Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎Funtsezkoa zen hurrengo galdera ere, antza denez, herri xehea euskara galduz omen zihoan-eta, nahiz eta azkenaldi hartan euskal literaturak gorakada handia egin izan. Eta ea zergatik literaturaren loraldiak euskara bizia indartzeko ondore hoberik ez zekarren jakin nahi zuen Bengoetxek. Are gehiago ausartzen zen mahaigaineratzera:
2004
Zer literatur maila lortu duen Martinek. Besteek erantzun bezate.
‎Fenomenuak aztertu beharrean, berriz ere ezer galdetu gabe eman ahal dugu sasi azalpen bat? Zergatik literatura giltzarri. Zer dala bide?
2006
‎Hortaz, zer literatura klasek ematen ahal dio zentzua, egun, gure esperientzia kolektiboari, edo gure esperientzia kolektiboei idatzi nuke. Hori jakiteko ez da erantzun dugun galdera bakarra, baina bai galderetako bat, noski, honako hau:
2009
‎Bistakoak dirudite, baina autore berri gutxik hartzen dituzte kontuan. Lehenik eta behin, nahikoa da argitaletxearen katalogoa aztertzea eta hura osatzen duten bildumak aztertzea; liburutegira joateak eta titulu batzuk irakurtzeak enpresa horrek zer literatura mota saltzen duen hobeto ulertzen lagunduko du. Harrigarria badirudi ere," enpresa" hitza ez da kasualitatea, argitaletxeek errentagarritzat jotzen dituzten liburuak bakarrik argitaratzen baitituzte, beren irizpide literario eta komertzialetara egokitzen direnak.
2011
Zer literatur genero lantzen jarduten duzu gusturen?
‎Even Zoharren planteamendu honek zenbait galdera egitera garamatza: zer literatur sistematan itzultzen da. Noiz?
‎Nola dakizu zer literatura joera gustatzen zaien gazteei?
2012
‎Zer idatziko du maia eta azteken herrian? Zer literatura idatziko duk Martin Andima Telesforo. El rumor bajo sus pies, las nieves eternas, el olor de la sangre?
2013
‎1 Zer literatura testu irakurriko zenuke gustura gelakideen aurrean. Zuk idatzi edo eraldatu duzun bat, zure kideren bati entzun diozun bat, ala idazleren batek idatzitakoa?
‎b) Zer literatura baliabide erabili du egileak poeman.
2016
‎Guri dagokigunez, zer literatura mota erakutsi izan zaigu. Zein izan da goraipatua, hedatua, zein da eskolan aztertua kanpoko instituzioen araberan?
2019
‎Autoritate maskulinoek erabakitzen dute zer den literatura eta zer ez. Zer den literatura ona eta zer literatura txarra. “Emakumeen esperientziaren debaluazio automatikoa” salatu zuen Russek, eta Phyllis Chesler en hitzez baliatuz azaldu:
2021
‎Gaitasunaz aparte, nerabeari irakurketaz gaindiko zer literatur esperientzia eskaintzen zaion berebiziko garrantzia du IE3, HIR1 eta BIR1 en iritziz, dela ikastetxean, dela inguru hurbilean. Lehenengoari dagokionez, helburu diferenteak izango dituzten literatur eskaintza eta lanketa proposatu behar dela defenditzen dute, eta horretarako espazio desberdinak ireki, batzuetan, konpetentzia literarioa beren beregi lantzera bideratutakoak, baina beste zenbaitetan, ostera, plazera helburu izango duten horiek.
‎Bide beretik, zuzendaritzek eta klaustroek zer irakaskuntza paradigma, orokorrean, eta zer literaturaren irakaskuntza ikuspegi, modu zehatzagoan, inplementatu eta sustatu nahi duten galdetu lioketela uste du IE6 k, horren gainean hausnartu, bereiziko dituen eta ikastetxearen izaera pedagogikoa definituko duen markoa elkarrekin eraikitzeko. Hala eta guztiz ere, hausnarketa eta eztabaida teoriko hori pragmatismo dosi handiekin egin behar dela argi uzten du, maiz gertatzen den legez, hartzen diren erabakien eta gerora aurrera eramaten denaren arteko distantzia zabalegia ez izateko.
‎«Martinek, egun hartan, asko aipatu zuen literatura», hala kontatuta dauka Urretabizkaiak: «Ipuinak estilo batean edo bestean kokatzen zituen, idazleak zer literatur mota maite zuen zehazten zuen. Martin pozik zegoen, ipuin asko irakurri genuelako eta batzuk gazteek idatziak zirelako.
‎Hori zen urte haietako giroa euskal letretan. Baina orduan zer literatura egiten zen munduan. Zein liburu plazaratu ziren zehazki 1971n?
‎Autoritate maskulinoek erabakitzen dute zer den literatura eta zer ez. Zer den literatura ona eta zer literatura txarra eta, ondorioz, asko izan dira emakumeen literatura azpiratzeko erabili izan diren kategorizazioak: literatura femeninoa, intimista, autofikzionala... “Emakumeen esperientziaren debaluazio automatikoa” salatu zuen Russek, eta Phyllis Chesler en (Chesler, 2018 in Alberdi, 2019) hitzez baliatuz azaldu:
‎Horrek argitzen du zergatik literaturan aurkitu kopuruak hain desberdinak diren: hirurogei11 eta berrehun12 militante artean, poliziak hilak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia