2000
|
|
Zer da horren baliokidea? Hor ekingo diogu eztabaidari, eta gure asmoa Europako Batasunean
|
beste
estatu bat izatea da. Hori da niretzat 150 urteko jatorrizko botere horren gaurkotzea.
|
2001
|
|
Gazteek, bestalde, hau pentsatu behar lukete: guztiok, haiek eta gu,
|
beste
Estatu baten zerbitzari izateko ustetan gabiltzala. Estatu hori autonomoa baizik ez bada ere.
|
2002
|
|
3 EOP= Emisora de Ondas Populares izenari zegokion. Carlos Albillo eta José Javier Sánchez Aranda ikerlariek azaltzen dutenaren arabera, 1963ko maiatzaren 22tik aurrera EOP adierazlearen ordez, EAK adierazlea eman zitzaien elizaren irratiei, lehenengoa
|
beste
estatu bati zegokiolako (Albillo eta Sánchez, 1995: 100).
|
|
Gertatzen ari dena ondokoa da, alegia, estatu bateko herritarrak diren arren,
|
beste
estatu bateko estatu hizkuntzaren hiztunak direla. Beste batzuen artean, kasu horretan daude Errumaniako hungariarrak, Danimarkako aleman hiztunak, Moldaviako errusiera hiztunak?
|
2003
|
|
Agiria" Segre"," El Punt"," El periodico"," Avui"," Regio7"," Diari de Balears"," Regio 7"," El 9 Nou"," El 9"," El 9 Punt" eta Vilawebek sinatu zuten eta komunikabide hauetan guztietan argitaratu zen. Sinatu ez zuten bi egunkarietatik bat Andorran egiten da, beraz,
|
beste
estatu batean, eta horregatik ez zuen sinatu, bere elkartasuna adierazi bazuen ere. " El Temps" edo" El Triangle" bezalako astekariek ere bat egin zuten manifestuarekin, baita era guztietako argitalpen lokalek ere.
|
|
Frantziako Iraultza heldu zelarik, jatorri eta printzipio horiek laiko bihurtu ziren, Errepublikan, berriz ere, estatua arriskuan jarri zen eta denek bat egin zuten. Horregatik, jakobinoen ordez girondinoak menditarrak bezala ezagutuak garaitu izan balira ere, ezbaian jartzen dut
|
beste
estatu bat sortuko ote zen. Erroak, Pierrek erran bezala, lehenagotik heldu dira.
|
2004
|
|
2) Espainia zein nazioarteko itun edo hitzarmenetako kide izan, eta, hori dela bide, eratxiki zaionean
|
beste
estatu bati auziaren gaineko jurisdikzio esklusiboa.
|
|
2 Auzitegiak ulertzen badu jurisdikziorik ez duela, auziaren gaineko ardura
|
beste
estatu bateko auzitegiei dagokielako, orduan horixe adieraziko du auto bitartez, prozesuaren gaineko ardurarik ez du hartuko, eta largetsiko du.
|
|
Denkavit enpresak eta Batzordeak honako jarrera hau defendatu dute: Zuzentarau honetako 12 artikuluko 1 paragrafoaren arabera estatu kide batek baimendutako produktu batek, «Estatu kideek elikagai osagarriek dute eduki, erabiltzeko aurreikusten den diluzioa kontuan hartuta, Zuzentarau honetan animalientzako pentsu konposatu osoetarako ezartzen diren gehigarriak baino gehigarri handiagoetan», ezin da
|
beste
estatu batean debekatu. Zuzentarauak ezartzen du estatu kideek erabaki ahal izango dutela, besteak beste, bitaminako elikagai osagarrien edukiek pentsu konposatu osoetarako finkatutako gehieneko edukiak gainditu ahal izango dituztela pentsu osagarriak direnean, baldin eta bitaminatan dituzten edukiak finkatutako gehieneko edukiaren boskoitza baino handiagoak ez badira.
|
2005
|
|
Frantziako Estatuan Europako Konstituzioaren Itunari ezezkoa ematen dioten partiduen argudio indartsuenetarikoa Bolkestein artezaraua da. 2004an aurkeztu zen Bolkestein artezaraua eta honi esker estatu bateko enpresak
|
beste
estatu bateko langileak kontratatu ahal izango ditu langilearen jatorrizko estatuaren legedia aplikatuz.
|
|
Izena bere egileak eman dio, Frits Bolkestein EBeko Barne Merkatuko komisario ohiak berak idatzi baitu artezaraua. Bolkestein artezaraua 2004ko urtarrilean aurkeztu zen eta zerbitzuen liberalizazioaren barruko proiektu bat da; EBko BPGren %70 barne hartzen du eta berari esker, estatu bateko enpresak
|
beste
estatu bateko langileak kontratatu ahal izango ditu langilearen jatorrizko estatuaren legedia aplikatuz. Printzipio horrek bidea ematen dio dumping sozial eta ekologikoari, eta berehalako deslokalizazio saldo bati.
|
|
Ortiz de Zaratek" vascongadismoa", euskal lurraldearen defentsarako ideologia, 1855ean formulatu eta alderdi foruzalearen egitasmoa gihartzen joan zen euskal elite politikoaren baitan. Estatu bat
|
beste
Estatu baten baitan, espainiarzaletasunaren defentsa irmoa eginik. Hori zen 1860an euskal Diputazioen egitasmoa, baina Posada Herrera ministroak argi eta garbi adierazi zien 1859an, horrelakorik ezinezkoa zela:
|
|
Estatuek eragingarritasunez egin lukete elkarlana
|
beste
estatu batek ingurumenaren degradazio larria eragiten duten edo giza osasunarentzako kaltegarriak diren jarduerak eta sustantziak berrezartzean eta transferitzean atzera eginarazteko edo hori ekiditeko.
|
|
Hondamendi natural batek edo larrialdi egoera batek
|
beste
estaturen baten ingurumenari kalte egin badiezaioke hondamendia jasan duen edo larrialdi egoeran dagoen estatuak beste estatuari horren berri emango dio. Nazioarteko komunitateak ahal duen guztia egin du kalteak jasaten dituzten estatuei laguntzeko.
|
2006
|
|
|
Beste
estatu batean irekitako kaudimengabezia prozeduraren mendeko zordunari Espainian ordaintzen bazaio prozedura horretan izendatutako administratzaile edo ordezkariaren bidez, ordainketa horrek ondorio askatzaileak izango ditu bakarrik ordaintzaileak ez duenean prozeduraren izatearen berri.
|
|
Nolanahi ere, kasuan kasuko prozeduraren egoeran edozein aldaketa garrantzitsu gertatuz gero, horren gaineko informazioa eman behar da, administratzaile edo ordezkariaren izendapena barne, eta,
|
beste
estatu batean zordun berari begira kaudimengabezia prozedura ireki bada, horren informazioa ere eman behar du.
|
|
1 Hartzekodunek edo hirugarrenek eskubide errealak dituztenean zordunaren orotariko eskubide edo ondasunengain, denboran zehar alda daitezkeen eta konkurtso adierazpena egiteko unean
|
beste
estatu bateko lurraldean egondaitezkeen ondasun multzoak barne, estatu horretako legeak bakarrik arautuko ditu konkurtsoak eskubide horien gain dituen ondoreak.
|
|
2 Ondasuna jabari erreserbarekin saldu duenaren gain konkurtso adierazpena eman izanak, berez, ez dakarsalmentaren suntsiarazpena ez hutsalketa, eta erosleak jabetza eskuratu ahal izango du, nahiz eta ondasuna emanda egon, eta adierazpena egiteko unean
|
beste
estatu bateko lurraldean izan.
|
|
Itzulketa akzioak ezin izango dira egikaritu lege honen babespean, masa aktiboari begira kaltegarria den egintzaren ondoriozko onurak jasotzen dituenak frogatzen duenean egintza hori aurkarapena baimentzen ez duen
|
beste
estatu baten legepean dagoela.
|
|
174 Mugaz haraindiko kexa hauxe da: pertsona batek
|
beste
estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik.
|
|
Arazo hori konpontzeko, mugaz haraindiko kexak tramitatzeko prozedura jarri du martxan EASA nazioarteko elkarteak. Horren bitartez, komunikabide horren estatuko publizitatearen autorregulazio organoaren eskuetan uzten da
|
beste
estatu batean ezarritako erreklamazioa, azken organo horrek tramita dezan.
|
|
konponbidea sendotzen du, eta gatazka berriak erreproduzitzeko aukerak mugatu. Fenomeno irredentistak (dagoeneko eraikitako
|
beste
estatu batera batzeko borroka nazionalistak) printzipio hau ez onartzearen ondorio izaten dira askotan, beste arrazoien artean, lurralde zati bateko herritarrei euren erabakia adierazteko aukera ez zaie eman eta. Irlandaren kasua paradigmatikoa da, bere garaian Iparraldeko konterriei ez baitzitzaien iritzia eskatu Irlanda independentea osatzeko, ustez gehiengo batek Britainia Handiaren alde egiten zuelako.
|
2007
|
|
Aitortu behar dut nik biak ikusten ditudala beharrezkoak, edo, hobeto esanda, ezinbestekoak. Horretan ez naiz nire garaikideez oso bestelakoa, zeren, ez dezagun ahantz, indarrean dagoen Konstituzio eta Estatua eraitsi nahi dutenek beste konstituzio eta
|
beste
estatu bat eraiki nahi baitituzte. Hori, behintzat, espero dut, eta, ahal balitz, demokratikoa izan zedila eta soziala eta eskubidekoa.
|
|
Martxoaren 26ko 5/ 1984 Legearen 5.6 artikuluko e) idatz zatia aplikatuta, asilo eskabidearen izapidetza onartu ez bada, nazioarteko hitzarmenen arabera
|
beste
estatu batek izateagatik eskabide hori aztertzeko ardura, betiere Espainia hitzarmen horien alderdi dela, ez da beharrezkoa izango kanporatze espedientea hastea, asilo eskatzaileen lekualdaketa gauzatzeko, funtzionarioek lagunduta. Edozelan ere, lekualdaketa hori gauzatu da estatu arduradunak zein epetan izan asilo eskabidea aztertzeko betebeharra eta epe horretan.
|
|
k) Transferentziaren helmuga Europar Batasuneko estatu kidea denean, edo
|
beste
estatu bat, baldin eta Europako Erkidegoen Batzordeak, bere eskumenak egikaritzean, adierazi badu estatu horrek babes maila egokia bermatzen duela.
|
|
Edozein kasutan ere, kanporatuari arrazoizko epea emango zaio,
|
beste
estatu batean legezko onarpena bila dezan.
|
|
Batzordeak txosten horiek aztertuko ditu, eta horrek txostenak eta iruzkinak alderdi diren estatuei emango dizkie. Bestalde, 41 artikuluan ezarritakoaren arabera, alderdi diren estatuek onartu dezakete Giza Eskubideen Batzordeak eskumena duela komunikazioak aztertzeko, horietan estatu den alderdi batek Itunaren alderdi den
|
beste
estatu batek betebeharrak betetzen ez dituela alegatzen badu. Hiru hileko epean, alderdi den estatu demandatuak estatu demandatzaileari auziari buruzko azalpena emango dio, baina auzia alderdi diren bi estatuentzat gogoko den moduan ebazten ez bada sei hileko epean, horietako edozeinek Batzordearen esku utzi ahal izango du.
|
|
Gehieneko epeak agortzen badira, auzipetua aske utzi behar da lehenbailehen (abenduaren 26ko 127/ 1984 KAE; urtarrilaren 30eko 11/ 1985 KAE; otsailaren 27ko 25/ 1985 KAE; martxoaren 12ko 32/ 1987 KAE; ekainaren 25eko 103/ 1992 KAE, etab.). Nolanahi den ere, eta ikusi dugunez, behin behineko espetxealdia salbuespena da (askatasun eta eskubide guztiak murrizten direlako), eta, beraz, espetxealdi hori ezartzen duen ebazpen judiziala zioduna izan behar da (urtarrilaren 29ko 14/ 1996 KAE; martxoaren 11ko 37/ 1996 KAE; apirilaren 15eko 62/ 1996 KAE; ekainaren 3ko 138/ 2002 KAE; martxoaren 14ko 62/ 2005 KAE, etab.), modu murriztailean interpretatu behar da (1984ko otsailaren 23ko GEEAE. Luberti kasua?); horri eusteko edo hori luzatzeko betekizunak oso zorrotzak dira (martxoaren 11ko 37/ 1996 KAE; martxoaren 12ko 41/ 1996 KAE; uztailaren 15eko 144/ 2003 KAE; apirilaren 18ko 98/ 2005 KAE, etab.), eta aldianaldian epaileak kontrolatu behar du beti, eta nahitaezkoa izateari uzten dion bezain laster bertan behera utzi behar da. Amaitzeko, ez da ahaztu behar
|
beste
estatu batek estradizioa eskatuz gero, Estradizio Pasiboari buruzko 45/ 1985 Legeak ezarritakoaren arabera, Espainiako agintariei zein pertsonaren estradizioa eskatu eta horren behin behineko espetxealdia erabaki dezakeela gehienez ere berrogei eguneko bi alditan, lehenengoa estatu agindei emaileak eskaera aurkez dezan, eta bigarrena eskaera horren izapideak Espainian egin ahal izateko (10 art.)....
|
|
13.3 artikuluan estradizioa aipatzen da, eta 13.4 artikuluan, asilo eskubidea. Estradizioaren bidez, estatu batean delitu bat egin eta
|
beste
estatu batean bizi den pertsona lehenengo estatuak kondenatu edo erreklamatzen badu, bertara bidal daiteke. Kontzeptu hori Espainiako kasuari aplikatuz, bi estradizio mota aipa ditzakegu:
|
|
Kontzeptu hori Espainiako kasuari aplikatuz, bi estradizio mota aipa ditzakegu: batetik, estradizio aktiboa (Espainiako estatuak Espainiatik kanpo dagoen pertsonaren bat erreklamatzen duenean Espainian delitua egin duelako) eta, bestetik, estradizio pasiboa(
|
beste
estatu batek Espainiari eskatzen dio delitu bat egiteagatik estatu hartan erreklamatu edo kondenatutako pertsona bat, orain Espainian dagoena, atxilotzeko eta bidaltzeko). EKren 13.3 artikuluan estradizio pasiboaren araubide juridikoari aipamen egiten zaio.
|
|
Asiloaren azken helburua da jokabide politiko edo ideologikoei zuzenean lotutako arrazoiak direla-eta
|
beste
estatu batean pertsegitua edo zehatua den eta, ondorioz, oinarrizko eskubideak (arraza, erlijio, naziotasun, ideologia politiko, gizarte talde bateko kide izatea, etab. arrazoiak direla bide pertsegitzea edo pertsegitua izateko beldurra) ukituta dituen pertsona oro babestea. Errefuxiatu izaera objektiboa da, eta ezarritako betekizunak betetzen direnean estatuak aitortu behar du, asilo eskaeraren izapideak egitean.
|
|
Estatua (Nazioa) dena bat eta dena bera da orain, herria, erregea eta zuzenbide naturala. Ezer ez dago ja Estatuaren gainetik edo kanpotik(
|
beste
Estatu bat ez bada, etsai potentzial bat, hortaz). Garaiko pentsamendu alemanak berritasun hau. Estatu, absolutua??
|
|
Azkenik, legean CCSrentzat ezarritako beste berrikuntza bat da EBko beste estatu kide batetik Espainiara inportatutako ibilgailu batek pertsonei eta ondasunei eragindako kalteak ordaindu dituela, baldin eta ibilgailua aseguratuta ez badago eta istripua hogeita hamar eguneko epean gertatu bada, erosleak ibilgailua entregatzea onartu zuenetik kontatzen hasita. " Europar Batasuneko
|
beste
estatu batetik Espainiara inportatutako ibilgailu batek eragindako istripuek pertsonei eta ondasunei eragindako kalteak ere ordaindu ditu CCSk" Zein neurritan egokitzen zaio lege berria 2005eko Bosgarren Zuzentarauari, autoen erantzukizun zibileko aseguruaren arloko Europako araudia aldatu baitzuen. Zer beste berrikuntza planteatzen dira?
|
|
Zer beste berrikuntza planteatzen dira? Sartzen diren aldaketak nahitaezko aseguruaren ondorioetarako ibilgailuak Espainian ohiko aparkatzearen definizioari dagozkio, eta kontzeptu horri Europar Batasuneko
|
beste
estatu batetik inportatutakoak gehitzen zaizkio, gehienez ere hogeita hamar egunez, erosleak ibilgailua entregatzea onartzen duenetik, nahiz eta Espainian matrikulatu ez. Espainian istripuak eragiten dituzten ibilgailuak ere sartzen dira, matrikularik ez dutenak edo ez dagokien edo ez dagokien matrikula dutenak.
|
|
Kontsumitzaileei eragin diezaiekeen berritasun bat sartu da lege berriaren 2 artikuluan. Bertan esaten denez, jabe guztiek dute Espainian ohiko aparkalekua duen ibilgailua aseguratzeko betebeharra, eta horren barruan sartzen da Europako Esparru Ekonomikoko
|
beste
estatu batetik inportatutako edozein ibilgailu. Gehienez ere 30 eguneko epean egin du, erosleak ibilgailua entregatzea onartzen duenetik hasita, nahiz eta Espainiako matrikularik ez izan.
|
|
Txartel berri honekin, aurretik erabiltzen ziren paperezko inprimakiak ordezten dira, funtzioaren arabera izen desberdina zutenak: E111 aldi baterako egonaldietarako erabiltzen zen, E128 lanagatik edo ikasketengatik aldi baterako joan etorrietarako erabiltzen zen, E110 nazioarteko garraio sektoreko langileek eskatzen zuten eta, azkenik,
|
beste
estatu batean lana bilatzeko beste herrialde batera zihoan pertsonak E119 eskatu behar zuen. Txartelaren onuradunak Horrela, espainiar herritarrek osasun laguntza publikoa jasotzeko eskubide bera izanen dute, herritar nazionalei kasu egiten zaien baldintza beretan.
|
|
Horrek erraztu egingo du atzerriko ospitaleak pazientea identifikatzea, eta itzulketa prozedura erraztuko du, bai eta estatu desberdinen artekoa ere. Bestalde, Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak gogorarazi du Europako Osasun Txartela ez dela baliozkoa
|
beste
estatu batera joateko arrazoia tratamendu mediko espezifikoa jasotzea bada. Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak gogorarazi du Europako Osasun Txartela ez dela baliozkoa beste estatu batera joateko arrazoia tratamendu mediko espezifikoa jasotzea bada.
|
|
Bestalde, Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak gogorarazi du Europako Osasun Txartela ez dela baliozkoa beste estatu batera joateko arrazoia tratamendu mediko espezifikoa jasotzea bada. Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak gogorarazi du Europako Osasun Txartela ez dela baliozkoa
|
beste
estatu batera joateko arrazoia tratamendu mediko espezifikoa jasotzea bada. Europatik kanpo Europako Osasun Txartelak hainbat herrialdetarako balio du, hala nola Europar Batasunerako, Europako Esparru Ekonomikorako eta Suitzarako; beraz, munduko beste leku batera joan nahi bada eta istripu edo gaixotasun baten aurrean laguntza medikoa bermatu nahi bada, aukera bakarra aseguru pribatu bat kontratatzea da.
|
|
Espainiarra izatea edo Europar Batasuneko
|
beste
estatu batekoa.
|
|
zergatik ote dauka erabaki ahalmen handiagoa, Hego Euskal Herriaren estatus politikoari dagokionez, Murtziako lagun batek zuberotar batek baino? Badakit Artetarentzat abiapuntu zaila, ia onartu ezinekoa, dela aurreko hori, berak murtziarra etxekotzat (estatu berekoa eta nazio berekoa) eta zuberotarra auzokotzat(
|
beste
estatu batekoa eta beste nazio batekoa) hartzen dituelako. Baina hori bera ere nazionalismo era bat besterik ez da.
|
2008
|
|
1 Egoitza Espainian duen sozietate anonimo europarrak erabakitzen badu Europar Batasuneko
|
beste
estatu batera aldatzea egoitza hori, aldaketa erabakiaren kontrako botoa eman duten akziodunek sozietatetik banantzeko eskubidea izango dute, 149 artikuluan xedatutakoaren arabera. Hartzekodunen kreditua sortu denean sozietatearen egoitza beste estatukide batera aldatzeko proiektua argitaratu baino lehen, hartzekodun horiek lekualdaketaren aurka jartzeko eskubidea izango dute, 243 artikuluan ezarritakoaren arabera.
|
|
2 Egoitza
|
beste
estatu batean duen ekonomia intereseko elkartze europarraren bazkideek Espainian badute euren egoitza, eta estatu horrekin ez bada hitzarmenik egin nazioarteko zergapetze bikoitza saihesteko, bazkideok elkartze horien emaitzei dagozkien zerga oinarri positibo nahiz negatiboak sartuko dituzte euren zerga pertsonaletan; horretarako, Sozietateen gaineko Zergari buruzko 61/ 1978 Legean edota Pertsona...
|
|
1 Prozedura berbera aplikatuko da, egoitza Espainian duten bazkideek emaitzak lortzen dituztenean
|
beste
estatu batean dauden ekonomia intereseko elkartze europarren establezimendu iraunkorretatik; aplikatzeko moduko hitzarmenik dagoen edo ez jakiteko, kontuan hartuko da zein den estatu hori.
|
|
Orokorrean, Estatuak bi motatako mailegu kontratuak buru ditzake: subjektu jakin batekin eginikoak(
|
beste
Estatu batekin, nazioarteko erakunde batekin, banku batekin, partzuergo batekin) eta kapitalen merkatura jota (hots, jendeari tituluak eskainita) gauzaturikoak.
|
|
a) Datu zein txostenak eskatu zaionean beste Administrazio bati Espainian ala Europar Batasuneko estatukideetan. Halakoetan, epea, gehienez, sei hilabeteetan geldiaraz daiteke, edo hamabi hilabeteetan
|
beste
Estatu bati eskatu behar zaionean.
|
|
Elkar onartzea Legeria berriak, halaber, estatu kideen arau teknikoak harmonizatzea eskatzen du, elkarrekiko onarpenaren printzipioa betetzen dela ziurtatuz. Printzipio horren arabera, EBko herrialde batek ezin du debekatu, bere lurraldean,
|
beste
estatu batean legez merkaturatutako produktuak saltzea. Pertsonen osasunerako eta segurtasunerako arrisku larria izan daitezkeen armen kasuan, ez dira arau teknikoen murrizketaren pean egongo.
|
|
“Egoera guztietan DIH errespetatzeko eta errespetarazteko funtsezko konpromisoa ezartzen da”, jarraitzen du. “Estatu batek ezin du alegatu ez betetzea justifikatzeko arrazoi gisa
|
beste
estatu bat aipatutako tresna juridikoetako bat ez izatea edo ez betetzea”, ondorioztatu du. Hori horrela dela ziurtatzeko, Genevako Hitzarmenek eta I. Protokoloak potentzia babesleen eginkizuna onartzen dute.
|
|
Aipamen hori zuzenean unibertsitateei dagokie, eta eman ahal izango dute, baldin eta Graduondoko unibertsitate ikasketa ofizialak arautzen dituen 56/ 2005 Errege Dekretuaren 14 artikuluan ezarritako baldintzak betetzen badira: Graduondoko programa ofizialeko prestakuntzaldian, doktoregaiak gutxienez hiru hilabeteko egonaldia egin izana Espainiatik kanpo Europako
|
beste
estatu bateko goi mailako irakaskuntzaerakunde batean, programa horren ardura duen organoak aitortu dizkion ikasketak eginez edo ikerketa lanak eginez. Doktoretza tesiaren zati bat, gutxienez laburpena eta ondorioak, Europar Batasuneko hizkuntza ofizialetako batean idatzi eta aurkeztea, Espainiako hizkuntza ofizialetako batean.
|
|
Monasterioaren urrezko aroa izan zen hura, harik eta komunismoaren mailu igitaiek egitura eta azala zela utzi zuten arte, 1939an. Ondorioz, 10.000 monje inguru erori ziren herrialde osoan, eta indarrez laiko bihurtu zirenen zerrendako
|
beste
estatu bat gehiago izan zen harrezkero Mongolia.
|
|
Litekeena da horrek berak argibide handiegirik eskaintzen ez duen arren: estatu pakistandarren barruan
|
beste
estatu bat izateaz gain, gaur egun ISIa erdibituta dagoela uste dute adituek. Zardariren gobernuaren aginpidea onartzen dutenak alde batetik, eta Zardari bota (eta aginte militar zuzena berrezarri) nahi dutenak bestetik.
|
2009
|
|
Hori gorabehera, kanbio letran edo agindurako ordaindukoan hartutako betebeharrak ez badira baliozkoak aurreko lerrokadaren arabera, baina gero beste betebehar bat hartzen bada
|
beste
estatu batean, eta estatu horretako legeriaren ariora harako betebeharrak ere baliozkoak badira, lehenengo betebeharraren forma akatsek ez dute ukituko gerokoaren baliozkotasuna.
|
|
Aurreko lerrokadan xedatutakoa gorabehera, txekean hartutako betebeharrak ez badira baliozkoak lerrokada horretako xedapenen arabera, baina gero beste betebehar bat hartzen bada
|
beste
estatu batean, eta estatu horretako legeriaren ariora harako betebeharrak ere baliozkoak badira, lehenengo betebeharraren forma akatsek ez dute ukituko gerokoaren baliozkotasuna.
|
|
ere!. Estatu bat
|
beste
Estatu baten barruan. Zoroen
|
|
Espainian bizi diren atzerritarrei murrizketei, etendurari, baimena kentzeari edo puntuak galtzeari buruzko araudia aplikatzen zaie. Erregelamendu berriarekin sortzen den beste berrikuntzetako bat Espainian bizi eta Europar Batasuneko
|
beste
estatu batean emandako gidabaimenaren titular diren atzerritarrekin lotuta dago. Espainian arau hausteren bat egiten badute, baimena murrizteari, eteteari, kentzeari edo puntu galerari buruzko Espainiako araudia aplikatu ahal izango zaie, arau berriak aukera ematen baitu atzerrian gidabaimena Espainiako gidabaimen baliokide batekin aldatzeko.
|
|
Ez naiz Iparraldekoa soilik; Iparraldeko eta fronterakoa naiz. Donostiatik 15 kilometrotara egonagatik, beste herrialde, beste administrazio eremu eta
|
beste
estatu batekoa dela azpimarratu zuen. Euskararen ofizialtasuna zientzia fikzioa den estatu batekoa.
|
2010
|
|
–Baina beti bi arazorekin topo egiten genuen: batetik, Espainiako Estatuan, bi administrazio diferente genituela; eta bestetik, Iparraldearen kasuan,
|
beste
estatu bat?.
|
|
e) «Langile ibiltariak» dira langile migratzaile guztiak, estatu batean ohiko bizilekua izan arren,
|
beste
estatu batera edo batzuetara bidaiatu behar dutenean, aldi laburretarako, euren jardunbidea dela eta;
|
|
1.Artikulu honetako 2 paragrafoan xedatutakoa kontuan hartuta,
|
beste
estatu batean langileak kontratatzeko eragiketak egin ahal izango dituzte, soil soilik:
|
|
1.Estatu alderdietarik inork ez du pertsona bat
|
beste
estatu batera kanporatu, itzuli edo estraditatuko, oinarritutako arrazoien arabera uste denean pertsona horrek derrigorreko desagertzea jasateko arriskua izan dezakeela.
|
|
2.Estatu alderdi bakoitzak, orobat, beharrezko neurriak hartuko ditu, bere jurisdikzioa berrezartzeko derrigorreko desagertzeari buruzko delituen gainean, ustezko delitugilea bere jurisdikziopeko edozein lurraldetan dagoenean, salbu eta estatu horrek ustezko delitugilea
|
beste
estatu batera estraditatzen duenean edo beste estatu baten esku uzten duenean, nazioarteko betebeharrekin bat etorriz, edo nazioarteko zigor jurisdikzio batera bidaltzen duenean, horren eskumena aitortzeagatik.
|
|
2.Estatu alderdi bakoitzak, orobat, beharrezko neurriak hartuko ditu, bere jurisdikzioa berrezartzeko derrigorreko desagertzeari buruzko delituen gainean, ustezko delitugilea bere jurisdikziopeko edozein lurraldetan dagoenean, salbu eta estatu horrek ustezko delitugilea beste estatu batera estraditatzen duenean edo
|
beste
estatu baten esku uzten duenean, nazioarteko betebeharrekin bat etorriz, edo nazioarteko zigor jurisdikzio batera bidaltzen duenean, horren eskumena aitortzeagatik.
|
|
...di horrek, eskuartean duen informazioa aztertu ondoren, ulertzen badu inguruabarrek hala justifikatzen dutela, pertsona hori atxilotuko du edo legezko bestelako lege neurri batzuk hartuko ditu, pertsona horren presentzia ziurtatzeko.Atxiloketa eta gainerako neurriak gauzatuko dira estatu horretako legeekin bat etorriz, eta halakoei eutsiko zaie pertsona horren presentzia, prozedura penalean, berau
|
beste
estatu baten esku uzteko prozeduran edo estradizio prozeduran, ziurtatzeko behar den epealdian bakarrik.
|
|
1.Ustez derrigorreko desagertzearen delitua egin duen pertsona zein estatu alderdiren jurisdikzioko lurraldetan aurkitu eta estatu alderdi horrek ez badu pertsona hori estraditatzen, edo
|
beste
estatu baten esku uzten, nazioarte mailan dituen betebeharrekin bat etorriz, edo nazioarteko zigor auzitegi baten esku uzten, horren jurisdikzioa aitortzeagatik, kasua bere agintari eskudunen mende utziko du, akzio penala egikari dadin.
|
|
Zehazki, estatu bakoitzaren arau teknikoak noiz aplikatu behar diren kasu bakoitzean, ekoizkin eta zerbitzuak merkaturatzeko arauak, ibilgailuak matrikulatzeko prozedurak edo defentsarekin loturiko produktuen salerosketa. Kasu horietan guztietan, jakina, produktuak kide den
|
beste
estatu batetik datozenean behar ez den diskriminaziorik sortzen ez dela ziurtatzeko asmoz.
|
|
Adituen arabera, elikagaiei bitaminak, mineralak eta beste substantzia jakin batzuk gehitzeari buruzko Europako Erregelamenduan jasotzen den “murriztapena, debekua edo kontrol komunitarioa behar duten substantziak” izeneko atala osasunerako arriskutsuak izan daitezkeen substantziak gehitzeko kontrol tresna da. Bestalde, adituek adierazi dutenez, estatu kideek ez dute esperientziarik Europako
|
beste
estatu batean legezkotzat merkaturatutako produktuak onartzeko, baina Europar Batasunean harmonizatutako arauek estaltzen ez dituzten produktuak, eta horrek barne merkatua zailtzen du, baita elikadura osagarrien kasuan ere. Estatu kide batzuek osagarri horiek merkaturatu direla jakinarazi behar dute, kontrol eraginkorragoa egiteko.
|
|
Autodeterminazio indibidualean oinarritu behar da eta, behetik gora, edozein markotan aplikagarria behar luke. " Besteekiko autodeterminazioa" dei dakioke herritar batzuek independente edo
|
beste
estatu baten dependente izateko erabakiari. " Elkarrekiko autodeterminazioa" dira herritar horiek bizimodua antolatzeko hartzen dituzten ebatziak.
|
2011
|
|
Europako Justizia Ministroen Kontseiluak genero indarkeriaren biktimak babesteko euroagindua onar lezake gaur. Espainiak eramango du gaia bilerara, eta Justizia Ministerioko iturriek adierazi dutenez, gaur bertan onar liteke araua.Euroagindua onartzen badute, Europako Batasuneko herrialde batean ezarritako babes neurriak automatikoki ezarriko dira
|
beste
estatu batean ere, baldin eta biktima hara badoa. Adibidez, erasotzaileei ezarritako urruntze agindu bat EBko estatu guztietan bete litzateke.
|
|
Zergatik gara separatistak? Zapaltzen gaituzten estatuak ez ditugu uxatzen
|
beste
estatu bat eraikitzeko asmoz; estaturik ez diezagutela ezarri nahi dugu. Gure arazoa ez da beste estatu bat eraikitzea, estatu bik zapalduta izatea baizik.
|
|
Zapaltzen gaituzten estatuak ez ditugu uxatzen beste estatu bat eraikitzeko asmoz; estaturik ez diezagutela ezarri nahi dugu. Gure arazoa ez da
|
beste
estatu bat eraikitzea, estatu bik zapalduta izatea baizik. Horren aurrean, taktika bi daude:
|
|
Eta erreferendum bikoitzeko hipotesi bat botatzen du: bata, erabakitzeko ea Amerikako Estatu Batuen parte izaten jarraitzen duen, egungo estatu libre elkartuaren formulaz edo Batasuneko
|
beste
estatu bat bihurtuz?, edo soberania prozesu bat abiatzen duen, estatu independentea bihurtuz edo Estatu Batuekiko elkartze askeko formula bat hartuz?; eta bigarren erreferendum bat, lehenengoan irabazle suertaturiko aukeraren arabera, estatuaren parte izatea ala burujabetza?, kasu horretan aurreikusitako bi bideen artean hautatzeko.
|
|
1 Protokolo honetako estatu alderdi batek uste badu Protokoloan parte den
|
beste
estatu batek ez dituela Konbentzioaren xedapenak aplikatzen, estatu horren arduradunei adierazi ahal izango die halakoa jakinarazpen idatzi baten bitartez. Hiru hilabeteren epean, jakinarazpena jasotzen den unetik zenbatzen hasita, estatu jasotzaileak idatziz jakinaraziko dizkio kexa aurkeztu duen estatuari, halako azalpenak edo adierazpenak, eta horiek jaso dituzte, egingarri eta egoki den neurrian, euren prozedura arauei buruzko argibideak, eta orobat aurkeztutako helegiteei buruzkoak, izapidetzan nahiz erabilgarri izan daitezkeenei buruz.
|
|
Espainiar bat elkarrekikotasun hitzarmenik gabeko herrialdeetan finkatzen bada, txartel berria atera da EBko 27 estatuek eta TEEko hiru estatuek (Norvegia, Islandia eta Liechtenstein) onartzen dute beren herritarrek jatorrizko txartelak erabil ditzaketela, homologatu beharrik gabe edo bizileku berrian beste baimen bat izapidetu beharrik gabe. Hori bai, estatu kide horietako batean emandako gidabaimen baten titularrak bere bizilekua berea ez den
|
beste
estatu batean finkatzen duenean —espainiar bat Frantziara, Alemaniara edo Norvegiara, besteak beste, aldatzen denean—, herrialde horretako xedapenen mende geratzen da, araudiari, indarraldiari, gaitasun psikofisikoen kontrolei eta, arau hausterik bada, zehapenei dagokienez. Trukea, herrialde batzuetan bakarrik Baina, zer gertatzen da munduan?
|
2012
|
|
Azken batean, AED Europako erakunde bat da, eta harremana dauka Europako beste hainbat erakunde askotarikorekin. Europan, Espainiako Estatua da abokatuen eskubideak urratzen dituen herrialde bakarra, ala protesta eta salaketa ekintzak egin behar izan dituzue
|
beste
estaturen batean ere. Edozein tokitan gerta daitezke horrelako gauzak, lege antiterroristak direla eta.
|
|
Azken puntu honek badu bere gogoetatze propioaren bidea. Beka berezi batzuen bidez, Europako ikasle asko
|
beste
estatu bateko unibertsitate batera urte baten ikasketen bururatzera joan ahal izan da. Milaka izan dira horrelakoak:
|
|
Xedapen hau aplikagarria da nortasun agiri faltsua Europar Batasuneko
|
beste
estatu batekoa denean ere, edo hirugarren estatu batekoa edo Europar Batasuneko beste estatu batean edo hirugarren estatu batean faltsifikatu edo eskuratua izan arren, hori Espainian erabiltzen bada edo trafikagai hartu.
|
|
Xedapen hau aplikagarria da nortasun agiri faltsua Europar Batasuneko beste estatu batekoa denean ere, edo hirugarren estatu batekoa edo Europar Batasuneko
|
beste
estatu batean edo hirugarren estatu batean faltsifikatu edo eskuratua izan arren, hori Espainian erabiltzen bada edo trafikagai hartu.
|
|
3 Xedapen hau aplikagarria da nortasun agiria Europar Batasuneko
|
beste
estatu batekoa bada ere, edo hirugarren estatu batekoa edo Europar Batasuneko beste estatu batean edo hirugarren estatu batean faltsifikatu edo eskuratua izan arren, Espainian erabiltzen bada.
|
|
3 Xedapen hau aplikagarria da nortasun agiria Europar Batasuneko beste estatu batekoa bada ere, edo hirugarren estatu batekoa edo Europar Batasuneko
|
beste
estatu batean edo hirugarren estatu batean faltsifikatu edo eskuratua izan arren, Espainian erabiltzen bada.
|
|
Mendebaleko historiarekin eta tradizio moralekin, izan ere, bortxaren kondena soil eta erabatekoak, ahobatekoen eta bozgorenak ere, dudak ezinbestean sortzen ditu. . Emaiguzue
|
beste
Estatu bat!, ihardesteko gogoa ematen dizu:
|
|
a) estatu neutral batek edo gatazka horretan alderdi ez den
|
beste
estatu batek jarriak;
|
|
a) estatu neutral batengatik edo gatazka horretan alderdi ez den
|
beste
estatu batengatik; edo
|
|
kontrako alderdi batenak edo estatu neutral batenak edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu batenak diren aireontzi eta horren bidaiariak, atzerapenik gabe hegaldiarekin jarraitzeko baimenduko dira.
|
|
1.Osasun aireontziak dute estatu neutral baten edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu baten lurraldearen gainean hegan egin, ezta horretan lurreratu edo itsasoratu ere, salbu eta aurretiazko akordioa betez.Dena den, halako akordiorik egonez gero, aireontzi horiek errespetatuak izango dira hegaldiak irauten duen bitartean eta noiz behinka lurralde horretan egin beharreko geldialdiek iraun bitartean.Hala ere, lurreratzeko agindu oro bete dute edo, hala denean, itsasoratzeko a...
|
|
2.Aurretiazko akordiorik gabe edo akordio batean hitzartutakoa bete gabe estatu neutral baten edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu baten lurraldearen gainean hegan egiten duen osasun aireontzia, hori gertatzen bada nabigazio akatsagatik edo hegaldiaren segurtasunari eragiten dion larrialdi egoera bat dela eta, bere esku dagoen guztia egiten ahaleginduko da hegaldia jakinarazteko eta identifikatua izan ahal izateko.Kontrako alderdiak osasun aireontzi hori onartu bezain laster, bere esku dagoen guztia egingo du 30 artik...
|
|
3.Osasun aireontzi batek, aurretiazko akordioarekin edo 2 paragrafoan aipatutako inguruabarretan, estatu neutral bateko edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu bateko lurraldean lehorreratu edo itsasoratzen bada, agindu bat betez edo beste edozein inguruabar dela eta, ikuskapenari lotua egongo da osasun aireontzia ote den zehazteko.Ikuskapena atzerapenik gabe hasiko da eta arin gauzatuko da.Ikuskapena gauzatzen duen alderdiak ez du eskatuko aireontzia erabiltzen duen alderdiaren mende dauden zuritu eta gaixoak aireontzitik irtetea, ez bada hori b...
|
|
4.Aldi baterako lehorreratuak direnak salbu, estatu neutral bateko edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu bateko lurraldeko tokiko agintaritzaren onarpenarekin zaurituak, gaixoak eta itsasoan galdutakoak osasun aireontzi batetik lehorreratuak, agintaritza horren zaintzapean geldi daitezke gatazka armatuetan aplikagarri diren nazioarteko zuzenbidearen arauek hala eskatzen badute eta estatu horrek eta gatazkan dauden alderdiek beste zerbait hitzartzen ez badute, berriz ere borrokaldietan parte h...
|
|
c) potentzia babesle? gisa ulertzen da estatu neutral bat edo gatazkan alderdi ez den
|
beste
estatu bat eta, gatazkako alderdi batek izendatua izanik eta kontrako alderdiak onartua, Hitzarmenek eta Protokolo honek potentzia babesleari esleitutako zereginak gauzatzeko prest dagoenean; d), ordezko, gisa ulertzen da potentzia babeslea ordezten duen erakundea, 5 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz.3 artikulua: Aplikazioaren hasiera eta amaieraUne oro aplikagarri diren xedapenei kalterik egin gabe: a) Hitzarmenak eta Protokolo hau Protokolo honetako 1 artikuluan aipatzen diren edozein egoeraren hasieratik aplikatuko dira; b) Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa amaitu egingo da, gatazkan dauden alderdien lurraldean, operazio militarren amaiera orokorra gertatzean eta, lurralde okupatuen kasuan, okupazioa amaitzerakoan, salbu eta, bi kasuetan, behin betiko askapena, aberriratzea edo lekukotzea geroagoko une batean egingo den pertsonentzat.Pertsona horiek Hitzarmenen eta Protokolo honen dagozkien xedapenen onurak izaten jarraituzko dituzte berain behin betiko askapen, aberriratze edo lekukotzea gertatu arte.4 artikulua: Gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoaHitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa, bai eta tresna hauetan ezarritako akordioak egiteak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoan.Lurralde baten okupazioak eta Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioak ez du horren estatutu juridikoan eraginik izango.5 artikulua: Potentzia babesleen eta horren ordezkoen izendapena1.Gatazkan dauden alderdien betebeharra da, gatazka hasten den unetik, Hitzarmenaren eta Protokolo honen ikuskapena eta betearaztea ziurtatzea potentzia babesleen sistema aplikatzearen bitartez, horrek barneratzen du, besteak beste, potentzia horien izendapen eta onarpena, ondorengo paragrafoetan ezarritakoarekin bat etorriz.Potentzia babesleak gatazkan dauden alderdien interesak babesteaz arduratuko dira.2.1 artikuluan adierazten den egoeretako baten hasieratik, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak atzerapenik gabe potentzia babesle bat izendatuko du Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin, eta atzerapenik gabe eta helburu berdinarekin, alderdi estasian izendatu eta horrek potentzia babesle gisa onartutako potentzia babesle baten jarduera ere baimenduko du.3.1 artikuluan aipatzen den inguruabarretako baten hasieratik potentzia babesle baten izendapen edo onarpenik egon ez bada, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak, beste edozein erakunde humanitario inpartzialek era berean hori egiteko duten eskubideari kalterik egin gabe, gatazkan dauden alderdiei bere jardunbide egokiak eskainiko dizkie, gatazkan dauden alderdien onarpena duen potentzia babesle bat atzerapenik gabe izendatzeko xedearekin.Horretarako, Komiteak aukera izango du, inter alia, alderdi bakoitzari gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola eskatzeko, alderdi horren arabera bere izenean kontrako alderdi baten aurrean potentzia babesle gisa aritzeko egokiak direnak, eta kontrako alderdi bakoitzari beste alderdiaren potentzia babesle zereginak egiteko onartzeko prest dagoen gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola; zerrenda horiek Komiteari igorriko zaizkio eskaera jaso eta hurrengo bi asteen barruan; Komiteak alderatu egingo ditu eta bi zerrendetan agertzen den edozein estaturen baieztapena eskatuko du.4.Dirudienaren gorabehera, potentzi babeslerik ez balego, gatazkan dauden alderdiek atzerapenik gabeko onartuko dute Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak edo inpartzialtasun eta eraginkortasun berme guztiak aurkezten dituen beste edozein erakundeek egindako eskaintza, aipatu alderdiekin aurretik kontsulta eginez eta kontsulta horietako emaitzak kontuan izanda, ordezko gisa jarduteko.Ordezkari horren zereginen egikaritza gatazkan dauden alderdien onarpenaren menpe dago; gatazkan dauden alderdiek euren ahalegin guztia ipiniko dute ordezkoak bere misio betetzean zeregina errazteko, Hitzarmenekin eta Protokolo honekin bat etorriz.5.4 artikuluarekin bat etorriz, Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuaren potentzia babeslearen izendapen eta onarpenak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoen gain, ezta edozein lurraldeko estatutu juridikoaren gain, lurralde okupatu bat barne hartu.6.Gatazkan dauden alderdien arteko diplomazia harremanen mantentzea edo alderdi baten eta bere herritarren interesen babesa hirugarren estatu baten esku uzteak, diplomazia harremanei buruzko nazioarteko zuzenbideko arauen arabera, ez da oztopo izango Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin potentzia babesleak izendatzeko.7.Aurrerantzean, Protokolo honetan potentzia babesle baten inguruan egindako adierazpen orok ordezkoa ere izendatuko du.6 artikulua: Langile adituak1.Alderdi kontratugile gorenak, gerra garaian hasita, Gurutze Gorriaren Sozietate nazionalen laguntzarekin (Ilargi Erdi Gorriak, Lehoi eta Eguzki Gorriak), Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa errazteko langile adituak trebatzen ahaleginduko dira eta, bereziki, potentzia babeslearen jarduerak errazteko.2.Langile horiek erreklutatzea eta trebatzea eskumen nazionala da.3.Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak alderdi kontratugile gorenen eskura izango du honek trebatu dituen pertsonen zerrenda, eta honek ondore honetarako jakinarazitakoak.4.Nazio lurraldetik kanpo langile hauen zerbitzuak erabiltzeko baldintzak, kasu bakoitzean, alderdi interesatuen arteko akordio berezien objektu izango dira.7 artikulua: BilerakoProtokolo honen gordailua, alderdi kontratugile goren batek edo batzuek eskatuta eta horien artean gehiengoak onartua, alderdi kontratugile gorenen bilera bat deituko du Hitzarmenak eta Protokoloaren aplikazioaren inguruko arazo orokorrak aztertzeko.II. Titulua: Zaurituak, gaixoak eta itsasoan galdutakoakI.
|
|
1.Estatu alderdietarik inork ez du pertsona bat
|
beste
estatu batera kanporatu, itzuli edo estraditatu, oinarritutako arrazoien arabera uste denean pertsona horrek tortura jasateko arriskua izan dezakeela.
|
|
a) Pertsona hori zein estatuko nazionala izan eta estatu horren ordezkari eskudun hurbilenekoarekin atzerapenik gabe harremanetan jartzeko, edo
|
beste
estatu batekin, beste arrazoien batzuengatik, berori badagokio haren eskubideak babestea, edota, aberrigabeko pertsonaren kasuan, horrek zein estatuko lurraldean izan ohiko bizilekua eta estatu horrekin;
|
|
Eragin zuzenik ez badu ere, zeharkako eraginak izan ditzake: adibidez, estatu batek
|
beste
estatu batean gertatzen diren mugimendu sezesionistei babesaematean, edota mugimendu sezesionistak nazioarteko zuzenbideak debekatzendituen prozedurak baliatuko balitu (bortxaren debekua, kasu), ama estatuarenlurraldetasun printzipioa alegatzea izango litzateke hirugarren estatuek erakundesezesionistaren aldeko aitorpen egintzak ez legezko deklaratzeko. Hori halaizanik, benetan funtsezkoa dakusagu sezesioa gauzatzeko baldintza eta prozedura«zilegiak» zeintzuk diren aztertzea.
|
|
Gutxiago hitz egiten da horretaz, gehienbatEuskal Estaturik ez egoteak ezina egiten baitu inor Euskal Herriko herritartzat joizatea, Euskal Herrian bizi arren. Pertsona horiek, orduan, Espainiako, Frantziakoedo
|
beste
estatu bateko herritarrak dira, baina ez Euskal Herrikoak. Argudioobjektibo eta ukaezin horri eutsirik, askok euskal herritartasuna, eta baita nazioaere, ukatzen dute.
|
|
LuxenburgoIkatz eta Altzairuaren Europako Erkidegoaren fundatzaileetako bat izan genuen.Alemaniako Saarlandek, berriz, ezezkoa eman zion estatu gisa sartzeari 1955ekoerreferendumean. Urteak pasatuta, hobeto joan zaio bere buruaren jabe izateariekin zionari,
|
beste
estatu baten eskualde moduan joatea erabaki zuenari baino.
|
|
Edonola ere, herri bat, nazio bat edo lurralde bat estatua ez izateko arrazoinagusia, ia kasu guztietan,
|
beste
estatu baten inposizioa izan ohi da. Hori da, adibidez, Euskal Herriari gertatzen zaiona:
|
|
autonomia erkidego bat edo
|
beste
estatu bat daiteke (Iturria: AESAN, 2010).
|
|
Europako Batzordeak egiten du jakinarazpena, arriskua
|
beste
estatu batek antzeman duenean atzerrian dagoen lurralde nazionalerako sarrera puntu batean.
|
|
204 Mugaz haraindiko kexa hauxe da: pertsona batek
|
beste
estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik.
|
|
Arazo hori konpontzeko, mugaz haraindiko kexak tramitatzeko prozedura jarri du martxan EASA nazioarteko elkarteak. Horren bitartez, komunikabide horren estatuko publizitatearen autorregulazio organoaren eskuetan uzten da
|
beste
estatu batean ezarritako erreklamazioa, azken organo horrek tramita dezan.
|
2013
|
|
Miquel Ruquetek dioen bezala, desertore guztiak ez ziren mota berekoak; larriena gudu baten erdian uko egitea zen, horren zigorra heriotza izan zitekeelarik. Besterik zen permisione denboran
|
beste
estatu batera ihes egitea. Guy Pedroncinik zehaztu du kasu horietako zigorrak ez zirela larriak, maiz, gainera, eteten zituztela.
|
|
kontzeptuari lotuta: horien arabera, Estatuaren eta armadaren etsaia
|
beste
Estatu bat izan beharrean, barneko etsai subertsibo marxista zen eta gerra logika horretan, beharrezkoa ei zen armadak zuzenean parte hartzea. Are gehiago ikasle mugimendua edota talde gerrillariak ordena soziala era aktiboan zalantzan jartzen ari zirenean.
|
|
Bigarren konstatazioa honakoa da: telebista propioen kasuan —hots,
|
beste
estatu batetik etorri barik komunitate gutxituak berak sortutako telebisten kasuan—, ekimen publikoa da nagusi. Alegia, hiztunen komunitate osora zuzendutako telebistei begiratuz gero —alde batera uzten ditugu, beraz, tokian tokiko telebistak—, apenas ez dagoen ekimen pribatuko telebista kanalik hizkuntza gutxituetan.
|