Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 125

2000
‎Arrakasta honekin batera hainbat arazo sortu dira. Horietako batzuk barnekoak dira, eta adibide gisa jar dezakegu eskolaren bidez hizkuntza ikasi duten gazteena: asko daude, baina ez dago, ordea, jende kopuru hori disolbatu daitekeen euskaldun osoen ohatze egokirik, eta horrek hainbat arazo badakarzki:
‎Hogei urte beteta zituen edozein irakasle tituludunek ireki eta zuzen zezakeen eskola bat (149 art.). Aldiz, bigarren mailako zentroa irekitzeko, baldintza askoz zorrotzagoak bete behar ziren: Gobernuaren baimena, enpresariaren, fitxa?
2003
‎Herri guztietan, nazioaren hizkuntza, aberriaren maitasuna, erregetzaren eta federalismoaren arbuioa ume guztiek ikas ditzaten eskolak irekitzea.
‎Izverniceanuk adierazi zuen Gobernuak gazteen alkohol kontsumoa prebenitzeko egiten dituen kanpainek ez dituztela nahi diren emaitzak ematen. Hori dela eta, OCUk esan zuen oso adin txikikoei (adibidez, 6 urteei) aurrea hartzeko kanpainak sustatzearen aldeko apustua egin duela, haurrek alkoholaren kontsumoaren ondorioei buruzko hitzaldiak entzun ditzaten eskolan. OCUren bozeramaileak egin zuen azterlana “Megapoli Proiektua” izenekoaren zati da.
‎Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe? Zer egin dezake eskolak etxe barruko euskararen aldeko hizkuntza politika alde batera utzita. Ezer askorik ez.°
2004
‎Hango eskolapioetan ikasi nuen. Bertako giroa ulertzeko, pentsa ezazu eskola hartatik hiru mutikok ihes egin zutela, Errusian komunisten kontra Hitlerri laguntzera joan zen Division Azulera joateko asmoz.
‎Erlijio irakaskuntzaz, adibidez, esan dezagun eskolan inork ez duela ikasi katoliko, musulman edo protestante izaten.
‎Horregatik eskatu behar zaio ikastegiari astean edo hilean behin, gutxienez, dokumentu batean ager dezan eskolako otordua egunez egun zerk osatuko duen, nola prestatu den, platerek nolako hornidura edukiko duten, eta nolako postrea emango duten, zehaztasun osoz adierazita.
‎“Arazoa da kasu gehienetan haurrak ez duela ariketa fisikorik egiten, eta, aldiz, kontsumitzeari uzten diola”. Hori dela eta, bi elkarteek ikastetxeei eskatu diete “menu orekatuak eskain ditzatela eskola jantokietan”, “gastu murrizketari lehentasuna eman gabe” eta “ikasleei jarduera fisikoko gehienezko orduak” eskainiz. Gainera, Vidalek dei egin die gurasoei, “haurren elikadura hezkuntzan parte hartu behar baitute”.
2005
‎Horregatik fenomeno konplexua da. Eskolak, neurri batean, bete ditzake eskolatik kanpo dauden eremuak, baina neurri batean eta gehienbat txikienentzako. Alabaina, eskolatik kanpo ere plangintzaren bat beharrezkoa da, gazteak eremu berritan euskaraz bizi ahal izateko, hezkuntzako bigarren mailakoentzat batik bat.
‎erregistro zabalagoa, Euskal Herriko edozein hiritarrekin hitz egiteko errazagoa gertatuko zaiena. Bere espazio soziofuntzionalean edozein interakzio esparrutan erabiltzeko balio izango dion hizkera landua osatzen eta garatzen lagun dezake eskolak. Eta noski, eskolak baizik nekez beste inork emango liokeen trebetasuna ere ematen zaie etxetik euskaldunak direnei:
2006
‎Proposamen guztiak ikastetxeei gai honi buruzko erabakiak hartzeko autonomia handiagoa ematera bideratuta daude. Batez ere, ikastetxeek berek ezar ditzatela eskola horietarako ordutegiak eta alternatiba bila ditzatela irakasgai konfesional hori egin nahi ez duten ikasleentzat. Eskolak izango direla adierazteaz gain, klase hori ematen ez duten ikasleek “behar den hezkuntza arreta jaso dezaten” neurri egokiak hartuko dituzte, Lehen Hezkuntzako Gutxieneko Irakaskuntzei buruzko Errege Dekretuaren zirriborroak zehazten du aukera bat edo beste hautatzeak ezin duela inolako diskriminaziorik eragin ikasleentzat, eta neurri horiek ikastetxe bakoitzaren hezkuntza proiektuan sartu direla gehitzen du, gurasoek garaiz ezagut ditzaten.
‎portugesa (Portugal, Brasil, Angola, Mozambike eta Cabo Verdeko ikasle lusofonoek osatzen dute) eta arabiera (edo berberea) familia magrebtarrekin. Txinera eta errumaniera, geroago ikusiko dugunez, %10etik behera daudela-eta, bestelako laguntza jaso dezakete eskolan.
2007
‎1 Har ezazu eskolan erabiltzen den gizarte zientziei buruzko ikaslibururenbat, eta aztertu horretan transmititzen diren gizarte ezagutzak.
‎Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
‎Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
2008
‎Hiztegi orokorrak, hiztegi espezializatuak, hitz zerrendak (administrazioetako itzultzaileek prestatutakoak)... izan dira gure lanabes. Beste horrenbeste esan dezakegu eskoletan, euskaltegietan eta hizkuntza eskoletan nafarrak euskalduntzen (edo alfabetatzen) saiatu diren irakasleez ere1.
2009
‎Bada, zure lanbidea holakoa bada, asko kobratu behar duzula, eta nik ez daukat psikoterapeuta batek duen prestaketa maila horretarako. Taldean joko bezala zuzendu dezakezu eskola, eta ez terapia bezala. Bestalde, badago gauzak modu pertsonalagoan landu nahi duenik, eta horiekin egiten dut bakarkako lana; baina beste kontu bat da hori.
‎Bada, zure lanbidea holakoa bada, asko kobratu behar duzula, eta nik ez daukat psikoterapeuta batek duen prestaketa maila horretarako. Taldean joko bezala zuzendu dezakezu eskola, eta ez terapia bezala. Bestalde, badago gauzak modu pertsonalagoan landu nahi duenik, eta horiekin egiten dut bakarkako lana; baina beste kontu bat da hori.
‎guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai zitzakeela eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
‎LEO. Bai, eta bazkal ondoren egin ditzala eskolako lanak. (Milenari) Ok, mi amol?
‎Baina kontu handiarekin ibilibeharra dago, ezin baita hau guztia erabili politikan borroka areagotzeko tresnabezala. Helduok, oraindik ez bagara kapazak gai hauek minimo batekin behar bezala tratatzeko, ez ditzagun eskolara eraman. Ni ez naiz gai hauek beren gordintasun osoan tematzen ibiltzearen eta eskoletara ematearen aldekoa; aldiz, gizaeskubideen hezkuntzan eta bake hezkuntzan honelako gaiak txertatzearen aldekoanaiz.
‎estresarekiko zaurgarritasun urriagoa, hizkuntza gaitasunaren garapen handiagoa (zeinak nesken beharren adierazpena erraztu eta ondoriozautoefikazia sentimendua eragingo liekeen) eta garapen sozioemozional handiagoa (arau sozialen ulermen hobea.). Neskek adierazten duten heldutasun maila honekeragin lezake eskola eskakizunetara egokitze hobea eduki dezaten.
‎Duela gutxi arte, prestakuntza eskaintza hau unibertsitateko hizkuntza zerbitzuek eta eskolek eskaintzen dituzten ikastaroetara mugatzen zen. Ikastaro horietan, ikasleek irakaskuntzak osa ditzakete eskolaz kanpoko jarduera honekin. Hala, azken urteotan, unibertsitate asko hasi dira atzerriko hizkuntzak beren titulazioetako ikasketa planen barruan sartzen; hala, nahi duen ikasleak irakaskuntza hizkuntza gisa, batez ere ingelesez, atzerriko hizkuntza baten zati bat, edo programa akademiko osoa, egin dezake.
‎Lehenengo eta behin, egun hegoaldean ezarritako eskola hizkuntza ereduei gure kritika azaldu. Anitzak en ezin dugu ulertu bere burua demokratikotzat, aurrerakoitzat eta barne hartzailetzat daukan hezkuntza sistema batek nola manten dezakeen eskola eskaintza segregatzaile eta diskriminatzaile bat, hizkuntza ereduen arabera banatuta. Banaketa horrek, gainera, batere desiragarriak ez diren errealitateak sortu ditu gure eskola mapan.
‎jende xehea zen, espontaneoa, esker onekoa... baita, zentzu batean, kutsatu gabekoa ere –gaitzak kutsatutako izakia da gizakia, definizioz–, nahiz eta giroari zeriòn kiratsak –boterekeria eta beldurra nahastuta dabiltzan lurretan nonahiko landarea da zaborrarena– guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai zitzakeela eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
‎Beste ezpal bateko kontua da zer nolako euskal hiztunak sortzen dituen eta sor ditzakeen eskolak, horri segidan helduko diogu; baina ukaezina da eskolak euskararen erabilera soziala normalizatzeko prozesuari ekarpen erabakigarria egin diola.
2010
‎Elikadurak ere lagundu dezake eskolan emaitza hobeak lortzen, eta alderdi hori ere ongi antolatu eta planifikatu behar da.
‎jarduna nabarmenki modifikatu, are gutxiago itzulipurdikatu. Hizkuntza ahula indarberritzeko aurrebaldintzak jar ditzake eskolak, eta oso kontuan hartzekoak dira horiek. Eskola saio horren ekarpena baino mila bider konplexuagoa da ordea mintzajardunaren gizarte moldaera, eta konplexutasun horretan jokatzen da gure neska mutilen eta gazte jendearen euskarazko jardunaren atzera aurrera.
‎Oso kontuan hartzekoa da hori eskolaren euskalduntze ahalmen osabetezkoa baldin badugu gogoan, ez nolabaiteko, euskal berniza?. Etxean eta lagunartean erdaraz jardunaz nekez atera dezake eskolak euskaldun (euskal elebidun edo elebidun orekatu) askorik. Erdal elebidunen eragina, berriz, badakigu zein den euskarazko jardunerako mugatua.
‎Irakasleak, eskolak eta Hezkuntza Saila bera ari dira aspaldidanik saiatzen, beren ikasleek (euskaldun berri eta zahar) horrelako jardun guneak eta harreman sareak izan ditzaten eskolatik kanpora. ULIBARRI programa bera, partez (ez osoz), eskolaz kanpoko jarduera horiez arduratzen da.
‎« Urte bat edo biren buruan, zure haurrak eskola hasiko du. Nahi zenuke zure haurrak euskara ikas dezan eskolan? »
‎Guraso gazteen gehienek (282 pertsona) nahi dute beren haurrak euskara ikas dezan eskolara joanen delarik: 282 pertsona= %56 (%19 osoki ados, %37 nahiko ados).
‎Laginan zeuden 501 gurasoetan %56 etorkinak ziren eta, %44 Euskal Herrian sortuak. Lehen galdea zen« Nahi zenuke zure haurrak, euskara ikas dezan eskolan? ».
‎« Urte bat edo biren buruan, zure haurrak eskola hasiko du. Nahi zenuke zure haurrak euskara ikas dezan eskolan? »
‎Trenarekin batean baino gehiago erran nezake eskola trenarengatik dela jiten. Filantropo handitzat daukate Frantzian Jules Ferry zorionekoa.
‎Ez genuen aita agurtzen eskolarakoan, ni jaioberritan atxilotu zutenez geroztik aitarik gabeko etxea izan baitzen gurea sei urtez. Aitak ezin gintzakeen eskolara eraman, aitarik gabeko jatorduak egiten genituen, aitarik gabeko gurasoen gelako gurasoen ohean egiten zuen lo amak, bakarrik. Aitarik gabeko amaren bakardadea.
2011
‎Era berean, ikasgai guztietan parte hartu nahi dutenek 105 euroren truke egin dute. Interesa dutenek 943132721 telefono zenbakira deitu dezakete eskolaren inguruko informazio osatuagoa jasotzeko edota Kostan elkartean izena emateko.
‎Hamaika urtetan bizi izan nintzan Eskola Laboralean. Beragaz bazkaltzen eta afaltzen neban ia beti, gehienetan beste batzuk be gugaz zirala, eta asko be asko ikasteko aukera berezia izan nebala autortu behar dot, nahiz eta ez dakit ezer neuregandu edo ikasi neban.
‎Teknologia eta formatu berriek lagundu al dezakete eskola materialetan egiten den gastua murrizten?
‎familia, eskola, aisialdia, lan mundua, merkataritza edo hedabideak, batzuk aipatzearren. Hizkuntza gutxituen egoera soziolinguistiko ahul horiek zuzenean eragin dezakete eskolaren esparruko hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan, konpontzeko errazak ez diren auziak sortzen baitituzte, esate baterako, hizkuntza gutxituaren ahozko erabilera informalen irakaskuntza. Euskararen adibidea hartuta, kezka handietako bat da asmatzea ea nola lor daitekeen euskararen erabilera ia eskolara mugatua dagoen txokoetan ikasleei eskolaz kanpo baliagarri izan dakizkiekeen erabilerak irakastea.
‎Hizkuntza gutxituen irakaskuntzaren eta ikaskuntzaren orrialde hauek biribiltzen saiatzeko, erantzun oso konplexua daukan galdera bati erantzuten saiatuko gara: zer ekarpen egin lezake eskolak hizkuntza gutxitu bat indarberritzeko orduan. Espero litekeen bezala, eta izenburuan iragarri bezala, ekarpen horrek baditu indargune eta aukera ugari, baina baita muga edo ezintasunak ere.
‎Behin behineko baremoari erreklamazioak egiteko epea: behin behineko zerrendetan akatsen bat antzemanez gero, komunitateek epe bat jartzen dute (hiru eta hamar egun artean, autonomia bakoitzaren arabera), gurasoek erreklamazio bat aurkez dezaten Eskola Kontseiluan (ikastetxe publikoetan) edo elkargoko titularrei (ikastetxe itunduetan), ikusitako arazoa konpontzeko. Oro har, erreklamazio hori justifikatzeko behar den dokumentazioa eransteko eskatuko zaie.
‎Irakaskuntza funtsezko faktorea da pobreziaren zirkulua hausteko Ghanan, Planak beka programa bat garatu du, baliabiderik gabeko eta kalifikazio onenak dituzten ikasleak bigarren hezkuntzara sar daitezen. Lehen Hezkuntzako ikasleei lagundu die nota onak ateratzen saia daitezen eta ikasten jarrai dezaten eskolan. Gaur egun, Ghanako programa bukatutzat eman du eta Togori bekak ematen hasi da.
2012
‎Zer espero dezakegu eskolatik. Zer eskatu behar diogu eskolari, hortaz?
‎Iñaki Garijok argi du, gurasoa inplikaturik ez badago, gutxi egin dezakeela eskolak berak bakarrik haurren heziketan. " Normalean istiluren baten harira elkartzen gara gurasoekin, esaten diegu umeak errespetu falta duela, edo borrokaren batean hartu duela parte… eta batzuek ulertzen dute, neurriak jartzen dituzte, baina beste batzuek ez dituzte arazoak ikusi nahi eta esaten dizute hori ez dela horrela, ez dela egia.
‎Ministroaren Gorte hartan, katastrofe soziolinguistikoa gainditzeko, elebiko politikaren porrotaren zergatiak ikertu ordez, esperimentu berri bat jarri zuten abian: " Sar dezagun eskoletan hirugarren hizkuntza orpo berri bat bi ardatz zaharrak olioztatzeko, gainera, modernoago izango gara horrela". Bada, hirugarren hizkuntza sartu zuten eskoletan, eta, testuak idazteko, hirugarren margoa:
‎–Bai, jakina; lasai. Dena den, pentsa ezazu eskolarena, aurrematrikula hiru hilabete barru?
‎Agiri honek ikastetxearen baliabideen administrazioa eta kudeaketa ekonomikoa jasotzen ditu. Horren haritik, lege esparruak aitortzen dion autonomia gara dezake eskolak, eskumenok gauzatuz:
‎Baina kulturari buruz zentzu zabalean ari garelarik, arazoa ez da bakarrik zer jakintza arlo barne hartzen diren eta zeintzuk ez, hau da, arazoa ez da, adibidez, musika barne hartu behar den edo ez soilik. Kulturak, zentzu zabalean ulertuta, beste eremu batzuk ere hartzen ditu, bizimoduarekin, bizi baldintzekin eta mundua ikusteko moduarekin zerikusia dutenak, besteak beste, eta zentzu horretan esan genezake eskolan arrakasta izateko asko laguntzen duela eskolan eskatzen diren baldintzak eskolatik kanpo betetzeak: ezagutzaren zenbait arlotatik hurbil egotea, diziplina jakin baterako joera izatea, etxekoen baldintzak eskolako dinamiketarako oinarri aproposa izatea...
‎Baina, bestetik, esan genezake eskolak ez duela guztientzat ondo funtzionatzen, ez maila berean behintzat.
‎7 urtetik aurrera, Madrilgo ikasleek «MiniLab» en parte hartzen dute. Horri esker, ordenagailua erabil dezakete eskolan emandakoa berrikusteko eta ezagutza berriak ikasteko, beren bideojokoak programatuz, besteak beste, ikasgelan ikasitako materialekin lotuta, matematika arazoak konpontzea eskatzen duen joko gisa. Beste proposamen batzuek abestien bidez batuketak eta kenketak erakustera bultzatzen dute, ikasleei ikasgai bati buruzko blog bat egiten laguntzera, ikasgai horren ikaskuntzan parte hartzeko, ikasleen eguneroko eginbeharrak argitaratzeko web orri bat sortzera, «informazioa izan dezaten, gaixotasunagatik edo bidaiagatik falta izan arren», edo xakea hezkuntza tresna gisa sartzera.
‎Erantzun horiei esker, emaitza akademikoak hobetu eta hezkuntza ingurunera hobeto egokitzen dira. Ikastetxeek eta autonomia erkidegoetako kontseilaritzek hainbat hizkuntzatan egiten dituzte gidak, espainierazko ikastaroak ematen dituzte eta berariazko zerbitzuak eskaintzen dituzte ikasle etorkinek laster lor dezaten eskolak beste ikaskideek bezala jarraitzea erraztuko dien maila. Oinarrizko hiru baliabide daude, jarraian azalduko direnak:
‎Batez ere txikiak direnean, lehenengo mailetan, gurasoek markatu behar dituzte jarraibide horiek. Baina, gainera, ikasleek laguntza eman diezaiekete eskolan ikasitakoa errepasatu eta ezagutzak finkatzeko errefortzu jarduerak dituzten seme alabei. Indartze jarduerak ez dira aparteko lan gisa interpretatu behar.
‎Bi arrazoirengatik. Alde batetik, Gabonak baino lehen ikasten ari ziren gaiak gogora ez ditzaten eskolatik hainbeste deskonekta. Eta, bestetik, oporren amaieran eskolako lan guztiak pilatzea eragoztea, horrek azken egun libreetan itoaldiak eta berrincheak eragingo bailituzke.
‎murritz diezazkiotela eskola orduak,
‎A, ez. Eskolan eman nezakeen eskolaren bat ote dagoen
2013
‎Kutsu polita ematen zion esperientziari. Inork gutxik esan zezakeen eskolara vaporettoz joaten zela. Eta bera, gutxi horietako bat bihurtzear zegoen.
‎Film School Ikasleen arteko eskola jazarpena saihestea Eskolako jazarpenak edo bullyingak kezka sortzen die guraso eta irakasleei, baina, batez ere, pairatzen duten ikasleentzat larritasun arrazoiak dira. Hainbat jazarpen mota daude, baina guztiek ikaslearen gogo aldarteari eragiten diote, eta eragina izan dezakete eskola errendimenduan eta bizitzako beste alderdi batzuetan. Hori saihesteko, eskola jazarpenik ez elkarteak ikasleen artean, TEI programan, Berdinen arteko Tutoretzan, laguntza programa bat garatzen du Dbhko 3 mailako ikasleek prestakuntza jasotzen dute eskolako jazarpen egoera baten aurrean jokatzen ikasteko.
‎Euskararen mikro eremu hegemoniko horren alde egin zuten ikastolen sorrera bultzatuz. Usaindu zuten euskalduntasuna erdian jarrita bakarrik sor ditzakeela eskolak euskaldun oso xamarrak.
‎Aurrera segi aurretik, ken diezaiogun eskolari gehiegizko arduraren zama.
2014
‎Hor islatu nahi ditugu komunitate guztiaren ametsak; hau da, gure eskola zelakoa izatea nahiko genukeen planteatuko dugu. Gurasoek, adibidez, proposa dezakete eskolak 16:15ean bukatu beharrean 17:00etan bukatzea; niri gustatuko litzaidake, irakasle gisa, udalarekiko komunikazioa arinagoa izatea eta puntualtasuna gauzatzea, eta material gehiago egotea eskolan. Eta umeen ametsa izan daiteke patio ordua luzatzea, heziketa fisikorako ordu gehiago egotea eta mahai jokoak edukitzea patio orduetan, esaterako.
‎Zaharren egoitzetara ere bisitak egin daitezke, eta auzoetako jaiak ere plaza egokiak dira hasi berrientzat. Bakarrik ala beste talde batzuekin elkarlanean, ikastaro eta hitzaldi interesgarriak antola ditzake Eskolak, eta emanaldi bereziak eskaini ere bai: Eneko Dorronsororen Xalbador dokumentala, Etxepare RAP...
‎Funtsean aspaldiko ixtorioa da. Gero Arruntzan berean Aldacourrou gela parropiarena baita, herria harremanetan da berarekin eta har lezake eskoletako haurren ekitaldientzat. Jada aipatu bezala, Musugorrikoborda proiektua osoki abandonatua da.
2015
‎Ttakun Kultur Elkartea: 2007 Hezitzaileek asko egin dezakete eskola orduz kanpoko jardueretan nerabeen artean euskararen erabilera sustatzeko. Ttakun Kultur Elkartea eta Bizkaiko Foru Aldundia. http://www.google.com/url, sa= t&rct= j&q= &esrc= s&source= web&c d=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ttakun.com%2FZ erbitzuak%2FHAED_ PDFak%2FHAED2007_ liburua.pdf&ei= Jso4Vfq1 Eo3gasqOgBg&usg= AFQjCNHOh163gIRyRW_ pr4PbjYl47133pQ&sig 2= OdGFgy8dTHO2l RUqJF9Wg
‎Gertuko komunitatea soziologian, batez ere, lehen mailako sozializazio eragileek (Rocher, 1983, 152 or.) osatzen dute: familiak, auzo giroak, lagunak eta gertu dugun komunitateak, uler dezakegu eskolak ere bai, neurri batean. Horregatik, eskola gertuko komunitatearen parte den neurrian lortu du hizkuntzaren erabilera bere eremu barruan bederen ziurtatzea.
‎Burgesa zer den aztertu egin genuke, baina aztertu beharrik ez dena da euskal eskola nazional, orain arteko eskola publikoetan oinharritzea utopia edo fede gaiztoa dela. Ikastolak garestiak direla, eta zenbait lizeo ere burges dela aitortzearen truke, aitor dezatela eskola nazionalak eta antzekoak, nahiz eta egunero ordubete euskara inpartitu faxistak direla.
‎Ni hamar urtera arte egon nintzan eskolan. Gero herriko abade batek hartu ninduan bere kontura, seminariora sartzeako esaminak prestetako.
‎Beste alde batetik, hartzaile berberentzako beste ekimen bat gazteen talde bereziak dira. 2012an abian jarri zen ekimen honen helburua da berdintasunaren arloan sentsibilizatuta egon eta emakumeen aurkako indarkeria egoerak eztabaidatzeko gaitasuna duten neska eta mutil nerabeekin talde estrategiko bat sortzea, gai horiek sakonago hausnar ditzaten eta euren parekoen artean sentsibilizazio ekintzak pentsatu eta garatu ditzaten eskolan bertan.
‎Profesionalek dituzte jarduerak animatzen; adibidez, aurten Hegalaldia elkarteak tokiko xori eta faunari buruz tailer bat eskaintzen du. Lehen xedea da ikasten ari duten euskara haurrek erabil eta entzun dezaten eskolan ikasitakoaz gain, kirolari, ixtorioeri, janariari, irudimenari edo jostetari lotutako egoera batean. Euskal kulturaren alderdi zenbaiten hurbiltzeko aukera da ere.
2016
‎Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin ditzake eskolak, halako neurri batean.
‎a) Etxetik euskaldun390 diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotu egin dezake euskal eskolak: ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu, hizkuntzaren eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin ditzake eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren hitz etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har.
‎Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
‎Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak.
‎Egoeraren diagnosi antzekoa egin du Leiziagezaharrek ere, eta hezkuntzari begira jarri da. «Behar da bide horretan segitu, eta baldintza onak eman euskarazko irakaskuntzari, haur guziek ahal dezaten eskolan edo ikastolan euskaraz ikasi. Eta horretarako behar dira baldintza hobeak.
‎Guztiz erridikulua iruditzen zait. Nik eman diezaieket eskola neskei eta mutilei.
‎XVIII. mendetik goiti hitzaren esanahia aldatu bada ere, eta antzerkian agertuko den historia izanen dena. Hemen nonbait Larzabalen erreferentzian, antzinako antzerkia izan daiteke erreferentzia, nahiz eta horren frogarik ez dugun, pentsa dezakegu eskolan landutakoen klasikoen aztarna izatea.
‎Zerbait gehiago egin dezakegu herri bezala. Zintzoki uste dut pentsatu behar dugula nola sustatu dezakegun eskola kirola. Nola izan administraziotik kirol taldeen laguntzaile eta euskarri.
‎Beste haurrideak sehi juaiten ziren, etxetiar baiginen. Ardien gibeletik ba ibiltzen nintzan eskolarat juaiteko phartez. Ehun bat ardi bazen, hirutanooi bat axuri, ez baitzen axuririk saltzen lehen.
‎Hala, ebakuazio abisua eman dezakegu eskolatik.
2017
‎" Eskola kirolean partaidetza mistoa ezartzeak ez du esan nahi berez emakume eta gizonen berdintasuna sustatzeko modu onena denik, batik bat, sozializazio prozesuan haur guztiek emakume eta gizon izateari buruz ingurutik jasotzen dituzten muturreko mezuengatik, kirol arloak berezko duen izaera maskulinoagatik, eta hezitzaileek hezkidetza lantzeko dituzten mugengatik", irakurri dezakegu Eskola kirolean neska mutilen partaidetza mistoa edo banatua: datuetan oinarritutako proposamena (pdf) txostenaren sarreran.
‎Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela, izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala, beren burua (beren erakundeak edo beren eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar) gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu. Hortaz, demokratizatzea ez da gobernuan agintari berriak sartzea eta kito, baizik eta herriak goberna ditzala eskolak, familiak, erietxeak, polizia, administrazioa, sindikatuak, gizarte zerbitzuak, enpresak eta gure komunitate politikoak osatzen dituzten elkarte eta instituzio denak.
‎–Zer egin de de dezaket eskolako lide de derraren kontra. Berak de de na d d du!
‎Aldi berean lagunengandik urruntzea, gustuko jarduerak uztea edo emozioak sentitzeko gaitasuna galtzea gerta daitezke. Horietako pertsona askok gehiegizko zaintza izan dezakete erraz asaldatzen direlarik, arreta jartzeko arazoak izan ditzakete eskolan edo lanean emaitzak okertuz, eta suminkortasuna edo agresibitate eztandak izan ditzakete.
‎Unitate nagusietan egungo automobila osatzen duten osagaiak aztertuko ditugu. Urriaren 29ko 1397/ 2007 Errege Dekretuan Ibilgailuaren mekanikako mantentze lan prebentiboak modulurako adierazitako ikas prozesuaren emaitzei eta ebaluazio irizpideei jarraikiz diseinatu da unitateen egitura; hortaz, irakasleek gidatzat har dezakete eskolak emateko garaian.
‎Proba edo eskola sostengatu gura dutenek borondatezko diru sarrera egin dezakete eskolaren kontu korrontean. Domekan, lasterketak 10:30ean hasiko dira, Altzagako kiroldegi aurrean.
‎Matxista eta transfobikoa den gizarte batean ez da nahikoa irakasleek ikasleekin jokaera matxista eta transfobikoak ez izatea. Gogora dezagun eskolak bi mailatan lan egin behar duela: ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan, baina aldi berean ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, mundu justuago baten alde jokatzeko.
‎Emaitza txar horien parean Siadeco inkestak beste hiru guziz baikorrak plazaratzen ditu. Iparraldetarren %52a konbentzitua da ezinbestekoa dela haurrek euskara ikas dezaten eskolan. %51k pentsatzen du administrazioan sartzen direnek euskara jakin behar luketela; eta %60ak euskara barne duen erakaskuntza hautatuko luke.
2018
‎urtean, berriz, Elikadura arloko Segurtasunari buruzko Legeak jarraibide batzuk ezarri zituen administrazioak gainbegiratu zitzan eskoletako menuak autonomia erkidegoen esku dago eskumen hori, eta baita dietista eta nutrizionista profesionalek ere.
‎Jarraitu dezakegu eskolekin.
2019
‎730 ABA AIB: A. M. Labayen eta A. Ibinagabeitiaren arteko gutunak,, 195202, & zezakeen eskola jesuitikoarekin, A. M. Labayen eta abarrekin ez bezala.733 Nolanahi den, Euzko Gogoarako hainbat idazlan bidaliko zizkiola agindu zion.734
‎14 Ingelesari dagokionez aski exposure mugatua eskain dezake eskolak (asteko 112 esnaorduetatik lauzpabost edota, hoberenean, hamar hamabi ordu); L2ko interaction delakoa, berriz, ondotxoz murritzagoa izan ohi da gela barruan.
‎Bana ditzagun eskola eta Eliza.
2020
‎Borroka gaitezen osasuna bermatu eta ahalbidetu dezaten eskolek. Baina benetan.
‎" Agian Hezkuntza Sistemari berak ematerik ez duena eskatu ohi diogu, eta porrota izan da emaitza. Ikuspegi honetatik, aldiz, irakurketaren bidez landu genezake eskolak ematerik ez duen hura. Honek guztiak arlo honetan ikerketa berezituari kasu egitera behartzeaz gain, haren ondorioak komunikatzea eta hedatzea eskatzen digu.
‎Alde batetik, Jaurlaritzari eskatu diote «berma dezala eskola jantokia hezkuntza eremu bat izango dela, eta ez elikadura eta zaintza zerbitzu hutsa». Bigarrenik, administrazioari galdegin diote ikastetxe publikoen erabakitzeko ahalmena handitu dezala, «nahi duten jangela mota aukera dezaten».
‎Bestalde, Change.org plataforman sinadura bilketa jarri zuen martxan Yeni Garcia izeneko hernaniar batek, eta Leintz Eskola Kirolak egitasmo horri atxikimendua erakutsi dio. " Sinadura bilketa horren helburua Jaurlaritzari presio soziala egitea da, agintariek ikus dezaten eskola kirolaren gaineko debekua atzera bota beharrekoa dela", dio LEKeko koordinatzaileak.
‎Erregistroak, aldaerak, hizkera gazteak... zer egin dezake eskolak, galderari erantzuteko lan ildo batzuk planteatu dizkigu Inma Muñoa Ikastolen Elkarteko Hizkuntza Egitasmoen koordinatzaileak.
‎Edozeinek hartu ditzake eskolak?
2021
‎Garrantzitsua da gazteei baliabideak ematea, ahalik eta aisialdirik osasuntsuena izan dezaten eskolatik kanpo dauden unean. Eskola kirola martxan denean, adibidez, dena ondo joaten da, baina behin adin batera iritsita, kirol munduan bide profesionala hartzen ez badute, ezer gabe gelditzen dira gazteak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezake 13 (0,09)
dezakete 11 (0,07)
dezakegu 10 (0,07)
dezaten 10 (0,07)
ditzake 6 (0,04)
dezan 5 (0,03)
ditzaten 5 (0,03)
dezagun 4 (0,03)
ditzakegu 4 (0,03)
nintzan 4 (0,03)
zezakeen 4 (0,03)
ezazu 3 (0,02)
genezake 3 (0,02)
lezake 3 (0,02)
dezakegun 2 (0,01)
dezaket 2 (0,01)
dezakezu 2 (0,01)
diezaiekete 2 (0,01)
ditzagun 2 (0,01)
ditzakeen 2 (0,01)
ditzakete 2 (0,01)
ditzala 2 (0,01)
ditzatela 2 (0,01)
nezake 2 (0,01)
zitzakeela 2 (0,01)
dezakeela 1 (0,01)
dezakeen 1 (0,01)
dezala 1 (0,01)
dezatela 1 (0,01)
diezaieke 1 (0,01)
diezaieket 1 (0,01)
diezaiogun 1 (0,01)
diezaioke 1 (0,01)
diezazkiokeen 1 (0,01)
diezazkiotela 1 (0,01)
ditzakeela 1 (0,01)
ditzaketen 1 (0,01)
gintzakeen 1 (0,01)
lezakeela 1 (0,01)
nazakete 1 (0,01)
nezakeen 1 (0,01)
zezan 1 (0,01)
zitzan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan eskola eman 4 (0,03)
ezan eskola kirol 3 (0,02)
ezan eskola aseguru 2 (0,01)
ezan eskola bat 2 (0,01)
ezan eskola batzuetan 2 (0,01)
ezan eskola egon 2 (0,01)
ezan eskola eraman 2 (0,01)
ezan eskola ere 2 (0,01)
ezan eskola euskaldun 2 (0,01)
ezan eskola haiek 2 (0,01)
ezan eskola hizkuntza 2 (0,01)
ezan eskola ikasi 2 (0,01)
ezan eskola jazarpen 2 (0,01)
ezan eskola ordu 2 (0,01)
ezan eskola txiki 2 (0,01)
ezan eskola apenas 1 (0,01)
ezan eskola arrakasta 1 (0,01)
ezan eskola arraza 1 (0,01)
ezan eskola barru 1 (0,01)
ezan eskola bera 1 (0,01)
ezan eskola bertan 1 (0,01)
ezan eskola beste 1 (0,01)
ezan eskola bi 1 (0,01)
ezan eskola emaitza 1 (0,01)
ezan eskola erabili 1 (0,01)
ezan eskola eragin 1 (0,01)
ezan eskola errendimendu 1 (0,01)
ezan eskola eskaintza 1 (0,01)
ezan eskola eskakizun 1 (0,01)
ezan eskola esparru 1 (0,01)
ezan eskola etxe 1 (0,01)
ezan eskola ez 1 (0,01)
ezan eskola gehiegizko 1 (0,01)
ezan eskola hainbeste 1 (0,01)
ezan eskola haur 1 (0,01)
ezan eskola hezkuntza 1 (0,01)
ezan eskola hirugarren 1 (0,01)
ezan eskola horiek 1 (0,01)
ezan eskola hura 1 (0,01)
ezan eskola informazio 1 (0,01)
ezan eskola inor 1 (0,01)
ezan eskola ireki 1 (0,01)
ezan eskola irten 1 (0,01)
ezan eskola jantoki 1 (0,01)
ezan eskola jarduera 1 (0,01)
ezan eskola joan 1 (0,01)
ezan eskola Kontseilua 1 (0,01)
ezan eskola kontu 1 (0,01)
ezan eskola laboral 1 (0,01)
ezan eskola lan 1 (0,01)
ezan eskola landu 1 (0,01)
ezan eskola literatura 1 (0,01)
ezan eskola material 1 (0,01)
ezan eskola menu 1 (0,01)
ezan eskola nazional 1 (0,01)
ezan eskola neska 1 (0,01)
ezan eskola otordu 1 (0,01)
ezan eskola publiko 1 (0,01)
ezan eskola segurtasun 1 (0,01)
ezan eskola tren 1 (0,01)
ezan eskola trumoi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia