2000
|
|
Orain arte ez genuen Euskal Herri osoan aztarnategi bat ere Paleolitokoa, aztarna batzuk bakarrik. Orain arte Euskal Herrian tresnei bakarrik galdetzen genien garai haiei buruzko informazioa biltzeko, orain aztarnategiari ere galdetuko diogu eta aztarnategi horrek eman
|
dezake
zer nolako landaredia zegoen orduan. Orain arte hezurrik ez da azaldu, terrenoak azidoak direnean hezurrak galdu egiten direlako, baina sua aurkitzen baldin bada orduan datazioa egin dezakegu termoluminiszentzia metodo horren bidez. Badakigu Irikaitzeko aztarnategiak 200.000 urtetik gora daukala, baina 300.000, 400.000 edo 500.000 urte duen jakingo dugu.
|
|
Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus
|
dezagun
zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu.
|
|
Pentsa
|
dezakezu
zer nolakoa zen ene arimaren orduko estatua, jaun André: osaba Joanikoten ausentzia ordegabea nuen, alde batetik, eta, bertzetik, amarekin eta jauregiarekin guztiz hautsi beharreko sentimendu hura, bertze lur baterat jaiotzeko grina eta nahikundea pizten zidana.
|
2001
|
|
nire ustez ikasle mota jakin batentzakogarrantzi handikoa izan daiteke irakaslearen eredua. Modu askotara adieraz
|
genezake
zer nolako kultura kontsumitzaileak garen: pertsonaia famatuen adibideakjartzen ditugunean, telebista saioren bat gomendatzen dugunean, irakur zaletasunakadierazten ditugunean, erosten dugun egunkaria, euskararekiko eta ikasleenkulturarekiko agertzen dugun jarrera baikor eta errespetagarria...
|
2002
|
|
Lagun guztiak agurtu eta nituen arropa zikin guztiak maletan sartu nituen. Pentsa
|
ezazu
zer nolako itxurarekin nentorren: alkandora bat, orduan uda zen, bakero batzuk, Bahametan erabiltzen nuen lastozko kapela eta betaurreko ilunak.
|
2003
|
|
–Don Anxelmorekin batera, don Julian genian, herriko apaiza. Baina hik don Estebe ezagutzen duk, eta pentsa
|
dezakek
zer nolakoa izan zitekeen don Julian –eta, gelditu eta aurrez aurre so egiten zidala, honela esan zidan Patxi maisuak–: Hala ere, jakin nahi al duk zer sermoi bota zigun don Estebek, Azpila iritsi zen lehen urtean, nik hamabost bat urte nituela?
|
2005
|
|
1 Bada, Moisesek aldarrikaturiko legeak ezin digunez guri zuzeneko betebeharrik eman, ikus
|
dezagun
zer nolako erabilera izan dezakeen horrek gerraren zuzenbidean eta antzerakoetan, garrantzi handikoa baita bera ezagutzea.
|
2006
|
|
Aurretiazko Borondateen Agiria. Horren bidez, edonork adieraz
|
dezake
zer nolako zaintzak nahi dituen gaixotasunak bere borondatea adieraztea galarazten dionean. EAEn, behinik behin, 2.000 lagunek baino ez dute agiria egin hiru urtean.
|
|
Ikus
|
dezagun
zer nolako erlazioa dagoen aurreko bi periodoen artean. Suposa dezagun Lurraren eta beste planetaren periodo sidereoak ezagunak ditugula (17.1 eranskinean adierazitakoak).
|
|
Angeloren barre zartak entzuten segitzen nuen, gero eta hurbilago, gero eta ozenago. Ez nuen ezer ikusi beharrik, ondo asko imajina
|
nezakeen
zer nolako zapart eta zarabandekin ariko zen laguntzen bere jardun baba fartsa.
|
|
Laukian 15 urteko zerrenda luzea eman dugu irakurleak ikus
|
dezan
zer nolakoa den eboluzioa. Hitz erdi batean esan daiteke azken aldion itzulpenaren indarra %30 inguruan dagoela egonkortua.
|
2008
|
|
Errenta Aitorpena euskaraz egitera deitzen ditu herritarrak. Azkarateren esanetan," administrazioak jakin
|
dezan
zer nolako eskaria dagoen. Euskaldun bezala, lehen hitza beti euskaraz".
|
|
Terminologia ez finkatzeak, gainera, arazo handiak ekar diezazkiguke. Pentsa
|
dezagun
zer nolako nahastea sor litekeen gure zoologi liburuetan euskaraz ziraun> izena, oro har Anguis> musker apodoa esan nahi duena46, aldi berean zenbait lekutan daukan, sugegorri, bipera, balioaz erabi liko balitz47 Eta Ibon Sarasola lagunari, ingelesezko shrimp> hitzaren balio anitza aipatuz, euskal izkira, > oro har, erdarazko quisquilla, > camarón, > quisqui > llón, > gamba> eta> langostino ren balioaz erabiltzea proposatu digunari, adiskidetsuki esango nioke joan dadila edozein arrandegitara horrelako euskara, jatorra?
|
|
Deskriba
|
ezazu
zer nolako garapena izan dezakeen atxikimendu egokia duen ume batek.
|
|
Deskriba
|
ezazu
zer nolako garapena izan dezakeen atxikimendu desegokia duen ume batek.
|
2009
|
|
Hasteko, behintzat, izena ipintzea otu zitzaidan, Hagintxo, sabel inguruan ematen dizkidan haginkadengatik. Begira
|
ezazu
zer nolako laguna dudan, hil ere elkarrekin hilko baikara, bat batera edo bera nire ostean, azkenengo unean ere ez omen zaio-eta kortesiaz jokatzea ahaztuko.
|
|
Hawthorneren aitonak. Harlem hiriko sorginak urkatzeko agindua eman zuen epaileak? urkamendi txiki bat oparitu zion bere bilobari, umeak txikitatik ikas
|
zezan
zer nolako eskarmentua ematen zitzaien gaizkileei, non zintzilikatuko zuten Nathaniel Hawthorne ere legeak errespetatzen ez bazituen.
|
2010
|
|
Taula honetan adibidetzat hartu ditugun 300 ikasleak aurkezten ditugu, hiru ikasturteak metatuz. Ikus
|
dezagun
zer nolako lanbideak agertzen diren zerrendatu ditugun 8 languneetan.
|
|
Oroitzen naiz handik denbora batera Aznarri galdetu niola: Irudika
|
dezakezu
zer nolako gogoeta gertatuko zen mundu horretan. Nolako bake prozesua eraiki nahi zenuen?
|
|
Hala, probak egiten joango dira, eta, azkenean, jakingo dute zein baldintza diren aproposenak. Hilean behin aterako dira, enologoek ikus
|
dezaten
zer nolako emaitzak ari garen lortzen. Ikusten bada sekulako ardoa lortu dugula, urpean jarrita edukiko ditugun sentsoreei esker, zer baldintzatan egon den jakingo dugu.
|
2011
|
|
Horretarako, elkarrizketa gidoi bat prestatu (elkarrizketatuak jarraitu duen ibilbidea ezagutzeko) eta ibilbide desberdinak jarraitu dituzten pertsonak identifikatu eta elkarrizketa egin. Bestalde, ibilbide kulturala egin dutenen kasuan, aztertu
|
ezazue
zer nolako motibazioa izan den euskara ikastera bultzatu dituena.
|
2012
|
|
Hasteko, har dezagun kontuan diseinua, eta ikus
|
dezagun
zer nolako ezaugarriak dituen entzungailu mota bakoitzak:
|
|
Bestalde, Spotifyren alderdi sozialari esker, abesti, joera eta estilo berriak ezagut daitezke eta hainbat gauza ikasi (Facebook ekin bat egin du, eta erabiltzailearen solaskideek ikusi egin
|
dezakete
zer nolako musika entzuten duen hark).
|
|
Ai hitz egiten hasiko banintz! Baina egunen batean azaldu dira argitara berak apaltasunez beterik isilean burutzen dituen egitandi guztiak eta, berandu baino lehen, idatzi ere egin dira etorkizuneko belaunaldiek jakin
|
dezaten
zer nolako gizon eredugarriak izan ziren beren aurretik: gorenekoen artean gorenekoa, zalantza izpirik gabe, don Juan Pedro; ez dago munduaren azal ahularen gainean hori ukatu ez ezik ezbaian jarriko duen esker oneko kristaurik.
|
|
Guretzako Euskal Herria, Euskal Herri, eta ez gara espainolak, ez eta frantsesak ere. Pentsa
|
ezazu
zer nolako eztabaidak izan genitzakeen horren inguruko mahai negoziatzaile batetan! Mokokan denbora galtzeko baizik ez luke balio.
|
2013
|
|
Baina talde horietako zenbat hurbiltzen dira beste taldeen kontzertuak ikustera? Babesaren aferan galdu egiten dira banda asko, eta horrek agerian utz
|
dezake
zer nolako harremana izan dezaketen elkarrekin.
|
|
Weigh What Matters ek, berriz, eguneroko irekiagoa dauka, eta erabiltzaileak zehaztu egin
|
dezake
zer nolako helburuak finkatu dituen medikuarekin.
|
|
Hori dela eta, Antikoagulatuen Elkarteak biltzen dituen Espainiako Federazioak (FEASAN) identifikatzeko txartel bat sortu du," Antikoagulatuta nago" dioena ingelesez, txineraz eta gaztelaniaz, osasun langileek jakin
|
dezaten
zer nolako egoeran dauden gaixo horiek konortea galdu eta hitz egiteko modurik ez badute.
|
|
Modu batean edo bestean adierazi, galdera horrekin zera nahi izaten dute: hautagaiak adieraz
|
dezala
zer nolako ezaugarriak iruditzen zaizkion funtsezkoak lanpostu horretarako, eta bera horien jabe dela erakuts dezala.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa
|
ezazue
zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Nola ulertu ebaluaketa estetikoen inguruan dagoen jarduera guztia? Pentsa
|
dezagun
zer nolako eztabaidak dauden gaur egun ardoaren edo txakolinaren kalitateari buruz. Azter ditzagun adituen diskurtsoak.
|
2014
|
|
b) Letoizko plakari behatuz, ondoriozta
|
ezazue
zer nolako harremana izango zuten benindarrek eta europarrek, galdera hauei erantzunez:
|
2015
|
|
–Begira
|
ezazue
zer nolako ilea daraman alproja halakoak. Badakigu norekin ibiltzen den nahasturik bazter ezkutuetan, lan zikinetan:
|
|
a) Azal
|
ezazue
zer nolako loturak dauden
|
|
Bere sarrera hitzaldian, behin baino gehiagotan heldu zion Andolinek ideia horri: , ezin igar
|
diezaiokezue
zer nolako ohorea den niretzat, hemen neure herrian[?] Euskaltzaindirako sarrera hitzaldi hau egitea?. Bide beretik,. Aita Villasanteri gorazarre?
|
|
Nola? Herritarrei eman behar zaie protagonismo osoa, haiek erabaki
|
dezaten
zer nolako festak nahi dituzten. Horretarako dago, adibidez, Sanferminetako Mahaia.
|
2016
|
|
Abertzale zein ez abertzale, denak inplikatzea nahi dute. Denei ulertarazi nahi diete herritar orok erabaki
|
dezakeela
zer nolako Euskal Herria nahi duen. Arlo horretan ere gauzak mugitzen ari direla sumatu dute.
|
|
ala bestelako gauza batzuk garrantzitsuagoak direla?'. Orain 10 urte dituzten gazteak, hamabost urte barru politikan sartzen direnean, argi izan
|
dezaten
zer nolako erabakiak hartu behar dituzten".
|
|
Industrializazio garaian Asturiasera etorri ziren etorkinez ari gara, eta haien artean, ziurrenik, galiziarrek eta portugaldarrek garrantzi estatistiko handiagoa izan zuten. Talde hori gaztelaniazko hiztun elebakarren taldean sartzeari esker, imajina
|
dezakegu
zer nolako talka sortu zen etorkinen artean XX. mendearen erdialdeko asturieraren hizkuntza paisaian, batez ere kontuan hartzen badugu beste gaztelaniazko
|
|
Europako Batasunak behartu egiten du kide diren estatuek kontrol plan nazional bat sor dezaten, eta hor zehaztu
|
dezaten
zer nolako kontrol ofizialak egingo dituzten pentsuen eta elikagaien arloko legedia betetzen dela bermatzeko eta berdin animalien osasunari eta ongizateari buruzko araudia ere.
|
|
Liburuak irakurtzen dituenak, onak edo txarrak izaki, beti omen dauka zeresanik, on edo txarrik, elkarrizketa hobeak ematen omen ditu, edo hala irakurri berri nuen, nahiz eta nik asko ez sinetsi. Horra edukazioa berriro, beti bueltaka neragoion asuntua, ezezagun batekin itxarongela batean edo trenean eguraldiari buruz hitz egitea oso ideia ona eta aproposa dela irakurri nuen behin, nahiz eta ergela iruditu, azken batean horren asuntu xume eta sinple bati buruz pertsona batek nola hitz egiten duen edo zer hitz darabiltzan, horren arabera ezagutu
|
genezake
zer nolako hezkuntza eta kultura duen, eta hemendik abiatuta asma genezake gerorako elkarrizketak norantz eraman.
|
|
Datu esanguratsua da, zeren, autoreak, hasiera batean, laurogeita hamabost elkarrizketa egin zituen, eta soilik elkarrizketen %26tan agertzen ziren koloreko erasotzaileak. Hautaketa prozesu zalantzazko horrek ez badizue arrazakeria susmorik pizten, irakur
|
ezazue
zer nolako aholkua ematen dien autoreak emakume zuriei:
|
|
a) Azal
|
ezazue
zer nolako loturak dauden sodio kloruro (NaCl) substantzian. Horretarako, egin elementuen
|
|
a) Azal
|
ezazue
zer nolako loturak dauden sodio kloruro (NaCl) substantzian. Horretarako, egin elementuen irudikapen sinbolikoa eta erabili konfigurazio elektronikoa.
|
2017
|
|
Imajina
|
dezakegu
zer nolako eragina izango zuen emakumeengan auzokoak, lagunak eta senitartekoak sutan erretzen ikusteak, eta, kontrazepziorako ekimenen bat hartzen bazuten, deabruzko perbertsiotzat har zitekeela konturatzeak.26 Sorgin gisa ehizatutako emakumeek eta haien komunitateetako gainerako emakumeek beren aurkako eraso lazgarri haien aurrean zer pentsa, senti edo ondoriozta zezaketen ulertzen ahalegintzea... begiratzeak, Anne L. Barstowk Witchcraze (1994) [Sorgin eroaldia] lanean egin duen bezala?
|
2018
|
|
Traizioa gehitzen dio desleialkeriari. Nekez pentsa
|
dezaket
zer nolako desordena eta krimenak ez ote dituen ekartzen horrek?. Are modu funtsezkoagoan, aitatasuna aitortzeari berari buruzko galderak ere egin dira.
|
|
–Juanjo Pujanari eskatu nion. Legebiltzarreko presidentea zen orduan bera? Erregeari ikustaldi bat eskatzeko, eta grabazioaren kopia eraman ziezaiola; egia baldin bazen, jakin zezala ez ginela inuzenteak, eta gezurra bazen, jakin
|
zezala
zer nolako mintzaideak hartzen zituen Estatuko arazoak konpontzeko. Pujanak eskuan eman zion zinta Erregeari, bertan zer aurkituko zuen aurreratuz, eta Erregeak ez omen zuen esan ezertxo ere, ez baietzik, ez ezetzik.
|
2019
|
|
Floraren nortasunaren profil psikologiko osoa marraztea ezinezkoa da, haren hitz gutxi batzuk bakarrik transkribatu direlako eta bere gainerako adierazpen guztiak Senarraren diskurtsoan txertaturik ageri direlako, filtratuak, alegia. Tratu txarren indikadoreen gidaz azterketa egin ondoren, imajina
|
dezakegu
zer nolako egoeran bizi izan den eta pentsarazten digu zenbat emakumezkok jasan izan dituzten eta jasaten dituzten honelako egoerak. Saizarbitoriak bigarren plano batean jarri du Flora, bere Senarrari eman baitio narratzaile izateko aukera.
|
|
... mundua azkarrago mugituko balitz pentsa
|
ezazu
zer nolako nahaspila sortuko litzatekeen egunaren eta gauaren artean. Zuk badakizu lurrak hogeita lau ordutan ematen duela jira bat...
|
|
Oker larria, baina ez bakarra, denetako eta betiko Lisboako Setioaren Historia horren azken orria orbanduko duena, gainerakoan tuba burrunbariz, danborren hotsez oparo hornitua, hainbeste liluramendu erretorikoz hornitua, soldadu osteak paradan formatuak, horrelaxe irudikatzen ditugu, infanteak eta zaldunak oina lurrean, ikur nazkagarriaren jaitsierari eta ikur kristauaren zein lusitanoaren eraikitzeari begira, ahots bakarraz oihu egiten dutela Gora Portugal, ezpatarekin ezkutuen kontra danbatekoak emanez, algara militar kementsuaz, eta ondoren erregearen aurreko desfilea, erregea bere oinekin zanpatzen ari da, mendekatzaile, mairuen odolaz gain, musulmanen ilgora, eta hau da bigarren okerra, burugabekeriarik gorena, bandera hori ez baitzen sekula Lisboako hormen gainean jaso, zeren, historialariak jakin lukeen bezala, banderan ilgora jartzearena otomanoen inperioaren asmazioa izan baitzen, bi edo hiru mende geroago. Haatik, Raimundo Silvak boligrafoaren punta quina horien gainean pausatu zuen, baina berehala pentsatu zuen handik kentzen bazituen, eta haiekin batera ilgora ere bai, orri osoan lurrikara bat nabarituko zela, dena amilduko zela, uneko handitasunak merezi zuen erremate duinik gabeko historia izango zela, eta ikasgai hau oso egokia da jendeak ikas
|
dezan
zer nolako garrantzia duen lehen begi kolpeaz kolore bakarreko edo anitzeko oihal zatia baizik ez denak, hainbat modutara koloreztatuak diren irudi ebakiak ere badituena, irudi hauek izan daitezkeelarik gazteluak eta izarrak, edo lehoiak, edo adarbakarrak, edo arranoak, edo eguzkiak, edo igitaiak, edo mailuak, edo zauriak, edo arrosak, edo sableak, edo aihotzak, edo konpasak, edo gurpilak, edo ze...
|
|
Baina telefonistak, telefonogunea ibiltzeaz aparte atea irekitzeko eta datorrenari harrera egiteko lana bere gain dituenak, keinu bat egiten dio hatzez, telefonoz mintzatzen bukatzen duen bitartean, eta gero, jendetasunez eta batere harridurarik gabe, hauxe esaten dio, Kaixo, Silva jauna, aspaldian ezagutzen du eta ikusten duen bakoitzean joan badoan denborak eragindako diferentziak baizik ez dizkio ikusten, handik pixka batera inork galdetuko balio zer moduz aurkitu duen zuzentzailea, hauxe erantzungo luke, uste erabatekorik gabe, Ez dakit, apur bat urduri, agian, horixe esango du, gehiagorik ez, telefonista ez bide da oharmen luzekoa, edo Raimundo Silva berezko egoerara itzuli da, edo kanpotik ezin zitekeen ikusi barrutik zer gertatzen zen, ez eta ohartuta ere, Maria Sara doktorearekin hitz egin nahi dut, esan zuen, eta telefonistak, bera ere Sara izena duenak, Mariarik gabe, eta kasualitate erdi horregatik oso harro dagoenak, erantzuten dio Maria Sara doktorea beste doktorearen bulegoan dagoela, beste doktorea zuzendari literarioa da, izena esan beharrik ere ez dauka, beti izan da zuzendari literarioa, gainerakoak, guztien zuzendariarengandik Costarenganaino, oinezkoak dira, Raimundo Silvak, ohi baino zakarrago, esaten dio telefonistari galdetzeko ea hartuko duen edo poesia liburuko probak hango mahai gainean bertan uztea nahi duen, besteak badakiela zertaz ari den. Sarak entzuten du Maria Sara doktoreak esaten diona, buruaz baiezkoa egiten du, elkarrizketa laburra da, baina ateaz beste aldean eduki duen berezi ikusteko ahalmenaren itzal zurbila den ikusmen hondar bat gelditzen zaiola, Raimundok behatzen du, hariz hari, telefonistaren ile horia, ahotz ehoaren kolorekoa, telefonistak burua apaldurik du, ezin igar
|
dezake
zer nolako basakeria dagoen begirada hartan, basakeria esatea gehiegikeria da, noski, gizonak ez baitu emakume harentzako txarrik nahi, begien kontua baizik ez da, gizonak zer egin behar duen esan diezaioten baizik ez du nahi, urrutitik etorri da, eta presaka, eta hantxe utzi ditu probak, sarrerako mahaian, erantzunik gabeko gutuna ekarri duen edozein mandatari bailitzan, Maria Sara doktoreak ber...
|
|
Denbora tarte bat igaro denean (ordubete, bi ordu), deitu mutil heterosexual bati edo biri (guapoak izatea ez da hain funtsezkoa, dena dela, egoera histrionikoagoa bihurtzen da guapoak badira) eta eskatu taldearekin elkar daitezela. Begira
|
ezazue
zer nolako aldaketak gertatzen diren neska horiengan: errepara ezazue adi beren gorputz hizkuntzan, ahotsaren doinuan, norekin hitz egiten duten gehiago, nori entzuten dioten gehiago.
|
|
4 ) Dena den, hau aipatu eta, jarraian, galdera bat etorri zaigu burura: gizon emakume talde batek, bere hizkuntza Otik garatua... puntu hartara iritsi eta gure bazterketak egiten jarraituz gero, nola asma
|
genezake
zer nolako hizkuntza izan zen bere gurasoengandik jaso zutena. Protoeuskara ote da duguna?
|
2021
|
|
Literatur itzuliaren eremuak berak hartzen duen espazioari eta gizartean eragiten duen harrerari erreparatu ostean, aurreko ataletan egin bezala, ikus
|
dezagun
zer nolako errepresentazioa duen literatur itzulpenak etapa honetan literatur historiografien esparruan, zehazki, etapa honetan argitaratutako Aldekoaren( [2004] 2008) eta Olaziregiren (2012) lanetan. Ikusiko dugunez, oro har, genero beregaina baina periferikoa balitz bezala agertzen da, bereiz emandako kapituluetan (XX. mendetik aurrerako literaturan, sorkuntza eta itzulpena bereiz emateko joera nabari da).
|
|
Iker Galartza zirkuko kideak gurasoen eta seme alaben interesa sumatu du: «Antzematen da emanaldien amaieran haiekin hitz egiten duzunean, eta haurrak hasten direnean tximinoarena egiten Ikerrek ikus
|
dezan
zer nolako abilezia duten». Galartzak dio «lan gogorra» dela zirkukoa, hori ere irakatsi egin behar dela, baina egin daitekeela zirkuan bide «polit» bat:
|
|
Arduraz eta erantzukizunez jokatzea dagokigu eskualdeko alkateoi, hori horrela oraindik alkateon mugimenduan parte hartzen ari ez diren Tolosako, Belauntzako, Abaltzisketako, Berrobiko, Larraulgo eta Andoaingo alkateei, Alkateen Foroan parte hartzera gonbidatu nahi ditugu, elkarrekin eta denon artean adostu
|
dezagun
zer nolako osasun eredua eta azpiegiturak behar ditugun Tolosaldean.
|
2023
|
|
euskara hutsez solastatzeko aukerak bakanak edo murritzak izaten ditugu", zioen aurtengo edizioaren aurkezpen ekitaldian Ladix Arrosagarai antolatzaile eta Baltsaneko kideak. Baina zehaztapen gehiago ongi etor dakioke Hegoaldeko txokoren batean euskaraz erosoago bizi den herritarrari, imajina
|
dezan
zer nolakoa den Ziburuko egoera kulturaren esparruan: eskualdean ez dago euskarazko liburuak egiten dituen dendarik, Baionara edo Irunera joan behar du bertako jendeak.
|
|
Bestetik, taldeko kideak ez dira ezagunak, ez dakigu nor diren, eta gaur egun esango balute, beldur ziren horrek ondoriorik ekarriko lukeen beraientzat edo beste inorentzat. Adibidez, agian poliziak erabil
|
lezake
zer nolako sareak edo kontaktua zituzten berreraikitzeko. Eta beste batek esaten zuen ez zuela nahi agertzerik, zeren beharbada militantziara itzuli nahi izango zuen uneren batean.
|
|
Barros jauna, zure jaioterrian gertatutakoak kontatzen jarraitu aurretik eskertuko nizuke, axola ez badizu, une batez atzera jotzea xehe xehe azal
|
diezaguzun
zer nolako bizimodua izan duzun urte hauetan guztietan Bidasoaldean, hau da, noiz eta nola ezagutu zenuen Garbiñe emaztea, zer harreman izan duzun hala harekin nola gainerako kontsultakideekin eta oro har abegia eman dizun lurralde honetako jendearekin. Jakina, kontsultakideren batek hitza hartu nahiko balu, eskatu diezadala beldurrik gabe.
|