Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 751

2000
‎Teoria hutsean eta epaia irakurrita, ia errazagoa izan behar luke akusatzaileei Gorenean aintzakotzat har diezaieten orain onetsi ez zaizkienak: talde armatuaren izaera eta torturen egitatea.
‎Hego Euskal Herriaren mailan egunkarien salmenta kopuruak zenbatekoak direneta berauen bezeriaren berezitasunak zein diren ikusi eta gero, azter dezagun orain, labur labur, herrialde bakoitzeko panorama zein den.
‎Beraz, aurreko bi taulek erakutsi digutenez, albisteen kopuruaren aldetik, EUSKALDUNON EGUNKARIA eta GARAren artean ez dago ezberdintasun handirik, Euskal Herria irudikatzeko unean. Baina errepara diezaiogun orain albisteen edukiari: zeri buruz mintzatzen dira bi egunkari horiek herrialde edo eskualde bateko zeinbesteko albisteak aipagai dituztenean. Horretarako, albisteetako gertaera lekuakhartuko ditugu erreferentziatzat, eragite eremuarekin alde handirik ez baitute.
‎Erreferentzia eremu nagusiak (Euskal Herria, Espainia eta Frantzia) egunkarietanzein gairen inguruan egituratzen diren ikusi ostean, azter dezagun orain nola eraikitzendiren Euskal Herriaren barneko erreferentzia eremuak. Hots, jakin nahi duguna hauxeda:
‎Ikus ditzagun orain aipaturiko datuak, egunkariak banan bana harturik:
‎Aipa dezadan orain bertze egintza bat. 1964 urtearen hondarrean, Jose MariBenito, E. Irigarai, Jose Luis eta laurok Pariseko gobernuak ohildu edo kasatu gintuenIparraldetik.
‎Balioek estaltzenduten esparrua kultura batena baino zabalagoa da, zibilizazioarena. 2.000 urtearenhasieran ikus dezakegu orain arte zibilizazioaren gorputzaren baitan odola arrosatzenizan ditugun balioak sakonki aldatu direla. Hitzak, balioen izenak, mantendu egitendira oraindik, baina esanahia ez da berdina.
‎Ikus dezagun orain beste arazo garrantzitsu bat: zein da hobea, moneta metalikoaala moneta fiduziarioa?
‎Har dezagun orain fluxuen errepresentazio grafikoa, 1 irudian egin den bezala:
‎—Baina hori hala bada, nork izan dezake orain karta, osaba...? —galdetu nion, sinetsi nahirik ezen osabak arrazoin zuela bere arrazoinbide hartan.
‎Ez dago dudarik ezen, gorputzez berdinak izan arren, protestanta anitzez ere astunagoa izanen litzatekeela, zeren bekatu mortalean bailegoke, eta bekatu mortal baten pisua ez dago neurtzerik... Idurika ezazu orain, biak jartzen ditugula jauregiko terrazan, eta handik erortzen uzten ditugula, aldi berean. Nor eroriko litzateke lurrerat lehenengo, katolikoa ala protestanta?
‎Eta ama ere estu hartu zuen aita Bartolomek. Baina, hitzetan galdu gabe, nola baita ene usantza eta ohitura, aita Bartolomek amari egin erregalutxo baten berri emanen dizut, idurika dezazun orain ere azaletik mamia: egun batean, apezak joan behar izan zuen Iruñarat, nondik eraztun handi samar batekin itzuli baitzen, zeinak erakusten baitzuen erdian eskeleto bat, eta eskeletoaren inguruan, letra ezin tipiagoetan, inskripzione bat:
‎Zeren jaun Marcelek biziki estimatzen baitzuen osaba Joanikot, eta honek ez gutiago hura... eta hala oroit diezazkizuket orain osaba Joanikoten hitzak, noiz eta jaun Marcelek Baionarako bidea hartu baitzuen, eri zegoelako:
‎—Ai, ikusi izan bahu zein amorio handiz mintzatzen zen Pierre Gassendi zientziaz —erraiten zidan osabak—, eta zein konbentzimendu handiz! Eta hala oroit zezakeat orain, konparazione, bere esperientzia hura, amorio eta konbentzimendu haietxekin kontatu ziguna, noiz eta jakinarazi baitzigun ezen teleskopiotik ikusi ahal izan zuela nola iragaiten zen Merkurio eguzkiaren gainetik, Keplerrek urte batzuk lehenago iragarri bezala, zeren eta orduantxe adierazi baitzigun harako hura: " Erraiten ditek ezen Indietan dagoela mundu berria, baina bada unibertsoan mundu berri gehiagorik:
‎Hainbat hilabetetan zure senartxoaren kontrako arrangurak baizik ez dizkizut aditu. Ez ezazula orain maiteminduaren plantarik egin.
‎Neurri batean, behinik behin, baliagarria zait. Eta, orduan, horregatik adieraz dezaket orain niretzat auto ilara poliki doala. Irratia jarri dut.
‎Aurrera dezadan orain aste hartan ere hu  tsik egin gabe joan zela egunero egunero bulegora; hiru aste egin zituen, beraz, bulegora joanez eta bere diseinuak eginez, itxuraldaketa prozesua hasi eta gero. Eta hutsik egin gabe joan zela esan dugu, eta bere lana txukun bete zuela ere bai, azken baieztatze hau guztiz egia ez den arren.
‎Erlatibizatzen ikasi behar dun, erlatibizatzen eta hire bizitzari norabide berri bat ematen. Azter ezan orain artekoa, bidaiatu, urrundu pixka bat. Dabidi ere on egingo zion.
‎Eta niri pena handia ematen dit amari Dabidekikoa azaltzeak. Horixe izan da Teresari ere esan diodana, ea amari nola eman diezaiokedan orain halako atsekabea. Baina Teresak beldurrik ez izateko gomendatu dit, eta amarekin konfiantza osoa izateko:
‎Errepide zuzena aurretik erabakitako helburu batera eramaten duen errepidea da; nahiko argi geratu zaigu ez duela zentzurik errepide zuzenaz mintzatzeak aurretik erabakitako helburu hau kenduz. Ikus dezagun orain" erabat zuzena den errepide a" adierazpenarekin zer esan nahi dezakegun. Uste dut errepidea ikusitakoan edozeinek, beharrezkotasun logikoaz, jarraitu liokeela, edo ez jarraitzeagatik lotsatuta geratu.
‎Baina ahantz ditzagun orain torturak. Etorriko dira gero ere.
2001
‎Nire idazkietan beti izango da tartea txakurrentzat baita bestelako banakotasun marjinalentzat ere". Nahiz eta erabaki hura hartu zuenetik urte asko igaro, Bambuloren idazkariari esker ezagutu ditzakegu orain arratoi txakur eszentriko honen memoriak.
‎Har dezagun orain H herrialdearen kanpo zorraren zerbitzu korrontea, 2 IM koa dena: horrek esan nahi du, ezen H ren Banku Zentralak H herrialdearen zorpeko egoiliarrei 2 IM ko kopurua kostu batean ematen diela edo saldu egiten diela (2 taula).
‎Ikus ditzagun orain A herrialdearen inportazio soberakinen ordainketa.
‎(vi) Ikus dezagun orain arazoaren muina: A k bere inportazioak ordaintzen dituenean, G herrialdeak, errealki?
‎Espainiako osasun administrazioko arduradunek onartu dute historia mediko zaharrak berrikusteak, zeribastatinari buruz orain ezagutzen diren datuen arabera —Lipobayren printzipio aktiboa eta 1998tik aurrera merkaturatua—, beste kasu hilgarri batzuk gehitu diezazkiekeela orain arte Espainiako Medikamentuaren Agentziak ofizialki onartutako sei kasuei. Gaur, Avilan aurkeztu dute Insalud ek aitortu ez duen salaketa bat; Pazientearen Defentsarako Elkarteak (ADEPA), berriz, 12 lagun hiltzen ditu Lipobayk, Espainiako hainbat lekutan.
‎Baina zer gero, esan nion neure buruari, tabernan lanean ezin izan dugu parranda sanorik egin hiru hilabetez eta aprobetxa dezagun orain, udaren bukaera da eta. Niretzat, gainera, ordurarte izan nuen bizimoduaren agurra zela iruditzen zitzaidan.
‎Baina horrek jada ez du erremediorik. Gauza bakarra egin lezake orain. Etxe atzean pixa parrastada luze bat.
‎M (hasitako lanarekin jarraituz, maitasun lerdez): Oi, oi... hitz egin dezala orain haizeak, mendiak, neguak, hondartzak... (Hasarre  tzen hasita):
‎Hala, segi! Barreia ezazu orain lau haizetara! Tira, jakin dezala mundu osoak!
‎Erakuts diezazkiogun orain hiru paradigmok ofizioko gizon bati (ofiziokoa da hizkuntza franko, ahalik gehienak, nola aldatu diren dakiena: latina, luzaroan usteldu ondoren, aspaldi hil zela uste duena ez da ofiziokoa) eta galda diezaiogun zeini deritzan zaharrena:
‎Onartzekoak dira, noski, geroko belaunaldiek, zuzen nahiz oker, onartu dituztenak. Nolanahi ere den, zertan zetozen bat eta zertan zebiltzan berezi, hobeki juzga dezakegu orain, Altunaren honako hau agertu ondoan. Eta merezi luke ikerlana puntu horietan ere zabaltzea eta batik bat sakontzea.
‎Eta gure egunotakoa da izan, dudarik gabe, inoiz ezagutu dugun aldakuntzarik izugarriena. Horrexegatik jokatu behar genuke, nik uste, inoiz baino bortitzago, tradizio haria ez dadin gure artean eten; ur haizeen joera lagun ez dugunez gero, ez dezagun orain sekula baino galera galgarriagorik izan. Nik ere, Xabier Letek Zeruko Argian idatzi duenari nagokiola, ez diot inori hautatzeko, hartzeko nahiz arbuiatzeko?
‎XVIII. mendeko eta inguruetako historialariez aretotik kanpora esan nuena esan dezaket orain, jaso zutenek ez baitzuten erabat zuzenki jaso. Komeni litzaiekeela, nioen eta diot, euskaraz zerbait jakitea edo, gutxieneko kontuan, euskarazkoen erdaratzaileak aldamenean edukitzea:
‎Irakurketa anitz eta (are) kontrajarriak izan ditzake orain hemen aurkezten dudan" iritzi argitaratuaren" uzta honek. Arma jaurtigai bailitzan ulertu eta erabili lezakete batzuek.
‎Sok. Esan iezazkidazu orain Nestorrek bere seme Antilokori esaten dizkion bertsoak, Patrokloren omenezko zaldi lasterketan bihurgunean sartu behar denerako neurriak har ditzan nola bultzatzen duen. lon. Baina makur zaitez zu zeu, dio, bi haietatik zertxobait ezkerretara eserlekuan eta astindu eskuineko zaldia zure oihuez adore emanez, eskuekin aho uhalak lasaitzen dituzun bitartean.
‎Beraz, aukera ezazu orain, zein gisa izan nahi duzun gure aurrean ezaguna izatea: gizon bidegabe ala jainkotsu gisa. lon.
‎Aurkez ditzagun orain laburki kategorien eskemak.
‎Bon, laburbil dezagun orain arte ikusitakoa: batetik" trama politikoa" edo daukagu, Borges eta Harry Harrison ministroarekin; bestetik," krimenezko trama", Pioletadun Hiltzailearekin eta Taigherrekin; bion erdian harrapatuta, Bazofias dago (eta bere jefea den Jules Tribuno ere noski); Azkenik, P.P. Carbayo dugu, egia esan oraindik ez dakiguna honetan guztian zertan ari den.
‎Zer nahi ote du niregandik? Zer egin nezake orain?
2002
‎Ikus dezagun orain, R. Okamika gure erriko istorigilleak, 1965 gn. urtean argitara liburuan, 243 gn. orrialdean:
‎Eliz artxibuan datzan lur emate agiria, erraldatu dezagun orain.
‎Par. Eman dezagun agirikotzat hau, eta azter dezagun orain, batek iraun dirauela uste izanik, batari buruz bertze diren gauza hekiek, begitarte berri azaltzen deraukutenz, ala ikhustera onhesgarria lehen adiarazi duguna den soilik.25
‎Ipar Euskal Herria osatzen duten hiru herrialdeetako (Zuberoa, Nafarroa Beherea eta Lapurdi) udalerriak, beste zenbait udalerrirekin batera, Pirinio Atlantikoak izeneko Departamenduan (hiriburua Paue izanik) barneratutadaude; era berean, Departamendu hori, beste zenbaitekin batera, Akitaniako erregioedo eskualdearen (hiriburua Bordele) zati da. Horrako hori da estatu frantsesekoegitura administratiboa, eta Ipar Euskal Herriko hiru herrialdeek departamendupropio bat osa dezaten orain arte egindako aldarrikapen guztiek agintari frantsesenezezkoa jaso dute, behin eta berriro.
‎Jarrai dezagun orain laugarren eta azken esparruarekin, Natur Zientziekin (11.taula). Bi lizentziatura daude hemen:
‎Azter ditzagun orain, horixe baita lan honen helburua, espezialitatekotestuen itzulpenean gertatzen diren hainbat okerbide arrunt, eta ikus dezagun zeinizan daitezkeen okerbide horiei aurre egiteko proposamenak.
‎Jaso ditzagun orain gure artean ahoz goraren gainean bildutako zenbait ideiaeta proposamen. Igerabidek (1993) lehenago aipatu dugun zubi izaera horretaz argidio:
‎Egin dezagun orain pertsuasioaren arrakastari buruzko irakurketa semiologikoa. Adierazi berriak sortzeko aparteko bide eraginkorrak dira hedabideak.
‎Eman dezagun orain bigarren urratsa. Zilegi da publizitatearen aurrean publizitatea besterik ez aurkitzea; baina, zilegi bekigu, arren, publizitatearen azpian beste mundu bat deskubritzen ahalegintzea, saiatzea.
‎Arestian ikusi dugu hedabide idatzi baten araudiaren nondik eta norakoa. Ikus dezagun orain ikus entzunezkoetako baten adibidea. Hona hemen 2002 urtean Espainiako Irrati telebistako Administrazio kontseiluak bere berriketarientzat idatzitako araudi baten konklusioen laburpena.
‎Hizkuntzari esker, gizakiak munduaz daki, jakin: hura izan den moduan ikus dezake, hura ezagut dezake orain den moduan eta bihar hura izango den moduaz pentsa dezake.
‎Izan dezagun orain atsegin betea, edo besoetatik edo hain ondo gogor egiten ez dakiten hatz horietatik.
‎merkeak dira. Azter ditzagun orain haien desabantailak. Bigarren eskuko arropa erostean sortzen zaizkigun zalantzak dira nagusi.
‎–Hi ez hoa etxera –batera eta bestera mugitzen zuen burua– Ez horrela. Eta negar egin nahi badun, egin ezan orain, gurekin hagoela.
‎Konpara dezagun orain horren kritika, Euskal Herriko komunikabideetan Korapiloaki buruz argitaratu direnekin. Ez dira gutxi:
‎Pentsa dezagun orain kanpo merkaturako egiten zuen proposamen bera, barne merkatuan ere aplikatzen dugula, irakurzaletasuna bultzatzeko asmoz. Kontsumo arineko liburuak soilik (edo bereziki) plazaratuko genituzke, bestelakoen kaltetan.
‎Honaino iritsi garelarik, batek baino gehiagok pentsa lezake orain arte egindako azterketa honek berdin balio dezakeela Espainiar Estatuko beste unibertsitateetarako, eta, beraz, ez duela inolako ekarpenik egiten Euskal Herr iko ikerkuntzaren beharren ikuspuntutik. Eta neurri batean egia da hori, baina ez guztiz.
2003
‎Landu dezagun orain itunaren ideia. Teorian bederen, Estatuarekin atxikimendu libreko itun bat egitea proposatzen da.
‎Badaezpadako erasoa zilegi da orain batzuentzat. Balizkoa ere arazo moralik gabe suntsi dezakete orain.
‎Ez dago zer parkatu. Neuk be dana egingo neuke orain, barruak eskatzen deustana egin ezkero. Ez dakizu zelan eskatzen deustan, gainera...
‎Etxetresna elektrikoa erosten baduzu, exiji ezazu bermeak iraunaldi bera izan dezan orain eta prezio normala duenean.
‎–Begira ezazu orain gure etxea. Zein kolore ikusten duzu?
‎Atenarrak horretan jo zaitu! Arren neska, zure ezkerreko matela luza iezaiozu orain, zaflako galanta eskuinekoan bildu ondoan! Egizu miresten duzun aramear hark bezala...
‎–Ez itzak orain irakurri. Neuk laburtuko ditiat.
2004
‎Eman diezaiogun orain buelta txanponari. Mutikotan ez zenuten milioirik usaindu ere egiten?
‎Nola jardun dezakegu orain?
‎Bizi dezagun geure bizitza, goza dezagun gaur gaurkoa, aprobetxa dezagun geure gaztetasuna. Zahartzaroan duguna egin dezagun orain.
‎Euskaldunaren mintzaira euskara bada, ikus dezagun orain euskaldunen artean zer esan den eta nolako iritziak ondu diren hizkuntza honen gainean. Horretarako, euskarak eta euskaldunok hainbeste zor diogun euskalari handi baten jakituriari isuritako hitz ederrok har ditzakegu abiapuntu gisa:
‎Hori eta horrenbestez, ekin diezaiogun orain gogoeta arlo dugun zerari. Hau da, euskaltzaleen munduan nolako diskurtso motak dabiltza euskararen kinkari so jarrita?
‎Ikusiak ditugu jadanik iritzi batzuk. Ikus dezagun orain Laura Mintegiren gogoeta gai berberaren ildoan: –Hizkuntza ideologizatzen dutenak ez dira hizkuntza horretan bizi nahi dutenak, baizik eta berau desagerrarazi nahi duten aurkariak.
‎barruan genioen. Eta galde dezagun orain zeren barruan. Barru/ kanpo auzi honek hirutasunaren misterioa ematen du inondik ere.
‎Gaitegi berberean segituz, ikus dezagun orain euskararen glotopolitikak Euskal Herriaren beraren burujabetzarekin izan lezakeen uztardura. Beste gai askotan bezala, hemen ere arras bestelakoak ditugu euskaltzaleok iritzi planteamenduak:
‎Hitz egin dezagun orain zuri buruz Nogata...
‎Tarte bat ireki dezagun orain egokitzapen gaitasunaren jatorria guztiz ulertzeko, ezinbestekoa baita argitzea ez dela borondatezkoa, moldagarritasunaren garapena kooperatiben helburuek eta filosofia konfigurazioak behartua baizik. Mozkinen maximotzera zuzendutako eskemak estrategia konkurrentzialen kuadro zabalaposibilitatzen du, soldaten eta enpleguaren malgutasun handienaren bilatzera etalanaren inguruan eraikitako erregulazio instituzionalak higatzera edo deusezterazuzendutako estrategiak, besteak beste.
‎Aurreko atalean esan bezala, gaur egungo logikaren oinarriak XIX. mendearen bukaeranhasi ziren jartzen, eta logika desberdinek zituzten propietateak ez ziren frogatu XX. mendearen erdialdera arte. Zehatz ditzagun orain, era orokor batean, zein diren gaurko logikaren ezaugarri garrantzitsuenak.
‎Ikus dezagun orain arte aipatutakoa nola gauzatzen den logikarik sinpleenean, hau da, Proposizioen Logikan (PL).
‎QL logika elcmentalari kuantifikatzaileen logika ere esan ohi zaio, eta baita logikaklasikoa ere. Definj ditzagun orain logika horren sintaxiaren oinarriak. Dakigunez, horretarako alfabetoa eta formulen multzoa zehaztea beharrezkoa da.
‎Eman ditzagun orain formulen formazio erregelak:
‎Oraindikformulek ez dute esanahirik, sinbolocn segida hutsak dira, aurreko erregela horiek erabilizsortuak. Aurkez dezagun orain logika honentzako semantika. A. Tarski-k 1936an aurkeztuzuen era formal batean semantika hau, eta logika eiementalerako ohiko semantika bihurtuda.
‎Bcgira iezaiozu orain zirriborroaren formaii. Konkretuki eslilottri eta/ rmii/ iri:
‎Hamar estatu kide berriak sartzeak gehiengo kualifikatua lortzea erraztu dezake orain.
‎Eman dezagun orain bigarren isoglosa bat markatu nahi dugula: [zan], eman dezagun, bizkaiera; eta [xan] gipuzkera.
‎Hitzez hitz xuxen itzultzerik ez dago. Baiña har dezagun orain frantseserazkoa: " je ne sais pas".
‎Orain arte etzirudien orrela; baña emendik aurrera burubidea egin bearko genuke errege; eta ez txorakeria; jakinduria, eta ez jakiñezaren ausarkeria. Bigarren onen ondorioak bistan ditugu; poroga ditzagun orain lehenengoarenak.
‎Ikus dezagun orain, hitz gutxitan, zein izan ziren Finlandiako abertzaleen urratsak.
‎Esan ditzagun orain bi hitz hebreoaren pizkundeaz.
‎Kontsidera ditzagun orain bi instituzio zahar eta indartsu, eta nazioan zehar hedaturik: eliza eta armada.
‎Bestalde, haiek ere ez digute deus ere eskainiko. Dena den, erran dizudan bezala, nazioarteko egoera alde izan genezake orain... behar bezala jokatzekotan, noski. Hasteko, Alemaniak laster piztuko du gerra.
‎Egin dezagun orain artekoaren azterketa zehatzagoa, ea hortik galderak erantzuteko moduko argibiderik atera dezakegun.
‎Belgika utzi eta Kanadara jauzi egin dezagun orain. Quebecera hobeto esanda.
‎Baina beha diezaiogun orain literatura sendoagoari, pentsa ez dezaten batzuek karikaturagile hutsak garela, eta ikus dezagun filosofoak zer eskatzen dion horri. Filosofo horien paradigma gaur egun Richard Rorty izan daiteke.
‎Lege horrek, hasiera batean, kasu batzuetan baino ez du arautzen telebista lokala, ez guztietan. Izan ere, ate bat irekita uzten die 1995 aurretik ari ziren telebistei emititzen jarrai dezaten orain arte iritsi ez den lizentzien behin betiko banaketa egin bitartean.
‎Perpaus moten auzia alde bat utzita, argi dezagun orain perpausen eta izenen arteko bereizketa zertan datzan eta zer garrantzi duen. Zer da funtsean perpausa?
‎Idazlanaren hasieran proposatu dugun galdera nagusia (Zertan datza hizkuntzaren berebiziko ekina eta zeregina den errealitatearen irudikatzea?) galdera ontologiko izateaz gainera etikoa ere badela aurreratzen genuen. Argi dezagun orain zer esan nahi dugun horrekin.
‎Ikus dezagun orain zertan den gizakiaren errealizazioa.
‎Hainbat puntu eta auzi argitzeke egon arren, bi ondorio bederen atera ditzakegu orain arte azaldu dugunaren argitan: a) Kulturaren ikuspegitik, kontzientzia etikoaren genesian eta oinarrian honako fenomeno mental eta sozial erabakigarri hauek dituzkegu:
2005
‎Imajina ditzagun orain lau pultsulariak mahai batean musean ari direla. Elkar zaintzen ari dira, nork nolako kartak izango, nor ari den erronka hutsean asmatu nahirik, nork noren keinua harrapatuko… Ez da inor inorekin fidatzen, baten hitzaren atzean zer ezkutatzen den asmatu nahi dute beste hiruek.
‎Ane, panpinekin jolastu nahi neuke orain, nahi al dozu zuk be nigaz jolastu, dinotso mutikoak neskatoari.
‎Ordu da aldaketak egin ditzagun orain ere. Ez uste izan iraultzalea naizenik hori erranez.
‎Mantalina desagertu da isil isila gure elizetarik, mahomatarren beste mantalina batek egin duen ekaitza sortu gabe eta legerik gabe: nork utzi lezake orai komunionea eman gabe mantalinarik buruan ez daukan emaztea. Jondoni Paulori jarraikiz, hogei mendez hala egin delarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezagun 199 (1,31)
ditzagun 60 (0,39)
ezazu 46 (0,30)
dezakegu 43 (0,28)
dezaket 38 (0,25)
dezake 33 (0,22)
ezazue 27 (0,18)
nazazu 20 (0,13)
dezala 18 (0,12)
diezaiogun 18 (0,12)
dezakete 16 (0,11)
lezake 15 (0,10)
dezakezu 10 (0,07)
zezakeen 10 (0,07)
dezadan 9 (0,06)
genezake 8 (0,05)
beza 7 (0,05)
dezatela 7 (0,05)
dezaten 7 (0,05)
dezakegula 5 (0,03)
dezan 5 (0,03)
diezaiegun 5 (0,03)
ditzakegu 5 (0,03)
iezadazu 5 (0,03)
nezake 5 (0,03)
ditzake 4 (0,03)
ditzaket 4 (0,03)
ezan 4 (0,03)
iezaiozu 4 (0,03)
nezakeen 4 (0,03)
dezaketela 3 (0,02)
ditzakete 3 (0,02)
lezakete 3 (0,02)
bezate 2 (0,01)
dezadala 2 (0,01)
dezakeen 2 (0,01)
dezakegun 2 (0,01)
dezakezue 2 (0,01)
diezagutela 2 (0,01)
diezaioke 2 (0,01)
diezazula 2 (0,01)
ditzadan 2 (0,01)
ditzakezu 2 (0,01)
iezadak 2 (0,01)
itzak 2 (0,01)
itzazu 2 (0,01)
litzake 2 (0,01)
nazala 2 (0,01)
nazazue 2 (0,01)
neuke 2 (0,01)
zezakeela 2 (0,01)
zezakeena 2 (0,01)
baitezake 1 (0,01)
baliezaiote 1 (0,01)
bazeneza 1 (0,01)
biezaio 1 (0,01)
biezazkio 1 (0,01)
biezazkit 1 (0,01)
dezakeela 1 (0,01)
dezakeguna 1 (0,01)
dezaketen 1 (0,01)
dezakezun bezala 1 (0,01)
dezazula 1 (0,01)
dezazun 1 (0,01)
diezadakezu 1 (0,01)
diezadala 1 (0,01)
diezadan 1 (0,01)
diezadazu 1 (0,01)
diezaieten 1 (0,01)
diezaiodan 1 (0,01)
diezaiokedan 1 (0,01)
diezaiokeela 1 (0,01)
diezaion 1 (0,01)
diezazkiekeela 1 (0,01)
diezazkiogun 1 (0,01)
diezazkizuket 1 (0,01)
diezazueke 1 (0,01)
diezazuket 1 (0,01)
ditzagula 1 (0,01)
ditzakedala 1 (0,01)
ditzakeela 1 (0,01)
ditzakeelako 1 (0,01)
ditzakeen 1 (0,01)
ditzala 1 (0,01)
ditzaten 1 (0,01)
etzak 1 (0,01)
ezazula 1 (0,01)
gaitzakezu 1 (0,01)
gaitzala 1 (0,01)
gaitzazu 1 (0,01)
gaitzazue 1 (0,01)
genezakeena 1 (0,01)
geniezaioke 1 (0,01)
genitzake 1 (0,01)
iezadazue 1 (0,01)
iezaien 1 (0,01)
iezaiezu 1 (0,01)
iezaiezue 1 (0,01)
iezaiozue 1 (0,01)
iezazkidazu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan orain arte 57 (0,38)
ezan orain zer 14 (0,09)
ezan orain beste 12 (0,08)
ezan orain gu 8 (0,05)
ezan orain ni 8 (0,05)
ezan orain nola 8 (0,05)
ezan orain bera 6 (0,04)
ezan orain ere 6 (0,04)
ezan orain esan 6 (0,04)
ezan orain ukan 5 (0,03)
ezan orain bi 4 (0,03)
ezan orain bizi 4 (0,03)
ezan orain hori 4 (0,03)
ezan orain pantaila 4 (0,03)
ezan orain belaontzi 3 (0,02)
ezan orain enpresa 3 (0,02)
ezan orain euskal 3 (0,02)
ezan orain hemen 3 (0,02)
ezan orain lau 3 (0,02)
ezan orain liburu 3 (0,02)
ezan orain zeru 3 (0,02)
ezan orain begirada 2 (0,01)
ezan orain bigarren 2 (0,01)
ezan orain buelta 2 (0,01)
ezan orain emakume 2 (0,01)
ezan orain eredu 2 (0,01)
ezan orain eszena 2 (0,01)
ezan orain etorri 2 (0,01)
ezan orain euskara 2 (0,01)
ezan orain eusko 2 (0,01)
ezan orain frantses 2 (0,01)
ezan orain gai 2 (0,01)
ezan orain geu 2 (0,01)
ezan orain gutxi 2 (0,01)
ezan orain guzti 2 (0,01)
ezan orain haiek 2 (0,01)
ezan orain hau 2 (0,01)
ezan orain herri 2 (0,01)
ezan orain hi 2 (0,01)
ezan orain hiru 2 (0,01)
ezan orain jaun 2 (0,01)
ezan orain kontatu 2 (0,01)
ezan orain kontu 2 (0,01)
ezan orain lauzpabost 2 (0,01)
ezan orain logika 2 (0,01)
ezan orain metodo 2 (0,01)
ezan orain mundu 2 (0,01)
ezan orain nolako 2 (0,01)
ezan orain nor 2 (0,01)
ezan orain teoria 2 (0,01)
ezan orain ur 2 (0,01)
ezan orain urte 2 (0,01)
ezan orain zerbait 2 (0,01)
ezan orain ZIU 2 (0,01)
ezan orain zu 2 (0,01)
ezan orain Afrika 1 (0,01)
ezan orain Alemania 1 (0,01)
ezan orain Angola 1 (0,01)
ezan orain Arturo 1 (0,01)
ezan orain Azpeitia 1 (0,01)
ezan orain BEC 1 (0,01)
ezan orain Betolatza 1 (0,01)
ezan orain Bizkaia 1 (0,01)
ezan orain Burgos 1 (0,01)
ezan orain Donostia 1 (0,01)
ezan orain EB 1 (0,01)
ezan orain Espainia 1 (0,01)
ezan orain Euskadi 1 (0,01)
ezan orain Euskaltzaindia 1 (0,01)
ezan orain Foucault 1 (0,01)
ezan orain Gabriel 1 (0,01)
ezan orain Henri 1 (0,01)
ezan orain Humboldt 1 (0,01)
ezan orain Jean 1 (0,01)
ezan orain Joseba 1 (0,01)
ezan orain Joxemari 1 (0,01)
ezan orain Judas 1 (0,01)
ezan orain Laskurain 1 (0,01)
ezan orain Laura 1 (0,01)
ezan orain Llach 1 (0,01)
ezan orain Londres 1 (0,01)
ezan orain Madril 1 (0,01)
ezan orain Mari 1 (0,01)
ezan orain Martinet 1 (0,01)
ezan orain Mikel 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia