Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2006
‎Haur txikia jaiotzen denean haurrideek pairatzen duten arreta galera konpentsatu heziketa eginkizunetan aitaren inplikazioa handiagotuz. Funtziohori gertuko beste pertsonek ere bete dezakete.
2007
‎Mutur batean, Nia dago, eta bestean, berriz, Bestea. Horrez gain, Baldwin ek azaldu zuen haurrak nola konturatzen diren (prozesua) beste pertsonek ere esperientzia subjektiboak dituztela. Beraren iritziz, prozesu horri esker haurrek Nia beste pertsonekin parekatzen dute.
‎Horri esker, bere pentsamenduez eta sentimenduez hausnartu ahal izaten du (ikuspegiautogogoetazkoa). Bestetik, beste pertsonek ere gauza bera egin dezaketela ikastendu, eta beste pertsonen pentsamenduak eta sentimenduak anizkuntzat hartzen ditu (adibidez, beldurtia eta alaia), nahiz eta oraindik isolatutzat, jarraitutzat edogarrantzi maila ezberdinekotzat hartu (nagusiki alaia da, eta, bigarren mailan, beldurtia). Haren iritzian, bai norbera bai beste pertsonak ekintza nahi gabekoakegiteko gai dira.
2008
‎3 Ezin daitezke administratzaile izan emantzipatu gabeko adingabeak, epaiketa bidez desgaitu direnak, Konkurtso Legearen arabera desgaitutako pertsonak, konkurtsoa kalifikatzeko epaian zehaztu desgaikuntza epealdia amaitu arte, ezta askatasunaren, ondarearen, gizarte eta ekonomia ordenaren, segurtasun kolektiboaren nahiz Justizia Administrazioaren kontrako delituen edota beste edozein faltsutze motaren aurkako delituen ondorioz kondenatuak izan direnak ere, edota, euren karguaren arabera, merkataritzan aritu ezin direnak. Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
‎2 Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
2010
‎Bere semeak istripu larria izan zuen eta semeari laguntzeko hazkuntzarako hormonetan oinarrituriko tratamendua martxan jarri zuen. Onura izan zuela ikusita, fundazioa sortu zuen antzeko egoeratan dauden beste pertsonei ere laguntzeko.Markel haurra, beraz, lehen baino hobeto garatuko dela esan daiteke. V.C. Bai, bai. Lehen egiten ez zituen gauzak egiten ditu orain.
2011
‎Haren pentsaera dikotomikoa (Pretzer, 1983) abstrakzio selektiboan, inferentzia arbitrarioan, gehiegizko orokortzean oinarritzen da. Beste pertsonak ere era manikeoan errepresentatzen ditu: erabat onak edo erabat txarrak dira besteak, idealizatu edo baliogabetu egiten ditu.
‎Zenbait ikerketari jarraiki, bi nahasteen artean ez dago harremanik (Albert et al., 2004; Wu, Clark eta Watson, 2006), baina, beste ikerketa batzuek zera aurkitu dute: nahaste obsesibo konpultsiboa nozitzen duten haurren gurasoek nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastea gainerako haurren gurasoek baino maizago izaten dutela (Calvo et al., 2009) eta gauza bera gertatzen omen da haur horien hurbileko familiako beste pertsonekin ere (Samuels et al., 2002).
‎Gurasoak denerako prest daude beren seme alabengatik, eta hauek prestutasun bera espero dezakete beste pertsonengandik ere. Arreta hori merezi dutela pentsatzera hel daitezke.
‎Txikia zenean bere eskaera guztiak ase zituzten gurasoek, eta handitzean, nahi duen guztia jasotzen jarraituko duela pentsatzen du, merezi duela iruditzen baitzaio. Familia normaletan, haurrak handitzen doazen neurrian, diziplina arauak jartzen dituzte gurasoek, eta diziplinaren bidez haurrak konturatzen dira beren ekintzek eragina dutela besteengan eta beste pertsonek ere beren premiak eta interesak dituztela. Baina, nartzisistaren gurasoek ez dute mugarik jartzen, eta ez diote haurrari ematen bere jokabideak gurasoengan duen eraginaren berri.
2014
‎Erretretatuaren tokira joango dira protagonistek momentu hartako oroitzapenak konta ditzaten eta une hura berriro bildu eta gogora dezaten. Horrez gain, ahal den heinean, protagonistarekin batera argazki horietan agertzen diren lagunekin, familiakoekin edo beste pertsonekin ere bilduko dira. Horiek ere beren iritziak emango dituzte saioan.
‎Une horretan, hautagai bakoitzaren fitxa pertsonalak jasotzen ditu horrek, eta marka dezake oso modu errazean gustatzen zaion ala ez. Beste pertsonak ere gustuko duela adierazten badu, aplikazioak mezu batekin alerta egiten du, eta hortik aurrera bi pertsonek txat pribatu baten bidez hitz egin dezakete. Azken hilabeteetan unibertsitarioen eta hogeita hamar urteren artean gehien sufritzen ari den Internet bidezko ligatzeko gune bihurtu da app hau.
2015
‎Esan dezagun bere borondatea zelako egiten zuela soilik; hori da garrantzitsuena. Baina hainbeste gauza eta beste pertsonen aldetik ere hain ikusiak izanik, ez dit penarik ematen sinesteak, eta Haren Maiestatea goresten dut eta lotsaria ematen dit zordunagoa naizelako, eta, nire iritziz, hazi egiten zait Bera zerbitzatzeko gogoa, eta bizitu maitasuna.
‎Negar batean eraman zuten, eta esaten zien zergatik oinazetzen zuten, ez baitzuten inolako probetxurik aterako. Hemen ekin eta ekin egin zioten bai erlijiosoek eta bai beste pertsonek ere. Batzuek umekeria zela uste zuten; besteek, berriz, bere ezkon bizieraz goza zezala nahi zuten.
‎Izan ere, bakardade hartan hainbeste urte igarorik, bizimodu latza egiteko gogo bizi biziz, eta horretan inork neurririk ezartzen ez ziola, era ikaragarrian tratatuko zuen bere gorputza. Pertsona batzuek eta Toledoko San Josereneko mojek berari entzun ziotena esango dut; bada, han sartu zen mojak ikustera, eta haiekin ahizpekin bezala lau lau hitz egiten zuen, eta halaxe egiten zuen beste pertsonekin ere; izan ere, nabaria zen haren xalotasuna eta halakoa izan behar zuen apaltasunak ere. Eta bererik ez zuela ezer bazekielako, oso urruti zegoen harrotzetik, eta Jainkoak egiten zizkion mesedeak esanez gozatzen zuen, haien bidez haren izena handietsia eta goratua izan zedin:
2016
‎Ikaslea (hezitzailegaia) haurtzaroan bizi izandako zenbait pasarte gogoratzen ahaleginduko da. Horren ostean, inguruko/ gertuko pertsonei galdetuko die zer gogoratzen duten pasarte horietaz, afektibitatearen inguruko oroitzapenak beste pertsonen araberakoak ere badirelako, hau da, oroitzapenak taldean eraikitzen direlako.
‎Eraikigarri izanen diren 13 lur zati eraikuntzarako egokituko dira. Hauetariko batean, alokatzeko bizitegiak proposatuko dituen bastimendu bat eginen da, lehenik Aihertarrentzat, bai eta proiektu honetaz interesatuak izan daitezken beste pertsonentzat ere. Ekintza hau, herri bizitzaren oinarriak diren elizaren, plazaren eta eskolen inguruko herri antolaketa proiektu orokor baten baitan kausitzen da.
2020
‎Elkarrizketa egokia norberarekin elkarrizketa izatea da. Norbere buruarekin elkarrizketa duenak, beste pertsonekin ere izan baitezake elkarrizketa.
2021
‎dena badaki, baina dena bazekien, eta ez* zena bazekien. Aldaketa hori (erlatibozko perpausetik zenbatzailera pasatzea), zernahi gisaz, badirudi hirugarren pertsonarekin bakarrik gertatu dela, ez baitugu daturik baieztatzeko, batzuek egin duten gisan, beste pertsonekin ere holako zerbait gertatu dela.
2022
‎Badago Anai Artea sortzea bururatu izana aldarrikatzen duen beste pertsonarik ere. Xabier Zumalde, El Cabra, hasieratik egon zen elkartearen zuzendaritzan Juan Mari Arregi bezala, eta gero protagonismo handia izan zuen urte batzuetan zehar.
‎Eta sentitu dugu negar hori ezin zaiela ezagunei mugatu: disidente sexualak izateagatik hil dituzten beste pertsonei ere egin behar diegu negar. Ez da inolaz ere nahikoa, baina abiapuntu bat izan daiteke.
‎Gertatu egiten da, gure etxean horrelaxe izan da. Beste pertsona ere gertu baldin badago, umearentzat biak bihurtzen dira haziera erreferente. Gutxinaka gutxinaka.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia