Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 674

2000
‎Hain zuzen ere demokraziarekin lehiatzen ziren beste sistema politikoen desagerpena edo iluntzea, alegia, monarkiak, aristokrazia, kolonialismoa, nazismoa, frankismoa, herri demokraziak etab. Mende honen hasieran, munduan ziren 55 estatuetatik 25ek zuten hauteskunde prozesurik, eta horietatik inork ez zuen boto eskubide unibertsalik (genero, arraza, erlijio, etab). Gainera, munduan egun diren 192 estatuetatik, mende hasieran, 33 beste estatuetako parte ziren eta 112 estatu kolonialen pean. Gaur egun, ikuspegia zeharo aldatu da, munduan dauden estatu gehienek (119) boto eskubide unibertsala dute eta gutxienek (16) dute boto eskubide hertsia.
‎Zer da horren baliokidea? Hor ekingo diogu eztabaidari, eta gure asmoa Europako Batasunean beste estatu bat izatea da. Hori da niretzat 150 urteko jatorrizko botere horren gaurkotzea.
‎Europaren baitan Espainiako Estatuak duen potentziala garrantzitsua dela ematen du, Interneten erabiltzen den hizkuntza ingelesa izan arren, Europako beste estatuek ez dituzten aukerak ematen baitizkio Hego Amerikako merkatuak Espainiako Estatuari. Adituen arabera, Hego Amerikako merkataritza elektronikoak egun 26.000 milioi pezeta mugitzen baditu, ia 1,3 bilioi pezeta mugituko ditu 2003 urtean.
‎–Euskal Estatua? Beste estatu guztiek bezainbeste bai, ez espainola baino gehiago, bainaez gutxiago ere. –Orain zertarako nahi dituzue, bada, armada eta mugak??
‎Txostenaren egileen ustez,. Telematikak burujabetasunaren esparrua desplazatzen du?. Oso adierazgarria daindependentziaren aurkako arriskuak beste estatuetatik baino gehiago, multinazionaletatik etor litezkeela adierazi izana: –IBMk[...] biharko telekomunikazioen kudeatzailea[...] bere oina jarriko du estatuaren boterearen eremu tradizional batean[...]?.
‎Kanadak bezala, Australiak eta beste herri garatu batzuek ere antzeko txostenak enkargatu dizkiete beren adituei, helburu berberarekin: estatu handiek zein politika eraman behar duten argitzea, sareen bidez beste estatuek duten eragina ekiditeko. Horrela, estatu boteretsuekiko daukaten, burujabetasun erlatiboa?
‎Nazio estatuaren eredu hori gradualki bermatu zen mundu zabalean, etaInperio Espainol edo Portugesak Ameriketan, Otomanoak edota Austriar Hungariarrak Europan edota, Bigarren Mundu Gerraren osteko Kolonialismoek aukera emanzuten estatu askoren sorrerarako, nazioak bailiren (esate baterako, gaur egun diren192 estatuetatik hogeita hamahiru (33) beste estatuetako parte ziren mende honenhasieran, eta ehun eta hamabi (112) estatu kolonialen menpean bizi ziren; ikus Valencia 2000). Zentzu honetan, demokrazia eta kontsentsuan oinarriturik ere, gehienimitatu izan zen Nazio Estatuaren ereduaren alorra, ez da izan herri subiranotasunaren eredua, Estatuaren eraikuntzarena baizik, askotan, Estatu horiek heterogeneoak izanik ere, Nazioa ahazturik.
‎Hirugarrenerlazioa, estatua kultur talde desberdinen kokagunea denean agertuko litzateke, baina talde horietariko batzuk bakarrik egonik estatuaren mugen barnean (1C irudia; e.b., Zelanda Berria, Maori & Pakhearen taldeekin). Laugarren konfigurazioak estatu baten mugen barneko konzentrazio handia islatzen du, baina kopuru aldetik ezdira nagusiak, eta beste estatuetan ere agertzen dira (1D irudia; e.b., KurdoakIraqen, Turkian eta Iranen). Azkenik, talde etniko desberdinez osaturiko estatuaagertuko litzateke, haiek estatuaren mugen barnean daudelarik.
‎Esan beharrik ez dago, Estatua esaten dugunean eta aipatu ditugun interesez ari garenean, Estatu Nazioaren markoan kokatzen zen gizarteko klase boteredunez hitz egiten dugula, nahiz eta Estatu Espainiarraren kasuan interpretazio honek bere mugak izan. Egia da burgesia boterea hartuz joan zela pixkanaka eta boterera iritsiko zen klasea zen, baina ez da hau Europako beste Estatu batzuetan izandako prozesu, iraultzailea, oso, aristokraziazalea?
‎Frantzia, Europako beste Estatu handien antzera, orpoz orpo handitu da, herri desberdinen konkista eta batuketa askoren bidez.
‎Alabaina, Zirkuluaren kontaktuak ez ziren hor gelditu. Zientzia zehatzen epistemologiari buruzko beste kongresu bat antolatu eta gero —1930ean Konigsbergen—, munduari buruzko beren ikuspegiak Austriako mugak zeharkatzea lortu zuen beste Estatu askotan sartzeko. Polonian izugarrizko harrera izan zuen, eta bertako
2001
‎Guk badakigu inposizio indirektoa, BEZa hain zuzen, zerga oso bateratua dela Europa mailan eta geroz eta bateratuagoa izango dela. BEZ ezberdinak ezartzeko maniobra marjinak oso txikiak izango dira, ez bakarrik guretzat, baita Estatuarentzat eta Europako beste estatuentzat. Konbergentzi prozesu bat dago martxan.
‎Dena aurreikusita dagoen bezala gertatzen bada, beste estatu zenbaitetan jazo den bezala, Telefónica ren lehiakideek prezioak hutsaren parean ezarriko dituzte, bezeroak harrapatzeko.
‎Horrek ez du esan nahi autonomia erkidegoek ez dutenik beharrezko neurriak hartu behar baimendutako eragiketen osasun kontrola ziurtatzeko eta haragiaren jatorrizko ustiapena identifikatzeko arauak ezartzeko. Beste estatu kide bateko lurraldera igortzen den produktua albaitari ofizial batek ikuskatu behar du ontziratzeko unean. Albaitariak albaitariaren ikuskapenaren ziurtagiria emanen du.
Beste estatu batzuk ere independentziaren alde borrokatu dira geroztik.
‎Ez dira, baina, Punjaben bakarrik gertatzen. Punjabeko abertzaleak beste estatuetan ere aritzen dira lanean.
‎Gazteek, bestalde, hau pentsatu behar lukete: guztiok, haiek eta gu, beste Estatu baten zerbitzari izateko ustetan gabiltzala. Estatu hori autonomoa baizik ez bada ere.
‎XX. mendean, EEBBak dira herrien artean, nazioarteko harremanetan, eragin erabakigarriena eta, aldi berean, anbibalenteena egin duena. Beste Estatuen barruko aferetan esku hartze onartezina irmotasun handienarekin proposatu duen herria dira. EEBBek baino inork ez du esan pasio gehiagorekin bere balioek ezartze unibertsala zutenik.
2002
‎2001 urtean, 52 ume izan ziren adoptatuak departamendu honetan. 52 hauetarik 6 umezurtzak ziren eta 46 beste estatuetatik etorriak: Kolonbia (9), Etiopia (6), Letonia (4) eta Bulgaria (3), konparazione.
‎Estatu mailan, berriz, honako hauek dira azken urteotan ezagutzera eman diren haur adoptatuak. Kopuru hauek beste estatuetatik etorritako haurrei dagokie soilik: 1999an:
‎Laguntza itxuraz beztitutako nazioarteko kretidu horiek direlako herrialde bakoitzeko transnazionalak sendotzeko tresnarik onenak. Estatu bakoitzak bere transnazionalen interesak defenditzen ditu, eta gehienez ere beste estatuekin interes horiek koordinatzeraino iritsiko da.
‎Adibidez, zerga berriak agertzen badira eta euskal administrazioak kontuan hartu behar baditu, Ekonomia Itunean arautu behar dira. Horrela 1986an Balio Erantsiaren gainekoZergarekin hala gertatu zen; hain zuzen ere, Europako Ekonomia Elkarteak horrelaaginduta beste estatu kideekin harmonizatzeko ezarri behar izan zuten zerga hori, bai Estatuan eta baita Hego Euskal Herrian ere. Halaber, negoziazio horien bidezadministrazio zentralak biltzen dituen zenbait zerga (itunduta ez dauden zergak, hain zuzen) euskal administrazioaren esku gera daitezke, hemengo ogasunek bilditzaten; eta ordutik aurrera itundutako zergen barruan egongo dira.
‎Kapitalen mugimenduen gaineko zein enpresen mozkinen gaineko zergakekidin nahi ditu. Beste estatuekin batera (adibidez, espainiarrekin batera) energiarengaineko zergaren aurka agertzen da. Energia arloko neurri liberalizatzaileak proposatzen ditu; harmonizazioak petrolioaren eta bere deribatuen prezioen gorakadaekar bailezake, eta, ondorioz, zorraren eta defiziten hazkundeak ager litezke, inflazio presioarekin batera.
‎Nazio estatuak beldur izan daitezke, beren izaeraren eta subirotasunaren zatibat gal baitezakete. Estatuek beren nazio izaera galduz gero, beste estatu batzuenbarruan kokatuta dauden estatu gabeko nazioen izaera hobetu liteke.
‎–Barnetik?, gizarteko muturreko ereduak eta posizioak zentzurik gabe uzten ditu. Ez da kanpotik(? beste estatu nazio batetik?) etorri den, atzerritarra?. –Etsaia?
‎mantelinaren inguruan duela urte batzuk eman zen eztabaida (denborarekin beste estatuetara ere zabalduko dena). 43 Azken mendeetan estatu nazioaren eraikuntza posible egin duen asimilazioaren eredua zalantzan jartzen duen kasu oro aipa liteke. Goian aipatutako adibideek, nahita, Frantzia zuten erreferentziatzat, egitate politiko unibertsalista batean oinarritu eta gizarte hitzarmenari lehentasuna emanez, estatuak armada eta eskolaren bidez hiritarra sortzen duen mendeetako politika asimilazionistak gaur egun ez duela bideragarritasun erreala frogatzeko balio baitezakete.
‎3 EOP= Emisora de Ondas Populares izenari zegokion. Carlos Albillo eta José Javier Sánchez Aranda ikerlariek azaltzen dutenaren arabera, 1963ko maiatzaren 22tik aurrera EOP adierazlearen ordez, EAK adierazlea eman zitzaien elizaren irratiei, lehenengoa beste estatu bati zegokiolako (Albillo eta Sánchez, 1995: 100).
‎Gertatzen ari dena ondokoa da, alegia, estatu bateko herritarrak diren arren, beste estatu bateko estatu hizkuntzaren hiztunak direla. Beste batzuen artean, kasu horretan daude Errumaniako hungariarrak, Danimarkako aleman hiztunak, Moldaviako errusiera hiztunak?
‎Estrategia horren funtsezko gakoetako bat da estatu kideen arteko lan mugikortasuna erraztea. “Europako Kontseiluak erabaki du Europako osasun txartelak paperezko inprimakiak ordezkatuko dituela, beste estatu kide batean osasun tratamendua lortzeko beharrezkoak baitira”, esan zuten Hamabostek atzo amaitu zen goi bilerako ondorioetan. “Txartel honek prozedurak sinplifikatuko ditu, baina ez ditu egungo eskubideak eta betebeharrak aldatuko” erantsi zuten.
‎Lehenik eta behin, zergapeko egintza non gertatu den zehaztu da. Zerga aplikatzen den lurraldean egindakotzat hartuko dira, betiere, beste estatu kide batean lurralde horretarako egiten diren ondasun salmentak, baldin eta baldintza hauek betetzen badira: 1 Ondasunak saltzaileak berak edo bere kontura luzatu edo garraiatzea.
‎Arauak gehienez ere hamar urteko epea ezartzen du, eta horren ondoren nahitaez berritu dira. Eman ondoren, beste estatu kide batzuetan merkaturatzeko aukera ematen du, betiere giza osasunerako eta ingurumenerako arriskurik ez badago. GEO edo horiek dituzten produktuak merkaturatzeko baimena ematea, aurreikusitako xedapenak ikusita behintzat, ezin da “gutun zuritzat” hartu eta indarrean dagoen bitartean ezin da erabat baliozkoa izan.
‎Ministro Kontseiluak Errege Dekretu bat onartu zuen atzo, Espainiako araudian Jatorrizko Deituraren (JD) aplikazioa onartzen duena. “atun argia” Europako Batasuneko beste estatu batzuetako produktu honen kontserbetarako, baldin eta jatorrizko herrialdean legezko aitorpena badute. Araudi horrek aldatu egiten du giza kontsumorako arrantzako eta akuikulturako establezimendu eta produktuen araudi tekniko sanitarioa, atun eta hegaluze kontserbak merkaturatzeari buruzko atalean.
‎Orain arte, Espainiak “atun argia” izena “Thunnus albacares” atun espezieko (atun hegats horia edo yellowfin) termikoki esterilizatutako kontserbetarako bakarrik erabiltzen zuen. Orain, Errege Dekretu honen bidez, onartzen da beste estatu kide batzuetan edo Europako Esparru Ekonomikoari buruzko Akordioan parte hartzen duten beste estatu batzuetan legez onartuta daudela Espainian erregistratu ez diren atun espezieak. Dekretu honen helburua, Exekutiboaren iturrien arabera, salgaien joan etorri askerako oztopoak saihestea da, eta, horretarako, neurriak ezarri dira produktu hori Espainian merkaturatu ahal izateko, jatorrizko herrialdeko lege, erregelamendu edo administrazio xedapenetan aurreikusitako izenarekin, baldin eta jatorrizko espeziea zein den adierazten bada, erosleak haren benetako izaera ezagut dezan.
‎Orain arte, Espainiak “atun argia” izena “Thunnus albacares” atun espezieko (atun hegats horia edo yellowfin) termikoki esterilizatutako kontserbetarako bakarrik erabiltzen zuen. Orain, Errege Dekretu honen bidez, onartzen da beste estatu kide batzuetan edo Europako Esparru Ekonomikoari buruzko Akordioan parte hartzen duten beste estatu batzuetan legez onartuta daudela Espainian erregistratu ez diren atun espezieak. Dekretu honen helburua, Exekutiboaren iturrien arabera, salgaien joan etorri askerako oztopoak saihestea da, eta, horretarako, neurriak ezarri dira produktu hori Espainian merkaturatu ahal izateko, jatorrizko herrialdeko lege, erregelamendu edo administrazio xedapenetan aurreikusitako izenarekin, baldin eta jatorrizko espeziea zein den adierazten bada, erosleak haren benetako izaera ezagut dezan.
‎Klausula horren bidez, Europar Batasuneko beste estatu batzuetan egindako kontserbetan “atun argia” izeneko kontserben zirkulazio librea bermatzen da, betiere legez onartuta badago. Hala, araudi berria EBko xedapenetara egokitzen da atun eta hegaluze kontserben merkaturatzeari dagokionez, “atun argia” izenarekin.
‎Orain arte, Espainiako normatiak “atun argia” izena zuen “Thunnus albplayas” atun espezieko (atun hegats horia edo yellwfin) termikoki esterilizatutako kontserbetarako. Hala ere, atun eta hegaluze kontserbak merkaturatzeari buruzko Europar Batasuneko Erregelamenduari jarraiki, gerta daiteke beste estatu kide batzuetan edo Europako Esparru Ekonomikoko Akordioa osatzen duten estatuetan legez “atun argia” izenarekin ezagutzen ez diren atun espezieak egotea. Azaroaren 22an onartu zen Errege Dekretu berriaren helburua da salgaiak askatasunez zirkulatzeko oztopoak saihestea, eta neurriak ezartzea produktu hori Espainian merkaturatu ahal izateko, jatorrizko herrialdean dauden lege, erregelamendu eta administrazio xedapenetan aurreikusitako izenarekin, baldin eta jatorrizko espeziea zein den adierazten bada, erosleak haren benetako izaera ezagut dezan.
‎Eta sailkapena egiten den kasuan ere, ez da beti presoaren onurarako. Emakume kartzeleratuen kasuan, esaterako, hauen baldintzak txarragoak izan ohi dira gizonezkoenak baino, populazio osoaren ehuneko txikiagoa osatzen dutenez (espainiar estatuan, adibidez, %8 dira, baina beste estatuetan ez dira %4ra iristen), beraientzako egiten den gastuak pertsona kopuru txikiagoa asetzen duenez, gastu hau ez baita egiten. Honen adibide esanguratsuena gizonen kartzeletan espazio berezitu bat uzten zaien kasuetan aurkitzen dugu:
2003
‎Agiria" Segre"," El Punt"," El periodico"," Avui"," Regio7"," Diari de Balears"," Regio 7"," El 9 Nou"," El 9"," El 9 Punt" eta Vilawebek sinatu zuten eta komunikabide hauetan guztietan argitaratu zen. Sinatu ez zuten bi egunkarietatik bat Andorran egiten da, beraz, beste estatu batean, eta horregatik ez zuen sinatu, bere elkartasuna adierazi bazuen ere. " El Temps" edo" El Triangle" bezalako astekariek ere bat egin zuten manifestuarekin, baita era guztietako argitalpen lokalek ere.
‎Eta gure moduko herri txiki batentzat erakargarritasuna galtzea arrisku handi bat da. Horrek mantendu izan gaitu urte batzutan, beste estatuei begira nahiko kontsiderazio on batean eta orain ez da horrela. Mundu mailako baldintza denak kontra daude.
‎Frantziako Iraultza heldu zelarik, jatorri eta printzipio horiek laiko bihurtu ziren, Errepublikan, berriz ere, estatua arriskuan jarri zen eta denek bat egin zuten. Horregatik, jakobinoen ordez girondinoak menditarrak bezala ezagutuak garaitu izan balira ere, ezbaian jartzen dut beste estatu bat sortuko ote zen. Erroak, Pierrek erran bezala, lehenagotik heldu dira.
‎1989an ordea, Berlingo goi bileraren ondoren, frantsesen ikuspuntutik, iraultza bat gertatu zen. Frantziak Europako Batasunerantz joatea onartu zuen eta orain Raffarin lehen ministroak estutasunak ditu beste estatuen deszentralizazio maila erdiesteko.
‎Hannah Arendt pentsalari argiaren arabera, Ameriketako Estatu Batuek, beren historiako gorabehera guztien artetik, hainbeste aldiz askatasunaren alderdia hautatu izana, beste Estatu handi askok ez bezala, John Lockeren filosofiari zor diote menturaz XX. menderaino.
‎Iduritzen zait, hogeita hamar urteren buruan, errepika nezakeela orduan eman hitzaldia: 36ko eta 66ko belaunaldi biek, helburu bera izanagatik, hots, Txillardegik zioen bezala, Euskal Herria Europako beste estatu nazioen lerroan kokatzea, helbideen gainean zuten beren arteko makurra.
‎Ikatzaren eta Burdinaren batasunaren ondotik asmatu zen Atomoaren batasuna, baina armaden bateratzeak huts egin zuen. Merkatuaren bateratzeak, aldiz, euroaren antolatzeak, bai eta beste estatu batzuetara irekitzeak izan dute arrakasta.
‎Lerrook idazten ari garela, Malta, Eslovakia, Eslovenia, Hungaria. Polonian eta Lituanianegin dira jada erreferendumak (Europar Batasunari baiezkoa eman diete guztietan) eta laster egingodituzte galdetegiak beste estatu hautagaietan ere bai.
‎Ana Pastorrek adierazi zuenez, “Ministerioak, Farmazia eta Osasun Produktuen Zuzendaritza Nagusiaren bidez, joan den uztailean Clarion CII Bionic Ear inplantea kendu zuen, Estatu Batuetako Medikamentuaren Agentziak inplante horri lotutako meningitis kasu batzuk agertu zirela jakinarazi ondoren”. Ministroak prozedura horren normaltasuna azpimarratu zuen, Europako Batasuneko beste estatu batzuekin (EB) eta autonomia erkidegoekin konektatutako etengabeko alerta sarearen arabera egiten dena. Gorren Konfederazioak informazio eskaera bat egin zuela ere esan zuen, eta Ministerioko idazkariordeak Pablo Vázquez eta koklear inplantatuen kolektiboak hartu zutela arreta, eta horrek beharrezko informazio guztia izan zuela “uneoro”.
‎Funtsezko eragiketa hori egiteko, AEBen oniritzia behar da lehenik, eta, ondoren, gehienez ere 10 eguneko epean antola daiteke, hau da, korridoreak apirilaren erdialdean has litezke funtzionatzen, Errusiako medikuak adierazi zuenez. Roshalek, lehenik eta behin, Basoratik itsasoz eta Bagdadetik ondoko herrialdeetara (Iran, Jordania edo Libano) haurrak ebakuatzea proposatzen du, eta handik beste estatu batzuetara eramatea, tratamendu medikoa emateko. Horretarako, Errusia eta Ukraina eskaini dira.
‎Europar Batasuneko edozein herrialdek eska ditzake EBko beste estatu batzuetan ezarritako isunak
‎Zerga Agentziak telematikoki egingo ditu Europar Batasuneko (EB) beste herrialde batzuetan kokatutako ondasunen jakinarazpenak eta bahiturak, Espainian hartutako zerga zorrak kobratzeko, beste estatu kide batzuetako zerga administrazioei informazioa eta kobrantza eskatuz, eta haiek ere lagunduko dute. Erakunde horretako zuzendari nagusiak, Salvador Ruiz Gallud ek, atzo jakinarazi zuen, “Zerga administrazioen arteko lankidetza eta laguntza” ikastaroaren inaugurazioan.
‎Ruiz Gallud ek azaldu zuenez, dagoeneko eska dakioke EBko beste herrialde bateko zerga administrazioari zordunari buruzko informazioa, zorra ordaintzera behartuta dagoen beste edozein pertsona edo erakunderi buruzkoa edo zordunaren ondasunak dituen hirugarren bati buruzkoa, edo erantzukizun solidario edo subsidiarioagatik ordaintzera behartuta dagoen pertsona edo erakundeari buruzkoa. Zorrak jakinarazi eta kobratzeko edo kautelazko neurriak hartzeko ere eska dakioke beste estatu kide bati. Horrela, besteak beste, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren (BEZ), Zerga Berezien, Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) eta Ondarearen gaineko Zergaren ez ordaintzeak kobratuko dira.
‎Azken urtean, onibar horien prezioak %18, 1 igo dira Australian, %17, 8 Erresuma Batuan eta %17, 5 Espainian, munduan gehien hazi diren herrialdeetan. Beste estatu batzuetan, hala nola Italian (%8, 8), edo Estatu Batuetan (%5, 6), etxebizitzak ere nabarmen egin du gora. 1995etik, merkatu britainiarrean, nederlandarrean edo espainiarrean, etxeen prezioa bikoiztu baino gehiago egin da, eta Irlandan, esaterako, igoera %245ekoa da.
‎Gaur egungo maila (%5) Europako Erkidegoko merkatuko beste herrialde batzuetan (Grezia, Britainia Handia, Irlanda eta Herbehereak) gainditzen ez den %2ko mugarekin alderatuz gero. EBko beste estatu batzuetan, zenbateko hori etxebizitza edo txalet horren kostu osoaren %3ra iristen da, eta Frantzian bakarrik da handiagoa (%6). Egoera hori are gehiago korapilatzen da kontuan hartzen bada sozietate horiek Espainiako etxebizitza merkatuaren %60 kontrolatzen dutela, ERA higiezin sareak Europako bulegoekin lankidetzan egindako azterlan baten arabera.
‎Europako epaileek azpimarratu dute “neurriz kanpokoa dela produktu bukatu batek (lixibadun garbitzaileek bezala) osagai batek baino gehiagok osatutako produktu batek osagai horietako bakar batek (lixiba) dituen desinfekzio ezaugarri berak izatea”, Europako Batzordeak salaketa bat aurkeztu ondoren Espainiak zioenez. Espainiako araudiak merkatu nazionalerako sarbidea ukatzen dien lixiba duten garbitzaileak, Europako Erkidegoko araudia betetzean beste estatu kide batzuetan merkaturatzen direnez, Auzitegiak adierazi du ez dituela onartzen Espainiak emandako argudioak. Argudio horien arabera, lixiba duen produktu garbitzaile batek gutxienez 35 g kloro aktiboko kontzentrazioa izan behar du litroko, eta hori “ezinbestekoa litzateke Espainiako kontsumitzaileak babesteko”.
‎Bada, gizarte modernoan, kultura, esan dugun moduan, erlijiotik bereizi, bere baitan humanitateak, filosofia, zientziak eta arteak hartu, eta estatu sortu berri zentralizatuak hasten dira egituratzen. Estatu egitura horrek ezaugarri nagusi bat hartu zuen beste Estatuen aurrean kanpora begira, hots, hizkuntza eta zuzenbide ofiziala. Barrura begira, egia da, beste hizkuntza edo eskubide batzuk toleratzen direla, erregional gisa, baina, sekula ez lerrun edo maila berarekin, jakina.
‎' Es ta tuba rn eko',' es ta tugabeko',' estatu ez diren' herrietako,' beste estatuetako' eragileek mundu mailan norbanakoaren eskubideak bortxatzeko duten inpunitateari aurre egiteko, eskubide guztiak bermatuta eragile guztiak erantzule kontuan hartuko duen politika (‘all rihgts guaranteed all actors accountable policy’) baten eske dabiltza munduko abokatuak. (Ibid., 61 or.)
2004
‎Orduan, PSOEk zer eskaini behar du, esate baterako, 82ko PSOEk eskaini ez zuena? Gure herrian behiak ez du esne gehiago ematen, besteak beste Estatuak ez lukeelako gehiago baimenduko eta, seguruenik, PSOEk berak ere ez. Horregatik, PSOEren joko bikoitzaren aurrean egongo gara, gai batzuetan PPrengan sostengatuko duena eta beste batzuetan EAJrengan; tarte horretan bilatuko du bere alderdi autonomia, baina edozein kasutan soberanismoarekiko irtenbide gutxikoa izango da.
‎2) Espainia zein nazioarteko itun edo hitzarmenetako kide izan, eta, hori dela bide, eratxiki zaionean beste estatu bati auziaren gaineko jurisdikzio esklusiboa.
‎2 Auzitegiak ulertzen badu jurisdikziorik ez duela, auziaren gaineko ardura beste estatu bateko auzitegiei dagokielako, orduan horixe adieraziko du auto bitartez, prozesuaren gaineko ardurarik ez du hartuko, eta largetsiko du.
‎Estatuen hizkuntza politikarik ohikoena munduan, dela tolerantziaren eskutik, dela zapalkuntzaren bidetik, azken beltzean, etnozidioarena izan da. Ez ditut aspertzeko adina aipatu ditudan munduko hizkuntzen datu negargarriak berriro gogoraraziko, baina, aldeak alde, batak eta besteak Estaturik gabeko hizkuntzen suntsipena dute xede. Nik neuk lan honetan maiz erabili dut etnozidioaren ideia; ez dut, haatik, kotzeptuaren xehetasun handirik eskaini berari buruz.
‎aseguru etxeak ez du egindako kalteei erantzuteko gaitasunik. – Europako Esparru Ekonomikoko beste estatu batzuetan bizi diren kaltetuei kalte ordainak ordainduko dizkie, istripua eragin duen ibilgailua Espainian aparkatuta dagoenean, baldin eta aseguru etxea identifikatu ezin bada edo ibilgailua identifikatu ezin bada. Baita istripua Espainian gertatu denean ere, Gutun Berdearen sistemari atxikitako beste herrialde batzuetan aparkatuta egon ohi diren ibilgailuen kasuan eta aseguru etxea identifikatu ezin denean.
‎Denkavit enpresak eta Batzordeak honako jarrera hau defendatu dute: Zuzentarau honetako 12 artikuluko 1 paragrafoaren arabera estatu kide batek baimendutako produktu batek, «Estatu kideek elikagai osagarriek dute eduki, erabiltzeko aurreikusten den diluzioa kontuan hartuta, Zuzentarau honetan animalientzako pentsu konposatu osoetarako ezartzen diren gehigarriak baino gehigarri handiagoetan», ezin da beste estatu batean debekatu. Zuzentarauak ezartzen du estatu kideek erabaki ahal izango dutela, besteak beste, bitaminako elikagai osagarrien edukiek pentsu konposatu osoetarako finkatutako gehieneko edukiak gainditu ahal izango dituztela pentsu osagarriak direnean, baldin eta bitaminatan dituzten edukiak finkatutako gehieneko edukiaren boskoitza baino handiagoak ez badira.
‎Enpresak berak eta Batzordeak ulertzen zutenez, atal horren eginkizuna ez zen mugatzea, merkaturatu zitezkeen pentsu osagarrien zirkulua handitzea baizik. Beraz, 1 paragrafoaren arabera estatu kide batean baimendutako produktu bat merkatu bakar osoan ibil daiteke libre, eta beste estatu kide batek ezin du debekatu produktu hori bere lurraldean merkaturatzea, 2 paragrafoaren arabera onartutako legeriari jarraiki. Abokatu nagusiaren iritziz, Alemaniako Gobernuaren tesia ez zen Batzordearena eta Denkavitena bezain sinesgarria.
‎Auzitegi horrek erabaki behar du estatu batek beste batean onartzen dena merkaturatzeko muga jartzea arau haustea ote den, EBn salgaien zirkulazio askearen eta Europar Batasuneko zuzenbidearen printzipioari jarraiki. Oraingoz, abokatu nagusiak proposatu du Alemaniako Auzitegiari erantzutea bere lurraldeko agintariek hartutako neurria, bitaminaren edukiaren ondorioz legez beste estatu kide batean sortutako animalientzako pentsu osagarri bat merkaturatzea debekatzen duena, ez datorrela bat Europar Batasuneko zuzenbidearekin. Aurrekariak Animaliak elikatzeko pentsuen gehigarriei buruzko zuzentarau bateratu berriak 2004ko urrian hartuko du indarra.
‎Hala ere, araudi tekniko sanitarioa 1991n onartu zen, eta gozoki, txikle, konfite eta gozokien prestaketa, zirkulazioa eta merkaturatzea arautzen ditu. Europako agintarien eta Atlantikoaren beste aldeko beste Estatu batzuen (AEB eta Venezuela) azken jarduketek, zenbait gozoki debekatzea ekarri dutenek, agerian uzten dute, kasu batzuetan debekatutako substantziak izateaz edo behar bezala etiketatuta ez egoteaz gain, «ilegaltasun» falta dutela, haurrentzako segurtasun faltagatik. Kasu horietan, elikagaien segurtasunari eta kontsumoari buruzko arauen interpretazio zabalak golosina baten debekua ekar dezake, izan dezakeen arriskuagatik, nahiz eta lehenago merkaturatu ahal izan.
‎David Byrne Europako Osasun eta Kontsumitzailearen Babeserako komisarioaren arabera, ontzietan agertzen zen segurtasun etiketa ez zen nahikoa haurren osasuna zaintzeko. Hala ere, gozokien segurtasuna kontrolatzeko administrazio neurriak beste estatu batzuek erabiltzen dituzte, baita Europar Batasunetik haratago ere. Amerikako kontinentean, 2004ko apirilean, bai AEBn bai Venezuelan, bertako osasun agintariek neurriak hartu behar izan zituzten arriskutsuak izan zitezkeen produktuak saltzeagatik.
‎Justizia Auzitegiaren ustez, Batzordeak bezala, praktika hori osasun publikoa babesteko beharrezkoa dena baino haratago doa, ez baita kasuz kasu aztertzen. Neurria, «legez kontrakoa ez ezik, neurriz kanpokoa ere bada», eta Alemanian beste estatu kide batzuetan legez elikadurarako osagarri gisa ekoitzi edo merkaturatutako bitamina prestakin horiek merkaturatzea eragozten du. Kasuaren aurrekariak Bitamina osagarriak ezin dira botikatzat hartu, beren osagaien eguneko dosiaren hirukoitza baino gehiago dutelako.
‎Europar Batasunaren eskaera Europar Batasuneko zuzenbidea ez dela betetzen deklaratzeko eskatzean oinarritzen zen, eta, zehazki, Alemaniak salgaien joan etorri askearen printzipioari buruz. Lehenago, Batzordeak zenbait salaketa jaso zituen, eta horien arabera, Alemaniara legez ekoitzitako edo beste estatu kide batzuetan elikagai osagarri gisa merkaturatutako elikagaiak inportatzean, sendagai gisa sailkatzen ziren, Alemaniako Nutrizio Elkarteak gomendatutako eguneroko dosia baino bitamina eta gatz kantitate hiru aldiz handiagoa zutenean. Alemaniako Errepublika Federalak, Batzordeak 1998ko apirilaren 7an egindako errekerimenduaren aurrean, justifikatutzat jo zuen elikadura prestakin bat sendagai bat dela, onartutako erakunde zientifikoek gomendatutako eguneroko dosia baino bitaminen eta gatz mineralen hiru halako dituenean.
‎Hala ere, Espainiak atzerapen nabarmena du oraindik Sareak etxeetan duen sartze tasan, hamar etxebizitzatik hiru bakarrik baitaude konektatuta. Datu horren arabera, Espainia Internetera konektatutako etxe gutxien dituen EBko bigarren herrialdea da, Greziaren aurretik soilik, eta beste estatu kide batzuen atzetik, hala nola Herbehereak, Danimarka eta Suedia, Espainiako zifrak bikoizten baitituzte. Gainera, 2003an, Interneterako konexioa zuten etxeen hazkunde tasa %6, 25ekoa izan zen Espainian, Finlandia, Herbehereak, Irlanda, Alemania, Italia, Erresuma Batua eta Greziakoa baino txikiagoa, hurrenez hurren %7, 7 eta %82, 7 bitartean hazi baitziren.
‎Espediente horretan agiri hauek sartuko dira: “Europako curriculuma”; ikaskuntzaren zati bat beste estatu kide batean egin duten ikasle edo bekadunei emandako “mugikortasun agiria”; “diploma gehigarria”, titular bakoitzaren goi mailako ikasketa espezifikoen ibilbidea deskribatzen duena; “ziurtagiri gehigarria”, kualifikazio horren edukia eta balioa deskribatzen duena; eta “hizkuntzen Europako paper zorroa”, herritarrek beren hizkuntza esperientziak erreg... Lan esperientziaren barruan, datak, betetako lanpostua, enplegatzailearen izena eta helbidea, enpresa mota eta izan diren erantzukizunak zehaztuko dira; prestakuntzaren atalean, berriz, ikastegiaren izena eta mota, gainditutako gaiak, lortutako titulua eta lortutako maila adierazi dira.
‎Armada egonkorrak etengabeko gerra mehatxu bat dira beste estatuentzat, beti prest eta egokituta baitaude gerra egiteko. (...) Eta, azkenean, armada egonkorrak sortutako gastuak bakea gerra motz bat baino jasanezinagoa egiten duenez, hori da erasoen zioa(...).
2005
‎gizartearen kontra aritu. Batzuek gizarteari herria kontrajarri diote; besteek Estatu/ Konstituzioa. Zerotik hasi ez gaitezen egokiena ez ote da gizartearen seinale eta konstante bitaletatik hasita politika egiten hasi?
‎Printzipioz erran dugu, izan ere, praktikan Frantziako herritarren ezetza edo baietza nagusitzeak, hasteko, modu ezberdin batez eragingo du gainerako estatuko politikan. Itunak ezetza jasoko balu, beste estatu batzuek ez omen lukete berau birnegoziatu nahiko. Ituna zeharo neoliberaltzat joa da Frantzian.
‎Frantziako Estatuan Europako Konstituzioaren Itunari ezezkoa ematen dioten partiduen argudio indartsuenetarikoa Bolkestein artezaraua da. 2004an aurkeztu zen Bolkestein artezaraua eta honi esker estatu bateko enpresak beste estatu bateko langileak kontratatu ahal izango ditu langilearen jatorrizko estatuaren legedia aplikatuz.
‎Izena bere egileak eman dio, Frits Bolkestein EBeko Barne Merkatuko komisario ohiak berak idatzi baitu artezaraua. Bolkestein artezaraua 2004ko urtarrilean aurkeztu zen eta zerbitzuen liberalizazioaren barruko proiektu bat da; EBko BPGren %70 barne hartzen du eta berari esker, estatu bateko enpresak beste estatu bateko langileak kontratatu ahal izango ditu langilearen jatorrizko estatuaren legedia aplikatuz. Printzipio horrek bidea ematen dio dumping sozial eta ekologikoari, eta berehalako deslokalizazio saldo bati.
‎Ortiz de Zaratek" vascongadismoa", euskal lurraldearen defentsarako ideologia, 1855ean formulatu eta alderdi foruzalearen egitasmoa gihartzen joan zen euskal elite politikoaren baitan. Estatu bat beste Estatu baten baitan, espainiarzaletasunaren defentsa irmoa eginik. Hori zen 1860an euskal Diputazioen egitasmoa, baina Posada Herrera ministroak argi eta garbi adierazi zien 1859an, horrelakorik ezinezkoa zela:
‎Ez ote du hobe aldatzea lehenbailehen? Galdera bera egina da Europako beste estatu gehienetan. Demografiaren eraginez zaharrak gehiago, langileak gutiago.
‎Europako beste estatuetan izandakoak, interesgarriak noski, beste ikerlan baterako uzten ditut, baldin denborarik aurkitzen badut. ltaliara 1854an egindako bidaiaz arituko naiz une honetan. Eta galdera bat sortzen zait:
‎Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegiaren epai batek legez kanpokotzat jo du Herbehereetan aplikatutako administrazio jarduera. Epai horren arabera, A bitaminaz (erretinoide gisa), bitaminaz, azido folikoz, selenioz, kobrez edo zinkez aberastutako kontsumo arrunteko elikagaiak ezin dira merkaturatu, baldin eta beste estatu kide batzuetan legez ekoizten edo merkaturatzen badira.
‎Gertatu zena EBren arabera, Herbehereek produktu aberastuak merkaturatzeko eskatzen dituzten baldintzek ez dute Erkidegoko zuzenbidea betetzen 1995 eta 1996 urteetan, Herbehereetako agintariek baimena ukatu zieten bi operadore ekonomikori Kellogg’s eta Inkosport Nederlanda gosaritarako zerealak, bitaminarekin eta azido folikoarekin aberastuak, eta azido folikoarekin aberastutako energia barrak merkaturatzeko. Produktu horiek legez merkaturatzen ziren, beste estatu kide batzuetan inolako eragozpenik sortu gabe. Hala ere, Neerlandeko Osasun ministroaren ohiko praktika, mikronutrienteekin aberastutako elikagaiei dagokienez, haien komertzializazioaren debekuari salbuespenak ematea zen, soilik bi baldintza betetzen baziren:
‎Harmonizaziorik ezean, estatu kideek beste estatu kide batean legez saltzen diren elikagaien merkaturatzea murriztu dezakete.
‎Hala, elikagaien, elikagai osagarrien eta sendagaien arteko desberdintasunak ezartzen ditu; kasu bakoitzean aplikatu beharreko arauak finkatzen ditu, eta horietako zeinek du lehentasuna beste batzuen aldean; estatu kideek elikagai bat merkaturatzea debekatzeko dituzten ahalmenak eta mugak; noiz hartu behar den elikagai berritzat; epaile nazionalak gai horri buruz dituen eskumenak; eta Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak produktuen kalifikazioari buruz emandako irizpenen irismen mugatua. Ebazpen judizialak ez du alferrikakorik, eta arrazoibideak baliozko jarraibidetzat hartu behar dira elikagaiak merkaturatzean kontuan hartzeko, bereziki elikagaiak edo osagaiak ekoizten dituztenek, gero beste estatu kide batzuei saltzen dizkietenek. Kasu askotan, Europar Batasuneko legeak, helmugako lege nazionalak eta horien interpretazioak ez ezagutzeak urte asko hondatzea ekar lezake ikerkuntzan eta inbertsioan, elikadura produktu berritzaile bati dagokionez.
‎Izan ere, uste du, elikagai berrien edo elikagai osagai berrien esparruan, ez dela baztertu behar itxuran dauden desberdintasun txikiek ere ondorio larriak izan ditzaketela osasun publikoan, elikagaiaren edo osagaiaren kaltegabetasuna egiaztatu bitartean behintzat. Estatuen boterea Justizia Auzitegiak berak onartzen du, harmonizaziorik ezean, eta ikerketa zientifikoaren egungo egoeran zalantzak dauden neurrian, estatu kideek, EE Itunaren arabera, murriztu egin dezaketela beste estatu kide batean osasuna eta pertsonen bizitza babesteagatik legez merkaturatzen diren elikagaiak merkaturatzea. Kasu honetan, Alemaniako agintariek, kasuren batean, eta zenbait produktu merkaturatzeari uko egiteko, herritarren nutrizio premia falta alegatu zuten, nahiz eta beste estatu kide batean legez fabrikatu eta merkaturatu.
‎Estatuen boterea Justizia Auzitegiak berak onartzen du, harmonizaziorik ezean, eta ikerketa zientifikoaren egungo egoeran zalantzak dauden neurrian, estatu kideek, EE Itunaren arabera, murriztu egin dezaketela beste estatu kide batean osasuna eta pertsonen bizitza babesteagatik legez merkaturatzen diren elikagaiak merkaturatzea. Kasu honetan, Alemaniako agintariek, kasuren batean, eta zenbait produktu merkaturatzeari uko egiteko, herritarren nutrizio premia falta alegatu zuten, nahiz eta beste estatu kide batean legez fabrikatu eta merkaturatu. Justizia Auzitegiak zehaztu du, testuinguru horretan, estatu kide bateko populazioaren nutrizio premiaren irizpidea garrantzitsua izan daitekeela, estatu horrek zehatz mehatz aztertzen duenean elikagaiei mantenugaiak gehitzeak osasun publikorako izan dezakeen arriskua.
‎Justizia Auzitegiak zehaztu du, testuinguru horretan, estatu kide bateko populazioaren nutrizio premiaren irizpidea garrantzitsua izan daitekeela, estatu horrek zehatz mehatz aztertzen duenean elikagaiei mantenugaiak gehitzeak osasun publikorako izan dezakeen arriskua. Hala ere, uste du behar hori ez izateak berez ezin duela justifikatu, EE Itunaren arabera, beste estatu kide batzuetan legez fabrikatutako eta/ edo merkaturatutako elikagaiak merkaturatzeko erabateko debekua. Elikadura osagarriei dagokienez, eta gaiari buruzko 2002ko Zuzentaraua badagoenez, esan daiteke legeria nazionalak harmonizatzen dituela neurri batean, eta horiek libreki merkaturatu ahal izango direla Erkidegoan, Zuzentarau horretara egokitu badira.
‎Hala, Zuzentarauak berak eskatzen du produktu baten komertzializazioa murrizteko asmoa duen estatu kideak, Zuzentarau horretan xedatutakoaren arabera, zehatz mehatz egiaztatu behar duela produktu hori erabiltzea arriskutsua dela giza osasunerako. Hori dela eta, epaiak ondorioztatzen du kasuan kasuko estatu kideko biztanleen nutrizio premia ez dagoela egiaztatze hutsa ez dela nahikoa arrisku hori dagoela frogatzeko, eta ez lukeela justifikatuko, berez, beste estatu kide batean legez fabrikatutako edo merkaturatutako elikagaiak edo elikadura osagarriak merkaturatzeko erabateko debekua. Horrek ez du esan nahi estatu kide batek, elikagai edo elikagai osagarri jakin batzuek osasunerako ekar ditzaketen arriskuak ebaluatzen dituenean, kontuan hartu behar duenik kasuan kasuko estatu kideko populazioaren nutrizio premia, eta, gainera, hori, besteak beste, giza osasunerako arrisku baten adierazle izan daitekeela.
‎Espainiako gutxieneko soldata, 599 euro hilean, Europar Batasuneko (EB) 18 estatuetako batez bestekoa baino 42,2 euro txikiagoa da, Europako Estatistika Bulegoak (Eurostat) atzo argitaratutako datuen arabera. Gure herrialdean, Lanbidearteko Gutxieneko Soldata (LGS) 512,8 eurokoa da gaur egun, baina, beste estatu kide batzuekin alderatzeko, Eurostatek hilean 599 euroraino igotzen du, beste herrialde batzuetan ordaintzen ez diren urteko aparteko bi ordainsariak kontuan hartzeko. Hori dela eta, Espainiako oinarrizko soldata 18 herrialdeetakoa baino 42,2 euro txikiagoa da:
‎Oro har, aplikatzen den komisioa izanen da entitateak bere herrialdean berea ez den beste sare batzuetan dirua kentzeko erabakitakoa. Izan ere, erakundeak gutxitan izaten ditu bere kutxazainak edo Europar Batasuneko beste estatu kide batzuetan dagoen sarekoak. Nolanahi ere, kontuz ibili behar da atzerrian kutxazain automatiko baten zerbitzuak erabiltzean, eta jakin behar da 2002ko uztailetik aurrera Europako zuzentarau batek adierazten duela Europar Batasuneko banku batek gehienez %4ko komisioa kobratu ahal izango diola Batasuneko edozein herrialdetako bezero bati eta dagokion batzorde finkoari.
‎Justizia Auzitegiaren 2005eko azaroaren 24ko epaiak ez du zalantzarik Austriako araua osasun publikoa babesteko neurri gisa justifikatzeari buruz, nahiz eta onartzen duen oztopatu egiten duela estatu kideen arteko salgaien zirkulazio librea, Austrian artikulu horiek merkaturatu nahi dituzten inportatzaileek ontziratu egin behar baitituzte. Baldintza horiek kostu handiagoa dakarte gutxiago eskatzen duten beste estatu kide batzuekin alderatuta, bai ontziratzeko makinak eta bai ontziratu gabeko produktuak saltzeko makinak desberdinak direlako. Gaia 1988ko Erregelamendu batek arautzen du, gordailu itxi batetik saltzen diren makinetan saldutako gozogintzako artikuluen higieneari buruzkoa, bai eta irteerako hodi baten eta bilketa erretilu baten bidez ere, azukrez edo ordezko gozagarriz egindako produktuak.
‎Hala ere, saltzaileari ez zaizkio alde batera uzten zenbait higiene xehetasun; izan ere, alegatzen du, salgaiak ontziratu arren, kontsumitzaileak ontzi hori ere kendu egin lukeela, gehienetan eskuak biluzik dituela, eta, hala ere, bilketa erretiluaren bidez kutsatzeko arriskua egongo litzatekeela. Bestalde, prozedura judizialean, Batzordeak uste zuen Austriaren moduko xedapen bat inportaziorako murrizketa kuantitatibo baten pareko efektu neurria zela, EE Itunaren 28 artikuluaren ondorioetarako, horren ondorioz, beste estatu kide batzuetan legez merkaturatzen diren produktu batzuen inportazioa Austriara garestiago bihurtu baitzen. Era berean, Austriako legegileari ontziratuta ez zeuden gozogintzako gaiak makina banatzaileetan merkaturatzea debekatzeko arrazoi zehatzak ez zeudenez ezagutzen, Batzordeak uste zuen ez zegoela modu zehatzean esateko moduan pertsonen osasunerako arriskuren bat zegoela, eta, beraz, EEren 30 artikuluaren arabera, aipatutako xedapen nazionalaren justifikazioari buruz.
‎Alde horretatik, estatu kideek oposizioko barne prozedura bat dute, barne oposizioak ebazteko aukera emango diena, orain arte Europar Batasunean indarrean dagoen prozeduraren bidez aztertu ezin zirenak. Prozedura horrek estatu kide batek beste estatu kide batek aurkeztutako eskaera bati emandako oposizioetarako bakarrik balio zuen. Horrela, bada, arauak berak beharrezkotzat jotzen du Europar Batasuneko erregistroan jatorrizko deitura babestuak eta adierazpen geografiko babestuak inskribatzeko eskabideen aurka egiteko prozedura intzidentala arautzea, bai eta erregistro horretan inskribatuta daudenen baldintza agiria aldatzeko eskaerak ere, eskaera horiek Europako Batzordeari bidali aurretik.
‎Nazio Batuen gutunaren eta nazioarteko eskubideen printzipioen arabera, estatuek beren baliabideak beren ingurumeneko eta garapeneko politiken arabera ustiatzeko eskubidea dute eta bere jurisdikzioaren barruan eta bere kontrolpean egiten diren jarduerek beste estatuetako edo beren jurisdikzio nazionaletik kanpo dauden guneetako ingurumenari kalterik ez egiteko ardura dute.
‎Estatuek eragingarritasunez egin lukete elkarlana beste estatu batek ingurumenaren degradazio larria eragiten duten edo giza osasunarentzako kaltegarriak diren jarduerak eta sustantziak berrezartzean eta transferitzean atzera eginarazteko edo hori ekiditeko.
‎Hondamendi natural batek edo larrialdi egoera batek beste estaturen baten ingurumenari kalte egin badiezaioke hondamendia jasan duen edo larrialdi egoeran dagoen estatuak beste estatuari horren berri emango dio. Nazioarteko komunitateak ahal duen guztia egin du kalteak jasaten dituzten estatuei laguntzeko.
‎Hondamendi natural batek edo larrialdi egoera batek beste estaturen baten ingurumenari kalte egin badiezaioke hondamendia jasan duen edo larrialdi egoeran dagoen estatuak beste estatuari horren berri emango dio. Nazioarteko komunitateak ahal duen guztia egin du kalteak jasaten dituzten estatuei laguntzeko.
‎Nazio Batuen Kartarekin eta nazioarteko zuzenbidearen printzipioekin bat, Estatuek bere baliabideak ustiatzeko eskubide subiranoa dute, eta bere ingurumen politika aplikatuko dute horretarako, baina bere jurisdikzioaren barnean edo bere kontrolpean burutzen diren jarduerek beste Estatu batzuetako ingurumenari edota jurisdikzio nazional orotatik kanpo dauden zonetakoari kalterik eragingo ez dietela ziurtatu behar dute.
2006
‎Estrategia hau bultzatu duen azken estatua Hego Korea izan da, baina aurretik beste estatu batzuek bidea egina dute eta Pakistan eta Txina dira horren adibide. Hego Koreako Zientzia eta Industriako Ministeritzak 3 milioi won (2.500 euro) eskaintzen dizkie beren ikerlariei arestian aipatu argitalpenak lortzeko.
‎Aspaldi ari dira ateratzen bake prozesuari buruzko informazio maila desberdinak, batzuetan dabiltzanen interesak bultzatuta eta besteetan Estatuaren estolden interesak aireratuta. Eta batzuen zein besteen filtrazioek azaleratzen ez diren ezkutuko interes eta helburuak dituzte.
‎Urtero Indonesia, Borneo eta Sumatrako nekazariek basoak, baratzak eta zelaiak erretzen dituzte euri garaia iritsi aurretik. Horrekin, lurra aberastea lortu nahi dute eta gehienetan halaxe izaten da; baina batzuetan euriak behar baino gehiago atzeratzen dira eta suteek eragindako kea milioika kilometro koadrotan barreiatzen da, beste estatutako hiriak kaltetuz.
‎Erregela honetan sartzen dira, orobat beste estatu batzuetako tributu kredituak eta Gizarte Segurantzakoak, elkarrekikotasun baldintzapean; kasu horretan, kredituok kreditu arrunt gisa onartuko dira.
Beste estatu batean irekitako kaudimengabezia prozeduraren mendeko zordunari Espainian ordaintzen bazaio prozedura horretan izendatutako administratzaile edo ordezkariaren bidez, ordainketa horrek ondorio askatzaileak izango ditu bakarrik ordaintzaileak ez duenean prozeduraren izatearen berri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beste 610 (4,02)
Beste 37 (0,24)
bestetik 5 (0,03)
besteak 4 (0,03)
besteek 4 (0,03)
bestea 3 (0,02)
bestean 2 (0,01)
besteen 2 (0,01)
besteetan 2 (0,01)
bestera 2 (0,01)
Besteak 1 (0,01)
besteengatik 1 (0,01)
besteren artean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
beste estatu bat 162 (1,07)
beste estatu batzuk 149 (0,98)
beste estatu kide 93 (0,61)
beste estatu alderdi 15 (0,10)
beste estatu ez 11 (0,07)
beste estatu kolpe 10 (0,07)
beste estatu bezala 6 (0,04)
beste estatu asko 5 (0,03)
beste estatu batu 5 (0,03)
beste estatu ere 5 (0,03)
beste estatu etorri 5 (0,03)
beste estatu baino 4 (0,03)
beste estatu herritar 4 (0,03)
beste estatu hizkuntza 4 (0,03)
beste estatu demokratiko 3 (0,02)
beste estatu eredu 3 (0,02)
beste estatu gehien 3 (0,02)
beste estatu guzti 3 (0,02)
beste estatu hura 3 (0,02)
beste estatu kontratugile 3 (0,02)
beste estatu mota 3 (0,02)
beste estatu parte 3 (0,02)
beste estatu totalitario 3 (0,02)
beste estatu ukan 3 (0,02)
beste estatu alderatu 2 (0,01)
beste estatu eman 2 (0,01)
beste estatu eraiki 2 (0,01)
beste estatu europar 2 (0,01)
beste estatu gertatu 2 (0,01)
beste estatu handi 2 (0,01)
beste estatu hedatu 2 (0,01)
beste estatu hori 2 (0,01)
beste estatu komunikabide 2 (0,01)
beste estatu konfiantza 2 (0,01)
beste estatu konparatu 2 (0,01)
beste estatu lagundu 2 (0,01)
beste estatu lurralde 2 (0,01)
beste estatu maila 2 (0,01)
beste estatu nazio 2 (0,01)
beste estatu nazional 2 (0,01)
beste estatu sinatzaile 2 (0,01)
beste estatu utzi 2 (0,01)
beste estatu ' 1 (0,01)
beste estatu afera 1 (0,01)
beste estatu agintari 1 (0,01)
beste estatu ahal 1 (0,01)
beste estatu ahalmen 1 (0,01)
beste estatu ahuldu 1 (0,01)
beste estatu albaniar 1 (0,01)
beste estatu aldeko 1 (0,01)
beste estatu aldi 1 (0,01)
beste estatu antz 1 (0,01)
beste estatu arabiar 1 (0,01)
beste estatu aritu 1 (0,01)
beste estatu arrunt 1 (0,01)
beste estatu batzuetan 1 (0,01)
beste estatu begira 1 (0,01)
beste estatu behartu 1 (0,01)
beste estatu beste 1 (0,01)
beste estatu birkokatu 1 (0,01)
beste estatu bisitaldi 1 (0,01)
beste estatu bizi 1 (0,01)
beste estatu bizio 1 (0,01)
beste estatu borroka 1 (0,01)
beste estatu botere 1 (0,01)
beste estatu Brown 1 (0,01)
beste estatu burujabe 1 (0,01)
beste estatu deszentralizatu 1 (0,01)
beste estatu deszentralizazio 1 (0,01)
beste estatu diru 1 (0,01)
beste estatu edertasun 1 (0,01)
beste estatu enpresa 1 (0,01)
beste estatu eratxeki 1 (0,01)
beste estatu erlazio 1 (0,01)
beste estatu erle 1 (0,01)
beste estatu erregistratu 1 (0,01)
beste estatu errespetu 1 (0,01)
beste estatu estatu 1 (0,01)
beste estatu estolda 1 (0,01)
beste estatu federal 1 (0,01)
beste estatu gai 1 (0,01)
beste estatu genetika 1 (0,01)
beste estatu gobernu 1 (0,01)
beste estatu gonbidatu 1 (0,01)
beste estatu guzi 1 (0,01)
beste estatu halako 1 (0,01)
beste estatu harreman 1 (0,01)
beste estatu hartu 1 (0,01)
beste estatu hauek 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia