Emaitzak: 7
2004 | ||
Hango gatazka gogorren ondoriozko emaitza aski ezaguna dugu: ez | ditzagun bi hizkuntza eta kultura herrietako ikasle irakasleak unibertsitate bakar baten barrutian bildu, barruti hesi horretan ez da loratuko eta loratu behar lukeen aniztasunaren eta bizikidetasunaren lorategirik. Lurraldetasun soziolinguistikoaren aurka, pertsona irizpidean oinarritutakoa kontrajarri ohi du gizatalde nagusiaren eledunak. | |
2009 | ||
Izan gaitezen anbiziodunak, eta, beraz, ez gaitezen koexistentzia hutsaz konforma, eraiki | dezagun bi hizkuntzen arteko bizikidetza harmoniatsua. Ez da euskararen kondizioa, ez da abertzaletasunaren kondizioa: | |
Beraz, Euskal Autonomia Erkidegoaren barrutian, Konstituzioari eta Autonomia Estatutuari esker, libre gara hizkuntza bat edo bestea erabiltzeko. Elebidun denak egin | dezake bi hizkuntzen artean aukera librea, bere askatasuna baliatuz; ez, ordea, elebakarrak, hark dakien hizkuntza bakarra erabili baitezake, ezinbestean. Baina, gainera, elebakarrak elebidunari hizkuntza aukeratzeko askatasuna mugatu egiten dio, eragozteraino mugatu ere, bizikidetzaren kaltean, ezbairik gabe. | |
2012 | ||
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak hezkuntza sistema elebiduna sendotzeko neurri egokiak hartuko ditu, Oinarrizko Hezkuntzaren amaieran EAEko hizkuntza ofizialetan komunikatzeko gaitasuna lortze aldera. Horretarako, ikastetxeek euskara eta gaztelania sartuko dituzte Haur Hezkuntzan, ikasleek benetan eskura | dezaten bi hizkuntzetan ahoz eta idatziz ulertzeko eta adierazteko gaitasuna. Helburua da bi hizkuntzak harreman eta erabilera hizkuntza izatea eremu guztietan, direla pertsonalak, sozialak edo akademikoak. | |
2013 | ||
Ikerketak abiatu genituenean, pentsatzen genuen bi hizkuntza aldi berean ikasteak gatazka intelektuala ekar zezakeela haur batentzat, baina ez da hala. Hizkuntzetarako gaitasuna berezkoa dugu; denok ikas | ditzakegu bi hizkuntza aldi berean, baina gaitasun hori adinak mugatuta dago. Jaio osteko lehen urteetan erraza da; adin mugen inguruan oraindik eztabaidatzen ari gara, baina badakigu gutxi gorabehera 7 urteetatik aurrera zailtasun gehiago dagoela, eta 15 urteetatik aurrera adina jada ez dela faktore esanguratsua: | |
hizkuntzen Eurobarometroa aintzat hartzen badugu, espainiarren% 56k onartzen du beren ama hizkuntzatik at ezin direla beste hizkuntza batean mintzo, eta bakarrik% 17k hitz egin | dezake bi hizkuntzatan (Europako Batzordea, 2006). | |
2017 | ||
Kasualitatean sinesten duenak, ez dio garrantzirik emango eta esango digu nahi badugu euskaraz eta nahi badugu gaztelaniaz ikusteko. Baikorrak pentsa | dezake bi hizkuntzatan ikusi eta konparaziorako balioko diola. Ni, mutu utzi ninduen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Alberdania | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
LANEKI | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan bi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan bi hizkuntza | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |