2002
|
|
256). Are gehiago, EHUko komunitateko kideek hautatu egin
|
dezakete
zein hizkuntzatan komunikatuko diren administrazioarekin eta eskubidea dute, «edozein hizkuntza ofizialez irakaskuntza jasoeta eskaintze [ko]». Jadanik ematen ari zen euskarazko irakaskuntza garatu etahorretarako beharrezko zen plangintza eratuko zuen Unibertsitateak.
|
2005
|
|
Euskara Euskal Herriaren ondare soziala da eta bizirik izatea ona da guztiontzat; bi hizkuntzak jakinda bakarrik aukera
|
dezakegu
zein hizkuntza erabili.
|
2010
|
|
...n du bere biziraupena. euskaraz bizi nahi dugunok, ez badugu nahi bereizita edo isolatuta, beste hizkuntza bat erabiltzen duten hiztunekin elkarbizitza bat eraiki beharra dugu. euskaraz bizi nahi dugunok, bai gaztelania nahiz beste hizkuntzak ezagutuz bizi behar dugu. beste hizkuntzekin partekatuz, gure hizkuntzaren izaera. gure euskaldun izateko nahiak, ez du inor behartu behar; bakoitzak erabaki
|
dezala
zein hizkuntzatan bizi nahi duen. baina, jarrera berdina eskatzen diegu, hizkuntza nagusiko hiztunei, geurearekiko. Jarrera hau, guztiok mantendu ezkero, izaera ezberdinak errespetatzen dira eta ez da inor ukatzen. hizkuntza ezberdinen elkarbizitzak, batzuei eta besteei konpromesu, ardura edo betebehar batzuek sortzen dizkigu. euskal hiztun batek ere badu konpromesua erdararekiko, konpromesu berdina eskatzen zaio erdal hiztun bati euskararekiko ere. nere eskubideak bestearentzat betebeharra sortzen du eta alderantziz. batak bestearen hizkuntza ezagutu beharra sortzen digu honek, kasu horretan lortuko baita, bakoitzak bere borondatez erabakitako izan nahia errespetatzea. elebitasunaren ordez, elebakartasunaren aukera egiten duena da bere hizkuntza berdina hitz egiten duten hiztunez osatutako barrutia edo ingurunea sortu edo mantendu nahi duena. baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. eta azkenik, gaur egungo gizarte modernoan bizi nahi dugu euskaraz; ez dugu nahi antzinatasunean edo bizimodu tradizionalean egin gure bizitza. gure hizkuntzak gaurko gizarte modernoan bizi nahi badu, beste hizkuntzekin batera egingo du, beraien artean integratuz. horretarako garrantzitsua ikusten dugu, gure hizkuntza, euskara, informazio eta komunikazioetarako teknologia berrien eremuan ere hedatzea. baita ere, gure herrian presentzia duten bi hizkuntzez gain nazioarteko beste hizkuntza bat edo beste ere, ezagutu beharra dugu. elebitasuna ez ezik, eleaniztasuna lortu nahi dugu beraz, munduko kultura ezberdinekiko elkarrizketa eta elkar ulermenean lagungarri izanez.
|
|
...omisoa erdararekiko. konpromiso berdina eskatzen zaio erdal hiztun bati euskararekiko ere. nire eskubideak bestearentzat betebeharra sortzen du eta alderantziz. batak bestearen hizkuntza ezagutu beharra sortzen digu honek, kasu horretan lortuko baita, bakoitzak bere borondatez erabakitako izan nahia errespetatzea. guk dugun euskaldun izateko nahiarekin, ez dugu inor behartu nahi; bakoitzak erabaki
|
dezala
zein hizkuntzatan bizi nahi duen. baina jarrera berdina eskatzen diegu hizkuntza nagusiko hiztunei. Jarrera hau guztiok geure egin ezkero, izaera ezberdinak errespetatzen dira eta ez da inor ukatzen. elebitasunaren ordez, elebakartasunaren aukera egiten duena da bere hizkuntza berdina hitz egiten duten hiztunez osatutako ingurunea mantendu nahi duena. baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi
|
2015
|
|
Adibidez: ' Adieraz
|
ezazu
zein hizkuntza erabiltzen den gehien erabiltzen duzun irratsaioan, telesaioan, webgunean?" Hamalau urtekoen erantzuna zen euskaraz %4 irratian eta telebistan, %16 webgunean. Jakinez EAEn ikasle guziek euskara ikasten dutela eta hauetan %64 murgiltze ereduan dabiltzala, Etxepare lizeoko emaitzak askoz hobeak dira irratien eta telebisten alorrean bederen, hurrenez hurren euskararen tokia %63 eta %12koa baita hedabide hauetan.
|
2020
|
|
Bukatzeko, etenak egiteak duen garrantzia aipatu dizuet sarreran. Gonbidatzen zaituztet zuek ere geldialdi hau erabil
|
dezazuen
zein hizkuntza portaera izan nahi duzuen etorkizunean hausnartzeko.
|
2022
|
|
Badirenez nor, erabaki dezatela zer eta nola gustatzen zaizkien edo nahi dituzten gauzak. Horien artean, esan dezatela askatasunez zein hizkuntzatan jaso nahi duten osasun arreta, eta zergatik ez, galde
|
diezaiegun
zein hizkuntzatan hil nahi duten.
|
|
Badirenez nor, erabaki dezatela zer eta nola gustatzen zaizkien edo nahi dituzten gauzak. Horien artean, esan dezatela askatasunez zein hizkuntzatan jaso nahi duten osasun arreta, eta zergatik ez, galde
|
diezaiegun
zein hizkuntzatan hil nahi duten. Herbehereetan emakume migrante turkiarrekin egindako ikerketa batean, zahartze prozesuan hizkuntza mugek osasun zerbitzuen irisgarritasunean eta erabileran oztopo handiak eragiten dituztela azaldu zuten.
|