2000
|
|
Hainbeste urtetan lortu ezinez, azkenerako euskara legez onartua izan den Euskal Herriaren parte batean ere, oraindik euskalduna euskaraz epaitu ezinik gabiltza. Zer itxaron
|
genezake
bakoitza berari aukerakoen zaion hizkuntzan epaitu ezik?
|
|
Utzi zeure buruari hunkitzen. Erakuts itzazu zure begiak, egin keinuak besteei sakoneneraino, ardura zaitez espazioaz eta begira
|
ezazu
bakoitza bere irudian. Ez ezazu sekula erabakirik hartu gogoa sutan izan ezean.
|
2001
|
|
Horietako une batean gaudelakoan nago. Oso une garrantzitsua bizi dugu gure herrialdean eman
|
biezaio
bakoitzak nahi duen interpretazioa «gure herria» kontzeptuari, une klabea bizi dugu eta ziur nago oraingoan, zailtasunak badaude ere, gatazkaren azpian dagoen arazo politikoa konpondu behar dugula. Gatazkatik ateratzera eramaten gaituzten gero eta osagai politiko gehiago ikusten ditut.
|
2002
|
|
Oi diralako puntuez ganera, amaierako berbak bere emon yakezan, bitarteko
|
itzak
bakotxak bete egizan, bertso bitan kanta kantari. Urrengo, lanbideak izan ziran euren eginkizunak:
|
|
Kontzertu ekonomikoa Administrazio Zentralaren eta Eusko Jaurlaritzarenartean adostua eta sinatuta bazen ere, zergak biltzen dituztenak Foru Ogasunakdira, eta, bere lurraldean araudia eta diru bilketaren arduradunak izanik, kudeaketarako araudi eta prozedura desberdinak ezar
|
ditzake
bakoitzak. Hala ere, praktikanLurralde Historikoen arteko desberdintasun fiskalak oso urriak dira, eta ez dira gaigarrantzitsuenetan azaltzen.
|
|
presoak: har
|
dezala
bakoitzak bere makila.
|
2003
|
|
Gobernuaren egitasmoen aurka borrokatzeko, askoz argiagoa, askoz zentzuzkoagoa litzateke hirugarren graduko onurak eskatzen ahal dituzten presoei eta etxera itzultzen ahal diren erbesteratuei askatasuna ematea, duintasunez har
|
dezaten
bakoitzari dagokion irtenbidea. Berriz, zentzu eskasa du damutuaren figura kondenatzeak damutzen ez direnei ere eransten bazaie.
|
|
J. M. JUARISTI. Ibarretxe lehendakariak alderdi guztiei ekarpenak egiteko garaia dela esan die, ekarpen guztietara zabalik gaudela. Jar
|
dezagun
bakoitzak bere ekarpena mahai gainean, testu artikulatu horren inguruan.
|
|
dela gizakia, edo, Aristotelesen hitzekin erraiteko, Zôon politikon garela gutarik bakoitza. Baina jatorrizko laguntasun edo sozialtasun horrek dakarzkion betekizunak, bi gisatara bete
|
ditzake
bakoitzak: edo Estatu legeen bitartez, edo Nazio ohituren bitartez.
|
|
Ez neukala gogorik; egia esan, ez nuen neure burua ikusten bikien koadrilarekin: ezagut
|
bitza
bakoitzak bere mugak.
|
|
Hori da, Eriximako, Maitasunari buruzko nire hitzaldia, zurearen bestelakoa. Eta eskatu dizudan bezala, ez barregarri utzi, gainerakoei ere entzun
|
diezaiegun
bakoitzak zer esango duen, bietatik bakoitzak hobeto esanda, Agaton eta Sokrates gelditzen baitira.
|
2004
|
|
Zaharrenak Unai eta Iratxe. Bertsolariek eman dezaketenaren erakusgarri, ezagutarazi
|
ditzagun
bakoitzaren armak. Elortza durangarrak aurreko hiru txapelak ditu akreditazio onena.
|
|
Euskaraz idatzitako liburu horietako bat da, hain zuzen, Umiaren Le nengo Aizkidia. Remen haurrei irakurtzen irakasteko euskal alfabetoaz testu li buru baten antzeko zerbait prestatu beharrean aurkitzen baita, bere azalpenetan gramatikan ohikoak diren hitz teknikoak erabili beste biderik ez zaio geratzen. lrakurleak jakin
|
dezan
bakoitzaren esanahia, azkenean 117 inguruko hitz berri en zerrenda dakar taula batean (78). Lecciones de Ortografía del Euskera Biz kaino liburuan ere badator bertan agertzen diren beste 73 hitz berriz osatutako beste zerrenda bat ere (79).
|
|
" Hauxe litzateke bereziki filosofiaren metodo zuzena: ez esatea esan ahal daitekeena besterik, hau da, natur zientziaren perpausak besterik ez —filosofiarekin zer ikusirik ez duen zerbait, beraz—, eta gero, norbaitek zerbait metafisiko esan nahi
|
zezan
bakoitzean, berorri esatea ez diola batere esanahirik eman zenbait zeinuri bere perpausetan. Metodo honek ez luke asebeteko —ez bailuke filosofia erakusten ari gatzaizkiolako sentsaziorik— baina horixe litzateke metodo guztiz zuzen bakarra" (6.53).
|
2005
|
|
Zeren antzeztu baino lehen irakurri egin behar da! Irakur
|
dezake
bakoitzak bere ohean goxo goxo, baina baita ere irakur dezakete binaka, hirunaka, launaka... Zatika irakur daiteke, gero irakurritakoa antzeztu daiteke...
|
|
Elgarrekin entzuten zuten Biblia eta elgarrekin otoitz egiten. Egia da, Bibliaren irakurtze ala otoitz, horiek denak egin
|
ditzakegula
bakoitzak gure ber, nork bere xokoan, denek baitakigu irakurtzen orain. Jesusek ere gomendatzen digu hori:
|
|
Eska ezazu sendagileen zerrenda eta errepara
|
ezazu
bakoitzak non daukan kontsulta: zure etxetik oso urrun baldin badaude, oso litekeena da behin baino gehiagotan, nagiak galarazita, medikuarengana ez joatea.
|
|
Baina zein izan daiteke hizkuntzalarien ekarpena? Hizkuntzalarien eginkizuna ezin izan daiteke esparru guztietako testu tekniko zientifikoak idaztea, gehienez ere, lan egiten duen hizkuntzalaritzaren esparruko euskara lan
|
dezake
bakoitzak. Ekarpena, hizkuntzalaritzaren esparruak lantzetik etorriko da, jakina.
|
|
Talde horretan inork ez daki proiektua zertan datzan, euren lana kanpoko erasotzaile bat noraino irits zitekeen bilatzea zen, eta lana amaituta dago, orain euren ardurak izango dituzte. Geuk aukeratu genituen eta geuk erabaki genuen ze informazio eskura
|
zezakeen
bakoitzak. Madoka eta Urko peoi hutsak izan dira.
|
|
Nafarroako mapa honetan agertzen dira Erdi Aroko gaztelu batzuk. Koka
|
itzazu
bakoitzari bere izena emanez.
|
2006
|
|
\ Hondurasen irailetik larrialdi energetiko dekretoa jarri zuten martxan, eta gasolina erosteko errazionamendua jarri zuten: eguneko 15 litro eros
|
ditzake
bakoitzak.
|
|
Nere lagun batek horri darwinismo artistikoa deitu izan dio, indartsuenaren superbibentziak agintzen zuelako, egin
|
beza
bakoitzak ahal duena, ikurritz bezela zeraman selba hertsi hartan.
|
|
Adibide honek ahalbidetzen du ulertzea familia bereko neba arrebek bizitzaesperientzia oso ezberdinak bizi
|
ditzaketela
bakoitzak barneratzen duen inguruesklusiboaren arabera. Azken finean, eta materialismo historikoa psikologiaraaplikatuz (Vigotsky, 1934), banako bakoitza, bizitzea suertatu zaion historiarenemaitza litzateke.
|
|
H. d., zer nahi duen, ez du izaten kontraesanik, ezpada nola arrazoitzen duen, nahi duena. ...mo español") 355 Berdin arrazoituko du arraza eta lurralde ezberdinenekin hizkuntza espainol handiaren batasunaren alde argudiatzean, esanez, argentinarrek, txiletarrek, etab., ez dutela ahalegindu behar bakoitzak hizkuntza bat ahalik eta nazionalena garatzen, ezpada, nazio horiek zinez izpiritu diferenteak badituzte ere, bakoitzak bere nortasun propioarekin, hala ere denek oso egoki espresa
|
lezaketela
bakoitzak bere izpiritu berekia hizkuntza bakar berdinean. Eta," La raza vasca" n behiala baietsiaren kontrara, adibide hauexek ailegatzen ditu froga moduan:
|
2008
|
|
Bestetik, eta marka da, gero, hau esan beharra utz
|
diezaiogun
bakoitzari nahi duena nahi duen hizkuntzan idazten, hautu pribatua dena auzi publikoa bihurtu gabe. Arazorik nahi bada, ez dago asmatzen ibili beharrik:
|
|
Askotan hobe izaten da jendea libre uztea? Har
|
ditzala
bakoitzak bere erabakiak.
|
|
Haurrak komunikatzen hasten direnean, euren nahia adierazteko keinuak egiten dituzte sarritan. Marka
|
ezazu
bakoitzean haurrak une honetan egiten dueña.
|
|
Lorenzak argitu didanez, asteroko 25 ordu horiek ezin dituzte nahieran banatu: gehienez ere sei ordu protesta
|
dezake
bakoitzak eguneko. Irribarre egin du lehen aldiz Mariok:
|
2009
|
|
Baina inozoegia da pentsamolde hori, jakina, tartean negoziazio saiotik, gerra doinuetara pasatu garelako, gatazka gordinera, terrorismoaren itzulerara... aukera
|
beza
bakoitzak bere izendapena. Ez dago berririk ezker abertzaleko ekimenean, baina legez kanpoko ezker abertzaleak politika egiteko duen tresna garrantzitsuenetakoa jartzen du abian urrats honekin.
|
|
Horiekin, aukeratutako patroia nahi adina aldiz errepika dezakegu. Azter
|
ditzagun
bakoitzaren esanahia eta erabilera:
|
2010
|
|
Hala ez egitea suizidioa da. Hori guztia esan ondoren, halere, argi
|
dezadan
bakoitza libre dela nahi duen bezala jokatzeko eta nik neuk, aukeran, ez nituzkeela menpeko esaldi guztietako erlatiboak tildez markatuko, bakarrik ulergarritasun arazo nabarmena duten kasuak. Baina koherentziaren amoreagatik liburu honetan erabaki zen denetan jartzea eta, okerrak salbu, hala atera da.
|
|
geldiarazi gintuen arte; gure ondotik pasatu zenean, eskutik helduta geunden une hartan Helena eta biok?, zorrotz begiratu zigun, sakristauak bere handinahia zuen, eta une hartan, beharbada, apaizaren parekoa zela iruditu zitzaion?, ikusi ez ezik, ikusiari buruzko epaia ere ematen ariko balitz bezala, kondenazko epaia, alegia?: ...a eskuak askatu eta erori egin baitzitzaizkigun, esku bakoitzak bere bakardaderako bidea hartzen zuela; berriro eseri ginen lizardian, bera enbor baten aurka eta ni beste baten aurka, biok aurrez aurre, bi esku banatuen irudia burutik ezin kendu nuela; ustez batzen gintuèn denboraren baitan bi denbora ote zeuden, bada, bata Helenarena eta bestea nirea, bakoitzak bere autonomia zuena, noiznahi har
|
baitzezakeen
bakoitzak bere bidea?; biok bat ginen, bai, baina bi ginen une hartan batez ere, gizonaren epaiak gure harremanak kolpetik zapuztu balitu bezala; batasunaren bitasun hura ote zen gure etorkizuneko desadostasun balizkoen sorburu??
|
|
Ea harrapatzen dugun..." esan zidan bat batean, tximeletaren atzetik abiatzen zela, barre algaren artean, eta ni haren atzetik, harik eta gizon baten ezusteko presentziak —ez dakit zergatik, baina, oroitzen dudan bakoitzean, beti hartzen diot sakristau itxura... jakin dakidan arren hori esatea eta ezer ez esatea elkarren parekoak direla— geldiarazi gintuen arte; gure ondotik pasatu zenean —eskutik helduta geunden une hartan Helena eta biok—, zorrotz begiratu zigun —sakristauak bere handinahia zuen, eta une hartan, beharbada, apaizaren parekoa zela iruditu zitzaion—, ikusi ez ezik, ikusiari buruzko epaia ere ematen ariko balitz bezala —kondenazko epaia, alegia—: ...a eskuak askatu eta erori egin baitzitzaizkigun, esku bakoitzak bere bakardaderako bidea hartzen zuela; berriro eseri ginen lizardian, bera enbor baten aurka eta ni beste baten aurka, biok aurrez aurre, bi esku banatuen irudia burutik ezin kendu nuela; ustez batzen gintuèn denboraren baitan bi denbora ote zeuden, bada, bata Helenarena eta bestea nirea, bakoitzak bere autonomia zuena, noiznahi har
|
baitzezakeen
bakoitzak bere bidea?; biok bat ginen, bai, baina bi ginen une hartan batez ere, gizonaren epaiak gure harremanak kolpetik zapuztu balitu bezala; batasunaren bitasun hura ote zen gure etorkizuneko desadostasun balizkoen sorburu...?
|
|
Ospa ezan! Ospa
|
ezan
bakoitzean ospagarri dena. Zinezko ospeak eraikitzen din.
|
|
Ezar
|
ezan
bakoitza bere tokian.
|
2011
|
|
Dela ganik euskal pilotariak eurak (edo ere akaso Asegarce bera). Ez da rezibozkoa eta har
|
beza
bakoitzak bere responsabilitatea huts hortan. Jakin behar lukete pilotariek non dauden eta zein den gure herria, Nafarroa; eta dela euskara gure hizkuntza propioa (egonik ere beste hiru hizkuntza gureak baina ez direnak propioak) zeinak euskarak ez lukeen sufritu behar bazterketarik eta marginazioarik (konszienterik edo inkonszienterik).
|
|
Xabier Isasi – Terminologiak anpara
|
gaitzala
bakoitzak bere ñabardurak eta berezitasunak eransten dituela eta, zenbait kasutan, ezaugarriok elkarren kontrajarriak izan daitezkeela. Adostu behar dugu euskararen egoera zertan den, diglosia dagoen ala besterik den, adostu behar dugu terminologia edo, bederen, autore bakoitzak zein eta nola erabiltzen duen ulertu.
|
|
Ordainketa egiten duenak bere zordunkideei erreklama
|
diezaieke
bakoitzari dagokion zatia, aurrerakinaren korrituekin.
|
|
Zordun beraren fidatzaileak bat baino gehiago direnean zor berberaren ondorioz, horietatik zorra ordaintzen duenak beste fidantzakideei erreklama
|
diezaieke
bakoitzak proportzioz ordaindu behar duen zatia.
|
|
–Inoiz ez berriro?: eta motibazioa ipini
|
beza
bakoitzak berea (batek nekea, besteak konbertsioa, urliak giza duintasuna?)
|
|
Gaur arte. Egoera egonkortzea desberdin interpreta
|
dezake
bakoitzak. Gogo handiegirik ez diot sumatu, tiradera irekitzeko.
|
|
172.Eskatzen die estatuei gutxiengoen nazio edo etnia, kultura, erlijio eta hizkuntza nortasuna babes
|
dezatela
bakoitzaren lurraldeetan eta nortasun hori sustatzeko aukera ematen duten baldintzak bultzatu ditzatela, horretarako egokiak diren legegintza neurri eta beste izaera bateko neurriak har ditzatela, edozein arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduetatik babesteko helburuarekin. Testuinguru honetan, kontuan izan behar dira bereizkeria anitzen moduak;
|
|
Ikusle bakar bateko aktorea zara zu. Segi
|
dezagun
bakoitza geure gezurra jokatzen, harik eta egunen batean antzezpena bukatu eta zapia erori arte. Gero eta hurbilago dago antzezpenaren amaia, biok dakigu hainbeste, baina luzatzen ari gara interpretazioa.
|
|
Badakit bihar Dionisio Martinez eta Benigno Zabalaren alargunak etorriko direla; noizean behin hurbiltzen da Zabalaren alaba ere. Eta esan
|
diezazuket
bakoitzak ekarriko duena eta nola txukunduko dituzten euren senarren nitxoak. Baina hau guztia ez da batere harrigarria eta ez zintuzke aztoratu behar; izan ere, oker ez banago, zu irakaslea zara eta zure buruan ehunka aurpegi izango dituzu, nor bere izen abizenekin eta zirkunstantzia ugarirekin.
|
2012
|
|
Denborarekin gehituz joan diren ezaugarrien artean daude egutegi ezagunenekin zuzenean integratzeko ahalmena. Google Calendar, iCal eta Outlookekin? edo MeetMe izeneko profil pertsonala osatzea sarean, besteek jakin
|
dezaten
bakoitza noiz dagoen libre. Azkenik, erregistratzeko astia hartzen duenak egutegi guztiak sinkronitzeko aukera jasotzen du, doan hori ere.
|
|
Guk hala sumatu dugu elkarrekin egon garen oren guzti hauetan. Barruan senti
|
dezala
bakoitzak azkura bat, egarri baten zantzua, zirrara baten aztarna, izaten erakutsi digutena baino sakonagoak, zorrotzagoak, handiagoak eta zabalagoak garela transmitituko lukeen uhin baten ikara, barruan hazten dena, beldurrak suntsitzen dituena eta azkenik zeure mugagabetasunaren muinera zaramatzana, unibertsoarekin bat egingo zaituen ibaiertz eder baten aurrera.
|
|
–Inoiz ez berriro?: eta motibazioa ipini
|
beza
bakoitzak berea (batek nekea, besteak konbertsioa, urliak giza duintasuna?)
|
|
merkaturatzea eta heldutasuna. Adieraz
|
itzazu
bakoitzarentzat egokiak diren estrategiak. 7 Jar ezazu produktu baten prezio estrategietarako adibide bana, unitatean azaldu diren prezio estrategiak kontuan hartuta.
|
|
Lehiaketaren antolatzaileek eskerrak eman nahi izan dizkiete Sanagustin kulturguneari," ematen ari den laguntzagatik", eta grabazio lanetan tekniko bezala ari den Ekaitz Garmendiari. " Jarraitu
|
dezagun
bakoitza bere eremutik euskal preso eta iheslari politikoen eskubideak aldarrikatzen. Herrian behar ditugulako".
|
|
Gobernuaren egitasmoen aurka borrokatzeko, askoz argiagoa, askoz zentzuzkoagoa litzateke hirugarren graduko onurak eskatzen ahal dituzten presoei eta etxera itzultzen ahal diren herbesteratuei askatasuna ematea, duintasunez har
|
dezaten
bakoitzari dagokion irtenbidea. Bestaldetik, zentzu eskasa du damutuaren figura kondenatzeak damutzen ez direnei ere eransten bazaie.
|
|
Bestalde, borroka armatuaren lekua kritikatzeko helduko direnen artean, askok ez dute kondena etiko orokorraz mintzatu nahi. Beraz, errespeta
|
ditzagun
bakoitzaren filosofia eta mintza gaitezen estrategiaz. b/ Zapaltzaileen erresuma uzkailtzeko biolentziak balio duela pentsatzea beste gauza bat da. Horren obratzea, beste bat.
|
2013
|
|
Paunicek lehen ez geneukan edo lortzen ez genuen bizitasuna eman dio taldeari defentsan, eta horrek taldekideak kutsatu ditu. Esan
|
dezagun
bakoitzak gure rola, gure lana zein den barneratu dugula, eta horrek mesede egin digula. Talde hobea gara, garbiago dugu zer egin eta zer ez.
|
|
etikoak eta profesionalak. ...ta erantzun galdera hauei: a) Zer desberdintasun daude balio etikoen eta balio profesionalen artean, b) Aipatu Repsolek bere jokabide korporatiboari balio etikoak aplikatuz lor dezakeen abantailaren bat.c) Erlazionatu NBEk enpresa jokabide etikorako adierazi dituen oinarrizko zazpi balioak, hots, errespetua, erantzukizuna, elkartasuna, elkarrizketa, zintzotasuna, zuzentasuna eta askatasuna (bilatu
|
ezazu
bakoitzaren esanahia hiztegian) Repsol enpresak agertzen dituen lau balio etikoetako bakoitzarekin.
|
|
3·· Zein dira gaur egun enpresetan gehien erabiltzen diren trebakuntza ekintza motak? Azaldu
|
ezazu
bakoitza modu laburrean.
|
|
1 Binaka jarrita, praktika ezazue ahotsaren bolumenen erabilera, honako hitz hauek erabiliz. Erreparatu hitzen esanahiari; hautatu hiru izen eta hiru adjektibo, eta ahoska
|
itzazue
bakoitzari dagokion bolumenarekin:
|
|
a) Galderari erantzuteko, irakur itzazu honako hiru testu hauek, eta errepara
|
iezaiozu
bakoitzaren komunikazio asmoari. Lotu testu bakoitza dagokion komunikazio asmoarekin.
|
|
c) Erliebe elementuen ondoan, itsats
|
ezazue
bakoitzaren ezaugarri labur bat edota argazkia.
|
|
4 Gelako mapa osatu, eta, mapa aurrean duzuela, aurkez
|
iezaiezue
bakoitzak hautatutako lekuari buruz egindako balioespena gelakideei.
|
|
Horretarako, ziurtatu lekuak ez direla errepikatzen, eta munduko alde askotakoak daudela. Ondoren, talde handian, eman
|
ezazue
bakoitzak bere erabakien berri, eta, behar izanez gero, irakaslearen laguntzarekin, egin egokitze lanak.
|
|
Antola
|
ezazue
bakoitzak zer esango duen.
|
|
Egun argiari itxaroterik ez dago, eta inoren zain gelditzerik eta inoren bila joaterik ere ez. Herri atabala ezean, jo
|
dezala
bakoitzak eskura lezakeen edozein tresna, eta gau ilunez entzuten duen edonork bilkurarako deitzat hartu duela ez dagoke zalantzarik.
|
|
—A bai? Eta zenbat euli hil
|
dezakegu
bakoitzak orduan, galdetu diote handik eta hemendik jakin minez eta harriduraz ez ezik, adarra jotzeko kutsu batez.
|
2014
|
|
a) Margolanen irudietatik abiatuta, bila
|
ezazue
bakoitzaren izenburua, irudien bilaketa erabiliz.
|
|
2 Amerikaren konkistari buruzko bi ikuspuntu, elkarren artean desberdinak, dituzue. Lot
|
ezazue
bakoitza dagokion pertsonaiarekin. Ondoren, hauta itzazue zerrenda horretatik ikuspuntu bakoitza justifikatzen duten arrazoiak, eta jar itzazue biografia fitxan dagokien lekuan.
|
|
3 Sailka itzazue biztanleek zer faktore negatibo eta positibo kontuan hartzen dituzten non bizi erabakitzeko. Hauta
|
ezazue
bakoitzeko bana, eta adierazi zergatik erakarri edo urruntzen duten biztanleria, ereduari jarraituz.
|
|
piramideeta kono enborrak. Begiratu gorputz horien irudiei, eta, ondoren, osa
|
ezazue
bakoitzaren definizioa hutsuneetan hitz egokia idatziz.
|
|
2 Har itzazu garapen lauak, eta, ertzak egoki tolestuz eta itsatsiz, sor
|
ezazu
bakoitzari dagokion gorputz geometrikoa.
|
|
1 Eraiki irudiko zirkuitu elektrikoak eta marraztu
|
ezazu
bakoitzaren eskema elektrikoa. Zer gertatuko litzateke baldin eta bonbilla bat hondatuko balitz?
|
|
Teoria horiek ez dira egungoak. Begira
|
dezagun
bakoitza. Ez dela Betelemen sortu bainan Nazareten.
|
2015
|
|
Baina abiada desberdintasunak ez du esan gura, inola ere, euretako bat guztiz bazter daitekeenik. Euren autonomia ezagututa, biei ekin behar zaiela defendatzen dut, horrela bakarrik saihestu
|
baititzakegu
bakoitzaren akatsak; horrela bakarrik bila baitezakegu sorterriarentzako eta munduarentzako onura. Atal honetan, beraz, abertzaletasunaren ikuspuntu ezkertiar bat aurkeztu nahi dut; ez abertzale guztientzako proposamena, ahalik eta gehienentzat izatea nahiko banu ere.
|
|
Euskaldunen arteko ezinikusiak baretuko eta baztertuko baziren, euskalki guztiendako begirunea eskatu zuen: erabil
|
zezala
bakoitzak berea, baina besteenak gutxietsi eta gaitzetsi gabe. Are gehiago, besteenen berri izateari onurak ikusten zizkion Larramendik (1745:
|
|
adiguri handiagoz trata beza nagusi karguan dagoenak, eta guztiek har bezate atseginez eta senide maitasunez, baita beste hura ere. Saia bitez gauzak ahazten, eta gogora
|
bezate
bakoitzak zer egitea nahiko lukeen berarekin, halakorik gerta balitzaio. Sinets bezate, arima hori oinazez beterik izango dela, damuturik ez balego ere, deabruak oinazetuko baitu, gehiago lortu ez duelako.
|
|
19 Ofizioak dituztenei otoitza dutenetako orduren bat pasatzen zaienean, har
|
beza
bakoitzak beretzat libreen duen beste ordu bat; esan nahi da, ordu osoan, edota zatirik handienean, otoitz egiterik izan ez duenean.
|
|
Identifika itzazu hurrengo orrialdean ageri diren laborategiko tresnak, eta idatz
|
ezazu
bakoitzaren izena marrazkiaren azpian: saio hodia, prezipitatu ontzia, probeta, beira erlojua, irabiatzeko hagatxoa, espatula, pipeta, Bunsen metxeroa, bureta, Erlenmeyer matrazea, iragazteko inbutua, tripodea, saretxoa, almaiza, hondo biribileko matrazea, dekantazio inbutua, portzelanazko kapsula, eskuila, hondo lauko matrazea, euskarria (oinarria eta eusteko hagatxoa), tanta kontagailua, besarkagailua (giltzaurra+ matxarda) eta termometroa.
|
|
Era batera edo bestera biek zuten dilema berbera: besteari aurrea hartu eta" tira, amaitu da, ederra izan da, egin
|
dezala
bakoitzak bere bidea" esan ala besteak ekimena hartu arte itxaron. Zaila da biktima eta biktimarioaren rolak saihestea.
|
|
Badutela segur zer egin orai sokorri ekartzaleek, Sokorri Katoliko, Kurutze Gorri eta bestek... Makur izigarri hoien lekuko bizia ditugu Xiberotar ezagun bat, Robert Larrandaburu mendizale amorratua, eta honen laguna, Mertxe, hauen galdea baita Euskaldunek ere zerbait egin dezagun hainbestenarekin gertatu ezbehar izigarri horren soleitzeko eta laguntza ekar
|
dezagun
bakotxak bere ahalen arabera. Doluminak ere gisa hortan harrapatuak diren hainbertze jenderi!
|
2016
|
|
Beraz, eta egungo Ogasun Diputatu Jabier Larrañagaren kudeatzeko gaitasuna zalantzan jarri gabe, emaitza honekin ezer gutxi du hark zerikusia. Onartu
|
diezaiogun
bakoitzari bere meritua, eta bestela galdetu bizkaitar edo arabarrei.
|
|
Era berean, eta hauxe da Telesfororen irakaspena parabola hau kontatzean, euskaldunen artean hor gabiltza errietan eta ahakarrean, batzuek Euskadi askatu eta gorria nahi dutela, besteek aldiz Euskadi askatu eta xuria, komunistak eta kapitalistak elkarren kontrako borrokan. Konturatu gabe bi aldeak bat datozela beren nahiaren zati batean, lehenengo zati eta garrantzizkoenean, Euskadi askatu nahi izatean alegia; horretxek izan luke euskaldunontzako Maltzaga, ondorioztatuko zuen Olasoko jaunak, eta hortik aurrera aukera
|
dezala
bakoitzak bere gogoko bidea, Donostia edo Bilbo, Euskal Herri txuri edo gorria.
|
|
taldeak, edo txokoak, klubak, solasaldiak, bilguneak etab.: aukera
|
beza
bakoitzak gustukoen duen izendapena, errealitate sendo bihurtu dira, azkeneko urteotan, euskal literatur sistemaren baitan.
|
|
b) Kalkula
|
ezazu
bakoitzaren abiadura lineala. Zein da handiena?
|
|
3 Hona hemen sareko hainbat hedabideren titularrak. Komenta
|
ezazue
bakoitzean azelerazio hitzak
|
|
2 Bakarka, erabaki zer konpromiso har
|
dezakeen
bakoitzak talde lanari ekarpen bereziren bat egiteko.
|
|
47 Lotu ezazu formula bakoitza dagokion grafikoarekin eta, ondoren, azter
|
itzazu
bakoitzaren ezaugarriak.
|
|
Arabako Foru Aldundiak, lurralde oreka eta gizarte kohesioa indartzeko asmoarekin, lagundu egingo die kuadrillei ekonomia eta industria suspertzeko planak gauza
|
ditzaten
bakoitzak bere jardun eremuan, eta 369.448,00 euro bideratu ditu horretarako dirulaguntzatan.
|
|
Beraz, eta egungo Ogasun Diputatu Jabier Larrañagaren kudeatzeko gaitasuna zalantzan jarri gabe, emaitza honekin ezer gutxi du hark zerikusia. Onartu
|
diezaiogun
bakoitzari bere meritua, eta bestela galdetu bizkaitar edo arabarrei.
|
2017
|
|
Hain teknifikatua, bertsoaren inguruko hainbeste aldamio, ezen aldamioen atzekoa nekeza baitzen ikusten exajeratuki esanda. Eta nik uste dut pixka bat kontrako joera bai sentitzen dela, aldamioa pixka bat kendu, eta gehiago erakutsi barruan zer esan
|
dezakeen
bakoitzak edo gaiekiko ikuspegian eta hori ildo interesgarria da. Gero bakoitzak ditu bere gustuak eta bere motibazioak eta horiei segitzen die.
|
|
Ni ez naiz lesbiana, edo bai, edo ez dakit zer pentsatu ere honezkero, baina animatzen ditut ezberdintzat ditugun guztiak kaleak hartzera, eta Bilbon lesbianei oldartu zitzaien gizon haren modukoak gera daitezela etxean, euren anbientean; hobeak baitira bakarrik egoteko elkarbizitzarako baino. Ken ditzagun etiketak; senti
|
dezala
bakoitzak nahi duena nahi duenarengatik, eta egin dezala bakoitzak ahal duena ahal duen lekuan.
|
|
Ni ez naiz lesbiana, edo bai, edo ez dakit zer pentsatu ere honezkero, baina animatzen ditut ezberdintzat ditugun guztiak kaleak hartzera, eta Bilbon lesbianei oldartu zitzaien gizon haren modukoak gera daitezela etxean, euren anbientean; hobeak baitira bakarrik egoteko elkarbizitzarako baino. Ken ditzagun etiketak; senti dezala bakoitzak nahi duena nahi duenarengatik, eta egin
|
dezala
bakoitzak ahal duena ahal duen lekuan.
|
|
aurrez aurreko hitzaldia. Defenda
|
dezala
bakoitzak ahoz ordezkari bezala gelari eskaini diezaiokeena. Ausartuko al zara, Linda da da da??
|
|
b) Kalkula
|
ezazue
bakoitzaren abiadura lineala. Zein da handiena?
|
|
a) Eman
|
itzazu
bakoitzaren hiru puntu eta bi norabide bektore.
|
|
c) Aurki
|
ezazu
bakoitzaren malda. Zer erlazio dago bien artean?
|
|
a) Eman
|
itzazu
bakoitzaren bi puntu eta norabide bektore bana.
|
|
b) Aurki
|
ezazu
bakoitzaren malda. Zer erlazio dago bien artean?
|
|
euro batean badago eta marrubiena 3 euroan, zenbat kilo eros
|
ditzake
bakoitzetik Mattinek?
|
|
korrelazio koefi zienteak 0,976518,? 0,976266 eta 0,410749 direla, adieraz
|
ezazu
bakoitzari zein dagokion.
|
|
bizitzeko prestatuz. Jakin
|
dezala
bakoitza nora doan eta berriro noiz ikusiko diren.
|
|
b) Kalkula
|
ezazu
bakoitzaren abiadura lineala. Zein da handiena?
|
|
3 Hona hemen sareko hainbat hedabideren titularrak. Komenta
|
ezazue
bakoitzean azelerazio hitzak duen esanahia. Beste adibideren bat emango zenukete?
|
|
2 Bakarka, erabaki zer konpromiso har
|
dezakeen
bakoitzak talde lanari ekarpen bereziren bat egiteko.
|