Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎Igerian ikastea erraza da, beraz; seme alabek ere ikas dezaten nahi bada, gurasoek badakitela frogatzeak garrantzi handia du.
2007
‎Sukaldeko adituek diote barazkiak prestatzeko modu bat dagoela, eta ohiko irakinaldiaz haratago doala. Barazkiak jateko modu dibertigarri eta desberdin batek eguneroko dietan sartzen lagun lezake, eta hori ez da beti erraza izaten, batez ere haurrek maiz jan ditzaten nahi bada. Espinaka eta zerba hostoetarako kozinatu egokienetako bat kurruskariak egitea da.
2009
‎baliatu egin behar da haren mesedean, adibidez lanpostu batez jabetzerakoan, esparru publikoan ez ezik baita esparru pribatuan ere, zorionez gero eta balio handiagoa ematen baitzaio bertan euskararen ezagutzari. Nolanahi ere, hizkuntza ekologiaren eta hizkuntza bizikidetzaren diskurtsoak dira, gure iritzian, ikuspuntu guztiak batera ditzaketenak, ahaztu gabe, jakina, herritarrei aitorturiko hizkuntza eskubideen ikuspuntua, progresiboki balia ditzaten nahi bada. Ikuspuntu horrek, nolanahi ere, hizkuntza bizikidetzaren diskurtsoan du aterpe.
2012
‎aurrera egin dezan nahi bada, garrantzitsua da zergadun euskaldunak
2014
‎wolofera, errumaniera edo tamazight, adibidez. datu hauek ere garbi adierazten dute lurralde hauetan dagoen hizkuntza aniztasuna. Egoera honetan, euskarak iraun dezan nahi bada, eta bestelako hizkuntzak ere bere presentzia izan dezaten nahi bada, horretarako bideak urratu dira
‎wolofera, errumaniera edo tamazight, adibidez. datu hauek ere garbi adierazten dute lurralde hauetan dagoen hizkuntza aniztasuna. Egoera honetan, euskarak iraun dezan nahi bada, eta bestelako hizkuntzak ere bere presentzia izan dezaten nahi bada, horretarako bideak urratu dira
2016
‎Gaur egungo politika asko biosfera biziki kaltetzen eta etorkizuneko belaunaldien bizimodua arriskuan jartzen ari dira, herritarrei arazo horien benetako garrantziaz ohartzeko aukerarik utzi gabe. Gizarteak ingurumen krisiaren konponketan parte erabakigarria izan dezan nahi bada, nabaria da ingurumen informazioaren kantitatea eta kalitatea emendatu beharra. Ingurumen arazoen jakitun diren herritarren parte hartze eta ekintzak dira gure gizartean planetarekin adiskidetzeko modua?
2021
‎Egia da horrelako metodologiek parte hartze aktiboagoa eta erantzukizun handiagoa eskatzen diotela ikasleari bere ikas prozesuaren ardura har dezan nahi bada, baina zalantzak daude ea zenbaterainoko protagonismoa eta eskaintzen zaion irakaslearengandik, horretarako borondatea eta prestutasuna dagoen arren. Izan ere, irakasteko moduetan iraganeko inertzia handiak daudela gaur egun ere ukaezina da.
‎Aurreko azpiatalaren amaieran adierazten zen moduan, irakurgaien aukeraketa izan ohi da irakasleen buruhauste handienetako bat literaturaren didaktikari dagokionez. Ikasleek eurek onartzen duten legez, irakurtzeko beharra edota literatur irakurgai jakin batzuk nahitaez irakurtzea ulergarritzat jotzen duten zerbait da; are gehiago, zenbaitek beharrezkotzat ere hartzen dute ikasleek irakur dezaten nahi bada. Baina, zailtasuna zer eta nola n dagoela aitortzen dute irakasleek zein beste eragile batzuek:
2022
‎Gogoeta horietan agertu da ez dela edozein preziotan turismotik bizi behar, proposamen folklorikoak proposatuz eta Asian egin oroigarriak salduz. Bakantzetara etortzen direnek gure lurraldea errespeta dezaten nahi bada, herritarreri da nahi duena aitzinean ezartzea. Proposamen konkretuak egin behar direla txostenean agertzen da.
‎«Alde batetik, ekai organiko asko eskatzen du, baina Euskal Herriko lurra aberatsa da berez; beraz, guti behar du horretatik. Gehiago eman liezaioke nahi bada, fiteago eta hobeki haz dadin, baina ekologikoki. Bertzetik, eritasunei aitzi egiteko tratamenduei dagokienez, kezkarik ez dugu, ez baitugu eritasunik atzeman oraingoz!».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia