2002
|
|
UPV EHUren kasuan, ikasketa birtualen %26 dira euskaraz. UEU 2001 02anhasiko da alor honetan, espezialista titulu
|
bat
beste erakunde batzuekin elkarlanean eskainiz.
|
2008
|
|
Alor horretan arazo bi nahastu dira: batetik, Herri Erakundeek eurek ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan ote daitezkeen; eta, bestetik, Herri Erakunde
|
bat
beste Erakunde batek ezarritako tributuaren subjektu pasiboa izan daitekeen.
|
|
Bigarrenari dagokionez (hau da, Herri Erakunde
|
bat
beste Erakunde batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste Herri Administrazioetako tributuen menpe egon daitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
|
2010
|
|
Bereziki, kutxarik txikienak izan dira arazo gehien erakutsi dutenak, higiezinen geldialdiak eta enpresa eraikitzaile askok ordaintzeko dituzten zailtasunek gehien eragiten dietenak. Negozioa berriz ezartzeko, aukera
|
bat
beste erakunde batekin bat egitea da. Hala, kaxa batek beste baten arazoak konpentsa ditzake integrazioaren ondoren.
|
2012
|
|
Homologazioa. Erakunde edo enpresa
|
batek
beste erakunde bat (zu) ek arau tekniko zehatz bat edo kontratuan ezarritako betekizunak betetzen ote ditu (zt) en jakin nahi duenean eta betekizunekiko adostasunaren ebaluazioak berak egiten dituenean. Oso normalak dira hornitzaileek pasatu behar izaten dituzten homologazio prozesuak.
|
2013
|
|
3 Espainia. Nahiz eta nazioarteko akordioa autonomia erkidego
|
batek
beste erakunde batekin sinatutakoa izan, eta horrek horretarako eskuduntza badutela aitortu, beste sinaduren alboan «Espainia» hitzak agertu du.
|
|
Akordio proiektuaren berri eman duen erakundeak, bi horiek emandako ebazpenarekin bat ez badator, jo dezake Estatu Kontseilura, baina azken hitza Ministroen Kontseiluak izango du. Areago, nazioarteko akordio hori sinatzea bere eskuduntzen barruan dagoela erabakita ere, nahiz eta akordioa autonomia erkidego
|
batek
beste erakunde batekin sinatua izan, «Espainia» erreferentziak agertu du beste sinaduren alboan. Baina berritasun nagusia aldez aurreko kontrol horretan dago.
|
2023
|
|
Alor horretan arazo bi nahastu dira: batetik, erakunde publikoek eurek ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan ote daitezkeen; eta, bestetik, erakunde publiko
|
bat
beste erakunde publiko batek ezarritako tributuaren subjektu pasiboa izan daitekeen.
|
|
Bigarrenari dagokionez (hau da, erakunde publiko
|
bat
beste erakunde publiko batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste administrazio publikoetako tributuen menpe egon zitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
|
|
Lehen zehaztu nahi izan den bezala, zaintzak edo kontrolak bi ikuspegi ezberdin ditu. Kontrola erakunde publiko batek gauzatzen duen ikuskaritzarekin eta konprobazioarekin identifika daiteke, baina baita erakunde publiko
|
batek
beste erakunde publiko bat ordenamendu juridikoari egokitzen zaion ala ez adierazteko tresna bezala. Nire iritziz, bi esangura horiek kontuan hartu behar dira zaintza zer den zehazteko; baina ezberdintasun horiek zaintza funtzioak koordinazio teknikak edo kontrol teknikak erabiltzen dituen markatuko dute.
|