Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2011
‎sakonagoko desadostasun kontzeptualen edo hurbilbide metodologiko dibergenteen oihartzuna (zenbaitetan, horrezaz gainera, diferentzia ideologikoen estalkia) izan ohi da sarri bereizketa terminologiko horren azpian. Sakoneko desadostasun kontzeptuala eta metodologikoa ez digu adostasun lanketa terminologikoak per se ezabatuko4 hartarako bidean jar gaitzake ordea: elkarren arteko argitze lanari orain ez bezalako oinarria eta abiaburua eskainiko genioke, gutxienez.
2015
‎Baina komeni da emandako bilakaera demografikoan sakontzea, horretarako informazio asko baitago. Arandak (1998) egindako lan batek hurbil gaitzake bilakaera hori hobeto ezagutzera, ordutik hamasei urte igaro badira ere. Esaterako, EAEn bizi diren bikoteen% 43 bertan jaiotako gizon eta emakumeek (bikote homosexualak ez ziren aintzat hartu ikerketa honetan) osatzen dituzte;% 25 hemengo batek eta" kanpoko" batek; eta hemen jaiotakoak ez direnengatik osatutako bikoteak, berriz,% 32 dira.
2016
‎Euskaldunon egungo talde izaera kontuan izan behar du eskolak, horretarako392 Belaunaldi gazteen sozializazio lanean osabetezko partaide izango bada eskola, euskal dimentsioaren berri eman behar die belaunaldi gazteei. Askok besterik uste duen arren unibertsalago egin gaitzake lan horrek, ez nor bere zilborraren miresle itsuago. Gure herri izaerak, lehengoak eta gaur biharretakoak, bere lekua (behar) du eskolan.
2019
‎...n ukatuzko irabaziak eskuratu dituen. harturik, eta denborazko eta geografiazko aldagaiak gogoan izanik, argi dago batetik Lastur edo ea ez direla tutera edo portugalete, ez orain eta ez une historiko zaharragoetan; bistan da, bestetik, 1940ko hizkuntza politika eta 1985ekoa ez direla gauza bera izan. hizkuntzaren osasuna neurtzeko orduan bi indar horiek nahasteak ondorio okerrak ateratzera eraman gaitzake . oso esanahi diferentea du euskararen gaitasuna igotzeak euskal herrian, oinordetutako euskarari esker, edota igoera berreskuratutako euskarari esker gertatzea. euskararen etorkizuna argiagoa eta baikorragoa da bera nagusi den eremu geografiko eta soziofuntzionaletan euskara transmititzen, ikasten eta erabiltzen denean, batez ere arnasguneetan indartzen denean. portugaleteko gazte batek eskolan e... Beste kasu batzuetan aldiz, datu demografikoak aztertzerakoan indar batek ezkutatu egiten du bestea; horrek dakar, hain zuzen, ondorio okerrak ateratzeko arriskua. demagun, batetik, azken hamar urtean Barakaldon, portugaleten eta Sestaon 30.000 gaztek euskara ikasi duela hein batez, ikasgelatik kanpora osooso bakan erabiliz halere. demagun, bestetik, orain puntura arte arnasgune izandako, edota orain bertan arnasgune den, zenbait ingurumenetan (Bermeon, ean, Lekeition, ondarroan eta markinan adibidez) 1.000 gaztek euskaraz egiteari uzten diola, eguneroko mintzajardun arruntean (etxean eta auzoan, kalean eta herri giro zabalean ez zaielako transmititzen ari edo ez dutelako erabiltzen), aldi berean. kuantitatiboki, aski egoera baikorra izango genuke begien aurrean:
‎Mikel Zalbide – Arnasguneen hauspoa: saio amaierako zenbait ohar zentralak eta lagungarrizko xedeak bereizten ikasi beharra daukagu. euskalgintza osoaren xede helburu nagusiak berriro ere mahai gainean jartzera ekar gaitzake ikusmolde global horrek," first things first" bidetik. Saio molde biak behar ditugu, ez bat, eta bien arteko loturaordena, ekintza kronologia eta lehentasun eskema behar bezala argitu gabe dauzkagu. hartarako ere lagungarri ederra izan liteke arnasguneen azterketa. arazoaren hemengo eta oraingo lekuaz eta neurriaz jabetzea funtsezkoa da, arazo guztien urrutiko eta betiereko kausa fundamentaletan katigatu gabe behin eta berriro. kausa fundamentalak hor daude, egiazkoak dira eta ez genituzke inoiz ahaztu behar. alferrik dugu, ordea, urrundik ere gure esku ez dauden estatu, kontinente eta mundu mailako gizarte aldakuntzaren (tartean transetnizazio gupidagabearen eta luzezabaleko mintzaldatze azeleratuaren) iturburu, bidelagun eta ondoriojasaile diren transformazio demografiko, ekonotekniko, politiko operatibo eta soziokultural guztiak" behingoz konpondu" artean zer eginik ez dagoela argudiatzearekin. hurbilagotik heldu behar diogu lanari. hemen eta orain egin litekeenetik abiatu behar dugu, urrutiagoko gertakariez ahaztu gabe. maisu eta bidelagun zentzuzkoak izan ditugu, horretan ere, iritzi emaileak. elkarren arrimuan zerbait ikasi dugulakoan gaude:
‎Lasa, madinabeitia eta Sanguinésen (2014: 123) artikuluak lagun gaitzake aldagai mota hauek ulertzen:
2022
‎Terminologia anabasa horrek, soziolinguistika zer den galderari erantzutean adituen artean adostasunik ez dagoela pentsatzera eraman gaitzake , baina zenbait adituren hitzei erreparatuz gero, ideia komun baten inguruan dabiltzala ikus daiteke: soziolinguistika tresna gisa ulertzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia