Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.524

2003
‎g) Hamazazpigarren artikuluko 4 paragrafoaren azken tartekadurak egiten duen aipamena eta lege honetan adingabeen epaileari buruz jasotzen diren beste guztiak adingabeen epaile zentralari egiten zaizkiola ulertuko da, Zigor Kodearen 571 artikulutik 580.erakoetan aipatutako delituetatik edozein adingabeei egozten zaienean.
‎Lege organiko honen aplikazioa ebaluatu ondoren, eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiari, Fiskaltzari, autonomia erkidegoei eta Parlamentuko taldeei entzun eta gero, Gobernuak neurriak bultzatuko ditu, neurri horien bidez delitu egitate batzuk gogorrago zehatzeko, noiz eta, egitate horien egileak adingabe izan arren, egitateok astuntasun berezia dutenean, besteak beste, Zigor Kodearen 138, 139, 179 eta 180 artikuluetan ezarritakoak direlako.
‎4 Aurreko paragrafoak aipatzen dituen kasuetan, ezarritako zigorra edo betetzeko dagoena bi urtetik beherako presoaldia bada edo beste izaera batekoa, kondenatuari zaintzapeko askatasunaren neurri soila ezar dakioke kondena betetzeko falta den denbora horretan; horretarako, nahitaezkoa da Fiskaltzak hori eskatzea, adingabeen epaileak adingabearen letraduari, haren legezko ordezkariari, adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoari eta epaiaren menpean dagoenari berari entzutea, eta epaile horrek adieraztea hori lege hon... Bestela, adingabeen epaileak betetzat jo dezake zigorra, eta azkendutzat, epaiaren menpean dagoenaren erantzukizuna.
‎Kautela neurria barneratzea denean, horren gehieneko iraupena hiru hilabetekoa izango da, eta Fiskaltzak hala eskatuta eta auto zioduna emanez, luza daiteke, askoz jota, beste hiru hilabetez.
‎Kautela neurriak betetzeko denbora oso osorik zenbatuko da, auzi berean ezar daitezkeen neurriak betetzeko edo, halakorik izan ezean, beste auzi batzuetan ezar daitezkeenak betetzeko, beste auzi horietan aztergai izan badira neurriok ezarri baino lehenagoko egitateak. Fiskaltzak hala proposatuta, eta adingabearen letraduari eta kautela neurriaren gaineko txostena zein talde teknikok egin eta horri entzun eta gero, epaileak erabakiko du zenbateraino den zentzuzkoa ulertzea kautela neurriak ezarritako neurriaren egikaritza konpentsatu duela, eta hala uler dadila aginduko du.
‎Kautela neurriak betetzeko denbora oso osorik zenbatuko da, auzi berean ezar daitezkeen neurriak betetzeko edo, halakorik izan ezean, beste auzi batzuetan ezar daitezkeenak betetzeko, beste auzi horietan aztergai izan badira neurriok ezarri baino lehenagoko egitateak. Fiskaltzak hala proposatuta, eta adingabearen letraduari eta kautela neurriaren gaineko txostena zein talde teknikok egin eta horri entzun eta gero, epaileak erabakiko du zenbateraino den zentzuzkoa ulertzea kautela neurriak ezarritako neurriaren egikaritza konpentsatu duela, eta hala uler dadila aginduko du.
‎Fiskaltzak instrukzioa burutzen duen bitartean, behar beste egiaztatuta geratzen bada adingabea zoro zegoela edo indarreko Zigor Kodearen 20 artikuluko 1, 2 edo 3 paragrafoetan ezarritako inguruabarretatik beste edozein gertatzen dela, orduan, adingabea babestu eta zaintzeko beharrezkoak diren kautela neurriak hartuko dira, kasuan kasuan aplika daitezkeen manu zibilen arabera; egoki bada, adingabea ezgaitzeko eta babes erakundeak eratzeko jarduna sustatuko da zuzenbidearen arabera. Horri guztiari kalterik egin gabe, instrukzioa bukatuko da, eta lege honetan agindutako alegazioak egingo dira beronen 5.2 eta 9 artikuluetan ezarritakoarekin bat etorriz; halaber, lege honek araututako izapideen bitartez, hala denean, adingabearen intereserako egokia den neurri terapeutikoren bat eskatuko da lege honetan ezarritako guztien artean.
‎Hiru urtekoa, beste edozein delitu astun gertatuz gero.
‎Aurreko artikuluetan aipatu egintzen egilea hamalau urtekoa baino gazteagoa bada, ez zaio lege honen araberako erantzukizuna eskatuko; bai, ordea, aplikatuko Kode Zibilean eta indarreko beste xedapenetan adingabeen babesari buruz agindutakoa. Fiskaltzak adingabeak babesteko erakunde publikoari igorriko dizkio, lekukotzaren bidez, adingabearen zehaztasunik beharrenak, haren egoera balioesteko; erakunde horrek, adingabearen inguruabarrak aintzat harturik, sustatu ditu harentzat egokien diren babes neurriak, urtarrilaren 15eko 1/ 1996 Lege Organikoari jarraiki.
‎Izaera horretako zentroetan, heziketa laguntza espezializatua edo tratamendu berezia egingo da. Tratamendu horren jasotzaileak izango dira, besteak beste, anomalia edo aldakuntza psikikoak dituzten gizabanakoak, edari alkoholdunen, droga toxikoen edo gai psikotropikoen menpe daudenak edota oharmenean aldakuntza dutenak, baldin eta horien ondorioz aldakuntza larria badute errealitatearen gaineko kontzientzian. Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, ardunak mendekotasuna gainditzeko sentikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa.
‎Tratamendu horren jasotzaileak izango dira, besteak beste, anomalia edo aldakuntza psikikoak dituzten gizabanakoak, edari alkoholdunen, droga toxikoen edo gai psikotropikoen menpe daudenak edota oharmenean aldakuntza dutenak, baldin eta horien ondorioz aldakuntza larria badute errealitatearen gaineko kontzientzian. Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, ardunak mendekotasuna gainditzeko sentikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa. Interesdabidea ezesten badu, epaileak beste neurri bat aplikatu dio, haren inguruabarrekin bat datorrena.
‎Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, ardunak mendekotasuna gainditzeko sentikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa. Interesdabidea ezesten badu, epaileak beste neurri bat aplikatu dio, haren inguruabarrekin bat datorrena.
‎Finkatutako gida-lerroak bete dituzte, horrela tratamendu egokia emango baitzaio euren anomalia edo aldakuntza psikoen edo gai psikotropikoen kontsumo mendekotasunari eta, orokorrean, oharmenean dituzten aldakuntzei. Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, artikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa. Interesdunak mendekotasuna gainditzeko sendabidea ezesten badu, epaileak beste neurri bat aplika diezaioke, haren inguruabarrekin bat datorrena.
‎Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, artikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa. Interesdunak mendekotasuna gainditzeko sendabidea ezesten badu, epaileak beste neurri bat aplika diezaioke, haren inguruabarrekin bat datorrena.
‎jokarauak bete ditu. Jokarau horiek, besteak beste, ondoren ezarri
‎Epailearen ustez komenigarri diren beste betebehar guztiak betetzea. Epaileak, ofizioz edo Fiskaltzak hala eskatuta, halako betebeharrak ezar ditzake epaiaren menpe dagoena gizartean sar dadin berriro; baina neurri horiek ezin diote inoiz ere kalterik egin hark gizabanako gisa duen duintasunari.
‎i) Beste norbaitekin edo beste familiakoa, epaileak ezarritako denboraldian ze edo hezkuntza talde batekin bizitzea. Neurri honen menpe dagoen gizabanahar, beste norbaitekin edo bere familiaz besteko familia batekin edo hezkuntza talde batekin bizi behar da; horiek guztiak egokiro hautatuko dira, adingabea gizarteratze prozesuan orientatzeko.
‎i) Beste norbaitekin edo beste familiakoa, epaileak ezarritako denboraldian ze edo hezkuntza talde batekin bizitzea. Neurri honen menpe dagoen gizabanahar, beste norbaitekin edo bere familiaz besteko familia batekin edo hezkuntza talde batekin bizi behar da; horiek guztiak egokiro hautatuko dira, adingabea gizarteratze prozesuan orientatzeko.
‎i) Beste norbaitekin edo beste familiakoa, epaileak ezarritako denboraldian ze edo hezkuntza talde batekin bizitzea. Neurri honen menpe dagoen gizabanahar, beste norbaitekin edo bere familiaz besteko familia batekin edo hezkuntza talde batekin bizi behar da; horiek guztiak egokiro hautatuko dira, adingabea gizarteratze prozesuan orientatzeko.
‎Laugarren xedapen gehigarrian ezarritakoarekin bat etorriz, erabateko desgaikuntzaren neurriak behin betiko kentzen dizkio ohore, enplegu eta kargu publiko guztiak hori zein gizabanakori ezarri eta berorri, nahiz eta halakoak hautazkoak izan. Ezgaitasuna dakar, orobat, horiek guztiak nahiz beste edozein ohore, kargu edo enplegu publikoak lortzeko, eta kargu publikoetarako hautatua izateko, neurriak dirauen artean.
‎5*) Salbuespenez, aurreko erregelan ezarritako kasuak oso oso larriak badira, eta epaiak beren beregi hori adierazten badu, epaileak erregimen itxiko barneratze neurria ezarri du urtebetetik bost urte arte; horren osagarri gisa, ondoz ondo, zaintzapeko askatasunaren beste neurri bat ezarriko du, hezkuntza laguntza eta guzti, askoz jota, beste bost urterako. Lege honen 14 eta 51.1 artikuluetan xedatutakoaz baliatu ahal izateko, nahitaezkoa da barneratze neurria benetan betetzen hasi denetik lehenengo urtea igarotzea.
‎5*) Salbuespenez, aurreko erregelan ezarritako kasuak oso oso larriak badira, eta epaiak beren beregi hori adierazten badu, epaileak erregimen itxiko barneratze neurria ezarri du urtebetetik bost urte arte; horren osagarri gisa, ondoz ondo, zaintzapeko askatasunaren beste neurri bat ezarriko du, hezkuntza laguntza eta guzti, askoz jota, beste bost urterako. Lege honen 14 eta 51.1 artikuluetan xedatutakoaz baliatu ahal izateko, nahitaezkoa da barneratze neurria benetan betetzen hasi denetik lehenengo urtea igarotzea.
‎Hala eta guztiz ere, jokabide berberak bi arau hauste edo gehiago eragiten baditu, edo jokabide hori beharrezko bidea bada beste bat burutzeko, horietatik larriena bakarrik hartuko da kontuan neurri egokia aplikatzeko.
‎1 Epaileak, ofizioz edo Fiskaltzak nahiz adingabearen letraduak hala eskatuta, edozein unetan eraginik gabe utz dezake ezarritako neurria, horren iraupena labur dezake edo beste batekin ordez dezake; horretarako, aldez aurretik entzun egin behar die Fiskaltzari eta adingabearen letraduari, eta txostena eskatu behar dio talde teknikoari, eta, hala denean, adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoari, eta, gainera, aldarazpena adingabearentzat onuragarria izan behar da, eta adingabe horri behar beste azaldu behar zaio haren jokabideak merezi duen gaitzespena.
‎Edozein modutan ere, egiaztatuta badago adingabeak aurretiaz izaera bereko beste egitate batzuk burutu dituela, Fiskaltzak hasiera eman dio espedienteari, eta, hala denean, lege honen 27.4 artikuluak baimentzen duenaren arabera jardun du.
‎Behin adiskidetzea gertatu eta gero, edo biktimarekin edo egindako delitu nahiz faltaren ondoriozko kaltedunarekin bereganatutako konponketa konpromisoa bete eta gero, edo bata edo besteak ezin badira gauzatu adingabearen borondatetik kanpoko arrazoien ondorioz, Fiskaltzak bukatutzat joko du instrukzioa, eta jarduna largetsi eta artxibatzea eskatuko dio epaileari, horretarako jarduna hari bidaliz.
‎e) Prozeduraren egoera eta gradua edozein izanik ere, adingabeak sentimeneko laguntza eta laguntza psikologikoa izan behar ditu, eta bertan izan behar dira gurasoak edo adingabeak aipatzen dituen beste gizabanako guztiak, adingabeen epaileak hori baimentzen badu.
‎Lege honen 61 artikuluan ezarritako akzioei kalterik egin gabe, prozeduran akusatzaile partikular gisa agertu ahal izango dira delitutik zuzeneko ofentsa hartu duten pertsonak, euren gurasoak, jaraunsleak, edo legezko ordezkariak, haiek adingabe edo ezgai direnean; prozeduran alderdi izateak eratortzen dituen ahalmenak eta eskubideak izango dituzte, eta, horien artean, besteak beste, hurrengoak:
‎3 Adingabearen letraduak zenbait eginbide proposatu baditu, eginbide horiek eragina badute adingabearen edo beste gizabanako batzuen oinarrizko eskubideen gain, eta Fiskaltzak eskabideari egoki baderitzo, fiskaltza horrek adingabeen epailearengana joko du lege honen 23.3 artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz; horri kalterik egin gabe, letraduak ahalmena du adingabeen epaileari eskari berbera egiteko, artikulu honen 1 paragrafoan ezarritako baldintzetan.
‎Era berean, talde teknikoak bere txostenean proposamena egin dezake, betiere adingabearen intereserako, espedientearen izapidetzak aurrera egin ez dezan; horren arrazoiak izan daitezke adingabeari gaitzespena behar beste azaldu izana jadanik burutu diren izapideen bitartez edota, adingabearen intereserako, beste edozein esku hartze desegoki gertatzea, egitateak burutu direnetik igaro den denboraren ondorioz. Halako kasuetan, lege honen 19.1 artikuluan ezarritako betekizunak izanez gero, Fiskaltzak espedientea bidal diezaioke epaileari, largeste proposamenarekin batera; gainera, egoki bada, jardunari buruzko lekukotza bidaliko dio adingabeak babesteko erakunde publiko eskudunari, horrek adingabearen babeserako jardun dezan.
‎Adingabea egitateekin ados badago, baina ez eskatutako neurriarekin, entzunaldi izapidea gauzatuko da azken autu horri dagokionez bakarrik; proposatutako frogak egingo dira, neurri horren aplikazioa agintzeko edo, eskatutako neurriaren ordez, beste bat ezartzeko, beste hori egokiagoa bada adingabearen interesarentzat eta alderdietatik edozeinek hala proposatu badu.
‎Adingabea egitateekin ados badago, baina ez eskatutako neurriarekin, entzunaldi izapidea gauzatuko da azken autu horri dagokionez bakarrik; proposatutako frogak egingo dira, neurri horren aplikazioa agintzeko edo, eskatutako neurriaren ordez, beste bat ezartzeko, beste hori egokiagoa bada adingabearen interesarentzat eta alderdietatik edozeinek hala proposatu badu.
‎1 Entzunaldia egitea bidezkoa denean, epaileak gonbita luzatuko die Fiskaltzari eta adingabearen letraduari, horiek euren aburuz komeni dena adieraz dezaten, beste froga batzuk egiteari buruz edota prozeduraren izapideak egitean hautsi den oinarrizko eskubidetako eskubidea berrezartzea, hori bidezren bati buruz; edo, hala denean, haiei adieraziko die eskatutakoaz bestelako kalifikazio edo neurri bat aplikatzeko aukera. Jarraian, epaileak erabakiko du entzunaldiari ekitea edo hautsikoa denetan.
‎Errekurtsoaren helburua doktrina bateratzea izango da, baldin eta aipatu auzitegi nagusietako adingabeen aretoek gora jotzearen gaineko epaiak eman badituzte, eta epaiok desberdinak badira, auzitegi nagusietako adingabeen beste areto batek edo batzuek** eman dituztenei begira, edo Auzitegi Gorenak eman dituen epaiei begira; hala gertatuko da, egitateak eta adingabearen inguruabarrei buruzko balioespenak oinarrian berdinak izanik, pronuntziamendu desberdinak izan direnean.
‎Era berean, neurri horiek ezin izango dira beste modu batera bete, lege honek eta berau garatzen duten erregelamenduek zein modu ezarri eta modu horretan baino.
‎Kasuan kasuan egokia dena erabakitzea, zehatutako adingabeek aurkeztu ahal dituzten eskaera edo kexei buruz; adingabeek halakoak aurkez ditzakete, hala nola, erregimenaren inguruan, tratamenduaren inguruan edota euren oinarrizko eskubideak uki ditzaketen inguruabarretatik beste edozeinen inguruan.
‎Autonomia erkidegoek eta Ceuta eta Melillako hiriek beharrezkoak diren lankidetza hitzarmenak edo akordioak egin ditzakete beste erakunde batzuekin, horiek publikoak izan, estanaren titulartasuna eta horren ondorioztuko, tokiko edo beste autonomia erkidego batzuetako administraziokoak, nahiz pribatuak izan, betiere irabaziak lortzeko asmorik gabekoak; hitzarmen edo akordio horien helburua izango da haien eskumeneko neurriak betearaztea, haien zuzeneko ikuskapenarekin, eta horrek ez dakar inola ere betearazpeko erantzukizun...
‎Autonomia erkidegoek eta Ceuta eta Melillako hiriek beharrezkoak diren lankidetza hitzarmenak edo akordioak egin ditzakete beste erakunde batzuekin, horiek publikoak izan, estanaren titulartasuna eta horren ondorioztuko, tokiko edo beste autonomia erkidego batzuetako administraziokoak, nahiz pribatuak izan, betiere irabaziak lortzeko asmorik gabekoak; hitzarmen edo akordio horien helburua izango da haien eskumeneko neurriak betearaztea, haien zuzeneko ikuskapenarekin, eta horrek ez dakar inola ere betearazpeko erantzukizuna lagatzea.
‎Ezarritako neurri guztiak edo horietatik batzuk ezin badira aldi berean bete, elkarren segidan beteko dira hurrengo erregelak kontuan hartuta, salbu eta epaileak adingabearen intereserako beste hurrenkera bat ezartzen duenean:
‎Barneratze terapeutikoa beste neurri batekin pilatuz gero, barneratze terapeutikoaren neurria ezarriko da lehenago. Epaileak, hala denean, geroago ezarritako neurrien betearazpenari hasiera ematea eten egingo du, barneratze terapeutikoa bukatu edo ezereztu arte, salbu eta lege honen 14 artikuluan ezarritako ahalmena erabiltzen denean.
‎1 Adingabeak askatasunaz gabetzeko neurri bat hausten badu, adingabe horrek zein zentrotatik alde egin eta zentro horretan sartuko da berriro, edo, bestela, haren baldintzekin bat etorriz egoki den beste zentro batean; asteburuko egotaldiaren kasuan, adingabea bere egoitzara eramango da. Horrela, betetzeko dagoen denbora geldiarazpenik gabe beteko da.
‎Adingabeak neurri bat hautsi badu, baina neurri hori ez bada askatasunaz gabetzen duten horietarikoa, Fiskaltzakkariari entzun eta gero, bai eta talde tek adingabearen epaileari eska diezaioke, harako neurriaren ordez, izaera bereko beste bat ezartzea. Salbuespenez, eta Fiskaltzak hala proposatuta, behin adingabearen letraduari eta legezko ordeznikoari entzun ondoren ere, adingabeen epaileak, aurretiaz ezarritako neurriaren ordez, beste bat ezar dezake, alegia, barneratze neurria, zentro erdi irekian, betetzeko dagoen denbora horretan zehar.
‎Adingabeak neurri bat hautsi badu, baina neurri hori ez bada askatasunaz gabetzen duten horietarikoa, Fiskaltzakkariari entzun eta gero, bai eta talde tek adingabearen epaileari eska diezaioke, harako neurriaren ordez, izaera bereko beste bat ezartzea. Salbuespenez, eta Fiskaltzak hala proposatuta, behin adingabearen letraduari eta legezko ordeznikoari entzun ondoren ere, adingabeen epaileak, aurretiaz ezarritako neurriaren ordez, beste bat ezar dezake, alegia, barneratze neurria, zentro erdi irekian, betetzeko dagoen denbora horretan zehar.
‎1 Neurriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎...urriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎...nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎Araua hausten duten adingabeen zentro berezietan betearaziko dira lege honen arabera ezarritako neurri askatasun gabetzaileak, atxiloketak eta barneratzean dautzan kautela neurriak; zigor arloko adin nagusitasuna dutenei zigor kondenak eta askatasunaz gabetzen duten kautela neurriak ezartzen zaizkienean, espetxeetako legeriak zenbait zentro ezartzen ditu halakoak betearazteko, baina adingabeak beste zentro berezi batzuetan izango dira.
‎Zentroaren barruan jarduera ordenaduna lortzeko laguntza eman behar dute, eta gizabanako guztiei errespetua eta begirunea zor dizkiete zentroaren barruan nahiz kanpoan; bereziki, halakoakleei eta barneratutako beste adingabeei. zor dizkiete agintariei, zentroko langi
‎Argibideak eurek ulertzen duten hizkuntza batean emango zaizkie. Adingabe batzuek zailtasunak badituzte argibide horien edukia ulertzeko, beste bide egoki bat erabiliko da, azalpena emateko.
‎Epaileak, batzuen eta besteen idazkiak eskuratzeaz batera, ahozko ikustaldira dei egingo die demandatzaileei eta demandatuei; ikustaldi horretan, haiek eta horiek, hurrenkeraren arabera, euren uziak eta alegazioak azalduko dituzte, euren aburuz prozesu horretan erabakigarri izan daitekeenari buruz. Egintza horretan bertan, bidezkoak diren frogabideak onartu, eta proposatutako horiek egin egingo dira.
‎Adingabeen prozedura horretan, entzunaldia egin eta gero, eta epaia edo behin betiko beste ebazpen bat eman ostean, epaileak epai zibila emango du indarreko Zigor Kodearen 115 artikuluan adierazitako edukiarekin, demandatuak absolbituz edo erantzule zibilak nortzuk diren adieraziz.
‎Audientzia Nazionalaren eskumeneko prozedurak ezin dira pilatu adingabeen jurisdikzio eremuan instruitutako beste prozedura batzuekin, subjektu egotziak berberak izan zein izan ez.
‎c) Burututako egitateetatik bat xedapen gehigarri honetan aipatuta badago, eta delituaren erantzukizuna duena hamasei urtekoa baino nagusiagoa bada, epaileak erregimen itxiko barneratze neurria ezarriko du urtebetetik zortzi arteko epealdian; hala denean, horren osagarria izango da zaintzapekopenetik, gutxienez, erdia igaro denean. askatasunaren beste neurri bat, askoz jota, bost urte artekoa, lege organiko honen 9 artikuluko 5 erregelaren bigarren lerrokadan ezarritako betekizunak izanik. Kasu horretan, eta lege organiko honen 14, 40 eta 51.1 artikuluek neurria aldatu, eten edo ordezteari buruzko ahalmenak aipatzen dituztela kontuan hartuta, ahalmen horiek erabili ahal izango dira, bakar bakarrik, ezarritako barneratze neurriaren irau
‎Delitu horien erantzuleak hamasei urtekoak baino gazteagoak badira, epaileak erregimen itxiko barneratze neurria ezarriko du urtebetetik lau arteko epealdian; hala denean, horren osagarria izango da zaintzapeko askatasunaren beste neurri bat, askoz jota, hiru urte artekoa, lege organiko honen 9 artikuluko 5 erregelaren bigarren lerrokadan ezarritako betekizunak izanik.
‎571 artikulutik 580.erakoetan araututako delituak izanez gero, epaileak, lege organiko honen arabera ezar daitezkeen beste neurriei kalterik egin gabe, erabateko desgaikuntzaren neurria ere ezarriko du, erregimen itxiko barneratze neurriaren iraupena zein izan eta hori baino lau urtetik hamabost arteko iraupen luzeagoarekin; horretarako, proportzioz kontuan hartuko ditu delituaren astuntasuna, egindako delituen kopurua eta adingabearen gaineko inguruabarrak.
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du.
‎Euskararen dinamismoa eta gure hizkuntzak Justizia Administrazioan duen sarbidea ukaezinak dira, egun eskura ditugun baliabide berriak, besteak beste adingabeen erantzukizun penalari buruzko lege hau, ikusita.
‎Horregatik, esku hartze hezitzaile orok adingabeen ingurunearen gainean zabaldu behar du bere eragina, horrek ematen baitio benetako zentzua. Araua hautsi duen pertsonaren bizitza normalizatzeko asmoz zehaztuko da non biziko den ezarritako neurria betetzen duen bitartean, baita zein heziketa edo osasun zentrora joango den, bere nortasunaren eta bere familiaren inguruabarren arabera gizartean bizitzeko gaitasuna eskura dezan, betiere gizarteak haren adin bereko beste edozein gazteri eskaintzen dizkion gizarte baliabideen sare bera erabiliz.
‎izatea arlo bateko eta besteko zehapenen esanahi eta prozeduren artean, betiere justizia eskaera egin duen ororen berme erkideei kalterik egin gabe. Bigarrenez, Zigor Kodeak hemezortzi urteko adin muga ezarri du adingabeen erantzukizun penala zehazteko, eta horrek gutxieneko beste muga bat behar du. Hortik hasi behar da erantzukizuna eskatzeko aukera, eta hori hamalau urtean finkatu da.
‎Bi bion oinarri juridikoak aintzat hartu dira. Hor daude, besteak beste, adingabeen epaitegietan eginiko prozedurek bete behar dituzten bermeak eta oinarrizko eskubideei zor zaien begirunea. Hala ere, hori guztia prozedura arruntari egin dakizkiokeen bestelako moldaketei kalterik egin gabe, moldaketa horiek ahalbidetzen baitute prozedura motaren izaera eta helburua kontuan hartzea.
‎Arauak hausten dituen adingabeari erreakzio juridikoa zuzentzen zaio, eta erreakzio horrek esku sartze hezitzailea izan nahi du, indar berezikoa, adinekoen zigor zuzenbidearen osterantzeko xede funtsezkoak beren beregi baztertuz, hala nola, egintzaren eta zehapenaren artean proportzioa izatea edota arauen jasotzaileei larderia eragitea. Horrekin eragotzi nahi da adingabearentzat ondorio makurra izan dezakeen oro, kasurako, biktimak edo beste gizabanako partikular batzuek akzioa egikaritzea.
‎Lege honek eskubide zabala ezarri du biktimek parte har dezaten. Biktimei prozeduretan esku hartzeko aukera ematen zaie, besteak beste, frogak proposatu eta egiteko, ondorioak formulatzeko eta errekurtsoak jartzeko. Hala ere, parte hartze hori modu mugatu batez ezarri da, adingabeen arloan ez baita onartzeko modukoa gizabanakoek alderdi akusatzaile izateko duten eskubidea, horretarako diren prozesu eskubide eta karga guztiekin.
‎Legea aplikatzeko esparruan, eta gauzatutako egitateen ondorioak mailakatzeko orduan, bi tarte bereizi behar dira, alegia, hamalau urtetik hamasei urte artekoena, eta hamazazpi eta hemezortzi urtekoena. Talde batek eta besteak ezaugarri desberdinak dituzte, eta, ezaugarri horiek direla bide, tratamendu desberdina ezarri behar da, zientziaren eta zuzenbidearen ikuspuntutik. Hamasei urtekoak baino nagusiagoak direnen tartean, astuntze berezia ezarri da, delituak indarkeriaz, larderiaz edo gizabanakoak arriskuan jarriz burutu direnerako.
‎Lehen esana geratu den bezala, hezkuntza eta heziketaren arloko espezialistek adingabearen interesari erreparatu behar diote; izan ere, espezialista horiek hurbilagoko esparruetan dihardute, estatua bera baino hurbilago, hain zuzen. Alderdiek hala eskatuta, eta epaitegiko talde teknikoei eta autonomia erkidegoko erakunde publiko eskudunari entzun eta gero, adingabeen epaileak ahalmen zabalak erabil ditzake, ezarritariek beste batzuekin ordezteko. Zentzuzko neurriak eteteko edo ezarritako hokoa denez, horrekin ezin dira urratu edo gutxitu prozesuko bermeak, horixe baita arautegi berriaren oinarrizko helburuetatik bat.
‎Egunete hezkuntzako zenbait jarduera burutan adingabearen gizarte hezkuntzako proiektuaren mamia gauzatzea. Dena den, adingabea joan daiteke beste toki batzuetara ere, aisialdiko nahiz kulturako beste baliabide batzuk erabiltzeko. Hortaz, adingabeari neurri hau ezartzen zaionean, adingabe horrek bere etxean edo familiaren etxean izan dezake oraindik bizilekua, edo, bestela, harrerako erakundean.
‎Egunete hezkuntzako zenbait jarduera burutan adingabearen gizarte hezkuntzako proiektuaren mamia gauzatzea. Dena den, adingabea joan daiteke beste toki batzuetara ere, aisialdiko nahiz kulturako beste baliabide batzuk erabiltzeko. Hortaz, adingabeari neurri hau ezartzen zaionean, adingabe horrek bere etxean edo familiaren etxean izan dezake oraindik bizilekua, edo, bestela, harrerako erakundean.
‎19 Gizarte hezkuntzako zereginak betetzeko neurria ezartzen denean, adingabeak hezkuntza izaerako jarduera bereziak burutu behar ditu, gizarteanzan zehatzak asetzea, halako beharriza birsartzea errazteko. Neurri hau autonomoa, edo, osterantzean, beste neurri konplexuago baten osagarria izan daiteke. Neurria autonomoa izanez gero, horren xedea da adingabearen beharrinak igarri direlako eta beharrizan horiek haren oso osoko garapena oztopatzen dutelako.
‎Neurria autonomoa izanez gero, horren xedea da adingabearen beharrinak igarri direlako eta beharrizan horiek haren oso osoko garapena oztopatzen dutelako. Neurria izan daiteke, besteak beste, adingabea bertaratu eta horrek parte hartzea gizartean jadanik abian dagoen programa batean, edo, bestela, neurria betearazi behar duten profesionalek «ad hoc» programa bat sortu eta adingabeak horretan parte hartzea. Gizarte hezkuntzako zereginen adibide gisa, hurrengoak aipa daitezke:
2004
‎Prozesuaren hasierako uneetan, demandarekin edo alderdia bertaratzearekin batera, prozesuko baldintza jakin batzuk egiaztatzeko agiriak aurkezteaz gain, oso garrantzitsua da, aurkako alderdia jakinaren gainean egon dadin, auziaren edukiari buruzko agiriak aurkeztea. Gainera, aurkeztu beharreko agirioi legeak gehitu die alderdien uzientzat oinarrizko egitateak (esaterako, hitzak, irudiak eta zenbakiak) jasotzen dituzten bideak eta tresnak, bai eta egitateei buruzko irizpen idatziak eta beste txosten batzuk ere. Era berean, arau berriek agindu dute demanda kasu batzuetan onartzeko zein agiri behar eta agiri horiek aurkeztea.
‎Hemen, beste arazo batzuetan gertatzen den bezala, legeak areagotu egin ditu alderdien zamak, eta ahalik eta gehien murriztu du espediente, artxibo eta erregistro publikoetara jotzeko aukera. Legean zehatz mehatz arautu dira hasierako unetik kanpo edukiari buruzko agiriak, eta beste idazki eta tresna batzuk aurkezteko aukerak.
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana, eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Agiri publikoek froga indar berezia dute, uste osoa jarri delako legez baimendu edo gaitutako fede emaileen esku hartzean. Prozesuko legeak, hizkera ulergarriarekin eta bere ondore zehatzetarako, aintzat hartu behar du esku hartze hori; baina prozesuko legea ez da aproposa fede ematearen betekizunak, eskumen esparrua eta beste inguruabar batzuk ezartzeko. Ildo horretatik, prozesuko legeriak ez ditu interpretazio eztabaidak ebatzi behar, horiek sortzen direnean fede emateari buruzko arauen inguruan edo negozio juridikoak agirian jasotzeko beharrezko laguntza juridikoaren inguruan.
Beste eredu batzuk aintzat hartu eta negozio juridikoen kostu ekonomikoak txikiagotzeko asmoarekin, iritzi iturburu batzuek proposatu dute trafiko juridiko pribatuan, hots, merkataritzakoan eta zibilean, fede publikoa erabat eraldatzea. Legea, ostera, iritzi horien aurkakoa izan da, eta errespetatu egin du fede emate hori.
‎Gainera, lege batzuen manuetan agiri publiko gisa hartu dira «kontrako froga» izenekoa onartzen duten agiriak, nahiz eta onarpen hori, batzuetan, esanbidez ezarri eta, besteetan, isilbidez. Lege honek errespetatu egin ditu beste lege horietako xedapenetan ezarritakoa; baina nahitaez bereizita arautu behar izan ditu kontrako froga onartzen duten agiri publikoak eta berez oso osorik frogatutzat jotzen diren gainerako agiri publikoak.
‎Laburbilduz, badirudi oso eta argia dela lege honek agiri frogaren inguruan egindako arauketa bateratua. Bestalde, praktikan zentzurik gabe geratu dira frogari buruzko arauen beste zati batzuek konpondu dituzten arazoak. Agiri frogara ezin izango da bildu gainerako frogabideetara bildu ezin eta egitateen egiazkotasuna finkatzeko prozesura ekarri den guztia.
‎Alabaina, legeak kontuan hartu du asko direla, egun, adituen lanari lotutako eragiketak eta zereginak; ondorenez, 1881eko arauketatik urrundu eta kasuismorik gabe onartu du aditu frogabidea anitz eta zabal izatea. Legeak nabarmendu egin du, berebat, aditu froga, maiz, beste frogabide batzuen osagarritzat erabili dela, eta ez idazkera alderatzerako bakarrik.
‎Esperientziak erakusten du, mundu osoan zehar, alderdiek hasierako alegazioak egin ondoren, berehala ahozko ekitaldira jotzen bada, eta, ekitaldi horretan, epaia ere berehala eman aurretik, alegazio osagarri eta froga jarduera guztiak pilatzen badira, orduan, ia gehienetan, hurrengo arriskuetatik bat egon ohi dela: bata, larri larria, eta, horren eretzean, auziak ebatz daitezke, aurkakotasun osoa bermatzen duten erregela guztiak bete gabe eta epaitzaren oinarri izan behar duten osagai guztietan beharrezko arreta jartzeke; bestearen ondorenez, epaiketara edota ikustaldira berehala jotzearekin ustez irabazi den denbora gal daiteke etendurekin eta gertakizun bereziekin. Etendura eta gertaera horiek ez dira beti arrazoitugabekotzat eta huts hutsik luzatzailetzat hartu behar, maiz beharrezkoak baitira auzien konplexutasuna dela eta.
‎Bestalde, babes judizial eragingarriaren eskakizun zentzuzkoa eta Konstituzioaren araberakoa da prozesuko baldintzei eta oztopoei buruzko arazoak ahalik arinen ebaztea. Horrela, saihestuko dira, batetik, auzigaiaren edukiari heltzen ez dioten epaiak; eta, bestetik, prozesuari, horren objektua ebatzi gabe, amaiera ematen dioten ebazpenetatik beste edozein, alderdien eta auzitegien alferreko ahalegin neketsuen ondoren.
‎Ondorenez, esan bezala, egintzak ahalik eta gehien bateratzea egokia da, soil soilik, konplexutasunik gabeko auzigaietan edo babes guztiz azkarra behar duten auzigaietan. Beste kasu batzuetan, epaiketa arrunta da zentzuzko lege aukera, horren aurretiazko entzunaldiarekin, prozesua arazteko eta eztabaidaren objektua zehazteko.
‎Horrela, ohiko intzidente prozedura ere ezaba daiteke. Horrez gain, prozedura zibilari buruzko lege berri honek ahalbidetu du, bermeak gutxitu gabe, prozedura zibilari buruzko lege arruntetik kanpo beste hamaika legetan barneratutako auziei aurre egitea. Horren adibide dira, besteak beste, xedapen indargabetzailea eta azken xedapenak.
‎Horrez gain, prozedura zibilari buruzko lege berri honek ahalbidetu du, bermeak gutxitu gabe, prozedura zibilari buruzko lege arruntetik kanpo beste hamaika legetan barneratutako auziei aurre egitea. Horren adibide dira, besteak beste, xedapen indargabetzailea eta azken xedapenak.
‎Gora jotzea berresten da, gora jotako ebazpenaren jurisdikzio berrikuspen betearen aldetik. Gora jotako ebazpena lehen auzialdian emandako epaia izanez gero, legez ezarri da bigarren auzialdia epaiketa berria ez izatea, bertan egitate eta argudio mota guztiak ager edo kasuari buruzko beste uzi batzuk azal ezin daitezkeela. Gora jotzeko epaiaren edukia koherentziaz arautu da, batez ere, epai horren kongruentzia berezia kontuan izanik.
Beste xedapen batzuen bitartez, epaiketaren balizko okerrak zuzentzeko aukerak areagotu nahi izan dira, berme egokiekin. Horrez gain, hainbat manuren bidez, prozedura errazagoa erdietsi nahi izan da, bai eta, bigarren auzialdian, ahalik kasurik gehienetan edukiari buruzko epaia ematea ere.
‎Aipatu beharra dago lege honek ez duela erabiltzen gora joatzeari atxikitzea deituriko kontzeptua, kontzeptu horrek hainbat zalantza sorrarazten baititu. Haatik, lege honek nabarmendu eta zehazten du zer nolako eginkizuna betetzen duen, beste alderdiaren gora jotzea ikusita eta hasieran gora jotako alderdia izanik, errekurtsoaren aurka jartzen denak, horrek, aldi berean, jadanik gora jotako autoa edo epaia aurkaratzen badu, auto edo epai hori ezeztatzea edo onuragarriagoa den beste batekin ordeztea eskatuz.
‎Aipatu beharra dago lege honek ez duela erabiltzen gora joatzeari atxikitzea deituriko kontzeptua, kontzeptu horrek hainbat zalantza sorrarazten baititu. Haatik, lege honek nabarmendu eta zehazten du zer nolako eginkizuna betetzen duen, beste alderdiaren gora jotzea ikusita eta hasieran gora jotako alderdia izanik, errekurtsoaren aurka jartzen denak, horrek, aldi berean, jadanik gora jotako autoa edo epaia aurkaratzen badu, auto edo epai hori ezeztatzea edo onuragarriagoa den beste batekin ordeztea eskatuz.
‎Uste izan da Justiziaren eraldaketak, arlo honetan nahiz beste arlo batzuetan, ezin dituela alboratu eta ez dituela alboratu behar berezko sistema juridikoaren historia, idiosinkrasia berezia eta balio positiboak. Eraldaketa egokia da, izatez, subjektu juridikoen eskubide eta interes legitimoak babesteko, kasu zehatzetako prozedura osoaren mailak edo auzialdiak gutxitu eta hobetzen dituena.
‎Era horretara, errekurtsoaren beharrizana zentzuzko objektibotasunarekin ezarri da. «Kasazio interesa» modu objektiboan itxuratzeak segurtasun juridiko handiagoa dakarkie justiziapekoei eta euren abokatuei, eta horixe hobetsi da zenbait erakundek proposatutako beste metodo batzuen kalterako; beste metodo horietan, kasazioko auzitegiari ahalmena ematen zaio bere eskumeneko auziak hautatzeko. Itxuraketa horrek ezabatzen ditu, besteak beste, mesfidantza eta auzitegiaren erabakiekin bat ez etortzeko arriskuak.
‎Era horretara, errekurtsoaren beharrizana zentzuzko objektibotasunarekin ezarri da. «Kasazio interesa» modu objektiboan itxuratzeak segurtasun juridiko handiagoa dakarkie justiziapekoei eta euren abokatuei, eta horixe hobetsi da zenbait erakundek proposatutako beste metodo batzuen kalterako; beste metodo horietan, kasazioko auzitegiari ahalmena ematen zaio bere eskumeneko auziak hautatzeko. Itxuraketa horrek ezabatzen ditu, besteak beste, mesfidantza eta auzitegiaren erabakiekin bat ez etortzeko arriskuak.
‎«Kasazio interesa» modu objektiboan itxuratzeak segurtasun juridiko handiagoa dakarkie justiziapekoei eta euren abokatuei, eta horixe hobetsi da zenbait erakundek proposatutako beste metodo batzuen kalterako; beste metodo horietan, kasazioko auzitegiari ahalmena ematen zaio bere eskumeneko auziak hautatzeko. Itxuraketa horrek ezabatzen ditu, besteak beste, mesfidantza eta auzitegiaren erabakiekin bat ez etortzeko arriskuak.
‎Norbaitek prozesuko arau hauste astuna gertatu delako uste osoa badu, eta, arau hauste horren ondorioz, jarduna ekarri behar bada arau hauste hori noiz gertatu eta horren aurreko egoerara, orduan ezin daiteke esan araua zentzugabekoa dela, horrek baztertzen duenean aldi berean beste epai bat eskatzea, jarduna aurreko egoerara ekarri ordez. Prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtsoari on iritziz gero, beste epai bat eman behar da.
‎Norbaitek prozesuko arau hauste astuna gertatu delako uste osoa badu, eta, arau hauste horren ondorioz, jarduna ekarri behar bada arau hauste hori noiz gertatu eta horren aurreko egoerara, orduan ezin daiteke esan araua zentzugabekoa dela, horrek baztertzen duenean aldi berean beste epai bat eskatzea, jarduna aurreko egoerara ekarri ordez. Prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtsoari on iritziz gero, beste epai bat eman behar da. Beste epai horrek zuzenbide material edo substantiboko arau hausterik eraginez gero, epai horri kasazio errekurtsoa jar dakioke, lege hau baino lehenagoko araubidean bezala.
‎Prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtsoari on iritziz gero, beste epai bat eman behar da. Beste epai horrek zuzenbide material edo substantiboko arau hausterik eraginez gero, epai horri kasazio errekurtsoa jar dakioke, lege hau baino lehenagoko araubidean bezala.
‎Bestalde, ezin da ahantzi, 1881eko Legearen arabera, aldi berean forma urratzea eta epaiari buruzko arau hausteak alegatzen zituen kasazio errekurtsoa jarriz gero, lehenengo, eskatutako forma urratzea aztertu eta horri buruz erabakitzen zela, eta, errekurtsoari forma urratzeagatik on iritziz gero, auzialdiko auzitegira berriro igortzen zirela, horrek beste epai bat eman zezan. Era berean, epai horri beste kasazio errekurtso bat jar zekiokeen, lehenik, «legea urratzeagatik»; bigarrenik, epaiketaren oinarrizko formak urratzeagatik; eta, hirugarrenik, bi kontzeptuongatik.
‎Bestalde, ezin da ahantzi, 1881eko Legearen arabera, aldi berean forma urratzea eta epaiari buruzko arau hausteak alegatzen zituen kasazio errekurtsoa jarriz gero, lehenengo, eskatutako forma urratzea aztertu eta horri buruz erabakitzen zela, eta, errekurtsoari forma urratzeagatik on iritziz gero, auzialdiko auzitegira berriro igortzen zirela, horrek beste epai bat eman zezan. Era berean, epai horri beste kasazio errekurtso bat jar zekiokeen, lehenik, «legea urratzeagatik»; bigarrenik, epaiketaren oinarrizko formak urratzeagatik; eta, hirugarrenik, bi kontzeptuongatik. Lege honetan ez da funtsezko aldaketarik ezarri, izapideak bizkortzeko mekanismoak adibidez, auzilarietatik bakoitzak epai berberaren aurka errekurtso berezi desberdina aukeratu duenerako.
‎Ondorenez, Espainiako Konstituzioaren arabera, prozesuko gai askoren interpretazioa egiteko, auzialdi bakar eta gorena dago. Beste gai batzuetarako, jarraian aztertuko dugunez, guztiz birmoldatu da legearen intereserako errekurtsoa.
‎Jarduera hori sustatzeko legitimazioa dute Fiskaltzak, Herriaren Defendatzaileak, bai eta zuzenbide publikoko pertsona juridikoek ere, baldin eta pertsona horiek interes legitimoa frogatzen badute, errekurtsoan prozesuko zein arazo eragin eta arazo horri buruz jurisprudentzia doktrina izan dadin. Benaz, legearen intereserako errekurtsoa ez da benetako errekurtsoa; izan ere, emandako epaiak ez du ezeztatuko irmoa ez den beste epai bat (ezta epai irmoa hutsalduko ere). Hala ere, izen horri eutsi zaio, aurrekarien arabera adierazgarriena eta komunikatiboena delako.
‎Horrela, behin behineko betearazpena uzten zen baliabide ekonomiko likidoak zituztenen esku soil soilik. Horrez gain, baziren beste zenbait arrisku garrantzitsu: hartzekodunak bere kredituaren betepena atzeratzea; eta kondenatutako zordunak bigarren auzialdiko denbora tartea eta balizko errekurtso berezia baliatzea, bere erantzukizuna saihesteko.
‎Parte hartzea onartu bada ere, jardunak ez du atzera egingo; baina parte hartzailea prozesuan alderdi izango da ondore guztietarako. Parte hartzaileak defendatu ahal izango ditu berak edo beraren auzikideak aurkeztutako uziak, horretarako prozesuan aukera badu, nahiz eta haren auzikideak uko egin, amore eman, atzera egin, edo, beste edozein arrazoi dela medio, prozesutik baztertu.
‎Behin jakinarazna demandari erantzuteko epatuko da, demandatua epatu den era eta baldintza berberekin. Hitzezko epaiketa bada, auzitegiak ikustaldirako beste egun bat jarriko du probidentzia bidez, alderdiei eta prozesura deitua izan den hirugarrenari zitazioa eginez.
‎1 Epaiketaren objektua eskualdatu bada epaiketa oraindik erabakitzeko dagoenean, eskuratzaileak eskualdaketa egiaztatuz gero, eskatu ahal izango du alderdi gisa onartua izatea eskualdatzailearen lekuan. Auzitegiak eskaera horri bide emango dio jardunaren etena aginduz, eta hamar egunez beste alderdiak esan beharrekoa entzungo du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beste 2.796 (18,41)
besteak 253 (1,67)
Beste 139 (0,92)
bestea 72 (0,47)
bestearen 70 (0,46)
besteen 27 (0,18)
bestera 23 (0,15)
besteek 18 (0,12)
Besteak 14 (0,09)
besteari 14 (0,09)
bestean 11 (0,07)
besteren 10 (0,07)
BESTE 8 (0,05)
besteei 8 (0,05)
bestearen atzetik 6 (0,04)
besteetan 6 (0,04)
bestetik 5 (0,03)
besteen artean 4 (0,03)
bestearen aurka 3 (0,02)
besteentzat 3 (0,02)
Besteren 2 (0,01)
bestearekin 2 (0,01)
bestearen aurrean 2 (0,01)
bestearen ondoren 2 (0,01)
bestearentzat 2 (0,01)
besteekin batera 2 (0,01)
besteen esku 2 (0,01)
besteena 2 (0,01)
Bestea 1 (0,01)
Bestera 1 (0,01)
bestearekin batera 1 (0,01)
bestearen gainean 1 (0,01)
bestearen gaineko 1 (0,01)
bestearen mende 1 (0,01)
bestearengana 1 (0,01)
bestearenganako 1 (0,01)
besteekin 1 (0,01)
besteen aurka 1 (0,01)
besteen aurrean 1 (0,01)
besteen gainetik 1 (0,01)
besteen kontrakoak 1 (0,01)
besteengandik 1 (0,01)
besteetara 1 (0,01)
besteetatik 1 (0,01)
besteokin batera 1 (0,01)
bestetzako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beste edozein 426 (2,80)
beste bat 219 (1,44)
beste beste 197 (1,30)
beste pertsona 129 (0,85)
beste batzuk 115 (0,76)
beste inor 64 (0,42)
beste alderdi 45 (0,30)
beste kasu 42 (0,28)
beste eskubide 41 (0,27)
beste estatu 37 (0,24)
beste modu 34 (0,22)
beste ondasun 34 (0,22)
beste arrazoi 32 (0,21)
beste hitz 30 (0,20)
beste ezkontide 29 (0,19)
beste lege 29 (0,19)
beste erakunde 28 (0,18)
beste sozietate 28 (0,18)
beste bide 26 (0,17)
beste data 24 (0,16)
beste adostasun 23 (0,15)
beste inguruabar 22 (0,14)
beste prozedura 22 (0,14)
beste arau 20 (0,13)
beste agiri 19 (0,13)
beste erregistro 19 (0,13)
beste guzti 19 (0,13)
beste bi 18 (0,12)
beste gai 18 (0,12)
beste norbait 18 (0,12)
beste folio 17 (0,11)
beste herrialde 17 (0,11)
beste organo 17 (0,11)
beste neurri 15 (0,10)
beste herri 14 (0,09)
beste idazkun 14 (0,09)
beste kide 14 (0,09)
beste titulu 14 (0,09)
beste delitu 13 (0,09)
beste gauza 13 (0,09)
beste administrazio 12 (0,08)
beste epe 12 (0,08)
beste guraso 12 (0,08)
beste toki 12 (0,08)
beste xedapen 12 (0,08)
beste zenbait 12 (0,08)
beste atal 11 (0,07)
beste balore 11 (0,07)
beste epai 11 (0,07)
beste estatukide 11 (0,07)
beste manu 11 (0,07)
beste betebehar 10 (0,07)
beste datu 10 (0,07)
beste hizkuntza 10 (0,07)
beste kontratu 10 (0,07)
beste auzi 9 (0,06)
beste bazkide 9 (0,06)
beste eginkizun 9 (0,06)
beste eskritura 9 (0,06)
beste frogabide 9 (0,06)
beste ontzi 9 (0,06)
beste zati 9 (0,06)
beste zigor 9 (0,06)
beste berme 8 (0,05)
beste egitate 8 (0,05)
beste ez 8 (0,05)
beste hitzarmen 8 (0,05)
beste prozesu 8 (0,05)
beste subjektu 8 (0,05)
beste betebeharpeko 7 (0,05)
beste erregela 7 (0,05)
beste esparru 7 (0,05)
beste froga 7 (0,05)
beste hartzekodun 7 (0,05)
beste hiru 7 (0,05)
beste inskripzio 7 (0,05)
beste interesdun 7 (0,05)
beste izaera 7 (0,05)
beste izen 7 (0,05)
beste izendapen 7 (0,05)
beste kreditu 7 (0,05)
beste langile 7 (0,05)
beste lau 7 (0,05)
beste probintzia 7 (0,05)
beste sistema 7 (0,05)
beste akzio 6 (0,04)
beste arazo 6 (0,04)
beste aukeratu 6 (0,04)
beste auzitegi 6 (0,04)
beste baliabide 6 (0,04)
beste egin 6 (0,04)
beste egintza 6 (0,04)
beste ere 6 (0,04)
beste eredu 6 (0,04)
beste establezimendu 6 (0,04)
beste gastu 6 (0,04)
beste helburu 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
beste pertsona bat 52 (0,34)
beste pertsona batzuk 43 (0,28)
beste edozein arrazoi 27 (0,18)
beste estatu bat 25 (0,16)
beste hitz batzuk 25 (0,16)
beste modu bat 25 (0,16)
beste edozein bide 23 (0,15)
beste kasu batzuk 23 (0,15)
beste data bat 21 (0,14)
beste ondasun batzuk 21 (0,14)
beste eskubide batzuk 18 (0,12)
beste arrazoi bat 17 (0,11)
beste folio bat 17 (0,11)
beste sozietate bat 16 (0,11)
beste bat kalte 14 (0,09)
beste edozein agiri 13 (0,09)
beste edozein mota 13 (0,09)
beste edozein pertsona 13 (0,09)
beste arrazoi batzuk 12 (0,08)
beste erakunde batzuk 12 (0,08)
beste organo batzuk 12 (0,08)
beste bide bat 11 (0,07)
beste erregistro bat 11 (0,07)
beste estatukide bat 11 (0,07)
beste bide batzuk 10 (0,07)
beste edozein erabili 10 (0,07)
beste edozein kasu 10 (0,07)
beste edozein ondasun 10 (0,07)
beste edozein prozedura 10 (0,07)
beste epe bat 10 (0,07)
beste gai batzuk 10 (0,07)
beste herrialde batzuk 10 (0,07)
beste bat ezarri 9 (0,06)
beste inguruabar batzuk 9 (0,06)
beste inor onura 9 (0,06)
beste prozedura bat 9 (0,06)
beste arau batzuk 8 (0,05)
beste bat egin 8 (0,05)
beste epai bat 8 (0,05)
beste idazkun bat 8 (0,05)
beste manu batzuk 8 (0,05)
beste modu batzuk 8 (0,05)
beste pertsona hurbildu 8 (0,05)
beste prozedura batzuk 8 (0,05)
beste titulu batzuk 8 (0,05)
beste atal bat 7 (0,05)
beste balore negoziagarri 7 (0,05)
beste bat izendatu 7 (0,05)
beste edozein inguruabar 7 (0,05)
beste edozein titulu 7 (0,05)
beste erakunde bat 7 (0,05)
beste eskritura bat 7 (0,05)
beste eskubide erreal 7 (0,05)
beste esparru batzuk 7 (0,05)
beste gauza bat 7 (0,05)
beste inskripzio bat 7 (0,05)
beste izendapen bat 7 (0,05)
beste neurri bat 7 (0,05)
beste pertsona komunikatu 7 (0,05)
beste auzi bat 6 (0,04)
beste bat ordeztu 6 (0,04)
beste batzuk ere 6 (0,04)
beste betebehar batzuk 6 (0,04)
beste edozein eskubide 6 (0,04)
beste estatu batzuk 6 (0,04)
beste herri batzuk 6 (0,04)
beste inor kalte 6 (0,04)
beste kontratu bat 6 (0,04)
beste lege batzuk 6 (0,04)
beste ontzi bat 6 (0,04)
beste administrazio publiko 5 (0,03)
beste bat jarri 5 (0,03)
beste batzuk batera 5 (0,03)
beste batzuk ezarri 5 (0,03)
beste delitu batzuk 5 (0,03)
beste edozein delitu 5 (0,03)
beste edozein lege 5 (0,03)
beste egitate batzuk 5 (0,03)
beste herri bat 5 (0,03)
beste izaera bat 5 (0,03)
beste lege testu 5 (0,03)
beste neurri batzuk 5 (0,03)
beste pertsona juridiko 5 (0,03)
beste xedapen batzuk 5 (0,03)
beste adostasun eskatu 4 (0,03)
beste adostasun jardun 4 (0,03)
beste alderdi bat 4 (0,03)
beste arau bat 4 (0,03)
beste arazo batzuk 4 (0,03)
beste baliabide batzuk 4 (0,03)
beste bat eragin 4 (0,03)
beste batzuk jarri 4 (0,03)
beste berme bat 4 (0,03)
beste berme batzuk 4 (0,03)
beste datu aldaketa 4 (0,03)
beste datu batzuk 4 (0,03)
beste edozein baliabide 4 (0,03)
beste edozein ere 4 (0,03)
beste edozein ezarri 4 (0,03)
beste edozein faltsutu 4 (0,03)
beste edozein gai 4 (0,03)
beste edozein gertatu 4 (0,03)
beste edozein tresna 4 (0,03)
beste edozein xedapen 4 (0,03)
beste eredu batzuk 4 (0,03)
beste erregela batzuk 4 (0,03)
beste estatu kide 4 (0,03)
beste froga batzuk 4 (0,03)
beste frogabide batzuk 4 (0,03)
beste hitzarmen bat 4 (0,03)
beste hizkuntza bat 4 (0,03)
beste inguruabar guzti 4 (0,03)
beste inor mesede 4 (0,03)
beste kasu bat 4 (0,03)
beste kide batzuk 4 (0,03)
beste langile batzuk 4 (0,03)
beste lege bat 4 (0,03)
beste probintzia bat 4 (0,03)
beste sozietate batzuk 4 (0,03)
beste toki bat 4 (0,03)
beste administrazio bat 3 (0,02)
beste agiri batzuk 3 (0,02)
beste alderdi konkurtsopean 3 (0,02)
beste bat burutu 3 (0,02)
beste bat eratu 3 (0,02)
beste bat gauza 3 (0,02)
beste bat heriotza 3 (0,02)
beste bat mehatxu 3 (0,02)
beste batzuk kokatu 3 (0,02)
beste batzuk uste 3 (0,02)
beste betebehar bat 3 (0,02)
beste betebeharpeko bat 3 (0,02)
beste delitu astun 3 (0,02)
beste delitu bat 3 (0,02)
beste edozein aldaketa 3 (0,02)
beste edozein arau 3 (0,02)
beste edozein betebehar 3 (0,02)
beste edozein betebeharpeko 3 (0,02)
beste edozein datu 3 (0,02)
beste edozein egitate 3 (0,02)
beste edozein eragiketa 3 (0,02)
beste edozein erregistro 3 (0,02)
beste edozein gauza 3 (0,02)
beste edozein gauzatu 3 (0,02)
beste edozein informazio 3 (0,02)
beste edozein izaera 3 (0,02)
beste edozein klausula 3 (0,02)
beste edozein modu 3 (0,02)
beste edozein neurri 3 (0,02)
beste edozein ondorioz 3 (0,02)
beste edozein ordainketa 3 (0,02)
beste edozein organo 3 (0,02)
beste eginkizun batzuk 3 (0,02)
beste egintza batzuk 3 (0,02)
beste eskubide bat 3 (0,02)
beste establezimendu bat 3 (0,02)
beste frogabide bat 3 (0,02)
beste gauza suntsikor 3 (0,02)
beste herri administrazio 3 (0,02)
beste herrialde bat 3 (0,02)
beste hiru hilabete 3 (0,02)
beste hizkuntza batzuk 3 (0,02)
beste inguruabar ere 3 (0,02)
beste inor izen 3 (0,02)
beste kide bat 3 (0,02)
beste manu bat 3 (0,02)
beste probintzia zuzendaritza 3 (0,02)
beste prozesu bat 3 (0,02)
beste sistema batzuk 3 (0,02)
beste titulu bat 3 (0,02)
beste zigor bat 3 (0,02)
beste agiri bat 2 (0,01)
beste agiri kasu 2 (0,01)
beste agiri publiko 2 (0,01)
beste agiri sinesgarri 2 (0,01)
beste alderdi interesdun 2 (0,01)
beste alderdi kontratugile 2 (0,01)
beste arau juridiko 2 (0,01)
beste arrazoi zuzen 2 (0,01)
beste aukeratu ahal 2 (0,01)
beste auzi batzuk 2 (0,01)
beste auzitegi hori 2 (0,01)
beste balore batzuk 2 (0,01)
beste balore deskontatu 2 (0,01)
beste bat abordatu 2 (0,01)
beste bat bat 2 (0,01)
beste bat bazkide 2 (0,01)
beste bat bizileku 2 (0,01)
beste bat eman 2 (0,01)
beste bat erregistro 2 (0,01)
beste bat eskatu 2 (0,01)
beste bat eskubide 2 (0,01)
beste bat eskuma 2 (0,01)
beste bat hartu 2 (0,01)
beste bat hil 2 (0,01)
beste bat ibilgailu 2 (0,01)
beste bat jo 2 (0,01)
beste bat kapital 2 (0,01)
beste bat lesio 2 (0,01)
beste bat sexu 2 (0,01)
beste bat sinatu 2 (0,01)
beste bat ukan 2 (0,01)
beste batzuk egin 2 (0,01)
beste batzuk eman 2 (0,01)
beste batzuk eragiketa 2 (0,01)
beste batzuk eten 2 (0,01)
beste batzuk ez 2 (0,01)
beste batzuk iritzi 2 (0,01)
beste batzuk kasu 2 (0,01)
beste batzuk nahasi 2 (0,01)
beste bazkide bat 2 (0,01)
beste bazkide hala 2 (0,01)
beste betebeharpeko batzuk 2 (0,01)
beste bi kasu 2 (0,01)
beste edozein aldarazpen 2 (0,01)
beste edozein baldintza 2 (0,01)
beste edozein baliatu 2 (0,01)
beste edozein berme 2 (0,01)
beste edozein egin 2 (0,01)
beste edozein egintza 2 (0,01)
beste edozein estatu 2 (0,01)
beste edozein ez 2 (0,01)
beste edozein hartu 2 (0,01)
beste edozein hartzekodun 2 (0,01)
beste edozein hedabide 2 (0,01)
beste edozein kreditu 2 (0,01)
beste edozein legitimatu 2 (0,01)
beste edozein leku 2 (0,01)
beste edozein liburu 2 (0,01)
beste edozein ohore 2 (0,01)
beste edozein ondorio 2 (0,01)
beste edozein osagai 2 (0,01)
beste edozein osagarri 2 (0,01)
beste edozein trikimailu 2 (0,01)
beste edozein xede 2 (0,01)
beste edozein zio 2 (0,01)
beste eginkizun guzti 2 (0,01)
beste epai hori 2 (0,01)
beste erakunde kudeatzaile 2 (0,01)
beste erregela bat 2 (0,01)
beste erregistro batzuk 2 (0,01)
beste erregistro publiko 2 (0,01)
beste erregistro zibil 2 (0,01)
beste eskubide guzti 2 (0,01)
beste establezimendu publiko 2 (0,01)
beste ez ukan 2 (0,01)
beste ezkontide ondasun 2 (0,01)
beste gai polemiko 2 (0,01)
beste gastu batzuk 2 (0,01)
beste guraso egon 2 (0,01)
beste guzti bete 2 (0,01)
beste guzti ere 2 (0,01)
beste guzti gauzatu 2 (0,01)
beste hartzekodun batzuk 2 (0,01)
beste helburu batzuk 2 (0,01)
beste herrialde herritar 2 (0,01)
beste hitz esan 2 (0,01)
beste idazkun ere 2 (0,01)
beste inor gauza 2 (0,01)
beste interesdun bat 2 (0,01)
beste izen bat 2 (0,01)
beste kasu asko 2 (0,01)
beste kasu berezi 2 (0,01)
beste kasu ere 2 (0,01)
beste kasu guzti 2 (0,01)
beste kasu kasu 2 (0,01)
beste kide egin 2 (0,01)
beste kreditu bat 2 (0,01)
beste lau urte 2 (0,01)
beste lege zein 2 (0,01)
beste norbait eskualdatu 2 (0,01)
beste norbait izen 2 (0,01)
beste ondasun higigarri 2 (0,01)
beste ondasun pribatibo 2 (0,01)
beste organo bat 2 (0,01)
beste pertsona ere 2 (0,01)
beste pertsona fisiko 2 (0,01)
beste pertsona izen 2 (0,01)
beste sistema bat 2 (0,01)
beste sozietate oso 2 (0,01)
beste subjektu bat 2 (0,01)
beste subjektu batzuk 2 (0,01)
beste toki batzuk 2 (0,01)
beste toki ezagun 2 (0,01)
beste toki publiko 2 (0,01)
beste xedapen orokor 2 (0,01)
beste zati jaso 2 (0,01)
beste zenbait itun 2 (0,01)
beste zigor batzuk 2 (0,01)
beste administrazio batzuk 1 (0,01)
beste administrazio egintza 1 (0,01)
beste administrazio irregular 1 (0,01)
beste administrazio xedapen 1 (0,01)
beste adostasun aurkeztu 1 (0,01)
beste adostasun behar 1 (0,01)
beste adostasun dohain 1 (0,01)
beste adostasun eman 1 (0,01)
beste adostasun ezin 1 (0,01)
beste adostasun nahiz 1 (0,01)
beste agiri berezi 1 (0,01)
beste agiri eman 1 (0,01)
beste agiri ere 1 (0,01)
beste agiri izapide 1 (0,01)
beste agiri osagarri 1 (0,01)
beste akzio bat 1 (0,01)
beste akzio batzuk 1 (0,01)
beste akzio ere 1 (0,01)
beste akzio hori 1 (0,01)
beste akzio jabetza 1 (0,01)
beste akzio jaulkipen 1 (0,01)
beste alderdi ados 1 (0,01)
beste alderdi agindei 1 (0,01)
beste alderdi artapen 1 (0,01)
beste alderdi asmo 1 (0,01)
beste alderdi batzuk 1 (0,01)
beste alderdi bete 1 (0,01)
beste alderdi betebehar 1 (0,01)
beste alderdi buruzagi 1 (0,01)
beste alderdi defentsa 1 (0,01)
beste alderdi egiaztatu 1 (0,01)
beste alderdi ekarri 1 (0,01)
beste alderdi eragin 1 (0,01)
beste alderdi ere 1 (0,01)
beste alderdi errekonbentzio 1 (0,01)
beste alderdi errenta 1 (0,01)
beste alderdi esan 1 (0,01)
beste alderdi eskaera 1 (0,01)
beste alderdi ezin 1 (0,01)
beste alderdi gora 1 (0,01)
beste alderdi jakinarazi 1 (0,01)
beste alderdi kalte 1 (0,01)
beste alderdi komunikatu 1 (0,01)
beste alderdi kontratu 1 (0,01)
beste alderdi obra 1 (0,01)
beste alderdi politiko 1 (0,01)
beste alderdi proposatu 1 (0,01)
beste alderdi zatitu 1 (0,01)
beste alderdi zenbat 1 (0,01)
beste arau agindu 1 (0,01)
beste arau ezarri 1 (0,01)
beste arau guzti 1 (0,01)
beste arau hautsi 1 (0,01)
beste arau onuragarri 1 (0,01)
beste arau sistema 1 (0,01)
beste arazo delikatu 1 (0,01)
beste arazo handi 1 (0,01)
beste arrazoi oinarritu 1 (0,01)
beste atal batzuk 1 (0,01)
beste aukeratu ukan 1 (0,01)
beste auzi horiek 1 (0,01)
beste auzitegi bat 1 (0,01)
beste auzitegi erkide 1 (0,01)
beste auzitegi itzuli 1 (0,01)
beste auzitegi zibil 1 (0,01)
beste baliabide garrantzitsu 1 (0,01)
beste bat adierazi 1 (0,01)
beste bat adierazpen 1 (0,01)
beste bat adjudikatu 1 (0,01)
beste bat ala 1 (0,01)
beste bat aplikatu 1 (0,01)
beste bat arautu 1 (0,01)
beste bat ardurapeko 1 (0,01)
beste bat aurkeztu 1 (0,01)
beste bat baliokide 1 (0,01)
beste bat batu 1 (0,01)
beste bat begira 1 (0,01)
beste bat behar 1 (0,01)
beste bat berori 1 (0,01)
beste bat bidali 1 (0,01)
beste bat bihurketa 1 (0,01)
beste bat bizi 1 (0,01)
beste bat boto 1 (0,01)
beste bat debekatu 1 (0,01)
beste bat delitu 1 (0,01)
beste bat diru 1 (0,01)
beste bat egintza 1 (0,01)
beste bat egoera 1 (0,01)
beste bat egon 1 (0,01)
beste bat elektrizitate 1 (0,01)
beste bat elkarlan 1 (0,01)
beste bat enpresa 1 (0,01)
beste bat eraikin 1 (0,01)
beste bat eraman 1 (0,01)
beste bat ere 1 (0,01)
beste bat esanbide 1 (0,01)
beste bat esku 1 (0,01)
beste bat ezin 1 (0,01)
beste bat faltsutu 1 (0,01)
beste bat gauzatu 1 (0,01)
beste bat gehitu 1 (0,01)
beste bat geroago 1 (0,01)
beste bat gertatu 1 (0,01)
beste bat giltzaperatu 1 (0,01)
beste bat hedatu 1 (0,01)
beste bat helburu 1 (0,01)
beste bat hirurehun 1 (0,01)
beste bat igorri 1 (0,01)
beste bat informatika 1 (0,01)
beste bat irabazi 1 (0,01)
beste bat iragarri 1 (0,01)
beste bat irakurri 1 (0,01)
beste bat iruzur 1 (0,01)
beste bat itxaron 1 (0,01)
beste bat ja 1 (0,01)
beste bat jabetza 1 (0,01)
beste bat jaso 1 (0,01)
beste bat kategoria 1 (0,01)
beste bat kolpe 1 (0,01)
beste bat laguntza 1 (0,01)
beste bat lortu 1 (0,01)
beste bat mesede 1 (0,01)
beste bat obedientzia 1 (0,01)
beste bat oker 1 (0,01)
beste bat ondasun 1 (0,01)
beste bat paragrafo 1 (0,01)
beste bat probetxu 1 (0,01)
beste bat sekretu 1 (0,01)
beste bat sinadura 1 (0,01)
beste batzuk ados 1 (0,01)
beste batzuk aipatu 1 (0,01)
beste batzuk antolakunde 1 (0,01)
beste batzuk arau 1 (0,01)
beste batzuk are 1 (0,01)
beste batzuk baizik 1 (0,01)
beste batzuk baztertu 1 (0,01)
beste batzuk begira 1 (0,01)
beste batzuk bereganatu 1 (0,01)
beste batzuk berme 1 (0,01)
beste batzuk betearazi 1 (0,01)
beste batzuk beto 1 (0,01)
beste batzuk datu 1 (0,01)
beste batzuk egon 1 (0,01)
beste batzuk elkartu 1 (0,01)
beste batzuk erabaki 1 (0,01)
beste batzuk erabili 1 (0,01)
beste batzuk eragin 1 (0,01)
beste batzuk erantsi 1 (0,01)
beste batzuk erregistro 1 (0,01)
beste batzuk esan 1 (0,01)
beste batzuk esku 1 (0,01)
beste batzuk eurak 1 (0,01)
beste batzuk gaitu 1 (0,01)
beste batzuk gertatu 1 (0,01)
beste batzuk hasi 1 (0,01)
beste batzuk idatzi 1 (0,01)
beste batzuk idazkun 1 (0,01)
beste batzuk ipini 1 (0,01)
beste batzuk itxaropen 1 (0,01)
beste batzuk izendatu 1 (0,01)
beste batzuk jaso 1 (0,01)
beste batzuk kalte 1 (0,01)
beste batzuk konfiskatu 1 (0,01)
beste batzuk lortu 1 (0,01)
beste batzuk nazio 1 (0,01)
beste batzuk ondasun 1 (0,01)
beste batzuk ondorioztatu 1 (0,01)
beste batzuk ontziratu 1 (0,01)
beste batzuk ordaindu 1 (0,01)
beste batzuk ordeztu 1 (0,01)
beste batzuk osatu 1 (0,01)
beste batzuk sartu 1 (0,01)
beste batzuk taldeka 1 (0,01)
beste batzuk testuinguru 1 (0,01)
beste batzuk zatitu 1 (0,01)
beste bazkide aho 1 (0,01)
beste bazkide eurak 1 (0,01)
beste bazkide ez 1 (0,01)
beste bazkide jakinarazi 1 (0,01)
beste bazkide kalte 1 (0,01)
beste beste adingabe 1 (0,01)
beste beste alderdi 1 (0,01)
beste beste batzuk 1 (0,01)
beste beste diktadura 1 (0,01)
beste beste Espainia 1 (0,01)
beste betebehar guzti 1 (0,01)
beste betebeharpeko horiek 1 (0,01)
beste bi aurkeztu 1 (0,01)
beste bi bertan 1 (0,01)
beste bi heren 1 (0,01)
beste bi horiek 1 (0,01)
beste bi hutsegite 1 (0,01)
beste bi lerrokada 1 (0,01)
beste bi Melilla 1 (0,01)
beste bi paragrafo 1 (0,01)
beste bi pertsona 1 (0,01)
beste bi PSOE 1 (0,01)
beste bide bi 1 (0,01)
beste bide edozein 1 (0,01)
beste bide egoki 1 (0,01)
beste bide erabili 1 (0,01)
beste bide fede 1 (0,01)
beste data bate 1 (0,01)
beste data hori 1 (0,01)
beste data zehaztu 1 (0,01)
beste datu aldatu 1 (0,01)
beste datu edozein 1 (0,01)
beste delitu egitate 1 (0,01)
beste edozein adierazpen 1 (0,01)
beste edozein administrazio 1 (0,01)
beste edozein agertu 1 (0,01)
beste edozein ahalorde 1 (0,01)
beste edozein aipatu 1 (0,01)
beste edozein aitorpen 1 (0,01)
beste edozein alde 1 (0,01)
beste edozein alderdi 1 (0,01)
beste edozein atxilotu 1 (0,01)
beste edozein aukera 1 (0,01)
beste edozein aurkeztu 1 (0,01)
beste edozein aurrekari 1 (0,01)
beste edozein auzi 1 (0,01)
beste edozein azterketa 1 (0,01)
beste edozein babes 1 (0,01)
beste edozein baino 1 (0,01)
beste edozein begira 1 (0,01)
beste edozein berehala 1 (0,01)
beste edozein berri 1 (0,01)
beste edozein bezala 1 (0,01)
beste edozein burutu 1 (0,01)
beste edozein debeku 1 (0,01)
beste edozein ebazpen 1 (0,01)
beste edozein efektu 1 (0,01)
beste edozein egitura 1 (0,01)
beste edozein enpresa 1 (0,01)
beste edozein entzun 1 (0,01)
beste edozein epai 1 (0,01)
beste edozein erabaki 1 (0,01)
beste edozein erabilera 1 (0,01)
beste edozein eragozpen 1 (0,01)
beste egin arau 1 (0,01)
beste egin beharrezko 1 (0,01)
beste egin delitu 1 (0,01)
beste egin postura 1 (0,01)
beste egin ukitu 1 (0,01)
beste eginkizun bat 1 (0,01)
beste eginkizun publiko 1 (0,01)
beste eginkizun zail 1 (0,01)
beste egintza onartu 1 (0,01)
beste egintza zein 1 (0,01)
beste egitate bat 1 (0,01)
beste egitate hori 1 (0,01)
beste egitate horiek 1 (0,01)
beste epe hori 1 (0,01)
beste epe muga 1 (0,01)
beste erakunde atzerritar 1 (0,01)
beste erakunde espainiar 1 (0,01)
beste erakunde eurak 1 (0,01)
beste erakunde izen 1 (0,01)
beste erakunde jaulkitzaile 1 (0,01)
beste erakunde juridiko 1 (0,01)
beste erakunde zein 1 (0,01)
beste ere adingabe 1 (0,01)
beste ere bai 1 (0,01)
beste eredu bat 1 (0,01)
beste eredu juridiko 1 (0,01)
beste erregela aplikatu 1 (0,01)
beste erregistro ere 1 (0,01)
beste erregistro parte 1 (0,01)
beste eskritura banandu 1 (0,01)
beste eskritura batzuk 1 (0,01)
beste eskubide asko 1 (0,01)
beste eskubide bera 1 (0,01)
beste eskubide egikaritu 1 (0,01)
beste eskubide egon 1 (0,01)
beste eskubide inskribatu 1 (0,01)
beste eskubide iruzur 1 (0,01)
beste eskubide ondorio 1 (0,01)
beste eskubide politiko 1 (0,01)
beste eskubide tipiko 1 (0,01)
beste eskubide titular 1 (0,01)
beste establezimendu erlijio 1 (0,01)
beste estatu herritar 1 (0,01)
beste estatu kolpe 1 (0,01)
beste ez bete 1 (0,01)
beste ez jakite 1 (0,01)
beste ez likido 1 (0,01)
beste ez ofizioso 1 (0,01)
beste ezkontide adin 1 (0,01)
beste ezkontide aukeran 1 (0,01)
beste ezkontide auzotartasun 1 (0,01)
beste ezkontide bera 1 (0,01)
beste ezkontide egintza 1 (0,01)
beste ezkontide egoera 1 (0,01)
beste ezkontide epaiketa 1 (0,01)
beste ezkontide eskaera 1 (0,01)
beste ezkontide eskubide 1 (0,01)
beste ezkontide ez 1 (0,01)
beste ezkontide ezkondu 1 (0,01)
beste ezkontide hala 1 (0,01)
beste ezkontide halaxe 1 (0,01)
beste ezkontide hori 1 (0,01)
beste ezkontide izen 1 (0,01)
beste ezkontide jakinarazi 1 (0,01)
beste ezkontide konkurtso 1 (0,01)
beste ezkontide lortu 1 (0,01)
beste ezkontide mantenu 1 (0,01)
beste ezkontide seme 1 (0,01)
beste ezkontide sozietate 1 (0,01)
beste froga bat 1 (0,01)
beste froga egin 1 (0,01)
beste froga eginbide 1 (0,01)
beste frogabide agiri 1 (0,01)
beste frogabide ere 1 (0,01)
beste gai baino 1 (0,01)
beste gai bat 1 (0,01)
beste gai erradioaktibo 1 (0,01)
beste gai eztabaidatu 1 (0,01)
beste gai zaintzapean 1 (0,01)
beste gastu guzti 1 (0,01)
beste gastu ordaindu 1 (0,01)
beste gauza batzuk 1 (0,01)
beste gauza gozatu 1 (0,01)
beste gauza zehatz 1 (0,01)
beste guraso begira 1 (0,01)
beste guraso eman 1 (0,01)
beste guraso erreklamatu 1 (0,01)
beste guraso ez 1 (0,01)
beste guraso identitate 1 (0,01)
beste guraso jakinarazi 1 (0,01)
beste guraso modu 1 (0,01)
beste guzti adingabe 1 (0,01)
beste guzti azkendu 1 (0,01)
beste guzti gertatu 1 (0,01)
beste guzti lege 1 (0,01)
beste guzti muga 1 (0,01)
beste guzti oso 1 (0,01)
beste hartzekodun bat 1 (0,01)
beste hartzekodun bati 1 (0,01)
beste hartzekodun egon 1 (0,01)
beste hartzekodun pertsonal 1 (0,01)
beste hartzekodun ukan 1 (0,01)
beste helburu bat 1 (0,01)
beste helburu garrantzitsu 1 (0,01)
beste helburu hori 1 (0,01)
beste helburu publiko 1 (0,01)
beste herrialde anitz 1 (0,01)
beste herrialde erakunde 1 (0,01)
beste hiru Parlamentua 1 (0,01)
beste hiru urte 1 (0,01)
beste hitz asko 1 (0,01)
beste hitz hitz 1 (0,01)
beste hitz hitzezko 1 (0,01)
beste hitzarmen arauemaile 1 (0,01)
beste hitzarmen hori 1 (0,01)
beste hitzarmen sartu 1 (0,01)
beste hizkuntza ere 1 (0,01)
beste hizkuntza ofizial 1 (0,01)
beste hizkuntza ordain 1 (0,01)
beste idazkun batzuk 1 (0,01)
beste idazkun eman 1 (0,01)
beste inguruabar bat 1 (0,01)
beste inguruabar hori 1 (0,01)
beste inguruabar zehatz 1 (0,01)
beste inor arrisku 1 (0,01)
beste inor atxilotu 1 (0,01)
beste inor baino 1 (0,01)
beste inor bera 1 (0,01)
beste inor berraseguratu 1 (0,01)
beste inor bizitza 1 (0,01)
beste inor edukitzape 1 (0,01)
beste inor eman 1 (0,01)
beste inor ere 1 (0,01)
beste inor erraztu 1 (0,01)
beste inor errentamendu 1 (0,01)
beste inor eskubide 1 (0,01)
beste inor eskuordetu 1 (0,01)
beste inor eskuz 1 (0,01)
beste inor ezin 1 (0,01)
beste inor finka 1 (0,01)
beste inor fruitu 1 (0,01)
beste inor gozamen 1 (0,01)
beste inor jabetza 1 (0,01)
beste inor jaso 1 (0,01)
beste inor kontura 1 (0,01)
beste inor laga 1 (0,01)
beste inor okupatu 1 (0,01)
beste inor ondare 1 (0,01)
beste inor ondasun 1 (0,01)
beste inor seme 1 (0,01)
beste inor testamentu 1 (0,01)
beste inor utzi 1 (0,01)
beste interesdun batzuk 1 (0,01)
beste interesdun datu 1 (0,01)
beste interesdun ezereztu 1 (0,01)
beste interesdun gobernu 1 (0,01)
beste izaera desberdin 1 (0,01)
beste izaera magnitude 1 (0,01)
beste izen batzuk 1 (0,01)
beste izen inskribatu 1 (0,01)
beste izen kontratatu 1 (0,01)
beste izen kontratu 1 (0,01)
beste izen on 1 (0,01)
beste kide eginkizun 1 (0,01)
beste kide erantzukizun 1 (0,01)
beste kide errege 1 (0,01)
beste kide hautatu 1 (0,01)
beste kontratu batzuk 1 (0,01)
beste kontratu hori 1 (0,01)
beste kreditu batzuk 1 (0,01)
beste kreditu erakunde 1 (0,01)
beste kreditu guzti 1 (0,01)
beste kreditu kontratu 1 (0,01)
beste kreditu titular 1 (0,01)
beste langile bat 1 (0,01)
beste langile espezialista 1 (0,01)
beste langile iraitzi 1 (0,01)
beste lau diputatu 1 (0,01)
beste lau senatari 1 (0,01)
beste lau urteko 1 (0,01)
beste lege agindu 1 (0,01)
beste lege alderatu 1 (0,01)
beste lege arrazoi 1 (0,01)
beste lege arrunt 1 (0,01)
beste lege asko 1 (0,01)
beste lege berezi 1 (0,01)
beste lege gaitasun 1 (0,01)
beste lege horiek 1 (0,01)
beste lege nahiz 1 (0,01)
beste lege organiko 1 (0,01)
beste lege zehatz 1 (0,01)
beste lege zibil 1 (0,01)
beste modu erabilgarri 1 (0,01)
beste neurri ere 1 (0,01)
beste neurri kalte 1 (0,01)
beste neurri konplexu 1 (0,01)
beste norbait administratu 1 (0,01)
beste norbait agindu 1 (0,01)
beste norbait burutu 1 (0,01)
beste norbait eskatu 1 (0,01)
beste norbait ezkondu 1 (0,01)
beste norbait fidatzaile 1 (0,01)
beste norbait hala 1 (0,01)
beste norbait kontabilitate 1 (0,01)
beste norbait mesede 1 (0,01)
beste norbait zama 1 (0,01)
beste norbait ziurtatu 1 (0,01)
beste ondasun bat 1 (0,01)
beste ondasun enbargatu 1 (0,01)
beste ondasun guzti 1 (0,01)
beste ondasun higiezin 1 (0,01)
beste ondasun lotu 1 (0,01)
beste ondasun nahiz 1 (0,01)
beste ontzi batzuk 1 (0,01)
beste ontzi utzi 1 (0,01)
beste organo ezin 1 (0,01)
beste organo harreman 1 (0,01)
beste organo zerga 1 (0,01)
beste pertsona egin 1 (0,01)
beste pertsona egotzi 1 (0,01)
beste pertsona izendatu 1 (0,01)
beste pertsona jaso 1 (0,01)
beste pertsona sinadura 1 (0,01)
beste prozedura baliagarri 1 (0,01)
beste prozedura berezi 1 (0,01)
beste prozedura berri 1 (0,01)
beste prozedura edozein 1 (0,01)
beste prozedura zabal 1 (0,01)
beste prozesu epaitu 1 (0,01)
beste prozesu horiek 1 (0,01)
beste prozesu iruzur 1 (0,01)
beste prozesu lege 1 (0,01)
beste prozesu maila 1 (0,01)
beste sistema juridiko 1 (0,01)
beste sistema politiko 1 (0,01)
beste sozietate egon 1 (0,01)
beste sozietate espainiar 1 (0,01)
beste sozietate hori 1 (0,01)
beste sozietate kapital 1 (0,01)
beste sozietate ukan 1 (0,01)
beste sozietate urteko 1 (0,01)
beste subjektu aurkibide 1 (0,01)
beste subjektu egon 1 (0,01)
beste subjektu eragile 1 (0,01)
beste subjektu pasibo 1 (0,01)
beste titulu betearazle 1 (0,01)
beste toki ere 1 (0,01)
beste toki zehatz 1 (0,01)
beste xedapen adingabe 1 (0,01)
beste xedapen bat 1 (0,01)
beste xedapen eman 1 (0,01)
beste xedapen ere 1 (0,01)
beste xedapen urratu 1 (0,01)
beste zati absente 1 (0,01)
beste zati bat 1 (0,01)
beste zati batzuk 1 (0,01)
beste zati erkide 1 (0,01)
beste zati kopuru 1 (0,01)
beste zati pribatibo 1 (0,01)
beste zati salbatu 1 (0,01)
beste zenbait arlo 1 (0,01)
beste zenbait arrisku 1 (0,01)
beste zenbait gai 1 (0,01)
beste zenbait gastu 1 (0,01)
beste zenbait kasu 1 (0,01)
beste zenbait lege 1 (0,01)
beste zenbait txosten 1 (0,01)
beste zigor handi 1 (0,01)
beste zigor lege 1 (0,01)
beste zigor prozesu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia