Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.048

2000
‎Ipuin sortari buruzko kazetari oharrei begiratuz, aldiz, Joxean Muñoz(" Ifar aldeko orduak", Habe, 1990, 177 alea, 29 or.) bere erreseinan, hamar ipuinok euren dibertsitatearen azpitik zer duten komunik bilatzen saiatzen da, eta bere ustez, batasun hori euren mamian, giro minberaz," lekuz beste egin beharra" z mintzatzen da egilea: " Norberaren sorterritik, etxetik eta haurtzarotik, senide, adiskide eta burkideengandik edo norberaren baitatik lekuz beste egin beharra edo egin behar izana darabilte airean ipar aldeko ipuin hauek.
‎Leonardoren zein testuri buruz diharduen ezin argitu izan dugu, Lopez Gasenik bezala, lagunentzako, eruditoentzako edo adituentzako bakarrik diren aipamenen klabearen falta sumatzen du irakurleak honelakoetan. Baina horretaz gain, zer da arteztasun hori, bizkaitarren" zuzentasuna eta leialtasuna" ala iparraldekoen adieraz," sutilitatea". Sarrionandiak sinboloen eta orakuluen mintzaira nola maite duen ikusita, pentsatzekoa da bi arteztasunak izan dituela gogoan.
‎Poemak liburuan zertarako bat ere nabarmentzen du, erabakia du saiatzea: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.). Izan ere, sasoi makaletan ere poetek," gau sagaratuan lur batetik bestera aldarrai dabiltzan" Hölderlin en poeta horiek, badute zer esanik eta zer eginik. Poesian bezala prosan ere zeregin horri lotzen zaio beti, aberriari eta garaiari doitasunez dagokion hitza bilatzeari poesiaren giltza ttipiaz, edota eguratsa arteztasunez besarkatzeari gilletak bezalako aizto txipiez.
‎Poemak liburuan zertarako bat ere nabarmentzen du, erabakia du saiatzea: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.). Izan ere, sasoi makaletan ere poetek," gau sagaratuan lur batetik bestera aldarrai dabiltzan" Hölderlin en poeta horiek, badute zer esanik eta zer eginik. Poesian bezala prosan ere zeregin horri lotzen zaio beti, aberriari eta garaiari doitasunez dagokion hitza bilatzeari poesiaren giltza ttipiaz, edota eguratsa arteztasunez besarkatzeari gilletak bezalako aizto txipiez.
‎1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz? (Nuyi illa, 153 or).
‎1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz? (Nuyi illa, 153 or).
‎Kaiera honetan, kritikoek eta komunikabideek Joseba Sarrionandiaren liburuen ganean zer esan daben aurkituko dau irakurleak. Eretxi ezbardinak eta, aldi berean, osagarriak, gure literaturako idazlerik handienetako baten literaturgintzara hurreratuten lagunduteko.
‎Unzuetak aitortzen digunez, ez dute testuok zer ikusirik adimenarekin, bihotzarekin baizik, ideien interpretazioarekin ez, bai sentimenduenarekin.
‎Ereduei dagokienez, Ramon Olasagastik eginiko elkarrizketan Carverren eragina nabaria dela onartzen du: " Carverren istorioak irakurrita, iruditzen zitzaidan gauza handirik ez zela gertatzen, baina, halaber, zer edo zer transmititzen ari zela" (Egunkaria XI). Elkarrizketa egiten duenak berak Hauster ere aipatzen du.
‎Ereduei dagokienez, Ramon Olasagastik eginiko elkarrizketan Carverren eragina nabaria dela onartzen du: " Carverren istorioak irakurrita, iruditzen zitzaidan gauza handirik ez zela gertatzen, baina, halaber, zer edo zer transmititzen ari zela" (Egunkaria XI). Elkarrizketa egiten duenak berak Hauster ere aipatzen du.
‎Itxuraz, bidaia izpiritual honek indar gehiago bereganatuko du narrazioak aurrera egin ahala. " Azken batean, bidaia honetan pertsonaia konturatu egiten baita bidaiekiko bere zaletasuna, zer den ez dakien baina bilatzen duen zerbaiten lasterketa dela. Baina mutila ez dago bakarrik, neska du itxoiten, bidaiak noiz amaituko." (Egunkaria III) Baina, istorioan aurrera egin ahala, ordura arteko narrazioaren zenbait ezaugarri hankaz gora utziko dituen beste pertsonaia batekin topo egingo dugu:
‎Pertsonaien indarra beren indarezan datza. Bizi dira, zergatik bizi diren jakiteke; jan eta edaten dute (edan galanki), kalez kale ibiltzen dira beste zer egin haundirik gabe. Ez da berebiziko historiarik, pertsonaia gogoangarririk.
‎Azken honetara ihes egingo du Mikelek atxiloketen berri izatean. Eta amaiera irekia duela esan daiteke, ez baitakigu Parisen Mikelek zer egingo duen.
‎Aitak gerra egin du Francoren alde, karlista baita. Bere aurrean ezin da Euskadi zer den aipatu. Amaren aldetik, aldiz, nazionalistak dira.
‎Bere barne munduan sartuz, pertsonaia hauen aldaketen berri izango dugu. Horrelako pertsonaiekin ezin dugu zer egingo duten aurreikusi.
2001
‎8 Ez dago zer kontaturik: errepikapenak, objektuak, zenbakiak
‎Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela, baina helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
‎Alabaina, zer esan nahi dugu Saizarbitoriaren nobelak modernoak direla esaten dugunean. Modernitatea, kasu honetan, nobela bera ulertzeko moduari dagokio.
‎...eak 2001eko apirilean Rossetti-ren obsesioa ren berargitalpena zela-eta prestatutako aldizkari monografikoan argitaratua. izan daiteke, eta Rosseti ren obsesioan bezala, gizon emakumezkoen arteko komunikazio zailtasuna da aitzakia literarioa;... Alabaina, gerra nahiz sexu desberdinen arteko ulertezintasunak nobelagile donostiarraren unibertso literarioa alderik alde zeharkatzen duten gaiak badira, zer esanik ez idazketaren beraren, literaturaren, gaineko hausnarrak eragiten dituen lerro eta pasarteen ugaritasunaz. Ene Jesus eko edo Hamaika pauso ko narratzaileen antzera, Rossetti margolariari erreferentzia egiten dion nobela laburrak literaturaren helburu eta nolakotasuna ditu etengabe mintzagai.
‎Rossetiren obsesioa n, ostera, literaturaren beraren funtsa da, etengabe, auzitan jartzen dena: zertarako idatzi?, zer azaleratzen du testu literarioak?... bezalako galderak dira bizitzari aurre egiteko gaitasunik ez duen protagonistaren baitan bueltaka dabiltzanak. Berdin generrake, Marcel Martinen aitatasun ukatua z edo Asaba zaharraren baratza delakoaz.
‎urteetan, bere nobelen sarrera gisara" Critical Prefaces" (Sarrera Kritikoak) direlakoak idatzi zituen, eta" post of observation" (Behaketagunea) delakoaz mintzatu zen. Aipatutako sarreretan, eta jadanik 1884an argitaraturiko The art of Fiction liburuan, nobelak literaturaren barruan zer leku daukan definitu nahi izan zuen. James-en lanetan, nobela bizitzaz dugun inpresioa dela baieztatzen zaigu, eta bere iritziz, inpresio hori sinesgarriagoa izan dadin, narratzaileak pertsonaia baten ikuspuntutik kontatu behar du istorioa.
‎Alabaina, gure ustez, badago bertan zenbait iluntasun. Esate baterako, barru fokalizazioaz ari garenean, zer adierazi nahi dugu zehazki?: fabula barruko pertsonaia bat dela fokalizazio ekintza horren subjektua edota fokalizatzen den hori psikeari (sentimenduak, pentsamenduak,...) dagokiola?, ala biak?
‎Eta orduan ispiluak hitz egingo dio eta erakutsiko nor den, nola heltzen den bentzitua, nola aguretu den eta denborak zein ahurra egin duen bere aurpegian. Agian, ispilua ez da isiltzen, jarraituko du mintzatzen eta Ulyses en buruaz gain, Penelope-ren pazientzia hartuko du mintzagai, eta adieraziko dio zer gertatu den Itaca n bera kanpoan izan den arte.
‎Irudiak ezin izan daitekeen mundu baten aurrean jartzen gaitu, galderak zabaltzen dira: ateak zertarako daude, zer egiten dute hor. Ezustean harrapatzen du irudiak ikuslea eta honek erantzun beharra dauka.
‎Bidaia beste zer ote da bada, norberaren nortasuna aurkitzeko bidea da, hirugarren antzaldaketa, zinema pantailaren eta ispiluaren ondoren, espazio aldaketak norberaren indarren agerpena dakar. Ez da kasualitatea Sarrionandiak adierazten duen bidaia honetan koordenada biren artean kokatzea:
‎Hona hemen bidaiaren lehendabiziko asmoa. Bestea zer den ezagutzea. Sarrionandiaren liburuaren lehen aipuek horixe adierazten dute.
‎Ezin esan daiteke aldaketa bat batean gertatzen denik, landare bat errotik ateratzen den legez. Bizitzak bazuen lehen liburuan zer esanik eta zer erakutsirik.
‎Ezin esan daiteke aldaketa bat batean gertatzen denik, landare bat errotik ateratzen den legez. Bizitzak bazuen lehen liburuan zer esanik eta zer erakutsirik.
‎haurtzaroko bizkaiera, eta zubereraren aztarnakoa. Miranderen poesiaren eta idaztankeraren eraginak badu hemen zer esanik. Dialektalismoa, beraz, gehiago da Sarrionandiarengan estilo nahia eta ez bidaia liburuetatik harturiko hizkera zipriztina.
‎Eta bidaia guztien zentzua aurkitu du Sarrionandiaren itzalak ere: kanpokoaren bila abiatu da barnean duen nortasuna aurkitzeko, atzerrian ibili da, sorterria zer den ulertzeko. Antonio Bonet ek idatzi duenez:
‎" Eta zer egiten duzu hor, maitea, eta zergatik desegiten zara ni hurreratzean?"
‎Hain zuzen ere, espazioan definitzen baikara, eta denborari buruzko filosofiari aurre eginez, espazioari buruzko filosofiak munduan dugun tokiaz galdetzen du. Bizitzari buruzko galdera da, eta, zuzenean, munduan gurekin batera bizi direnekin zer nolako loturak eta harremanak eduki ditzakegun adierazi nahi luke, elkarkidetzaren filosofia sortuz.
‎Gizartearen eran idatzitako batek adierazten bazuen ezin zela edozer edozein tokitan esan, surrealistek dena esateko joerarekin batera agertu zuten hizkuntzaren mugan eta bazterretan aurkitzen ziren hizkuntza anormalekiko interes berezia. Dislexiak eta afasiak nahikoa bide erakusten zuten hizkuntzaren marginalitatea zer zen ikusteko. Horrelako bidea jarraiki eman ziren argitara Euskal Herrian Saizarbitoriaren prosa ero etxean bakarrik dagoenaren diskurtsoa, Koldo Izagirreren Zergatik bai haur baten eguneroko hizkerak osatzen zuen kontakizuna, eta oro har Ustela aldizkariko joera berritzailea.
‎Baina, zinemaren eraginaz badago zer esanik oraindik. Hain zuzen ere garbi ez dagoen arazo batez ari gara.
‎Baina Atxagak beste joera bat hartu du tratamenduan. Orain arte poesia honek zinematik zer duen kanpo aldetik aztertu dugu. Bada garaia literaturaren eta zinemaren artean gertatzen den besarkadaren bihotzeraino jaisteko.
‎Mundua hautsia dago, zientziak ezin du sintesi bakarraren antolaketa egin. Eta mundua hautsia dagoela behin eta berriro errepikatzen duen idazleak zer maite lezake gehiago Arestik Eliot en itzulpenari jarririko sarrera baino. Hain zuzen ere denbora pasatua, eta denbora futuroa biltzen duen denbora presentea.
‎Irudia sortzen dugun neurrian. Gerra aurreko euskal idazleek poesia gardenaren egile lez ezagutu zuten Pierre Reverdy k hona zer dion irudiari buruz: irudia izpirituaren sorkuntza garbia da.
‎Horrelako poema gogotsu bat eginen nizuke, baina zer laburra den lirikarena.
‎" Baina zer axola zaio zigor zeldetan dagoenari urtaroen aldaketa" (GP, 9)
‎" Gure poesia zer ezdeusa den, mundua bezain zabala den alor honetan
‎Ez da garbi jakiten Goya-k" Maiatzaren biko errebolta" pintatu zuenean noiz zen pintura hori dokumentu historikoa eta noiz bihurtu zen giza sufrikarioaren sinbolo. Ez dugu oraindik jakingo geroak zer estimatuko duen poesia honetatik. Baina irakurle honek gogokoago ditu egoera pertsonalaren aitapen direnak, bizipen pertsonaletik hasiz giza izaeraren alde iluna adierazten dutenak.
‎Joera pesimistaz hitz pixka bat egin nahi nuke, azken batean sofrikarioaren lehen ondorioa delako ezezkortasuna. Pertsonaia bakarrik geratzen denean zer sentitu du. Zeri dagokio bere" facultade do sentir" hori?
‎" Poesiaren gaia errealiatea da" (NENH, 190) baieztatzen da oso garbi poetika horretan. Baina bat batean matizatu da zer den" errealitatea". Hori norberaren esperientziarekin lotzen da lehen lehenik.
‎" dena esanda dago eta zer akigarria den errepikatzea.
‎" Nahiago nizuke izkiriatu gutuna hitzik gabekoa: dena esanda dago eta zer akigarri den errepikatzea, batez ere hitzek esan nahi dutena geroago eta gutiago denean" (P, 215)
‎" Eta zer dio lehoiak gutaz?
‎Hau da: bisitaturiko lurraldeetan zer aurkitu du Sarrionandiak. Zer jarri digu begien aurrean?
‎Eginkizun horretan, itsu izatetik begi izatera doan bidean, bidaiak zentzu asko hartzen ditu, giza izaeraren forma desberdinak. Bidaia ez da bizikizun fisikoa soilik, batez ere mentala da; giza izaeraren metafora bihurtu dugun bidaiak nor garen eta zer ez garen azaltzen digu. Bidaiaria arrotza da lur arrotzean, eta zentzu horretan ikusten duen herria ezagutzen duen munduarekin konparatu behar du, eta joko horretan zorrozten zaizkio ulertzeko moduak, luzatzen begiradaren indarra, sakontzen pentsakizuna.
‎Bidaztia den Sarrionandiak zer erakutsi nahi izan dio irakurleari. Literatura egiteko beste modu bat, mundua ikusteko forma berritua.
‎Parisetik igortzen deunat gutun hau, badakin zer den gutun bakoitza, geltoki bat bidaia amaigaitzean, pausa bat bizitzaren saihetsean" (IGB, 41) eta Lisboatik fado oroimenak:
2002
‎Modernitatea definitzeko erabili izan diren hurbilpen eta abiapuntuak anitz eta konplexuak izan badira, zer esanik ez modernitate osteko egoera definitzeko, hots, posmodernitatea deritzona definitzeko erabili direnak. Batek baino gehiagok onartu duen modura, termino hau gaur egun ia edozertaz hitz egiteko erabiltzen da, alegia, komodin gisako kontzeptu gisakoa da.
‎Umberto Ecok oso modu bitxi (eta barregarrian) azaltzen du zer den posmodernitatea bere Postille a" Il nome della rosa" liburuan. Ecoren aburuz, jokabide posmodernoa honako hau izango litzateke:
‎Duela sei urte eta erdi, mediku batekin maitemindu eta Nikaraguara alde egin zuen, senarra eta bi alabak utzita. Eleberria Aneren itzuleran kokatzen da, Aneren senarrak psikoanalista batengana eraman duenean, emazteari zer gertatzen zaion edo eta etxea zergatik utzi zuen jakiteko. Horixe eleberriaren abiapuntua.
‎Handik aurrerako ehunekoei dagokienez, Torrealdairen estatistiketan, 1995etik aurrera," Literaturaren Historia eta Kritika" atala desagertu egin denez (atal horren ordez," Saioa"," Generoak nahasian" edo" Besterik" izenburuekin adierazitako atalak datoz) 5, ezin datu zehatzagorik eman. Ez dakigu aldaketa horiekin zer iradoki nahi den. Sailkapen irizpide hutsa bada, harrigarria ere bada Torrealdairen datuetan kritikari zegokion atala desagertu izana, inguruko literaturetan" Teoria eta Kritika" atalak beti izan baitu bere lekua6.
‎Raymond Carverren azken liburuaren argitalpena dela (Si me necesitas llámame, Anagrama, 2001), Tess Gallagherrek (bere emazteak) zera idatzi du hitzaurrean, EEBBetako hegoaldean upelak jartzen dituztela granjen inguruetan erortzen den euri apurra jaso eta gero erabili ahal izateko, eta Carverren ipuinak upel horietan erortzen den euria bezala direla. Ez zait era ederragorik bururatzen literatura zer den esateko.
‎Género y construcción nacional en las escritoras vascas (2001). Oraindik argitaratu gabe dagoen lan honen bigarren atalak La defensa cultural del ideal político() izenburu deigarria du eta hona hemen zer esaten duen, laburbilduta:
‎R. M. Albérèsentzat, hona zer den eleberri modernoa: " besterik gabe" historia" bat" izan nahi beharrean," behaketa, aitorpen, azterketa" izan nahi duena;" gizakia edo historiako garai bat pintatzeko, gizarteen mekanismoa aurkitzeko eta, azkenik, azken xedeen arazoak planteatzeko asmo" moduan agertzen dena3 XIX. mendearen erdialdean hasitako modernitate hori ñabartu eta gainditu egin zuen uhin berri batek, Modernism izenekoak, zeinak formak ez ezik, eleberria ulertzeko modua bera aldatu baitzuen 1870etik
‎Gure irakurketa orientatu nahian bezala, bildumagilea saiatzen da bereak egiten irakurlearen balizko dudak edo galderak: zer arrazoi direla medio erabakitzen duen protagonistak egunkaria idaztea, zergatik ez duen idazten une jakin batzuetan, etab. Aipatutako berezitasun narratiboez gain, eleberri berritzailea da orobat planteamendu kronotopikoari dagokionez, espazio erreal (Paris) eta ez errealak (Zerubide, Altzurain...) agertzeaz gainera, denboraren tratamendua urte sasoien bilakaeran oinarritzen baita. Denbora ulertzeko modu honek, nahiz tradizionala izan bere ikuspegi ziklikoan, zenbait berrikuntza ekartzen dio euskal eleberrigintzaren ordu arteko garapen linealari, narratzaileak ez baitu dudarik egiten gertakizunak protagonistarentzat duten balio sinbolikoaren arabera antolatzeko.
‎Par. Eta zer bertze gauza izanen ahal da hori. Gauzak, bada, batari buruz ezin izan ditezke bertze hura existitzen ezpaita.
‎Par. Behin berriz ere, goazen hastapenera eta bata existitzen ezpa da, eta batari buruz bertze diren gauzak existi ba daitez, erragun zer gerthatuko den.30
‎Errekaldeko senidiaren aldijan, norberak eukozan asmurik geyenak, eukozanak, ixil ixilik gordeta euki biar, bestela..., ondo dakigu zer eguan.
‎Lengo egunetako jazoera iguingarrijak dirala bide, zer esana zegaitijagaz eta, sendo ibili da. Baña, emengo besteko" koitadurik" ikusteko be.
‎Zer diñostazu, erantzun neutson ¿ zer egingo daben? ¿ Nungua zara zeu ba orrelan esateko?
‎Jarrayan Amezola gaztiak esan ebazan erderaz, euzko edestiko barri batzuk eta gure errijaren ezaugarri berezijak eta onen ostian Bite" rik adiraldu euskun, gauza txikijetatik asita, zelako garrantziduna dan Aberrijaren askatasuna. España" ko erkijak zer eskatuten daben eta zer eskatuten daben" ek: eta gero esango dabe Madrid ¡ azpikuz ganera esatiarren!
‎Jarrayan Amezola gaztiak esan ebazan erderaz, euzko edestiko barri batzuk eta gure errijaren ezaugarri berezijak eta onen ostian Bite" rik adiraldu euskun, gauza txikijetatik asita, zelako garrantziduna dan Aberrijaren askatasuna. España" ko erkijak zer eskatuten daben eta zer eskatuten daben" ek: eta gero esango dabe Madrid ¡ azpikuz ganera esatiarren!
‎Ezeban jan gura, ez edan, ez ezer bere. Osagilliak, zer gaxu modu eukan laster igarri eban eta senidien itaunari erantzunez, esan eban: Txotxatu ein yako.
‎Ala gure errija lixunkeriz ete dago? Len zanik, zer ete dago zutunik?... Itaun onexek egin ditut eta erantzunik eztot ixan.
‎Egija esaereak diñuana? Ez eta ez; eztaki zer erantzun eta ixillari dago.
‎Zuk zure poematetan guztia bat dela diozu, eta argibide eder eta bikainak emaiten deraukiguzu; hark anhitzak eztirela agertu du, erakhusburu ugari eta sendoak azalduaz. Era hortaz, guztia bat dela zuk erranaz, eta hark ezertto ere anhitz eztela adieraziaz, zer differenteak agertzen dituzuela dirudi muin berberak izan arren eta gu atzipetzen gaituzuela uste duzue.
‎Orain erragun bada: eidea zeiher bion kutsua gauza guztiak baldin ba dute, eta alde bikhoitz horren indarrez aldibatean ahantzeko eta gabe ba dira, eztu hortaz zer harritu. Hain zuzen ere, ahantzekoa ahantzgabe bilhakatu, edota ahantzegabe ahantzeko, horrexek bai harrituko ninduke.
‎Eta idea, gauza askotan eta bakhoitzean halaber izatea, ene Parmenides, zer eragozten du?
‎Parmenides, gehitu zeraukon Sokratek behin baino maizago zalantzan egona naiz zer hauei buruz, bertze gauza hekien arabera ebatzi beharraz ala bertze era batez.
‎Eta gauza xume eta purtzil iruditu litzaikegun bertze zer hoieri buruz, erraiterako, ileaz, herruaz, zikhinaz, eta are gauzarik zakar eta oihesanaz ere, zalantza berdina othe duzu. Ba da ziorik ala ez, gauza bakhoitz haukietan eidea berezi bat ezagut dezaguntzat, hartu emana dugun gauza heietaz izakera iarria eta beren eskukoa dutela oniritziaz?
‎Ikhus ezazu, bada, honi buruz zer erran ahal dezakezun.
‎Eragon baino lehen nahi baituzu, Sokrates maite erran zuen Parmenidek eder zer den irakatsi, zuzen zer den, on zer den, eta baita idea bakhoitza zer den ere. Arestian ohartu natzaitzu Aristotelekin eztabaika zu ikhustean.
‎Eragon baino lehen nahi baituzu, Sokrates maite erran zuen Parmenidek eder zer den irakatsi, zuzen zer den, on zer den, eta baita idea bakhoitza zer den ere. Arestian ohartu natzaitzu Aristotelekin eztabaika zu ikhustean.
‎Eragon baino lehen nahi baituzu, Sokrates maite erran zuen Parmenidek eder zer den irakatsi, zuzen zer den, on zer den, eta baita idea bakhoitza zer den ere. Arestian ohartu natzaitzu Aristotelekin eztabaika zu ikhustean.
‎Eragon baino lehen nahi baituzu, Sokrates maite erran zuen Parmenidek eder zer den irakatsi, zuzen zer den, on zer den, eta baita idea bakhoitza zer den ere. Arestian ohartu natzaitzu Aristotelekin eztabaika zu ikhustean.
‎Har dezagun adibidez, zuk ba derizkiozu, Zenonen hypothesisa. Anhitzak ba dira izan, ¿ zer gertatuko zaio anhitzkhoitasunari berari, bere baithan eta batasunari buruz. Zer gerthatuko zaio batasunari, bere baithan eta anhitzkhoitasunari buruz?
‎Zer gerthatuko zaio batasunari, bere baithan eta anhitzkhoitasunari buruz? Pluralitaterik eztela uste duzu, eta batasunari eta anhitzkhoitasunari, bakhoizkiro eta elkharkiro zer gerthatuko zaien aztertu. Halaber, ahantza badela eta eztela ere, iarraikiro uste ba dezazu, hypothesis batean nahiz bertzean zer iazoko zitzaien aztertu duzu, bai diren ideak uste dituzuneri buruz ala eztirela uste dituzuneri ere, eta orobat bertze ideeri, bai bakhoizkiro bai eta elkharkiro ere.
‎Pluralitaterik eztela uste duzu, eta batasunari eta anhitzkhoitasunari, bakhoizkiro eta elkharkiro zer gerthatuko zaien aztertu. Halaber, ahantza badela eta eztela ere, iarraikiro uste ba dezazu, hypothesis batean nahiz bertzean zer iazoko zitzaien aztertu duzu, bai diren ideak uste dituzuneri buruz ala eztirela uste dituzuneri ere, eta orobat bertze ideeri, bai bakhoizkiro bai eta elkharkiro ere. Eta hunelatsu ioka dugu ahantzegabetasunaz, higiduraz, egonaz, iaiotzeaz eta heriotzeaz, eta are izaiteaz eta ez izaiteaz.
‎Labur erran: gauzaren bat badela, eztela ala nolabaiteko aldakuntza ukhan duela uste duzunean, berekiko eta bertze gauzeekiko ere zer gerthatuko zaion aztertu behar duzu, eta bakhoitzarekiko edo guztiekiko; hori eginez geroz, bertze gauzak aztertuaz, berekiko eta edozein bertze gauzekiko, gauzok badirela ala idurimenean sorthuak direla. Bakhar bakharrik hunelaxe dezakezu osokiro ihardun eta egia argiroki ebatzi.
‎Nundik hasiko othe gara, bada, eta zein hypothesis agertuko othe dugu lehenik? Ioko astun huntan hasiko garenez, nahi ahal duzue neuregandik hasi nadin eta nire hypopthesisaz, batasunari buruz, eta bat hori delarik ala eztelarik, zer gerthatuko den aztertuaz?
‎Par. Beraz, gauza bat inguratzailea da, eta bertzea, inguratua. Gauza batek ezin baitu, aski batetan, ari eta iasan zer berdina.
‎Par. Alta, batak eztu aldiaz zer ikhusirik: ukroniko da, aldiz atako.17
‎Aurrera egin. " Maite izango danaren zer guztiak errespetagarri izango dira. Basiliren gauza guztiak.
‎Erremon arnasea bete ezinik geratu zan. Kofradiako langileak eta idazlariak hurreratu jakozan, zer jazoten ete jakon. Izerdi larria erion bekokian eta matrailletan behera.
‎Erremoni larria egin jakon. Horraitio, Leonen barruan zer jasoten zan berberak be ez ekian. Burua ondarrez bete jakola uste izan eban.
‎Zer egin negi? zer egin negio. Baina ni, nor naz, inora edo inogana joateko?
‎Agur, Basili! Eta zuk, Leon... zer egiten dozu hain geldi?
‎Aragia zer , aitita?
‎Nortasuna zer da, aitita?
‎Eta, zer da ori, aitita?
‎Biaramonean, domekea, eta eguerdi inguruan, kalean naikoa lagun ebillenean, mutiko batzuk, atetako atea edegita egon be ta, goruntz joan zirean, an goian zer ikusiko. Mutikook, zirti zarta eta triski traska, teillatu zulatuaren ganean agertu zirean.
‎Gau honetako... zer –erantzun eutsan emazteak brastadan.
‎Baina guri... zer deusku?
‎Auzolanean, Gardate kofradiako etxe bakotxetik gizonezko bat izentatu eta hiru lau aldratan banatu, eta Otaio mendiko bideska, txaraka ta usa, gaztainadi ta pagadi ta sastraka eta txapar, bazter guztiak arakatuten ibili zirean, Asto Zuriko lezan, Jentil koban, Lamina koban diadarrak eginez. Mendi tontor ta itsasaldeko ertzak, zer ez eben aztertu! Alperrik izan zan, Azterrenik inun be ez.
‎Baina handik hogetaz urteetara, ziur esateko 1943 urtean, hidroabioi alemana. Gure arrantzaleek urrunetik ikusi, eta zer ete zan urreratu... eta itsas hegazkina ostera be. Ontzia orduan" Reina de los Angeles, 2" izan zan, Hipolito Gezuraga patroi, Matxitxakotik.
‎Eta zuri, zer –Berez datorrena, edonorena da.
‎Ene bada! Hor barruan zer daukazu ba... edo nor zara?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 2.048 (13,48)
Lehen forma
zer 2.048 (13,48)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 241 (1,59)
zer esan 171 (1,13)
zer dan 63 (0,41)
zer gertatu 63 (0,41)
zer ez 29 (0,19)
zer ikusi 29 (0,19)
zer jazo 27 (0,18)
zer nolako 26 (0,17)
zer ote 22 (0,14)
zer egon 21 (0,14)
zer pentsatu 19 (0,13)
zer jan 18 (0,12)
zer eduki 17 (0,11)
zer erantzun 14 (0,09)
zer emon 13 (0,09)
zer kontatu 13 (0,09)
zer pasa 12 (0,08)
zer pasatu 11 (0,07)
zer sentitu 11 (0,07)
zer berri 10 (0,07)
zer eskatu 10 (0,07)
zer ikasi 10 (0,07)
zer ukan 10 (0,07)
zer gura 9 (0,06)
zer irakurri 9 (0,06)
zer eman 8 (0,05)
zer erran 8 (0,05)
zer eskaini 8 (0,05)
zer jakin 8 (0,05)
zer nahi 8 (0,05)
zer uste 8 (0,05)
zer eragin 7 (0,05)
zer etorri 7 (0,05)
zer gustatu 7 (0,05)
zer hartu 7 (0,05)
zer idatzi 7 (0,05)
zer irakatsi 7 (0,05)
zer gehiago 6 (0,04)
zer mota 6 (0,04)
zer zira 6 (0,04)
zer behar 5 (0,03)
zer ekarri 5 (0,03)
zer gustu 5 (0,03)
zer guzti 5 (0,03)
zer hori 5 (0,03)
zer merezitu 5 (0,03)
zer modu 5 (0,03)
zer adierazi 4 (0,03)
zer axola 4 (0,03)
zer ego 4 (0,03)
zer erabili 4 (0,03)
zer gorde 4 (0,03)
zer ipini 4 (0,03)
zer jarri 4 (0,03)
zer jaso 4 (0,03)
zer leku 4 (0,03)
zer txar 4 (0,03)
zer afari 3 (0,02)
zer ari 3 (0,02)
zer asmatu 3 (0,02)
zer ba 3 (0,02)
zer bat 3 (0,02)
zer batzuk 3 (0,02)
zer beste 3 (0,02)
zer e 3 (0,02)
zer egoera 3 (0,02)
zer entzun 3 (0,02)
zer erakutsi 3 (0,02)
zer erosi 3 (0,02)
zer galdu 3 (0,02)
zer helburu 3 (0,02)
zer hizkuntza 3 (0,02)
zer irakurgai 3 (0,02)
zer kritikatu 3 (0,02)
zer liburu 3 (0,02)
zer literatura 3 (0,02)
zer lortu 3 (0,02)
zer otu 3 (0,02)
zer sartu 3 (0,02)
zer zor 3 (0,02)
zer afaldu 2 (0,01)
zer akigarri 2 (0,01)
zer aldatu 2 (0,01)
zer ardura 2 (0,01)
zer argitaletxe 2 (0,01)
zer arraio 2 (0,01)
zer asko 2 (0,01)
zer atera 2 (0,01)
zer aukeratu 2 (0,01)
zer aurkitu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan be 25 (0,16)
zer egin behar 24 (0,16)
zer esan ez 18 (0,12)
zer egin ez 14 (0,09)
zer esan nahi 12 (0,08)
zer egin ezean 7 (0,05)
zer egin nahi 7 (0,05)
zer esan gura 7 (0,05)
zer egin be 5 (0,03)
zer egin ezan 5 (0,03)
zer jazo dan 5 (0,03)
zer nahi ukan 5 (0,03)
zer behar ukan 4 (0,03)
zer egin neba 4 (0,03)
zer erantzun ez 4 (0,03)
zer gertatu dan 4 (0,03)
zer dan be 3 (0,02)
zer egin do 3 (0,02)
zer egin ote 3 (0,02)
zer egon ikusi 3 (0,02)
zer esan behar 3 (0,02)
zer jazo ote 3 (0,02)
zer ote esan 3 (0,02)
zer pentsatu behar 3 (0,02)
zer uste ukan 3 (0,02)
zer dan holako 2 (0,01)
zer dan ni 2 (0,01)
zer dan on 2 (0,01)
zer eduki hori 2 (0,01)
zer egin bihar 2 (0,01)
zer egin joan 2 (0,01)
zer egin zendu 2 (0,01)
zer egin zer 2 (0,01)
zer egon idazle 2 (0,01)
zer eman ezan 2 (0,01)
zer emon eutsi 2 (0,01)
zer erantzun jakin 2 (0,01)
zer esan entzun 2 (0,01)
zer esan ere 2 (0,01)
zer esan ezan 2 (0,01)
zer esan handi 2 (0,01)
zer esan hasi 2 (0,01)
zer esan jakin 2 (0,01)
zer esan ote 2 (0,01)
zer ez egin 2 (0,01)
zer ez ote 2 (0,01)
zer gertatu ari 2 (0,01)
zer gertatu jak 2 (0,01)
zer gertatu ote 2 (0,01)
zer hori zabaldu 2 (0,01)
zer irakurgai proposatu 2 (0,01)
zer jan ez 2 (0,01)
zer jaso nahi 2 (0,01)
zer kontatu nahi 2 (0,01)
zer lortu nahi 2 (0,01)
zer merezitu joan 2 (0,01)
zer nolako garrantzi 2 (0,01)
zer nolako gizon 2 (0,01)
zer nolako pisu 2 (0,01)
zer pentsatu eman 2 (0,01)
zer ukan isiltasun 2 (0,01)
zer adierazi gura 1 (0,01)
zer adierazi nahi 1 (0,01)
zer afaldu pentsatu 1 (0,01)
zer ardura eutsi 1 (0,01)
zer arraio sartu 1 (0,01)
zer asko gorde 1 (0,01)
zer asmatu behar 1 (0,01)
zer axola ni 1 (0,01)
zer bat baino 1 (0,01)
zer bat egin 1 (0,01)
zer batzuk baino 1 (0,01)
zer batzuk ikusi 1 (0,01)
zer berri egon 1 (0,01)
zer beste ezaugarri 1 (0,01)
zer beste ondorengo 1 (0,01)
zer beste printzipio 1 (0,01)
zer dan adierazi 1 (0,01)
zer dan ahaztu 1 (0,01)
zer dan azal 1 (0,01)
zer dan barrutiko 1 (0,01)
zer dan baso 1 (0,01)
zer dan bertsolari 1 (0,01)
zer dan e 1 (0,01)
zer dan entenditu 1 (0,01)
zer dan ere 1 (0,01)
zer dan esan 1 (0,01)
zer dan estu 1 (0,01)
zer dan ez 1 (0,01)
zer dan ezkondu 1 (0,01)
zer dan Fuerteventura 1 (0,01)
zer dan gau 1 (0,01)
zer dan gazte 1 (0,01)
zer dan guda 1 (0,01)
zer dan hori 1 (0,01)
zer dan jakin 1 (0,01)
zer dan konturatu 1 (0,01)
zer dan krema 1 (0,01)
zer dan natura 1 (0,01)
zer dan ondo 1 (0,01)
zer dan parranda 1 (0,01)
zer dan txar 1 (0,01)
zer dan zehaztu 1 (0,01)
zer eduki abade 1 (0,01)
zer eduki afaldu 1 (0,01)
zer eduki ba 1 (0,01)
zer eduki barru 1 (0,01)
zer eduki barruan 1 (0,01)
zer eduki entzun 1 (0,01)
zer eduki erakutsi 1 (0,01)
zer eduki gogo 1 (0,01)
zer eduki konde 1 (0,01)
zer egin ahal 1 (0,01)
zer egin arreba 1 (0,01)
zer egin asmo 1 (0,01)
zer egin bera 1 (0,01)
zer egin dan 1 (0,01)
zer egin ego 1 (0,01)
zer egin ere 1 (0,01)
zer egin eutsi 1 (0,01)
zer egin gura 1 (0,01)
zer egin gustatu 1 (0,01)
zer egin handi 1 (0,01)
zer egin hori 1 (0,01)
zer egin jakin 1 (0,01)
zer egin lan 1 (0,01)
zer egin nu 1 (0,01)
zer egin seme 1 (0,01)
zer egin une 1 (0,01)
zer egin zeu 1 (0,01)
zer egin zu 1 (0,01)
zer ego arratsalde 1 (0,01)
zer ego jakin 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egoera erabaki 1 (0,01)
zer egoera utzi 1 (0,01)
zer egon aztertu 1 (0,01)
zer egon gizaki 1 (0,01)
zer egon guren 1 (0,01)
zer egon hitz 1 (0,01)
zer egon hobetu 1 (0,01)
zer egon jakin 1 (0,01)
zer egon mundu 1 (0,01)
zer egon oraindino 1 (0,01)
zer egon postre 1 (0,01)
zer egon telebista 1 (0,01)
zer ekarri asmatu 1 (0,01)
zer ekarri berri 1 (0,01)
zer ekarri jakin 1 (0,01)
zer eman ez 1 (0,01)
zer emon behar 1 (0,01)
zer emon zendu 1 (0,01)
zer eragin eduki 1 (0,01)
zer eragin ukan 1 (0,01)
zer erakutsi nahi 1 (0,01)
zer erantzun ote 1 (0,01)
zer erosi zendu 1 (0,01)
zer erran ahal 1 (0,01)
zer erran berak 1 (0,01)
zer erran ere 1 (0,01)
zer erran ezan 1 (0,01)
zer erran mundu 1 (0,01)
zer erran nahi 1 (0,01)
zer esan afaloste 1 (0,01)
zer esan ahalegindu 1 (0,01)
zer esan bako 1 (0,01)
zer esan diada 1 (0,01)
zer esan egokitu 1 (0,01)
zer esan eman 1 (0,01)
zer esan eusko 1 (0,01)
zer esan eutsi 1 (0,01)
zer esan gai 1 (0,01)
zer esan gaztaina 1 (0,01)
zer esan gelditu 1 (0,01)
zer esan gu 1 (0,01)
zer esan igande 1 (0,01)
zer esan irudi 1 (0,01)
zer esan Istanbul 1 (0,01)
zer esan Jondoni 1 (0,01)
zer esan Juan 1 (0,01)
zer esan lehoi 1 (0,01)
zer esan lerro 1 (0,01)
zer esan omen 1 (0,01)
zer esan oraindik 1 (0,01)
zer esan zain 1 (0,01)
zer eskaini iraun 1 (0,01)
zer eskatu joan 1 (0,01)
zer etorri beti 1 (0,01)
zer etorri gainera 1 (0,01)
zer etorri jakin 1 (0,01)
zer ez bereizi 1 (0,01)
zer ez dan 1 (0,01)
zer ez doi 1 (0,01)
zer ez ego 1 (0,01)
zer ez egoki 1 (0,01)
zer ez ekarri 1 (0,01)
zer ez ezan 1 (0,01)
zer ez gu 1 (0,01)
zer ez zeharo 1 (0,01)
zer ez zehatz 1 (0,01)
zer galdu arrisku 1 (0,01)
zer galdu gutxi 1 (0,01)
zer gehiago behar 1 (0,01)
zer gehiago gura 1 (0,01)
zer gehiago jan 1 (0,01)
zer gehiago ni 1 (0,01)
zer gertatu ahal 1 (0,01)
zer gertatu be 1 (0,01)
zer gertatu behar 1 (0,01)
zer gertatu do 1 (0,01)
zer gorde behar 1 (0,01)
zer gorde egon 1 (0,01)
zer gura do 1 (0,01)
zer gura ta 1 (0,01)
zer gustu bera 1 (0,01)
zer gustu egon 1 (0,01)
zer gustu pasa 1 (0,01)
zer gustu urte 1 (0,01)
zer guzti errespetagarri 1 (0,01)
zer guzti latz 1 (0,01)
zer guzti zenbat 1 (0,01)
zer helburu proposatu 1 (0,01)
zer hori emon 1 (0,01)
zer idatzi be 1 (0,01)
zer ikasi gero 1 (0,01)
zer ikasi handi 1 (0,01)
zer ikasi hil 1 (0,01)
zer ikasi parabola 1 (0,01)
zer ikusi adimen 1 (0,01)
zer ikusi bihar 1 (0,01)
zer ikusi Espainia 1 (0,01)
zer ikusi ez 1 (0,01)
zer ikusi ezan 1 (0,01)
zer ikusi gaur 1 (0,01)
zer ikusi gehiago 1 (0,01)
zer ikusi gu 1 (0,01)
zer ikusi nahitaezko 1 (0,01)
zer ikusi orraztu 1 (0,01)
zer ikusi ote 1 (0,01)
zer ikusi pe 1 (0,01)
zer ikusi zindun 1 (0,01)
zer irakatsi be 1 (0,01)
zer irakatsi behar 1 (0,01)
zer irakatsi ere 1 (0,01)
zer irakatsi literatura 1 (0,01)
zer irakurri ahal 1 (0,01)
zer irakurri erabaki 1 (0,01)
zer irakurri ezan 1 (0,01)
zer irakurri ote 1 (0,01)
zer jakin ba 1 (0,01)
zer jakin bada 1 (0,01)
zer jakin be 1 (0,01)
zer jakin zer 1 (0,01)
zer jan barik 1 (0,01)
zer jan faltatu 1 (0,01)
zer jaso harreman 1 (0,01)
zer jazo do 1 (0,01)
zer jazo jak 1 (0,01)
zer jazo min 1 (0,01)
zer kontatu eduki 1 (0,01)
zer kritikatu ikusi 1 (0,01)
zer kritikatu nahi 1 (0,01)
zer leku bete 1 (0,01)
zer leku eduki 1 (0,01)
zer leku ukan 1 (0,01)
zer liburu erabili 1 (0,01)
zer liburu eraman 1 (0,01)
zer literatura esperientzia 1 (0,01)
zer literatura irakaskuntza 1 (0,01)
zer literatura sistema 1 (0,01)
zer merezitu jo 1 (0,01)
zer modu arteztu 1 (0,01)
zer modu hitz 1 (0,01)
zer modu hobe 1 (0,01)
zer modu lortu 1 (0,01)
zer mota ebaluazio 1 (0,01)
zer mota ikasi 1 (0,01)
zer mota ikasle 1 (0,01)
zer mota irakurketa 1 (0,01)
zer mota lotura 1 (0,01)
zer mota margo 1 (0,01)
zer nolako argizari 1 (0,01)
zer nolako aurpegi 1 (0,01)
zer nolako bertso 1 (0,01)
zer nolako egoera 1 (0,01)
zer nolako eragin 1 (0,01)
zer nolako errealismo 1 (0,01)
zer nolako esperientzia 1 (0,01)
zer nolako estrategia 1 (0,01)
zer nolako hurbilketa 1 (0,01)
zer nolako identitate 1 (0,01)
zer nolako inportantzia 1 (0,01)
zer nolako jokaera 1 (0,01)
zer nolako lan 1 (0,01)
zer nolako lotura 1 (0,01)
zer nolako opor 1 (0,01)
zer nolako pertsona 1 (0,01)
zer nolako plazer 1 (0,01)
zer nolako profil 1 (0,01)
zer nolako trebetasun 1 (0,01)
zer nolako ustekabe 1 (0,01)
zer ote dan 1 (0,01)
zer ote datorren 1 (0,01)
zer ote egon 1 (0,01)
zer ote etorri 1 (0,01)
zer pasa dan 1 (0,01)
zer pasa jak 1 (0,01)
zer pasatu dan 1 (0,01)
zer pentsatu egon 1 (0,01)
zer pentsatu eragin 1 (0,01)
zer pentsatu ere 1 (0,01)
zer pentsatu ezan 1 (0,01)
zer pentsatu ote 1 (0,01)
zer sentitu gai 1 (0,01)
zer txar eduki 1 (0,01)
zer txar ekintza 1 (0,01)
zer txar emon 1 (0,01)
zer txar jazo 1 (0,01)
zer ukan gustuko 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
zer ukan kanpo 1 (0,01)
zer ukan komun 1 (0,01)
zer ukan kritika 1 (0,01)
zer uste don 1 (0,01)
zer uste zendu 1 (0,01)
zer zira bera 1 (0,01)
zer zira harea 1 (0,01)
zer zor esan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia