Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.514

2006
‎• Udako Euskal Unibertsitatean (UEU), berez unibertsitate mailako titulaziorik ez da ematen, baina bai zenbait kreditu osagarri lortzeko gorago aipatutako unibertsitateetako titulazioetako baliagarriak diren ikastaroak, unibertsitate mailakoak kontsideratzen direlako, baita soziolinguistikarekin lotzen direnak ere. Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete , edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro beste erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian. Horrela, gaur egun (2006an), 26 sailen artean, Soziolinguistika eta Glotodidaktika izenekoak ere badaude.
‎• Irakaskuntza mota aldetik: 1) arrunta dei dezakeguna , unibertsitateko titulazio normaletan txertatzen dena: 1 zikloetan, doktoretzako 3 zikloan, edo masterretan (UPV/EHU, DU, MU, Baionako Fakultatea).
‎1 zikloetan, doktoretzako 3 zikloan, edo masterretan (UPV/EHU, DU, MU, Baionako Fakultatea). 2) Berezia dei dezakeguna , titulaziotik kanpo ematen dena: bestelako guztiak (UEU, HIZNET).
‎Ondorengo bost urteetan (86) helduei dagokienez, aldaketa kualitatibo sakona soma daiteke. Aurrenik aitor dezagun bost urte hauetan euskaldungoa ere hazi dela, 28.583 hiztun gehiago hain zuzen, baina hazkunde horren banaketa bestelakoa dela da. Helduen artean, 1986an 16 eta 64 urte zituztenen artean, galerak dira nagusi.
‎Ariketa labur bat egiten badugu agian hobeto ikus genezake ; demagun 81 urteak bitartean euskaldun ikasiak, 22.551, helduen euskalduntzearen ondoriozuzena direla. Demagun ere hurrengo epealdian 86 16 eta 64 urte bitarteko biztanleria ez dela aldatu, eta egia da ez dela gehiegi aldatu.
‎" Helduen euskalduntzeak berreuskalduntze prozesuan indarra galdu duela oso nabarmena da" aurreko epealdian beste euskaldun berri espero genezake , are gehiago 86 tartean euskararen aldeko hizkuntz politika areagotu dela pentsatuko bagenu. Zehatzago, adin talde bakoitzean 81 tartean behatutako hazkuntza proportzioari eutsi izan balitzaio 86 epealdirako 29.600 euskaldun berri edo gehiago espero genezakeen.
‎" Helduen euskalduntzeak berreuskalduntze prozesuan indarra galdu duela oso nabarmena da" aurreko epealdian beste euskaldun berri espero genezake, are gehiago 86 tartean euskararen aldeko hizkuntz politika areagotu dela pentsatuko bagenu. Zehatzago, adin talde bakoitzean 81 tartean behatutako hazkuntza proportzioari eutsi izan balitzaio 86 epealdirako 29.600 euskaldun berri edo gehiago espero genezakeen . Tamalez hori horrela izan beharrean erabat alderantzizkoa izan da; 12.694 euskaldun heldu galdu baitira.
‎Beste idazkera mota erabiliaz honela plantea genezake : (1.1) ekuazioa
‎i dagokion adin taldea izendatzen du eta, k dagoen adin talde kopurua. Guk darabiltzagun datuetan (EUSTATek emandakoak) 13 tarte baino ez daukagu, beraz k= 13 izanik i k 1 eta 13ren arteko balioak har ditzake . Indize horiek dira batukarietan erabiltzen ditugunak.
‎Hortik abiatuta VI. Taulan emandako datuei atxikiz 81 eta 86 hazkundeak honela adieraz ditzakegu : (1.2) ekuazioa
‎Euskararen berreskurapen prozesuan behatutako aurrerapausoak ukaezinak badira ere, galerak eta atzerako joerak datuetan bertan antzeman daitezke. Horiek bere osotasunean azterturik datozen urteotako aldaketak zein nolakoak izan daitezkeen adieraz diezagukete . Horri heldu nahi izan diogu artikulu honetan.
‎Euskal Herrian gaudela esatean batzuekEuskalAutonomi Elkarteaz ari garela pentsa dezakete , bainaE uskararen Herrian gaudela esatean edonork ulertzen du zertaz ari garen. Hizkuntzek mugak jartzen dituzte, zentzu hertsian esanahia (esangura) mugatu egiten baitute, edo beste ikuspegitik, zehaztu ere.
‎Esanak esan geureari hel diezaiogun , euskara, Zentsuak eta Udal Erroldak. Jakina da 1981 urtean aurrenen, 1986an gero eta 1991n atzenen Euskal Herriko zenbait lurraldetan euskarari buruzko hainbait itaun edo galdera egin izan direla.
‎Beste batzuetan mende bat baino gehiago Zentsu eta Udal erroldetan hizkuntzari buruz galdezka aritu dira, Gales kasurako. Horrela pentsa genezake hizkuntz politikarako hobea dela Galesen eredua Belgikarena baino. Norberak kontuak atera ditzala.
‎Horrela pentsa genezake hizkuntz politikarako hobea dela Galesen eredua Belgikarena baino. Norberak kontuak atera ditzala .
‎Hori da gure artean egiten dena ikus dezagun .
‎Beste batzuetan mende bat baino gehiago Zentsu eta Udal erroldatan hizkuntzari buruz galdezka aritu dira, Gales kasurako. Horrela pentsa genezake hizkuntz politikarako hobea dela Galesen eredua Belgikarena baino. Norberak kontuak atera ditzala"
‎Horrela pentsa genezake hizkuntz politikarako hobea dela Galesen eredua Belgikarena baino. Norberak kontuak atera ditzala "
‎Hiztunen sailkapen hau izatez aurreko sailkapenetatik eratorritako bigarren mailako tipologiatzat har dezakegu .
‎Gure ustez kategoria horren esanahia politikoa baino ez da. Zeozer adieraztekotan hizkuntzaren mugimenduak adieraz ditzake baina maila berean galerak eta irabaziak abadagunearen arabera.
‎Tipologia estatistikoari atxikiturik, behingoz badugu behintzat gutxienezko hiztunen sailkapena, 39 hain zuzen ere, baina ez da hemen amaitzen, orain hiztun mota horiek udalerri jakin batean nola banatzen diren aztertzen badugu, orduan udalerrien sailkapen bat (edo hamaika) egin dezakegu .
‎Sailkapen bakoitzak ñabardura bat azpimarratzen du, aldagai bat alegia. Eta aldagaiaz hitz egiterakoan sailkapen guztiak osatzeko aldagai sozio ekonomikokulturalak txerta diezazkiokegu dagokion sailkapenari eta orduan sekula baino argiago ikusiko dugu sinpletasuna (partsimonia) beharrezkoa dela.
‎Gure kasuan hirugarren multzoa izanagatik, ia euskaldunak, horrek hizkuntzen arteko mugimendua baino ez du adierazten. Hiztun multzo horiek nolakoak diren jakin ezkero, berreskurapenaren norabideaz gehiago ezagut dezakegulakoan aldagai esanguratsu bat hautatu dugu: adina.
‎Egindako deskonposaketa eginda ere are xeheago egin daitekelakoan gaude. Batetik bereiz dezagun edozein biztanleriari, euskaldungoari ere, dagokion berezko hazkuntza. Bestetik X1, gure kasuan 1981eko 2 urte bitarteko euskaldunak, bi multzotan bana genitzake, 1986 urtean 7 urte bitartekoak ziratekeenak eta gainontzekoak, 1986an 16 urte bitartekoak ziratekeenak alegia.
‎Batetik bereiz dezagun edozein biztanleriari, euskaldungoari ere, dagokion berezko hazkuntza. Bestetik X1, gure kasuan 1981eko 2 urte bitarteko euskaldunak, bi multzotan bana genitzake , 1986 urtean 7 urte bitartekoak ziratekeenak eta gainontzekoak, 1986an 16 urte bitartekoak ziratekeenak alegia. Horretarako adin taldeen proportzio banaketa zein nolakoa den ikusirik honela egin genezake:
‎Bestetik X1, gure kasuan 1981eko 2 urte bitarteko euskaldunak, bi multzotan bana genitzake, 1986 urtean 7 urte bitartekoak ziratekeenak eta gainontzekoak, 1986an 16 urte bitartekoak ziratekeenak alegia. Horretarako adin taldeen proportzio banaketa zein nolakoa den ikusirik honela egin genezake : X1= 2/ 3 X1+ 1/ 3 X1.
‎Dagoeneko hazkuntzaren osagai nagusiak isolatu ditugu baina oraindik ere gehiago xehe dezakegu , alderdi batetik, gazteenen hazkuntzan, berezko hazkuntza eta hezkuntzari egotz dakiokeena bereiztuz eta helduen euskalduntzeak ekarritako hazkuntzan, irabaziak eta galerak bereiztuz. Oro har, ondorengoak lirateke isolatutako euskaldungoaren hazkuntzaren osagaiak:
‎Dagoeneko irabaziak eta galerak honako taulara ekar ditzakegu :
‎Berreuskalduntzea bi norabidetako prozesua da, hiztunak irabazi eta galdu egiten dira. Euskaldunak jatorrizkoak, eskolak euskaldunduta edo beranduago bere kasa edo euskaltegietan ikasitakoak, baina euskaldunak, beste hiztunak bezala, hil, Euskal Herritik alde egin, edo, hiztun normalizatuek ez bezala, euskara ahaztu eta euskaldunak izateari utz diezaiokete .
‎Lege eta arauek, berez, ez dute ezer gauzatzen, joko arauak baino ez baitituzte definitzen. Aitor dezagun bada legea eskuetan hartuta oraindik gauza asko lortzeke dagoela. Baina ez dago indarrik legeak ezartzen duena betearazteko, hori legea dagoenean jakina; horrexegatik herri mugimendua ezinbestekoa da.
‎Indarrean dauden hizkuntz ereduak (A, B eta D) ebaluatuak izan dira eta, A k ez du balio euskalduntzeko eta, ereduen nahas mahasian ez dago esaterik zehaztasun osoz emaitzak zeintzuk diren. Badirudi zonalde euskaldunetan eta euskararen aldekoa denean balio dezakeela , aitzitik, gainontzeko kasuetan ez. Azkenik D, benetako eredu euskalduntzailearen, eta honen baliokideak diren ereduen hazkuntza oso aberasgarria da, baina etengabekoa izanik ere oso motela dela iruditzen zaigu.
‎Okerrena, ostera, ez da eredu ezberdinetan lor daitezkeen emaitzak, orain artekoak orokorrean hartuta oso baikorrak baitira; okerrena, genion, sistema horretan ezarri den aldakortasuna da. Hau da, orain arte A B D hurrenkerako bilakaera eman bada ere nork ziurta dezake etorkizunean horrela izango denik. A ereduaren berpiztea egun hipotesi hutsa baino zeozer gehiago denean prozesuaren jarraikortasuna oso hauskorra dela antzeman daiteke.
‎Euskaldungoaren banaketa adin taldeka aztertzeko, bi eratara irakur dezakegu taula. Ikus daitekeenez muturretako adin tarteak ezik gainontzekoak 5 urtetako zabalera berekoak dira, Zentsu eta Udal Errolden arteko urte kopuru bera hain zuzen ere1 Horrela 1981ean 16 urte bitartekoak zirenak handik bost urtetara (1986ko Udal Errolda), 20 adin tartean bilatu genituzke.
‎Horrela kopuru gordinak lerroz lerro (Zentsu Udal ErroldaZentsu) erkaturik momentu bakoitzean adin talde bakoitzak izan dituen aldaketak beha ditzakegu . Portzentaiek, beste alderditik, euskaldungoa adin taldeka une jakin batean nola banatzen den adierazten digute.
‎Horrela, gazteen artean alfabetatuak direnek besteek baino joera handiagoa erakusten dute euskaraz aritzeko, hiztun garatuagoak direlako. orain artekoak orokorrean hartuta oso baikorrak baitira; okerrena, sistema horretan ezarri den aldakortasuna da. Hau da orain arte A B D hurrenkerako bilakaera eman bada ere nork ziurta dezake etorkizunean horrela izango denik?"
‎Corpusaren behin betiko batasunaren oinarria, euskara batua, ezarria badago ere euskararen hizkuntza estatusa udalerriz udalerri, ia zonaldez zonalde, ezberdina baita. Euskal Herri osorako plangintza orokor batek nekez hel liezaioke hizkuntz egoeraren aniztasunari euskarak pairatzen duen hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin gabe; batez ere, oinarrizko diseinua irekia denean. Euskal Herrietako lege eta arauek, daudenean, faktore askoren menpe uzten dute prozesuaren norabidea; askoren ahotan dabilen norbanakoaren askatasuna egoeraren aldakortasunaren islada baino ez da.
‎Etorkizunerako aukera handienak ikasleek soziolinguistika lanak jorra ditzaten arloan ikusten ditut: soziolinguistika eta gainerako irakasgaien formazioa hartuta tesina lanetan gehiago sakon daiteke eta practicumaren bidez ikasitakoa praktikan ipin daiteke.
‎Beraz, Bourdieu ren iritziz honakoa onartu behar da: " hizkuntza komunitate batean, inork ezin ditzake erabat hizkuntza eta kultura legeak ezjakin, batik bat gaitasun zilegia dutenekin harremanetan sartzen diren aldi bakoitzean. Izan ere, egoera ofizialetan kokatuak direnean, menderatuek beraien hizkuntza ekoizpenei ezfagoretuak zaizkien prezioen osaketa legeak gorputz eta pratiko ezagupenetan adierazten dituzte.
‎Izan ere, argot ak ala frantses ez legitimoak hiru eginbehar ditu: 1) ludikoa, 2) kriptikoa, esan nahi baita hizkuntza kode bereziak sortzen direla beste pertsonek ez dezaten hizkuntza hori ulertu, eta 3) nortasun funtzioa, hots, hizkuntza, taldearen ezaugarria bilakatzen dela. Hizkuntza merkatu hori eta bertan erabiltzen den hizkuntza, modu bat da eskola porrotari eta haustura sozialari aurre egiteko baita hizkuntza ez zilegia baieztatzeko.
‎Izan ere, argot ak ala frantses ez legitimoak hiru eginbehar ditu: 1) ludikoa, 2) kriptikoa, esan nahi baita hizkuntza kode bereziak sortzen direla beste pertsonek ez dezaten hizkuntza hori ulertu, eta 3) nortasun funtzioa, hots, hizkuntza, taldearen ezaugarria bilakatzen dela. razleetariko bat da, batez ere maila soziokultural apaleko jendeetan eta usadio legetimoekin itsututa dauden pertsonetan. Garbizaletasuna hizkuntzaren ikuspegi atzerakoi bati lotua dago non arauei toki garrantzitsuegia ematen zaien.
‎Zehazkiago, hizkuntza politikak esparru anitz hunki ditzake :
‎– Hizkuntza bere nortasun egituran hunki dezake . Esku hartze normatibo bat izan daiteke hizkuntza kodifikatu nahiz, izan dadila gramatika, hiztegi ala fonetika mailetan edota forma estandarizatu bat eman guraz, euskara batua adibide dela, nahiz eta ez duen gobernu batek egin.
‎Esku hartze normatibo bat izan daiteke hizkuntza kodifikatu nahiz, izan dadila gramatika, hiztegi ala fonetika mailetan edota forma estandarizatu bat eman guraz, euskara batua adibide dela, nahiz eta ez duen gobernu batek egin. Era berean, ahozko hizkuntza bati idatzizko itxura ematen ahal dio eta eskolaren bidez heda dezake .
‎– Hizkuntza bere ibilmolde soziokulturaletan zehaz dezake , bere estatusa, lurraldea edota erabilera finkatuz, batez ere lehia eta menderatze egoera baten aurrean bagaude.
‎– Helburu linguistikoa edo soziolinguistikoa ukan dezake , besteak beste hizkuntza bat normalizatu nahi delarik. Katalunian, esaterako, hizkuntzaren normalizazioak kontutan hartzen du XX. mendean hizkuntza normatibizazioa maila handi batean egina dela.
‎Abbé Grégoire en helburua, patois deiturikoak suntsitzeaz gain, frantses hizkuntza unibertsalizatzea zen. Errepublikaren eskolak indar itzelak egin arren, ez da bere helburua erabat betetzera iritxi zeren eskualde askotan elkarteak eta erakundeak borrokatu dira hizkuntza gutxituak ezagupen ofiziala lortu eta bizirik jarrai dezaten .
‎– Nortasun oinarriaren arabera, hizkuntzaren aukera, gizabankoaren eskubide indibidualetan sartzen da, zeren herritar bakoitzak Estaduarengandik itxoiten du bere hizkuntza eta kulturak errespeta ditzan .
‎Gogora dezagun , azken hamarkadetan, soziolinguistikak garapen nabarmena ezagutu du Frantzian, berrikuntza teoriko eta metodologoak ekarriz, argitaratzen diren liburu zein artikulu anitzek joera hori erakusten dutelarik. Funtsean, soziolinguistika 13 eskoletan banatzen da, Rouen go eskolako linguistika sozialetik eta dialektologiatik, Bourdieu k inspiratu duen erreferentzien teoriara, eskola okzitandarretik igaroz.
‎Aukera nagusi bezala teknologia berriek eskaintzen dituztenak aipatu gura nituzke lehenbizi: oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik.
‎oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. Beraz, abantaila ekonomikoak, bai ikasle bai erakundearentzat, agerikoak dira.
‎oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake , modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. Beraz, abantaila ekonomikoak, bai ikasle bai erakundearentzat, agerikoak dira.
‎Oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko
‎Oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko
‎Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake , modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. zabalkuntza aipatu behar da. Gerora begira, irakasgaia gaurkotzen den heinean azken lanen berri ere emango da eta horiek zabaltzeko ere balioko du.
‎Nik antzematen dudan ahuleziarik handiena maila akademikoan azalean geratzea da. Teknologia berriek dituzten aukerak ahulezi ere izan daitezke, aurrez aurre ezin egonak txarto ulertzeak, iluntasunak eta azalkeriak ekar ditzake eta. Ikasle eta irakaslearen arteko harremana askotan hotza suertatzen da.
2007
‎Beste alde batetik, eta hortik aparte, sakabanaketa historiko bat ere badago HEAren sektorean, mundu honetan urte luzetan ibili garenok ondo ezagutzen duguna, eta urte gutxiagotan ibili direnek ere argi ikus dezaketena , oraindik ere aztarnak edo oihartzunak entzun egiten direlako gure euskaltegietan.
‎Aldiz, esan dezakegu , 2007ko udaberri honetan, arazo hauetako batzuk leuntzen hasi garela, eta gauzak hobeto doazela.
‎Nora joan nahi duen eta nondik joan nahi duen inoiz baino argiago dauka, eta gainera, inoiz baino profesionalagoak gara mundu honetan ari garenok. Asko kostata lortu ditugu nolabaiteko baldintza minimoak profesionaltasunera salto egiteko, eta horrek arrisku batzuk ekar baditzake ere, duda barik, hainbat abantaila dakartza: honetara dedikatu ahal izateak honetan indar gehiago jartzea dakar azken finean.
‎Bestalde, metodologian eman diren aurrerapausoak ikaragarriak izan dira. Euskalduntzen metodo hura, Jalgi Hadi, AEKren horma irudiak... Nork uka diezaieke urteetan edukitako arrakasta eta balioa. Baina, lelo zaharrari atxikita," ahal denik eta euskaldun gehien, ahal denik eta denbora laburrenean", helduak euskalduntzeko metodologian egin ditugun aurrerapenak amestu ere ez genituen egiten neu hasi nintzeneko urteetan.
‎auto-ikaskuntzarako, norberak ikasteko, datu gehiago edukitzeko...). Horiek erabiltzen ikasi dugu eta, gainera, ikasteko prestutasuna eta gogoa erakutsi dugu; izan ere, teknologiaren erabilera egokiak ekar diezazkigukeen abantailak geure aldeko indar-gunetzat hartu behar ditugu.
‎Bestalde, euskarak gelatik kanporako pauso hori eman dezan lan egin behar dugu. Hor daude mintzapraktika programak, zenbaki honetan bereziki aipatzen direnak.
‎• Lan munduan euskara erabil dezaten laguntzeko trebatzaileak jarri.
‎Euskaltegien kopuruak aldaketa nabarmenak izan ditu historian zehar. Ikus dezagun 1995 eta 2002 ikasturteetako egoera: udal euskaltegiak bestelako euskaltegi publikoak euskaltegi homologatuak euskaltegi libreak
‎Matrikulak: ikasle ikastaroak neurtzen dituela esan genezake ; helduen alfabetatze eta euskalduntzearen antolaketan hain ikastaro ezberdinak izaki, bi ikastaro egin dituen ikasleak bi matrikula egin dituela esaten dugu, eta horrela zenbatzen.
‎16 urte bitarteko ikasle multzoari erreparatzen badiogu, argi azaltzen da EAEn adin horretako gazteen euskararen ezagutza mailan izan den jauzia. Aldera ditzagun 1995 ikasturtean eta 2005 euskaltegietan aritu diren adin horretako ikasleen euskara maila (ehunekotan adierazita):
‎Oro har, ikasle hasiberri guzti hauek honela bana ditzakegu , euskara mailari dagokionean:
‎Azterketa bizkor honen ondotik, eta gaiak aztertzeko sakontasun handiagoa eskatzen badu ere, honako ondorioak atera ditzakegu :
‎Ikus ditzagun ondoko taulan aipatzen ari garen bilakaera datuok:
‎Gaur egun ikerketa lerrotzat har genezakeen azterlan bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara.
‎• Aurrekoaren haritik, motibazioaren alorreko aldagaiaren eta lorpen emaitzen arteko erlazioa bistaratu denean, motibazioaren intentsitatea eta motibazioaren noranzko integratiboa dira lorpen emaitzekin lotura erakutsi duten aldagaiak. Lotura falta edota espero genezakeena baino ahulago izatea bat dator gurearekin antzik handiena duen beste testuinguru batean berriki egindako azterlan baten datuekin. Pritchard ek eta Newcombe k (2001) galesa ikasten ari ziren helduen motibazioa aztertu zuten eta beren ondorioa izan zen noranzko integratiboa noranzko instrumentalari nagusitzen zaiola, eta, ez zegoela loturarik bi noranzko horien eta emaitzen artean (Perales, 2004:
‎Gaur egun ikerketalerrotzat har genezakeen azterlan bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara.
‎Eta ikertzaile hasi berriak edo ikasle tesina egileak galdurik samar ibiltzeko arriskua du horrelako lanak aurkitzeko. Lan horiek oso ikergai bestelakoak izan ditzakete , eta, jomugetan bederen, bat ez etortzeak zaildu egiten du ikerketa lerro komunen eraikuntza han hemenka jotako mailukada elkarren loturarik gabekoen itxura hartuz.
‎Esan genezake hasita gaudela, zorionez, hainbat galdera egiten euskalduntze alfabetatzean, hainbat arazo ikusten... halako arloetan non orain dela hogeita bost urte ezta arlorik ere ez baikeneukan.❚
‎Datozen urteotan munduan milaka hizkuntza galduko dira gauzak asko aldatzen ez badira. Gurea, noski, egoera larrian dagoela esan dezakegu . Globalizazioaren garaian txikiak larri ibiliko dira, baina bidea antolatu eta baliabideak jartzen baditugu, urrats garrantzitsua emateko moduan egongo gara.
‎Bestetik, plangintza bera, euskalduntzearen beharrizanetara moldatu litzateke. Adibidez, euskaraz funtzionatuko duten atal edo" bide osoak" zabaltzea proposa liteke, adibidez, ikasten ari direnek praktikak egiteko aukera izan dezaten . Atal edo lerro hauek, gainera, beste atalak euskalduntzeko eredu eta esperientzien bilgune izango dira.
‎Helburu eskuragarriak izango direnez, lorpenak txikiak baina garrantzitsuak izango dira eta ikasteko motibazioari eusten lagunduko diote. Gainera, ikasleak bere ibilbidearen inguruko hausnarketa egingo du, aurrerago ikusiko dugunez, portfoliaren edo guk asma ditzakegun auto ebaluaziorako tresnen laguntzaz.
‎HABEren HEOKek arlo ezberdinetan eragin nahi du: " euskaltegien autonomian, zentro nahiz irakasleen programazioetan, ikasleen partaidetzan, mailaketan, metodologian, ebaluazioan..." Esan dezakegu , aplikazioan asmatuz gero, orain arteko egoerari iraulketa sakona emateko gutxieneko irizpide batzuk ematen zaizkigula, orain arteko euskalduntze alfabetatzearen eragina handitzeko eta bere eragin esparrua zabaltzeko. Baina horretarako, derrigorrean ebaluazio sistema egokitu litzateke.
‎Euskaltegian euskara maila egokia ematen lagundu behar zaio ikasleari, baina aldi berean, bere ingurunean eragin behar da. Horretarako planifikazio orokorrago bat behar beharrezkoa izango da, ikaslea prozesu horretako protagonista bihurtuz eta euskaltegia bera inplikatuz, sustatzaile lana egin dezan .
‎Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak.
‎Gaitasun linguistikotik komunikazio gaitasunera pasatu beharra dago. (Taberna batean ezin da" gorri bat eman zeniezadake –" esan).
‎Alderdi psikopedagogikotik begiratuta, ikasketa esanahiduna bultzatzen da. Ikasleari hurbilen dituen errealitateei buruz aritzeak asko lagunduko dio ikasten duena esanguratsuki ikas dezan . Ezagutzen eskurapena eduki berriari esanahia lotzean lortzen da.
‎Esanahiduna eta adimen estrukturan integratzeko egokia. Jarduerak zentzua izan dezan , hiru ezaugarri bete behar ditu: ikasleak zer egin behar duen aurretik jakin behar du.
‎Ikasleak arlo edo gune baten hizkuntz plangintzaren parte sentituz, bere bidearen nondik norakoei garrantzia emango die, markatu beharreko helburuei eta jorratu beharreko alderdiei erreparatuz. Bere bidearen adierazlerik garbiena, eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa izango da eta, ondorioz, plangintzaren barruan bete ditzakeen funtzio berriak. tzea litzateke egokiena. Zalantzarik gabe, herriak oso gune garrantzitsuak dira euskalduntze prozesuan, baina gizarte egitura eta ikasleen motibazioei erreparatzea besterik ez dago konturatzeko dibertsifikazio kurrikularra behar beharrezkoa dela eraginkorrak izateko.
‎Dena dela, Europatik ere, ekarpen berriak datozkigu hizkuntzaren irakaskuntzan gabiltzanoi zenbait tresna eskainiz. Azter dezagun bada kultura aniztuna eta eleaniztuna den Europan, hizkuntzaren irakaskuntzan dabilen makina bat profesionalen lanaz burututako Europako Erreferentzi Maila Bateratua.
‎Zalantzarik gabe, Frantzian ingelesa ikasten duenaren egoera eta Euskal Herrian euskara ikasten dutenena ez dira berdinak. Baina, hala ere, baditu geurera oso aplikagarriak diren alderdi asko, eta batez ere, hizkuntza ikasten duenaren beharrak eta baldintzak antzematen lagun diezaguke . Azpimarragarria da Erreferentzia hitza, hau da, egoera ezberdinetara (hizkuntzaren egoera, bitartekoak, ikaslearen baldintzak eta abar) egokitu beharreko tresna da.
‎Azpimarragarria da Erreferentzia hitza, hau da, egoera ezberdinetara (hizkuntzaren egoera, bitartekoak, ikaslearen baldintzak eta abar) egokitu beharreko tresna da. Etengabeko ebaluaketa eta neurketaren ondorioz, geurera aplikatutako sistema era genezake , Europako Erreferentzi Markoari (aurrerantzean EEMB) berari ekarpen garrantzitsuak eginez.
‎Horrela A1, A2, A2+, B1, B2, B2+, C1, C2 mailak bereiz ditzakegu (erreferentziazkoak), edo maila zehaztuagoetan beharrezkoa ikusiz gero. Hauen berezitasunak, kasuan kasuko deskribatzaileen bidez emango dira.
‎Alderdi psikopedagogikotik begiratuta, ikasketa esanahiduna bultzatzen da. Ikasleari hurbilen dituen errealitateei buruz aritzeak asko lagunduko dio ikasten duena esanguratsuki ikas dezan . Ezagutzen eskurapena eduki berriari esanahia lotzean lortzen da.
‎Baditu geurera oso aplikagarriak diren alderdi asko, eta batez ere, hizkuntza ikasten duenaren beharrak eta baldintzak antzematen lagun diezaguke .
‎Azpimarragarria da Erreferentzia hitza, hau da, egoera ezberdinetara (hizkuntzaren egoera, bitartekoak, ikaslearen baldintzak eta abar) egokitu beharreko tresna da. Etengabeko ebaluaketa eta neurketaren ondorioz, geurera aplikatutako sistema era genezake , Europako Erreferentzi Markoari (aurrerantzean
‎Egitasmoa bultzatzen dutenak herrian edo eskualdean erreferenteak izatea garrantzitsua da eta Mintzapraktika egitasmoetan interesa izan dezaketen guztiek egon lukete: euskara elkarteak, euskaltegiak, ikastetxeak, administrazioa,... Guztion artean egitasmoa elkarlanean antolatzeak interes handia du, bakoitzak bere ekarpena egiten baitio programari bere ikuspegitik.
‎Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri. Era batera edo bestera eta arrakasta gehiago edo gutxiagorekin, ahalegina egin da betidanik jarduera didaktikoa hobetzeko, azken ekarpenak integratzeko eta, azken baten, emaitzak hobetzen lagun dezaketen bideak bilatzeko. Hizkuntzaren normalizazioa jardun pedagogikoan integratzeko esperientzietan zentratuko gara.
‎ELE 1 hartan agertu zen adibide bat azalduz saiatuko gara ulertarazten. Herri batean trafiko seinaleak erdara hutsez daude, ikasle talde batek seinale horiek itzuli edo Udalari itzultzea eskatu diezaioke gutun baten bidez adibidez. " Ekintza" honekin alde batetik benetako jarduera baterako hizkuntza erabili behar izanda marko egokia aurkitu dugu hizkuntza bera lantzeko.
‎Hutsuneak aitortu ditugu, hutsunerik izan zen eta, gaur predikatzen dugun modura errore haietatik asko ikasi dezakegu . Esan bezala, ebaluazio sistematikorik izan ez bazen ere, zertzelada batzuk zirriborratzen saiatuko gara:
‎• 1990etan sartuta, Tandem estiloko hizkuntzen elkartrukerako bikoteen ideiatik abiatuta, jatorrizko hiztunak eta hizkuntz praktikariak berriketan jarduteko bikote edo talde txikietan batzeko ekimenak hasi ziren martxan. Donostiako Bagera elkarteak 1993an Mintzalaguna bataiatu zuen ideia, eta handik hona Euskal Herri osora zabaldu dira halako ekimenak, gaur egun, izen ugarirekin (Mintzalaguna, Berbalaguna, Mintzakide,...) halako loraldi batean daudela esan dezakegu . Aipagarria da ekimen hauen sustapena, lehenengo batean behintzat, euskaltegien kanpotik etorri zela, euskara elkarteetatik hain zuzen ere, hau da, erabileraren esparruan lan egiten duten erakundeetatik.
‎• Ikasleak/ hiritarrak normalizazioaren ondorioz eduki ditzakeen beharretara programak nahiz eskaintza bera egokitu. Trebakuntzaren kontzeptua zabaltzen hasi zen aspaldian, beharbada hori da arlo askotarako behar dugun enfokea.
‎Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
‎Noski, immigrazio berri horren eragina ez da Euskal Herriko hizkuntzen aniztasunean bakarrik gertatu. Hizkuntza berriak entzun ez ezik gazteleraren erabilera zertxobait areagotu egin dela pentsa genezake . Izan ere alofonoek kasu gehienetan gehiengoak duen edo gehiengotua den hizkuntza ikasi eta erabili ohi dute.
‎2006an, aldiz, aurrerago aurkeztuko ditugun lau irizpideen arabera lagin bat aukeratu da eta 64 herri neurtu dira. Herrien tamainaren arabera ibilbide bat edo gehiago izan dezake herri bakoitzak, ibilbideei dagokienez, 2001ean 358 ibilbide neurtu baziren, 2006an 199 ibilbide neurtu dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan 4.514 (29,72)
Lehen forma
dezakegu 474 (3,12)
dezake 425 (2,80)
dezagun 311 (2,05)
genezake 281 (1,85)
dezakete 226 (1,49)
dezaten 223 (1,47)
dezaketen 174 (1,15)
dezakeen 173 (1,14)
dezan 164 (1,08)
ditzake 133 (0,88)
ditzakegu 131 (0,86)
ditzagun 110 (0,72)
lezake 100 (0,66)
ditzakete 85 (0,56)
ditzaten 80 (0,53)
dezakeela 68 (0,45)
ditzakeen 58 (0,38)
dezaketela 50 (0,33)
ditzaketen 50 (0,33)
dezakegun 40 (0,26)
genitzake 39 (0,26)
ditzan 35 (0,23)
dezatela 34 (0,22)
ditzakeela 33 (0,22)
dezala 29 (0,19)
diezaiogun 25 (0,16)
zezakeen 25 (0,16)
dezadan 24 (0,16)
diezaioke 24 (0,16)
lezakeen 24 (0,16)
dezakeena 21 (0,14)
ditzakegun 20 (0,13)
ditzaketela 20 (0,13)
zezaten 19 (0,13)
dezaket 17 (0,11)
zezaketen 16 (0,11)
dezakeelako 15 (0,10)
dezaketenak 15 (0,10)
dezakezu 15 (0,10)
genezakeen 15 (0,10)
diezaiokegu 13 (0,09)
dezakegula 12 (0,08)
diezaguke 12 (0,08)
diezaiegun 12 (0,08)
zitzaten 12 (0,08)
ditzakegula 11 (0,07)
ditzatela 11 (0,07)
lezakeela 11 (0,07)
beza 10 (0,07)
dezakeguna 10 (0,07)
gaitzala 10 (0,07)
zezan 10 (0,07)
Dezagun 9 (0,06)
dezaketelako 9 (0,06)
diezaieke 9 (0,06)
ezazu 9 (0,06)
lezaketen 9 (0,06)
badezake 8 (0,05)
dezakegun bezala 8 (0,05)
diezagukete 8 (0,05)
diezaiokeen 8 (0,05)
ditzaketenak 8 (0,05)
genezakeela 8 (0,05)
litzake 8 (0,05)
nezake 8 (0,05)
baitezake 7 (0,05)
baitezakete 7 (0,05)
baititzake 7 (0,05)
diezaiokete 7 (0,05)
diezaioketen 7 (0,05)
ditzakezu 7 (0,05)
gaitzake 7 (0,05)
geniezaioke 7 (0,05)
lezakete 7 (0,05)
zezakeela 7 (0,05)
zezaketela 7 (0,05)
dezakegunez 6 (0,04)
diezaiokeela 6 (0,04)
ditzakegunak 6 (0,04)
ditzala 6 (0,04)
gaitzaten 6 (0,04)
dezakeelakoan 5 (0,03)
dezaketena 5 (0,03)
diezaioten 5 (0,03)
ditzakeena 5 (0,03)
genitzakeen 5 (0,03)
liezaioke 5 (0,03)
baitezakegu 4 (0,03)
dezakeenik 4 (0,03)
diezagukeen 4 (0,03)
diezaiekete 4 (0,03)
diezaien 4 (0,03)
diezaiokegun 4 (0,03)
litzakeela 4 (0,03)
litzakete 4 (0,03)
nintzan 4 (0,03)
zitzakeen 4 (0,03)
badezakete 3 (0,02)
baditzake 3 (0,02)
baitiezaioke 3 (0,02)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ezan euskara 82 (0,54)
ezan hizkuntza 75 (0,49)
ezan eragin 67 (0,44)
ezan beste 31 (0,20)
ezan euskal 30 (0,20)
ezan hori 28 (0,18)
ezan ere 27 (0,18)
ezan bera 26 (0,17)
ezan gu 19 (0,13)
ezan uste 19 (0,13)
ezan ekarpen 18 (0,12)
ezan zer 18 (0,12)
ezan orain 17 (0,11)
ezan eskatu 16 (0,11)
ezan hiztun 16 (0,11)
ezan zein 15 (0,10)
ezan berak 13 (0,09)
ezan hainbat 13 (0,09)
ezan nahi 13 (0,09)
ezan pentsatu 13 (0,09)
ezan bide 12 (0,08)
ezan datu 12 (0,08)
ezan erabilera 12 (0,08)
ezan ez 12 (0,08)
ezan ahaztu 11 (0,07)
ezan eskola 11 (0,07)
ezan gizarte 11 (0,07)
ezan lan 11 (0,07)
ezan talde 11 (0,07)
ezan zenbait 11 (0,07)
ezan aukera 10 (0,07)
ezan bi 10 (0,07)
ezan esan 10 (0,07)
ezan faktore 10 (0,07)
ezan gaur 10 (0,07)
ezan ondorio 10 (0,07)
ezan pertsona 10 (0,07)
ezan aldagai 9 (0,06)
ezan arnasgune 9 (0,06)
ezan baina 9 (0,06)
ezan ekintza 9 (0,06)
ezan gazte 9 (0,06)
ezan herri 9 (0,06)
ezan ikusi 9 (0,06)
ezan lagundu 9 (0,06)
ezan neurri 9 (0,06)
ezan adierazi 8 (0,05)
ezan bat 8 (0,05)
ezan erakutsi 8 (0,05)
ezan eremu 8 (0,05)
ezan funtzio 8 (0,05)
ezan jarrera 8 (0,05)
ezan kultura 8 (0,05)
ezan baldintza 7 (0,05)
ezan egoera 7 (0,05)
ezan etorkizun 7 (0,05)
ezan euskaldun 7 (0,05)
ezan gaztelania 7 (0,05)
ezan hemen 7 (0,05)
ezan hitano 7 (0,05)
ezan interes 7 (0,05)
ezan lehen 7 (0,05)
ezan paper 7 (0,05)
ezan sustatu 7 (0,05)
ezan zailtasun 7 (0,05)
ezan Bilbo 6 (0,04)
ezan Europa 6 (0,04)
ezan arrazoi 6 (0,04)
ezan aurre 6 (0,04)
ezan balizko 6 (0,04)
ezan beraz 6 (0,04)
ezan eguneroko 6 (0,04)
ezan eskualde 6 (0,04)
ezan garai 6 (0,04)
ezan haiek 6 (0,04)
ezan harreman 6 (0,04)
ezan hezkuntza 6 (0,04)
ezan hitz 6 (0,04)
ezan ikasle 6 (0,04)
ezan irakasle 6 (0,04)
ezan kasu 6 (0,04)
ezan norbanako 6 (0,04)
ezan proposamen 6 (0,04)
ezan soziolinguistika 6 (0,04)
ezan adibide 5 (0,03)
ezan aurreikusi 5 (0,03)
ezan aztertu 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
ezan uste ukan 18 (0,12)
ezan nahi ukan 10 (0,07)
ezan euskara erabilera 9 (0,06)
ezan eragin aztertu 8 (0,05)
ezan gaur egun 8 (0,05)
ezan hizkuntza bat 6 (0,04)
ezan hizkuntza hori 6 (0,04)
ezan hizkuntza politika 6 (0,04)
ezan beste batzuk 5 (0,03)
ezan euskal herri 4 (0,03)
ezan euskal kultura 4 (0,03)
ezan garai hori 4 (0,03)
ezan hizkuntza komunitate 4 (0,03)
ezan hiztun berri 4 (0,03)
ezan interes talde 4 (0,03)
ezan neurri hartu 4 (0,03)
ezan zein hizkuntza 4 (0,03)
ezan balizko eragin 3 (0,02)
ezan berak buru 3 (0,02)
ezan beste hainbat 3 (0,02)
ezan bide hori 3 (0,02)
ezan eragin handi 3 (0,02)
ezan eragin zuzen 3 (0,02)
ezan euskal hedabide 3 (0,02)
ezan euskal hiztun 3 (0,02)
ezan euskara egoera 3 (0,02)
ezan euskara jardun 3 (0,02)
ezan euskara ukan 3 (0,02)
ezan ez egon 3 (0,02)
ezan faktore bat 3 (0,02)
ezan funtzio berri 3 (0,02)
ezan gizarte eragile 3 (0,02)
ezan herri maila 3 (0,02)
ezan ikasle ahozko 3 (0,02)
ezan lagundu nahi 3 (0,02)
ezan pentsatu ezan 3 (0,02)
ezan adibide bat 2 (0,01)
ezan adibide batzuk 2 (0,01)
ezan adierazi behar 2 (0,01)
ezan arnasgune bera 2 (0,01)
ezan arnasgune politiko 2 (0,01)
ezan aukera antzeman 2 (0,01)
ezan aukera bat 2 (0,01)
ezan baldintza egoki 2 (0,01)
ezan bat ere 2 (0,01)
ezan bera buru 2 (0,01)
ezan bera hizkuntza 2 (0,01)
ezan berak estrategia 2 (0,01)
ezan beste alde 2 (0,01)
ezan beste elementu 2 (0,01)
ezan beste esparru 2 (0,01)
ezan beste lan 2 (0,01)
ezan datu edota 2 (0,01)
ezan datu horiek 2 (0,01)
ezan eguneroko bizimodu 2 (0,01)
ezan eguneroko bizitza 2 (0,01)
ezan ekarpen aztertu 2 (0,01)
ezan ekarpen derrigorrezko 2 (0,01)
ezan ekarpen elebidun 2 (0,01)
ezan ekarpen jardun 2 (0,01)
ezan ekarpen nabarmendu 2 (0,01)
ezan ekintza berbera 2 (0,01)
ezan erabilera hori 2 (0,01)
ezan erabilera jauzi 2 (0,01)
ezan eragin aintzat 2 (0,01)
ezan eragin aurreikusi 2 (0,01)
ezan eragin ere 2 (0,01)
ezan eragin hainbat 2 (0,01)
ezan eragin kontu 2 (0,01)
ezan eragin oso 2 (0,01)
ezan erakutsi asmo 2 (0,01)
ezan ere aitortu 2 (0,01)
ezan ere beste 2 (0,01)
ezan eskola ere 2 (0,01)
ezan etorkizun elebakar 2 (0,01)
ezan etorkizun horrela 2 (0,01)
ezan Europa hizkuntza 2 (0,01)
ezan Europa Kontseilua 2 (0,01)
ezan euskal eskola 2 (0,01)
ezan euskal herritar 2 (0,01)
ezan euskal jakobinismo 2 (0,01)
ezan euskal kultu 2 (0,01)
ezan euskal nortasun 2 (0,01)
ezan euskara ez 2 (0,01)
ezan euskara ezagutu 2 (0,01)
ezan euskara hedabide 2 (0,01)
ezan euskara kale 2 (0,01)
ezan euskara mespretxu 2 (0,01)
ezan euskara normalizazio 2 (0,01)
ezan euskara zerbitzu 2 (0,01)
ezan ez bultzatu 2 (0,01)
ezan gazte etorkin 2 (0,01)
ezan gu bi 2 (0,01)
ezan gu ikerketa 2 (0,01)
ezan gu uste 2 (0,01)
ezan haiek euskaldundu 2 (0,01)
ezan hainbat arrazoi 2 (0,01)
ezan hainbat hizkuntza 2 (0,01)
ezan hainbat portaera 2 (0,01)
ezan herri horiek 2 (0,01)
ezan hezkuntza hika 2 (0,01)
ezan hezkuntza sistema 2 (0,01)
ezan hitano baliabide 2 (0,01)
ezan hitano erabilera 2 (0,01)
ezan hitz bat 2 (0,01)
ezan hizkuntza babestu 2 (0,01)
ezan hizkuntza ekologia 2 (0,01)
ezan hizkuntza era 2 (0,01)
ezan hizkuntza ere 2 (0,01)
ezan hizkuntza gutxiengo 2 (0,01)
ezan hizkuntza gutxitu 2 (0,01)
ezan hizkuntza mendetasun 2 (0,01)
ezan hizkuntza ordezkapen 2 (0,01)
ezan hiztun hizkuntza 2 (0,01)
ezan hori gertu 2 (0,01)
ezan ikusi ezan 2 (0,01)
ezan irakasle hartu 2 (0,01)
ezan jarrera bat 2 (0,01)
ezan kultura dimentsio 2 (0,01)
ezan lan hau 2 (0,01)
ezan lan hori 2 (0,01)
ezan lan ildo 2 (0,01)
ezan lehen hizkuntza 2 (0,01)
ezan nahi bada 2 (0,01)
ezan ondorio soziolinguistiko 2 (0,01)
ezan pentsatu zantzu 2 (0,01)
ezan pertsona elkartu 2 (0,01)
ezan soziolinguistika termino 2 (0,01)
ezan zailtasun hauek 2 (0,01)
ezan zenbait gauza 2 (0,01)
ezan zenbait geu 2 (0,01)
ezan zenbait testuinguru 2 (0,01)
ezan zer ari 2 (0,01)
ezan adierazi nahi 1 (0,01)
ezan adierazi ukan 1 (0,01)
ezan ahaztu aniztasun 1 (0,01)
ezan ahaztu bestalde 1 (0,01)
ezan ahaztu giza 1 (0,01)
ezan ahaztu herri 1 (0,01)
ezan ahaztu komunitate 1 (0,01)
ezan aldagai bat 1 (0,01)
ezan aldagai berri 1 (0,01)
ezan aldagai dezente 1 (0,01)
ezan aldagai esanguratsu 1 (0,01)
ezan aldagai gehitu 1 (0,01)
ezan aldagai mota 1 (0,01)
ezan arnasgune azken 1 (0,01)
ezan arnasgune ere 1 (0,01)
ezan arnasgune etorkizun 1 (0,01)
ezan arnasgune ezaugarri 1 (0,01)
ezan arnasgune gehien 1 (0,01)
ezan arrazoi asko 1 (0,01)
ezan arrazoi bat 1 (0,01)
ezan arrazoi geografia 1 (0,01)
ezan aukera holako 1 (0,01)
ezan aukera identifikatu 1 (0,01)
ezan aukera oso 1 (0,01)
ezan aurre begi 1 (0,01)
ezan aurre egin 1 (0,01)
ezan aurre euskara 1 (0,01)
ezan aurre hizkuntza 1 (0,01)
ezan aurre ikusi 1 (0,01)
ezan aurre joan 1 (0,01)
ezan aztertu plan 1 (0,01)
ezan baina betiere 1 (0,01)
ezan baina energia 1 (0,01)
ezan baina gaur 1 (0,01)
ezan baina hori 1 (0,01)
ezan baina ikusi 1 (0,01)
ezan baina maila 1 (0,01)
ezan baldintza hartu 1 (0,01)
ezan baldintza malgu 1 (0,01)
ezan baldintza politiko 1 (0,01)
ezan baldintza zehatz 1 (0,01)
ezan balizko adibide 1 (0,01)
ezan balizko aplikazio 1 (0,01)
ezan balizko item 1 (0,01)
ezan bat aldizkari 1 (0,01)
ezan bat bat 1 (0,01)
ezan bat etorri 1 (0,01)
ezan bat hautatu 1 (0,01)
ezan bera aho 1 (0,01)
ezan bera bakarrik 1 (0,01)
ezan bera bizimodu 1 (0,01)
ezan bera blog 1 (0,01)
ezan bera bulego 1 (0,01)
ezan bera eragin 1 (0,01)
ezan bera erakutsi 1 (0,01)
ezan bera errotu 1 (0,01)
ezan bera funtzio 1 (0,01)
ezan bera harreman 1 (0,01)
ezan bera hedabide 1 (0,01)
ezan bera hiru 1 (0,01)
ezan bera historia 1 (0,01)
ezan bera izaera 1 (0,01)
ezan bera kasa 1 (0,01)
ezan bera kultu 1 (0,01)
ezan bera osotasun 1 (0,01)
ezan bera telebista 1 (0,01)
ezan berak esku 1 (0,01)
ezan berak hizkuntza 1 (0,01)
ezan berak ikasketa 1 (0,01)
ezan berak kabu 1 (0,01)
ezan berak komunikazio 1 (0,01)
ezan berak lanbide 1 (0,01)
ezan beste adierazle 1 (0,01)
ezan beste aldagai 1 (0,01)
ezan beste argudio 1 (0,01)
ezan beste belaunaldi 1 (0,01)
ezan beste berezitasun 1 (0,01)
ezan beste beste 1 (0,01)
ezan beste bi 1 (0,01)
ezan beste era 1 (0,01)
ezan beste eraldaketa 1 (0,01)
ezan beste ezaugarri 1 (0,01)
ezan beste faktore 1 (0,01)
ezan beste indargabetu 1 (0,01)
ezan beste kultura 1 (0,01)
ezan beste mintzodromo 1 (0,01)
ezan bi adin 1 (0,01)
ezan bi halako 1 (0,01)
ezan bi horiek 1 (0,01)
ezan bi konpartitu 1 (0,01)
ezan bi ondorengo 1 (0,01)
ezan bi osagai 1 (0,01)
ezan bi situazio 1 (0,01)
ezan bi trantsizio 1 (0,01)
ezan bide berandu 1 (0,01)
ezan bide bilatu 1 (0,01)
ezan bide gizalege 1 (0,01)
ezan bide hau 1 (0,01)
ezan bide ikerketa 1 (0,01)
ezan bide jorratu 1 (0,01)
ezan bide malkartsu 1 (0,01)
ezan bide zer 1 (0,01)
ezan Bilbo berri 1 (0,01)
ezan Bilbo euskaldun 1 (0,01)
ezan Bilbo ez 1 (0,01)
ezan Bilbo kasu 1 (0,01)
ezan Bilbo udal 1 (0,01)
ezan datu alderaketa 1 (0,01)
ezan datu ere 1 (0,01)
ezan datu ez 1 (0,01)
ezan datu fidagarri 1 (0,01)
ezan datu noiztik 1 (0,01)
ezan egoera bat 1 (0,01)
ezan egoera berri 1 (0,01)
ezan egoera diglosiko 1 (0,01)
ezan egoera gori 1 (0,01)
ezan egoera hori 1 (0,01)
ezan egoera multzo 1 (0,01)
ezan egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
ezan eguneroko lan 1 (0,01)
ezan eguneroko mintzaira 1 (0,01)
ezan ekarpen baliagarri 1 (0,01)
ezan ekarpen ere 1 (0,01)
ezan ekarpen hain 1 (0,01)
ezan ekarpen Osakidetza 1 (0,01)
ezan ekarpen preziatu 1 (0,01)
ezan ekarpen zehatz 1 (0,01)
ezan ekintza batzuk 1 (0,01)
ezan ekintza berme 1 (0,01)
ezan ekintza gako 1 (0,01)
ezan ekintza indar 1 (0,01)
ezan ekintza kokapen 1 (0,01)
ezan ekintza kolektibo 1 (0,01)
ezan erabilera aldaketa 1 (0,01)
ezan erabilera arautu 1 (0,01)
ezan erabilera bikoitz 1 (0,01)
ezan erabilera datu 1 (0,01)
ezan erabilera funtzio 1 (0,01)
ezan erabilera zenbait 1 (0,01)
ezan eragin alde 1 (0,01)
ezan eragin aritu 1 (0,01)
ezan eragin azpimarratu 1 (0,01)
ezan eragin beharreko 1 (0,01)
ezan eragin bezero 1 (0,01)
ezan eragin egin 1 (0,01)
ezan eragin estrategia 1 (0,01)
ezan eragin etab. 1 (0,01)
ezan eragin galdetu 1 (0,01)
ezan eragin gertatu 1 (0,01)
ezan eragin gogoeta 1 (0,01)
ezan eragin gutxi 1 (0,01)
ezan eragin hizkuntza 1 (0,01)
ezan eragin hori 1 (0,01)
ezan eragin ikertu 1 (0,01)
ezan eragin ikusi 1 (0,01)
ezan eragin ikuspegi 1 (0,01)
ezan eragin jabetu 1 (0,01)
ezan eragin jakitun 1 (0,01)
ezan eragin jardun 1 (0,01)
ezan eragin kontrolatu 1 (0,01)
ezan eragin lan 1 (0,01)
ezan eragin negatibo 1 (0,01)
ezan eragin neurtu 1 (0,01)
ezan eragin norbera 1 (0,01)
ezan eragin ukan 1 (0,01)
ezan eragin zehatz 1 (0,01)
ezan erakutsi baliatu 1 (0,01)
ezan erakutsi bera 1 (0,01)
ezan erakutsi nahi 1 (0,01)
ezan erakutsi ukan 1 (0,01)
ezan ere Bidarte 1 (0,01)
ezan ere diskurtso 1 (0,01)
ezan ere esan 1 (0,01)
ezan ere gu 1 (0,01)
ezan ere ikusi 1 (0,01)
ezan ere pentsatu 1 (0,01)
ezan ere ukan 1 (0,01)
ezan eremu akademiko 1 (0,01)
ezan eremu bakoitz 1 (0,01)
ezan eremu euskara 1 (0,01)
ezan eremu hau 1 (0,01)
ezan eremu jakin 1 (0,01)
ezan eremu konstelazio 1 (0,01)
ezan eremu pertsonal 1 (0,01)
ezan eremu publiko 1 (0,01)
ezan esan beherakada 1 (0,01)
ezan esan den 1 (0,01)
ezan esan euskara 1 (0,01)
ezan esan ez 1 (0,01)
ezan esan hitzarmen 1 (0,01)
ezan eskatu garai 1 (0,01)
ezan eskola ordu 1 (0,01)
ezan etorkizun aktibatu 1 (0,01)
ezan etorkizun egungo 1 (0,01)
ezan etorkizun gero 1 (0,01)
ezan Europa integrazio 1 (0,01)
ezan Europa prozesu 1 (0,01)
ezan euskal hezkuntza 1 (0,01)
ezan euskal identitate 1 (0,01)
ezan euskal ikerlari 1 (0,01)
ezan euskal jende 1 (0,01)
ezan euskaldun asko 1 (0,01)
ezan euskaldun euskara 1 (0,01)
ezan euskaldun gehiengo 1 (0,01)
ezan euskaldun izaera 1 (0,01)
ezan euskara argitaratu 1 (0,01)
ezan euskara aritu 1 (0,01)
ezan euskara arlo 1 (0,01)
ezan euskara asignazio 1 (0,01)
ezan euskara atxikimendu 1 (0,01)
ezan euskara baliabide 1 (0,01)
ezan euskara batu 1 (0,01)
ezan euskara bezalako 1 (0,01)
ezan euskara biziberritu 1 (0,01)
ezan euskara edozein 1 (0,01)
ezan euskara elkarte 1 (0,01)
ezan euskara enpresa 1 (0,01)
ezan euskara erabili 1 (0,01)
ezan euskara erakarmen 1 (0,01)
ezan euskara eskolako 1 (0,01)
ezan euskara estandarizazio 1 (0,01)
ezan euskara etorkizun 1 (0,01)
ezan euskara ezagutza 1 (0,01)
ezan euskara hiru 1 (0,01)
ezan euskara hitz 1 (0,01)
ezan euskara hizkuntza 1 (0,01)
ezan euskara huts 1 (0,01)
ezan euskara ikasi 1 (0,01)
ezan euskara irakaskuntza 1 (0,01)
ezan euskara jakin 1 (0,01)
ezan euskara jaso 1 (0,01)
ezan euskara kantatu 1 (0,01)
ezan euskara kosifikazio 1 (0,01)
ezan euskara kulturgintza 1 (0,01)
ezan euskara lehen 1 (0,01)
ezan euskara lurralde 1 (0,01)
ezan euskara ni 1 (0,01)
ezan euskara osasuntsu 1 (0,01)
ezan euskara presentzia 1 (0,01)
ezan euskara sektore 1 (0,01)
ezan euskara soziolinguistika 1 (0,01)
ezan euskara ta 1 (0,01)
ezan euskara transmisio 1 (0,01)
ezan euskara zirkuitu 1 (0,01)
ezan ez eduki 1 (0,01)
ezan ez etorri 1 (0,01)
ezan ez ote 1 (0,01)
ezan faktore aztertu 1 (0,01)
ezan faktore hau 1 (0,01)
ezan faktore hori 1 (0,01)
ezan faktore sozial 1 (0,01)
ezan funtzio aztertu 1 (0,01)
ezan funtzio demokratiko 1 (0,01)
ezan funtzio ekarri 1 (0,01)
ezan funtzio zehaztu 1 (0,01)
ezan garai hau 1 (0,01)
ezan garai hura 1 (0,01)
ezan gazte euskara 1 (0,01)
ezan gazte ez 1 (0,01)
ezan gazte hizkera 1 (0,01)
ezan gazte ideologia 1 (0,01)
ezan gazte kontsumo 1 (0,01)
ezan gaztelania erantzun 1 (0,01)
ezan gaztelania hitz 1 (0,01)
ezan gaztelania irakurri 1 (0,01)
ezan gaztelania mantendu 1 (0,01)
ezan gaztelania ondo 1 (0,01)
ezan gaztelania ulertu 1 (0,01)
ezan gizarte eleaniztun 1 (0,01)
ezan gizarte pentsamendu 1 (0,01)
ezan gu bat 1 (0,01)
ezan gu egoera 1 (0,01)
ezan gu eman 1 (0,01)
ezan gu eredu 1 (0,01)
ezan gu eskualde 1 (0,01)
ezan gu euskara 1 (0,01)
ezan gu ikuspegi 1 (0,01)
ezan gu interbentzio 1 (0,01)
ezan gu jario 1 (0,01)
ezan gu landu 1 (0,01)
ezan gu lurralde 1 (0,01)
ezan gu ondorio 1 (0,01)
ezan haiek balioetsi 1 (0,01)
ezan haiek egin 1 (0,01)
ezan haiek euskara 1 (0,01)
ezan hainbat egoera 1 (0,01)
ezan hainbat eragile 1 (0,01)
ezan hainbat fase 1 (0,01)
ezan hainbat galde 1 (0,01)
ezan harreman edota 1 (0,01)
ezan harreman egonkor 1 (0,01)
ezan harreman hizkuntza 1 (0,01)
ezan harreman informal 1 (0,01)
ezan harreman sare 1 (0,01)
ezan hemen adierazi 1 (0,01)
ezan hemen aurkeztu 1 (0,01)
ezan hemen ere 1 (0,01)
ezan hemen menderatu 1 (0,01)
ezan hemen modu 1 (0,01)
ezan herri bakoitz 1 (0,01)
ezan herri guzti 1 (0,01)
ezan herri txiki 1 (0,01)
ezan hezkuntza mundu 1 (0,01)
ezan hitano eduki 1 (0,01)
ezan hitano ezaugarri 1 (0,01)
ezan hitano hiztun 1 (0,01)
ezan hitz hain 1 (0,01)
ezan hitz hori 1 (0,01)
ezan hizkuntza asimilazio 1 (0,01)
ezan hizkuntza aukeratu 1 (0,01)
ezan hizkuntza bakar 1 (0,01)
ezan hizkuntza berdintasun 1 (0,01)
ezan hizkuntza berri 1 (0,01)
ezan hizkuntza dibertsitate 1 (0,01)
ezan hizkuntza egoera 1 (0,01)
ezan hizkuntza ekosistema 1 (0,01)
ezan hizkuntza erabilera 1 (0,01)
ezan hizkuntza erabili 1 (0,01)
ezan hizkuntza gale 1 (0,01)
ezan hizkuntza galera 1 (0,01)
ezan hizkuntza gauza 1 (0,01)
ezan hizkuntza gutxiagotu 1 (0,01)
ezan hizkuntza hiztun 1 (0,01)
ezan hizkuntza hogei 1 (0,01)
ezan hizkuntza ideia 1 (0,01)
ezan hizkuntza ikaskuntza 1 (0,01)
ezan hizkuntza ikuspegi 1 (0,01)
ezan hizkuntza inpaktu 1 (0,01)
ezan hizkuntza izaki 1 (0,01)
ezan hizkuntza legedi 1 (0,01)
ezan hizkuntza mudantza 1 (0,01)
ezan hizkuntza plangintza 1 (0,01)
ezan hizkuntza sozializazio 1 (0,01)
ezan hizkuntza soziologia 1 (0,01)
ezan hizkuntza talde 1 (0,01)
ezan hizkuntza zentraltasun 1 (0,01)
ezan hiztun bat 1 (0,01)
ezan hiztun elebakar 1 (0,01)
ezan hiztun herri 1 (0,01)
ezan hiztun legitimo 1 (0,01)
ezan hiztun masa 1 (0,01)
ezan hori baliatu 1 (0,01)
ezan hori balorazio 1 (0,01)
ezan hori bera 1 (0,01)
ezan hori berri 1 (0,01)
ezan hori dagoeneko 1 (0,01)
ezan hori erabilera 1 (0,01)
ezan hori erabilpen 1 (0,01)
ezan hori ere 1 (0,01)
ezan hori gai 1 (0,01)
ezan hori gutxietsi 1 (0,01)
ezan hori informazio 1 (0,01)
ezan hori pribilegiodun 1 (0,01)
ezan hori zalantza 1 (0,01)
ezan hori zer 1 (0,01)
ezan ikasle ez 1 (0,01)
ezan ikasle hizkuntza 1 (0,01)
ezan ikusi nolako 1 (0,01)
ezan ikusi ukan 1 (0,01)
ezan interes eraman 1 (0,01)
ezan interes publiko 1 (0,01)
ezan irakasle berbera 1 (0,01)
ezan irakasle egin 1 (0,01)
ezan jarrera linguistiko 1 (0,01)
ezan jarrera oztopatzaile 1 (0,01)
ezan jarrera zehatz 1 (0,01)
ezan kasu asko 1 (0,01)
ezan kasu bakoitz 1 (0,01)
ezan kasu batzuk 1 (0,01)
ezan kasu bi 1 (0,01)
ezan kasu hau 1 (0,01)
ezan kasu zehatz 1 (0,01)
ezan kultura azpiegitura 1 (0,01)
ezan kultura bertan 1 (0,01)
ezan kultura hori 1 (0,01)
ezan kultura politika 1 (0,01)
ezan kultura transmisio 1 (0,01)
ezan lagundu ala 1 (0,01)
ezan lagundu baino 1 (0,01)
ezan lagundu trebatzaile 1 (0,01)
ezan lan egin 1 (0,01)
ezan lan funtsezko 1 (0,01)
ezan lan hizkuntza 1 (0,01)
ezan lan karga 1 (0,01)
ezan lan mundu 1 (0,01)
ezan lehen aukera 1 (0,01)
ezan lehen erabat 1 (0,01)
ezan lehen hiru 1 (0,01)
ezan lehen pasarte 1 (0,01)
ezan lehen puntu 1 (0,01)
ezan neurri bat 1 (0,01)
ezan neurri handi 1 (0,01)
ezan neurri interesatu 1 (0,01)
ezan neurri xede 1 (0,01)
ezan norbanako adierazgarri 1 (0,01)
ezan norbanako bakoitz 1 (0,01)
ezan norbanako etiketa 1 (0,01)
ezan norbanako garapen 1 (0,01)
ezan norbanako lotu 1 (0,01)
ezan norbanako pertzepzio 1 (0,01)
ezan ondorio arranguratu 1 (0,01)
ezan ondorio bakar 1 (0,01)
ezan ondorio bi 1 (0,01)
ezan ondorio praktiko 1 (0,01)
ezan ondorio sozial 1 (0,01)
ezan orain arte 1 (0,01)
ezan orain azken 1 (0,01)
ezan orain Azpeitia 1 (0,01)
ezan orain datu 1 (0,01)
ezan orain diskurtso 1 (0,01)
ezan orain ere 1 (0,01)
ezan orain eusko 1 (0,01)
ezan orain gu 1 (0,01)
ezan orain iritzi 1 (0,01)
ezan orain migrazio 1 (0,01)
ezan orain nola 1 (0,01)
ezan orain txepetx 1 (0,01)
ezan orain txosten 1 (0,01)
ezan paper Arrasate 1 (0,01)
ezan paper landu 1 (0,01)
ezan paper mutur 1 (0,01)
ezan pentsatu amets 1 (0,01)
ezan pentsatu erabilera 1 (0,01)
ezan pentsatu ezaugarri 1 (0,01)
ezan pertsona bat 1 (0,01)
ezan pertsona horiek 1 (0,01)
ezan pertsona jo 1 (0,01)
ezan pertsona lagundu 1 (0,01)
ezan proposamen ahulezia 1 (0,01)
ezan proposamen egin 1 (0,01)
ezan proposamen hau 1 (0,01)
ezan proposamen horiek 1 (0,01)
ezan proposamen luzatu 1 (0,01)
ezan soziolinguistika eremu 1 (0,01)
ezan soziolinguistika funts 1 (0,01)
ezan soziolinguistika katalan 1 (0,01)
ezan soziolinguistika kluster 1 (0,01)
ezan talde eragin 1 (0,01)
ezan talde gizarte 1 (0,01)
ezan talde hiri 1 (0,01)
ezan talde hori 1 (0,01)
ezan talde jaso 1 (0,01)
ezan talde linguistiko 1 (0,01)
ezan talde nortasun 1 (0,01)
ezan talde sorrera 1 (0,01)
ezan uste euskara 1 (0,01)
ezan zailtasun handi 1 (0,01)
ezan zein adiera 1 (0,01)
ezan zein erabili 1 (0,01)
ezan zein maila 1 (0,01)
ezan zenbait aldagai 1 (0,01)
ezan zenbait hutsune 1 (0,01)
ezan zenbait lanpostu 1 (0,01)
ezan zer erakutsi 1 (0,01)
ezan zer esan 1 (0,01)
ezan zer euskara 1 (0,01)
ezan zer ezaugarritu 1 (0,01)
ezan zer gertatu 1 (0,01)
ezan zer hartu 1 (0,01)
ezan zer jakin 1 (0,01)
ezan zer joera 1 (0,01)
ezan zer mugatu 1 (0,01)
ezan zer nolako 1 (0,01)
ezan zer susmo 1 (0,01)
ezan zer ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia