Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 823

2000
‎—Hara, Ana: hoa egunkarira eta para ezan honako txartel hau erredakzioko iragarki oholean: " Etzanaldi bat atso bilatzaile baten truke".
2001
‎Esandako guztiaren ondoren, erants dezagun honakoa ere: historikoki aniztasun kultural, linguistiko edoedonolakoarekiko uzkur izan diren talde politikoei gehiengo direla jakiteak ematen dien prepotentziak ere bere lana egin du.
2002
‎Hau da, espezialistak gaia (errealitate konplexua, bestalde) ongi ulertzendu, eta nahikoa du oinarrizko elementu lexikoak jaso edo ematearekin, testuaulergarri izan dadin. Beste era batera esanda, azter dezagun honako esaldia:
‎Hori da lan honetan agerian utzi nahi dena. Izan ere, modernitate industrial kapitalistak demokraziarekiko izan duen kontzepzioa aldatzera bultza dezakete honako bi jazoera hauek:
‎«Luzio Emilio, jainkoek gaurko sarraskian errugabe bakar bezala ikusi behar duten hori, indar apurren bat geratzen zaizun bitartean eta neuk ere lagun bezala hartu eta babes zaitzakedan bitartean tori nire zaldi hau. Ez ezazu honako hau ondikozko borrokaldi bihur kontsul baten heriotzearekin; hori gabe ere bada aski negar eta dolumen».
2003
‎gozogile honek 288.241 erreal eta 16 velloneko marabediak zituen baina 117.196 erreal eta 38 velloneko marabediko zorra zuenez, fortuna 172.000 errealekoa zen. Interesgarritzat hartu ditzakegu honako tresneria eta produktuak:
2004
‎1 Enkantearen objektua atal honen eremuan badago, auzitegiak manamendua luzatuko dio kasuan kasuko erregistroaren ardura duen erregistratzaileari, horrek epaitegiari luza diezaion honako alde hauek jaso behar dituen ziurtagiria:
‎«3 Prozedura Zibilaren Legearen 517 artikuluko 2 paragrafoaren 4 eta 5 zenbakietan aipatu agirietatik batean jasotako, edo Ondasun Higigarriak Epeka Saltzeari buruzko Erregistroan inskribatu eta eredu ofizialean formalizatutako finantza errentamendu kontratua ez betetzean, errentatzaileak ondasuna berreskuratzea eska dezake honako erregela hauek beteta:
‎Zernahi delarik ere, aurrera dezagun honakoa: hizkuntza ororen euskarri diren gizarte baliabideak erauziak direnean, eta ordezkapen hori zekenik zekenenak baino hobeto egin du erdal mundutik ezarri den botere egiturak, deus gutxi egin dezake holakoetan norbanakoaren nahimenak.
‎nork bere bidea hautatzen du pentsabideetan barrena. Hori aitortu ondoren, ordea, egin dezagun honako galdera hau: delako irizpide horrek ba al du inolako oinarririk eta indarrik gure auzo herrietan, espainol edo frantses izatea zertan den zehazteko orduan?
‎Erditze mingarri haren testigantza Martin Ugaldek emango ditu. Herri ekimenak aginte erakundeekin izan dituen beste hainbat eta hainbat liskar eta istiluren ispilutzat har dezakegu honakoa. Atzera begira mintzo zaigu Ugalde, bere bizitza gogorraren eskarmentutik, amesgaiztoko bilera batean gertatutakoaz:
‎Apika, gertatzen zaigunak izan lezake beste azalpen bat. Jo dezagun honako xede honi lotu gatzaizkiola hizkuntza gatazkaren bidezidor bihurri honetan: hots, gizarte bakar baten kohesioari baiezkoa eman, baina baldintza batekin.
‎Malgutasuna dela eta. cz da erraza fase bakoitzarcn denboraren ehunekoak neurtzea, baina balio beza honako proposanien honck banakuntza irizpidctzal:
2006
‎Babesturiko jardueraren berezko izaerak publizitateko babesletza kontratua bereiz dezake honako kasu honetatik: babesle jakin batek bere burua sustatu edo ezagutzera ematen duenean bere izenean agertzen diren ekintza edo jarduerak antolatuz (txapelketak, lasterketak, lehiaketak, etab.); kasu horietan ez da beste baten jarduera finantzatzen publizitatearen truke, baizik eta norberaren jardueretan inbertitzen da publizitate helburuekin71 Babesletzaren izateko arrazoia da beste batek egiten duen kirol jarduera, zientifikoa, kulturaren alorrekoa (artelanen erakusketa bat, zaharberritze lanak, adibidez), ongintzakoa (haurrak edo agureak zaintzea) edo bestelakoa finantzatzea.
‎Bestalde, alkateak jakinarazi zuen gainerako alderdi politikoek (PSE EE, EA, EB, PP, Aralar eta Ines Aldai) helarazi diotela eskaera bat Hirigintza batzorde urgente bat deitu dezan honako gaia lantzeko: Obenerrekako Guibertek planteatutako proposamenaren onespena lantzea, udal teknikarien buruaren diktamenarekin eta Idazkaria eta Interbentorea jakinaren gainean daudela:
2007
‎Eta guk, azkenean, gehienbatean, sinestu egin dugu hori. Horrela uler dezakegu honako gertakari lazgarri hau: historia, posible ziren nazio, kultura eta hizkuntzen hilobi bihurtu da. Astero batenbat hilobiratzen omen du unibertsalismo kosmopolitaren izenean datorkigun globalizazio zahar-berrituak (zaharra:
‎2 Laburbil ezazu honako taula honetan nolakoa den autokontzeptuaren etaautoestimuaren garapena haurtzaroan eta nerabezaroan.Norberaren ezagutzaren garapenaHAURTZAROANERABEZAROALEHEN H.GOIZTTARM.TARAEAAEGOIZTURAATAEAAKOABEEANNIAEAAAUTOKONTZEPTUAAUTOESTIMUA
‎Zenbait ikerketaren arabera (Haslam, Oakes, Turner eta McGarty, 1995; Hopkins, Regan eta Abell, 1997, denak in Barret, 2005), konparazio testuinguruakeragina du unibertsitateko ikasleek beren barne taldeari buruz egiten dituztendeskribapenetan. Hori kontuan izanik, Barrett ek eta kolaboratzaileek (1999, 2003) eskatu zieten 5 urtetik 10 urtera bitarteko haur ingelesei haien talde nazionaladeskriba zezatela honako hiru egoera hauetan: lehen egoeran, haurrek beren barnetaldea soilik deskribatu behar zuten; beste bi egoeretan, berriz, horrez gain, alemaniarrak (2 egoera) eta amerikarrak (3 egoera) ere deskribatu behar zituzten.Ikertzaileak ohartu ziren egoerak ez zeukala eraginik, eta, ondorioz, haurrekberdin berdin deskribatzen zutela beren barne taldea, konparazio egoera edozeinizanda ere.
‎Baldin eta kontuan hartzen baditugu irlandarren kasua, edo Palestinakoa, edo Hego Afrikakoa, ikusten dugu ezen herri menderatuek halako eta halako ezaugarri komunak dituztela, eta ondoriozta genezake honako arau orokor hau?
‎Hizkuntza baten —euskararen— berreskurapenak herri ekimenak behar ditu, jakina, baina baita ere lurralde bati loturiko hizkuntz politika sendo bat226 Bukatzeko, eta bestela, ohartarazi dezagun honakoa: euskaldunak —ia guztiak elebidun diren heinean— aldi berean eta nolabait badira, ere, espainol edo frantses hizkuntz komunitatearen kide, eta errealitate konplexu horrek, egiaz, inplikazio pedagogiko esanguratsuak ditu.
‎Hain zuzen horregatik kritikatzen ditu Weisgerberrek" hizkuntza bitarteko huts bezala ezaugarritzen duten definizio" guztiak, hala nola," espresio bitarteko, informazio bitarteko edota komunikazio bitarteko" bezalako definizioak129 Horiek guztiak, esanguratsuak izanda ere, ez dira hainbeste hizkuntzaren definizioak baizik eta berorren aplikazioak, hau da, hizkuntzaren berezko eta sakoneko funtzio antropologikoaren baitatik ondorioztatutako funtzio deribatuak. ...ren haritik uler dezakegu, ere, zergatik Lochek —" ikaskuntzaren eredu behavioristen" aurrean—" ikaskuntzaren eredu antropologikoa" hobesten duen130, eta baita ere zergatik Zabalzak —" irakaskuntzaren eredu teknologikoak" baino—" irakaskuntzaren eredu komunikatiboa" nahiago duen131 Xehetasun gehiagotan sartu gabe, eta bukatzeko, azpimarra dezagun honakoa: hizkuntza hezkuntza gauzatzen deneko forma da —ikas irakas interakzio ororen posibilitate baldintza—, eta, horrenbestez, pedagogiak nahitaez hausnartu behar du hizkuntzaren zereginaz hezkuntzan.
‎Horrenbestez, eta bukatzeko, esan dezagun honakoa: " hiztunen komunitate ideal" hura konkretatu egin behar da —bai etika orokorrean bai etika pedagogikoan—, hain zuzen" hiztunen komunitate erreal ezberdinak" abiapuntutzat eta helburutzat hartuz.
2008
‎Horrezaz gainera, otsailaren 19tik martxoaren 18ra bitartean, 13:00etatik 15:00etara ere ikusi ahal izango da espedientea. Dena den, norbaitek ordu eta egunotan “ezinezkoa” balu, hitzordua eskatu dezake honako telefonoan: 688 669 871Julian Ariño eta PaduraBestalde, Julian Ariñok Padura kalearekin bat egiten duen zatiko urbanizazio proiektua idazteko lanak eman dituzte, baita obra zuzendaritza ere:
‎7 Produktu horien guztien nondik norako guztiak xeheki ezagutu nahi dituenak Euskal Ikasmaterialen EIMA katalogoa kontsulta dezake honako helbide honetan: http://www.hezkuntza.ejgv./ contenidos/ informacion/ dih6/eu_15733/dih6.html
‎Langabezi sariari dagokion epea agortu ondoren, diru laguntza kobra dezakete honako baldintza hauek betetzen dituztenek:
‎Horren adibidetzat aipa ditzakegu honako kasu hauek: lizentzia, bisatu, matrikula eta administrazio baimenak ematea; norbanakoak eskatutako ziurtagiriak edo dokumentuak ematea; balorazio eta tasazioak egitea; Erregistro publiko eta ofizialetan inskripzioak eta idatzoharrak egitea; osasun zerbitzuak jasotzea; portu eta aireportuetako zerbitzuak ematea; eta abar.
‎Esandako guztiaren ildotik, baiezta dezakegu honako hauek direla aurrekontuaren ezaugarriak:
‎Euskaraz zenbatzaile moduko determinatzaile gehienak izenaren ezke rraldean kokatzen dira. Errepara diezaiegun honako adibide hauei:
‎15 Errepara diezaiogun honako perpaus pare honi:
‎– Esan itzazu honako irudi hauen izenak:
‎Ariketa: azpimarra itzazu honako perpaus hauen menderagailuak
‎Osa itzazu honako helburuzko perpausa hauek:
‎Jar itzazu honako perpaus hauei dagozkien menderagailuak edo lokailuak:
‎Baina azal dezadan konkretuki planteamendua. Irudika ezazue honako hau: ur, argindar eta janaririk gabe 7 egun jarraian; erakustaldi, performance, antzerki, dantza, hitzaldi, workshop, tailer, musika, manifestazio, talde lan...; 48.000 gizabanako elkarrekin, giza-sistema konplexu baina aldi berean autoegokitua osatuz.
‎Aurreneko mozioan" etiko" deitu diotena, alderdi sozialistak eta alderdi jeltzaleak eskatzen dutena zera da: Udal arduradunek konpromiso" garbi eta kontsekuentea" har dezatela honako lau puntuen gainean: " Giza duintasunaren errespetua, eta bereziki bizitzarako eskubidea izan daitezela eskubide guztien eta askatasunaren oinarri.
‎Imajina ezazue honako eszena hau:
2009
‎Idatz ezazue honako hau fitxaren paper zurrunean:
‎Hala eta guztiz, hobiaren inguruko datu bilketa hori ez da erraza izaten.Informazioa eman dezaketenak honako hauek izaten dira:
‎Azter ditzagun honako kode lerro hauek:
‎Pentsa dezagun honako honetaz: 1995 urte bitarteko hazkunde globala handiagoa izan zen 1900az aurretiko hamar mila urtekoa baino; eta 1960tik 2000ra doazen lau hamarkadatan, gizadiak bere aurreko historia guztian baino energia gehiago kontsumitu zuen.
‎informazioaren filosofiak eta ikerketa kulturalek elkarreragin ona izan dezaketela. Bi komunitate horiek etekina atera dezakete honako hausnarketaz arduratzen baldin badira: nola erabil daiteke kultura informazioa interpretatzeko, eta nola erabil daiteke informazioa kultura interpretatzeko.
2010
‎Mexikok erbesteratuen auziaz izan zuen jarrera eta politikaz, zeharka edo zuzenean, testigantzaeta ikerlan ugari ditugu. Ordutik hona plazaratu diren lanen artean, aipa ditzagun honako hauek: Fresco, M. (1950): La emigracion republicana española:
‎Noël Elorgak esan zidan, berriz, Interneten ikus nezan honako datu hau, beharbada, Berdabioren auziko Etcheverry honekin ikustekorik izan zezakeelakoan:
2011
‎Giza zibilizazioaren historian nekez aurkituko baitugu gizakiaren bilakaeran hizkuntzak adinako eragin sakonik eduki duen faktorerik. Hizkuntzaren funtzio antropologiko hori gogoan, zalantza handirik gabe zurkaitz dezakegu honako iritzi hau ere: hots, etnia edo nazio kultura baten izaera eta identitatea errotik desitxuratzen dela hizkuntzaren erabilera ordezkatu ahala.
‎Nafarroako zenbait herritan, haurrak izutzeko, Markelainera igorriko zituztela esanez izutzen omen zituzten, batez ere haurtxo horiek behar denean pisa egin ezean. Antzina, supazterreko errautsetan haurrek pisa egin zezaten honako hau kantatzen omen zitzaien Beran:
2012
‎101 Dena den, Euskaltzaindiak (1994: 49) arau orokor horri men egiten ez dioten egiturak ere aipatzen ditu eta juntadura pluraltzat hartzen ez duten kasuen artean, itxura batean behintzat, goiko adibidearekin zuzeneko lotura izan zezakeen honako hau dago: –kideko sintagmak?
‎ADIBIDEAK Ahots tonua Imajina ezazu honako esaldi hau hainbat tonu erabiliz esatea: –
‎11 Zer dira bideotxatak? 12 Jar itzazu honako keinu hauen adibideak: a) Nahitako keinuak, hitzen ordezkoak. b) Mezua indartzen duten keinuak. c) Elkarrizketa arautzen duten keinuak.
‎18 Zer harreman egon behar du hitzezko hizkuntzaren eta hitzik gabeko hizkuntzaren artean? 19 Begira iezaiezu telebistako eztabaida programa bateko parte hartzaileen keinuei eta bil itzazu honako taula honetan: Gorputz mugimenduak Kinesika Keinuak Aurpegiera Begirada Irribarrea Gorputza Ahotsa Paralinguistika Tonua Bolumena Erritmoa
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Irakur ezazu honako dokumentu hau: MINTZOLA Mintzola fundazioak atsegin handiz gonbidatzen zaitu Miriam Luki-ren Euslandia:
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 3 Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Merkataritza dokumentu guztiek egitura formal bera dute. b) Idazteko, beharrezkoa da idazkiaren xedea jakitea. c) Enpresa askok dokumentu komertzialen eredu propioa dute.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 4 Idatz itzazu honako esaldi hauek laburrago eta zehatzago: a) Nire ustez, agian egiturak berritu ditugu. b) Ekitaldi honetan galerak izango direla iruditzen zaigu.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 9 Jar itzazu honako laburdura hauen bina adibide: a) Akronimoak. b) Sinboloak.
‎15 Adibide baten bitartez, azal ezazu nola irain daitekeen irakurlea idazkietan generoa gaizki erabiltzeagatik. 16 Idatz itzazu honako hauen hiru abantaila: a) Posta arruntarenak, posta elektronikoari dagokionez. b) Posta elektronikoarenak, posta arruntari dagokionez.
‎Idatz itzazu boz aktiboan. a) Departamentuz aldatuak izan ziren denak. b) Salgaiak hitz eginda genuen bezala izaten dira bidaliak. c) Kontabilitate liburuak kontu ikuskariek berrikusiak izan ziren. d) Ekipo informatikoak enpresak eguneratuak izan ziren. 21 Idatz itzazu honako esaldi hauek laburrago eta zehatzago: a) Hitzaldia berandu samar amaitu zen. b) Ez da berriro gertatu behar joan den urteko egoera.
‎a) Hitzaldia berandu samar amaitu zen. b) Ez da berriro gertatu behar joan den urteko egoera. 22 Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Merkataritza dokumentu guztiek egitura formal bera dute. b) Idatzizko komunikazioak informazio konplexua zehatz mehatz transmititzeko balio du, eta hori abantaila handia da. c) Zirriborroak pertsona batek presta ditzake eta testua beste norbaitek idatz dezake. d) Idazteko, beharrezkoa da idazkiaren xedea jakitea. e) Enpresa askok idatzizko komunikazioko estilo propioa dute.
‎KASU PRAKTIKOAK 1 Mezu elektroniko baten testua aztertzea?? Irakur ezazu honako mezu elektroniko hau eta esan ezazu atal honetan ikusi ditugun idazteko arauak betetzen dituen ala ez. Egun on, Irene.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 4 Aipa itzazu honako mezu elektroniko honen zati guztiak, eta adieraz ezazu mezuak netiketako oinarrizko arauak betetzen ote dituen: Nork:
‎1 Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Posta elektronikoa enplegatuei kargu hartzeko kanal egokia. b) maila da enpresa marketina egiteko bitartekorik egokiena. c) Mezu elektronikoetan zenbat eta informazio gehiago bidali, hainbat hobeto. d) Mezu bera hainbat hartzaileri bidaltzen badizkiegu, hobe da hartzaileen datuak ezkutatzea, haien helbideak BCC eremuan idatzita eta gure helbidea To Norentzat eremuan jarrita. e) Ez da beharrezkoa hasieran agurrik jartzea. f) Ez da egokia oso mezu laburrak bidaltzea. g) Interesagarria da ahal den guztietan zerrendatuak erabiltzea; izan ere, irakurterrazak dira. h) Telefonoz ari garen bitartean berrikus ditzakegu mezuak. i) Letra larriz idatzi behar dira mezuak, idazkiei garrantzi handiagoa emateko. j) Ideiak ondo antolatzeko, egokia izan daiteke aurretik zirriborro bat egitea.
‎Bezeroaren arretarako telefonoa da eta eguneko 24 orduetan erabil daiteke. 3 Idatz itzazu honako mezu hauek, hemen ageri ez diren datuak asmatuta (kontuan hartu mezu guztietan" gaia" jarri behar dela lehenik eta behin). a) ARGISA enpresak hornitzaile bati idatzi dio, eskaera egiteko. Mezuan, eskaeraren baldintzak zehaztu dizkio (eskaera inprimakia mezuari erantsita bidali dio). b) Aurreko puntuko hornitzaileak eskaera onartzeko onartu du, baina entrega data aldatu du.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren. Arrazoitu erantzunak. a) Sarrerako posta Correos zerbitzu tradizionalaren bitartez jasotzen dena da. b) Erregistro zigiluak sarrera edo irteera erregistroaren oinarrizko datuak biltzen ditu. c) Korrespondentzia ausaz banatzen da. d) Lehendabizi presazko korrespondentzia entregatzen da, eta, ondoren, gainerakoa.
‎Azal itzazu honako aukera hauek barnean hartzen dituzten komunikazio prozesuen adibideak:
‎Kopia ezazu honako grafiko hau koadernoan eta bete itzazu hutsik dauden laukiak:
‎16 Zer eragin dute protokolozko testuek enpresaren irudian? 17 Idatz itzazu honako dokumentu hauek, ematen ez diren datuak asmatuta (enpresen izenak, pertsonenak, etab.), testuak ahalik eta osatuen gera daitezen. a) Ohar bat, langile guztiei zuzendua, otsailaren 16an, astelehena?, 10:00etan, argindarra ordubetez moztuko dutela jakinarazteko. b) Jasotako deiari buruzko oharra. Hain zuzen ere, Aglomerados Sanz enpresako Mateo Sanz jaunak marketin departamentuko Irati Sesma andreari deitu dio.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Eskuineko datu basean, identifika itzazu honako elementu hauek: a) Datu basea osatzen duten taulak. b) Ilarak edo erregistroak. c) Zutabeak edo eremuak.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 3 Egin itzazu honako eragiketa hauek artxibo eta karpetekin: a) Dokumentuak (Mis documentos) karpetan, sor ezazu Lana izeneko karpeta.
‎Karpeta horren barena, sor ezazu 2010.urtea izeneko karpeta. Karpeta horren barnean, sor itzazu honako karpeta hauek: 1_ urtarrila, 2_ otsaila?
‎KASU PRAKTIKOAK 1 Antolakuntza mota egokia?? Adieraz ezazu honako kasu hauetarako bezeroaren arretarako departamentuaren antolaketa mota egokia: a) Ostalaritzako makineriako enpresa handizkaria, harremana jatetxeekin soilik duena. b) Telefonozko edo Internet bidezko komunikazio zerbitzuen enpresa. c) Enpresa ertaina, etxetresna elektrikoak merkaturatzen dituena. d) Aseguru konpainia bat.
‎Pertsona horrek bezeroaren arretarako zerbitzura jo du hondatutako jantziaren ordez beste bat emateko; horrez gain, hondatu diren beste jantzietarako konpentsazio ekonomikoa eskatu du. Erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Zer egin du bezero horrek, iradokizun bat, kexa bat edo erreklamazio bat?
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Adieraz itzazu bezeroaren kontzeptuan dauden desberdintasunak eta antzekotasunak, produkzio departamentuaren eta marketin produkzioren ikuspegiak kontuan hartuta. 2 Azter itzazu honako egoera hauek: a) Ikasle batek irakasleak esandako testuliburua erosi du. b) Bi senar emaztegaik beren ezkontza antolatzeko kontratua egin dute enpresa aditu batekin. c) Enpresa bateko marketin departamentuak bertako bat negozio bidaian atzerrira joateko behar diren zerbitzuak kontratatu ditu. d) Pertsona batek kontzertu baterako sarrera atera du.
‎Egoera bakoitzean, identifika itzazu, erosketari dagokionez, agerian geratzen diren rolak; era berean, esan ezazu zein den pertsonarik egokiena enpresa saltzaile bakoitzeko marketin komunikazioaren xede gisa. 3 Azter itzazu honako bezero mota hauek, nortasunaren arabera: a) Bezero lagunkoia.
‎Sistema ezartzerakoan, erosketa gutxi egiten dizkioten bezeroak dituela konturatu da, eta, ikusi duenez, bezero horiek oso interesgarriak dira ekonomiaren aldetik. Erantzun iezaiezu honako galdera hauei, erantzuna arrazoituz: a) Zer motatakoak dira poltsa hori osatzen duten bezeroak?
‎Hurrengo egunean joango da, goizean goiz, aire girotua konpontzera. Erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Zer datu sartu ditu Edortak orri horietan teknikaria aurkitzeko?
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 5 Irakur ezazu aurreko kasu praktikoaren enuntziatua eta erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Nolakoa izan liteke Edortaren eta Keparen arteko telefono elkarrizketa?
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 9 Imajina ezazu honako egoera hau: irakasleak banakako lan bat entregatzeko epemuga jarri du. a) Adieraz ezazu bat epemuga hori jarri izanarekin, hitzen ordez nahitako keinua eginez. b) Onar ezazu ahoz epemuga, zure hitzak indartzeko keinu bat erabiliz. c) Epemuga hitzez onartu eta indartzeko keinuak erabiltzeaz gain, adieraz ezazu irakaslearen erabakiak eragin dizun emozioren bat. d) Orain, pentsa ezazu data hori ez dela batere egokia zuretzat, arrazoi pertsonal eta pribatu bat dela-eta, baina emozio hori ezkutatu egin behar duzula.
‎Adieraz ezazu honako baieztapen hau egia ala gezurra den, eta arrazoi ezazu erantzuna: –Hartzaileak guk ez bezalako pentsaera izan dezakeela baloratu behar dugu beti.?
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK Orain arte irakurri duzuna kontuan hartuta, egizu komunikazioaren definizio propioa. Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Komunikazioak ez du erantzunik behar. b) Informazioak erantzuna behar du, eutsiko bazaio. c) Komunikazioak portaerak aldatzeko helburua du. d) Komunikazioak jarreran eragina izateko helburua du. e) Gauza bera dira hizkuntza teknikoa eta jargoia. f) Gauza bera dira ingurumen informazioa eta informazio korporatiboa.
‎Lidek arbitraje eskaera egin dio bere herriko kontsumoko arbitraje batzordeari. Kasu horri dagokionez, erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Kontsumoko arbitraje batzordeak izapidetuko al du Lideren eskaera?
‎11 Adieraz ezazu zer betebehar hartzen dituzten beren gain enpresaburuek beren borondatez kontsumoko arbitraje sistemari atxikitzen zaizkionean. 12 Defini itzazu honako organo hauek: Kontsumoko arbitraje batzordea eta kontsumoko arbitraje elkargoa.
‎Saltzailea arbitraje sistemari atxikita dago. Erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Zenbat arbitrok osatuko dute arbitraje elkargoa eta nor izango dira?
‎baino gehiagoren elikagaiak ditu bertan. Erantzun iezaiezu honako galdera hauei, erantzunak arrazoituz: a) Adieraz ezazu kasu honek kontsumitzailearen zer eskubideri eragiten dien zuzenean. b) Kontsumitzaileak uko egin al diezaieke bere oinarrizko eskubideei?
‎8 Sar zaitez Consejo de Consumidores y Usuarios erakundearen web orri ofizialean, www.consumo ccu.es/. Egizu klik" naturaleza, composición y funciones? eremuan eta, bertako edukia irakurritakoan, erantzun iezaiezu honako galdera hauei: a) Zenbat pertsonak gehienez osatzen dute kontseilu hori eta nor ordezkatzen duten kontseilukideek?
‎Hortaz, Aitorrek kontsumoko arbitraje eskaera aurkeztu zuen, tindategiko eta jaka erosi zuen dendako fakturak erantsita. Egin itzazu honako ataza hauek: a) Adieraz ezazu kasu hau kontsumitzailearen zer oinarrizko eskubideri dagokien. b) Adieraz ezazu zer abantaila izan dezakeen Laster Garbi SL enpresarentzat kontsumoko arbitraje sistemari atxikita egoteak. c) Bete ezazu enpresak atxikitzeko konpromisoa hartzeko bete beharreko dokumentua.
‎a) Lehen gutuna aurretiaz ordaindutako faktura bati dagokio; izan ere, une horretan behar adinako likidezia duzu eta goiz ordaintzeagatiko deskontua egitean ahi duzu. b) Bigarren gutuna orain dela astebete izan zuen ordainketa bati dagokio; hortaz, barkamena eskatu behar duzu atzerapenarengatik. 14 Idatz itzazu honako aurkezpen gutun hauek: a) Garbiketa zerbitzuak egiten dituen enpresa bat partikular bati aurkezteko gutuna. b) Garbiketa zerbitzuak egiten dituen enpresa bat beste enpresa bati aurkezteko gutuna.
‎AZKEN JARDUERAK 1 Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Gutuna garrantzi handikoa bada, letra larriz idatzi behar dugu. b) Ez da oso gomendagarria hitzak edo esaldiak azpimarratzea. c) Goiburukoa da gutunaren zatirik formalena. d) Gutunak hasteko modurik onena pentsatzea da. e) Gutun komertzialetan, testu laburrek idazkia guztiz ulertzea zailtzen dute. f) Interesatzen ez zaigun gutunen bat jasotzen badugu, ez dugu erantzun behar. g) Gutun komertzialak hainbat interpretaziotarako irekita utzi behar dira. h) Testua paragrafoetan banatzeak gaiaren profesioa ulertzen laguntzen du. i) Hobe da marjina guztiak handiak izatea. j) Korrespondentzia komertzialean ez da kritikarik egin behar.
‎a) Gutuna garrantzi handikoa bada, letra larriz idatzi behar dugu. b) Ez da oso gomendagarria hitzak edo esaldiak azpimarratzea. c) Goiburukoa da gutunaren zatirik formalena. d) Gutunak hasteko modurik onena pentsatzea da. e) Gutun komertzialetan, testu laburrek idazkia guztiz ulertzea zailtzen dute. f) Interesatzen ez zaigun gutunen bat jasotzen badugu, ez dugu erantzun behar. g) Gutun komertzialak hainbat interpretaziotarako irekita utzi behar dira. h) Testua paragrafoetan banatzeak gaiaren profesioa ulertzen laguntzen du. i) Hobe da marjina guztiak handiak izatea. j) Korrespondentzia komertzialean ez da kritikarik egin behar. 2 Idatz itzazu honako gutun komertzial hauek: a) ETXEGINTZA SAk gutun bat idatzi dio ARGI SUKALDEAK SAri, ekainaren 20an egindako eskaera batean aldaketak egitea eskatzeko.
‎jatorrizko eskaeraren baldintzei eustea (gain zuriak) ala ezarritako entrega epea luzatzea. c) ETXEGINTZA SAk erantzun du entrega epea gutuna bidaltzen duen egunetik aurrera bi hilabetez luzatzeko prest dagoela. d) ARGI SUKALDEAK SAk baldintza berriak onartuz erantzun du. 3 Idatz itzazu honako gutun komertzial hauek: a) HARITZA SL enpresak, helbidea:
‎Arrazoitu erantzuna. 9 Adieraz itzazu honako produktu hauentzat egokienak diren banaketa estrategiak: laranjak, ordenagailu pertsonalak eta makina industrialak.
‎4 Egizu eskema bat, marketinaren estrategia orokorrak sailkatuta, eta proposa ezazu adibide bana. 5 Azter itzazu honako produktu hauek: a) Ordenagailu pertsonal bat. b) Testu-liburu bat. c) Txahal txuleta bat. d) Boligrafo bat.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 6 Adieraz ezazu honako datu hauek Datu pertsonalak babesteari buruzko 15/ 1999 Lege Organikoak babesten ote dituen. Justifikatu erantzuna. a) Sozietate anonimo baten identifikazio datuak. b) Langile baten sindikatu afiliazioari buruzko datuak.
‎Joan AESANen webgunera eta bilatu bertan SCIRIren azken urteetako txostenak. Horiek erabil itzazu honako galdera hauei erantzuteko:
‎Joan RASFFen webgunera eta bilatu azken txostena (2010). Txostena erabil ezazu honako galdera hauei erantzuteko:
‎Babesturiko jardueraren berezko izaerak publizitateko babesletza kontratua bereiz dezake honako kasu honetatik: babesle jakin batek bere burua sustatu edo ezagutzera ematen duenean bere izenean agertzen diren ekintza edo jarduerak antolatuz (txapelketak, lasterketak, lehiaketak, etab.); kasu horietan ez da beste baten jarduera finantzatzen publizitatearen truke, baizik eta norberaren jardueretan inbertitzen da publizitate helburuekin76 Babesletzaren izateko arrazoia da beste batek egiten duen kirol jarduera, zientifikoa, kulturaren alorrekoa (artelanen erakusketa bat, zaharberritze lanak, adibidez), ongintzakoa (haurrak edo agureak zaintzea) edo bestelakoa finantzatzea.
2013
‎1 Aukera ezazu honako helburu bakoitzerako galdera egokia:
‎1 Irakur ezazu honako informazio testu hau, eta, ondoren, osatu galderen hutsuneak galdetzaile egokia jarriz.
‎1 Osa itzazu honako zerrenda honetako baieztapenetako hutsuneak; horretarako, hautatu bakoitzaren azpian dituzun aukeretatik egokia dena.
‎1 Irakur ezazu honako informazio testu hau. Jarraian, irakurri ondorengo adierazpenak, eta esan zuzenak ala okerrak diren.
‎1 Deskribapen bateko elementuen arteko erlazioari erreparatuko diozu orain. Irakur ezazu honako testua, eta erantzun egiten zaizkizun galderei.
‎1 Irakur itzazu honako bi deskribapen atal hauek, eta bete hutsuneak jarraian dauden leku antolatzaileen artean egokia hautatuz.
‎Zer duzu sakontzeko? Hausnarketa hori egiteko, bete ezazu honako taula hau:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
itzazu 334 (2,20)
ezazu 195 (1,28)
itzazue 131 (0,86)
ezazue 68 (0,45)
iezaiezu 18 (0,12)
dezagun 12 (0,08)
dezake 9 (0,06)
ditzagun 9 (0,06)
iezaiezue 9 (0,06)
dezakegu 5 (0,03)
dezakete 3 (0,02)
ditzakegu 3 (0,02)
beza 2 (0,01)
dezaketenak 2 (0,01)
dezala 2 (0,01)
dezatela 2 (0,01)
diezaiegun 2 (0,01)
diezaiogun 2 (0,01)
genezake 2 (0,01)
zezakeen 2 (0,01)
dezakeguna 1 (0,01)
dezaketen 1 (0,01)
dezakezu 1 (0,01)
dezan 1 (0,01)
diezadala 1 (0,01)
diezaion 1 (0,01)
ezan 1 (0,01)
litzake 1 (0,01)
nezan 1 (0,01)
zezatela 1 (0,01)
zezaten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan honako taula 151 (0,99)
ezan honako zeregin 90 (0,59)
ezan honako ariketa 74 (0,49)
ezan honako galdera 29 (0,19)
ezan honako hauek 26 (0,17)
ezan honako ekuazio 25 (0,16)
ezan honako problema 18 (0,12)
ezan honako esaldi 15 (0,10)
ezan honako funtzio 13 (0,09)
ezan honako hau 13 (0,09)
ezan honako testu 13 (0,09)
ezan honako fitxa 12 (0,08)
ezan honako irudi 12 (0,08)
ezan honako urrats 12 (0,08)
ezan honako termino 11 (0,07)
ezan honako adierazpen 10 (0,07)
ezan honako bi 10 (0,07)
ezan honako eragiketa 10 (0,07)
ezan honako eduki 8 (0,05)
ezan honako zenbaki 8 (0,05)
ezan honako baieztapen 7 (0,05)
ezan honako perpaus 7 (0,05)
ezan honako angelu 6 (0,04)
ezan honako diagrama 6 (0,04)
ezan honako egoera 6 (0,04)
ezan honako hiru 6 (0,04)
ezan honako atal 5 (0,03)
ezan honako grafiko 5 (0,03)
ezan honako kasu 5 (0,03)
ezan honako polinomio 5 (0,03)
ezan honako adibide 4 (0,03)
ezan honako erroketa 4 (0,03)
ezan honako ezaugarri 4 (0,03)
ezan honako gertaera 4 (0,03)
ezan honako gertakari 4 (0,03)
ezan honako ikerketa 4 (0,03)
ezan honako jarduera 4 (0,03)
ezan honako parabola 4 (0,03)
ezan honako zatiki 4 (0,03)
ezan honako atomo 3 (0,02)
ezan honako datu 3 (0,02)
ezan honako ebaluazio 3 (0,02)
ezan honako erreakzio 3 (0,02)
ezan honako etiketa 3 (0,02)
ezan honako fi 3 (0,02)
ezan honako helbide 3 (0,02)
ezan honako inekuazio 3 (0,02)
ezan honako interesgune 3 (0,02)
ezan honako kalkulu 3 (0,02)
ezan honako kontingentzia 3 (0,02)
ezan honako mezu 3 (0,02)
ezan honako substantzia 3 (0,02)
ezan honako unitate 3 (0,02)
ezan honako antzeko 2 (0,01)
ezan honako arrazoi 2 (0,01)
ezan honako asmakizun 2 (0,01)
ezan honako aukera 2 (0,01)
ezan honako banaketa 2 (0,01)
ezan honako bideo 2 (0,01)
ezan honako bigarren 2 (0,01)
ezan honako dokumentu 2 (0,01)
ezan honako elementu 2 (0,01)
ezan honako errotzaile 2 (0,01)
ezan honako eszena 2 (0,01)
ezan honako gatazka 2 (0,01)
ezan honako gutun 2 (0,01)
ezan honako hamar 2 (0,01)
ezan honako informazio 2 (0,01)
ezan honako isotopo 2 (0,01)
ezan honako kontzeptu 2 (0,01)
ezan honako laburdura 2 (0,01)
ezan honako probabilitate 2 (0,01)
ezan honako produktu 2 (0,01)
ezan honako sailkapen 2 (0,01)
ezan honako triangelu 2 (0,01)
ezan honako zatiketa 2 (0,01)
ezan honako adjektibo 1 (0,01)
ezan honako albiste 1 (0,01)
ezan honako aldagai 1 (0,01)
ezan honako alde 1 (0,01)
ezan honako arau 1 (0,01)
ezan honako ataza 1 (0,01)
ezan honako aurkezpen 1 (0,01)
ezan honako baldintza 1 (0,01)
ezan honako balio 1 (0,01)
ezan honako bektore 1 (0,01)
ezan honako berri 1 (0,01)
ezan honako bezero 1 (0,01)
ezan honako bikote 1 (0,01)
ezan honako emaitza 1 (0,01)
ezan honako ere 1 (0,01)
ezan honako erregela 1 (0,01)
ezan honako esperientzia 1 (0,01)
ezan honako esperimentu 1 (0,01)
ezan honako ezagutza 1 (0,01)
ezan honako gai 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia