2001
|
|
A: 648+ 995 en batura
|
ez
da 1 743 izaiten ahal, zeren eta...
|
|
B: 4 x 1 056 ren biderkadura
|
ez
da 4 024 izaiten ahal, zeren eta.. .
|
|
C: 49,5 x 377 ren biderkadura
|
ez
da 3 775 izaiten ahal, zeren eta.. .
|
|
[TI
|
Ez
da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean.
|
|
Batzuetan
|
ez
da a5ki kakotxaren ezartzea... " 0" batzuk ere idatzi behar dira.
|
|
3 Esplika ezazu zergatik beste segidak
|
ez
diren egokiak.
|
|
3 Esp.lika ezazu zergatik beste segidak
|
ez
diren egokiak.
|
|
€ F konbertigailuak balio hori bera erabiltzen du baina kakotxaren ondotik bi zifra baizik
|
ez
ditu agertzen.
|
|
[I] eta �: lkasleek jadanik badakite idazkera hamartarraren zati bat baizik
|
ez
hartzen, hurbiltze bat eginez eskasean edo soberakinean. Zatiketa baten zatidura" kakotxaren ondotik mugiaraziz" bilatzeko testuinguruan ikasi dute (ikus 84 sekuentzia).
|
|
Altuerek ebakidura puntu bera dutela hurrengo ikasturteetan landuko dute. Hemen marrazkien zehaztasunaren kontrolatzeko bide gisa baizik
|
ez
da aurkeztua.
|
|
[I] eta [zl:
|
Ez
da aise hirukien azaleraren kalkulatzeko formularen arrazoinamendua ulertzea. Lehen ariketako azken irudian laukizuzenaren" zola" berde iluna gelditu da, begiratzen dugun hirukia berde arina bilakatu delarik. a altueraren ezkerreko hiruki berde arinak daukan azalera bi koloreko laukizuzenaren erdia da.
|
|
20 € ko billete bat baizik
|
ez
du.
|
2002
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü Dedek egiten düana bezala.
|
|
Kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean
|
ez
bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu behar dituzte.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
Kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
Letratan idatz.
|
Ez
baldin
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak
|
ez
ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
Kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
0 sagü behar dira. ldatz ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, 65 ostoaldeko zerrenda balia ezazü.
|
|
Kalküla egiazta eta ihardets ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü. ezazü.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, estalgiak ken itzazü eta konta. B
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, estalgiak ken itzazü eta konta.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, estalgiak ken eta konta.
|
|
Bardintzak OSOt itzazü.
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
Zonbakiak Kanikarrek eta Dedek bezala asma itzazü.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Dedek eta Kanikarrek bezala kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü kaierean.
|
|
2)" Oinezko" baten heinean ageri direnak
|
ez
direla irudikatzen (etxeko berinak, harresia, zubiaren arkuak, etab...)[>
|
|
lehenago bilduma barreiatua da; gero, 10naka antolatua. 37 idazkeran 3 zifrak 10 gaiko 3 multzoak adierazten dituela eta 7 zifrak bakarrik gelditzen diren 7 gaiak berehala ohartzen baldin badira ere haur batzuk, ezagutza hori 88 orrialdeetan baizik
|
ez
da taldean landuko. zenbatzeko
|
|
Zonbakiak asma itzazü Dedek eta Kanikarrek bezala.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Begista eta ihardets.
|
ez
beita nahiko: Maritxuk ferro ferro dena dü bildüko, ferro/ Oze batean badü hamarreko.
|
|
Giltz batek
|
ez
dü giltzarrapo bakar bat idekitzen. AtzemazÜ zoin den giltz bakoitza bere giltzarrapoari lotüz.
|
|
Emazte bakoitzak arropa erosten ahal dü? bai edo
|
ez
ihardets.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik
|
ez
baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü eta ezaba kalkül bakoitzaren ondotik.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, marraz eta ezaba kalkül bakoitzaren ondotik.
|
|
Kalküla ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Marraz ezazü 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti erabiliz. lhardets ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
Marraz ezazü 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti erabiliz. lhardets ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
Kalküla ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Ageri diren diharü kopürüak marrazkien bidez 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti baliatuz. ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
Beste hamarreko bat a/ a
|
ez
–
|
|
Beste hamarreko bat a/ a
|
ez
–
|
|
Kalküla ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, kütxak eta kanikak marraz itzazü kaierean. este hamarreko bat ala ez?
|
|
Kalküla ezazü. Ez baldin bazira segür, kütxak eta kanikak marraz itzazü kaierean. este hamarreko bat ala
|
ez
–
|
|
Kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, kütxak eta kanikak marraz itzazü kaierean. hamarrekorik baioteda?
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren batuketa (1): hamarreko eta batekotan Ürtxaintxak 32+ 25 kontatzen
|
ez
daki
|
|
Kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, kütxak eta kanikak marraz kaierean. Üngüra @
|
|
Emaitza 20 baino bi jokamolde hauek baliatuko ditugu: kanikak 10naka kontatzen ditugu" hamar, hogei, handiagoa da baina
|
ez
du ondoko hamarrekoa hogeita hamar, berrogei, berrogeita hamar... eta zazpi, berrogeita hamazazpi") eta kutxa gainditzen. Adibidez:
|
|
Arrazoinamendu baten eta zifra bateko zenbaki baten batuketa. bera da baina neurri ttipiago batekin (erregelaren bi graduazio marraren artean, kolorezko Emaitzak
|
ez
du 20 gaindituko. Adibidez:
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, abakoa erabil dezakezü.
|
|
Batekoen kopurua
|
ez
da aldatzen, hamarrekoena 1ez emendatzen da. C jardueran, hamarreko zenbaiten batura:
|
|
1 Oeko güziak
|
ez
dütü idazten eta batekoak biltzen dütü.
|
|
Bardintzak OSOt itzazü. Segür
|
ez
bazira, hürrak edo ttittak marraz itzazü.
|
|
[filtik [Q] ra: + ikurra
|
ez
da bakarrik bi 7rentzat, adibidez, 5 erhi altxatzen ditu esku eskuinean eta 2 esku ezkerrean. lkasleek galdatua den zenbakiren batuketan erabiltzen. zenbakia idazten dute. Jarduera hau alderantzizko ariketa honekin has daiteke:
|
|
zero bat erraiten du eta ikasleek dagokion erhi kopurua ahal bezain zalu erakusten dute. gehitzen delarik,"
|
ez
da fitsik gehitzen".
|
|
Bardintzak OSOt itzazü. Segür
|
ez
bazira, marraz ezazü.
|
|
Bardintzak OSOt itzazü. Segür
|
ez
bazira, hürrak marraz itzazü.
|
|
Jkasleek eragiketa guziak kalkula ditzaten, jardueraren bukaeran baizik
|
ez
zaie antolaketa horren berri emanen.
|
|
adibidez," bi gehi hiru berdin..." dio irakasleak. lkasleek emaitza zuzenean idazten dute. Baturak
|
ez
dira 5 baino handiagoak. Kalkulu bakoitza berehala zuzentzen da.
|
|
Kanikak bil. beren kütxer lot eta bai edo
|
ez
ihardets.
|
|
Kütxa hauek
|
ez
dira beteak. Zonbat kanika düe?
|
|
[fil Kutxa handi hau
|
ez
da beti betea. Alde bat betea delarik, estalkia ezartzen zaio.
|
|
ŒJ Diruarekin hasten gara. Txanponen balioa da konda eta
|
ez
haien kopurua: 2 euroko txanponarekin euro bateko bi gai eros daitezke.
|
|
esku zenbakien diktaketa: gaien
|
ez
marraztera bultzatzen dira haurrak bateko 5 erhiak estalkiaren azpian diren 5 kanikei doazkie;
|
|
Odeietan idatz ezazü. (
|
Ez
zaz1üla he1rroka osot.)
|
|
Kanikarren kütxa asma eta kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz.
|
|
Kanikarren kütxa asma eta kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Kütxa asma ezazü eta kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Kalküla ezazü.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü. 3+ 2
|
|
Kütxa asma ezazü eta kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
Kütxa asma ezazü eta kalküla.
|
Ez
baldin bazira segür, marraz ezazü.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü (Dedek bezala}.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
Xori kopuruaren asmatzeko, denak konta genitzake edo ainara kopurutik abia gaitezke W!, 21, 22, 23,...). Zenbakien balioa (20 eta 5) eta zenbaki handia lehenik finkatua izaiteak egin molde honi ohartzea errazten dute. C n, egin molde bera balia daiteke lehen zenbakia 20
|
ez
izanik ere.
|
|
Zonbakiak asma itzazü Dedek bezala.
|
Ez
baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer"
|
ez
duen egin behar" badakielarik.
|
|
Kütxarik aski ükenen ote dü? Lotürak egitzü eta bai edo
|
ez
ihar ets.
|
|
12 orrialdeko bestera iragaiten dira estalkia itzuli laurden batez itzulikaraziz. Erantzunen egiaztatzeko unean baizik
|
ez
dute jarduera bera. estalkiak gordetzen zuena ikusiko.
|
|
[fileta [g: 10 eta 11 orrialdeetako egoera bera da; bizkitartean, marra andana baten kasuan, erregela
|
ez
da horizontala, zeharra baizik.
|
|
IZirrimarraren hiru hutsak gelditua izan
|
ez
den marraztetik heldu dira: izeia, errotak eta traktorearen argia.
|
|
Geomen eta Zirrimarraren marrazkien azterketak metodo hau adierazten du: ezabatzearen beharrik
|
ez
izaiteko, traktorearen marrazteko errotetatik hasi behar da, izeiaren marrazteko gainetik hasi behar da, eta abar.
|
|
Gei hauek eros ditzake: Gei hauek
|
ez
ditzake eros: lhardets.
|
|
lhardets.
|
Ez
baldin bazira segür, marrazki bat egizü.
|
|
Asma ezazü: Maitenak 9 kanika badütü eta Eflautek 8 lhardesten ahal
|
ez
delarik, galtoa marra.
|
|
Beren diharüa alkarretaratzen düe bideokasete baten erosteko; bideoak 14 € balio dü. lhardesten ahal
|
ez
delarik, galtoa marra.
|
|
Badira ardi belar bolen gibelean. lhardets.
|
Ez
baldin bazira segür, marrazki bat egizü.
|
|
Balu batek 10 € ba/ io dü eta erakasleak 3 erosi dütü. lhardesten ahal
|
ez
delarik, galtoa marra.
|
|
|
Ez
baldin bazira segür, marrazkia egizü.
|
|
Horietarik 4 bedezi bijitala joan dira. Beste güziak txostakan ari dira kanpoan. lhardesten ahal
|
ez
delarik, galtoa marra.
|
|
30 € balio düan lili floka bat erosi nahi deioe. lhardesten ahal
|
ez
delarik, galtoa marra.
|
|
Jarduera hauentzat, bi orrialdeen bereiztea
|
ez
da beharrezkoa. Fitxa� tegiaren barnean erabil daitezke.
|
|
10, 20, 30, etab. hamarrekoen gainditzea artoski landu behar da, aldi oroz kanika bildumen antolatzeko bidea gogoraraziz: beste 10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik
|
ez
da ageri (edo: ez da sekulan 9 kanika bereiz baino gehiago ikusten).
|
|
beste 10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik ez da ageri (edo:
|
ez
da sekulan 9 kanika bereiz baino gehiago ikusten).
|
|
lhardets.
|
Ez
baldin bazira segür, billetak eta diharü xehea marraz edo bardintza idatz.
|
|
Zoin ote? t>" hiruki
|
ez
erregularra". Gisa berean karratua laukizuzen erregularra dela erran genezake eta horrela karratuaren ikusmolde matematikoari hurbil gaitezke.
|