Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2004
‎Frankismoak bultzaturiko generoaren inguruko baloreek, espektatibek, ideologiak9, asko lagunduko digute ulertzen industrializazio garaian emakumeek Hernanin egin zituzten jarduerak. Izan ere, gizakiok aktore sozial gisara historikoki nahiz kulturalki egokitu zaigun testuinguruan estrategia ezberdinak aurrera eramateko gai garen arren, ezin uka liteke testuinguru horrek izugarri baldintzatu dezakeela gure bizitza.
2005
‎6 Iritsi garen historiaren une honetan, gure ekintzak bidera  tzean arretatsuago erreparatu behar diegu mundu osoan ingurumenarentzat izan ditzaketen ondorioei. Izan ere ezjakintasunez edo axolagabekeriaz kalte izugarri eta betikoak eragin diezazkiokegu gure bizitzaren eta gure ongizatearen oinarria den lur ingurumenari.
2006
‎2 hiruhilekoa: Hobetu dezakegu gure bizitza?. 3 hiruhilekoa:
2011
‎Zerbait eskatzen dugu: osasuna, suerte ona, bihotzeko bakea, adimenaren argitasuna, arazoak konpondu daitezela, sufrimendua gutxiagotu dadila... suerte ona izan dezagula gure bizitzan, gure lagunek, gure familiakoek, munduko gehiegikeriak eta sufrimenduak baretu daitezela... Hori da eskariaren otoitza.
2012
‎5 Diziplina emozionalak lotura zuzena dauka autolidergoarekin, haren bitartez zenbait «ohitura» eraiki eta iraunarazi ditzakegulako gure bizitza emozionala osasuntsua eta eraginkorra izan dadin. Ikerketek egiaztatu dutenez, emozioek pertsonari lagundu egiten diote zalantzei arrakastaz aurre egiten, etorkizun positiboa bistaratzen, erabakiak azkarrago hartzen, arrazoizkoa denaren eta arrazoizkoa ez denaren arteko «zubiak» eraikitzen, aldaketetara hobeto egokitzen, etab. (Manz, 2005).
2013
‎Erlijioa fikzioa bada, fikzio mota bat bada, fikzio guztiek bezala, funtzio bat bete dezake gure bizitzan, fikzioa premiazkoa baitzaio gizakiari, eta premia horren jatorria ulertzen dugun neurrian, erlijioarena ere bai. Ikerketa bide interesgarria da hori, ene ustez.
‎Goza dezagun gure bizitzako une guztiez.
2014
‎Eduki eta harreman digitalen gehiegizko kontsumoak eragina izan dezake gure bizitza pribatuan eta errendimendu profesionalean
2015
‎– Autonomiari dagokionez, protesiek hobetu dezakete gure bizitza, baina baita murriztu ere. Protesi bat edukitzeak neurri batean edo bestean teknologiaren menpe egotea esan nahi du.
2016
‎Oraino gure haur horiek, haurregi dira adinekoen gorabeheretan sartzeko. Ahatik, on liteke, adina jinarazi, haur horiek ukan dezatela gure bizitzaren berri. Zer gertatu zaigun, zergatik gure borroka eta norat doan gure biziko joera.
2019
‎Bestetik, zaintza lanek ahalbidetzen dituzte bizitza duinak eta bizigarriak. Nahiz eta kapitalismoak lan horiek bigarren mailakotzat jo, horri muzin egin eta nola duindu genitzake gure bizitzak eta inguruan ditugun langileenak. Herrigintzan dugun erronketako bat da bizi komunitateak sendotzea eta elkartasun sareak ehuntzea.
2020
‎Gure jendarteko atal osoak errotik aldatu behar ditugu, komunitatearen zaintza kolektiboa eta gutariko bakoitzaren alde sentsiblea erdigunean ezarriz. Birtokiratu ditzagun gure bizitzak, errotu dezagun gure soziabilitatea, eraiki dezagun gure lurraldearen burujabetza politikoa, elikadura eta energia burujabetza. Kontsumo ohiturak errotik aldatu ditzagun, zirkuitu laburrak, bertako ekoizleak eta laborariak lehenetsiz.
‎Labetik atera dugun cadavre exquisa istorio eder eta surrealista ba da; berdin ere dei geniezaioke unibertsoa azaltzen duen teologia, ulertezina baina sinestunen eta sinesgabeen bizitzaren prezioarekin babestekoa. Orri bakar horrekin eduki genezake gure bizitza justifikatzen duen diskurtsoa; muturrera eramanez, auzotarraren bizitza edo heriotza erabakitzen duen munduko azalpenik.
2021
‎Nork asmatu zezakeen gure bizitzak eta familiak modu pentsaezinean elkartuko zirenik?
2022
‎Beren barne borroketatik kanpo eduki gaitzatela. Utz diezaiotela gure bizitzekin jolasteari, pertsonak transfobiatik babesteko betebeharra bete dezatela, bai maila sozialean, baita instituzionalean ere.
2023
‎Zenbatek eskertu dioten amari euskararen transmisioaren gidari izatea, edo euskara ere jakin gabe, eskutik euskal eskolara eramatea, Aitor Mendiluze bertsolariak finalaren agurrean abestu zuen moduan (haren kasuan, bertso eskolara zeraman amak). Zenbat zirrara eta emozio sortzen dizkigun, enpatiagatik edota gutako askok horretan islatuak ikus ditzakegulako gure bizitzak. Hizkuntzarekiko atxikipen emozionala ukaezina da, arrazionalki ere azaldu ahal duguna, baina sentipenek ere bagaramatzate komunikazio bide bat edo beste bat hartzera.
‎Irakurlearentzat, bere mugetatik askatzeko tresna bat da itzulpena; ulertzen ditugun hizkuntzetako lanak bakarrik irakurri ahal bagenitu... Pentsa dezagun gure bizitzako liburu garrantzitsuetan: itzulpenik izan ezean, irakurri izango genituzkeen inoiz?
‎Bero handiak arriskuan jar dezake gure bizitza?
‎2 hiruhilekoa: Hobetu dezakegu gure bizitza?. 3 hiruhilekoa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia