2003
|
|
Otsaileko operazioak amorrua piztu zuen lehenbiziko egunetan eta hori nabarmen sumatzen zen Donostiako kaleetan. Artean, atxilotuen senide, lankide, lagun eta protestan parte hartzen zutenek nekez imajina
|
zezaketen
euskal kulturan horren ezagutuak eta errespetatuak ziren pertsona haiek bizitzen ari ziren infernua. Oraingoan, ordea, hainbestetan entzun eta irakurritako tratu txar eta torturak lehen minututik irudi bilakatu ziren gehienen buruetan.
|
2004
|
|
Bata eta bestea lege historiko zorrotzen esanetara ikusten genituen, artean nolabaiteko sozialismoaren haizeak munduan barrena zebiltzanean. Ildo bertsuan, erants
|
dezadan
euskal kulturaren etorkizuna orduko hartan geneukan antzeko problematikaz kutsaturik datorkigula: kapitalismoaren merkatu arauei men egin eta kultura industriaren bidean barneratu, edota, dinamika ekonomiko zurrun horren aurrean amore eman gabe, kulturaren alderdi aurrerakoia aterpean jarri.
|
|
kulturaren balio sozialak eta etikoak gogoan izanik, eta gogoan ez ezik egitezko jardunetan hezurmamitzeko ahaleginak eginez, kultura korronte nagusien plazan egon behar du euskal kulturak bere adarretan banaturik, hor egoteak dituen eskakizunak zein diren jakinda ere. Ez
|
dezagun
euskal kulturaren plazan moralaren irizpidea bakarrik baliatu, boterearen ahalmenik gabe ez daukagu-eta zer eskuraturik.
|
2007
|
|
Botere publikoak ekeri laguntza eskatu dio euskal kulturak hartze dituen baliabideak programatzeko. Arduradun bat kontratatu da funtzio horretarako eta talde profesionala formatzen ari da aholkularitza eta ingeniaritza segurtatzeko aipatu erakunde horiek erabaki egokiak har
|
ditzaten
euskal kulturaren onetan.
|
2008
|
|
Hots, esan
|
dezakegu
Euskal Kultur Erakundean esperimentatu direla geroztik Lurralde antolaketaren legeek (Pasqua 1982, Voynet 1999) finkatu dituzten 3 printzipioak: lehenik eta behin, herria (le pays) dela garapenaren iturburua elkar lotzen baititu historiaren jarraipena, ekonomiaren azpiegitura eta nortasun kulturala.
|
|
Dena dela berak ez zuen ezer idatzi arraza kultura lotura azaltzeko. Beraz berdin kontsidera
|
zezakeen
euskal kultura euskal arrazaren emanazio, zein beste gabe euskaldunen ezaugarri bat gehiago, hizkuntza edo musika bezalaxe. Azken finean arrazaren kontua, Azkuerengan presente bazegoen ere, ez zen inondik bere ohiko kezka.
|
2015
|
|
Aste honetan, bi bilkura antolatu ditu Jean Claude Iriart Baionako hautetsia presidente daukan sindikatuak. Lehenbizikoa, astelehenean, Uztaritzen, Euskal Kultur Erakundearekin batean, elkarte horretako kideak gomitatuz, Ipar Euskal Herriko herri elkargo bakarra egiten balitz izan
|
dezakeen
euskal kulturaren politikaz gogoetatzeko. Bigarrena, asteazkenean, Baionan, euskalgintzako eragileak gomitatuz, antolakuntza berri bateko balizko hizkuntza politikaz mintzatzeko.
|
|
Mintzagaia: Xutik emaiten ari den Iparraldeko herri elkargo bakar batean zer toki ukan
|
dezake
euskal kulturak. Mikel Erramouspe EKE ko lehendakariaren agurraren ondotik, Jean Claude Iriartek eta Amaia Licheratzuk aurkeztu dute sindikatuaren proiektua, azpimarratuz orai arte kultur mailan eginikakoak, Euskal Herriko Kultur Zentroak lehenik, Pizkundeak ondotik eta 1990az geroztik Euskal Kultur Erakundearen ganik.
|
2016
|
|
Euskal kulturari dagokionez, eztabaida zabala egin liteke ‘euskal’ eta ‘kultura’ hitzen harira; baina, laburbilduz, esan
|
dezagun
euskal kulturaren ekosistema horretan kokatzen garelako garela euskal kultura. Horrek identitate kontu bati erantzuten dio gehienbat:
|
2017
|
|
Geroari begira, noizpeit Euskal Herriko gazteriak berriz hurbildu nahi baldinbadu Elizatik, euskaraz nahiagoko duela aurreikus daiteke, euskaraz bizitzearen hautua egiten baitute gero eta gehiago Euskal Herriko burasoek. Ordu da bil
|
ditzagun
euskal kulturak sortu dituen altxorrak, molde berriak proposa. Hots, geroa baikorki presta.
|
2020
|
|
Gaurko problemak atera behar ditugu, jenteak, euskaldun jenteak pentsa dezan, gelditasun estatiko batean eztadin para. Teatroarekin bete
|
ditzakegu
euskal kulturan dauden hutsune asko. Euskal kultura parti dezakegu euskaldunen artean libersioarekin batera.
|
2023
|
|
Euskararekin bezala esan
|
genezake
euskal kultura zer den zehaztea ez dela auzi" zientifikoa" baizik eta diskurtsiboa eta ideologikoa. Kristalezko sabaiaz ere aritu izan gara orain baino lehen (Goikoetxea 2013).
|
|
Gai honetan ere diskurtso hegemonikoari, zeina estatuaren politika publikoek definitzen duten, ezikusia egiten diogu. Euskararekin bezala esan
|
genezake
euskal kultura zer den zehaztea ez dela auzi" zientifikoa" baizik eta diskurtsiboa eta ideologikoa. Kristalezko sabaiaz ere aritu izan gara orain baino lehen (Goikoetxea 2013).
|