Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.563

2000
‎Ipuin sortari buruzko kazetari oharrei begiratuz, aldiz, Joxean Muñoz(" Ifar aldeko orduak", Habe, 1990, 177 alea, 29 or.) bere erreseinan, hamar ipuinok euren dibertsitatearen azpitik zer duten komunik bilatzen saiatzen da, eta bere ustez, batasun hori euren mamian, giro minberaz," lekuz beste egin beharra" z mintzatzen da egilea: " Norberaren sorterritik, etxetik eta haurtzarotik, senide, adiskide eta burkideengandik edo norberaren baitatik lekuz beste egin beharra edo egin behar izana darabilte airean ipar aldeko ipuin hauek.
‎Leonardoren zein testuri buruz diharduen ezin argitu izan dugu, Lopez Gasenik bezala, lagunentzako, eruditoentzako edo adituentzako bakarrik diren aipamenen klabearen falta sumatzen du irakurleak honelakoetan. Baina horretaz gain, zer da arteztasun hori, bizkaitarren" zuzentasuna eta leialtasuna" ala iparraldekoen adieraz," sutilitatea". Sarrionandiak sinboloen eta orakuluen mintzaira nola maite duen ikusita, pentsatzekoa da bi arteztasunak izan dituela gogoan.
‎Poemak liburuan zertarako bat ere nabarmentzen du, erabakia du saiatzea: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.). Izan ere, sasoi makaletan ere poetek," gau sagaratuan lur batetik bestera aldarrai dabiltzan" Hölderlin en poeta horiek, badute zer esanik eta zer eginik. Poesian bezala prosan ere zeregin horri lotzen zaio beti, aberriari eta garaiari doitasunez dagokion hitza bilatzeari poesiaren giltza ttipiaz, edota eguratsa arteztasunez besarkatzeari gilletak bezalako aizto txipiez.
‎Poemak liburuan zertarako bat ere nabarmentzen du, erabakia du saiatzea: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.). Izan ere, sasoi makaletan ere poetek," gau sagaratuan lur batetik bestera aldarrai dabiltzan" Hölderlin en poeta horiek, badute zer esanik eta zer eginik. Poesian bezala prosan ere zeregin horri lotzen zaio beti, aberriari eta garaiari doitasunez dagokion hitza bilatzeari poesiaren giltza ttipiaz, edota eguratsa arteztasunez besarkatzeari gilletak bezalako aizto txipiez.
‎Gerardo Markuletak Zabaliken bi artikulu idatzi ditu Sarrionandiaren liburu honetaz, lehenengoa 1990 I 31ean" Sarrionandia: samurtasun berreskuratua" izenekoa (3 or.) eta II" Sarrionandiaren samurra zertan den." (3 or.)
‎Aldiz, 1995eko poema sortan gainditua du, bizitzaren beraren indarrez, Becketten hastapen gisako hura" nothing is left to tell" ek (ez da esatekorik geratzen), metaliteratura ororen abiapuntua izango zena. 1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz?
‎1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz? (Nuyi illa, 153 or).
‎1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz? (Nuyi illa, 153 or).
‎Kaiera honetan, kritikoek eta komunikabideek Joseba Sarrionandiaren liburuen ganean zer esan daben aurkituko dau irakurleak. Eretxi ezbardinak eta, aldi berean, osagarriak, gure literaturako idazlerik handienetako baten literaturgintzara hurreratuten lagunduteko.
‎Gerardo Markuletak" Sarrionandiaren samurra zertan den" (Zabalik, 1990) artikuluan, Sarrionandiaren bilakabide literarioaren errepaso azkarra egiten du eta hiru ezaugarri berezi azpimarratzen ditu liburu honetan: " Europarekiko zabaltasuna, baliabide poetiko erabilien aniztasuna eta hizkera berezi propial baten guraria".
‎Itxuraz, eleberri honek galdera honi erantzun nahi dio: " Zer gara. Berez gurekin datorrena ala, bizitzan zehar egiten goazena?" (Fernandez, Jose Jabier:
‎Karlos Linazasoro: Zer gerta ere (1994) eta Ipuin arriskutsuak (1994)
Zer gerta ere liburua, ostera, luzera ezberdineko hamabost ipuinek osatzen dute. Ipuin hauek batez ere gai jakin batzuen inguruan hezurmamiturik daude:
‎Ipuin arriskutsuak bildumako ipuinak ere ederki sar zitzakeen Zer gerta ere bilduman, marko narratibo berean sar baitaitezke. Nahiz eta gazte literaturako sail batean argitaratu diren, aipaturiko bilduma honekin duen lotura dela bide erabaki dugu lantxo honetan leku txiki bat eskaintzea.
Zer gerta ere bildumari jarraiki, hauek ere ipuin labur eta zorrotzak dira. Hemen ere," gehientsuenetan amaierako ezustearen laztasunak ematen die ipuinoi irakurlearen barruak astindu, zartatu eta asaldatzeko indarra." (Egunkaria VII) Are gehiago, bilduma honetan ere Berardok idatziriko ipuinak eskaintzen zaizkigu.
‎Unzuetak aitortzen digunez, ez dute testuok zer ikusirik adimenarekin, bihotzarekin baizik, ideien interpretazioarekin ez, bai sentimenduenarekin.
‎Ereduei dagokienez, Ramon Olasagastik eginiko elkarrizketan Carverren eragina nabaria dela onartzen du: " Carverren istorioak irakurrita, iruditzen zitzaidan gauza handirik ez zela gertatzen, baina, halaber, zer edo zer transmititzen ari zela" (Egunkaria XI). Elkarrizketa egiten duenak berak Hauster ere aipatzen du.
‎Ereduei dagokienez, Ramon Olasagastik eginiko elkarrizketan Carverren eragina nabaria dela onartzen du: " Carverren istorioak irakurrita, iruditzen zitzaidan gauza handirik ez zela gertatzen, baina, halaber, zer edo zer transmititzen ari zela" (Egunkaria XI). Elkarrizketa egiten duenak berak Hauster ere aipatzen du.
‎90eko hamarkadan idazle honen hiru ipuin bilduma eskuratu ahal izan ditugu. 1992 urtean Eldarnioak lehen bilduma argitaratu zuen, eta ondoren, 1994 urtean estuki loturik dauden Zer gerta ere eta Ipuin arriskutsuak kaleratu zituen (ikus 4.3). 1999 urtean ere ipuin labur bat argitaratu zuen ipuin askeen atalean aipatuko duguna:
‎Itxuraz, bidaia izpiritual honek indar gehiago bereganatuko du narrazioak aurrera egin ahala. " Azken batean, bidaia honetan pertsonaia konturatu egiten baita bidaiekiko bere zaletasuna, zer den ez dakien baina bilatzen duen zerbaiten lasterketa dela. Baina mutila ez dago bakarrik, neska du itxoiten, bidaiak noiz amaituko." (Egunkaria III) Baina, istorioan aurrera egin ahala, ordura arteko narrazioaren zenbait ezaugarri hankaz gora utziko dituen beste pertsonaia batekin topo egingo dugu:
‎Elkarrizketa batean honakoa aitortu zuen: " Berez naiz esaera errazak eta sinpleak egitearen zale.(...) Baina zergatik kontatu behar dira gauzak ahalik eta zailen. Erraz kontatuta uler balitezke eta esanahi berdina baldin badute, askotan, grazia gehiagorekin gainera..." (Habe 219)
‎Pertsonaien indarra beren indarezan datza. Bizi dira, zergatik bizi diren jakiteke; jan eta edaten dute (edan galanki), kalez kale ibiltzen dira beste zer egin haundirik gabe. Ez da berebiziko historiarik, pertsonaia gogoangarririk.
‎Pertsonaien indarra beren indarezan datza. Bizi dira, zergatik bizi diren jakiteke; jan eta edaten dute (edan galanki), kalez kale ibiltzen dira beste zer egin haundirik gabe. Ez da berebiziko historiarik, pertsonaia gogoangarririk.
‎Azken honetara ihes egingo du Mikelek atxiloketen berri izatean. Eta amaiera irekia duela esan daiteke, ez baitakigu Parisen Mikelek zer egingo duen.
‎Aitak gerra egin du Francoren alde, karlista baita. Bere aurrean ezin da Euskadi zer den aipatu. Amaren aldetik, aldiz, nazionalistak dira.
‎(Ubeda, Joxi: Egunkaria IV) Gure aburuz, intimotasun hori zertan datzan azpimarratu litzateke: izan ere, eleberrian ez baitigu pertsonaiaren mundu intimo horretan sakontzeko ahalegin berezirik aurkezten.
‎1994 Zer gerta ere, narrazioa, Alberdania.
‎Bere barne munduan sartuz, pertsonaia hauen aldaketen berri izango dugu. Horrelako pertsonaiekin ezin dugu zer egingo duten aurreikusi.
2001
‎Alabaina, baieztapen hauek idazlearen helburu eta idazketabeharren inguruan zenbait argibide ematen badute ere, ez dute zertan argigarri gertatu kontamolde aukeraketari dagokionez.
‎8 Ez dago zer kontaturik: errepikapenak, objektuak, zenbakiak
‎Gauza batzuk. Gorde dezaketen esnearen edo zopa hotzaren edo zergatik ez, gorde dezaketen ardoaren abstrazio eginez, haien formaren estudioan konzentratuko naiz. (37.or.)
‎Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela, baina helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
‎Alabaina, zer esan nahi dugu Saizarbitoriaren nobelak modernoak direla esaten dugunean. Modernitatea, kasu honetan, nobela bera ulertzeko moduari dagokio.
‎...eak 2001eko apirilean Rossetti-ren obsesioa ren berargitalpena zela-eta prestatutako aldizkari monografikoan argitaratua. izan daiteke, eta Rosseti ren obsesioan bezala, gizon emakumezkoen arteko komunikazio zailtasuna da aitzakia literarioa;... Alabaina, gerra nahiz sexu desberdinen arteko ulertezintasunak nobelagile donostiarraren unibertso literarioa alderik alde zeharkatzen duten gaiak badira, zer esanik ez idazketaren beraren, literaturaren, gaineko hausnarrak eragiten dituen lerro eta pasarteen ugaritasunaz. Ene Jesus eko edo Hamaika pauso ko narratzaileen antzera, Rossetti margolariari erreferentzia egiten dion nobela laburrak literaturaren helburu eta nolakotasuna ditu etengabe mintzagai.
‎Rossetiren obsesioa n, ostera, literaturaren beraren funtsa da, etengabe, auzitan jartzen dena: zertarako idatzi?, zer azaleratzen du testu literarioak?... bezalako galderak dira bizitzari aurre egiteko gaitasunik ez duen protagonistaren baitan bueltaka dabiltzanak. Berdin generrake, Marcel Martinen aitatasun ukatua z edo Asaba zaharraren baratza delakoaz.
‎Rossetiren obsesioa n, ostera, literaturaren beraren funtsa da, etengabe, auzitan jartzen dena: zertarako idatzi?, zer azaleratzen du testu literarioak?... bezalako galderak dira bizitzari aurre egiteko gaitasunik ez duen protagonistaren baitan bueltaka dabiltzanak. Berdin generrake, Marcel Martinen aitatasun ukatua z edo Asaba zaharraren baratza delakoaz.
‎Nobela labur honetan, Saizarbitoriaren lerro gogoangarrienetakoak bildu direlakoan gaude eta bere biribiltasuna izan da, ezpairik gabe, jarraian datozen haunasketak eragin dizkiguna. Biribiltasuna eta, zergatik ez esan, morboa, morbo asko baitago testuan. Artea, bizitza, sexua, amodioa/ heriotza, abertzaletasuna, testuak bilbatzen dituen osagai erakargarriak ditugu.
‎" J´espère pour toi que tu n´auras pas à emprunter des mots, comme ton Rossetti" (220). Zer dela eta eskaintza hori. Zerk egiten du hain baztergarria Rossetti-ren jokabidea Victoriaren begietara?
‎Zer dela eta eskaintza hori? Zerk egiten du hain baztergarria Rossetti-ren jokabidea Victoriaren begietara. Erantzunak nobelan bertan ematen diren informazio zehatz eta benetakoetan daude:
‎urteetan, bere nobelen sarrera gisara" Critical Prefaces" (Sarrera Kritikoak) direlakoak idatzi zituen, eta" post of observation" (Behaketagunea) delakoaz mintzatu zen. Aipatutako sarreretan, eta jadanik 1884an argitaraturiko The art of Fiction liburuan, nobelak literaturaren barruan zer leku daukan definitu nahi izan zuen. James-en lanetan, nobela bizitzaz dugun inpresioa dela baieztatzen zaigu, eta bere iritziz, inpresio hori sinesgarriagoa izan dadin, narratzaileak pertsonaia baten ikuspuntutik kontatu behar du istorioa.
‎Alabaina, gure ustez, badago bertan zenbait iluntasun. Esate baterako, barru fokalizazioaz ari garenean, zer adierazi nahi dugu zehazki?: fabula barruko pertsonaia bat dela fokalizazio ekintza horren subjektua edota fokalizatzen den hori psikeari (sentimenduak, pentsamenduak,...) dagokiola?, ala biak?
‎Jesus Mª Lasagabaster kritikariak 1991ko artikulu interesgarrian dioen bezala, azterkizun dugun nobela honek azken 20 urte hauetan idatzi diren beste zenbait nobelarekin batera, hala nola, Txillardegiren Haizeaz bestaldetik (1979), edo Joan Mari Irigoienen Poliedroaren hostoak (1982), edo, zaharragoa izan arren, hausturazko jarrera bera erakusten duen Patri Urkizuren Sekulorum Sekulotan (1975) nobelarekin, transgresioaren esperientzia bera azaltzen du. Dena dela, esan dezagun, horietaz gain, esperimentazio giro berean sartzen direla Koldo Izagirreren Zergatik bai (1977) eta Luis Haramburu Altunaren Zera... (1975) liburuak.
‎" Zer da hormaren kontra zapaltzen nauen oinaze hau, galdetuko dio gero mutilak bere buruari.
Zer da harrilako hutsune hau. Eta erantzuna kolore ubelaren metafisikari buruzko tratatua izanen da, mintzaira hil batetan, borrero itzalen artean.
Zer izkiriatu da Voprosi Literaturi edo Tel Quel aldizkarien ertzean euskal presoen gose greba amaigabeetaz?
Zer axola zaio konpromezua polizien tiro artean bere bihotza erreboluzioaren bandera legez ezkutarik gabe ihes doan mutilari?"
‎errealitatea eta ametsa biltzen diren tokia. Zer ote den egia galdetzen badugu, hari fin batek mantentzen du egiaren eta gezurraren arteko atea. XVII. mendeko idazle barrokoentzat egiaren eta ametsaren arteko kinka zen bien artean kokatzen dena, XVIII. mendean razionalismoak bikoiztasun bera mantendu zuen, razionalismoaren ondoan munstroak agertzen dira.
‎Eta orduan ispiluak hitz egingo dio eta erakutsiko nor den, nola heltzen den bentzitua, nola aguretu den eta denborak zein ahurra egin duen bere aurpegian. Agian, ispilua ez da isiltzen, jarraituko du mintzatzen eta Ulyses en buruaz gain, Penelope-ren pazientzia hartuko du mintzagai, eta adieraziko dio zer gertatu den Itaca n bera kanpoan izan den arte.
‎Irudiak ezin izan daitekeen mundu baten aurrean jartzen gaitu, galderak zabaltzen dira: ateak zertarako daude, zer egiten dute hor. Ezustean harrapatzen du irudiak ikuslea eta honek erantzun beharra dauka.
‎Irudiak ezin izan daitekeen mundu baten aurrean jartzen gaitu, galderak zabaltzen dira: ateak zertarako daude, zer egiten dute hor. Ezustean harrapatzen du irudiak ikuslea eta honek erantzun beharra dauka.
Zer den amaren begian egotea!" (GP, 33)
‎Bidaia beste zer ote da bada, norberaren nortasuna aurkitzeko bidea da, hirugarren antzaldaketa, zinema pantailaren eta ispiluaren ondoren, espazio aldaketak norberaren indarren agerpena dakar. Ez da kasualitatea Sarrionandiak adierazten duen bidaia honetan koordenada biren artean kokatzea:
‎Hona hemen bidaiaren lehendabiziko asmoa. Bestea zer den ezagutzea. Sarrionandiaren liburuaren lehen aipuek horixe adierazten dute.
‎Ezin esan daiteke aldaketa bat batean gertatzen denik, landare bat errotik ateratzen den legez. Bizitzak bazuen lehen liburuan zer esanik eta zer erakutsirik.
‎Ezin esan daiteke aldaketa bat batean gertatzen denik, landare bat errotik ateratzen den legez. Bizitzak bazuen lehen liburuan zer esanik eta zer erakutsirik.
Zer da bidaia honetan harrigarria. Ba, gauza bi, zalantzarik gabe.
‎haurtzaroko bizkaiera, eta zubereraren aztarnakoa. Miranderen poesiaren eta idaztankeraren eraginak badu hemen zer esanik. Dialektalismoa, beraz, gehiago da Sarrionandiarengan estilo nahia eta ez bidaia liburuetatik harturiko hizkera zipriztina.
‎" Zer adierazirik ez, zertaz adierazi ere ez, nundik adierazterik ez, ezin adierazi, adierazi nahi ere ez, adierazteko halabeharrarekin batera"
‎" Zer adierazirik ez, zertaz adierazi ere ez, nundik adierazterik ez, ezin adierazi, adierazi nahi ere ez, adierazteko halabeharrarekin batera"
Zergatik agertzen zaigu bidaiaren gaia hain mirestua literatura honetan?
‎Eta bidaia guztien zentzua aurkitu du Sarrionandiaren itzalak ere: kanpokoaren bila abiatu da barnean duen nortasuna aurkitzeko, atzerrian ibili da, sorterria zer den ulertzeko. Antonio Bonet ek idatzi duenez:
‎Begiratu, hegaztien itzal hatzeman ezinak lurrean. Zer egin dezakegu. Paseatu, urrats bakoitzean errauts apur bat utziaz" (GP, 10)
‎" Eta zer egiten duzu hor, maitea, eta zergatik desegiten zara ni hurreratzean?"
‎" Eta zer egiten duzu hor, maitea, eta zergatik desegiten zara ni hurreratzean?"
‎Hain zuzen ere, espazioan definitzen baikara, eta denborari buruzko filosofiari aurre eginez, espazioari buruzko filosofiak munduan dugun tokiaz galdetzen du. Bizitzari buruzko galdera da, eta, zuzenean, munduan gurekin batera bizi direnekin zer nolako loturak eta harremanak eduki ditzakegun adierazi nahi luke, elkarkidetzaren filosofia sortuz.
‎Horregatik Atxaga eta Sarrionandiaren poesia lanak aztertu ditugu bertan, baina inon baino gehiago aipatuko da hitz lauzko lana. Poesian gutxi agertzen bada ispilua, zergatik aipatzen dugu, ba. Beste munduaren, beste aldearen sinbolo da eta, era berean, hauskortasun eta zehargabearen seinale, misterioaren agerbide, garenaren eta ez garenaren arteko hari finaren erakustoki.
‎Gizartearen eran idatzitako batek adierazten bazuen ezin zela edozer edozein tokitan esan, surrealistek dena esateko joerarekin batera agertu zuten hizkuntzaren mugan eta bazterretan aurkitzen ziren hizkuntza anormalekiko interes berezia. Dislexiak eta afasiak nahikoa bide erakusten zuten hizkuntzaren marginalitatea zer zen ikusteko. Horrelako bidea jarraiki eman ziren argitara Euskal Herrian Saizarbitoriaren prosa ero etxean bakarrik dagoenaren diskurtsoa, Koldo Izagirreren Zergatik bai haur baten eguneroko hizkerak osatzen zuen kontakizuna, eta oro har Ustela aldizkariko joera berritzailea.
‎Dislexiak eta afasiak nahikoa bide erakusten zuten hizkuntzaren marginalitatea zer zen ikusteko. Horrelako bidea jarraiki eman ziren argitara Euskal Herrian Saizarbitoriaren prosa ero etxean bakarrik dagoenaren diskurtsoa, Koldo Izagirreren Zergatik bai haur baten eguneroko hizkerak osatzen zuen kontakizuna, eta oro har Ustela aldizkariko joera berritzailea.
‎" Ainhoa" ere abangoardiazko giroan sortu baita: Izagirrek Zergatik bai nobelan egin zuen moduan, hemen ere haurraren hizkera jaso nahi duen testu baten ondoren datorkigu Ainhoa haurrari egiten zaion poema.
‎Baina, zinemaren eraginaz badago zer esanik oraindik. Hain zuzen ere garbi ez dagoen arazo batez ari gara.
Zer gertatzen da, bada, joeren artean. Erantzuna poetak banan banan ikusterakoan sortzen da.
‎Baina Atxagak beste joera bat hartu du tratamenduan. Orain arte poesia honek zinematik zer duen kanpo aldetik aztertu dugu. Bada garaia literaturaren eta zinemaren artean gertatzen den besarkadaren bihotzeraino jaisteko.
‎Mundua hautsia dago, zientziak ezin du sintesi bakarraren antolaketa egin. Eta mundua hautsia dagoela behin eta berriro errepikatzen duen idazleak zer maite lezake gehiago Arestik Eliot en itzulpenari jarririko sarrera baino. Hain zuzen ere denbora pasatua, eta denbora futuroa biltzen duen denbora presentea.
‎Irudia sortzen dugun neurrian. Gerra aurreko euskal idazleek poesia gardenaren egile lez ezagutu zuten Pierre Reverdy k hona zer dion irudiari buruz: irudia izpirituaren sorkuntza garbia da.
‎Horrelako poema gogotsu bat eginen nizuke, baina zer laburra den lirikarena.
Zer da Molly Bloom entzat Carabanchelgo egunsenti jostorratzez betea?
Zer izkinatu da Voprosi Literaturi edo Tel Quel aldizkarien ertzean euskal presoen gose greba amaigabeetaz?
Zer axola zaio konpromezua polizien tiro artean
‎" Baina zer axola zaio zigor zeldetan dagoenari urtaroen aldaketa" (GP, 9)
‎" Gure poesia zer ezdeusa den, mundua bezain zabala den alor honetan
‎Edertasuna zertan datzan jakitea ez da erraza. Ez da garbi jakiten Goya-k" Maiatzaren biko errebolta" pintatu zuenean noiz zen pintura hori dokumentu historikoa eta noiz bihurtu zen giza sufrikarioaren sinbolo.
‎Ez da garbi jakiten Goya-k" Maiatzaren biko errebolta" pintatu zuenean noiz zen pintura hori dokumentu historikoa eta noiz bihurtu zen giza sufrikarioaren sinbolo. Ez dugu oraindik jakingo geroak zer estimatuko duen poesia honetatik. Baina irakurle honek gogokoago ditu egoera pertsonalaren aitapen direnak, bizipen pertsonaletik hasiz giza izaeraren alde iluna adierazten dutenak.
‎Joera pesimistaz hitz pixka bat egin nahi nuke, azken batean sofrikarioaren lehen ondorioa delako ezezkortasuna. Pertsonaia bakarrik geratzen denean zer sentitu du. Zeri dagokio bere" facultade do sentir" hori?
‎Pertsonaia bakarrik geratzen denean zer sentitu du? Zeri dagokio bere" facultade do sentir" hori?
‎" Sartzen zarenok utzi esperantza". Zer da itxaropena poema honetan. Denbora amaigabea:
‎" Zer egin dezakegu. Paseatu, urrats bakoitzean errauts apur bat utziaz; mundua ere geure antzera biratzen da bere buruaren giltza aurkitu ezinik" (GP, 10)
‎" Poesiaren gaia errealiatea da" (NENH, 190) baieztatzen da oso garbi poetika horretan. Baina bat batean matizatu da zer den" errealitatea". Hori norberaren esperientziarekin lotzen da lehen lehenik.
‎" dena esanda dago eta zer akigarria den errepikatzea.
‎" Nahiago nizuke izkiriatu gutuna hitzik gabekoa: dena esanda dago eta zer akigarri den errepikatzea, batez ere hitzek esan nahi dutena geroago eta gutiago denean" (P, 215)
‎" Eta zer dio lehoiak gutaz?
‎" Zer zoriontsua zatekeen euskaldun sortzea mundua Pierre Loti ren liburua balitz" (P, 34)
‎Bizitza exilioa bada, ez gaude Joseba Sarrionandiaren exilioaz hitz egiten soilik, harenaz hitz egiten dugun neurri berean hitz egiten dugu gure exilioaz. Zer da, baina, guztion exilioa. Bat batean jakitea heriotzarantz goazela, bide batez liburu hau bera ere heriotzarantz doan moduan:
‎" Zergatik itzuli Itacara, Ulyses?...
‎Hau da: bisitaturiko lurraldeetan zer aurkitu du Sarrionandiak. Zer jarri digu begien aurrean?
‎bisitaturiko lurraldeetan zer aurkitu du Sarrionandiak? Zer jarri digu begien aurrean. Beste alde batetik, bidaiaren zentzu erromantikoan sakondu nahi genuke, liburuaren zentzu politiko eta literarioa genero horren jarraipena den heinean gertatzen dela uste baitugu.
‎Eginkizun horretan, itsu izatetik begi izatera doan bidean, bidaiak zentzu asko hartzen ditu, giza izaeraren forma desberdinak. Bidaia ez da bizikizun fisikoa soilik, batez ere mentala da; giza izaeraren metafora bihurtu dugun bidaiak nor garen eta zer ez garen azaltzen digu. Bidaiaria arrotza da lur arrotzean, eta zentzu horretan ikusten duen herria ezagutzen duen munduarekin konparatu behar du, eta joko horretan zorrozten zaizkio ulertzeko moduak, luzatzen begiradaren indarra, sakontzen pentsakizuna.
‎Bidaztia den Sarrionandiak zer erakutsi nahi izan dio irakurleari. Literatura egiteko beste modu bat, mundua ikusteko forma berritua.
‎joan eta geratu era berean nahi duen ni idazlearen tinta papurretan. Lehendabiziko paradoxa" Sorterri hautatuan" gertatzen da, zeren alde batetik urruntzearen lilura aipatzen da:
Zer eskaintzen du bidaiak. Musika, literatura, arte giroa.
‎Parisetik igortzen deunat gutun hau, badakin zer den gutun bakoitza, geltoki bat bidaia amaigaitzean, pausa bat bizitzaren saihetsean" (IGB, 41) eta Lisboatik fado oroimenak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 3.563 (23,46)
Lehen forma
zer 2.048 (13,48)
Zer 877 (5,77)
zertan 132 (0,87)
zergatik 122 (0,80)
Zergatik 77 (0,51)
zertarako 69 (0,45)
Zertarako 33 (0,22)
Zertan 32 (0,21)
zeri 29 (0,19)
zerk 28 (0,18)
Zerk 23 (0,15)
zertaz 21 (0,14)
Zeri 10 (0,07)
Zertaz 8 (0,05)
zertara 7 (0,05)
zerekin 6 (0,04)
Zertara 5 (0,03)
Zertako 4 (0,03)
zeren alde 4 (0,03)
zeri buruz 4 (0,03)
zerik 4 (0,03)
ZER 3 (0,02)
ZERGATIK 2 (0,01)
zeren arabera 2 (0,01)
zerenak 2 (0,01)
zertako 2 (0,01)
zertatik 2 (0,01)
Zeren aurrean 1 (0,01)
Zeren bitartez 1 (0,01)
Zertatik 1 (0,01)
zeren bidez 1 (0,01)
zerena 1 (0,01)
zertarakorik 1 (0,01)
zertzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 369 (2,43)
zer esan 254 (1,67)
zer gertatu 106 (0,70)
zer ez 93 (0,61)
zer dan 68 (0,45)
zer ote 44 (0,29)
zer jazo 41 (0,27)
zer ikusi 40 (0,26)
zer egon 39 (0,26)
zer nolako 31 (0,20)
zer eduki 29 (0,19)
zer pentsatu 28 (0,18)
zer erran 23 (0,15)
zer jan 22 (0,14)
zer ari 21 (0,14)
zer ba 21 (0,14)
zer erantzun 20 (0,13)
zer gura 20 (0,13)
zer nahi 20 (0,13)
zer ukan 20 (0,13)
zer irakurri 19 (0,13)
zer emon 18 (0,12)
zer etorri 18 (0,12)
zer etzan 17 (0,11)
zer ikasi 17 (0,11)
zer kontatu 17 (0,11)
zer pasatu 17 (0,11)
zer uste 17 (0,11)
zer ibili 16 (0,11)
zer jakin 16 (0,11)
zer eragin 15 (0,10)
zer idatzi 15 (0,10)
zer ekarri 14 (0,09)
zer eskatu 14 (0,09)
zer gehiago 14 (0,09)
zer berri 13 (0,09)
zer pasa 13 (0,09)
zer sentitu 13 (0,09)
zer behar 12 (0,08)
zer eman 12 (0,08)
zer do 11 (0,07)
zer ekin 11 (0,07)
zer hartu 11 (0,07)
zer jarri 11 (0,07)
zer adierazi 10 (0,07)
zer balio 10 (0,07)
zer erabili 10 (0,07)
zer gustatu 10 (0,07)
zer irakatsi 10 (0,07)
zer zira 10 (0,07)
zer bai 9 (0,06)
zer eskaini 9 (0,06)
zer gustu 8 (0,05)
zer iradoki 8 (0,05)
zer iruditu 8 (0,05)
zer modu 8 (0,05)
zer mota 7 (0,05)
zer aukeratu 6 (0,04)
zer axola 6 (0,04)
zer bat 6 (0,04)
zer entzun 6 (0,04)
zer galdu 6 (0,04)
zer hori 6 (0,04)
zer joan 6 (0,04)
zer sartu 6 (0,04)
zer txar 6 (0,04)
zer bizi 5 (0,03)
zer egoera 5 (0,03)
zer erabaki 5 (0,03)
zer gauza 5 (0,03)
zer guzti 5 (0,03)
zer ipini 5 (0,03)
zer iritzi 5 (0,03)
zer jardun 5 (0,03)
zer merezitu 5 (0,03)
zer panpox 5 (0,03)
zer ukatu 5 (0,03)
zer zail 5 (0,03)
zer arraio 4 (0,03)
zer asmatu 4 (0,03)
zer atera 4 (0,03)
zer besterik 4 (0,03)
zer deitu 4 (0,03)
zer e 4 (0,03)
zer ego 4 (0,03)
zer gorde 4 (0,03)
zer helburu 4 (0,03)
zer hitz 4 (0,03)
zer jaso 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan be 40 (0,26)
zer egin behar 32 (0,21)
zer esan ez 27 (0,18)
zer egin ez 14 (0,09)
zer esan nahi 14 (0,09)
zer esan gura 13 (0,09)
zer nahi ukan 11 (0,07)
zer egin ezean 10 (0,07)
zer erran nahi 10 (0,07)
zer egin ezan 9 (0,06)
zer gertatu ote 8 (0,05)
zer uste ukan 8 (0,05)
zer behar ukan 7 (0,05)
zer egin nahi 7 (0,05)
zer egin ote 7 (0,05)
zer jazo ote 7 (0,05)
zer egin do 6 (0,04)
zer ez jakin 6 (0,04)
zer gertatu ere 6 (0,04)
zer gertatu jak 6 (0,04)
zer balio ukan 5 (0,03)
zer egin be 5 (0,03)
zer egin neba 5 (0,03)
zer ez ote 5 (0,03)
zer jazo dan 5 (0,03)
zer egin joan 4 (0,03)
zer egin zendu 4 (0,03)
zer erantzun ez 4 (0,03)
zer esan ote 4 (0,03)
zer gertatu dan 4 (0,03)
zer irakurri behar 4 (0,03)
zer jakin behar 4 (0,03)
zer adierazi nahi 3 (0,02)
zer besterik egin 3 (0,02)
zer dan be 3 (0,02)
zer eduki hori 3 (0,02)
zer egoera egon 3 (0,02)
zer egon ikusi 3 (0,02)
zer erran ezan 3 (0,02)
zer esan bako 3 (0,02)
zer esan behar 3 (0,02)
zer esan ere 3 (0,02)
zer esan ezan 3 (0,02)
zer ez egin 3 (0,02)
zer gehiago behar 3 (0,02)
zer hitz egin 3 (0,02)
zer nolako ekarpen 3 (0,02)
zer ote esan 3 (0,02)
zer ote etorri 3 (0,02)
zer ote ibili 3 (0,02)
zer ote ukan 3 (0,02)
zer pentsatu behar 3 (0,02)
zer pentsatu eman 3 (0,02)
zer zail ta 3 (0,02)
zer ari ote 2 (0,01)
zer bat egin 2 (0,01)
zer dan holako 2 (0,01)
zer dan ni 2 (0,01)
zer dan on 2 (0,01)
zer do aldatu 2 (0,01)
zer do hori 2 (0,01)
zer eduki behar 2 (0,01)
zer eduki gogo 2 (0,01)
zer egin bihar 2 (0,01)
zer egin dan 2 (0,01)
zer egin ere 2 (0,01)
zer egin jakin 2 (0,01)
zer egin ordu 2 (0,01)
zer egin zer 2 (0,01)
zer egon idazle 2 (0,01)
zer egon jakin 2 (0,01)
zer eman ezan 2 (0,01)
zer emon behar 2 (0,01)
zer emon eutsi 2 (0,01)
zer erantzun jakin 2 (0,01)
zer esan entzun 2 (0,01)
zer esan handi 2 (0,01)
zer esan hasi 2 (0,01)
zer esan jakin 2 (0,01)
zer ez ekin 2 (0,01)
zer ez esan 2 (0,01)
zer ez joan 2 (0,01)
zer gertatu ari 2 (0,01)
zer gertatu do 2 (0,01)
zer gura do 2 (0,01)
zer gura Dona 2 (0,01)
zer hori zabaldu 2 (0,01)
zer ibili behar 2 (0,01)
zer irakatsi behar 2 (0,01)
zer irakurri ote 2 (0,01)
zer jan ez 2 (0,01)
zer jaso nahi 2 (0,01)
zer jazo do 2 (0,01)
zer kontatu nahi 2 (0,01)
zer merezitu joan 2 (0,01)
zer nahi ote 2 (0,01)
zer nolako garrantzi 2 (0,01)
zer nolako gizon 2 (0,01)
zer nolako pisu 2 (0,01)
zer ote egon 2 (0,01)
zer txar egin 2 (0,01)
zer ukan isiltasun 2 (0,01)
zer adierazi ere 1 (0,01)
zer adierazi ez 1 (0,01)
zer adierazi gura 1 (0,01)
zer arraio gertatu 1 (0,01)
zer arraio sartu 1 (0,01)
zer asmatu behar 1 (0,01)
zer atera zalaparta 1 (0,01)
zer axola ni 1 (0,01)
zer bai haur 1 (0,01)
zer bai nobela 1 (0,01)
zer bat baino 1 (0,01)
zer bat salbuespen 1 (0,01)
zer bat urrundu 1 (0,01)
zer behar g 1 (0,01)
zer berri egon 1 (0,01)
zer berri ekarri 1 (0,01)
zer dan adierazi 1 (0,01)
zer dan ahaztu 1 (0,01)
zer dan ardura 1 (0,01)
zer dan azal 1 (0,01)
zer dan bakarrik 1 (0,01)
zer dan barrutiko 1 (0,01)
zer dan baso 1 (0,01)
zer dan bertsolari 1 (0,01)
zer dan e 1 (0,01)
zer dan entenditu 1 (0,01)
zer dan ere 1 (0,01)
zer dan esan 1 (0,01)
zer dan estu 1 (0,01)
zer dan ez 1 (0,01)
zer dan ezkondu 1 (0,01)
zer dan Fuerteventura 1 (0,01)
zer dan gau 1 (0,01)
zer dan gazte 1 (0,01)
zer dan guda 1 (0,01)
zer dan hori 1 (0,01)
zer dan jakin 1 (0,01)
zer dan konturatu 1 (0,01)
zer dan krema 1 (0,01)
zer dan liburu 1 (0,01)
zer dan natura 1 (0,01)
zer dan ondo 1 (0,01)
zer dan parranda 1 (0,01)
zer dan txar 1 (0,01)
zer dan zehaztu 1 (0,01)
zer dan zentzun 1 (0,01)
zer deitu behar 1 (0,01)
zer do ba 1 (0,01)
zer do dohatsu 1 (0,01)
zer eduki abade 1 (0,01)
zer eduki adierazi 1 (0,01)
zer eduki afaldu 1 (0,01)
zer eduki amanda 1 (0,01)
zer eduki ba 1 (0,01)
zer eduki baina 1 (0,01)
zer eduki barru 1 (0,01)
zer eduki barruan 1 (0,01)
zer eduki entzun 1 (0,01)
zer eduki erakutsi 1 (0,01)
zer eduki gaur 1 (0,01)
zer eduki hor 1 (0,01)
zer eduki konde 1 (0,01)
zer egin ahal 1 (0,01)
zer egin arreba 1 (0,01)
zer egin asmo 1 (0,01)
zer egin bera 1 (0,01)
zer egin Dona 1 (0,01)
zer egin ego 1 (0,01)
zer egin eutsi 1 (0,01)
zer egin ezta 1 (0,01)
zer egin gura 1 (0,01)
zer egin gustatu 1 (0,01)
zer egin handi 1 (0,01)
zer egin hori 1 (0,01)
zer egin lan 1 (0,01)
zer egin lurralde 1 (0,01)
zer egin nu 1 (0,01)
zer egin seme 1 (0,01)
zer egin une 1 (0,01)
zer egin zeu 1 (0,01)
zer egin zu 1 (0,01)
zer ego arratsalde 1 (0,01)
zer ego jakin 1 (0,01)
zer egoera erabaki 1 (0,01)
zer egoera utzi 1 (0,01)
zer egon arrasti 1 (0,01)
zer egon aztertu 1 (0,01)
zer egon behar 1 (0,01)
zer egon bera 1 (0,01)
zer egon egin 1 (0,01)
zer egon gizaki 1 (0,01)
zer egon guren 1 (0,01)
zer egon han 1 (0,01)
zer egon hemen 1 (0,01)
zer egon hitz 1 (0,01)
zer egon hobetu 1 (0,01)
zer egon kako 1 (0,01)
zer egon mundu 1 (0,01)
zer egon ni 1 (0,01)
zer egon oraindino 1 (0,01)
zer egon postre 1 (0,01)
zer egon telebista 1 (0,01)
zer ekarri asmatu 1 (0,01)
zer ekarri berri 1 (0,01)
zer ekarri gogo 1 (0,01)
zer ekarri gu 1 (0,01)
zer ekarri jakin 1 (0,01)
zer ekarri nahi 1 (0,01)
zer ekin behar 1 (0,01)
zer ekin eduki 1 (0,01)
zer ekin lehenengo 1 (0,01)
zer eman ez 1 (0,01)
zer eman hurrengo 1 (0,01)
zer emon zendu 1 (0,01)
zer entzun ta 1 (0,01)
zer erabaki hartu 1 (0,01)
zer erabaki ukan 1 (0,01)
zer erabili ba 1 (0,01)
zer erabili beharrezko 1 (0,01)
zer erabili ohi 1 (0,01)
zer eragin eduki 1 (0,01)
zer eragin egon 1 (0,01)
zer eragin ote 1 (0,01)
zer eragin ukan 1 (0,01)
zer erantzun behar 1 (0,01)
zer erantzun egin 1 (0,01)
zer erantzun nahi 1 (0,01)
zer erantzun ote 1 (0,01)
zer erran ahal 1 (0,01)
zer erran berak 1 (0,01)
zer erran ere 1 (0,01)
zer erran haur 1 (0,01)
zer erran mundu 1 (0,01)
zer esan afaloste 1 (0,01)
zer esan ahalegindu 1 (0,01)
zer esan baina 1 (0,01)
zer esan baserri 1 (0,01)
zer esan diada 1 (0,01)
zer esan egokitu 1 (0,01)
zer esan eman 1 (0,01)
zer esan eusko 1 (0,01)
zer esan eutsi 1 (0,01)
zer esan gai 1 (0,01)
zer esan gaztaina 1 (0,01)
zer esan gelditu 1 (0,01)
zer esan gu 1 (0,01)
zer esan hor 1 (0,01)
zer esan hori 1 (0,01)
zer esan igande 1 (0,01)
zer esan irudi 1 (0,01)
zer esan Istanbul 1 (0,01)
zer esan jo 1 (0,01)
zer esan Jondoni 1 (0,01)
zer esan Juan 1 (0,01)
zer esan lehoi 1 (0,01)
zer esan lerro 1 (0,01)
zer esan nahiko 1 (0,01)
zer esan nu 1 (0,01)
zer esan obra 1 (0,01)
zer esan omen 1 (0,01)
zer esan orain 1 (0,01)
zer esan oraindik 1 (0,01)
zer esan ostu 1 (0,01)
zer esan zain 1 (0,01)
zer esan zu 1 (0,01)
zer eskaini iraun 1 (0,01)
zer eskatu joan 1 (0,01)
zer etorri behar 1 (0,01)
zer etorri beti 1 (0,01)
zer etorri euskal 1 (0,01)
zer etorri gainera 1 (0,01)
zer etorri ha 1 (0,01)
zer etorri izen 1 (0,01)
zer etorri jakin 1 (0,01)
zer etorri on 1 (0,01)
zer etorri orain 1 (0,01)
zer etorri ote 1 (0,01)
zer etzan azaldu 1 (0,01)
zer etzan azpimarratu 1 (0,01)
zer etzan berbeta 1 (0,01)
zer etzan bide 1 (0,01)
zer etzan bizibide 1 (0,01)
zer etzan errebelatu 1 (0,01)
zer etzan eztabaida 1 (0,01)
zer etzan ingurune 1 (0,01)
zer etzan jakin 1 (0,01)
zer etzan modu 1 (0,01)
zer etzan muga 1 (0,01)
zer etzan sekula 1 (0,01)
zer etzan sentitu 1 (0,01)
zer etzan zehaztu 1 (0,01)
zer etzan zuek 1 (0,01)
zer ez bereizi 1 (0,01)
zer ez besta 1 (0,01)
zer ez bi 1 (0,01)
zer ez dan 1 (0,01)
zer ez doi 1 (0,01)
zer ez ego 1 (0,01)
zer ez egoki 1 (0,01)
zer ez ekarri 1 (0,01)
zer ez etorri 1 (0,01)
zer ez eutsi 1 (0,01)
zer ez ezan 1 (0,01)
zer ez gu 1 (0,01)
zer ez hemen 1 (0,01)
zer ez munta 1 (0,01)
zer ez termino 1 (0,01)
zer ez zeharo 1 (0,01)
zer ez zehatz 1 (0,01)
zer galdu arrisku 1 (0,01)
zer galdu gutxi 1 (0,01)
zer gauza bera 1 (0,01)
zer gauza eder 1 (0,01)
zer gauza erraz 1 (0,01)
zer gauza gutxi 1 (0,01)
zer gauza mintzatu 1 (0,01)
zer gehiago bat 1 (0,01)
zer gehiago eskatu 1 (0,01)
zer gehiago gura 1 (0,01)
zer gehiago jan 1 (0,01)
zer gehiago nahi 1 (0,01)
zer gehiago ni 1 (0,01)
zer gehiago ur 1 (0,01)
zer gertatu ahal 1 (0,01)
zer gertatu be 1 (0,01)
zer gertatu behar 1 (0,01)
zer gorde behar 1 (0,01)
zer gorde egon 1 (0,01)
zer gura jo 1 (0,01)
zer gura ote 1 (0,01)
zer gura ta 1 (0,01)
zer gustatu ta 1 (0,01)
zer gustu bera 1 (0,01)
zer gustu egon 1 (0,01)
zer gustu ezan 1 (0,01)
zer gustu gu 1 (0,01)
zer gustu pasa 1 (0,01)
zer gustu urte 1 (0,01)
zer guzti errespetagarri 1 (0,01)
zer guzti latz 1 (0,01)
zer guzti zenbat 1 (0,01)
zer helburu irakatsi 1 (0,01)
zer helburu proposatu 1 (0,01)
zer hitz ikusi 1 (0,01)
zer hori emon 1 (0,01)
zer ibili atsotu 1 (0,01)
zer ibili berba 1 (0,01)
zer ibili ere 1 (0,01)
zer ibili hemen 1 (0,01)
zer ibili ohartu 1 (0,01)
zer ibili temati 1 (0,01)
zer ibili txarto 1 (0,01)
zer ibili txotxolo 1 (0,01)
zer idatzi be 1 (0,01)
zer idatzi behar 1 (0,01)
zer ikasi behar 1 (0,01)
zer ikasi gero 1 (0,01)
zer ikasi handi 1 (0,01)
zer ikasi hil 1 (0,01)
zer ikasi parabola 1 (0,01)
zer ikusi adimen 1 (0,01)
zer ikusi behar 1 (0,01)
zer ikusi bihar 1 (0,01)
zer ikusi eduki 1 (0,01)
zer ikusi Espainia 1 (0,01)
zer ikusi ez 1 (0,01)
zer ikusi ezan 1 (0,01)
zer ikusi gaur 1 (0,01)
zer ikusi gehiago 1 (0,01)
zer ikusi gu 1 (0,01)
zer ikusi nahitaezko 1 (0,01)
zer ikusi orraztu 1 (0,01)
zer ikusi ote 1 (0,01)
zer ikusi pe 1 (0,01)
zer ikusi zindun 1 (0,01)
zer iradoki ezan 1 (0,01)
zer iradoki nahi 1 (0,01)
zer irakatsi be 1 (0,01)
zer irakatsi berkontzeptualizazio 1 (0,01)
zer irakatsi ere 1 (0,01)
zer irakatsi literatura 1 (0,01)
zer irakurri ahal 1 (0,01)
zer irakurri erabaki 1 (0,01)
zer irakurri eutsi 1 (0,01)
zer irakurri ezan 1 (0,01)
zer irakurri gaur 1 (0,01)
zer iritzi eutsi 1 (0,01)
zer iritzi kuota 1 (0,01)
zer iruditu ote 1 (0,01)
zer jakin Ainhize 1 (0,01)
zer jakin ba 1 (0,01)
zer jakin bada 1 (0,01)
zer jakin be 1 (0,01)
zer jakin gu 1 (0,01)
zer jakin ni 1 (0,01)
zer jakin zer 1 (0,01)
zer jakin zu 1 (0,01)
zer jan barik 1 (0,01)
zer jan be 1 (0,01)
zer jan egon 1 (0,01)
zer jan faltatu 1 (0,01)
zer jardun hemen 1 (0,01)
zer jardun uztail 1 (0,01)
zer jarri hau 1 (0,01)
zer jarri moja 1 (0,01)
zer jarri ote 1 (0,01)
zer jaso harreman 1 (0,01)
zer jazo jak 1 (0,01)
zer jazo min 1 (0,01)
zer joan asunto 1 (0,01)
zer joan behar 1 (0,01)
zer joan lagundu 1 (0,01)
zer kontatu behar 1 (0,01)
zer kontatu eduki 1 (0,01)
zer merezitu jo 1 (0,01)
zer modu arteztu 1 (0,01)
zer modu hitz 1 (0,01)
zer modu hobe 1 (0,01)
zer modu lortu 1 (0,01)
zer mota ebaluazio 1 (0,01)
zer mota ikasi 1 (0,01)
zer mota ikasle 1 (0,01)
zer mota irakurketa 1 (0,01)
zer mota lotura 1 (0,01)
zer mota margo 1 (0,01)
zer mota testu 1 (0,01)
zer nahi do 1 (0,01)
zer nahi duda 1 (0,01)
zer nolako argizari 1 (0,01)
zer nolako aurpegi 1 (0,01)
zer nolako bertso 1 (0,01)
zer nolako egoera 1 (0,01)
zer nolako eragin 1 (0,01)
zer nolako errealismo 1 (0,01)
zer nolako eskandalu 1 (0,01)
zer nolako esperientzia 1 (0,01)
zer nolako estrategia 1 (0,01)
zer nolako hurbilketa 1 (0,01)
zer nolako identitate 1 (0,01)
zer nolako inportantzia 1 (0,01)
zer nolako jokaera 1 (0,01)
zer nolako lan 1 (0,01)
zer nolako lotura 1 (0,01)
zer nolako opor 1 (0,01)
zer nolako pertsona 1 (0,01)
zer nolako plazer 1 (0,01)
zer nolako profil 1 (0,01)
zer nolako trebetasun 1 (0,01)
zer nolako ustekabe 1 (0,01)
zer ote dan 1 (0,01)
zer ote datorren 1 (0,01)
zer ote do 1 (0,01)
zer ote eduki 1 (0,01)
zer ote etzan 1 (0,01)
zer pasa dan 1 (0,01)
zer pasa jak 1 (0,01)
zer pasatu dan 1 (0,01)
zer pasatu jak 1 (0,01)
zer pentsatu egon 1 (0,01)
zer pentsatu eragin 1 (0,01)
zer pentsatu ere 1 (0,01)
zer pentsatu ezan 1 (0,01)
zer pentsatu musker 1 (0,01)
zer pentsatu ote 1 (0,01)
zer sentitu gai 1 (0,01)
zer txar eduki 1 (0,01)
zer txar ekintza 1 (0,01)
zer txar emon 1 (0,01)
zer txar jazo 1 (0,01)
zer ukan bada 1 (0,01)
zer ukan grafiti 1 (0,01)
zer ukan gustuko 1 (0,01)
zer ukan hori 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
zer ukan kanpo 1 (0,01)
zer ukan komun 1 (0,01)
zer ukan kritika 1 (0,01)
zer ukan sendo 1 (0,01)
zer ukan zinezko 1 (0,01)
zer uste do 1 (0,01)
zer uste don 1 (0,01)
zer uste zendu 1 (0,01)
zer zail uste 1 (0,01)
zer zira be 1 (0,01)
zer zira bera 1 (0,01)
zer zira BEZ 1 (0,01)
zer zira harea 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia