Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.027

2004
‎Jaiotzekoa izango nintzen noski, eta azkenean jaio egin nintzen Euskal Herriko baso batean 1936ko gerra bukatu eta handik gutxira. Basoa Balantzategi izeneko etxearen terrenoetakoa zenez, bertako ukuiluan egin zidaten tokia, eta erabakita gelditu zen hartara nire mundu honetako txokoa, txokoa edo aberria:
2010
‎Nolanahi, 1876 urtea mugarria izan zen lehen euskal etxeen fundaziorako, zeren, Euskal Herriko foruen galerak akuilatu egin baitzuen beraien agerpena. Beraz, foruen abolizioaren kontra protesta egiteko sortu ziren, hau da, abiapuntuan euskal etxeek helburu politikoa zuten, baina luze barik aisialdira eta laguntza eta sorospenetara bideratu ziren nagusiki.
‎Liburuaren orrialdeek hori frogatu nahi dute. Egileak lizunkeriatan itota ikusten ditu Euskal Herriko gazteak, eta horren adierazgarria litzateke dantza lotua. Igande goizez mezatan eta arratsaldez dultzemeneoan, baltseoan.
‎Dirudienez, 1844 urte inguruan erosi zizkion lizitazioz bere lagun eta negoziokide Villamil jeneralari. Horri buruzko azalpen erjer bezain laxoa irakurri dut Herriko semeak pastoralean, hain zuzen Ene bizi urratsak kantuan:
‎Bada, alor akademiko neutrala utzita, Vinson hautespen naturalaren erasoa azkartu nahi zutenekin lerratu zen. Alde horretatik oso nabarmena da Vinsonek ez zuela inoiz salatu eraztunaren erabilera Euskal Herriko eskoletan. Areago, 1879an sostengua eman zion publikoki, errient errientsei eskoletan euskara erabiltzea debekatzeko prefekturako aginduari.
‎Nire ustez, anekdota hau nahikoa argigarria da. Orduko Euskal Herriko kolektibo ilustratu bien ordezkari bana dauzkagu. Batetik, mediku bat, eboluzionista edo; kontura gaitezen, sasoi horretan eboluzionista euskaldunik egotekotan ziurrenez medikuen multzokoak izango ziren.
‎Etxepare, Aldudeko medikua. Euskaltzaindia eta Euskal Herriko Unibertsitatea. 333 orr.
‎X. Artiagoitia eta J. Lakarra (arg.). Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua. 883 orr.
‎Ez dugu garbiketarik behar." Arratsalde hartako mezaren ondorenean, harenga bat eman nahi zien Obabako gazte guztiei bere batailoian kemenez sar zitezen, eta arkupe hura lekurik egokiena iruditzen zitzaion. Herriko zazpi gizonek isuritako odola zapaltzea: bataiatzeko modu hori nahi zuen soldadu berrientzat.
Herriko plazara joan ginen tabernan garagardo bat edatera, eta Adrianez mintzatzen hasi zitzaidan Joseba, zer albiste ona zen gure lagunak klinikara joatea erabaki izana. Isidrok beste gizon bat ematen zuela, eta proiektuak zeuzkala aspaldiko partez.
‎Haserre, iruditu zitzaidanez. " Alferrik ari da, kapitainak ez du atzemandakoa —el retenido— bihar goizera arte libratuko —esan zidan guardia gazteak— Herriko medikua zela esanez azaldu da. Baina ez zekarren agiri bakar bat ere, eta kapitainak ez dio pasatzen utzi." Urtzaren ertzera egin zuen, eta nik bere atzetik.
‎Gaur arratsaldean bulegoan nengoen, atzo hasitako kontabilitate lanak bukatzen, eta leihoan barrena Josebaren jarduna iristen zitzaidan garbi. Mary Annentzat eta Helenentzat ez ezik, Donald, Carol eta Book Clubeko beste bizpahiru kiderentzat ari zen" Euskal Herriko arazoaz" eta" terrorismoaren bukaeraz".
‎Kasu bat aipatzearren, Agustin izeneko bere lagun baten aitita amamak eta bi izeko bertan hil zirela, eta zer nahi zen horrelako aurrekari batekin, zer espero zitekeen Agustinengandik, hilarrietan euskaraz idaztea ere galarazita zegoen giro batean. Euskal Herriko jendeari gorroto zion gobernuak oso goian kokatu zuela altzairuzko bola, eta holaxe hasi zela dena. Eta jarraian —" Ezinezkoa da altzairuzko bola bat nahi den tokitik eramatea" lehen uneko biktima inuzenteek beste biktima batzuk sortu zituztela, haiek ere inuzenteak.
‎" Hiru errelato labur dira, edo, hobeto esanda, hiru aitorpen." Joseba ohartu egin da nonbait entzuleen eta beraren arteko bederatzi mila kilometroko tarte izugarriaz, eta azalpen berri bat emateko premia sentitu du: " Ez dakit hemen Estatu Batuetan jakingo den, baina Euskal Herriko gerra ez zen Gernikako bonbardaketarekin bukatu. Era batera edo bestera jarraitu egin zuen.
‎Errepidean lanera zihoan jendearen autoak pasatzen ziren etengabe. Herriko etxe gehienetan piztuta zeukaten sukaldeko argia. Villa Lecuonan ere bai.
‎Gaia aldatu eta Euskal Herriko oraingoxe kontuekin hasi da. Baina ezin nion jarraitu, ezeren aditzerik ez neukan.
‎Ez badakizu ere, gaur San Juan eguna da. Egun handia Euskal Herrian."" Euskal Herriko Juan guztiek ospatzen dutena", gaineratu nuen. " Zorionak!", hots egin genuen Mary Annek eta biok batera.
‎Ordua aurrera zihoan. Hamaikak eta hogei markatzen zuen Euskal Herriko baserri batetik ekarria zirudien horma erlojuak, eta bere penduluaren joan etorria hondar jarioa baino erabakigarriagoa iruditzen zitzaidan. Denborak kemenez egiten zuen aurrera, gu biok banatzeko helburuarekin amorratuta bezala.
‎Ingelesez aspen deitzen diren zuhaitz horien azalean labanaz egindako marrazkiak." Baietz esan nion. Ikusia nuen erreportaje bat Euskal Herriko telebistan. " Hasieran David oso pozik ibili zen zuhaitz batetik bestera, hunkituta ere bai, eta ikusten ari ginena giza premia sakon baten froga iruditzen zitzaiola errepikatzen zidan.
‎" Boltxebikeren bat egon litekek", esan zuen Josebak. " David —esan zidan Lubisek belarrira—, Casatschok hori ez dela Euskal Herriko festa bat bukatzeko musikarik egokiena, horixe komentatu nahi nizun nik. Baina iritzi bat besterik ez da.
‎Goizeko hirurak arte j arraitu genuen hizketan, eta astronautak, zomorroen bizimodua edo pedagogia ez ezik beste kontu asko ekarri genituen harira, eta batez ere, Bikandik gaia atera zuelako, Espainiako eta Euskal Herriko egoera politikoa.
‎Ez luzatzeko: " Euskal Herriko etxeak" izeneko karta jokoa egin genuen. Orain berriz" Euskal Herriko tximeletak" izeneko beste bat egiten ari gara.
‎" Euskal Herriko etxeak" izeneko karta jokoa egin genuen. Orain berriz" Euskal Herriko tximeletak" izeneko beste bat egiten ari gara. Jagobarekin harremanetan jarri, bera entomologoa denez, eta lanean hasi ginen, gure tximeletak harrapatzen.
‎Urak, haren inguruan, Stonehameko bulegoan zeuden artxibategien kolore gris berbera zeukan, eta badian barrena zebiltzan ontziek estela zurixkak uzten zituzten leunean, segituan zabartzen hasten ziren lerro zuzenak. Beste ur batzuetan ere, nire oroimenekoetan, zerbait pasa zen, oso arin, leihotik ikusten nituen estela haiek baino arrasto are arinagoa utziz, eta Steve McQueen, Papillon, ikusi nuen Euskal Herriko hiri batean, Ali McGrawrekin eskutik helduta zihoala, euripean baina euriaren ardurarik gabe, eta Joseba nire alboan, esanez, haiekin gurutzatu eta gero: " Nik ere aktore izan nahi diat, horiek bezain zoriontsu izateko".
‎Horrela birziklatu dute zerrategi zaharra, beraz. Herriko autokarabana jabe gehienek hemen gordetzen dituzte ibilgailuak ordainduta, noskibaina kontua da atera nahiez gero aldez aurretik abisatu beharra daukatela, normalean gertatzen baita gizon honek maniobra pilo bat egin behar izatea lehen ilaratik atzerago aparkaturik dagoen edozein autokarabana ateratzeko, gehien gehienetan suertatzen zaion moduan.
‎Espero zitekeenez ETE elkartearekin hitzarmen batera ailegatu zen kooperatiba eta datorren irailerako nahi omen dute antolatu estrategia grafikoaren aurkezpen publikoa, nonbait Euskal Herriko kooperatiba sare mailan.
Herriko bizipenak, ordea, batzuk besteen barruan sartuta daude errusiar kutxetan bezala.
‎Zentzu horretan multzo berekoak gara nire moduko publizista xumea zein, demagun, Balentziaga jostun jeniala. Herriko kategoria itxietan hezi izanak gai bilakatu gintuen mundu zabalean zehaztasunez aritzeko.
‎IIEItBlTAK MAITIAC, IKXX"""' Xahok Uscal Herriko gaseta ren lehen alean mintzairaren batasuna aldarrikatu zuen (grafia gaurkoturik):
‎Bigarren karlistadaren ondoren, begi bistakoa zen galera asaldagarri horrek euskaltzaletasuna piztu zuen zenbait jenderengan, atzerriko zientzia jendeek Herriko kulturan interesa erakutsi zutenean areagotu zelarik. Azken hauek maila zientifikora eraman zuten gaia, aitzineko denboretako fantasiak eta bidegabekeriak baztertuz; aitzindari hauen artean daude, besteak beste:
‎Londresen ezagutu zuen L. L. Bonapartek Euskal Herriko euskaltzaleekin harremanetan jarri zuen Abbadie, hala nola mugaz bi aldeetako euskaltzaleak haien artean, ordu arte gertatu ez zen bezala.
‎Etxea familiaren bizitokia izateaz gain, lantegia, eliza eta hilerria izan da. Herriko bizitzan eskubide osoz parte hartzeko behar zen maila etxejaun edo, honen faltan, etxandre etxeandereizatea zen.
‎" Miretsiko duzue agian nik (Euskal Herriko ez naizelarik) Euskaraz eskiribatzeko ausartziaren hartzea[...] zeren Jainkoak niri hizkuntza hunen ikasteko anze apur bat eman derautanazgero, iduritzen zait hoben nukeiela, eta ezagutza gutitako, eta esker gabe izanen nintzela, baldin Euskal herrian ikasia Euskal herriko probetxutan enplegatu ezbanu...".
‎Iruñetik hegoaldera, Lizarrarako bideko Itzarbeibarko Uterga herrian eztabaida bat sortu zen 1602an bi auzoetako gazteen artean. Herriko festetan talde bakoitzak danbolin bana kontratatu zuen, herri guztiarentzat bat aski zelarik. Oinarrian bi auzoen arteko lehia zegoen.
‎XX. mende hasieran ugariak ziren Herriko hizkuntza eta kulturari buruz egiten ziren mota guztietako ikerketak eta Urkixok, plaza berean bildu nahian, RIEV/ RIEB (Revista Internacional de Estudios Vascos/ Revue Internationale des Etudes Basques) aldizkaria sortu zuen 1907an.
‎I" Euskal Herriko ahozko literaturan atsotitzak eta kantuak izan dira orain arte argitaratutako monumentu bakarrak. [...]
‎Ez da erraza izan nere asmoa ulertaraztea; errientak ez dira gau beiletan ibiltzen, neguan lanpetuegi izaten direlako. Eguneko eskolaren ondoan, gauekoa eman behar dute eta honezgain, Herriko Etxean ere lan egin behar, haiek bait dira frantsesez ongi mintzatzen eta irakurtzen duten bakarrak".
‎—Bai jauna, senarraren familia Herriko nagusietariko bat da.
‎" Herriko eskolan, hainbeste bezala, edukitzeko eskubidea izan nuen euskal bola zuena, eguna bukatzerakoan zigorturik izaten zen, bertan atxikia edo garbiketa egiten zuen. [.]
‎Hala ere, XVI. mendetik XIX.era bitartean haien kontrako arauak, legeak eta jazarpenak izan arren, talde batzuk osoki kokaturik ageri dira Herriko zenbait tokitan eta, ezinbestez, euskaldunduak garai horietan bertan bizi ahal izateko. Horrela, Maulen, Garazin, Irisarrin, Donibane Lohizunen, Ziburun eta hameka herritan ijito komunitateak errotu ziren, kasu askotan denborarekin erabat uztarturik bertako populazioarekin, aipatu azken bi herrietan gertatu zen bezala, non ezkontza mistoak arruntak baitziren.
Herriko erretore kargua lortzeko mintzaira arazoa zen askotan. Hauxe gertatu zen Galipentzun (N) 1571 urtean, bi apezen artean.
‎Eskola publiko deritzan arloan ere, 1977 urtetik aurrera, Euskara zabaldu zen Hegoaldeko ikastetxeetan, hizkuntza eredu desberdinekin (D osoki euskalduna den eredu bakarra, B eta A ereduak). Iparraldean ere elizak dituen zenbait ikastetxetan eta sare publikoan Ikas Bi erakundearen bidez, Herriko mintzairak toki bat lortu du.
‎1978tik 1985 bitartean, zinemagile talde batek (haien artean Antxon Ezeiza, Javier Aguirresarobe, Daniel Gil, Bixente Karda, Alberto Magan, Jose Luis Zabala...) Ikuska izeneko dokumental sorta ekoiztu eta plazaratu zuen Herriko alor ugari erakutsi nahian, alde batetik, eta, bestetik, Euskarazko zinematografiaren oinarri berriak eraikitzeko asmoz.
Herriko historia, musika, dantzak, ihauteriak, jantziak, musika tresnak, literatura, ohiturak, erritoak, arkitektura... aztertzeak garbiki erakusten du Europako gainerako guztien ingurune berean gaudela eta, berdin auzoko herriek, nola hemen barna iragan direnek, eragina izan dutela bertako kulturan: indoeuroparrak hasita, erromatarrak, barbaroak, arabeak.
‎Ez dakit euskaradun hitz horrekin baino gehiago estigmatizatzen ahal denetz Larzabalen ordenua, baina ez da hori inportanteena: arazoa da euskarazko hitzen erran nahia aldatzen dela," euskal antzerkia" esapidea Euskal Herriko frantses antzerkiarentzat libratzeko euskal antzerkiari aldatzen baitzaio izena.
‎Kulturak ez zuen lerrorik herrietako aurrekontuetan, non ez zen eskolako piloten pagatzeko. Herriko bestak egiten ziren, kabalkadak hemen eta han, kantari bikote zerbait ateratzen, bi anaia, arreba, ahizpa ere berdin, irekiak gara, bi auzo edo bi kusi... Baina diruak dena alda dezake.
‎Galdu zuen. Herriko ez deusaren kontra. Ditxo batentzat.
‎Hor" gaizki erranak barkatu" ez dugu sekulan erranen, gaitzitzen badira ere. Hori euskal antzerki izena erdaraz ari diren Euskal Herriko taldeentzat atxikitzeko egiten dute. Lagunak badituzkete haien artean, nik ere bai.
‎" bitxi da hemen mutikoak ere dantzan ari dira gogotik". Herriko ausagailuetan, kabalkadetan, jendea mugitzen da ez komunitarismoaren errebindikatzeko, auzo herrira joateko gidatzeko baimena dugu orain, baina ikusteko gazteek zer prestatu duten. Gureek egina, pastoralaren funts handienetarik da hau, testua eta gainerateko gauzak baino gehiago.
‎Bataioa gero. Herriko etxeko bilerarako, auzolanerako. Su kanpaiak ere izaten ziren.
‎Sasoi hartako militarren artean nagusi zen ustea zuen berak ere, armagizonena zela Espainia konpontzeko ardura: Maroko pazifikatu, ugazaben eta langileen arteko borroka soziopolitikoak ito, Katalunia eta Euskal Herriko independentismoa ebaki eta bestelako banaketa ideologikoak ere ekidin. Miguel Primo de Riveraren diktadura buruera horiekin bilakatu zen.
‎Hurrengo astean albiste gehiago zekarren aldizkariak. Soldaduen joan etorriak, Euskal Herriko mugaz honanzko lau probintzietatik heldutako milaka gizon eta armamentua enbarkatzen ziren Bilbo eta Pasaiako portuetan.
‎Euskal Herriko berrietan kontatzen zen, artean, elizkizun ederrak egin zirela Donostiako Santa Maria elizan, erregina ama eta aita santuaren ordezkaria bertan zirela, Afrikan gerlan hildakoen alde. Beste herrietako berrietan Arruit mendiaren galtzea kontatzen zen, zehatzago.
‎Melillako inguruko egoeraz egunik eguneko informazio, moroen erasoak eta tiro hotsak entzuten zirela egun osoan, gauzak gaizki zeudela. Eta Euskal Herriko berrietan ere soldaduen harantzakoak aipatzen ziren, kuotako soldaduak gehienak:
‎Manuel Fernandez Silvestre, Felipe Navarro, Damaso Berenguer... baita erregea bera ere. Artean beste arazo asko zeuden, Arrifeko Errepublika eta gatibuak, langile mugimendu gero eta iraultzaileagoa, Kataluniako eta Euskal Herriko mugimendu independentistak, Eduardo Dato gobernu presidentearen eta Juan Soldevilla kardenalaren kontrako atentatu anarkistak. Dena pilatu zenean, estatu kolpe militarra gertatu zen.
‎1913ko abuztu hartako Euskal Herriko prentsa leitzen bada, itsas galerna bortitzak jo du Bizkaiko kostaldea, eta uholdeak zabaldu dira lehorrean ere; tren talka ikaragarria izan da Irun aldean, hil eta zauritu askorekin. " Euzkadianismoa" sendotzen ari da Enkartazioetan ere.
‎Euskal Herriko politika, azken hamarkadetan," urterik urte eta aldaketarik aldaketa desirei forma ematen" joan beharrean, teatralduz joan da.
‎Nazioen formazioan, gerlak eta militarismoak duten papera da beste puntu ahul bat Ernest Gellnerren eskeman, Daniele Conversi Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleak seinalatu duenez.972 Soldadutzarako errekrutatzea zen naziotasunaren lehen froga, eta nazio estatuen praktika bortxan oinarritu da, nazioaren markoan homogeneizazio kulturala ezarriz eta, kanpora begira, botere militarraren zabalkundea bihurtuz nazioaren handitasunaren neurria. neizatu behar hori galdu. Alderantziz, homogeneizazio beharrak areagotu egin dira bai estatuen barruan bai kontestu globalean.
‎Berhokoirigoinek estatu frantsesak Euskal Herriko Laborantza Ganbararen aurka egin duen kanpainaren testuinguruan," bainan, mundua aldatzeko, bakoitzak bere kartekin jokatu behar du. Guk behar dugu egin guretako, kolektiboki, ona den laborantza, bertze herrialdeentzat kaltegarria izanen ez dena".
‎Inguruko jende asko hobeto ezagutzen dela horrela. Pieza apaina ipini zuen moro horrek Euskal Herriko eguneroko puzzle linguistikoan, euskarak, kendu beharrean, euskaradunei askatasuna ematen diela esanez:
‎Moskuko Paktuaren helburua diktaduraren kontrako mugimendu intsurrekzionala bultzatzea zen, diktaduraren erorketa, monarkiaren abolizioa eta Marokoko gerlaren amaiera lortzeko. Akordioaren arabera, Arrifeko Errepublikaren independentzia onartuko zen, baita Kataluniako zein Euskal Herriko estatuena ere. Mohamed ben Abdelkrimekin harreman sekretuak mantendu ziren, intsurrekzioa arrifien ofentsiba batekin laguntzeko.
‎Euskaldunak euskaraz egin zezakeen etxeko eremu pribatuan, edo Euskal Herriko bazterren batean funtzio folkloriko edo arkeologikoarekin. Baina erdaraz egin zen eremu publiko politikoan," askatasunaren"," berdintasunaren" eta" fraternitatearen" mesedean.
‎Feria bat heldu da herrira, Mister Dark duela buru. Herriko jendearen desirak betetzea eskaini dute. Zaharrei gaztetasuna emango omen diete, umeei heldutasuna.
‎" Jakin behar duzue zerga horiek lege islamikoaren kontrakoak direla, lege horren arabera gobernatzen dutenek ez dute fedeak agintzen duena baino zerga gehiago ezarri behar. Herriko jendeak duen ehun dukatetik 2 eta erdi baizik ezin ditu gobernuak hartu. Eta soroak dituztenek, uztaren ehuneko 10 ordaindu behar dute.
‎Itsasaldetik ihesbidean, biharamunean, Berara iritsi zen. Herriko plazan, beste emakume bat topatu zuen, ezkontzeko modukoa iruditu zitzaiona.
‎Festa giro ederra atzeman du Nasreddinek Sivrihisar en. Herriko kale guztietan dago soinu eta zalaparta.
Herriko eskolatik Bilbora joan zen batxilergoa egitera. Ondoren Soziologia ikasi zuen Belgikako Lovainako Unibertsitatean.
2011
‎Erran arau hartzen ginazkon solasak lumaz. Euskal Herriko liburutegi gehienen xokoan irakur baititazke segur oraino.
‎Nik uste guztiz argitu beharrekoa dugula zein ote zen Larresoroko Seminario Tipiko hizkuntza politika: ganoraz aztertu beharreko sujeta da, zeren eta urte luzetan hantxe formatu baitzen Euskal Herriko elitea eta protoelitea. Alegia, badirudi Larresoron nekez euskaltzaletuko zirela ikasleak; aitzitik, pentsa genezake arroztu egingo zirela bertan, frantximantatu.
‎Opari berezi hori amu gisa bota zidan ondoren, arratsalde ia osoa iraun zuen azterketan (eztabaidan) sartu aurretik. Agente bat sartu nahi zuten Euskal Herriko Unibertsitatera bidaltzera zihoazen ikasleen taldean. Asmoa zen agentea euskal ikasleen zirkuluan sartzen saiatzea, ETArekin harremanetan jarri eta erakundean barneratzeko, Espainiako segurtasun indarrei informazioa pasatzeko helburuarekin, ziurrenik.
‎Zulaikak akuilaturik, Renon hitzaldi bat ematera gonbidatu nuen Jonan. Haren bisitan ados jarri ginen Basque Studies Programek Euskal Herriko Bake Prozesurako Nazioarteko Batzorde bat sortuko zuela Elkarrirekin batera. Jonan eta biok elkarrekin izan ginen haren sorrera aldarrikatzeko prentsaurreko batean.
‎Aurrebaldintza bakarra zen gatazkako alde guztiak prest egotea parte hartzeko. Jonanek bazuen ahalmena Espainiako eta Euskal Herriko alderdi guztien konpromisoa ziurtatzeko, Partido Popular ena salbu, eta jarrera aldetik PPk berak ere ez zion deblauki uko egiten mahaian esertzeari eta nahiago zuen" ikusiko dugu" moduko jarrera bat erakutsi. Zoritxarrez, saio hark ez zuen aurrera egin, ETAk uko egin ziolako mahairatzeari, eta bereziki indarkeriaren inguruko beren arteko kontu korapilatsuen mataza askatu ezina zela medio.
‎Turismoari buruzko pare bat artikulu ere ez ditut idatzi zaharrak, kolaborazioan. Batak Euskal Herriko turismoa du aztergai; besteak, aldiz, Las Vegaskoa. Alegia, hau eta hura, eta ezin atertu.
‎Oroitarri bereziak dira, bai horixe, hilobiak edonon; gain azpiak bat egiten du, heriotza bitarteko, leku berean. Euskal Herriko hilarri txikiak dauzkat gogoan: oinarri karratu bakarrez daude lurrari lotuta, gaztaren antzeko harri biribila daramate gainean eta, sarritan, ilargia, eguzkia, izarrak... ageri dira zizelkatuta zeruaren irudi.
‎Egunerokoetan dena egia ez izan arren, irakurleak sorpresa handiak har ditzake, niri Joxe Migel Barandiaranek idatzitakoarekin gertatu zitzaidan bezala. Gutako gehienontzat ataundarra apez txiki bezain handia izan zen, Euskal Herriko jakintsuenetakoa. Haren egunerokoa irakurrita, ordea, 100 urtetik gorako bizitza luzean beste zereginetan ere aritu zela ikusten dugu, ataundarraren irudi publikotik oso urrunduta.
‎Pablo Antoñana nafarra dugu, dudarik gabe, Euskal Herriko XX. mendeko idazle hoberenetakoa. Ioarreko Errepublika mitikoaren sortzailearen obraren zati handi bat egunkarietan gelditu da, norbaitek noizbait bilduko ote duen zain.
Herriko plaza jendez beteta dago, denak zapi gorria lepoan jartzeko irrikan. Hamabiak jo eta, hala ere, alkateak ez dio txupinazoari su eman nahi.
‎Mezako sustoa bera ere ahantzi zitzaigun. Ez dut jatetxea aipatuko, Euskal Herriko gainerako jatetxe handi eta txit gorenak ez mintzeagatik. Bazkalondoa oso musikala izan zen.
‎Halere, bidea ez nuen galdu. Herriko argiak ikusi nituelarik, elurrean etzan nintzen, pixka bat atseden hartzera. Baina elurrak engainatu ninduen.
‎Horretarako sortu omen zen Marrakukuaren Ermandadea, gure altxorrak aditzera emateko, Euskal Herriko gutizia ahoragarriak etxeratzeko, karrikaratzeko, plazaratzeko, eta munduratzeko, azken finean.
‎Infernuko Zuloko errekako urean ostadar mehar eta mugitu bat atera zen, sugegorri baten antzo. Herriko jendea haraxe hurbiltzen hasi zen. Haien artean Petroneko bordako jabea izanen zen.
‎Salto ederra eman zian mutilzahar horrek. Herriko mutilik gixajoena izatetik inor baino gehiago izatera pasatu zuan egun batean. Zerotik topera atsalde batean.
Herriko gizon batek esaten zuen martiztar bat ikusten zuela behin baino gehiagotan bere teilatu gainean. Nik ea larunbat gauean ikusten ote zuen galdetu eta baietz erantzun zidan.
‎Eta martiztarrei kopatxo bat whiski uzten ziela esan zidan, etxeko atarian, eta martiztarrek egunero hartzen zutela. Herriko ardiek JB izena dute, zioenez, Josetxo Berasategi baita herriko artzaina.
‎Pirata zaharrei ez diegu abisurik ematen hortik alde egiteko, hanka bakarreko marinel bat ikusi dugulako. Ez, guk isunak idazten ditugu, gure izenean, gure izenarekin, baina isunak, Herriko Etxeari ordaindu beharrekoak. Jendeak gure oharrak hartzean, ez du poz handirik hartzen.
‎Itsu egotea da Euskal Herriko musika herrikoiari azken hamarkadetan gertatutakoa gertakari horren parte gisa ez ikustea. Gure partikulartasunen arteko bat da sentitzea gauzak oso eremu txiki eta nahasietan gertatu direla, batzuentzat azkarregi, besteentzat geldoegi edo beranduegi.
Herriko plazan hainbeste jende bildu gara, Anickeren lagunak eta beren gurasoak. Gainera, ezagunak, familiakoak eta handik pasatzen zen jendea.
‎Erdaldunek aspalditik arrotz jotzen zuten euskaldunen gaztelera mintzatzeko modu berezi hori, eta, horretaz jabeturik, XVI eta XVII. mendeetako gaztelerazko idazleek baliabide umoristiko bezala erabiltzen zuten topiko hori. Literaturan behin bide hori urraturik, hiruzpalau mende geroago, Euskal Herriko 36ko Gerra osteko idazleak eta barre eragileak izan dira erabiltzailerik arrakastatsuenak: Alberto San Cristobal (Arlote) edo Jesus Prados (Txomin del Regato) bezalakoak.
‎guerra en lapaz (1898) idatzi zuen. Campionek eleberri honetan fikzioaren bidez kontatzen digu, gaztelera ikas zezaten, Euskal Herriko haurrek errealitatean eskoletan jasan behar izaten zuten zigorra, eraztunaren zigorra, hain zuzen:
‎Ikusten denez, gaztelauen ereduetatik kanpo zeuden elementu arrotzekin parekatu zituen bizkainoak, berau baitzen XVI. mendeko Gaztelan erabiltzen zen ohiko izena euskaldunak aipatzeko, haien jatorria Euskal Herriko edozein herri zelarik ere. Pertsonaia komiko horren estereotipoak bazituen bi ezaugarri:
‎Euskaldunen kaparetasun unibertsalaren aldarrikapena izan zen, antza, gaztelauak gehien harritzen zituena; gaztelauek ahalegin handiz euren kaparetasuna, hots, alde guztietatik nobleen seme alabak zirela, frogatu behar zuten bitartean, euskaldunek Euskal Herriko familietako seme alabak zirela baino ez zuten erakutsi behar. Noblezia, funtsean, odol garbitasunaren ideiarekin oso lotuta zegoen, eta, aitzakia hori erabilita, Gaztelako Koroak jazarri eta kanporatu zituen XV. eta XVI. mendeetan musulman eta judu konbertsoak.
‎ingelesa, frantsesa edo gaztelera badakitelako, eta, jakina, euskara ere bai. Beraz, kultur handiko gizonak dira Euskal Herriko ordezkari hauek. Baina jakinduria horrek guztiak ez die ezertarako balio, behin Euskal Herritik irtenez gero, zeharo galduta baitabiltza munduan zehar.
‎Jatorri euskalduna bazuen ere, ez zuen inolako gupidarik erakutsi euskaldunekiko eta, gaur egun, ez dago jakiterik zenbat euskaldun hilarazi zituen sorginen ehiza jendetsu hartan. Bere aurreiritzi guztiak Tableau de linconstance des mauvais anges et demonios (1612) idazkian azaldu zituen eta, beraren iritziz, hiru mila bat sorgin bizi ziren Euskal Herriko alde horretan: populazioaren hamarrena, gutxi gorabehera.
‎Merlinek ama zeltikoa du eta Jaun Zuriak, eskoziarra. Mitologia zeltikoari erreparatzea, bestalde, ez da gauza berria Euskal Herriko literaturan. Pio Barojak ere, Jaun de Alzate liburuan, Arthur erregearen elezaharra erabili zuen euskal izartegi eta jainkoak azaltzeko, dena bat baita:
‎Ildo horretatik, beste bitxikerien artean, adibidez, On Kixoteren ideia jatorriz Arabako Lazarragarena izan zela diosku. Historia kontuetan ez du gezur txikiagorik esaten, hala nola XIX XX. mendeetan Nafarroako Erresumak (beraz Euskal Herri osoak) Munduan zehar inperio txiki bat osatu zuela eta 1949an Euskal Herriko errepublika NATOn sartu zela.
‎Baina guztietarik ezagunena Pays Basque/ Basque Country/ Pais Vasco edo Euskal Herria daukagu. Bada euskaldunei eta Euskal Herriko gauzei buruz hitz egiteko mendeetan zehar erabili den beste hitz bat: Bizkaiko/ bizkaitar (eu.), vizcaino (es.), biscaien (fr.), biscayan (en.).
‎Bizkaiko/ bizkaitar (eu.), vizcaino (es.), biscaien (fr.), biscayan (en.). Gaztelan, XVI. eta XVII. mendeetan" vizcaino" edo" navarro" terminoa erabiltzen zen Euskal Herriko edozein seme izendatzeko. Izen horrek beste gauza batzuk ere izendatzeko balio izan du, hala nola XV mendean Bizkaiko golkoan desagertu zen" balaena biscayensis" balea, eta" vizcaina" zeritzon ezpata laburra.
Herriko eskolatik Bilbora joan zen batxilergoa egitera. Ondoren Soziologia ikasi zuen Belgikako Lovainako Unibertsitatean.
‎Oharra. Herriko serora zen etxe honen jabea, eta badaiteke beranduagoko Serorenea izatea.
‎Alkasoaldea auzoan. Herriko plazatik Zubiaundia igaro eta mendebaldera joz, eskuinetara, kanposantua eta Olaberria igaro ondoren, goiti doan bide moldatua hartu, lehenengo bidegurutzean (Juanaren txokoa izeneko dermioan), eskuinera, berriz herri aldera jo behar da; Atabaleroaren borda azpian utzi eta hurrengo bidegurutzean (Bidezabaletan, alegia), eskuinera eta zeharka jarraituz Puñalenera iristen da. Hau bazterrean utzi eta ezkerretara eta beheiti joanez Zabala baserrira iristen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
herri etxe 86 (0,57)
herri plaza 72 (0,47)
herri unibertsitate 58 (0,38)
herri boz 20 (0,13)
herri beste 17 (0,11)
herri historialari 14 (0,09)
herri mendi 13 (0,09)
herri eskola 12 (0,08)
herri jende 12 (0,08)
herri gazte 11 (0,07)
herri egoera 10 (0,07)
herri bazter 9 (0,06)
herri gizarte 9 (0,06)
herri historia 9 (0,06)
herri ikuspegi 8 (0,05)
herri laborantza 8 (0,05)
herri erakunde 7 (0,05)
herri festa 7 (0,05)
herri lehen 7 (0,05)
herri bertsolari 6 (0,04)
herri edozein 6 (0,04)
herri hiru 6 (0,04)
herri besta 5 (0,03)
herri biztanle 5 (0,03)
herri hainbat 5 (0,03)
herri haur 5 (0,03)
herri herritar 5 (0,03)
herri komunikabide 5 (0,03)
herri kultura 5 (0,03)
herri lurralde 5 (0,03)
herri mapa 5 (0,03)
herri zein 5 (0,03)
herri alderdi 4 (0,03)
herri berri 4 (0,03)
herri bertze 4 (0,03)
herri egunkari 4 (0,03)
herri espetxe 4 (0,03)
herri formazio 4 (0,03)
herri gainerako 4 (0,03)
herri hiri 4 (0,03)
herri kale 4 (0,03)
herri lur 4 (0,03)
herri mutil 4 (0,03)
herri politika 4 (0,03)
herri prentsa 4 (0,03)
herri zenbait 4 (0,03)
herri abertzale 3 (0,02)
herri alde 3 (0,02)
herri alkate 3 (0,02)
herri apaiz 3 (0,02)
herri elizbarruti 3 (0,02)
herri entsegu 3 (0,02)
herri errealitate 3 (0,02)
herri eskualde 3 (0,02)
herri euskal 3 (0,02)
herri ez 3 (0,02)
herri gaztainadi 3 (0,02)
herri gazteria 3 (0,02)
herri hegazti 3 (0,02)
herri hegoalde 3 (0,02)
herri hiriburu 3 (0,02)
herri idazle 3 (0,02)
herri jai 3 (0,02)
herri kazetari 3 (0,02)
herri kostalde 3 (0,02)
herri laborari 3 (0,02)
herri lau 3 (0,02)
herri leku 3 (0,02)
herri mendebalde 3 (0,02)
herri mugimendu 3 (0,02)
herri sarrera 3 (0,02)
herri seme 3 (0,02)
herri sortetxe 3 (0,02)
herri taberna 3 (0,02)
herri talde 3 (0,02)
herri toki 3 (0,02)
herri udalerri 3 (0,02)
herri ume 3 (0,02)
herri zahar 3 (0,02)
herri zazpi 3 (0,02)
herri arazo 2 (0,01)
herri armada 2 (0,01)
herri bakar 2 (0,01)
herri banaketa 2 (0,01)
herri baserri 2 (0,01)
herri baserritar 2 (0,01)
herri baso 2 (0,01)
herri bat 2 (0,01)
herri berezitasun 2 (0,01)
herri bi 2 (0,01)
herri bide 2 (0,01)
herri bigarren 2 (0,01)
herri bizimodu 2 (0,01)
herri datu 2 (0,01)
herri egitura 2 (0,01)
herri egun 2 (0,01)
herri ekialde 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
herri plaza atera 29 (0,19)
herri unibertsitate argitalpen 9 (0,06)
herri etxe zahar 6 (0,04)
herri plaza abiatu 6 (0,04)
herri egoera politiko 5 (0,03)
herri historialari biltzar 5 (0,03)
herri beste lurralde 4 (0,03)
herri boz en 4 (0,03)
herri historialari II 4 (0,03)
herri historialari III. 4 (0,03)
herri bertsolari txapelketa 3 (0,02)
herri bertze hiri 3 (0,02)
herri entsegu lokal 3 (0,02)
herri eskola Bilbo 3 (0,02)
herri hiru hilabete 3 (0,02)
herri alde hori 2 (0,01)
herri alderdi sozialista 2 (0,01)
herri bazter bat 2 (0,01)
herri bazter menditsu 2 (0,01)
herri biztanle % 2 (0,01)
herri egoera iritzi 2 (0,01)
herri eskualde batzuk 2 (0,01)
herri etxe bat 2 (0,01)
herri etxe ez 2 (0,01)
herri etxe guzti 2 (0,01)
herri etxe hau 2 (0,01)
herri etxe izen 2 (0,01)
herri etxe nola 2 (0,01)
herri komunikabide bat 2 (0,01)
herri laborantza ganba 2 (0,01)
herri laborantza ganbara 2 (0,01)
herri laborantza Ganbe 2 (0,01)
herri lau hegal 2 (0,01)
herri lur emaile 2 (0,01)
herri lurralde gatazka 2 (0,01)
herri mendi goren 2 (0,01)
herri mugimendu independentista 2 (0,01)
herri plaza egon 2 (0,01)
herri prentsa ekarri 2 (0,01)
herri sortetxe izen 2 (0,01)
herri toki asko 2 (0,01)
herri unibertsitate arte 2 (0,01)
herri zazpi probintzia 2 (0,01)
herri zein Sardinia 2 (0,01)
herri abertzale burutu 1 (0,01)
herri abertzale Ibarra 1 (0,01)
herri abertzale uko 1 (0,01)
herri alde guzti 1 (0,01)
herri alderdi guzti 1 (0,01)
herri alkate babestu 1 (0,01)
herri apaiz maitale 1 (0,01)
herri apaiz makila 1 (0,01)
herri arazo konpondu 1 (0,01)
herri armada bai 1 (0,01)
herri armada sozialista 1 (0,01)
herri banaketa administratibo 1 (0,01)
herri banaketa enpresa 1 (0,01)
herri baserri bat 1 (0,01)
herri baserritar ez 1 (0,01)
herri baso bat 1 (0,01)
herri bat aukeratu 1 (0,01)
herri bazter batzuk 1 (0,01)
herri bazter bizi 1 (0,01)
herri bazter desberdin 1 (0,01)
herri bazter guzti 1 (0,01)
herri berri agentzia 1 (0,01)
herri berri ere 1 (0,01)
herri berri gehiago 1 (0,01)
herri berri kontatu 1 (0,01)
herri bertsolari elkarte 1 (0,01)
herri bertsolari fin 1 (0,01)
herri bertsolari handi 1 (0,01)
herri bertze alde 1 (0,01)
herri besta biharamun 1 (0,01)
herri besta egin 1 (0,01)
herri besta egutegi 1 (0,01)
herri beste alderdi 1 (0,01)
herri beste anomalia 1 (0,01)
herri beste hainbat 1 (0,01)
herri beste herri 1 (0,01)
herri beste herrialde 1 (0,01)
herri beste hiri 1 (0,01)
herri beste izen 1 (0,01)
herri beste lehiaketa 1 (0,01)
herri beste mutil 1 (0,01)
herri beste oikonimo 1 (0,01)
herri beste punta 1 (0,01)
herri beste zenbait 1 (0,01)
herri bi mutil 1 (0,01)
herri bi pertsona 1 (0,01)
herri bide bazter 1 (0,01)
herri bigarren egonaldi 1 (0,01)
herri bigarren errealitate 1 (0,01)
herri bizimodu integratu 1 (0,01)
herri biztanle bi 1 (0,01)
herri biztanle ez 1 (0,01)
herri biztanle identitate 1 (0,01)
herri boz ekin 1 (0,01)
herri boz ez 1 (0,01)
herri boz genero 1 (0,01)
herri boz herri 1 (0,01)
herri boz irri 1 (0,01)
herri boz izen 1 (0,01)
herri boz tobera 1 (0,01)
herri boz utzi 1 (0,01)
herri datu datu 1 (0,01)
herri datu eman 1 (0,01)
herri edozein bazter 1 (0,01)
herri edozein herri 1 (0,01)
herri edozein karrika 1 (0,01)
herri edozein leku 1 (0,01)
herri edozein seme 1 (0,01)
herri edozein toki 1 (0,01)
herri egitura akademiko 1 (0,01)
herri egitura bera 1 (0,01)
herri egoera borroka 1 (0,01)
herri egoera ere 1 (0,01)
herri egoera ez 1 (0,01)
herri egun etxe 1 (0,01)
herri egun hori 1 (0,01)
herri egunkari gai 1 (0,01)
herri egunkari saldu 1 (0,01)
herri ekialde baino 1 (0,01)
herri erakunde bateratzaile 1 (0,01)
herri erakunde garrantzitsu 1 (0,01)
herri erakunde nazional 1 (0,01)
herri erakunde ukan 1 (0,01)
herri errealitate azterketa 1 (0,01)
herri errealitate sozial 1 (0,01)
herri eskola bertso 1 (0,01)
herri eskola egoera 1 (0,01)
herri eskola ere 1 (0,01)
herri eskola guzti 1 (0,01)
herri eskola maisu 1 (0,01)
herri espetxe ekarri 1 (0,01)
herri espetxe hil 1 (0,01)
herri etxe agindu 1 (0,01)
herri etxe aitzin 1 (0,01)
herri etxe anitz 1 (0,01)
herri etxe artxibo 1 (0,01)
herri etxe asko 1 (0,01)
herri etxe aurre 1 (0,01)
herri etxe azpi 1 (0,01)
herri etxe balkoi 1 (0,01)
herri etxe batzar 1 (0,01)
herri etxe batzuk 1 (0,01)
herri etxe begira 1 (0,01)
herri etxe bera 1 (0,01)
herri etxe berri 1 (0,01)
herri etxe Berria 1 (0,01)
herri etxe bilera 1 (0,01)
herri etxe bilkura 1 (0,01)
herri etxe bista 1 (0,01)
herri etxe ekitaldi 1 (0,01)
herri etxe ere 1 (0,01)
herri etxe eskaera 1 (0,01)
herri etxe ezetz 1 (0,01)
herri etxe gain 1 (0,01)
herri etxe galdu 1 (0,01)
herri etxe gehien 1 (0,01)
herri etxe hiru 1 (0,01)
herri etxe hori 1 (0,01)
herri etxe izendatu 1 (0,01)
herri etxe jabe 1 (0,01)
herri etxe kokatu 1 (0,01)
herri etxe leiho 1 (0,01)
herri etxe lo 1 (0,01)
herri etxe markatu 1 (0,01)
herri etxe n 1 (0,01)
herri etxe ondoan 1 (0,01)
herri etxe ordaindu 1 (0,01)
herri etxe para 1 (0,01)
herri etxe paraxutista 1 (0,01)
herri etxe sarrera 1 (0,01)
herri etxe su 1 (0,01)
herri etxe tropa 1 (0,01)
herri etxe umiliatu 1 (0,01)
herri etxe ur 1 (0,01)
herri etxe utzi 1 (0,01)
herri euskal ikastetxe 1 (0,01)
herri euskal laborari 1 (0,01)
herri euskal zonbi 1 (0,01)
herri ez deus 1 (0,01)
herri festa bat 1 (0,01)
herri festa bertsolari 1 (0,01)
herri festa bihurrikeria 1 (0,01)
herri festa dantzari 1 (0,01)
herri festa edota 1 (0,01)
herri festa hurbildu 1 (0,01)
herri festa talde 1 (0,01)
herri formazio bakoitz 1 (0,01)
herri formazio lurrikara 1 (0,01)
herri formazio pasa 1 (0,01)
herri gainerako eskualde 1 (0,01)
herri gainerako jatetxe 1 (0,01)
herri gainerako leku 1 (0,01)
herri gainerako lurralde 1 (0,01)
herri gaztainadi han 1 (0,01)
herri gazte anitz 1 (0,01)
herri gazte asko 1 (0,01)
herri gazte ez 1 (0,01)
herri gazte han 1 (0,01)
herri gazte ingeles 1 (0,01)
herri gazte jende 1 (0,01)
herri gazte kanpo 1 (0,01)
herri gazte lizunkeria 1 (0,01)
herri gazte zaletasun 1 (0,01)
herri gazteria deserrotu 1 (0,01)
herri gizarte anitz 1 (0,01)
herri gizarte beste 1 (0,01)
herri gizarte foro 1 (0,01)
herri gizarte gehiengo 1 (0,01)
herri gizarte konparatu 1 (0,01)
herri gizarte mugimendu 1 (0,01)
herri gizarte oso 1 (0,01)
herri gizarte zahar 1 (0,01)
herri hainbat artista 1 (0,01)
herri hainbat eskualde 1 (0,01)
herri hainbat lan 1 (0,01)
herri hainbat toki 1 (0,01)
herri haur bat 1 (0,01)
herri haur errealitate 1 (0,01)
herri haur euskaldun 1 (0,01)
herri haur ez 1 (0,01)
herri haur txiki 1 (0,01)
herri hegoalde bide 1 (0,01)
herri hegoalde lau 1 (0,01)
herri hegoalde zabaldu 1 (0,01)
herri herritar eduki 1 (0,01)
herri herritar elkar 1 (0,01)
herri herritar era 1 (0,01)
herri herritar gehien 1 (0,01)
herri hiri bat 1 (0,01)
herri hiri handi 1 (0,01)
herri hiri turistiko 1 (0,01)
herri hiriburu biztanleria 1 (0,01)
herri hiru administrazio 1 (0,01)
herri hiru label 1 (0,01)
herri hiru probintzia 1 (0,01)
herri historia azken 1 (0,01)
herri historia biltzar 1 (0,01)
herri historia ere 1 (0,01)
herri historia gero 1 (0,01)
herri historia hiru 1 (0,01)
herri historialari andana 1 (0,01)
herri idazle aldra 1 (0,01)
herri idazle handi 1 (0,01)
herri idazle maitatu 1 (0,01)
herri ikuspegi agertu 1 (0,01)
herri ikuspegi bat 1 (0,01)
herri ikuspegi kalte 1 (0,01)
herri ikuspegi orokor 1 (0,01)
herri ikuspegi pentsatu 1 (0,01)
herri jai egun 1 (0,01)
herri jai hori 1 (0,01)
herri jende aho 1 (0,01)
herri jende aspaldian 1 (0,01)
herri jende bilkura 1 (0,01)
herri jende desira 1 (0,01)
herri jende ere 1 (0,01)
herri jende ezagutu 1 (0,01)
herri jende gehien 1 (0,01)
herri jende gorroto 1 (0,01)
herri jende haraxe 1 (0,01)
herri jende masiboki 1 (0,01)
herri jende parrasta 1 (0,01)
herri jende ukan 1 (0,01)
herri kale guztietan 1 (0,01)
herri kale zaintza 1 (0,01)
herri kazetari bat 1 (0,01)
herri komunikabide eguraldi 1 (0,01)
herri komunikabide ez 1 (0,01)
herri komunikabide webgune 1 (0,01)
herri kostalde herri 1 (0,01)
herri kostalde lurralde 1 (0,01)
herri kultura balio 1 (0,01)
herri kultura ikur 1 (0,01)
herri kultura interes 1 (0,01)
herri kultura iragan 1 (0,01)
herri kultura ondare 1 (0,01)
herri laborantza ganbera 1 (0,01)
herri laborantza jarri 1 (0,01)
herri laborari Batasuna 1 (0,01)
herri laborari mundu 1 (0,01)
herri lau herrialde 1 (0,01)
herri lehen eskola 1 (0,01)
herri lehen etxe 1 (0,01)
herri lehen finantza 1 (0,01)
herri lehen gaztetxe 1 (0,01)
herri lehen inprimategi 1 (0,01)
herri lehen intsumisio 1 (0,01)
herri leku batzuk 1 (0,01)
herri leku desberdin 1 (0,01)
herri leku frankotan 1 (0,01)
herri lur hartu 1 (0,01)
herri lurralde antolaketa 1 (0,01)
herri lurralde marraztu 1 (0,01)
herri mapa ahantzi 1 (0,01)
herri mapa aztertu 1 (0,01)
herri mapa baztertu 1 (0,01)
herri mapa zazpi 1 (0,01)
herri mendebalde bai 1 (0,01)
herri mendebalde batu 1 (0,01)
herri mendebalde ere 1 (0,01)
herri mendi antzinatik 1 (0,01)
herri mendi bat 1 (0,01)
herri mendi berde 1 (0,01)
herri mendi bide 1 (0,01)
herri mendi bisonte 1 (0,01)
herri mendi gain 1 (0,01)
herri mendi joan 1 (0,01)
herri mugimendu politiko 1 (0,01)
herri mutil bat 1 (0,01)
herri mutil gixajo 1 (0,01)
herri mutil krida 1 (0,01)
herri mutil lehen 1 (0,01)
herri plaza bete 1 (0,01)
herri plaza disko 1 (0,01)
herri plaza eraikin 1 (0,01)
herri plaza erdigune 1 (0,01)
herri plaza ez 1 (0,01)
herri plaza gauzatu 1 (0,01)
herri plaza hainbeste 1 (0,01)
herri plaza izen 1 (0,01)
herri plaza jende 1 (0,01)
herri plaza jo 1 (0,01)
herri plaza joan 1 (0,01)
herri plaza mendebalde 1 (0,01)
herri plaza solasean 1 (0,01)
herri politika maila 1 (0,01)
herri prentsa leitu 1 (0,01)
herri sarrera eder 1 (0,01)
herri sarrera hurbildu 1 (0,01)
herri sarrera zaindu 1 (0,01)
herri seme bat 1 (0,01)
herri seme erdaldun 1 (0,01)
herri seme pastoral 1 (0,01)
herri sortetxe beste 1 (0,01)
herri taberna ehiztari 1 (0,01)
herri talde arrakastatsu 1 (0,01)
herri talde atxiki 1 (0,01)
herri talde guzti 1 (0,01)
herri toki batzuk 1 (0,01)
herri udalerri guzti 1 (0,01)
herri udalerri hautetsi 1 (0,01)
herri udalerri ordezkari 1 (0,01)
herri ume berri 1 (0,01)
herri ume liburu 1 (0,01)
herri unibertsitate ate 1 (0,01)
herri unibertsitate bat 1 (0,01)
herri unibertsitate bidali 1 (0,01)
herri unibertsitate bultzatu 1 (0,01)
herri unibertsitate deitu 1 (0,01)
herri unibertsitate elkarlan 1 (0,01)
herri unibertsitate euskara 1 (0,01)
herri unibertsitate gradu 1 (0,01)
herri unibertsitate hainbat 1 (0,01)
herri unibertsitate hitzarmen 1 (0,01)
herri unibertsitate hizkuntza 1 (0,01)
herri unibertsitate ikasi 1 (0,01)
herri unibertsitate irakasle 1 (0,01)
herri unibertsitate onartu 1 (0,01)
herri unibertsitate pribatu 1 (0,01)
herri unibertsitate proiektu 1 (0,01)
herri unibertsitate talde 1 (0,01)
herri unibertsitate uko 1 (0,01)
herri unibertsitate zio 1 (0,01)
herri unibertsitate zubi 1 (0,01)
herri zahar aholku 1 (0,01)
herri zahar arabera 1 (0,01)
herri zahar gogoratu 1 (0,01)
herri zazpi gizon 1 (0,01)
herri zein Espainia 1 (0,01)
herri zein kanpoko 1 (0,01)
herri zein Madril 1 (0,01)
herri zenbait argitalpen 1 (0,01)
herri zenbait jarrera 1 (0,01)
herri zenbait toki 1 (0,01)
herri zenbait txoko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia