2000
|
|
Izan ere, TVE1ek eta Antena 3kkopuru baxuagoak dituzten bitartean, gora egiten du ETB1en audientziak eta, mailatxikiagoan, aipatzeko modukoa da Canal Plusen presentzia (%3, 6), Tele Donostilokalarena (%1, 7) eta Bestelakoak deiturikoena (%2, 5). Ikus
|
dezagun
ondoko taulanGipuzkoako audientzia rankinga.
|
|
Agiriak Euskal Herriko eta Kataluniako Diozesietarako balio behar zuen. Neurri on batean etanabarmenkeria handiren batean jausten ez baziren, tokian tokiko elizgizonek zeresanhandia izan
|
zezaketen
ondoko praxi bilakaeran, elizetako bizitza arruntean behinikbehin.
|
|
Baina gero, gauez, ohean sartzen zen. Eta manten azpian otoitz egiten zuen, astelehenean mesedez begiradatxo bat eskain
|
ziezaion
ondoko gelako neskatilak. Eta koadernoen atzeetan neskaren izena idazten zuen, eta irudiak egiten zituen bien inizialak batuz, eta egun hartakoak apuntatzen zituen bertan.
|
2001
|
|
Begira
|
diezaiogun
ondoko etsenpluari: baldin eta h k zorpeko egoiliarrak bere hartzekodunari i ri?
|
2002
|
|
Hainbat eta hainbat aztarnategitan hezurren kopuru handia desegin da denboranzehar, eta horrek zailtasun handiagoa dakarkio ikerketa lanari. Kontserbazio horretan eragin berezia izan
|
dezakete
ondokoek: lurraren azidotasunak, animaliek egindako hezur kanporaketak eta gizakiak eragindako ehorzketa berriak, besteak beste.
|
|
Ikus
|
dezagun
ondoko adibidean, lema edo hiztegi sarrera bat emanda, morfotaktika ondo definitua badago, eskura dezakeguna zenbat zabaltzen den:
|
2004
|
|
Aurreko atalean aztertu dugun logikaz baliatuz, hau da, proposizioen iogikaz baliatuz, matematikan eta, hedapenez, beste zenbait hizkuntzatan gcrtatzen diren argudioak ezinadieraz ditzakegu. Dioguna ulertzeko, kontsidera
|
dezagun
ondoko argudio hau:
|
2007
|
|
Ikus
|
ditzagun
ondoko taulan aipatzen ari garen bilakaera datuok:
|
|
Aitzitik, ideia nagusi horiek aipatuz, zientziaren ulerkuntza publikorakoikerketetara bueltatu nahi dut. Nire ustez, zehaztapen horiek eginda, samurragouler
|
genezake
ondoko aipamena: galdeketa tradizionalekin eredu bat legitimatzekoeta bestelako aukerak ezeztatzeko zantzuak daudelako ondorioa atera genezake (Davison et al., 1997:
|
|
Aztertu beharra dago zelako testuinguruan erabiltzen diren. Errepara
|
diezaiegun
ondoko adibideei, zeinetan, aurrekoen aldean, Kepa berba sartu baitugu lehenengoan eta en Arranondo bigarrenean:
|
|
Artez
|
itzazu
ondoko perpausak:
|
|
Azter
|
dezagun
ondoko perpausa:
|
|
Uste dut hiru aukerok jatorrizkoak baino errazago irakurtzen direla, baita (7c.) a ere, non aditza ez baitut aurreratu eta aldaketa bat egin baitiot jatorrizko perpausari (ko> an). Esplika dezadan hobeto; eta, horretarako, aldera
|
ditzagun
ondoko perpaus biok:
|
2008
|
|
Betiere, nire parte hartzeari dagokionez, Nafarroa azter eremu hartuta. Nolanahi ere, erran
|
dezadan
ondoko hitzak ez direla nahitaez nafar guztienak, afera korapilotsu honen gaineko iritziak eta pentsalmoldeak bat baino gehiago baitira geure an.
|
|
mindu batez, eleberrigileak ez dituela fikzio batean erabilitako iturriak agerian uzten. Eta gehitzen zuen desafio moduan, bi testuak (frantsesezko originala eta haren, itzulpen egokipena?) parrez par eman
|
zitzan
ondoko RIEV eko alean. Lhande-k orduan ez zuen dudatu eta, biak argitaratu zituen sartze labur baten ondotik:
|
|
Eta, euskal literaturaren funtsezko erran nahia aipatzen duelarik, Taine k berak idatz
|
zezakeen
ondoko ohar orokorra botatzen du bere deskribapena ren bukatzeko:
|
|
5 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazki hauen izena, eta asmatu zein amaitzen den, o, letraz.
|
|
6 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazki hauen izena, eta asmatu zein amaitzen den, u, letraz.
|
|
7 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazki hauen izena, eta asmatu zein amaitzen den, n, letraz
|
|
8 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazki hauen izena, eta asmatu zein amaitzen den, i?
|
|
9 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazkien izena, eta asmatu zeinek duen tartean, i, letra
|
|
10 Esan
|
iezadazu
ondoko marrazkien izena, eta asmatu zeinek duen tartean, r, letra
|
|
Ondorioz, sftp ordezka dezake urruneko makinako kokapena ezagutzen bada, oso erabilgarria izanik scriptak egiteko. Azter
|
dezagun
ondoko lerro hau, adibide gisa:
|
|
Ezagun da haurrak gaiztoak direla euren ezjakintasunean eta ezagun da, halaber, nerabezaroa garai zaila dela oso, zailena ez bada. Haurtzaroan zein nerabezaroan min ikaragarria eragin
|
diezaiokegu
ondokoari, batzuetan ohartu gabe eta besteetan gure ekintzen jabe. Nor ez da trufatu haurtzaroan ikasgelako neska mutilik potoloenaz, nork ez dio burla egin ikasgai guztiak zekizkienari, betaurreko potoloak zeramatzanari, ezberdina zenari?
|
2009
|
|
Kanbio letra ordaindu duenari begira erantzukizuna nork izan, eta ordaintzaile horrek pertsona horiei erreklama
|
diezaieke
ondokoa:
|
2011
|
|
Herritarrak gogora
|
beza
ondokoa, teknofiliaren sirena kantua belarri ertzean sumatzean: oro har, zientzialariak eurak agertu ohi dira norabidearen larriaz larrituen, erabat adosturik ez badute ere zehatz zein den aldaketa klimatikoaren abiadura, edo zehatz zein urtetan gertatu (ko) den petrolioaren gailur geologikoa.
|
|
Horrela galdu zenuke kofoin haietako eztia, eta ere erlea. Neguaren burura hel litezkeenetarik gutiz gehienek ez
|
lezakete
ondoko udan kumerik eman, ez eta ere anitzetan lan handirik egin. Erran nahi baita, deusik ez zenezakeela atera zure erleetarik, eta, bertze alde, erle gutiren jabe zintezkeela.
|
|
Kokapena: Oso zehatza ez bada ere nontsu zegoen antzemateko balio
|
dezake
ondoko aipu honek: " [Marijuangonea] q afrenta con casas de Zubimusua Marttichoneay la Parroquialde estta dha.
|
2012
|
|
Gure jendeak ere, nire alaitasunaren zergatiaz konturatu zelarik, barreari eman zion, eta agurea haserretu eta kikilduta geratzeko bezain inozoa izan zen. Oso zikoitza izatearen ospea zuen, eta ongi merezia nire zoritxarrerako, ugazabari eman zion aholku madarikatuagatik behintzat, alegia, azoka egunean eraman
|
nintzala
ondoko herrira bitxikeria bezala erakusteko; herria, zaldiz ordu erdira, hogeita bi milia ingurura zegoen gure etxetik. Batzuetan niregana keinu eginez ugazaba eta laguna luzaroan ari zirela mixmixka ikustean, maltzurkeriaren bat bazetorrela igarri nuen; eta, beldurraren eraginez, haien hitzen batzuk entzun eta ulertu egin nituela ere iruditu zitzaidan.
|
2013
|
|
Beste gudu batean, alemanak gibelera ari zirela idaztean ere otoitz egiteko eskatu zuen Adémak. Ildo berean ere aipa
|
dezakegu
ondoko pasartea, zenbat lagunen izenean eskatu zuen otoitz egitea erakusten duelako:
|
|
–4 Errele industrial bat edo aginte kontaktore bat erabiliz, egin
|
ezazu
ondoko eskemaren muntaketa. Etengailuak errelearen elikadura kudeatzen du, eta errelearen kontaktuek, bat irekia eta bestea itxia?
|
2014
|
|
Itzal egitea: landare jori batek lagundu egin diezaioke itzal partziala behar duen landare bati; hala berean, ernetzen lagun
|
diezaioke
ondokoaren itzala behar duen landareari.
|
|
Eiheralarreko plazan denbora hartan baziren bizpahiru mutiko tzar pilotan biziki ontsa ari zirenak eta herria iragaten zenuelarik, ez aldikal, baina ardura ikusten zenuen pilota biribilka bidera heldu eta hiruetarik bat horren gibeletik berehala, bidea sast iragaten, bazterrei batere so egin gabe, partidan tematzen baitziren. Arrestia eman behar zen zalu, kasu emanez bolant ukaldiak ez
|
zintzan
ondoko iratze metara eraman. Putiko tzarrak pilota biltzen zuen eta irria ezpainetan alimaleko agurra egiten.
|
2015
|
|
Arestian esan dut: euskaraz hitz egiteak erreal egiten du euskara, ikusgarri eta agerikoa, baina bere buruari euste aldera, metapraktika asko behar du, eta bere baitako zentzua izan
|
dezan
ondoko konfigurazio askorekin bildu eta lotu.
|
|
Goresmenak eta suerte izan
|
dezazuela
ondoko urtetako ikasketetan ere. P.L
|
2016
|
|
Ingelesa da gure aliatu naturala, eta berak bakarrik lagundu
|
diezaguke
ondoko glotofagia espainol eta frantsesaren aurka. Espainola eta frantsesa ezin dira lehiatu ingelesarekin, ez dira (ia) ezer ingelesaren aldean gaur egungo munduan, etorkizuneko munduan.
|
2017
|
|
Herrian bertan elkarteren bat baldin badute, haiekin harremanetan jarri behar dira. Gainerakoan, San Romanekin hitz egin
|
dezakete
ondoko telefono zenbakira deituta: .
|
|
gorrietaz hitz egiten ari dira. Bete
|
ezazu
ondoko taula eta kalkulatu batezbestekoa, bariantza, desbideratze
|
|
Ofizialtasunari buruzko lanen emaitzak igurikatu gabe, proposatzen dugu EHGKk eta HELEPek beren kontu har
|
dezaten
ondoko adierazpena: «Euskarari, frantsesari bezala, ezagutzen zaio Ipar Euskal Herriko hizkuntza izatea.» Horrelako formulazio batek, behin behinekoa izanik ere, laguntza eman lezake hizkuntza politika azkar baten abiarazteko.
|
|
Partikularki, Euskaltzaindiari oso garrantzitsua zaio gogoeta bat eramatea euskararen ofizialtasunaz. Lehen urrats batean, Euskaltzaindiak eskatzen die EHGKri eta HELEPi beren gain har
|
dezaten
ondoko adierazpena: «Euskarari, > frantsesari> bezala, > ezagutzen> zaio> Ipar> Euskal> Herriko> hizkuntza> izatea».
|
|
Talde honek Uztaro aldizkariaren partaideen ardura metodologiko eta azkura epistemologiko eta sentsibilitate teoriko ezberdinen berri ematen digu. Hemen koka
|
ditzakegu
ondoko lanak:
|
|
2 Pareta pinturaren definizioa idatz
|
ezazu
ondoko hitzak ordenan ezarriz: margolana harpeetako Pareta pintura koloreak egiten ezarriz den hormetan da.
|
|
▪ Ugalketen ondokoen zelulen azpian idatz
|
ezazu
ondokoen ondare genetikoa eta burasoena berdinak direnetz. Ugalketak populazioen dinamikari lot.
|
2018
|
|
Dinamometroa neurgailu hauskorra da: erresorta ez da azkar tiratu behar, eta kalibrea gainditzen duen indarrik ez zaio eragin behar (gehienezko balioa dinamometroan adierazia da). r Aurki
|
ezazu
ondoko dinamometroaren zati bakoitzaren balioa. r Zer da pilotaren pisua?
|
|
Osa
|
ezazu
ondoko gailuari dagokion energia katea.
|
|
c bolumenaren kalkulatzeko, masa ezagutzen baldin badugu: r Kalkula
|
ezazu
ondoko zilindroaren masa bolumikoa, eta zein metalez egina den atzeman.
|
2019
|
|
Ezagun da haurrak gaiztoak direla euren ezjakintasunean eta ezagun da, halaber, nerabezaroa garai zaila dela oso, zailena ez bada. Haurtzaroan zein nerabezaroan min ikaragarria eragin
|
diezaiokegu
ondokoari, batzuetan ohartu gabe eta besteetan gure ekintzen jabe. Nor ez da trufatu haurtzaroan ikasgelako neska mutilik potoloenaz, nork ez dio burla egin ikasgai guztiak zekizkienari, betaurreko potoloak zeramatzanari, ezberdina zenari?
|
2020
|
|
Adibide gisara balio
|
dezatela
ondoko datuek: Bainugela txiki baten berritze lanetan 1.000 kg inguru obra hondakin sortzen dira (neurrien arabera 1.500 2.000 kg ere izan daitezke).
|
|
Juares Palmaren ustez, deserosotasun horrek balio behar du gure begirada aldatzeko eta etxeko langileen borrokarekin bat egiteko. " Uler
|
ezazue
ondokoa: kide migratzailearen eskubideak defendatzen badituzue, aldi berean zaintza duinaren alde egingo duzue, zeuok zahartzen zaretenerako".
|
|
Ekar
|
itzazu
ondoko larruzko bi basoak. Edan dezagun Ezkerrak eskaini digun pattarra esan zion besteak.
|
|
Utz
|
iezaiozue
ondoko haurra izaten jarrai dezan, arnasa isurtzen dizuena, bidean lagun, bihotzetik memoriara joan etorrian, noizbait ikasi zuena bizitzari zentzua ematen dioten hiru gauza daudela: hodeietan ametsak izatea, itzalpean besarkada trukatzea, eta, batez ere, poltsikoan klariona edukitzea.
|
2021
|
|
Esaldi bera gerta liteke onargarri edo ulertezina, hiztunaren presuposizioa ere aldatzen denean. Horrela, jo
|
dezagun
ondoko hau: Nahiko bat behintzat aterako du.
|
|
Horrela, aldrebeskeriak entzuten dira sarritan, ere horrek berarekin daraman presuposizioa guztiz aldaturik gertatzen baita. Ikus
|
ditzagun
ondoko adibide hauek: —Guk goian afalduko dugu.
|
|
Adibide horietan ere legokiokeen lekutik kanpo dagoenez, neketan jakinen dugu orain perpaus luzeago batean zeri dagokion zuzen. Jo
|
dezagun
ondoko oinarrizko adibide hau: Zerbitzaria ez da bere jauna baino handiago eta ez morroia nagusia baino gehiago ere.
|
|
noiz, nola eta non gertatuko ote den (Iturbe). Zehar galdera orokorretan ikusi dugun babaiezkotasuna markatzekoa ikus
|
dezakegu
ondoko adibidean ere (§ 30.8.2.1e): Etxean inor ba ote den galdetzen du korridoretik (Olano).
|
|
Berez eta berariaz aurkaritza adierazten duen baina bezalako juntagailu batek eta beste molde hauek duten desberdintasuna argi ikusiko dugu ondorengo adibideekin. Aldera
|
ditzagun
ondoko bi perpausak: Gaztea da, eta langilea; Gaztea da, baina langilea.
|
|
Hori da adjektiboen beste ezaugarri bat. Konpara
|
ditzagun
ondoko bi perpaus hauek: Florentziako monumentu harrigarriek txundituta utzi naute; Ordenagailu eramangarriak gero eta erabiliagoak dira.
|
|
Horrek esan nahi du badela perpaus nagusian osagairen bat mota honetako perpausa eskatzen duena; argumentu egituran osagarria perpaus egiturakoa izatea eskatzen duena (§ 23.3.1). Ikus
|
ditzagun
ondoko adibideak: Etxea saldu duela esan digu Josebak; Eskerrak ama etorri den; Ez dut uste Bilbora joango naizenik; Esan didate noiz izango den azterketa; Lan gehiago egin dezagun nahi dute ugazabek; Liburu hori liburutegira itzultzeko eskatzen dizut; Datorren urtean beste nobela bat idaztea espero dut; On da denok zerbait egitea; Lanera joatera behartuta zaude; Liburutegira etortzen ikusi zaitut; Badakit noiz hartu oporrak; Horrexek ematen dit barkatuko didazulako ustea; Gauez beste norbaitekin dabilelako susmoa dut.
|
|
30.1.1d Hala ere, ez da beti erraza perpaus osagarrien eta adjuntuen artean bereiztea, ez da beti argi egoten bi mota horien arteko muga. Ikus
|
ditzagun
ondoko bi adibideok: Liburu hau erostera behartuta gaude; Liburu hau erostera etorri naiz.
|
|
Aditzaren aurreko sintagma ere izan daiteke informazio berria ematen duen bakarra. Har
|
dezagun
ondoko perpausa: Gure lagunak zinemara joan dira.
|
|
Esan dezagun, bestetik, eta honek ere azaltzen du eremu honetan sailkapenak egitearen zailtasuna, markatzaile hauen mugak, esanahiaren aldetik, anitzetan bereziki lausoak direla, eta ez dela batere erraza, hortaz, atal bakoitza ongi zedarritzea. Zernahi gisaz, esan
|
dezagun
ondoko lerroetan datozen bereizketa hauek egin daitezkeela DMen artean.
|
|
Bitartean, irakurketa ona desira diezaiogun BAT aldizkari hau eskuen artean duenari eta eskerrak jaso
|
ditzatela
ondoko idazkiak sortu dituzten parte hartzaileei.•
|
|
Manu, gogora
|
ezazu
ondoko tabernan gu hirurok eta Ramon Zudaire egongo garela, Lala eta Elena hurbil, baina leku seguruan. Foruzain talderik hoberena kaleko arroparekin prest egonen da inguruan.
|
|
6 Duela gutxi interneten aurkitu nuen argazki bat, bi margo horiekin haren gibelean zegoen Jean Guy Talamoni korsikar abertzale buruzagia Baionako Jarrai elkartearen bulegoan. zuzenketak ekarriko ditugu bigarren edizio batean. Luzeago hitz egin
|
dezakegu
ondoko egun batez, Larraldean adibidez, zer diozu?
|
|
—Nik —segitu zuen antolaketa lanetan Jalilek— ikusiko dut non lo egin
|
genezakeen
ondoko gauetan. Deituko dut ottok eman zenbakira, ea haren kusia mintzatzen dudan.
|
2022
|
|
• Erranaldiak osa
|
itzazu
ondoko aditz laguntzaileak hautatuz. zizkien – zien – zidan
|
|
Hutsuneak bete
|
itzazu
ondoko hitzak baliatuz. sagarnoa – arnoa – erreximenta
|
2023
|
|
Garaiz gaude, gu, paraje hauetako biztanleok eta ondare natural eta historikoa gure arbasoengandik jaso dugunok modu sostengarrian pasa
|
diezaiegun
ondoko belaunaldiei. Guzti honetaz solastatzeko eta gure arteko indarrak biltzeko urtarrilaren 14an eguerdiko 12.00etan Iturengo herriko etxean eginen dugun ekitaldira gonbidatzen zaitugu.
|