Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2000
‎Honaino iritsita, hain oinarri ezberdinetatik eraikitzen diren nortasunak berdinakote diren galde geniezaioke geure buruari. Esan nahi baita, banakoen mailan zein gizartearen mailan inplikazio bera ote dute hizkuntza, jatorri edo historiagatik euskaldunsentitzeak edo atxikimendu politiko edo are administratibo hutsagatik euskal herritar (euskal hiritar litzateke, agian, hemen termino egokiena, demokrazia liberalarenzentzuan) sentitzeak?
2001
‎Horregatik, aurrerapena benetan non dagoen galde diezaiokegu geure buruari.
‎Ez dezagun geure burua engaina, armamendutan inbertitzen denean, azkenean erabili egiten da eta.
‎Onar dezagun geure burua den bezalakoa eta gure itxuran, saia gaitezen atsegin ez duguna bakarrik aldatzen.
‎Galde diezaiogun geure buruari: Irakurleari lagundu nahia al dugu eragile bakarra, erdarara itzultzen ari garenean?
‎Gizon langileak bi lagun gutxienez behar direla uste hizketarako, baina ez nagiak. Gauden, bada, goxo goxo etxe zokoan inoren bila abiatu gabe; galda diezaiogun geure buruari eta geure buruari erantzun.
2002
‎Galde diezaiogun geure buruari: erraza al da publikoan esatea norberak uste duena, entzuten ari den publikoak bestela ulertzen duela dakigunean?
‎Harresiotatik bota ditzakegu geure buruak
2003
‎Erraz galde diezaiokegu geure buruari ez ote den filosofoaren eginkizuna bigarren mailakoa, zientzialariarenarekin erkatzen dugunean. Hau da, ea filosofiak ez ote duen zain egon behar zientzialariak bere emaitzak eman eta ortodoxian onartu arte, ondoren, soilik ondoren, azterlanari ekiteko.
‎Horrela balitz, zientziaren filosofia zain legoke beti, zientziaren emaitzen zain, ondoren ‘ez dakigun zer edo zer’ egin ahal izateko, zientzialariak askotan eta gizarteak gehienetan egoki ulertzen ez duten ‘zer edo zer’ hori. Beraz, erraz galde diezaiokegu geure buruari zientziaren mundu horretan filosofiak zertaz diharduen. Ala ez da nahikoa, beharbada, zientziarekin berarekin?
2005
‎35 milioi inguru ADN base bikote diferente dauzkate gizakiak eta txinpantzeak. Laburbilduz, gure ahaide horrek asko erakuts diezaguke geure buruari buruz, baina oraindik gauza asko geratzen dira argitzeko.
‎Nahikoa begi bistako ageri zaigu natur baliabideen eta gizakiak sortutako kapital baliabideen arteko harremana osagarritasunezko harreman garbi bat dela. Hurrena, kapital naturala agortuz gero produzitutako kapitalak zertarako balioko ote lukeen galdera egin diezaiokegu geure buruari. Produzitutako kapitalak natur baliabideak behar ditu sortua izateko, ez da naturak eskaintzen dizkigun baliabideetatik independentea.
‎Teorikok i, teknologia eta komunikazio berriek aurrerakuntzarako aukera ugariirekitzen dituzte; izan ere, beste asko ixten dituzte, eta horiek ere eskubidea dute existitzeko. Globalizazioa, ez dezagun geure burua engaina, ez da elkarrekin bizitzeko, ez da bizikidetzarako zerbait, kontsumista baizik. Mendebaldean ez gara ari gizakiei zuzendutako bizitza estilo teknologikoa bilatzen, diruari zuzendutako hiper teknologiko bat baizik.
2006
‎Ohikoagoa, bai, baina ez dezagun geure burua engaina. Gaur egun ere, hasierako ideiara itzuliz, lanbideaz galdetuta" euskara teknikaria naiz" esateak," medikua naiz"," igeltseroa naiz"," irakaslea naiz" erantzuteak ez bezalako erreakzioak sortzen ditu:
2007
‎EITBren lana ere hor dago, bestemodu batean. Euskaraz pentsatutako, hausnartutako eta idatzitako hedabide horibaldin badugu gaur gaurkoz Euskal Herriaren osotasuna modurik zintzoenean islatzen duena, egin diezaiogun geure buruari ondorengo galdera: euskal nazioaren ikuspegi osoena eskaintzen digun egunkari hori non irakurtzen da gehien eta ohikoen?
2008
‎Ikusitakoa ikusi ondoren, galdegin diezaiokegu geure buruari kultura autonomiaren ereduko zer osagaik laguntzen dioten gehien taldearen bizindarrari. Hasierako erantzuna da kultura autonomiaren hurbilketaren arabera hiru osagaiak direla ezinbestekoak.
‎Politika euskaraz egingo badugu, euskaraz bizi behar dugu, politikagintza bizitzaren ataltxo bat besterik ez delako. Ez ditzagun geure buruak engaina. Izan ere, bi erdarak dira pentsamendu eta jarduera politikoaren erreferentzia intelektualak eta psikologikoak.
‎–Euskal arimaren ulerkera estetikorako saioa?. Hala ere, gaur egun, hori Oteizaren beste tranpa bat ez ote den galde geniezaioke geure buruari.
2009
‎Eta zer ekarriko genukeen uharte jendegabetu honetara? Galde diezaiegun geure buruei, esan zuten denek ahots bakarrez.
‎Ez dezagun geure burua engaina; erantzukizuna gurea ere bada, zeurea eta neurea, eta uste duguna baino askoz ere gehiago egin dezakegu: Palestinarekin elkartasuna adieraziz, kaleetara atereaz eta urrats bat harago eginez, erruduna den Estatu sionista seinalatuz.
‎–ISAFen hutsik larriena afganiarrak babestu ez izana da. Babestu behar genituenengandik urrundu gara; talibanek ez gaituzte militarki garaituko, baina guk geuk garai dezakegu geure burua?, dio jeneralak.
‎Halaber, Espainiako hainbat autonomia erkidegotan gaztelaniarekin batera ofizialak diren beste hizkuntzak Kongresuan eta Senatuan hala nahi dutenek normaltasunez erabiltzeko aukera izan dezaten, ziur gaude aukera hori hobe dela finkatzea erakunde horietako funtzionamendua arautzen duten legeetan bertan, Erregelamenduetan alegia. Baina ez diezaiogun geure buruari iruzurrik egin. Badakigu aurrerantz egiteko alferrikakoa izan ohi dela zauriak ozpintzea, baina are antzuagoa da, aurrera egin nahi bada bederen, geure buruak engainatzea eta errealitatearen deskripzio objektiboa ukatu eta ezkutatzea.
‎Gurean, arrantzuko kanaberetarako eta baratzetan lekei tente eusteko balio duten bezala, mila lan eta baliabide hartu zituzten kanaberak eta zumitz jenero hauek. Errege makilak eta kanaberak horrenbesteko estimaziorik ez duenez gure artean, Axularrekin batera, har dezagun geure buruen eredutzat: " Kanabera bezala, gaitezen malgu eta plega".
‎Euskara, berriz, txiki, ahul, baldar eta alferrikakoa da, ingeles, espainol, frantses edo edozein hizkuntza handirekin konparatuta. Ez dezagun geure burua engaina. Euskara mundu lehiakor eta anker honetan huskeria da; are gehiago, garapen eta aurrerapenaren oztopoa.
‎Eta galde diezaiogun geure buruari: zerk egiten du idazle bat sonatu?
2010
‎Hori aintzat hartuta, honako galdera hau egin geniezaioke geure buruari: esperientzia horrek balio izan al du ezertarako?
‎Ez ditzagun geure buruak engainatu:
‎Eta ez da hitzik ere esan horri buruz. Izan ere, ez dezagun geure burua engaina, normalizazio politikoaren benetako arazoa ez datza soilik transferentzia multzo batean. Arazoa, politikoki eta demokratikoki dugun arazoa, Euskal Herria, nortasun propioa duen subjektu politiko gisa ez onartzean datza; Konstituzioaren aurrekoak diren eskubide historikoak dituela ez onartzean, eta, azken batean, etorkizuna askatasunean eta demokratikoki erabakitzeko ahalmena duen herria dela ez onartzean.
‎Zu eta ni ere ez gabiltza beharbada hortik urruti. Errepara diezaiogun geure buruari. Zerk mugitzen ote gaitu hainbat elbarriren aurrean?
2011
‎Eta hala diotenak ez dira (berriro diot EZ) katalan nazionalistak». Eta nik gaineratzen dut, halako baieztapenen egileak ez ziren euskal nazionalistak ere.Testuinguru honetan, galde diezaiokegu geure buruari zein leku duen Euskadik gainerako europar herrialdeei dagokienez. Horretarako, erakunde batek baino gehiagok argitaratu dituzten aurreikuspenetako aldagai adierazgarrienak konpara ditzakegu.
‎37). Etika esijitu nahi badugu, egin diezaiogun geure buruari. Juzga liteke moralki egintza bat (denok egin behar dugu, bakoitzak bere juzgua), sekula ez egilea, haren kontzientzia, pentsaera eta sentiera, intentzioak(. Gesinnung?).
‎–Beraz, orain ez daukagu trabarik, lagunok. Egin dezakegu geure buruaz erbeste, bota zuen Patzikok, pozarren.
2012
‎Bereziki adierazgarria da ugalketa eta zaintza lanekiko mespretxua eta ikusezin bihurtzeko joera, ia oso osorik emakumeek egindako lanak. Ez dezagun geure burua engainatu, ekonomia ospetsua, erreala zein finantzarioa?
‎37). Etika esijitu nahi badugu, egin diezaiogun geure buruari. Juzga liteke moralki egintza bat (denok egin behar dugu, bakoitzak bere juzgua), sekula ez egilea, haren kontzientzia, pentsaera eta sentiera, intentzioak(. Gesinnung?).
2013
‎Neure burua ezagutzen nuen eta banekien ez nintzela neskaren etxera igotzen ausartuko. Ordaindutako emakumeekin traturik ez dugunok ederretsi egin ditzakegu, urrundik jakin minez begiratu ere bai, obsesionatu ere egin gaitzakete, baina nekez irudika dezakegu geure burua sakelatik dirua atera eta ohe desegin berriaren gainera billeteak banan banan botatzen, hain gizonezkoena eta aldi berean doilorra den imintzio hori gordinegia iruditzen zaigulako.
‎Gogoeta iradokitzailea da, eta Mardonesek ateratzen dituen ondorio teologikoak kontuan hartzekoak. Baina postmodernitatearen erregistroan kokatuta, gogoeta hori hitz jokoan ez ote den geratzen galde diezaiokegu geure buruari. Zein da postmodernitatearen leku soziala?
2014
‎Esan diezaiogun geuri buruari" bai", eta esan diezaiogun
2015
‎Kalterik egin al diezaiokegu geure buruari behin betiko depilazioko etxetresnekin?
‎Ez giroak, Wagner! Ez ditzagun geure buruak engaina? (SRL ri begira) Ez al da egia, SRL?
‎Ez ahaztu hauxe dela faxistek lortu nahi dutena, gu urduri jartzea. Ez dezagun geure burua gurpil horretan sartu. Hemendik aurrerakoan pentsatu behar dugu orain.
‎Ezta partzialki ez fisikoak garenik ere. Ikus genezake geure burua «arimatutako» izakitzat, badakit, baina gaur egun hori fikziozko edo mitologiko diren kondairen saski berean sartuko genuke azkenean. Badirudi, beraz, fisikoa ez den zerbait gure gorputz fisikoan sartu dela suposatzeak argumenturik ezin duela aurkitu.
‎Izan garenarengatik maite dezagun geure burua;
‎Aipaturiko barruko proba latzak alde batera uzten ditudala diot, haiek deboziorik eza baino askoz ere gehiago baitira. Proba ditzagun geure buruak, ene ahizpak, edota proba gaitzala Jaunak, ongi baitaki egiten, askotan guk ulertu nahi ez badugu ere; eta gatozen hain eratsuak diren arima hauetara, ikus dezagun zer egiten duten Jainkoagatik eta laster ikusiko dugu nola ez dugun arrazoirik Haren Maiestateaz kexatzeko. Izan ere, guztiz onak izateko zer egin behar dugun esaten digunean, Hari bizkarra eman eta tristuraz bagoaz, Ebanjelioko gaztea bezala, zer nahi duzue Haren Maiestateak egitea, Berari diogun maitasunaren neurriko saria eman behar badigu?
‎Gauza batzuk esango ditut eta nola geratzen den arima ere bai. Hobeki aditzera emateko, konparazio batez baliatu nahi dut; ongi dator horretarako eta baita, Jaunak burutzen duen egintza honetan guk zer eginik ez badugu ere, Jaunak mesede hau egin diezagun geure burua prestatuz, asko egin dezakegula ikus dezagun ere.
‎Jaunak otoitzean egiten zizkion mesedeak adierazten hasten da, eta zertan lagun diezaiokegun geure buruari, eta zein garrantzitsua den Jaunak egiten dizkigun mesedeak ulertzea. Hau bidaltzen dionari eskatzen dio, aurrerantzean isilik gordetzeko idatz dezana, Jaunak egiten dizkion mesedeak berariaz esatea agintzen baitiote.
‎dohain bat da, guztiz sentsuala ez dena ezta guztiz espirituala ere. Jainkoak emana da guztia; baina, dirudienez, honetarako asko lagun diezaiokegu geure buruari, geure zirtzilkeria eta Jainkoarekin dugun esker gaiztoa, gure alde egin zuen guztia, haren Nekaldia oinaze larriekin, haren bizitza hain nahigabetsua gogora ekarriz; haren egintzak ikusteaz poztuz, haren handitasuna, zein maite gaituen, beste gauza asko dira, kontuz aprobetxatu nahi izanez gero bidean sarri sarri aurkitzen dituenak, arreta handirik gabe ibilita ere.... Honekin batera maitasun pixka bat balego, arimak atsegin hartzen du, bihotza sentibera jartzen da, malkoak datoz; batzuetan indarrez ateratzen ditugula dirudi, beste batzuetan Jaunak ematen dizkigula, erresistentziarik jar ez dezagun.
‎Jaunak otoitzean egiten zizkion mesedeak adierazten hasten da, eta zertan lagun diezaiokegun geure buruari, eta zein garrantzitsua den Jaunak egiten dizkigun mesedeak ulertzea. Hau bidaltzen dionari eskatzen dio, aurrerantzean isilik gordetzeko idatz dezana, Jaunak egiten dizkion mesedeak berariaz esatea agintzen baitiote.
‎Honela dio: . Ez diezaiogun geure buruari atseginik eman, etab.: hildura honetan guztia gozo bihurtzen dela dirudi, eta guztia nahi izatean atsegin ematen dute; izan ere, nahi dutena daukate eta daukatena nahi dute; hortik dator gure poza, nahi den hori gauza ona denean?.
‎bestearentzat arinak izango dira. Beraz, gauza hauetan ez dezagun geure buruaz epaitu, ezta ez dezagun kontuan izan, beharbada, geure ahaleginik gabe, Jaunak sendoago egin gaituen garaia, ahulago egon garenekoa baizik.
2016
‎Diskurtsoak erakargarri izan behar du, bateratzailea eta inklusiboa. Haatik, ez dezagun geure burua engaina: jarrera sendorik gabeko diskurtsoak publizitate huts izateko arriskua dauka, eta jarrera sendoa markatutako printzipioei eustean datza.
‎Eta ahoa era jakinean ireki eta itxiz gero, soinu jakina ateraz, arrain gisa irudika dezakegu geure burua, herri horretako kaleetan paseatzen.
‎Jarrera aldaketa batzuk sumatu ditu Iriartek. «Baina ez dezagun geure burua engaina: euskara periferian dago oraindik.
‎Bestaldera begiratzea, horixe da azaro guztien hasiera! Premia duena babesten ez badugu, nola dei diezaiokegu geure buruari pertsona? (MARKELi sorbaldetatik eusten dio) Zer gara, Markel?
‎Deus gutxi liteke Patri Urkizuk eta Xabier Azurmendik Klaudio Otaegiren lanei zizkieten sarrerei gehi diezaiekeguna, geure juzgu eskas eta mugatua ezpada Klaudio Otaegi olerkaria(), Etor, Donostia, 1991. Galde geniezaioke geure buruari, bestalde, zertara datorren arestian argitara emaniko liburu batean eskaini berriak hona ekartzea, ea zilegi denetz, edota, besterik gabe, plagioaren bidean ez ote garen abiatu. Zalantzak zalantza, susmoak susmo, euskal literaturaren ekarri handiazko segurtamen osoa badaukagu, eta gutxi barru zoko zoro eta, seguruenean ere, oso irakurriegia ez den hau bere hirugarren urtera betetzera doan honetan, inoiz baino klarkiago ikusten dugu geure literatura idatziaren babesa, ezagutarapena eta zabalkuntza bermatu eta sustatu behar dugula, ona goratuz, baina baita txarra izan denaren berri ere lotsatu gabe emanez, azken batez, biak baititugu txanpon beraren bi aldeak, geurea den txanponaren osagarriak hots.
‎Galde geniezaioke geure buruari zerk eraman duen ustez ezkertiarra den idazle bat komisario kontserbadore bat jartzera bere nobelen protagonista.
‎Denok ibili gara oinez lainopean, ala ez? Halakorik galde ote diezaiokegu geure buruari. Nor da itsuago:
2017
‎Mundua Iranen kontra jarri da, baina ez haren inguruko herritarrek pena ematen dietelako misilen mendean. Ez dezagun geure burua engainatu: AEBek eta Europak daukaten beldurra da petrolioaren gaineko kontrola galtzea, eta, hori gerta ez dadin, prest daude Iranen misilei misil modernoagoz erantzuteko.
‎Zeren honelako juramentu hauetan ematen da aditzera, geure aldetik denaz bezainbatean, kortesiaz hala nahi genukeela. Ordea, utz ditzakegu geure buruak bekaturik egin gabe garaitzen, jondoni Petrik utzi zuen bezala.
‎Ez dezagun geure burua engaina: sufritu haurrak egiten du gehien.
‎–Argi da ez zitzaiela interesatzen armagabetzea bururaino eramatea. Ez diezaiogun geure buruari gezurrik erran: Madrilentzat terrorismoaren aurkako borroka bere merkataritzako funtsa da?.
‎Bestela, ezabatu egingo zaituzte. Gizonek guk baino hobeto dakite zer esan dezakegun geure buruaz. Emakumeek, biziraun nahi badute, gauzen ordena ulertu behar.
2018
‎Gorde ditzagun geure burua defendatzeko.
2019
‎" Gure bizitzaren zentzua auzitan dago zain dugun etorkizun horretan; ezin jakin nor garen ez baldin badakigu nor izango garen: gizon zahar horrengan, andre zahar horrengan, aurki dezagun geure burua haiengan". Edo, beste modu batean esanda, memento senescere.
‎Izan ere, nor maitatzeak ematen digu sortzeko indarra. Egin dezagun ariketa bat ezer sortzen dugun orok: ispilu aurrean jarri, eta esan diezaiogun geure buruari maite zaitut. Behar adina aldiz:
‎Biziraupenerako, beraz, ezinbestekoa izango da euskara ahalik eta leku, eskaintza eta zerbitzu gehienetan egotea eskuragarri, baina biziraupena benetan bermatuko diona eta hizkuntza komunitatea sendotu eta trinkotuko duena erabilera izango da. Horregatik, jarrai dezagun geure buruari galdezka: Zein hizkuntzatan eskuratu ditut euskaraz ere lor daitezkeen enpresen katalogoak?
‎Geuk hainbeste estimatzen ez ditugunez gero, geure buruaren etsen  plutarako balio behar liguke kanaberak: errege makilak estimaziorik ez duenez gure artean, Axularrekin batera, har dezagun geure buruen eredutzat: Kanabera bezala, gaitezen malgu eta plega.
2020
‎Maslowen arabera, lehen hirurak urritasunean dautza; beste laurak, aldiz, hazkuntzan. Hortaz, galde diezaiogun geure buruari: Non gaude gutako bakoitza?
‎Ezer onik ez. Ez dezagun geure burua engainatu.
‎Kopulatu dezagun geure buruekin.
‎Zaindu gaitezen gure artean, adin, jatorri eta ideologiez haratago, batuta indartsuagoak baikara. Zaindu dezagun geure burua, gure senideena edo gure bizilagunena. Zaindu ditzagun agian ezagutzen ez ditugun pertsonak, behartsuenak edo urrun sentitzen ditugunak.
2021
‎Zer informazio eman diezaguke gernuak? Gernuak informazio asko eman diezaguke geure buruari buruz. Gernu lagin erraz eta minik gabe baten dentsitatea neur daiteke.
‎Has gaitezen gaur, oraintxe. Enpatizatu dezagun geure buruarekin eta ondokoarekin, eraiki dezagun bide berri bat, ziurragoa, mantsoagoa, koherenteagoa, askeagoa.
‎Esan genezake geure buruarekin topo egin behar dugula, gutako bakoitzaren onena eta positiboena eman behar dugula, erronka zahar eta berriei heltzeko; era horretan gizarte autozentratu eta ilusioz bete bat loraraziko dugu. Akordioak lankidetzan aritzeko beharretik abiatzen dira beti, eta, hain zuzen ere, gure herri izaera da lankidetza hori erraztu behar diguna.
‎«' Nahikoa da' esateko ordua da», nabarmendu zuen inaugurazio ekitaldian. «Utz diezaiogun biodibertsitatea zakar tratatzeari, utz diezaiogun geure burua karbonoarekin hiltzeari, utz diezaiogun natura komuneko zuloa balitz bezala erabiltzeari[...] eta gure hilobiak zulatzeari».
‎Biztanle planetario zintzoak garela plastiko ontziak, papera eta ondare biologikoak bakoitzak beren kutxatxoetan sartzen baditugu. Amazonen erosten ez dugunok heroitzat eduki dezakegu geure burua, eta, gainera, gerraren aurkako edo manifestaldi feministetara joaten bagara, perfekzioaren bidean gaudela pentsatzera irits gaitezke. Ni neu nire lodiera genetikoa dela pentsatzera heldu naiz, txokolatezko tarta jaten dudan bitartean.
‎proiekturik eroenak bultzatzea, zientzia fikzioaren antza badute ere. Baina ez dezagun geure burua engaina: start up horien aurpegi sinpatikoaren atzean, kapitalismo basatiaren atzaparrak ezkutatzen dira, giza bizitza osoa negozio huts modura ulertu nahian.
‎Printzipioz. Beraz, berriz egin diezaiogun geure buruari galdera logiko eta humano bat, idazle guztiek egin behar dutena, irakurleek baino lehen.
‎Baita neuretzat ere. Galde diezaiogun geure buruari: gure protagonistetatik zenbat dira idazleak edo erdi idazleak?
2022
‎Filosofiarekiko lotura handirik ez duten testuinguru historiko sozialetatik gatozenontzat, eta Iberiar penintsularen eta bertako hizkuntzen kasua hori da, planteamendu hori interpelatzailea zaigu. Izan ere, biktimismoan edo ezkortasunean murgildu beharrean, zergatik oso ongi jakin ez arren filosofiaren historia handi eta beharrezkotik baztertuta geratu garelako edo egia filosofikoaren graziak ukitu ez gaituelako, galde diezaiokegu geure buruari zergatik eta nolatan ez den gertatu hemen filosofiarik hala antzemateko moduan, eta zein adierazpidetan kamuflatu behar izan ote duten amaitu gabeko gure existentziaren funtsezko auziek.
2023
‎Euskara irakasle etsitu baten gogoeta kaiera... dugunaren esku, goiko instantzietan eta politika gorenean egiten eta gertatzen denarenean baizik. Hori ere jakin behar dugu, ez diezaiogun geure buruari gehiegizko espektatiba baten erronkarik sor.
‎Horretaz idazten du etengabe: guk pentsa dezagun geure burua. Baina erabat marjinala da, baita euskaldunontzat ere.
‎Beste batzuk ez dira desiragarriak, eta halakoak saihesteko joera dugu, egiak min ematen baitu. Egin dezagun etenaldi bat eta galde diezaiogun geure buruari, modu kolektiboan eta gureez bestelako ikuspegiak dituztenekin bat eginda: etorkizuneko zer errealitate ari gara kosortzen gaur egun?
‎" Batzuek oraindik sinesten dugu egiten dugunak sortzen dituela mundua begiratzeko era desberdinak, edo gutxienez artelanek eraman gaitzaketela geure buruari galdetzera ea nola eratzen diren mundu ikuskera horiek."
‎Erritual hori burutu ostean dezepzioa etor daitekeela suposatzen dut, baina argi dagoena da erritual horren bidez geure burua legitimatzen dugula, izendapenaren bitartez. “Izenak” egiten gaitu “izan”, bestela, dei diezaiokegu geure buruari “artista”? “Amateur” hitza etorri zait burura, eta aipatu dugun sistemaren baloreak direla medio, oso hotza egin zait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia