2002
|
|
Funtsezkoa zen hurrengo galdera ere, antza denez, herri xehea euskara galduz omen zihoan-eta, nahiz eta azkenaldi hartan euskal literaturak gorakada handia egin izan. Eta ea
|
zergatik
literaturaren loraldiak euskara bizia indartzeko ondore hoberik ez zekarren jakin nahi zuen Bengoetxek. Are gehiago ausartzen zen mahaigaineratzera:
|
2004
|
|
|
Zer
literatur maila lortu duen Martinek. Besteek erantzun bezate.
|
|
Fenomenuak aztertu beharrean, berriz ere ezer galdetu gabe eman ahal dugu sasi azalpen bat?
|
Zergatik
literatura giltzarri. Zer dala bide?
|
2006
|
|
Hortaz,
|
zer
literatura klasek ematen ahal dio zentzua, egun, gure esperientzia kolektiboari, edo gure esperientzia kolektiboei idatzi nuke. Hori jakiteko ez da erantzun dugun galdera bakarra, baina bai galderetako bat, noski, honako hau:
|
2009
|
|
Bistakoak dirudite, baina autore berri gutxik hartzen dituzte kontuan. Lehenik eta behin, nahikoa da argitaletxearen katalogoa aztertzea eta hura osatzen duten bildumak aztertzea; liburutegira joateak eta titulu batzuk irakurtzeak enpresa horrek
|
zer
literatura mota saltzen duen hobeto ulertzen lagunduko du. Harrigarria badirudi ere," enpresa" hitza ez da kasualitatea, argitaletxeek errentagarritzat jotzen dituzten liburuak bakarrik argitaratzen baitituzte, beren irizpide literario eta komertzialetara egokitzen direnak.
|
2011
|
|
|
Zer
literatur genero lantzen jarduten duzu gusturen?
|
|
Even Zoharren planteamendu honek zenbait galdera egitera garamatza:
|
zer
literatur sistematan itzultzen da. Noiz?
|
|
Nola dakizu
|
zer
literatura joera gustatzen zaien gazteei?
|
2012
|
|
Zer idatziko du maia eta azteken herrian?
|
Zer
literatura idatziko duk Martin Andima Telesforo. El rumor bajo sus pies, las nieves eternas, el olor de la sangre?
|
2013
|
|
1
|
Zer
literatura testu irakurriko zenuke gustura gelakideen aurrean. Zuk idatzi edo eraldatu duzun bat, zure kideren bati entzun diozun bat, ala idazleren batek idatzitakoa?
|
|
b)
|
Zer
literatura baliabide erabili du egileak poeman.
|
2016
|
|
Guri dagokigunez,
|
zer
literatura mota erakutsi izan zaigu. Zein izan da goraipatua, hedatua, zein da eskolan aztertua kanpoko instituzioen araberan?
|
2019
|
|
Autoritate maskulinoek erabakitzen dute zer den literatura eta zer ez. Zer den literatura ona eta
|
zer
literatura txarra. “Emakumeen esperientziaren debaluazio automatikoa” salatu zuen Russek, eta Phyllis Chesler en hitzez baliatuz azaldu:
|
2021
|
|
Gaitasunaz aparte, nerabeari irakurketaz gaindiko
|
zer
literatur esperientzia eskaintzen zaion berebiziko garrantzia du IE3, HIR1 eta BIR1 en iritziz, dela ikastetxean, dela inguru hurbilean. Lehenengoari dagokionez, helburu diferenteak izango dituzten literatur eskaintza eta lanketa proposatu behar dela defenditzen dute, eta horretarako espazio desberdinak ireki, batzuetan, konpetentzia literarioa beren beregi lantzera bideratutakoak, baina beste zenbaitetan, ostera, plazera helburu izango duten horiek.
|
|
Bide beretik, zuzendaritzek eta klaustroek zer irakaskuntza paradigma, orokorrean, eta
|
zer
literaturaren irakaskuntza ikuspegi, modu zehatzagoan, inplementatu eta sustatu nahi duten galdetu lioketela uste du IE6 k, horren gainean hausnartu, bereiziko dituen eta ikastetxearen izaera pedagogikoa definituko duen markoa elkarrekin eraikitzeko. Hala eta guztiz ere, hausnarketa eta eztabaida teoriko hori pragmatismo dosi handiekin egin behar dela argi uzten du, maiz gertatzen den legez, hartzen diren erabakien eta gerora aurrera eramaten denaren arteko distantzia zabalegia ez izateko.
|
|
«Martinek, egun hartan, asko aipatu zuen literatura», hala kontatuta dauka Urretabizkaiak: «Ipuinak estilo batean edo bestean kokatzen zituen, idazleak
|
zer
literatur mota maite zuen zehazten zuen. Martin pozik zegoen, ipuin asko irakurri genuelako eta batzuk gazteek idatziak zirelako.
|
|
Hori zen urte haietako giroa euskal letretan. Baina orduan
|
zer
literatura egiten zen munduan. Zein liburu plazaratu ziren zehazki 1971n?
|
|
Autoritate maskulinoek erabakitzen dute zer den literatura eta zer ez. Zer den literatura ona eta
|
zer
literatura txarra eta, ondorioz, asko izan dira emakumeen literatura azpiratzeko erabili izan diren kategorizazioak: literatura femeninoa, intimista, autofikzionala... “Emakumeen esperientziaren debaluazio automatikoa” salatu zuen Russek, eta Phyllis Chesler en (Chesler, 2018 in Alberdi, 2019) hitzez baliatuz azaldu:
|
|
Horrek argitzen du
|
zergatik
literaturan aurkitu kopuruak hain desberdinak diren: hirurogei11 eta berrehun12 militante artean, poliziak hilak.
|