2000
|
|
Gai anitz dago kanpoan saltzeko, `Euskal sortzaileen' dokumentalak adibidez, ez dira atzerrian saldu, nahiz eta egundoko maila eduki, bai itxuran, bai mamian. Hori dela eta, euskal gaiei heltzen diegun ekoiztetxeak batzen saiatuko gara gure lanak munduan barrena sal
|
ditzagun
. Gai unibertsalak izanik, Japonia eta Korean alegia, erraz saldu ditugu».
|
|
Azter
|
ditzagun
, Euskal Herrian ditugun babes figura ezberdinak. Iparraldean, Hendaia inguruko Abaddia izango dugu legez babesturik aurkituko dugun ingurune erdinatural bakarra, «Itsasertzaren eta aintzira bazterren kontserbatorioa» da bere babes figura.
|
|
Akats tekniko bat izan bazen ere, arraro egiten da bi pertsonaiak oholtzaren zoko batera joatea kupulan agertuko den almendroen loraldia miresteko. Indar gehiago izango zukeen" mugi
|
ditzagun
belarriak" publikoari begira esateak.Azkenik, Angel Illarramendi zarauztarraren musika gorestea baino ez zaigu geratzen, pertsonaien aldartearen adierazle jostagarria, harmoniaz betea, musika tresna bakoitzari duen zuku gozoena ateraz.
|
|
Mezu hori da, gutxi edo aski," egon gaitezen beti hautetsien alde, hauen jarreren eta obren oihartzuna eman dezagun,' polemika' guztiak bazter
|
ditzagun
, Euskal Herri txukun eta Image d' Epinal irudi politikoa isla dezagun". Bere sortzailearen ideia politikoei fidel egon da" Le Miroir" eta eskuineko bezala sailka badaiteke ere, frantses' ezkerrekoek', sozialistek behintzat, ez diote erasiarik botatzeko arrazoirik.
|
|
" Erdu eta bihur
|
ditzagun
hitzak haragi" izenpean Sexologia ikastaldia egingo da, uztailaren 10etik 13ra bitartean. Norberaren esperientziatik abiatuz, kontaktuak lantzerakoan eta harreman sexualak edukitzerakoan gorputzarekiko zein muga aurkitzen ditugun aztertuko da ikastaro honetan.
|
|
Liburuok eragin zuen kezka eragin zuten arrazoiek, ordea, lehenean diraude. Beude liburuak hilik, baina ekar
|
ditzagun
Lertxundiren eta Saizarbitoriaren proposamenak bizira. Ez dauden daudenean onartu eta aplikatzeko, hil edo biziko zaigun eztabaidari behingoz ekiteko baizik
|
|
Hala ere, ezin esan elkarlanean eta sinergien bila ari direnik. Jar
|
ditzagun
elkarrekin sarean. Susta ditzagun txikienak eta eskualdeka elkartu.
|
|
Jar ditzagun elkarrekin sarean. Susta
|
ditzagun
txikienak eta eskualdeka elkartu. Eskualdeek badute gurean komunitate zentzurik, etorkizunak indartu egin lezakeena.
|
|
Eskualdeek badute gurean komunitate zentzurik, etorkizunak indartu egin lezakeena. Bultza
|
ditzagun
eskualdeetako komunikabideak enpresa multimedia modernoetan biltzera, hurbileko komunikazioaren esparru guztiak profesionaltasunez landu ditzaten. Eta lotu ditzagun komunikabide orokorrekin.
|
|
Bultza ditzagun eskualdeetako komunikabideak enpresa multimedia modernoetan biltzera, hurbileko komunikazioaren esparru guztiak profesionaltasunez landu ditzaten. Eta lotu
|
ditzagun
komunikabide orokorrekin. Hauek, bat batean, sekulako berriemaile taldea izango lukete, berriemaile tokikoak, profesionalak eta multimedian trebatuak, edozein euskarritarako eduki hornitzaile izateko prest.
|
|
Ziurrenera, aldez aurretik beste kasu askotan bezala. Izan ere, ez
|
ditzagun
eskuak burura gai honekin bakarrik eraman. Euskal Herria euskara ez dakiten euskaltzaleez gainezka dago, eta, kuanto, baita erdalzale diren euskaldun askoz ere.
|
|
Alde ederra dago 1990 urtean lehen alea kaleratu zutenetik, orduan 6.000 profesional ingururen datuak baino ez baitzituen eskaintzen. Dena den, gauzak argiago izan
|
ditzagun
, oraingo gida hau hiru atal eta koloretan banatu dute: horia, arlo profesionalari eskainia dago; zurian, profesional horiek herrika sailkaturik daude, eta urdinean, Euskal Herri osoko posta kodeen zerrenda ematen da.
|
|
Guk egindako diagnostikoa egokia da. Jar
|
ditzagun
, beraz, beharrezkoak diren terapia guziak martxan eta gureak diren erremedioak erabil ditzagun. Zeren jakin badakigu ikertzaile mamu horien lana gu itotzean datzala.
|
|
Guk egindako diagnostikoa egokia da. Jar ditzagun, beraz, beharrezkoak diren terapia guziak martxan eta gureak diren erremedioak erabil
|
ditzagun
. Zeren jakin badakigu ikertzaile mamu horien lana gu itotzean datzala.
|
|
Irrati emandegi hauen indarrakbigarren planoan uzten ditu gainerakoak, neurri handi batean emisio eremu lokalekoak direnak, hain zuzen ere. Ikus
|
ditzagun
segidan, entzule kopuru horiek protzentualki eta zenbaki absolutuetan.
|
|
Ikus
|
ditzagun
orain aipaturiko datuak, egunkariak banan bana harturik:
|
|
Honaino helduta, ikus
|
ditzagun
banan banan geure inguru hurbileko egunkarienkasuak.
|
|
Ikus
|
ditzagun
egunkariok banan banan.
|
|
– Ikus eta azter
|
ditzagun
ETB, TVE, Tele, Antena, FR3, FR2 eta TF1telebista kateen jardunak.
|
|
Egin
|
ditzagun
azken urratsak atal honetan. Nola herri eraikuntzan hala herri ezabakuntzan, giltza politiko handia da, beste giltza garrantzitsu batzuen artean, herrihorren errepresentazio publikoa bere egiten duen maparen sozializazioa.
|
|
Gogora
|
ditzagun
laburki gertakari nagusiak: 1885ean hasi ziren tirabirak.Norvegiarrek bi helburu zeuzkaten:
|
|
Gestalt Terapia Fritz Perls, Laura Perls eta Paul Goodman en arteko erlaziointelektualetik sortu zen, New York en, 50eko hamarkadan. Aipa
|
ditzagun
horienbiografia laburrak.
|
|
Ikus
|
ditzagun
adibide batzuk, besteen bildumetatik harturik edo neuk entzunak.
|
|
hitzari lagunduz adjektibo edo izenondo bat agertzen da, beronen nolakotasuna adierazteko. Ikus
|
ditzagun
izenak:
|
|
Zein haize izen oteda nagusi lurralde bakoitzean? Egin dezagun lehen lehenik lurraldeen araberako taulaeta bil
|
ditzagun
bertan EHHAn jaso diren erantzun kopuruak7:
|
|
Bizi neurriak ziren horiek, guretakogaindituak. Gaur egungo kultur arloan, ordea, ez
|
ditzagun
emaitza horiek ahaztu, zereneta, gizona gizon iraunarazteko, bizitza beraren neurria besterik ez baitago. Baloratzenden oro dirutan neurtzen den aro honetan, fisiko hutsa den mailatik irteteko bakarra.
|
|
Naturaren aurrean gure naturaren indarrekin buruz buru biluzikaurkitzen gara. Azter
|
ditzagun
barnekoa eta kanpokoa, begiak ongi irekita, ez itsumustuka. Ezin dugu onartu, zerutar omen zen kulturaren ordezkari sutsu batek (euskaldunizan zena, S.I.) luzatu zuen aholkua arrazoizkoa denik:
|
|
ez dagozkiola aldi berean desberdindu gabekomoneta unitate soil bati, bera existituko balitz, plurifuntzionala litzateke?, monetaezberdineko hiru unitateri baizik. Izenda
|
ditzagun
M, kontu unitatea, M?
|
|
Errepresenta
|
ditzagun
epealdi bateko produktuaren bi bitartekaritza monetarioak: (1) monetizazioari dagokiona, eta (2) desmonetizazioari dagokiona.
|
|
Errepresenta
|
ditzagun
, bada, sormen monetarioen fluxuen T diagraman.
|
|
Bukatzeko, jar
|
ditzagun
dokumentala burutzeko egin beharreko urratsak: 1 Ikerkuntza.
|
|
Atal honetako irakurgaira Ricardo M. Haye ren berbak (1995, 83) dakartzagu, genero eta formatu kontzeptuak hobeto uler
|
ditzagun
, elkarrekin nahas ez ditzagun. Irakasle eta irratilari argentinarrak, testua bukatzeko, formatuen zuhaitz genealogiko argigarria dakarkigu.
|
|
Atal honetako irakurgaira Ricardo M. Haye ren berbak (1995, 83) dakartzagu, genero eta formatu kontzeptuak hobeto uler ditzagun, elkarrekin nahas ez
|
ditzagun
. Irakasle eta irratilari argentinarrak, testua bukatzeko, formatuen zuhaitz genealogiko argigarria dakarkigu.
|
|
Ikus
|
ditzagun
normalean erabiltzen diren kontzeptuak, entzuleriari buruzkoak direnak, Martínez de Sousa (1992) eta Muñoz eta Gil (1986) autoreei segituz. Entzuleriaren esangura arruntaz hasiko gara:
|
|
Nafarroa eta Euskal Autonomi Erkidegoari dagokienez, esan dezagun goizeko 6.00etatik eguerdiko 12.00etarako atalean metatzen dela entzulerik gehien. Argiago ikusteko, ekar
|
ditzagun
hona CIES enpresak (1999, 7) emandako datuak, entzule kopuruak milaka zenbatuta:
|
|
Atal honen azterketa bukatzeko, ekar
|
ditzagun
hona teletipoen erabilerari buruz RNEko irratilarientzako eskuliburuak (1980, 64) ematen dituen hiru gomendioak:
|
|
Ikus
|
ditzagun
, laburki bada ere, irratibideak dituen propietate hauek zer adierazten duten:
|
|
Lehenbizi, eman
|
ditzagun
data batzuen erreferentziak, Estatu frantseseko irratibide publikoaren erroak hobeto ezagutzearren (Lafrance eta Simon, 1992, 173):
|
|
Bukatu aurretik, eta berriz ere informazio iturrien afera hagitz garrantzitsua dela aipatuz, iturrien hautua egiteak orduz geroztiko lan guztia baldintzatuko baitu, ekar
|
ditzagun
hona irratiko estilo liburu batean ematen diguten aholkua, kazetarigai eta kazetari profesional guztiek aintzakotzat har dezaten (De Maeseneer, 1989, 27):
|
|
Oso era laburrean azaldu dugun ikuskaritzari zegokion Moyano legearen markoak, lege mailako garapen interesgarria ahalbidetu zuen. Baina honetaz zerbait esan aurretik, azpimarra
|
ditzagun
ikuskaritzaren inguruan ezarri ziren ardatz nagusiak. Alde batetik, Estatuaren zuzendaritza beste edozein ezaugarriren gainetik nabarmentzen zelarik, ikuskaritzak guztiz zentralizatua zen administrazio egituraren barruan bere leku protagonista zuen.
|
|
Ordea, buruz ezetz erraiten zidala, ihardetsi zidan: " Nik ere zor dizkizut bertze bortz erreal gutienez, ikuskizunagatik, eta, beraz, utz
|
ditzagun
gauzak horrela"; eta, deus ere koberatzen ez zidala, erantsi zuen: " Atxik zeure bi hotza goiti, mutila!
|
|
Hori ez da erraketa morala, moral galketa baizik. Ez
|
ditzagun
kontzeptuak nahas.
|
|
Utz
|
ditzagun
, orduan, autoak, eta eser gaitezen parkean. Giro ederra dago.
|
|
ARRIETA, Iñaki Antropologia, etnologia, etnografia. Zenbait zehaztapen hiru kontzeptu hauek uler eta bereiz
|
ditzagun
. 98 zk. (1997), 21
|
|
UNAMUNO, Maribi Hamaseigarrenean aidanez eta Mario Ricciren heriotzaz. 60 zk. (1990), 137 Antzerkiaren krisiaz. 83 zk. (1994), 49 Euskal pilota: bila
|
ditzagun
irtenbideak. 88 zk. (1995), 49
|
|
ARRIETA, Iñaki Antropologia, etnologia, etnografia. Zenbait zehaztapen hiru kontzeptu hauek uler eta bereiz
|
ditzagun
. 98 zk. (1997), 21
|
|
23 zk. (1982), 67 Euskal pilota: bila
|
ditzagun
irtenbideak. 88 zk. (1995), 49 Euskal pilotaren historia Ameriketan. 88 zk. (1995), 25
|
|
Erregistroaz esan dugun gauza bera esan daiteke hipoteka kodeaz. Erakunde horietan, ñabardurak baztertu eta ez
|
ditzagun
ugaritu aurreko arreta pisuegiak; batera ditzagun ogasunaren eta legeriaren asmoak. Orain artekoak ongi azaltzen digu gai honetan eskubideen desmasiak zerga kopurua urritu egiten duela eta ogasunak berak ezin duela herritarra kaltetu, bere burua ere kaltetu gabe.
|
|
Erregistroaz esan dugun gauza bera esan daiteke hipoteka kodeaz. Erakunde horietan, ñabardurak baztertu eta ez ditzagun ugaritu aurreko arreta pisuegiak; batera
|
ditzagun
ogasunaren eta legeriaren asmoak. Orain artekoak ongi azaltzen digu gai honetan eskubideen desmasiak zerga kopurua urritu egiten duela eta ogasunak berak ezin duela herritarra kaltetu, bere burua ere kaltetu gabe.
|
|
Alabaina eta jada irakurria denez, baziren bestelako egileak. Aipa
|
ditzagun
Napoleon Bonaparte eta Cambaceres() magistratua. Lehenengoaren ekimena ezaguna zaigu.
|
|
Labur zurrean jasotako horrek bidenabar erakusten ditu Kode Zibilaren ardatzak. Zehatz
|
ditzagun
, bada, lege berrikuntza horien arlo nagusiak.
|
|
Eta ez bakarrik metafisika, baita teologia edo etika diziplinak ere; soziologia ere analizatzear zegoen, eta psikologia, ekonomia, historia, denak egiaztagarritasun frogaren azpian kokatuz. Ikus
|
ditzagun
kasu batzuk.
|
|
Ezein proposizio enpiriko erabat egiaztatzerik ez zegoela erabaki eta gero, probabilitate eta berrespenaren kontzeptuak haren tokia betetzera etorri ziren. Jarrera teoriko honetaranzko hurbilketak, izan ere, Vienako Zirkuluaren denbora mugetatik haratago kokatzen gaitu, nozio induktibista berriak hobeki uler
|
ditzagun
taldeko partaideen ibilbidearen zirriborro bat aurkeztea komeni zaigun arren. Biziak izan baitziren Zirkuluaren baitan logika induktiboarekiko interesa eta arreta.
|
|
Beste arrazoi batzuek Zirkulukoek ezagutzaz, esanahiaz eta zientziaz ulertzen zutenarekin izan zuten zerikusirik. Ikus
|
ditzagun
hurrengo kapituluan.
|
|
Zentzu honetan, bere bizitza oso aberatsa izan zen ñabarduretan. Ikus
|
ditzagun
bikainenak.
|
|
Bestaldetik, ikuspegi baikorrago batean, XIX. mende amaieran eta XX.eko hasieran natur zientzietan, matematikan eta logikan izandako iraultzak aintzakotzat hartuko zituzten serioski. Hau ezin da ahaztu, gai honi buruzko eskuliburu askotan bezala, Zirkuluak zientziarekiko zeukan lotura ikustea beharrezkoa baita bere ondorio filosofiko garrantzizkoenak uler
|
ditzagun
. Ondorio horiek aldez aurretik zegoen zientzien filosofia oinarriztatzailearen aurrean —hots, filosofia transzendental kantiarraren aurrean— emandako erreakzioaren corpusa osatu zutelako.
|
|
Baina ez zuen zehaztu zenbat ziren. ...en bezala11 Dena den, egoera korapilotsu horren atzean, kategoriak batez ere koloreak, soinuak, beroa, presioa, espazio eta denbora subjektiboak, sentimendu afektiboak, nahiespenak eta, beharbada, memoriaren irudiak zirela ikuska daiteke12 Identifika ditzakegu, hortaz, modu batean edo bestean, Machen elementuak, ondoren kategorizazio bat eratzeko, azkenik esperientzia eta zientziaren objektuak lor
|
ditzagun
. Garapen hau guztiz garrantzitsua zen Machentzat, berarentzat zientzia esperimentalak ez zirelako oinarrizko elementuez arduratu behar, beraien arteko erlazio eta funtzioez baizik.
|
|
Batik bat, Schlick, Carnap eta Neurathi buruz ari gara, Reichenbachekin batera —hau Berlinen—, laurak izan baitziren enpirismo logikoari identitate ezaugarri ahaztezinak erantsi zizkiotenak. Ikus
|
ditzagun
, orduan, lehenengo hiruren ibilbideak.
|
|
Alabaina, ikuspegi frankotan, batez ere teoriko eta politikoan, islatutako bipolarizazio horren buruak Schlick eta Neurath ziren. Geldi gaitezen pixka bat hemen eta ikus
|
ditzagun
korronte filosofiko honen ikuspuntu pertsonalen aniztasuna.
|
|
Alabaina, Vienako Zirkuluko hasierako ideia asko tradizio neokantiarrean —Natorp, Cassirer16— murgildurik zeudela uler ditzakegu. Neokantiarren ardura nagusi bat forma/ eduki bereizketa izan zen —Zirkuluaz geroztik teoria/ behaketa bereizketa lez ezagunagoa— Planteamendu hau, hain zuzen ere, Vienako Zirkulua osatu baino pixka bat lehenago sortu zen, Historiaurreko Vienako Zirkulua deiturikoan —ikus 2 atala— Neokantiarren eraginak nabari
|
ditzagun
, hurrengo testu hauek izan behar ditugu kontuan: Schlicken Raum und Zeit in der gegenwartigen [Espazioa eta denbora fisika garaikidean] (1917) eta Allgemeine Erkenntnislehre [Ezagutzaren teoria orokorra] (1918), Reichenbachen Relativitatstheorie und Erkenntnis Apriori [Erlatibitatearen teoria eta apriorizko ezagutza] (1920) eta, nahiz eta Vienako korrontean guztiz sartuta egon, Carnapen aipaturiko Aufbau a (1928) 17 Denetan honako tesi hau sostengatzen zen, hau da, ezagutza naturala —ezagutza formaletik bereizten dena— bi elementuk osatzen dutela:
|
|
Pasio eta jakituriaz betetako orrialdeak irakurriko ditu Valverderen lanera hurbiltzen denak. Idazkera garden eta zuzena dela bide, irudi eta argazkiz beterik, Austria Hungariako kulturaren argiak eta itzalak nabari dira, pentsamenduaren handitasunak eta miseriak ikus
|
ditzagun
. Liburu honek arazo bat besterik ez dauka:
|
|
Egia da Moorerekin hizkuntz analisia filosofiaren arma bihurtu zuela, filosofo analitiko bat balitz bezala, baina egia ere bada bitartean Tolstoi, Dostoievsky, Agustin, Pascal eta Kierkegaard irakurtzeko ohitura ez zuela inoiz galdu. Irakurketa desberdin hauek ezagutu
|
ditzagun
nahikoa da Wittgensteinen ahotsa entzutea. 1931n Wittgensteinek zera idatzi zuen:
|
|
Baina ahantz
|
ditzagun
orain torturak. Etorriko dira gero ere.
|
|
Zauriak konpartitu
|
ditzagun
|
|
Ez dituk erraldoi zantarrak aurrean ditugun hauek, gizakiaren ongizateari eta Euskal Herriaren aberastasunari mesede egiten dioten haize errota politak baizik, bolutxo zuri maitagarriak. Ez
|
ditzagun
, beraz, hauei ausikika hortzak debaldetan kraska!
|
2001
|
|
Euskal Herrian egon den bataila handienetako bat izan da, Lemoiz geratzea garaipen bat izan zen bezala. Eskandalu bat denez, ezin zuten horrekin jarraitu eta kasua istea erabaki dute," formulazio okerra" aitortu, eta bakean utz
|
ditzagun
.
|
|
Aurrea har dezagun. Hauts
|
ditzagun
jeltzaleen eta sozialisten arteko balizko zubiak, eta horretarako tira diezaiogun hegan dabilen guztiari. Horrela EAJk ez du guregana etorri beste erremediorik izango, eta soberaniarako bidea errazagoa izango da, geuk gidatuko baitugu prozesua.
|
|
Basauriko antzerki eskolak ateak itxi ditu. Ez
|
ditzagun
ate gehiago itxi l
|
|
Otaegik hamabostean utzi zuen Goñi Arrigorriagan eta putakeria ederra egin bat baino gehiagori. Adio txapelketatik idoloari, adio sarrera salmenta izugarriari, adio audientzi maitagarriari... baldinbaitere berriro ere izango al da horrelakorik sasi-jakintsuak ipurdia airean dutela ikus
|
ditzagun
.
|
|
Segitu dut, halaber, gaztelaniazko egunkari nagusietako informazioa, eta nazkatuta nago. Ikus
|
ditzagun
adibide batzuk.
|
|
Gaur, berriz ere, abagune edota esparru hura zabaltzeko aukera errepikatuko balitz ongi etorri bedi. Baina, kontuz, ez
|
ditzagun
akordio mota hori eta Jaurlaritzan nahiz Foru Aldundietako aurrekontuetan izan daitezkeen akordioekin nahastu
|
|
Ekar
|
ditzagun
gogora, berriro ere, 1991n Saizarbitoriak Iruñean bere belaunaldiak ezagutu zuen giro literarioaz esandakoak. Argi dago garai haietan euskal irakurleriak etendura nabarmena ikusiko zuela ordura artean eskainitakoaren eta Saizarbitoriaren nobelek eskaintzen ziotenaren artean.
|
|
Hizkuntzak ezer izenda ez dezakeenean, denborak eta espazioak ere ezin dute ezintasun horretatik ihes egin. Hasierarik eta bukaera18 Gogora
|
ditzagun
objektuekiko zaletasunaz Nouveau Roman-i buruz esandakoak. rik ez dagoenean, zehazgabeko eremuan murgiltzen da protagonista. Hizkuntzak bere egoera definitzeko balio ez duen bezala, denbora eta espazioa ere definigaitzak dira.
|
|
Baina argitarazio kontuak utz
|
ditzagun
, alboratu idazleak testuaren aurrean agertzen dituen duda mudak eta zalantzak.
|
|
Gorago ikusi dugu nolako laguntza eman dion" Ainhoa" ren poema irakurtzeko. Orain erretorika berri horrek asmatzen dituen laguntza bideak aztertzen jarraituko dugu, zeren garbi baitago, irakur
|
ditzagun
, poema berriek pistak jarri dizkigutela erretorika berria asmatuz.
|
|
Poesian, ordea, irudi batetik beste batera igaroa eginez gero, aipatu beharra dago, eta markatu espazioa aldatu egin dela. Irakur
|
ditzagun
bertso lerro hauek eta espazioaren eraketa zein garrantzizkoa den bat batean ikusiko dugu:
|
|
Bila
|
ditzagun
egunero egiteko gauza desberdinak.
|
|
Ikus
|
ditzagun
horietako hiru: beste pertsona idealizatzea, harekiko miresmena eta pertsona horri ezaugarri positibo eta onak jarri eta planteamendu kritikoak albora lagatzeko joera.
|
|
Ikus
|
ditzagun
bere elementuak.
|
|
Helburuak jartzerakoan ere, jar
|
ditzagun
geure aukeren araberakoak, ez beste batzuek lortu dituztenak.
|
|
Emaitzak ez dira baikor egoteko modukoak eta argi uzten dute oraindik zeregin ugari dela ibaiak hiri barruko ibilbidean zehar ekosistema zaurgarri gisa errespeta
|
ditzagun
eta heziketa eta aisialdirako eskaintzen duten aukera egoki eta behar adina erabil dezagun.
|
|
Hariaren beste abantaila ugariren artean nabarmen
|
ditzagun
hemen informazioa garraiatzeko ahalmen handiagoa, hartze kalitatearen hobekuntza eta zeinahi sistema konbentzionalen bidez baino azkarragoa izango den igorpen prozesua.
|
|
Burujabetza pertsonala lortzeko hezi behar da pertsona, inoren esanaren menpe ez egoteko eta funtsezko gaiei buruz geure erantzunak izan
|
ditzagun
.
|
|
Irizpide pertsonalak hartuta, azter
|
ditzagun
modak gure sexu eta adinerako proposatzen dizkigun prototipoak.
|
|
Jar
|
ditzagun
helmuga errazak.
|
|
Erabil
|
ditzagun
gure baliabideak itxura atsegina eta erakargarria lortzeko; baina ez dezagun ahaztu besteen gustuko izatea bezain garrantzitsua, edo garrantzitsuagoa, dela geure buruarekin gustura sentitzea.
|
|
Hasteko, bereiz
|
ditzagun
hiruko bi sail paralelo: batetik, testu, esaldi etamonema eta, bestetik, diskurtso, enuntziatu eta hitz. Lehentxeago, bereiziak dituguesaldi eta enuntziatu.
|
|
Orain, ekar
|
ditzagun
hona Bronckart ek sarreran idatzitako azken hitzak (1993, 10 or.):
|
|
Prozesu honen bitartez, irakurleak irakurtzeandituen helburuak betetzeko informazioa bilatzen du». Azter
|
ditzagun
, bada, definizio honen osagaiak banan banan:
|
|
Sakondu
|
ditzagun
ikas estilo bakoitzaren ezaugarri nagusienak:
|
|
Bestela esanda, Iruñeko erresumako gizarteaz hitz egiten dutenean, egiten duten deskribapenetikondorio hori atera daiteke behintzat. Ikus
|
ditzagun
azalpen honen ideia nagusiak.
|
|
Baina bil
|
ditzagun
begiak eta ahalegin gaitezen garai bateko Baionairudikatzen: bertako arkitekturak gordetzen du oraindik ere halako kutsu bat, nirioso iradokitzaile egiten zaidana.
|
|
Horregatik, interpretazioen eta baieztapen eztabaidaezinen ordez, erdiesanezeta anbiguetatez jositako testu polisemikoak eskaintzen dizkigu Sarrionandiak, geuk erator
|
ditzagun
inplikaturak eta geuk interpreta dezagun errealitatea. Erantzunen ordez galderak planteatzen ditu, erantzunak geuk bila ditzagun.
|
|
Horregatik, interpretazioen eta baieztapen eztabaidaezinen ordez, erdiesanezeta anbiguetatez jositako testu polisemikoak eskaintzen dizkigu Sarrionandiak, geuk erator ditzagun inplikaturak eta geuk interpreta dezagun errealitatea. Erantzunen ordez galderak planteatzen ditu, erantzunak geuk bila
|
ditzagun
. Edozeinafirmazio erlatibizaturik uzten du, zalantzak inguraturik gogoeta egin dezagun.
|
|
1) euskara 2H bezala ikasten duten helduenaoro har, eta lagin orokorra deitu dioguna, eta 2) euskara 2H bezala transmisio kanpainetan ikasten duten helduena, eta horri transmisio kanpainako lagina deitudiogu. Ikus
|
ditzagun
ondoren, labur bada ere, lagin horiei buruzko zenbait datu:
|
|
Irudika
|
ditzagun
(1 irudia) H herrialdearen inportazioak H ren monetan (HM). Kontrako norabidekoak diren bi fluxu gertatzen dira:
|
|
Irudika
|
ditzagun
, trukea egitean finantza merkatuan gauzatzen diren bi baldintza errealak (7 irudia).
|
|
Demagun, p epealdian Iparrak Hegoari finantza bonuak (ez monetarioak) saltzen dizkiola, H ren bankuetan gordailu kopuru baliokidea lortzearren, jardueraren helburua I k bere merkataritza inportazio netoak ordaintzea izanik. Irudika
|
ditzagun
, 12 irudian bezala, bi jarduera jarraitu horiek.
|
|
Irudika
|
ditzagun
pepealdien eta, mutatis mutandi, p epealditik aurrera gauzatzen diren gertakariak (18 irudia). Irudi honetan iM sinboloaz, ibilgailuzko moneta?
|
|
Analiza
|
ditzagun
fluxu horiek:
|