Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2002
‎Bilgarria ez zegoen babestuta Urdaiazpikoen kasuan, ez zen onartu lehia desleialeko egintza gisa, markaren erregistroan ez baitzen bildukina haren ikur bereizgarri gisa aipatu eta, beraz, ez baitzegoen demandatzailearen aldeko eskubide esklusiborik. Era berean, ez zen frogatu “antzekotasuna” fede onaren kontrakoa zenik, eta egokia zenik kontsumitzaileek prestazioari dagokionez elkartzea sortzeko edo besteen izen ona edo ahalegina behar ez bezala aprobetxatzeko. Bi produktuen aurkezpenean antzekotasunik bereizgarriena urdaiazpikoaren muturra paperarekin biltzea izan zen.
2006
‎Hala eta guztiz ere, ezin da esan testigantza publizitatea publizitate debekatua denik, aldez aurretik hausnarketarik egin gabe, bederen (ikus 4.6 puntua). Alabaina, gustu onean edo estetikoetan oinarritzen diren hirugarren alderdi bati buruzko adierazpen guztiak publizitate konparatiboaren kontzeptuaren barruan sar daitezke, eta publizitate mota horrek ezartzen dituen mugak hartu dira kontuan; hau da, besteren izen ona zaindu egin behar da (LDL 10.2 artikulua). Beraz, testigantza publizitatea konparazioan ez da per se ez zilegia izango, baldin eta besteren oinarrizko eskubideak errespetatzen badira (Massaguer, 1999:
‎d. Besteren izen onaz ez baliatzea
‎Publizitatearen Lege Orokorraren 6 bis artikuluak ez zilegitzat hartuko du publizitate konparatiboan besteren izen ona gaizki erabiltzea: «Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu beste lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak.
‎97/ 55/ EB Publizitate Konparatiboari buruzko Zuzentarauak Engainuzko Publizitateari buruzko Zuzentaraua aldatu zuen eta, halaber, PLOren 6 artikulua, besteren izen ona baliatzeari buruzkoa: «Marka edo izen komertziala babestua duten produktuak edo zerbitzuak ezin izango dira beste norbaiten imitazio edo erreplikatzat aurkeztu» (PLOren 6 bis artikulua 2.d. paragrafoa).
‎«Marka edo izen komertziala babestua duten produktuak edo zerbitzuak ezin izango dira beste norbaiten imitazio edo erreplikatzat aurkeztu» (PLOren 6 bis artikulua 2.d. paragrafoa). Lehengo paragrafokoarekin batera, besteren izen onaz ez baliatzeko marko juridikoa osatzen du debeku horrek (ikus 5.1.b. puntua) (Massaguer, 1999: 329).
‎66) honako jokaera hauek sartzen ditu 5 artikulu horren barruan: besteren izen onaz baliatzen direnak, oztopo gisa erabiltzen diren ekintzak, traba egiten duten eskaintzak, egoera menderatzaileetan sortutako gehiegikeriak, beharrezko ez diren jokaerak sentimenduak hunkitzeko erabiltzea, publizitate desatsegina, lehiakidea erasotzeko soilik erabiltzen diren ekintzak.
‎Beraz, PLOren 6.b. artikulua eta LDLren 6, 11 (imitazio jokaerak) eta 12( besteren izen onaz baliatzea) artikuluak erlazionatu behar dira. Jokaera desleial horien oinarria ez da iragarleak bere zeinuak erabiliz besteen zeinuekiko nahasketa tzea desleiala izango da, justifikaturik egon ezean (LDL 11 art. in fine). arriskua sortzea, baizik eta besteen zeinuak erabiliko direla benetako jatorria zein den esan gabe.
‎Araudiari dagokionez, esan behar da LDLren 11 (imitazio jokaerak) eta 12( besteren izen onaz baliatzea) artikuluak ez direla PLOren araudia osatzen duten aginduak; izan ere, behin baino gehiagotan erabiliko baitira lehiaketa desleialeko jokaerak, publizitatearekin zerikusirik ez dutenak, zigortzeko.
‎eta antzekoak. Beraz, ikusmolde horri jarraituz, bitan sailkatzen da publizitatean sor daitekeen lege haustea, batetik, nahasketa jokaerak (PLOren 6.b. art. eta LDLren 6 artikuluak) eta, bestetik, besteren izen onaz baliatzea (LDL 12 art.) (De la Cuesta, 2002: 186).
‎Doktrinak behin baino gehiagotan esan du LDLren 12 artikuluak( besteren izen onaz baliatzeko jokaera jasotzen duenak) hondar balio duela nahasketa (LDL 6 art.) eta imitazio jokaerekiko (LDL 11 art.); esate baterako, lehiakide baten zeinu bereizleak erabiltzeak ez du helburutzat izango publikoa nahastea, bere produktua lehiakidearenarekin parekatzea baizik, horren izen onak edo goodwill delakoak iragarlearen produktuari on egin diezaion.... Ikuspegi horretatik esan daiteke LDLren 12 artikulua erabat beharrezkoa dela (Lema eta Gómez Montero, 1995:
‎Atal honetan ere, publizitate sorkuntzen eta obren imitazioak ere aipatu behar ditugu; izan ere, PLOren 6.b. artikuluak jasotzen dituen nahasketa jokaerekin eta besteren izen onaz baliatzeko jokaerekin erlazionaturik daude. Azpimarratu beharra dago publizitatearen sorkuntza obrak ez duela zeinu bereizleen funtzio bera betetzen; halere, arlo horretan, bere produktuekiko identifikazio eskubidea ere aitortu behar zaio iragarleari, publizitate mezuaren hartzaileari produktu edo zerbitzuaren ezaugarriak ezagutarazteaz gain, eskaintzailea nor den jakiteko ere balio baitu.
‎PLOren 6 bis 2 paragrafoaren d) eta f) ataletan, berriz, besteren izen onaz baliatzea eta imitazioa erregulatzen dira; baina biak aurretik jasota daude kasu ez zilegi gisa, konparazioarekin edo konparaziorik gabe. Lehiaketa Desleialaren Legearen 11 eta 12 artikuluetan (De la Cuesta, 2002:
2007
‎Doktrina horren arabera, tituluaren garapen legeetara bildutako mugek 20 artikuluko eskubideen funtsezko edukia ukitzen duten ezarri litzateke. Horretarako, Konstituzio Auzitegiak, EKren 10.2 artikulua aplikatuz, oinarrizko eskubideei inguruan Espainiak sinatutako nazioarteko tratatuetara jo du eta horietatik hainbat muga ondorioztatu ditu, besteak beste, segurtasun nazionala, ordena publikoa, moralaren babesa, bestearen izen ona babestea, etab. (GEEAE hauek: 1979ko apirilaren 26koa. Sunday Times kasua?, 1986ko uztailaren 8koa. Ligens kasua?; 1991ko azaroaren 26koa. The Observer and Guardian?; 1992ko apirilaren 23koa. Castells kasua?, etab.).
2012
‎Hala eta guztiz ere, ezin da esan testigantza publizitatea publizitate debekatua denik, aldez aurretik hausnarketarik egin gabe, bederen. Alabaina, gustu onean edo estetikoetan oinarritzen diren hirugarren alderdi bati buruzko adierazpen guztiak publizitate konparatiboaren kontzeptuaren barruan sar daitezke, eta publizitate mota horrek ezartzen dituen mugak hartu dira kontuan; hau da, besteren izen ona zaindu egin behar da. Beraz, testigantza publizitatea konparazioan ez da per se ez zilegia izango, baldin eta besteren oinarrizko eskubideak errespetatzen badira (Massaguer, 1999:
‎d. Besteren izen onaz ez baliatzea
‎Lehiaketa Desleialaren Legeak ez zilegitzat hartuko du publizitate konparatiboan besteren izen ona gaizki erabiltzea: «Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu beste lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak.
‎Beraz, LDLren 6, 11 (imitazio jokaerak) eta 12( besteren izen onaz baliatzea) artikuluak erlazionatu behar dira. Jokaera desleial horien oinarria ez da iragarleak bere zeinuak erabiliz besteen zeinuekiko nahasketa arriskua sortzea, baizik eta besteen zeinuak erabiliko direla benetako jatorria zein den esan gabe.
‎Araudiari dagokionez, esan behar da LDLren 11 (imitazio jokaerak) eta 12( besteren izen onaz baliatzea) artikuluak ez direla PLOren araudia osatzen duten aginduak; izan ere, behin baino gehiagotan erabiliko baitira lehiaketa desleialeko jokaerak, publizitatearekin zerikusirik ez dutenak, zigortzeko.
‎«eredu», «sistema», «tipo», «mota» eta antzekoak. Beraz, ikusmolde horri jarraituz, bitan sailkatzen da publizitatean sor daitekeen lege haustea, batetik, nahasketa jokaerak (LDLren 6 artikulua) eta, bestetik, besteren izen onaz baliatzea (LDL 12 artikulua) (De la Cuesta, 2002: 186).
‎Doktrinak behin baino gehiagotan esan du LDLren 12 artikuluak( besteren izen onaz baliatzeko jokaera jasotzen duenak) hondar balio duela nahasketa (LDL 6 art.) eta imitazio jokaerekiko (LDL 11 art.); esate baterako, lehiakide baten zeinu bereizleak erabiltzeak ez du helburutzat izango publikoa nahastea, bere produktua lehiakidearenarekin parekatzea baizik, horren izen onak edo goodwill delakoak iragarlearen produktuari on egin diezaion.... Ikuspegi horretatik esan daiteke LDLren 12 artikulua erabat beharrezkoa dela (Lema eta Gómez Montero, 1995:
‎Atal honetan ere, publizitate sorkuntzen eta obren imitazioak ere aipatu behar ditugu; izan ere nahasketa jokaerekin eta besteren izen onaz baliatzeko jokaerekin erlazionaturik daude. Azpimarratu beharra dago publizitatearen sorkuntza obrak ez duela zeinu bereizleen funtzio bera betetzen; halere, arlo horretan, bere produktuekiko identifikazio eskubidea ere aitortu behar zaio iragarleari, publizitate mezuaren hartzaileari produktu edo zerbitzuaren ezaugarriak ezagutarazteaz gain, eskaintzailea nor den jakiteko ere balio baitu.
2013
‎Bilduk Gipuzkoa plazan agintzen duenetik, hainbat «iraindu, betiere arrastoren bat geratzen da eta» pasarte makiavelikoa ikusteko aukera izan dugu. Bere egitasmoa aurkezteko kontakizun baikor bat eraikitzeko gaitasun faltaren aurrean, besteen izen ona zikintzen ahalegintzen dira, temati... zerbait geratzen da eta. Bidegiko «desfase» ekin hasi ziren, bidegabeko erabiltzeak aditzera emanez, lanak arrazoi teknikoengatik aldatu izan direnean.
2015
‎«Hasieran barruko merkatuan zentratuko gara, nahikoa handia baita eraikitzaile guztientzat; gero hasiko gara aukera bila Txinatik kanpo», onartu du Comaceko kudeatzaileak, Tian Minek. Airbusen, Boeingen eta besteen izen onarekin lehiatzea zaila dela jakitun, prezioan lehiatu nahi du. «Kostuen kontrolari garrantzi berezia ematen ari gara», azaldu du Tianek.
‎Belzkeriak: besteren izen onaren aurka zabaltzen diren gezurrak.
‎Hitzetarako eta egiteetarako: hitzez eta gezurrez besteen izen ona zikintzeko eta bidegabekeriak egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia