Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 764

2008
‎Oteizarentzat arteak dimentsio unibertsala duela argi geratzen da bere testu guztietan, eta Quousque tandem?! en proposatzen dituen bi ideia nagusiek, hau da, Ley de los Cambios (Aldaketen Legea) eta Estetika ezkorra ideiek, dimentsio unibertsal hori garbi erakusten dute, kultur testuinguru konkretuen gainetik, leku eta garai guztietan islatu baitaitezke. Artearen dimentsio unibertsal hori pertsona konkretu bakoitzarengan gauzatzen da: horrexegatik da unibertsala.
‎horrexegatik da unibertsala. Unibertsala dena ez bada pertsona konkretu bakoitzarengan islatzen, alferrikakoa zaigun metafisika transzendental bihurtzen da. Quousque tandem?! eko pasarte hunkigarrienetako batean, bere haurtzaroko oroitzapenez mintzatzean, Oteizak hau guztia gogorarazi nahi digu:
‎gaur eguneko belaunaldien beharrak asetzen dituen garapena, etorkizuneko belaunaldiek euren behar propioak ase ditzaten baldintzatu barik. Definizioan parte hartzearen garrantzia zuzenean antzematen ez bada ere, garapen jasangarriaren inguruko nazioarteko hitzarmen askotan arreta eskaintzen zaio, bereziki ingurumenaren babesa inplikatzen duten helburuak lortzeko estrategiak inplementatzeko garrantzitsua delako hainbat puntu kritikotan pertsona eta talde ororen inplikazioa. Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001).
‎Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001). Bestetik, ildo beretik baina egiturazko taldeen arteko harremanetan bainoago jarrera mikroetan zentraturik, Olaizola eta Álvarez-ek (2003) diote ezen mundu jasangarri batek egungo eredu nagusian kokatzen den pertsona bakoitzaren aldaketa eskatzen duela, ostera produkzio eta kontsumo ereduak alda daitezen; horrek balio aldaketa dakar eta, beraz, herritarren inplikazioa eta parte hartzea premiazkoa da bizitza ereduak aldatu ahal izateko. Testuinguru honetan gatazka suposatzen duen problematikaren definizioa zaila izaten da batzuetan, eta, ondorioz, tokiko komunitatearen inplikazioa garrantzitsua da, bai arazoa ondo ulertzeko, bai konponbide propioak identifikatu ahal izateko, eta bai erabakitako ekintzen eraginkortasuna bermatzeko (ibid.).
‎dira. Zentzu horretan Cornwall en (2002) iritziz, badaude, batetik, soilik garapenean parte hartzeko diseinatu izan diren espazioak, beste batzuek parte har dezaten sortuak izan baitira, eta, bestetik, organikoki azaleratzen direnak, zeinak parte hartzen duten pertsona berberek asmatuak baitira.
‎6 Honek beronek azaltzen du ospedun marka edo objektuen izenak pertsona izen gisan erabiltzea. Gure kultura onomastikoaren argitara aldrebesa izan daitezkeen arren, Ameriketan arruntak dira Armani, Canon, Timberland, Jaguar eta gisa horretako pertsona izenak.
‎6 Honek beronek azaltzen du ospedun marka edo objektuen izenak pertsona izen gisan erabiltzea. Gure kultura onomastikoaren argitara aldrebesa izan daitezkeen arren, Ameriketan arruntak dira Armani, Canon, Timberland, Jaguar eta gisa horretako pertsona izenak.
‎Horrela bada, Belisana Diana bezain arrunta bilaka daiteke. Baten batek aukera lezake izena haren zentzu mugatu eta berezian, jatorri zeltari atxikirik, baina gehienek zentzu arruntez hautatuko lukete, hau da, modan dagoelako, pertsona ospetsu baten izena delako, berria delako...
‎Ez da hori «izena aukeratzeko askatasunari» lege horrek jarri dion muga bakarra: ezin dira jarri nahi beste izen (izen konposatu bat baino ezin da jarri eta sinpleetan bi dira gehienezko muga), ezin dira anai arrebak izen beraz erregistratu (ezta beste hizkuntza batean izanda ere), ezin da irain edo iseka izan daitekeen izenik jarri (galarazita daude «objektiboki pertsona kaltetzen duten izenak»). Kasu horretan arazoa, objektibotasun?
‎Horrez gain, izen pertsonalagoak nahi ditugu: nork bere oldez hautatuak eta ahalik eta bereizienak( pertsona izenak pertsona bakar baten izena izan balu bezala).
‎Horrez gain, izen pertsonalagoak nahi ditugu: nork bere oldez hautatuak eta ahalik eta bereizienak (pertsona izenak pertsona bakar baten izena izan balu bezala).
‎estetikoki erakargarriak dira, inpaktu eta inbertsio arteko harreman, erosoa? dute, pertsona indibidualizatzeko indar nahikoa izanda ere, edonork ezagutuko du, zertan diren?. Nonbait, goi modernitatearen haizeak alde jotzen ditu.
‎ekimena: pertsona izenak hautatzea Euskal Herrian
‎Ez dago izendatzearen aurretik erreferentzia neutrorik, berezko izan hutsik, eta ondoren, atzeraeraginez, erreferentzia (kasu honetan, pertsona ) ez da esanahia. Izenaren esanahia izendatzearen ondorioetan topatuko dugu, hau da, adierazlea egitearen eta erabiltzearen ondorioetan.
‎Arestian ikusi bezala, Bourdieu ren ustez, pertsona izenek ez dute erreferentziarik, aitzitik, ustezko erreferentzia baten? (nor) beratasuna, sortu nahi dugu haiek erabiliz, hartara izugarrizko abstrakzio bat dugu bide:
‎konnotazioaren eta denotazioaren argitara. Eco k dioen moduan, izen batek,/ Napoleón/ izenak esaterako, pertsona ezagunen eremuan kokapen bat denotatzearekin batera,. Napoleón, kultur unitatearen hainbat osagai semantiko konnotatzen ditu (Eco, 1974:
‎99). Ezagutzen ez dudan pertsona baten izenak ez du ezer denotatzen, baina oso aberatsa izan daiteke konnotazioetan. Konnotazioa, Eco k dio, hartzailearen gogoan adierazle batek sorrarazten dituen kultur unitateen multzoa baino ez da (1974:
‎Laburbilduz, izendatze jarduerak eta pertsona izenak zertan diren ulertzeko (izena eta izena erabiltzea bereizterik badago) erreferentziaren paradigmatik irten behar dugu. Denotazio zurrunetatik ihes egin behar dugu.
‎zerbait esaten digute izendunaz, zerbait izena hautatu duenaz, zerbait izen bat balioesten edo gaitzesten duenaz, zerbait jasotako izena eraldatu edo ostendu egin duenaz. Bistan da, izenak ez du pertsona adierazten, ez du, pertsona bera, esan nahi.
‎zerbait esaten digute izendunaz, zerbait izena hautatu duenaz, zerbait izen bat balioesten edo gaitzesten duenaz, zerbait jasotako izena eraldatu edo ostendu egin duenaz. Bistan da, izenak ez du pertsona adierazten, ez du? pertsona bera, esan nahi.
‎esan nahi. Ez du pertsona deskribatzen, ez du nolakoa den esaten... Esanahia ez baitago izenean bertan, izena jendartean erabiltzean baizik.
‎baten gisan. Horrela, pertsona izenek pertsonaren norberatasuna eta banakotasuna sustatzen dute. Erakunde politiko eta administratiboek erregistroa findu dute nahasmendurik gerta ez dadin:
‎Lévi Strauss-en ustez, pertsona izenak norbanakoa identifikatzeko, sailkatzeko eta, signifikatzeko, balio du (1964, 199).
‎Identifikazioa bitara uler daiteke: pertsona bat beste batzuen artetik bereizi edo eredu batekin (inorekin) bat egin; bietan pertsona, identifikatu, dugu (Dupâquer, 1980:
‎Identifikazioa bitara uler daiteke: pertsona bat beste batzuen artetik bereizi edo eredu batekin (inorekin) bat egin; bietan pertsona –identifikatu, dugu (Dupâquer, 1980:
‎Erregimen modernoak estatu administrazio burokratikoekin eta indibidualismoa goratzearekin batera sortu ziren. Estatuak izendatzearen duintasuna aitakeriaz zaintzearekin batera, legerian pertsona izena, pertsona bakana eta bereizgarria, erakundetzeko artefaktu bat dela argi ezarri du.
‎Erregimen modernoak estatu administrazio burokratikoekin eta indibidualismoa goratzearekin batera sortu ziren. Estatuak izendatzearen duintasuna aitakeriaz zaintzearekin batera, legerian pertsona izena? pertsona bakana eta bereizgarria, erakundetzeko artefaktu bat dela argi ezarri du.
‎Horrenbestez, izena hautatzeko irizpideek bat etorri behar dute pertsonaren banakotasuna erakundetzearekin: pertsona bat, izen bat. Baina izenak pertsonak adina ez direnez, abizenekin konbinatu behar dira pertsona bakana adierazteko eta bereizgarriak izateko.
‎pertsona bat, izen bat. Baina izenak pertsonak adina ez direnez, abizenekin konbinatu behar dira pertsona bakana adierazteko eta bereizgarriak izateko.
‎Euskal izenetan bat egiten dute batetik euskal kultura eta identitatearekiko atxikimenduak eta bestetik norberaren singulartasuna indartzeko joerak. Maider edo Auxkin izenak, esaterako, Maria edo Martin izenak baino nabariagoak dira europar izenen multzoan eta, ondorioz, pertsona –singularrago, etiketatzen dute, baina aldi berean eginkizun identitarioa betetzen dute:
‎Erraz esanda,. XXI. mendeko euskal gaztea naiz?. Horrela izendatzeak pertsona erakutsi, bereizi eta sailkatu egiten du.
‎Eredu instituzionalak arauzko izateari utzi eta aukera bihurtu dira. Oro har, instituzio galtze horrek pertsona arteko harremanak egin ditu jendarteko bizimodu berrien protagonista. Lehen guztiz soziologikoak ziren harremanak gero eta psikologikoagoak dira:
‎Kasu gehienetan, hasierako ustekabe eta harridurari haserrea jarraiki zaio. «Zer dela-eta esan behar digute gure haurrari jarri behar diogun izenak zein izan behar duen?» «Nor dira gure haurrari zelan deitu behar diogun esateko?» Horrelako galderek izena gurasoen eskubidea dela suposatzen dute, ez dela ohitura bat, ez dela izapide burokratiko hutsa, ez dela gizarteak arautu duen pertsona eratzeko erritu bat... Eskubidea omen da.
‎Izena, bistan da, Malena izenetik eratorri da, aranatarren (n) e atzizkia erabilita (Jon maskulinotik, Jone femeninoa egin den bezala, edo Ana erdal izena(?) Ane euskaldundu den modura). Bestalde, errez eskura daitezke izen berriak toponimian arakatuz (edozein leku izen pertsona izen bilaka dezake jendeak, izenaren erakargarritasun estetikoa izan ohi da gakoa, eta ez parajearena edo hitzaren etimologiarena), edota natur fenomenoen pentzura (esaterako: Hodei, Haizea, Ibai, Hodeiertz...), edota ideologiek ondutako, ondareetara?
‎Esan dugun bezala, hautapen berezi bati buruz jardun dugu. Berezia izena geroago aldatzea onartzen duten inguruetan ere, lehendabiziko izendatzeak aparteko izaera baitu; izan ere, pertsona jendartean izaten hasteko lehendabiziko erabakia da, norbait izateko bidearen atalasea. Ingurukoek hartu behar dute erabaki magiko/ sakratu hori; ezin da huts egin.
‎Erakundeek sinesmen hori jaso dute araudietan: pertsonaren jendarteko izaerari kalte egin diezaioketen izenak debekatu egin dituzte, pertsona arteko harremanetan erabiliko den, aurpegimarkak, nolakoa behar duen arautu egin dute...
‎Milaka aurpegi ditu. Hurbilpen saio horietan Antropologiarena izan da nabarmenduena (kultur dibertsitatea, izendatzeko erak, izengintza ezberdinak, pertsona izenaren balentzia edo zentzua, bataio erritual mistikoak edota izenen jendarte eginkizunak...). Ezin ahaztu ikerketa haietan Mauss (1960), Evans Pritchard (1971) edo Lévi Strauss (1964).
‎izenduna izatea eta izena eman ahal izatea boteretsuen eskumenak dira. Philippe Besnard (1979) izan da, dakigun neurrian, pertsona izenak kontsumoko ondare sinboliko gisa aztertu dituen lehenengoa; ikusi, halaber, Bozon, M., 1987,. Histoire et sociologique d, un bien symbolique, le prénom?.
‎pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez: hastapenean, Marko Polok lehen pertsona erabiltzen du («Nik, Marko Polo[?]», 25 or.), ondotik narratzaile berri bat mintzo da hirugarren pertsona erabiliz, jatorrizko testuan Rustichello k egiten duen bezala bere buruaz mintzo delarik («Horrela zen Rustichello Pisakoa hasi Marko Polok bizi izan zituen bidaia benturosen izkiriatzen», 25 or.), azken narratzaile orojakile eta A. Arkotxak asmatu bati lekua utzi aitzin, atal bakoitzaren... Orduan zuen amets bat egin nehoiz Rustichellori aipatu ez ziona», 26 or.); baina atal bakoitzaren barnean, ahots narratiboa anizten da:
‎pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez: hastapenean, Marko Polok lehen pertsona erabiltzen du («Nik, Marko Polo[?]», 25 or.), ondotik narratzaile berri bat mintzo da hirugarren pertsona erabiliz, jatorrizko testuan Rustichello k egiten duen bezala bere buruaz mintzo delarik («Horrela zen Rustichello Pisakoa hasi Marko Polok bizi izan zituen bidaia benturosen izkiriatzen», 25 or.), azken narratzaile orojakile eta A. Arkotxak asmatu bati lekua utzi aitzin, atal bakoitzaren bukaeran («Gero, isildu ziren bazterrak eta loeria Markoz jabetu. Orduan zuen amets bat egin nehoiz Rustichellori aipatu ez ziona», 26 or.); baina atal bakoitzaren barnean, ahots narratiboa anizten da:
‎...i lotuak diren gauzak, Ihoan Mandabillaren bidaia kondairari esker, beste testu artxibatu eta argitaragabeen erreferentziei esker (adibidez Martin de Hoyarsabal ena, 101 or. aipatua, eta horretaz itzulpena egin zuen Piarres Dorre-rena, 135 or.), «orain goibelak» iruditzen zaizkigun lehengo mapen erreprodukzioei esker («désormais opaques», Septentrio, 2006), edo eleberri laburrari esker, lehen pertsona erabiltzen duena, eta Ipar iparreko tokietako herritarren eta euskaldun batzuen topaketa kontatzen duena, euskaldunak ahalkearekin ohartzen direla Historian zehar eskualde horretako esplotazioan parte hartu zutela:
‎Gutako gehienok askoz gehiago dakigu, jakin, transmititu ahal duguna baino. Ezagutza esplizitua dugu pertsona batek beste bati erraz samar adieraz diezaiokeen ezagutza, dela aurkezpenen bidez, dela agirien bidez, etab. Horren osagaiak, funtsean, ezagutza teknikoak dira, baita zenbait abilezia/ trebetasun eta jarrera gutxi batzuk ere. Horrexegatik erraza da ezagutza esplizitu hori transmititzea; kodifikatuta dago eta hizkuntza formal eta sistematiko baten bidez aditzera eman liteke:
‎11. Antolakuntza? hitzak, pertsona gehienen iritziz, gaur egun indarrean den eredu tradizionalaren kontzeptu eta printzipioak bere baitan biltzen ditu modu ia ukigarri, fisiko eta ikusgarrian: hierarkia, funtzioen banaketa, piramide itxurako egitura?
‎hierarkia, funtzioen banaketa, piramide itxurako egitura? eta pertsona horiek ume umetatik antolakuntza eredu horretara ohitzen dira, ordena eta batasunari eusteko eredu bakarra eta egokiena balitz bezala.
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
‎Guztietan aditz laguntzailea, eutsi? da, baina hirugarren pertsona marka ezberdina du singularrak eta pluralak hiztun berarengan.
‎eta, eduki? erroa duten adizkietan hirugarren pertsona singularreko morfema oe da; gazteen jardunean, aldiz,: deukos/ deukes; saldutzo/ saldutze; lagundutzo/ lagundutze.
‎alde amendik da laga bakin eta lagaidesue bakin. Biek emandako lehen erantzunean aditzak ez du inolako pertsona markarik. Horrelakoetan bigarren pertsonari zuzendutako agindu legez interpretatzen dugu.
‎Baina, pertsona guztiek ez dituzte aukera berdinak beren herrialdeetatik ateratzeko eta migrazio prozesu bati ekiteko. Ekialdeko europarrek eta latinoamerikarrek, Magrebeko emakumeek baino esker gehiago adierazten dute aukera hau izateagatik, F (2,192)= 3,40; p= 0,035 Antzekoa jazotzen da gaur egun duten satisfazio mailarekin, magrebtarrek satisfazio txikiena adierazten dute, eta latinoamerikarrek, berriz, handiena, F (2,132)= 6,85; p= 0,001.
‎Gregorio-k (1997) bi konzeptu deskribatuz, talde domestikoa eta gizarte sareak, migrazioa azaldu eta genero ikuspuntua barneratzen duen eredu bat proposatzen du. Lehenengo kontzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek eta bai emakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozein pertsona izan daitekeela hautagai etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko. Bestaldetik gizarte sareak jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezagunek eta jomuga den gizartean daudenek osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesa irudikatzen dute.
‎Lehenengo kontzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek eta bai emakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozein pertsona izan daitekeela hautagai etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko. Bestaldetik gizarte sareak jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezagunek eta jomuga den gizartean daudenek osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesa irudikatzen dute. Talde horien laguntza eta ezaugarriak erabakigarriak izaten dira etorkin bihurtzen den gizona edo emakumea aukeratzeko.
‎Sare horiek, lehenago esan den bezala, senitartekoek edota lagunek osatzen dituzte, eta zailtasunak daudenean babesten dute eta leku ezezagun batean informazioa eta laguntza ematen dituzte. Latinoamerikako eta Magrebeko emakumeek beren familiako pertsona asko dituzte ondoan, hala ere, emigratzean duten garrantzia desberdina da bientzat. Latinoamerikako emakumeei dagokienez, gehinenetan emakumeek prozesua hasten dute, horregatik ezagun horiek ezinbestekoak dira bizi berria hasteko.
2009
‎Azpikontrata horietan kazetari lana egiteko kontratatzen diren langileei Bizkaiko administrarien hitzarmena aplikatzen zaie, lehen mailako ofizialaren kategoriako profesional gisa kontratatuz. Beraz, pertsona lizentziatu bat, bi edo hiru hizkuntza dakizkiena eta erreminta informatikoak erabiltzen dakienaren soldata hilean gordinik 1.110 eurokoa da»45.
‎Baina horren ukapena egin gabe, beste balio praktikoago bat ere bilatu ahal zaio. Normalean, migrazioa ez zen pertsona bakar baten kontua, talde batena baizik. Emigrazioa senitarte baten barneko proiektua izaten zenez, joan zirenen eta herrian geratu zirenen arteko harremanak eta elkarrekiko beharrak ez ziren askotan eteten, baizik eta ahal zen neurrian egoera berrira egokitzen saiatzen ziren.
‎Horretarako errazena erreferentziatzat alde bakoitzeko pertsona esanguratsuenak hartzea izango litzateke; alde batetik, Enrique de Bilbao Euskaro Españolen ideologiaren eredu gisa, eta beste alde batetik, Euskal Erria erakundea ulertu ahal izateko Arnaldo Pedro Parrabere eta Hermenegildo Aramendi aztertu genituzke.
‎Azkenik Euskal Erriako ekitaldian parte hartutako pertsona baten aurka egiten du. Alegia, Florencio Basaldua ideologia abertzalearen defendatzaile moduan jartzen baitu, baina horrelakoa ote zen Basalduaren ideologia? 31
‎Euskal Erria euskal etxearen ideologia aztertu ahal izateko, bertako zenbait pertsona aztertzea izango litzateke egokiena, ezin baitaiteke esan bertan biltzen ziren pertsonek sentsibilitate berdina zutenik. Hermenegildo Aramendiren ideologia zer nolakoa zen ikusteko, ez da oso urrun joan behar jakiteko bera EAJkoa zela.
‎Oso gazte, 1889an alegia, Uruguaira emigratu eta Montevideon ezartzea erabaki zuen. Dirua oso azkar egitea lortu zuen (eredu bezala sortutako Oyama likore enpresa aipa daiteke) eta horrek Uruguaiko bizitza publikoan parte hartzea erraztu zion, oso pertsona ezaguna bilakatuz.
‎Hala ere, pertsona horiek askotan talde arteko harreman asimetrikoekin, finkapen neurri murriztaileekin eta harrera gizartearen jokabide xenofoboekin topatzen dira; horrek populazio immigrantea euren jatorri eta identitate kulturalari eta tradizioei gogor eustera bultzatzen du, beraz, zatiketa sozialerako arriskua argia da (García Rodríguez, 2007).
‎Horrela, giza ongizatea hobetzeko egiten diren esfortzuak hainbat testuinguru eta faktore pertsonalen dinamiken ulermenean oinarrituta egon lirateke, ingurumenetan, jokabideetan, eta aspektu biologikoetan oinarrituta dagoen analisi batean baino gehiago (Stokols, 2000). Ikuspuntu honetatik, pertsona emigranteen ongizatea, norbanakoen, organizazio harremanen, komunitateen eta inguru naturalaren gertakarien egoera positibotzat uler daiteke. Horrela, aurretik izendatutako esparru ekologikoetan, behar psikologiko eta materialen asetze orekatu eta bateratu batek eragina edukiko du.
‎Eztabaidagai hauetan guztietan oinarriturik, ondoren aurkezten den ikerketalana proposatu da. Helburu gisa, lehenik eta behin pertsona emigranteek gure testuinguruan gutxiengo kultural ezberdinei buruz daukaten pertzepzioa ezagutzea dugu, eta bigarrenik, beren buruari buruz daukaten pertzepzioa ere definitzea. Eremu ekologiko (banako, erlazional eta sozio komunitario) ezberdinetako partaideen ezaugarri demografiko, aurremigratorio eta postmigratorioen analisiek ahalbidetuko dute populazio immigrantean aztertutako errealitatea testuinguruan jartzea.
‎Tresnaren bigarren aldea, berriz, Hitzen Asoziazio Librearen esparru batez horniturik dago, bertan partaideei ondorengo estimuluen aurrean burura datozkien lehengo hitzak idaztea eskatzen zaie: Magreb, Latinoamerika eta Europako Ekialdeko pertsona . Bai tresnaren alde kuantitatiboak bai kualitatiboak, elkarrizketa erdi egituratu baten bidez osaturik izan ziren.
‎Elkarrizketak egiteko unean datuak jasotzeko bi prozedura erabili dira. Alde batetik, Gurutze Gorrira jo dugu elkarte horretako zuzendaritza taldearen aurreko onarpenarekin, zerbitzu mota ezberdinen beharrean dauden pertsonekin elkarrizketak egiteko, eta bestetik, autonomoak diren pertsonekin harremanetan jartzeko elurrezko bolaren prozedura erabili izan da, bitartekari kulturalez eta pertsona ezagunez baliatuz. Prozedura horren bidez, ohiko bideak erabiliz lokalizatu ezin diren biztanleengana ailegatu gara, etorkinak diren ezagunen sareak erabiliz.
‎Doise eta besteek (1993) proposatzen duten eredu trifasikoa erabiliz, lehendabizi, parte hartzaileek gutxiengo kultural bakoitzaren inguruan dauzkaten komuneko kontzepzioak aztertzea ahalbidetzeko, pertsona «latinoamerikar», «magrebtar» eta «ekialdeko europar» estimuluen erantzunen eduki analisia egin zen. Hitzen analisia 3tik gorako maiztasuna zuten hitzak eskuratuz burutu zen.
‎1 taulan jasotako emaitzen arabera, pertsona latinoamerikarren kolektiboa osatzen duten irudikapenen elementu klabeek, parte hartzaile multzoa kontuan harturik, ondorengoei men egiten diete: hegoamerikarrak (20), alaiak (14), langileak (14), ondo (12), herrikideak (11), dantza (11), hurbilak (10), ezagutzarik ez dut (10), jaia (9), immigranteak (9) eta pribilegiatuak (8).
‎3.1.2 Magrebeko pertsona
‎3.1.3 Ekialdeko Europako pertsona
‎7 taulan ikus daitekeen moduan, Latinoamerikako pertsona gehienak emakumeak dira, Magrebeko kasuan, aldiz, gizonezkoak direlarik. Ekialdeko Europakoen artean, berriz, bi sexuen arteko proportzioa orekatuago dago.
‎Latinoamerikako pertsonek emozio positibo gehiago sentitzen dituzte (konfiantza, poza, betetasuna, esperantza eta harrotasuna) Ekialdeko Europako eta Magrebeko pertsonekin konparatuta (Tukey probak, batez besteko diferentzia=; 21 p=, 003; batez besteko diferentzia=; 15 p=, 001). Ziurtasun falta emozioak (bakardadea, herstura, tristezia, beldurra) Latinoamerikako eta Magrebeko populazioetan ageriagoak dira Ekialdeko Europako populazioarekin alderatuta (Tukey probak, batez besteko diferentzia=; 20 p=, 002; batez besteko diferentzia=; 18 p=, 008); emozio erreaktiboak, aldiz (baztertuta sentitzea eta amorrua), nahiz eta gutxi agertu, pertsona magrebtarren baitan ekialdeko europarren baitan baino handiagoak dira (Tukey proba, batez besteko diferentzia=; 19 p=, 018).
‎Komunitateko Psikologiatik, ahultasun eta baztertze sozialaren arrisku terminoetan, pertsona emigrante eta bertakoen opresio kondizioak behar ditzaketen ereduak bultzatzen dira (Nelson eta Prillesltensky, 2005); testuinguru sozialak, interdependentziak, eta bi taldeen arteko interakzio formalak eta informalak duten aniztasuna goraipatu eta indartuko duten ekintzak (Kelly, Ryan, Altmam, eta Stelzner, 2000), baita integrazio eta babes etnikoko sare interetnikoak eta sozializazio prozesuak ...
‎Ikuspuntu honen arabera, beharrezkoa izaten da lurralde zehatz batean dauden talde kulturalen eta elkarbizitza baketsu eta sortzailea bultzatuko duen giza aniztasunaren balorazio eraginkorra egitea. Aniztasuna baloratzeak esan nahi du instituzioek eta komunitateko kideek beren ezberdintasun eta berdintasunen onuren berri edukitzea, eta jatorri anitzeko pertsona eta taldeen arteko erlazio jasangarriak eraikitzea. Esparru honetan burutu diren ikerketek erakutsi dutenez, talde arteko harremanen hobekuntzara zuzenduriko programak (populazio emigrantea vs autoktonoa) gizarte esku hartzeen inplementaziorako erreferente onak dira.
‎Horrela, beraz, egia da AHTren kasuan eredu desberdinen arteko gatazka bat dagoela, baina zehaztapen hori ondo ulertu behar da: ez da gatazka bat ezagutza teknikoa dutenen( pertsona arrazionalen, neutralen) eta herritarren (pertsona irrazionalen, ideologiadunen) artekoa, baizik eta bizitza eredu desberdinak izanik ezagutza gatazka bat ere badago; auzi teknikoaz gain, proiektuaren alderdi sozialak, kulturalak zein ekonomikoak ikertzea ere posizio ideologiko batek motibaturiko kezka zientifiko eta tekniko bat da. Guztiok joko dugu defendatu nahi dugun hura justifikatzeko balioko digun ezagutza demostratzera; ingurumena ulertzeko modu desberdinak leudeke, gure proiektu interesen arabera, eta ondorioz ingurumenaren gaineko ezagutza modu bat erabiliko dugu, etab.
‎Horrela, beraz, egia da AHTren kasuan eredu desberdinen arteko gatazka bat dagoela, baina zehaztapen hori ondo ulertu behar da: ez da gatazka bat ezagutza teknikoa dutenen (pertsona arrazionalen, neutralen) eta herritarren( pertsona irrazionalen, ideologiadunen) artekoa, baizik eta bizitza eredu desberdinak izanik ezagutza gatazka bat ere badago; auzi teknikoaz gain, proiektuaren alderdi sozialak, kulturalak zein ekonomikoak ikertzea ere posizio ideologiko batek motibaturiko kezka zientifiko eta tekniko bat da. Guztiok joko dugu defendatu nahi dugun hura justifikatzeko balioko digun ezagutza demostratzera; ingurumena ulertzeko modu desberdinak leudeke, gure proiektu interesen arabera, eta ondorioz ingurumenaren gaineko ezagutza modu bat erabiliko dugu, etab.
‎Aipaturiko irizpide eta prozedura teknikoei jarraituta, ikerketa paralelo bat egin dugu Gasteiz, Bilbo, Donostia eta Irungo udalerrietan (proiektuak AHTren geltokiak izango direla aurreikusten duen udalerrietan). Bertan 15 urtetik gorako 723.207 pertsona bizi da. Hiriburuetako lagina 553 pertsonak osatu dute; horrek, ±% 4,2ko akats tartea ematen digu hiriburuetako, eta Irungo?
‎Aztertutako segmentu guztietan eskainitako informazioa gutxiegi izan dela uste dutenak gehiengoa badira ere, ezberdintasun adierazgarri batzuk ere atzematen dira. Hots, emakumezkoak gizonezkoak baino kritikoago azaltzen dira, eta pertsona gazteak helduak baino gehiago.
‎Edonola ere, aurreko planen ikuspegiari jarraituz, programaren kontzepzioak landa inguruaren funtzio aniztasunean du bere egituraketa. Horrez gain, LGPk lurralde eta populazio helburuak areagotzen ditu bere aitzindariarekin alderatuz; izan ere, EAEko lurraldearen% 87an eta ia 200.000 biztanlerengan izango du eragina (LGIP planak lurraldearen% 55 eta 75.000 bat pertsona zituen helburu). Bere eragin sozial zabalagoaren beste adierazle bat dugu programa guztian emakumezkoei eta gazteei zeharkako laguntza eskaintzea.
‎Ikerketak baieztatu duenez, askoz ere efektiboagoak dira teknika ezberdinak konbinatzen dituzten programak dimentsio bakarrekoak baino (Ayres, 1997). Lazarus (2004) eta Dwyer ek (2000), adibidez, programa konbinatuak erabiltzea gomendatu dute, betiere, egoera eta pertsona bakoitzaren beharrizanei programa horietako elementu konkretuak egokituz.
‎kontzejua batetik eta parrokia bestetik, gizarte zibileko partaide eta, aldi berean, gizarte espiritual edo eklesiastikokoak. Bi instituzioak lurralde berean aritzen ziren (dira) eta kasu gehienetan pertsona berberek osatuak ziren. Bi instituzio hauek ez ziren kontrakoak (batzuetan ika mikak sor daitezkeen arren), are gehiago, elkarlanean aritzeko borondatea zuten herri beraren zerbitzuan.
‎Bi instituzio hauek ez ziren kontrakoak (batzuetan ika mikak sor daitezkeen arren), are gehiago, elkarlanean aritzeko borondatea zuten herri beraren zerbitzuan. Baina bi pertsona juridiko ezberdin ziren (dira) eta bakoitzak bere eginkizunak zituen, bere aktuazio esparruak, bere zuzenbide propioa (zibila eta kanonikoa) eta bere sistema ekonomikoa. Alkatea ez zen (ez da) parrokoa («abadea»), parrokoa ere ez zen alkatea.
‎Aro modernoan 1590eko Iruñeko sinodoak arautuko ditu XIX. mendera arte hamarrenak eta primiziak. Elizaren gainerako hainbat erakunde bezala?. Sinodo horretan adierazten da elizbarrutiko pertsona guztiek Jainkoarengandik jasotako fruituen hamarrena eman behar dutela17.
‎eta ondoren izan zuten historiaren arabera, baina, oro har, eta salbuespenak salbu, fraide edo monjen komunitate baten esku baldin badago, jabetza hori erlijio ordena horren izenean egongo dela suposatu behar dugu. Gauza bera gertatzen da Opus Deiren pertsona prelatutzarekin.
‎egiteko haren ziurtagiriak baliozkoak dira 206 artikuluaren arabera (funtzionariotzat hartzen bada hura). Alegia, Estatuari dagozkion funtzioak betez agintari eskudunak ziurtagiriak emateko aukera berdina esleitzen zaio pertsona partikular baten izenean ari denari.
‎Beraz, legeak berak prebentzioz jokatzen du immatrikulatzeko bide horrekin eta bi urte iragan bitartean inskripzioak ez du eraginik izango hirugarrenentzat. Kontuan izan behar da hirugarrena babesten duen Hipoteka Legeko 34 artikuluak, kostuz eskuratu duen pertsona bakarrik babesten duela eta transmititzeko ahalmenak zituen norbaitengandik eskuratu badu bakarrik. Baina, prebentzio horrek ez du bi urte horietan bakarrik irauten, harantzago baitoa.
‎Mundu primitiboa eta arkaikoa beti izan da erakargarri eta misteriotsua gizakiarentzat, haren jatorrira eta kulturaren hastapenetara hurbilarazten baitu. Plazer berezia eta nolabaiteko morboa sorrarazten die edozein pertsona sentikor eta kulturi leize zulo eta natura guneak bisitatu eta hango aztarnak ikusteak: gizakien eta animalien hezurrak, lanabesen eta etxeko tresneriaren hondarrak, jatorrizko harkaitz eta estalagmitak, baita labar arteko irudiak ere (Ballart, 1997).
2010
‎7 Errealitate sozialaren antolaketa harreman sinbolikoen araberakoa dela ulertzen dugu, hortaz, bilgune horretan metatutakoa errealitate sozial zabalagoaren baitaratzilea da, hau da, pertsona zein interes sozial zehatzez osatutako errealitatea. Ondorioz, oso garrantzitsua da diskurtso berriak eta irudi berriak elkarrekin irudikatzea, itxaropenaren elikagai, errealite berriak elkarrekin sortu ahal izateko.
‎sakondu nahi da, baina kasu honetan azterketa teorikoan zentratzea baino, jada egin dena behin baino gehiagotan?, egoera hau pairatzen dutenen iritzia jakitea hobetsi da, beronen bidez haien bizipenak hobeto ezagutzeko eta maila teorikoan lantzen dena benetan errealitatean nola gauzatzen den irudikatzeko. Horretarako, pertsona horien egunerokotasuna hobeto ezagutzeko hainbat elkarrizketa egin dira, haien beharrak, nahiak eta etorkizuneko itxaropenak ezagutzeko nahiarekin. Halaber, artikulu honen bidez gizarte zaurgarritasunean ageri den ezegonkortasunean sakondu nahi da, baina datu eta teoriak alde batera utzita eta egoera hau pairatzen dutenen hitza entzunda.
‎Horretarako, sakoneko elkarrizketa batzuk egin zaizkie, zortzi guztira? egoera hau pairatzen duten pertsona eta taldeei. Egindako elkarrizketak hiru tipologia ezberdinen arabera sailkatu dira.
‎Bigarren taldean, oinarrizko errenta jasotzen dutenen elkarrizketak daude. Kasu honetan diru-laguntza jasotzen duen gazte bat (4 E), 40 urte inguru dituena (5 E) eta hirugarren adineko pertsona bat (6 E) elkarrizketatu dira. Ikusten denez, bizitzaren momentu ezberdinetan egonik ere, hirurek jasotzen dute oinarrizko errenta.
‎Azkeneko 8 urteetan alokatutako hainbat pisutan bizi izan naiz beste ikasleekin, hamar bat baino gehiago. Gehienak alokairu garestikoak ziren? 250 euro pertsona bakoitzeko, edota bestela gabezi handikoak izaten ziren:
‎Era horretan, familiaren bidez aisialdian, arropetan edota janarietan suerta daitezkeen gabeziei aurre egiten diete gazteek, baina pairatzen duten mendekotasun ekonomikoa erabatekoa da eta lehen salbuespena zena gero eta sarriago agertzen da. Injuveren datuen arabera, gazteen% 20k beste pertsona batzuen laguntza ekonomikoa behar du bizi ahal izateko (El País, 2006/10/22); gehienetan laguntza hori senideek edota gertuko pertsonek eskainitakoa izaten da, askotan emantzipatu eta gero ere jarraitzen duena.
‎Askotan Oinarrizko Errenta nahikoa ez denez izaten, janaria edota arropa oinarrizko beharrizanak asetzeko esaterako, Cáritas era jo behar dute pertsona hauek, zeinak, historikoki muturreko pobrezian eta karitatean zentratutako erakundea den arren, gizarte zaurgarritasunean kokatzen diren pertsonekin gero eta gehiago lan egiten baitu, alegia. Azken garai hauetan krisia dela-eta, oso nabaria izaten ari da dinamika hau eta erakunde honen arduradunek behin baino gehiagotan azpimarratu dute azken hilabete hauetan haiengana jotzen duten erabiltzaileen profila eraldatzen ari dela eta, teorian behintzat, integratuta dauden gero eta lagun gehiagok jotzen dutela Cáritas era.
‎Oinarrizkoak diren janaria, arropa edota aisialdia bezalako gaiak erronka itzela izaten dira pertsona hauentzat, gizarte bazterkeria edota zaurgarritasuna aztertzen denean behin eta berriro agertzen den konstantea izanik. Pentsa daitekeenez, testuinguru honetan aurreztea ezinezkoa izaten da.
‎Maila ezberdinetan azaltzen diren gabezia horiek eta laguntzekiko agertzen den mendekotasunak, gehienetan, ondorio psikologiko ezkorrak izaten dituzte pertsona hauengan, autoestima baxua edota adore falta ohikoak izanik haien artean. Erantzuna, sarritan, egoera hau etxean ezkutatzea edota gaiaren inguruan asko hitz egin nahi ez izatea izaten dira.
‎Elkarrizketetan ere, profil ezberdin horiek erraz ikusten dira. Juan (E 4) formakuntza duen pertsona gaztea da, haren lan integrazioa ia erabatekoa da eta egun enplegurako pizgarriak jasotzen ditu eta Oinarrizko Errenta berehala utziko duela ematen du. José (E 5), aldiz, ijitoa da eta mekanika alorrean egindako formakuntza ikastaroa alde batera utzita ez du ia batere harremanik izan lan merkatuarekin.
‎Kotizatu behar den gutxienekoa ez zuenez kotizatu pentsio ezkontributibo bat jasotzen du eta kopuru baxukoa izanik, horretaz gain Oinarrizko Errenta jasotzen du osagarri moduan. Azken pertsona horren kasuan, haren beharra errentaren bermaketa da soilik. Beste bien kasuan, horretaz gain, lan merkaturatzeko neurrietan ere arreta jarri da, nahiz eta haien beharrak ere oso ezberdinak izan.
‎Haien inguruko datu batzuk aipatzea interesgarria izan daiteke haien errealitatea zein den hobeto ezagutu ahal izateko. Estatu mailan 2,2 milioi pertsona inguru dira alargun pentsio bat jasotzen dutenak (El País, 2006/5/31), emakumeak gehiengoa nabaria izanik. Hirugarren adinaren eta pobreziaren arteko harremana irudikatzeko hona hemen datu batzuk:
‎Lehen aipatu den bezala hirugarren adineko pertsona gehienak egoera normalizatu batetik datoz. Horri gehitzen badiogu familia bat eratu zuten garaian etxebizitzaren egoera ez zela gaur egungoa, gehienek etxebizitza jabetzan dutela ohartzen gara.
‎Dena den, agerikoa da etxebizitzan gabeziak eta arazoak dituztela, gehienbat etxe zaharrak izaten direlako eta berogailurik izaten ez dutelako edota etxe barruko hainbat zerbitzu era desegokian daudelako. Egoera horri adina gehitzen badiogu, argi gelditzen da pertsona hauen bizi baldintzak gutxienez nahiko kaskarrak izaten direla: Felisak 76 urte ditu eta Mercedesek 73.
‎Aurreko guztia ikusi eta gero, nabaria da aurrezki hitza ia guztiz ezezaguna eta ezinezkoa izaten dela pertsona hauentzat. Ezohiko gastu bati aurre egiteko aurreztea ezinezkoa zaie eta horrelako behar bat sortzen denean, egoera are eta jasanezinago bihurtzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona bat 101 (0,66)
pertsona guzti 44 (0,29)
pertsona batzuk 30 (0,20)
pertsona horiek 30 (0,20)
pertsona bakoitz 25 (0,16)
pertsona hori 24 (0,16)
pertsona asko 19 (0,13)
pertsona juridiko 16 (0,11)
pertsona oro 15 (0,10)
pertsona zahar 15 (0,10)
pertsona izen 14 (0,09)
pertsona bera 12 (0,08)
pertsona fisiko 12 (0,08)
pertsona arte 10 (0,07)
pertsona bakar 10 (0,07)
pertsona gazte 9 (0,06)
pertsona hauek 9 (0,06)
pertsona heldu 9 (0,06)
pertsona errefuxiatu 7 (0,05)
pertsona hil 7 (0,05)
pertsona egon 6 (0,04)
pertsona erabili 6 (0,04)
pertsona ezagun 6 (0,04)
pertsona nagusi 6 (0,04)
pertsona singular 6 (0,04)
pertsona gehiago 5 (0,03)
pertsona gehien 5 (0,03)
pertsona inguru 5 (0,03)
pertsona adindu 4 (0,03)
pertsona ez 4 (0,03)
pertsona haiek 4 (0,03)
pertsona jakin 4 (0,03)
pertsona marka 4 (0,03)
pertsona bizi 3 (0,02)
pertsona emigrante 3 (0,02)
pertsona ere 3 (0,02)
pertsona esanguratsu 3 (0,02)
pertsona ezberdin 3 (0,02)
pertsona gaixo 3 (0,02)
pertsona oso 3 (0,02)
pertsona plural 3 (0,02)
pertsona talde 3 (0,02)
pertsona adierazi 2 (0,01)
pertsona ageri 2 (0,01)
pertsona alfabetatu 2 (0,01)
pertsona aske 2 (0,01)
pertsona atzerritar 2 (0,01)
pertsona aunitz 2 (0,01)
pertsona baino 2 (0,01)
pertsona bakan 2 (0,01)
pertsona berberak 2 (0,01)
pertsona desberdin 2 (0,01)
pertsona edota 2 (0,01)
pertsona egoki 2 (0,01)
pertsona ezezagun 2 (0,01)
pertsona ezgaitu 2 (0,01)
pertsona familiako 2 (0,01)
pertsona hausnartzaile 2 (0,01)
pertsona immigrante 2 (0,01)
pertsona infektatu 2 (0,01)
pertsona konkretu 2 (0,01)
pertsona kopuru 2 (0,01)
pertsona osasuntsu 2 (0,01)
pertsona periferiko 2 (0,01)
pertsona profesional 2 (0,01)
pertsona zein 2 (0,01)
pertsona aditu 1 (0,01)
pertsona ahaldundu 1 (0,01)
pertsona ailegatu 1 (0,01)
pertsona aipatu 1 (0,01)
pertsona akastun 1 (0,01)
pertsona aktibo 1 (0,01)
pertsona anitz 1 (0,01)
pertsona ari 1 (0,01)
pertsona arrazional 1 (0,01)
pertsona arrunt 1 (0,01)
pertsona artista 1 (0,01)
pertsona atsegin 1 (0,01)
pertsona atxilotu 1 (0,01)
pertsona atzipetu 1 (0,01)
pertsona aurre 1 (0,01)
pertsona aztertu 1 (0,01)
pertsona bada 1 (0,01)
pertsona bakarrik 1 (0,01)
pertsona bazterkeria 1 (0,01)
pertsona begi 1 (0,01)
pertsona berdin 1 (0,01)
pertsona berezi 1 (0,01)
pertsona bezala 1 (0,01)
pertsona bildu 1 (0,01)
pertsona biluzi 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona arte harreman 7 (0,05)
pertsona bakar bat 6 (0,04)
pertsona bat bera 5 (0,03)
pertsona bat baino 4 (0,03)
pertsona bat beste 4 (0,03)
pertsona bat laguntza 4 (0,03)
pertsona zahar gazte 4 (0,03)
pertsona fisiko zein 3 (0,02)
pertsona juridiko ere 3 (0,02)
pertsona juridiko publiko 3 (0,02)
pertsona aunitz zu 2 (0,01)
pertsona baino gehiago 2 (0,01)
pertsona bakoitz egokitu 2 (0,01)
pertsona bakoitz erritmo 2 (0,01)
pertsona bakoitz ukan 2 (0,01)
pertsona bat bizi 2 (0,01)
pertsona bat egin 2 (0,01)
pertsona bat hil 2 (0,01)
pertsona bat izen 2 (0,01)
pertsona bat pentsatu 2 (0,01)
pertsona bat sentimendu 2 (0,01)
pertsona bat ukan 2 (0,01)
pertsona batzuk esan 2 (0,01)
pertsona batzuk laguntza 2 (0,01)
pertsona bera forma 2 (0,01)
pertsona egon preso 2 (0,01)
pertsona ezagun eremu 2 (0,01)
pertsona familiako kide 2 (0,01)
pertsona fisiko zerrenda 2 (0,01)
pertsona guzti ez 2 (0,01)
pertsona guzti inplikazio 2 (0,01)
pertsona guzti sartu 2 (0,01)
pertsona guzti zerbitzu 2 (0,01)
pertsona hori bera 2 (0,01)
pertsona infektatu aberriratu 2 (0,01)
pertsona izen hautatu 2 (0,01)
pertsona izen pertsona 2 (0,01)
pertsona jakin bat 2 (0,01)
pertsona jakin batzuk 2 (0,01)
pertsona juridiko guzti 2 (0,01)
pertsona konkretu bakoitz 2 (0,01)
pertsona oso gaixo 2 (0,01)
pertsona talde bat 2 (0,01)
pertsona zahar baino 2 (0,01)
pertsona zahar oroimen 2 (0,01)
pertsona adindu bizi 1 (0,01)
pertsona aditu prestatu 1 (0,01)
pertsona ageri utzi 1 (0,01)
pertsona aipatu amaitu 1 (0,01)
pertsona aktibo proportzio 1 (0,01)
pertsona arte alderdi 1 (0,01)
pertsona arte leialtasun 1 (0,01)
pertsona arte sentimendu 1 (0,01)
pertsona aske egon 1 (0,01)
pertsona asko adierazi 1 (0,01)
pertsona asko ahots 1 (0,01)
pertsona asko auzi 1 (0,01)
pertsona asko behar 1 (0,01)
pertsona asko epistemologia 1 (0,01)
pertsona asko eredu 1 (0,01)
pertsona asko esan 1 (0,01)
pertsona asko ez 1 (0,01)
pertsona asko harrera 1 (0,01)
pertsona asko hasi 1 (0,01)
pertsona asko hizkuntza 1 (0,01)
pertsona asko kezkatu 1 (0,01)
pertsona asko kontu 1 (0,01)
pertsona asko miseria 1 (0,01)
pertsona asko sufritu 1 (0,01)
pertsona asko ukan 1 (0,01)
pertsona atzerritar bizi 1 (0,01)
pertsona atzerritar kopuru 1 (0,01)
pertsona atzipetu gaitasun 1 (0,01)
pertsona bakan adierazi 1 (0,01)
pertsona bakar etxebizitza 1 (0,01)
pertsona bakar hasi 1 (0,01)
pertsona bakarrik babestu 1 (0,01)
pertsona bakoitz adiera 1 (0,01)
pertsona bakoitz aldaketa 1 (0,01)
pertsona bakoitz bat 1 (0,01)
pertsona bakoitz beharrizan 1 (0,01)
pertsona bakoitz bera 1 (0,01)
pertsona bakoitz bizitza 1 (0,01)
pertsona bakoitz erantzun 1 (0,01)
pertsona bakoitz esfortzu 1 (0,01)
pertsona bakoitz ezagutu 1 (0,01)
pertsona bakoitz ezaugarri 1 (0,01)
pertsona bakoitz ezberdin 1 (0,01)
pertsona bakoitz frankismo 1 (0,01)
pertsona bakoitz gaitasun 1 (0,01)
pertsona bakoitz gastu 1 (0,01)
pertsona bakoitz gorde 1 (0,01)
pertsona bakoitz onartu 1 (0,01)
pertsona bakoitz testigantza 1 (0,01)
pertsona bat aberats 1 (0,01)
pertsona bat akabo 1 (0,01)
pertsona bat amankomun 1 (0,01)
pertsona bat arima 1 (0,01)
pertsona bat aukera 1 (0,01)
pertsona bat aurre 1 (0,01)
pertsona bat baizik 1 (0,01)
pertsona bat bertute 1 (0,01)
pertsona bat bi 1 (0,01)
pertsona bat bidezko 1 (0,01)
pertsona bat bitartekari 1 (0,01)
pertsona bat bizitza 1 (0,01)
pertsona bat burutu 1 (0,01)
pertsona bat datu 1 (0,01)
pertsona bat depresio 1 (0,01)
pertsona bat egoera 1 (0,01)
pertsona bat egoitza 1 (0,01)
pertsona bat egozpen 1 (0,01)
pertsona bat egun 1 (0,01)
pertsona bat ekintza 1 (0,01)
pertsona bat erabaki 1 (0,01)
pertsona bat erdi 1 (0,01)
pertsona bat esku 1 (0,01)
pertsona bat estatu 1 (0,01)
pertsona bat etorkizun 1 (0,01)
pertsona bat gizonezko 1 (0,01)
pertsona bat harrapatu 1 (0,01)
pertsona bat haur 1 (0,01)
pertsona bat hausnarketa 1 (0,01)
pertsona bat hegoalde 1 (0,01)
pertsona bat ibili 1 (0,01)
pertsona bat ikerketa 1 (0,01)
pertsona bat inklusio 1 (0,01)
pertsona bat jarri 1 (0,01)
pertsona bat jaso 1 (0,01)
pertsona bat lagundu 1 (0,01)
pertsona bat lanbide 1 (0,01)
pertsona bat manifestazio 1 (0,01)
pertsona bat mehatxatu 1 (0,01)
pertsona bat ni 1 (0,01)
pertsona bat osotasun 1 (0,01)
pertsona bat paper 1 (0,01)
pertsona bat prestigio 1 (0,01)
pertsona bat sufritu 1 (0,01)
pertsona bat unibertsitate 1 (0,01)
pertsona bat urtebete 1 (0,01)
pertsona bat uste 1 (0,01)
pertsona bat zaindu 1 (0,01)
pertsona bat zehapen 1 (0,01)
pertsona bat zehatu 1 (0,01)
pertsona bat zu 1 (0,01)
pertsona bat zuzendu 1 (0,01)
pertsona batzuk antolatu 1 (0,01)
pertsona batzuk areagotu 1 (0,01)
pertsona batzuk beharrizan 1 (0,01)
pertsona batzuk beste 1 (0,01)
pertsona batzuk bizitza 1 (0,01)
pertsona batzuk defendatu 1 (0,01)
pertsona batzuk emakumezko 1 (0,01)
pertsona batzuk erakutsi 1 (0,01)
pertsona batzuk ez 1 (0,01)
pertsona batzuk gutxieneko 1 (0,01)
pertsona batzuk igual 1 (0,01)
pertsona batzuk informazio 1 (0,01)
pertsona batzuk interes 1 (0,01)
pertsona batzuk modu 1 (0,01)
pertsona batzuk nabarmendu 1 (0,01)
pertsona batzuk partekatu 1 (0,01)
pertsona batzuk uste 1 (0,01)
pertsona batzuk zailtasun 1 (0,01)
pertsona batzuk zaindu 1 (0,01)
pertsona batzuk zaintza 1 (0,01)
pertsona begi egon 1 (0,01)
pertsona bera aukera 1 (0,01)
pertsona bera ez 1 (0,01)
pertsona bera garapen 1 (0,01)
pertsona bera integraltasun 1 (0,01)
pertsona berberak asmatu 1 (0,01)
pertsona berberak osatu 1 (0,01)
pertsona berezi lan 1 (0,01)
pertsona biluzi bat 1 (0,01)
pertsona desberdin bat 1 (0,01)
pertsona desberdin esku 1 (0,01)
pertsona edota departamentu 1 (0,01)
pertsona edota organizazio 1 (0,01)
pertsona egoki amorratu 1 (0,01)
pertsona egoki proposatu 1 (0,01)
pertsona egon epaiketa 1 (0,01)
pertsona egon espetxeratu 1 (0,01)
pertsona egon langabezia 1 (0,01)
pertsona emigrante gu 1 (0,01)
pertsona emigrante ongizate 1 (0,01)
pertsona erabili ohi 1 (0,01)
pertsona ere erabili 1 (0,01)
pertsona ere metodo 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu aurkitu 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu egon 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu eskubide 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu jaso 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu mirespen 1 (0,01)
pertsona errefuxiatu zuzendu 1 (0,01)
pertsona esanguratsu egin 1 (0,01)
pertsona esanguratsu hartu 1 (0,01)
pertsona ez hain 1 (0,01)
pertsona ezagun baliatu 1 (0,01)
pertsona ezagun bilakatu 1 (0,01)
pertsona ezagun fiskal 1 (0,01)
pertsona ezberdin ekintza 1 (0,01)
pertsona ezezagun bat 1 (0,01)
pertsona ezezagun nahi 1 (0,01)
pertsona ezgaitu haur 1 (0,01)
pertsona ezgaitu normaltasun 1 (0,01)
pertsona fisiko datu 1 (0,01)
pertsona fisiko egin 1 (0,01)
pertsona fisiko uztartu 1 (0,01)
pertsona gazte bat 1 (0,01)
pertsona gazte garrantzi 1 (0,01)
pertsona gazte heldu 1 (0,01)
pertsona gazte ibili 1 (0,01)
pertsona gazte kontakizun 1 (0,01)
pertsona gazte zahar 1 (0,01)
pertsona gehiago egon 1 (0,01)
pertsona gehiago eraman 1 (0,01)
pertsona gehiago euskal 1 (0,01)
pertsona gehiago nahi 1 (0,01)
pertsona gehiago ukan 1 (0,01)
pertsona gehien bat 1 (0,01)
pertsona gehien egoera 1 (0,01)
pertsona gehien emakume 1 (0,01)
pertsona gehien hil 1 (0,01)
pertsona gehien iritzi 1 (0,01)
pertsona guzti askapen 1 (0,01)
pertsona guzti aukera 1 (0,01)
pertsona guzti baloratu 1 (0,01)
pertsona guzti batasun 1 (0,01)
pertsona guzti behar 1 (0,01)
pertsona guzti beharrizan 1 (0,01)
pertsona guzti berak 1 (0,01)
pertsona guzti berdin 1 (0,01)
pertsona guzti bikain 1 (0,01)
pertsona guzti bizi 1 (0,01)
pertsona guzti bizitza 1 (0,01)
pertsona guzti egile 1 (0,01)
pertsona guzti erantzun 1 (0,01)
pertsona guzti eskaintza 1 (0,01)
pertsona guzti eskubide 1 (0,01)
pertsona guzti eutanasia 1 (0,01)
pertsona guzti ezaugarri 1 (0,01)
pertsona guzti guzti 1 (0,01)
pertsona guzti informazio 1 (0,01)
pertsona guzti inplikatu 1 (0,01)
pertsona guzti interes 1 (0,01)
pertsona guzti jainko 1 (0,01)
pertsona guzti jendarte 1 (0,01)
pertsona guzti kanporatu 1 (0,01)
pertsona guzti komunitate 1 (0,01)
pertsona guzti kontaktu 1 (0,01)
pertsona guzti onarpen 1 (0,01)
pertsona guzti ongizate 1 (0,01)
pertsona guzti tratatu 1 (0,01)
pertsona guzti zentzu 1 (0,01)
pertsona guzti zuzendu 1 (0,01)
pertsona haiek apur 1 (0,01)
pertsona haiek haiek 1 (0,01)
pertsona haiek jaioterri 1 (0,01)
pertsona haiek jakin 1 (0,01)
pertsona hauek berak 1 (0,01)
pertsona hauek bizi 1 (0,01)
pertsona hauek ez 1 (0,01)
pertsona hauek kasu 1 (0,01)
pertsona hausnartzaile berak 1 (0,01)
pertsona hausnartzaile bizi 1 (0,01)
pertsona heldu burmuin 1 (0,01)
pertsona heldu depresio 1 (0,01)
pertsona heldu ere 1 (0,01)
pertsona heldu esanguratsu 1 (0,01)
pertsona heldu irudi 1 (0,01)
pertsona heldu kontrolpe 1 (0,01)
pertsona heldu osatu 1 (0,01)
pertsona heldu ukan 1 (0,01)
pertsona hori ahuldade 1 (0,01)
pertsona hori aurkitu 1 (0,01)
pertsona hori bide 1 (0,01)
pertsona hori delitu 1 (0,01)
pertsona hori egoera 1 (0,01)
pertsona hori egon 1 (0,01)
pertsona hori ez 1 (0,01)
pertsona hori gizarte 1 (0,01)
pertsona hori gizatasun 1 (0,01)
pertsona hori harreman 1 (0,01)
pertsona hori haur 1 (0,01)
pertsona hori ideia 1 (0,01)
pertsona hori kargu 1 (0,01)
pertsona hori kasu 1 (0,01)
pertsona hori min 1 (0,01)
pertsona hori mugimendu 1 (0,01)
pertsona hori onartu 1 (0,01)
pertsona hori pixka 1 (0,01)
pertsona hori zoriontsu 1 (0,01)
pertsona horiek ahultasun 1 (0,01)
pertsona horiek arrisku 1 (0,01)
pertsona horiek asko 1 (0,01)
pertsona horiek aukeratu 1 (0,01)
pertsona horiek bakoitz 1 (0,01)
pertsona horiek batzuk 1 (0,01)
pertsona horiek bestela 1 (0,01)
pertsona horiek bi 1 (0,01)
pertsona horiek bizitza 1 (0,01)
pertsona horiek egoera 1 (0,01)
pertsona horiek egunerokotasun 1 (0,01)
pertsona horiek ekintza 1 (0,01)
pertsona horiek epaitu 1 (0,01)
pertsona horiek euskara 1 (0,01)
pertsona horiek ez 1 (0,01)
pertsona horiek ezer 1 (0,01)
pertsona horiek familia 1 (0,01)
pertsona horiek gelditu 1 (0,01)
pertsona horiek gu 1 (0,01)
pertsona horiek hori 1 (0,01)
pertsona horiek integratu 1 (0,01)
pertsona horiek konfiantzazko 1 (0,01)
pertsona horiek toki 1 (0,01)
pertsona horiek ukan 1 (0,01)
pertsona horiek ume 1 (0,01)
pertsona horiek zailtasun 1 (0,01)
pertsona horiek zerbitzu 1 (0,01)
pertsona immigrante deshumanizazio 1 (0,01)
pertsona immigrante jatorri 1 (0,01)
pertsona inguru atzerri 1 (0,01)
pertsona inguru bildu 1 (0,01)
pertsona inguru erail 1 (0,01)
pertsona inguru heriotza 1 (0,01)
pertsona izen balentzia 1 (0,01)
pertsona izen bilaka 1 (0,01)
pertsona izen ez 1 (0,01)
pertsona izen gertatu 1 (0,01)
pertsona izen gisan 1 (0,01)
pertsona izen kontsumo 1 (0,01)
pertsona izen norbanako 1 (0,01)
pertsona izen zer 1 (0,01)
pertsona juridiko atzerri 1 (0,01)
pertsona juridiko bat 1 (0,01)
pertsona juridiko ezberdin 1 (0,01)
pertsona juridiko nazionalitate 1 (0,01)
pertsona juridiko ordezkari 1 (0,01)
pertsona kopuru desberdin 1 (0,01)
pertsona kopuru zehaztu 1 (0,01)
pertsona marka ezberdin 1 (0,01)
pertsona nagusi erlazionatu 1 (0,01)
pertsona nagusi estrategia 1 (0,01)
pertsona nagusi gero 1 (0,01)
pertsona nagusi ume 1 (0,01)
pertsona oro behar 1 (0,01)
pertsona oro erabateko 1 (0,01)
pertsona oro ere 1 (0,01)
pertsona oro etenaldi 1 (0,01)
pertsona oro hezkuntza 1 (0,01)
pertsona oro hil 1 (0,01)
pertsona oro konstituzio 1 (0,01)
pertsona oro natura 1 (0,01)
pertsona oro noranzko 1 (0,01)
pertsona osasuntsu emigratu 1 (0,01)
pertsona osasuntsu hautaketa 1 (0,01)
pertsona oso ez 1 (0,01)
pertsona periferiko agertu 1 (0,01)
pertsona periferiko proportzio 1 (0,01)
pertsona plural adizki 1 (0,01)
pertsona profesional bat 1 (0,01)
pertsona singular haiek 1 (0,01)
pertsona singular mintzo 1 (0,01)
pertsona singular morfema 1 (0,01)
pertsona talde zabal 1 (0,01)
pertsona zahar akats 1 (0,01)
pertsona zahar ez 1 (0,01)
pertsona zahar gehiago 1 (0,01)
pertsona zahar laguntza 1 (0,01)
pertsona zahar maiztasun 1 (0,01)
pertsona zein elkarte 1 (0,01)
pertsona zein interes 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia