2010
|
|
Ez du inporta nork zuen arma eskuetan gazte honek zuen eskubide bakarra, bizitzeko eskubidea, lapurtu ziotenean, ez du inporta, arma hori esku batek baina gehiagok eusten du eta.Argi dago zenbaitentzat ez duela inporta nor jartzen den beraien jomugan, berdin zaie agure, gizon, emakume… izatea, berdin zaie! Garrantzitsuena sahararren gatazka zein momentu hauetan El Aaiuneko kanpamenduan bizi den izualdia ez ezagutzea da (ez dezagun ahantzi zauritu gehiago daudela eta
|
beste
baten heriotzaz hitz egiten ari dela), azken finean, saharar herriak bizi duen errepresioa ezkutatzea eta ahaztea. Baina, Ya lah Gazte Ekimenetik gure indar guztiaz salatu nahi dugu saharar herriak urriaren 9tik, kanpamenduak altxatzea erabaki zuenetik jasaten ari den bortizkeria.
|
2011
|
|
–Hizkuntza edo kultura baten galera pairatzea norberaren edo
|
beste
baten heriotzaren ondorioz pairatzen dugun oinazearen oso antzekoa da? .
|
2012
|
|
2 Norbaitzuek, zuhurtziagabekeria arinaren ondorioz,
|
beste
baten heriotza eragiten badute, hilabetetik bi arteko isun zigorra ezarriko zaie.
|
|
1 Norbaitek, zuhurtziagabekeria astunaren ondorioz,
|
beste
baten heriotza eragiten badu, zuhurtziagabekeriazko giza hilketaren errudun gisa urtebetetik lau arteko espetxealdi zigorra ezarriko zaio.
|
|
4 Norbaitek
|
beste
baten heriotza eragiten badu edo beste hori hil dadin beharrezkoak eta zuzenekoak diren egintzekin modu aktiboan laguntzen badu, eta biktimak beren beregi, benaz eta zalantzarik gabe hiltzeko laguntza eskatu badio, heriotza eragingo dion gaixotasun larria duenean edo gaixotasun larriaren ondorioz pairamen etengabe eta jasanezinak dituenean, orduan, pertsona horri artikulu honen 2 eta 3 paragrafoe...
|
|
Zigor Kodea eta eutanasia Zigor Kodearen 143.4 artikuluak hau dio: . Norbaitek
|
beste
baten heriotza eragiten badu edo beste hori hil dadin beharrezkoak eta zuzenekoak diren egintzekin modu aktiboan laguntzen badu, eta biktimak beren beregi, benaz eta zalantzarik gabe hiltzeko laguntza eskatu badio, heriotza eragingo dion gaixotasun larria duelako edo gaixotasun larriaren ondorioz pairamen etengabe eta jasanezinak dituelako[?] zigorrak[?] ezarriko zaizkio[?]?....
|
2020
|
|
Laburtuz, lehen etikaren afera, bere formaltasunaz gain, erabakiak hartzeko ezintasuna da, eskuak zikinduta izatera behartua dagoenak ezin du halakorik predikatu lotsagorritu gabe; bigarrenarena da ondorioen izenean astakeriarik ankerrenak justifikatu daitezkeela. Izan ere, adibidez, hamar pertsona hiltzeak milioi bat salbatuko badu, ondorio hutsen etika batean ondoriozta daiteke soilik; pertsona bat torturatuz
|
beste
baten heriotza ekiditeko aukera balego, ondorioen etikak torturatzea justifika dezake. Erantzukizunaren etikaren arazoetako bat ondokoa da, ondorioak gizarte moderno irekian zeharo kalkulaezinak direla askotan (ibid.:
|