,02)
bat administrazio lan 3 (0,02)
bat administrazio prozedura 3 (0,02)
bat administrazio baimen 2 (0,01)
bat administrazio bide 2 (0,01)
bat administrazio egintza 2 (0,01)
bat administrazio ere 2 (0,01)
bat administrazio euskara 2 (0,01)
bat administrazio harreman 2 (0,01)
bat administrazio jaso 2 (0,01)
bat administrazio organo 2 (0,01)
bat administrazio adin 1 (0,01)
bat administrazio akats 1 (0,01)
bat administrazio alde 1 (0,01)
bat administrazio alor 1 (0,01)
bat administrazio arlo 1 (0,01)
bat administrazio arteko 1 (0,01)
bat administrazio azkendu 1 (0,01)
bat administrazio bakoitz 1 (0,01)
bat administrazio bat 1 (0,01)
bat administrazio berebiziko 1 (0,01)
bat administrazio departamentu 1 (0,01)
bat administrazio ebazpen 1 (0,01)
bat administrazio egitura 1 (0,01)
bat administrazio ekonomiko 1 (0,01)
bat administrazio elektroniko 1 (0,01)
bat administrazio eman 1 (0,01)
bat administrazio enpresa 1 (0,01)
bat administrazio errepresibo 1 (0,01)
bat administrazio espediente 1 (0,01)
bat administrazio estatubatuar 1 (0,01)
bat administrazio finantzatu 1 (0,01)
bat administrazio halako 1 (0,01)
bat administrazio hau 1 (0,01)
bat administrazio hizkuntza 1 (0,01)
bat administrazio hori 1 (0,01)
bat administrazio interes 1 (0,01)
bat administrazio ipini 1 (0,01)
bat administrazio jarduera 1 (0,01)
bat administrazio judizial 1 (0,01)
bat administrazio kontratista 1 (0,01)
bat administrazio kontratu 1 (0,01)
bat administrazio kontrolatzaile 1 (0,01)
bat administrazio kontseilari 1 (0,01)
bat administrazio kontu 1 (0,01)
bat administrazio kostu 1 (0,01)
bat administrazio kudeaketa 1 (0,01)
bat administrazio laguntza 1 (0,01)
bat administrazio langile 1 (0,01)
bat administrazio mailakatu 1 (0,01)
bat administrazio nagusi 1 (0,01)
bat administrazio nola 1 (0,01)
bat administrazio ohar 1 (0,01)
bat administrazio ordaindu 1 (0,01)
bat administrazio oso 1 (0,01)
bat administrazio rol 1 (0,01)
bat administrazio ukan 1 (0,01)
bat administrazio zehapen 1 (0,01)
bat administrazio zuzenbide 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia