Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.480

2010
‎Oihartzun handia izan zuen horrek. Eusebio Erkiaga, Larreko, Augustin Zubikarai etab. ere bat zetozen horretan. Baina garbizaletasunaren alde ere agertu zen Augustin.
‎Eusebio Erkiaga, Larreko, Augustin Zubikarai etab. ere bat zetozen horretan. Baina garbizaletasunaren alde ere agertu zen Augustin. Idazleen artean bi joera ziren garai hartan:
‎Idazleen artean bi joera ziren garai hartan: , mordoilotxoa bada ere –euskara herrikoia eta ulergarriaren alde egingo duten erraz zaleak, batetik, eta garbizaleak edo sabindar eskolakoak, bestetik.
‎Augustin bigarren joera honetakoa zen. Augustinek herriarentzako idatzi behar zela ulertzen zuen, berak, hain zuzen ere , herria prestatzeko antzerkia lantzen baitzuen. Baina euskaraz idazterakoan, modu jasoan idatzi behar zelako ustekoa zen, euskal literatura, hain zuzen ere, beste herrialdeetako literaturaren mailara igotzeko.
‎Augustinek herriarentzako idatzi behar zela ulertzen zuen, berak, hain zuzen ere, herria prestatzeko antzerkia lantzen baitzuen. Baina euskaraz idazterakoan, modu jasoan idatzi behar zelako ustekoa zen, euskal literatura, hain zuzen ere , beste herrialdeetako literaturaren mailara igotzeko.
‎Lehenago ere adierazi digu autoreak Augustinen pentsaera komunikabideetan erabili beharreko euskarari buruz. Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik.
‎Eguna garaiz atera ahal izateko nekeak ikaragarriak izan ohi ziren. Izan ere , zentsurak gauzak zeharo zaildu zizkien; bestalde, goian aipatutako lagun guztietatik erredakzioan bi lagun besterik ez ziren izaten gehienetan: Augustin Zubikarai eta Eusebio Erkiaga.
‎Lanak gainez eginda, Augustin ez zen Bilbotik irteten. Gerrako kronikak astelehenetan atera ahal izateko, igandeetan ere lan eta lan jarduten zuen. Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta.
‎Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut. Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Mugatua, denborari dagokionez, 1931tik 1937ra artekoa hartzen baitu; eta mugatua, kronika eta artikuluei dagokienez, ez antzerki lanei dagokienez, hauek garai horretan idatzi zituen hiruak baitatoz. Liburuan sartu ez diren kronikak eta artikuluak cd an datoz, ez Augustinenak soilik, baita Ondarroako gainerako idazleenak ere .
‎Salbuespen hori bai, baina bestela, garai honetako haren testuetatik guk ezagutu dugun Augustinen azken testuetara alde handia dago. Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik. Nahita edo jakinaren gainean jokatu ohi zuen horrela, berak garbi ikusten baitzuen Ekinen idaztea, Euzkadin idaztea edota Egunaeuskarazko egunkari bakarrean euskaldun guztientzat idaztea ez zela berdin.
‎Zehatz mehatz azaltzen ditu sarrerako Argitalpen honetazatalean. Augustinen orduko lexikoaren zerrendatxoa ere badakar, horko hitz asko eta asko garai hartan erabiltzen ziren neologismoak baitziren. Horietako batzuek bidea egin dute eta euskaldun guztion lexikoaren ondare bihurtu dira.
‎Kroniketan herriko bizia azaltzen bazan, artikuluetan orduko pentsaera agertzen jaku, pentsaera sozial politikoa, kulturala eta erlijiosoa. Hemen Euskal Herri osoko arazoak agertzen dira, bai eta nazioartekoak ere , gizarteko arazoak izan nahiz politikoak.
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎Julen Urkiza eta Ana Urkiza osaba ilobak. Ez elkarren lehian, ezta elkar harturik ere , elkarren osagarri baizik. Hala gertatzen direla esango nuke.
‎Hala gertatzen direla esango nuke. Izan ere , bata eta bestea Ondarroako herriak bideratutako bi proiekturen barruan sortu dira, nahiz eta Anarenak Elkar argitaletxearen bidez argia ikusi eta Julenenak, Ondarroako Udalaren bidez.
‎Julen Urkizarena. Hau ere –itsas lurrun eta turrunen artean, sortua, euskararen mundura geroago eta beste ingurumari batean etorria bada ere.
‎Hau ere, itsas lurrun eta turrunen artean? sortua, euskararen mundura geroago eta beste ingurumari batean etorria bada ere . Horrela, Augustin Zubikarairen figura ongi osatua izan dela uste dugu.
‎Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere , liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎Biografiaren egileak eta Augustinen testuen prestatzaileak bi liburuetan bildutakotik, nik ere aletxo batzuk bildu nahi nituzke, zuri, irakurle horri, eskaintzeko.
‎Ume umetatik barneratu zitzaizkion zenbait joera, geroko bizitzan beraren izaeraren ezaugarri izango zirenak. Gurasoen eragina, batez ere aitarena, azpimarratzen dela esango nuke. Arotza zuen aita, Salbador Zubikarai.
‎Kontalari fina zen, ohiturak gordetzekoa eta irakurle porrokatua. Augustinen etxean ez zen sekula egunkaririk falta, ez eta gertuko albisterik ere : aitak beti zeukan zer kontatua, zela egunkari edo aldizkarietan irakurritakoa, zela aroztegian gertatutako bitxikeria edota batzokian entzundako jakingarririk.
‎Etxetik zekarren erlijiotasuna ere . Bi aldetakoak ziren fede bizikoak eta finak.
‎Bi aldetakoak ziren fede bizikoak eta finak. Augustinen amaren aldetiko osabak abadeak ziren eta aita ere oso eliztarra zenez, ume umetatik ikasi zuen Augustinek elizakoak zirela eguneko lehen betekizunak.
‎Bi erakunde horiekin kontrastean bezala, hau dio ondoren: Hala ere , eta oraindik 1918an, eskoletan, ume euskaldunen mihiak mututzeko eraztun salatariak erabiltzen ziren.Urte horretan, 1918an, Kirikiñok Abarrak liburua idatzi zuen, herriak egunero erabili ohi zuen euskaran idatzia. Geroago Augustinen gogo gogoko liburua izango da.
‎Hau dio Anak: Etxera heltzen ziren liburu guztiak irakurtzen zituen eta baita Seminariotik bere lagun banaezina zen Jose Mª Arizmendiarrietak bana banaka bidaliko zizkionak ere . Euskal idazleen artean, Azkue, Manterola, Orixe, Mujika, Kirikiño, Lardizabal, Zubimendi eta Txomin Agirre izan ziren bere lehen irakurketak, eta erdarazkoen artean, Cervantes, Gabriel y Galán, Villoslada, Lacordaire, Campion, Delli, Papini, Ardel, Douillet, Pierre Lhande eta Risco, besteak beste.
‎Bien bitartean, hoztu egin zitzaion apaiz izateko gogoa. Hala ere , gaixoalditik ongi sendatu gabe oraindik, Gasteizko Seminariora joan zen, garai hartako araudi zorrotzak ez baitzion uzten ikasketak etxetik jarraitzen. Eta berriro ere gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar!
‎Hala ere, gaixoalditik ongi sendatu gabe oraindik, Gasteizko Seminariora joan zen, garai hartako araudi zorrotzak ez baitzion uzten ikasketak etxetik jarraitzen. Eta berriro ere gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar! Oraingoan, behin betiko.
‎16 urteko gazte harengan jarri zituzten begiak hura antolatzeko. Augustinek baietz, baina berriro ere gaixoaldiak jota, etxera itzuli behar. Astekari hark 1932an ikusi zuen argia, Ekin izenaz.
‎Laster agertuko dira haren lanak Euzkadi egunkarian eta Ekin astekarian ere . Lehenengo kronikak eta geroago artikuluak.
‎Euzkadin Lauaxetarekin harremanetan jarri zela adierazi dugu. Harreman hauek sendotuz joango dira gerora eta Lauaxetak, herriko kronikak ez eze, herri jakintza, ohiturak, estropada bertsoak etab. biltzea ere eskatu zion. Eta Augustini, bere bizitzako lan arlo handi bat izango dena zabaltzen zaio.
‎Bestalde, Lauaxeta eta herrietako idazleen artean konfiantza handiko euskal eskola modukoa sortu zen. Gainerako idazleek ere , esaterako, garai hartako olerkariek, begi onez ikusten zuten Lauaxeta: Lauaxetak, Kirikiñoren aldean, bi aldaketa nabarmen ekarri zituen:
‎Pixka bat harritu egin nau beste inok gauza honeek aintzat be ez hartzea. Jesus Nazaretarraren esaera famatua,, ez da inor profeta bere herrian?, beteko ete da orain ere
‎Bada, urte horietan denetan ETAren komisario bat izan zen beti Administrazio Kontseiluaren bileretan. Bada, Auzmendi jaunak inoiz ez du presentzia horretaz ezer esan, ez ta protestarik egin ere . Alegia, bere portaerak garbi azalarazten du Administrazio Kontseiluaren bilera haiek antzespen hutsa zirela, onartu egiten baitzu (t) en komisarioaren presentzia eta, horrenbestez, Kontseilua bera ETAren zerbitzuan zegoela?.
‎Guardia zibilen prepotentziak! Honek, batez ere , eta baita fiskalaren balizko portaera kontrakoak. Beste hitzetan:
‎2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi gure auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik.
‎Han ikusitakoa ikusi eta entzundakoa entzun, nola liteke, auzipetuoi begira? keinurik txikiena ere ez egitea gureganako zelanbaiteko errukia eta gizatasuna azalduz. Ez dut eskatzen, jakina, geure askatasunaren alde egitea.
‎Keinutxo bat, itaunen bat, duda izpirik niminoena... nahikoa izango zitzaidan beren gizasentiberatasunaz jabetzeko. Zoritxarrez, ezertxo ere ez! Egia eta zuzentasunaren bila aritzeak ez al du, bada, horrenbeste merezi?
‎Nori? Senide, adiskide eta lagunei lehenik; Euskal Herriko eta kanpoko milaka eta milaka herritarri bigarrenik; BABES TALDEAri hirugarrenik; erakunde, alderdi politiko, sindikatu, euskalgintzako enpresa eta talde askori laugarrenik, eta aipatu ez dudan, baina ahaztu ere ez, hiri eta herri mordotako babes talde guztiei, bereziki Madrilen epaiketa amaitu ostean afari eta giro goxoa eskaini ziguten haiei guztiei.
‎lehendabizi, auzipetuon arteko adiskidantzazko harremanak; bigarrenik, senide, adiskide eta lagunen gertutasuna eta berotasuna; hirugarrenik, bidegabekeriaren aurrean jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli ezin bada, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta gu baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari jarraitzeko asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta gizatiarragoa egiteko ahaleginetan. Kristorenak? jasan dituzten gizon emakumeak ere , eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso, nuen barne indarra (denok barruan daukaguna, hesiez inguraturik, norbaitek askatzen lagundu arte!) eta bakea.
‎Hitz gutxitara laburbildu banu esperientzia honek utzitako arrasto nagusia, hauxe izango litzateke: esker onez beterik utzi nau 7 urteotan bizi izandako guztiak, batez ere Jesus Jaunarenganako esker onez beterik.
‎+ 06:00 aldean Getaria kalean E. EGUNKARIAren egoitzara joan ginen. Eskuburdinekin hemen ere ia 2 orduz: gauzak (ordenagailuak e.a.) hartu eta eraman.
‎Neu lekuko. Harritu egin ziren egoitza hau zenik ere ez nekielako.
‎Me vais a ostiar y como todo Cristo yo también a cantar!?. Isiltzeko esan eta g.z.ek kolperen bat ere jo zioten. Aurretik. Ez dago barkamenik!?
‎Oharra: Ziegako lagunarekin mintzatzea guztiz debekaturik eta sartu irten bakoitzean lelo hau ere behin eta berriz errepikatu ziguten.
‎Kontzientzia garbi garbia dut ETArekin inoiz ez baitut inolako harreman edo bestelako zerikusirik izan eta, bestalde, Jaunaren Espiritua nigan sumatu dut(. Zu nirekin bazaude, nor nire kontra??). Lagunentzat eta neure buruarentzat ere eskatu diot Jaunari bere laguntza, bere Espiritua.
‎–Bai, Xabier. Hi ere ondo?. Eta berak:
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak! Otartekoak eta ekarri zuten guztia gogotik jan nuen, elikagaien bidez ere indarra hartu nahian edo. Ura, berriz, ezer gutxi edan nuen, ez bainuen ziegatik at zegoen komunera joan nahi izaten, ahalik eta gutxien, umiliazio edo bexazio berri bat ez jasatearren, joanez gero, bestelako?
‎Ez dakit zer ordu zen, ilunabar aldea edo uste dut. Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen. Elkarren berri ez izatea nahi zuten g.z.ek. Egun honetan forentsea goizean ikusi nuen, betiko moduan.
‎Zenbat lagun? Ez dakit, 2zpa3 besterik mintzatu ez baziren ere , koadrila handi samarra (8/ 10?) otu zitzaidan. Begiak itxita (buruan estalkiren bat jarrita nengoela uste dut, baina ez nago seguru), pareta baten aurrean zutik, paretara begira?
‎–Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?? Beste une batean ere , betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa: –¡ Déjate/ Déjese de ostias y cuéntanos/ cuéntenos la verdad!
‎Ez nuen lekua galdu, nerbioek ez ninduten jan eta beren jokabideak ez ninduen kikildu. Berriz ere –Jauna, handia zara!, esan beharrean aurkitzen naiz, hau guztia pasa eta gero.
‎galdetzen zizkidan behin eta berriz aurrekoan botatako galderak, eta neuk erantzunak errepikatu eta errepikatuz jardun nintzen ezagutzen nituenak borobildu eta besteentzat erantzunik ez nuela esanez. Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai. Nire ustetan, nekien guztia esan niela sumatu zuten, eta kitto.
‎Berriz ere , gau osoan kolpeak, zaratak, mugimenduak... Kezka?
‎Lo egin, deskantsatu, pentsatu, otoitz egin (Eskerrak berriz ere Jaunari itaunketetan nire ondoan, nirekin zegoela sentitu izanagatik eta bere Espirituak nire mihia mugiarazi zuelako), hotsek iratzarri eta abar egin nuen gau hartan goizeko 05:30ak aldean ziegan nire izena entzun arte.
‎Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura! Bidean:
‎Egundoko barne lasaitasuna eta poza nituen. Hala ere , ziegan burua bueltaka: –Zer egin ote dute Joan Marik eta besteek?
‎Burua makur eta begiak itxita!? Gorantza orain ere . Zer arraio nahi zuten oraingo honetan?
‎Azkenean, forentsearen aurrean: lasaitasuna eta poza hemen ere pertsona batekin mintzatzeko eta bere begiei so egiteko aukera nuelako, era guztiz normalean. Zein egun zen galdetzean, berak niri?, igandea (23a) zela erantzun nion.
‎Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen zer ordu zen eta asteko zein eguna ere . –Eskerrik asko.
‎A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere . Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
‎A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
‎A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere .
‎Oso tonu oneko elkarrizketa izan zen, begietara so eginez, normaltasunez egoera oso anormalean. Bera ere kristau izanik, gu bion zeregina pertsonei laguntzea zela bota zidan, bakoitzak bere erara: berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion:
‎2/ Bigarren egoera beranduago etorri zen. Berriz ere gorantza eraman ninduten eta oraingoan 2 polizia (g.z.?), hauek denak paisanoz jantzita ibiltzen baitziren egoitza hartan, zain nituen inkomunikazioa 2 egun gehiago luzatzeko papera sina nezan.
‎Forentsearengana ere eraman ninduten (eguerdi partean seguruenik) eta astelehenean. Entzutegi Nazionalera, eramango nindutela esan zidan.
‎Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea: gu ezerezten gintuzten gizaki gisa eta gure giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari): Zure seme alabei edo maite dituzun senide edo adiskideei kontatuko al zenieke zure lana infernu horretan zein den?
‎norbaiti nire galdera egiteko erabakia hartu nuen, tinko, baina ez nuen gauzatzerik izan. Jainkoa ere (. Jainkoa, Aberria, Erregea, g.z.en goi leloa) tartean sartu nahi nuen sinestunak baldin baziren egindako tratu ezgizatiarra beren fedeak sala eta gaitzets ziezaien.)
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere –neure ondoan nituelako.
‎Arrazoia: epaile honetaz ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta gure oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean!
‎Eta ondoren itaun bat egin ote nezakeen esan nion epaileari, nire deklarazioak egiteko eskubideari uko egiteko arrazoia azaldu nahi nuen eta. Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela. Eta horrela adierazi nion, gutxi gora bera:. Nire abokatua aurrean ez dudala ez dut deklaraziorik egin nahi, zurekin ez baitut inolako konfiantzarik:
‎Goizeko 06:00ak aldean zeharo bakarrik eta patxada handiz geratu nintzen kalabozoan eta otoitzean hasi nintzen: 1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen.
‎bidegabekeriazko egoera hura ezin nuen isilik pasatzen utzi! Beste inork ez zuen gu pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez eta egun bakar bat ere ! Legeak babestutako jokabide bidegabe perbertso hura, gizakiak suntsitu eta umiliatu besterik egin nahi ez dituen jokabide hura, giza eskubide oinarrikoak urratzen dituen jokabidea (sistema polizial juridikoa) salatu eta gaitzetsi beharra sentitu dut kontzientzia eragozle bihurtuz.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere –, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Gosari beroa ekarri didate eta gustura hartu dut kroissana eta guzti. Poliki poliki kalabozo inguru hura jendez betetzen hasi da, euskaldunak ere tartean (euskarazko oihuak, hitzak e.a. entzun zitezkeen-eta). Bat batean Pablo sartu dute nire ziegara, Epaitegira bere burua defenditzera etorria.
‎Idazteko eskatu dit, eta nik baietz erantzun. Zein eginkizun ederra egin dezakedana holako pertsonekin, batez ere kartzelan dauden horiekin! Berriro ere frogatu ahal izan dut pertsonekin tratatzeko, sortu?
‎Zein eginkizun ederra egin dezakedana holako pertsonekin, batez ere kartzelan dauden horiekin! Berriro ere frogatu ahal izan dut pertsonekin tratatzeko, sortu, naizela, jota dauden horiei laguntzeko, heldua?
‎Jatorra, umoretsua eta oso azkarra. Hau ere bere burua defenditzera etorri da, drogatik irteteko terapia taldean ari delarik. Agian aurten kalera dezakete.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere . Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere . Inkomunikaturik egondako 5 egunetan tratu txarrak eta torturak salatu genituen zenbait lagunok*.
‎eta. Asociación de Víctimas del Terrorismo? elkarteek ere . Inoiz ez da gure kontrako salaketa partikularrik izan.
‎EGUNKARIAren kontrako 2 operatiboa, hau ere guardia zibilek egindakoa? 2003 urteko urrian gertatu zen:
‎Auzi honetan ere ez dago salaketa partikularrik gure kontra, bai ordea Herri salaketa deritzana(. Dignidad y Justicia, elkartearena) eta fiskalarena, honek bat egin baitu DyJ delakoak eskatutakoarekin, baina epaiketa Audiencia Nacionalean egin beharrean Tolosako epaitegian?, epaitegi naturalean??
‎zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino? Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
‎Nola bizi bestela pozik, gorrotorik gabe, mendeku goseak harrapatzeke, beste askori (Euskal Herrian eta kanpoan) egindako bidegabekeriei begira eta lagundu guran, mundu zuzenagoa eta gizatiarragoarekin amesten eta bere alde lan egiten? Besterik ere bada: kontzientzia lasai eta trankilaz lo egitea eta bizi izatea.
‎Martin UGALDE, Joxemi ZUMALABE, Joseba JAKA, Luis GOIA eta abarrekin? bide beretsuetatik ibiltzeko prest nengoke gaur egun ere , poz pozik eta ilusio ikaragarriaz.
‎Besterik ez. Baina niri, eta badakit beste batzuei ere –txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan.
‎Ez nuen/ genuen egin bere beharra ari zelako betetzen eta euskal herritarrekin horrenbeste bidegabekeriaren testigu izan den Audiencia Nacional ean aurkitzen ginelako, baina zuzen jokatzen saiatzen den pertsona txalotzea ez dut uste bekatua denik. Inola ere ez.
‎Aukera ona dauka bere bizitza aldatu eta beste norabidean jartzeko: senideen babesa eta bere neska lagunarena ere baitauzka. Jainkoak bedeinka ditzala bi lagun hauek!
‎Arratsalde erdian bukatu da Epaitegikoa eta Egunkariko 9 lagun (eta ospitalean dagoen 10.a, Pello Z.). Joan Mari, Martxelo, Luis, Fermin, Iñaki, Inma, Xabier O., Xabier A. eta neu Soto del Realgo espetxe prebentibora ekarri gaituzte. Zerurako atea zabaldu zaigu, oraindik purgatorioan(?) bagaude ere . Elkarri besarkadak, maitasun hitzak e.a. Ilunabarrean 3 (Inma, Luis eta Martxelo) libre atera dira, fidantza ordaindu ondoren.
‎Hemeretzigarren mendean, J. D. J. Sallaberriren 1870 urteko Chants populaires du Pays Basqueliburuan ikusten dugu, lehen aldiz. Hogeigarren mendeko Iparraldeko kantutegirik garrantzitsuenetan ere badator; euskal aldizkarietan ere aldaera bat baino gehiago ikus ditzakegu. Aztergai dugun kantua jatorriz Zuberoakoa izan arren, Lapurdira ere zabaldu zen, itxurak direnez.
‎Hemeretzigarren mendean, J. D. J. Sallaberriren 1870 urteko Chants populaires du Pays Basqueliburuan ikusten dugu, lehen aldiz. Hogeigarren mendeko Iparraldeko kantutegirik garrantzitsuenetan ere badator; euskal aldizkarietan ere aldaera bat baino gehiago ikus ditzakegu. Aztergai dugun kantua jatorriz Zuberoakoa izan arren, Lapurdira ere zabaldu zen, itxurak direnez.
‎Hogeigarren mendeko Iparraldeko kantutegirik garrantzitsuenetan ere badator; euskal aldizkarietan ere aldaera bat baino gehiago ikus ditzakegu. Aztergai dugun kantua jatorriz Zuberoakoa izan arren, Lapurdira ere zabaldu zen, itxurak direnez. Kantua, sortu zen txokotik bide luze xamarra eginez, Iparraldeko mutur batetik bestera zabaldu zen.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere . Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa. Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan.
‎bera izango zen. Sebastien Eppherre Altzaiko artzainaren arauera ere Barkoxeko bardo handiaren sorkaria izango zen4 Bil litezkeen frogen artean, besteak beste direla, Sebastien Eppherre eta Constantinen kantu ereduetan,
‎Kantu, kanta, khantore, Baiona 1967, 67 or. liburuan Harischelharren. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun? lanean (Euskera, XIV XV,, batez ere 684 orrialdeetan) bezala kantu osatu bat ematen da, hau da, kantu desberdinen ahapaldiz osatutako kantu, facticio, edo, osatuago?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ere 3.480 (22,91)
Lehen forma
ere 3.478 (22,90)
ERE 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ere ez 107 (0,70)
ere bai 54 (0,36)
ere egin 41 (0,27)
ere bada 28 (0,18)
ere egon 28 (0,18)
ere ukan 24 (0,16)
ere agertu 23 (0,15)
ere bera 20 (0,13)
ere esan 15 (0,10)
ere eman 14 (0,09)
ere hala 14 (0,09)
ere hura 14 (0,09)
ere ezin 13 (0,09)
ere aipatu 12 (0,08)
ere eskaini 11 (0,07)
ere ikusi 11 (0,07)
ere jaso 10 (0,07)
ere argitaratu 9 (0,06)
ere asko 9 (0,06)
ere gauza 9 (0,06)
ere berdin 8 (0,05)
ere hartu 8 (0,05)
ere idatzi 8 (0,05)
ere joan 8 (0,05)
ere oso 8 (0,05)
ere atera 7 (0,05)
ere entzun 7 (0,05)
ere ezagutu 7 (0,05)
ere gogoratu 7 (0,05)
ere hori 7 (0,05)
ere horrelako 7 (0,05)
ere jakin 7 (0,05)
ere kontu 7 (0,05)
ere sarri 7 (0,05)
ere zabaldu 7 (0,05)
ere aurkitu 6 (0,04)
ere beste 6 (0,04)
ere deitu 6 (0,04)
ere erraz 6 (0,04)
ere gu 6 (0,04)
ere han 6 (0,04)
ere hazi 6 (0,04)
ere murriztu 6 (0,04)
ere ondo 6 (0,04)
ere ugari 6 (0,04)
ere utzi 6 (0,04)
ere ageri 5 (0,03)
ere bat 5 (0,03)
ere berak 5 (0,03)
ere eduki 5 (0,03)
ere ekarri 5 (0,03)
ere erabili 5 (0,03)
ere eraman 5 (0,03)
ere eskatu 5 (0,03)
ere etorri 5 (0,03)
ere euskara 5 (0,03)
ere gehiago 5 (0,03)
ere hil 5 (0,03)
ere hitz 5 (0,03)
ere horrela 5 (0,03)
ere ibili 5 (0,03)
ere lan 5 (0,03)
ere lortu 5 (0,03)
ere ni 5 (0,03)
ere sartu 5 (0,03)
ere sortu 5 (0,03)
ere San 4 (0,03)
ere abestu 4 (0,03)
ere antzerako 4 (0,03)
ere bi 4 (0,03)
ere bost 4 (0,03)
ere distira 4 (0,03)
ere ekoitzi 4 (0,03)
ere erabaki 4 (0,03)
ere eragin 4 (0,03)
ere gazte 4 (0,03)
ere gehitu 4 (0,03)
ere hizkuntza 4 (0,03)
ere hor 4 (0,03)
ere irakurri 4 (0,03)
ere jardun 4 (0,03)
ere jaun 4 (0,03)
ere onargarri 4 (0,03)
ere zu 4 (0,03)
ere Ávila 4 (0,03)
ere Elkar 3 (0,02)
ere ahaztu 3 (0,02)
ere aitortu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
ere ez ukan 6 (0,04)
ere gauza bera 6 (0,04)
ere ez eduki 4 (0,03)
ere ez egon 4 (0,03)
ere ez jakin 4 (0,03)
ere kontu hartu 4 (0,03)
ere onargarri egin 4 (0,03)
ere Ávila San 4 (0,03)
ere bada berton 3 (0,02)
ere bost minutu 3 (0,02)
ere distira berezi 3 (0,02)
ere egon behar 3 (0,02)
ere Elkar marka 3 (0,02)
ere esan ezan 3 (0,02)
ere hazi egin 3 (0,02)
ere hitz egin 3 (0,02)
ere murriztu ari 3 (0,02)
ere murriztu egin 3 (0,02)
ere San Jose 3 (0,02)
ere bai ni 2 (0,01)
ere bat egin 2 (0,01)
ere bat etorri 2 (0,01)
ere bera hurbildu 2 (0,01)
ere egin behar 2 (0,01)
ere hala egin 2 (0,01)
ere hala gertatu 2 (0,01)
ere horrelako zerbait 2 (0,01)
ere hura maite 2 (0,01)
ere ukan bera 2 (0,01)
ere utzi ez 2 (0,01)
ere ageri aitormen 1 (0,01)
ere agertu asmo 1 (0,01)
ere agertu dan 1 (0,01)
ere ahaztu espirituzko 1 (0,01)
ere aipatu behar 1 (0,01)
ere aipatu egin 1 (0,01)
ere aitortu naia 1 (0,01)
ere antzerako audientzia 1 (0,01)
ere antzerako heriotza 1 (0,01)
ere argitaratu ahal 1 (0,01)
ere argitaratu asmo 1 (0,01)
ere asko egon 1 (0,01)
ere asko erabili 1 (0,01)
ere asko hobeki 1 (0,01)
ere asko hondatu 1 (0,01)
ere asko itxi 1 (0,01)
ere asko murriztu 1 (0,01)
ere asko sufritu 1 (0,01)
ere atera ohi 1 (0,01)
ere bada aukeratu 1 (0,01)
ere bada bera 1 (0,01)
ere bada beste 1 (0,01)
ere bada erran 1 (0,01)
ere bada eukaristia 1 (0,01)
ere bada frankista 1 (0,01)
ere bada gogo 1 (0,01)
ere bada herri 1 (0,01)
ere bada hizkuntza 1 (0,01)
ere bada mahai 1 (0,01)
ere bada markinar 1 (0,01)
ere bada posible 1 (0,01)
ere bai aritu 1 (0,01)
ere bai bat 1 (0,01)
ere bai hura 1 (0,01)
ere bai justizia 1 (0,01)
ere bai parrasta 1 (0,01)
ere bai sarritan 1 (0,01)
ere bat behintzat 1 (0,01)
ere bera apaiz 1 (0,01)
ere bera bide 1 (0,01)
ere bera buru 1 (0,01)
ere bera eihera 1 (0,01)
ere bera elizbarruti 1 (0,01)
ere bera grina 1 (0,01)
ere bera hizkuntza 1 (0,01)
ere bera hori 1 (0,01)
ere bera ikasle 1 (0,01)
ere bera izen 1 (0,01)
ere bera konpromiso 1 (0,01)
ere bera lankide 1 (0,01)
ere bera ordu 1 (0,01)
ere bera parabola 1 (0,01)
ere bera parte 1 (0,01)
ere bera sufrimendu 1 (0,01)
ere bera utzi 1 (0,01)
ere berak ahal 1 (0,01)
ere berak behar 1 (0,01)
ere berak bizitza 1 (0,01)
ere berak espiritu 1 (0,01)
ere berak izaera 1 (0,01)
ere berdin berdin 1 (0,01)
ere berdin esan 1 (0,01)
ere berdin gelditu 1 (0,01)
ere berdin gertatu 1 (0,01)
ere beste hainbeste 1 (0,01)
ere beste hautapen 1 (0,01)
ere beste herri 1 (0,01)
ere beste horrenbeste 1 (0,01)
ere beste testu 1 (0,01)
ere bi ardura 1 (0,01)
ere bi baino 1 (0,01)
ere bi erabaki 1 (0,01)
ere bi multzo 1 (0,01)
ere bost heriotza 1 (0,01)
ere distira zilarrezko 1 (0,01)
ere eduki esan 1 (0,01)
ere eduki liburu 1 (0,01)
ere egin bera 1 (0,01)
ere egin bot 1 (0,01)
ere egin ezan 1 (0,01)
ere egin fidel 1 (0,01)
ere egin ohi 1 (0,01)
ere egin zitu 1 (0,01)
ere egon antikatoliko 1 (0,01)
ere egon bera 1 (0,01)
ere egon berri 1 (0,01)
ere egon biografia 1 (0,01)
ere egon esan 1 (0,01)
ere egon Juan 1 (0,01)
ere egon salgai 1 (0,01)
ere eman asmo 1 (0,01)
ere eman behar 1 (0,01)
ere eman bera 1 (0,01)
ere eman berba 1 (0,01)
ere eman ez 1 (0,01)
ere eman omen 1 (0,01)
ere entzun ahal 1 (0,01)
ere entzun ez 1 (0,01)
ere erabili ahal 1 (0,01)
ere eragin erabaki 1 (0,01)
ere eragin negatibo 1 (0,01)
ere eraman behar 1 (0,01)
ere erraz alfer 1 (0,01)
ere erraz garatu 1 (0,01)
ere erraz konpondu 1 (0,01)
ere erraz ulertu 1 (0,01)
ere esan nahi 1 (0,01)
ere esan neu 1 (0,01)
ere etorri azkenean 1 (0,01)
ere etorri liburu 1 (0,01)
ere euskara aurre 1 (0,01)
ere euskara langile 1 (0,01)
ere euskara testu 1 (0,01)
ere ez asko 1 (0,01)
ere ez beste 1 (0,01)
ere ez egin 1 (0,01)
ere ez eri 1 (0,01)
ere ez esan 1 (0,01)
ere ez eutsi 1 (0,01)
ere ez galdu 1 (0,01)
ere ez Kristo 1 (0,01)
ere ez ote 1 (0,01)
ere ez utzi 1 (0,01)
ere ezagutu den 1 (0,01)
ere ezin agortu 1 (0,01)
ere ezin egin 1 (0,01)
ere ezin hartu 1 (0,01)
ere ezin onartu 1 (0,01)
ere ezin ukan 1 (0,01)
ere ezin ukatu 1 (0,01)
ere ezin ulertu 1 (0,01)
ere gauza argitu 1 (0,01)
ere gauza handi 1 (0,01)
ere gauza txiki 1 (0,01)
ere gazte hain 1 (0,01)
ere gehiago egin 1 (0,01)
ere gehiago poztu 1 (0,01)
ere gehitu joan 1 (0,01)
ere gogoratu ohi 1 (0,01)
ere gu egon 1 (0,01)
ere gu ekarpen 1 (0,01)
ere gu truke 1 (0,01)
ere gu zu 1 (0,01)
ere hala esan 1 (0,01)
ere hala sendatu 1 (0,01)
ere han agertu 1 (0,01)
ere han gelditu 1 (0,01)
ere hazi banatu 1 (0,01)
ere hazi esan 1 (0,01)
ere hazi gehiago 1 (0,01)
ere hil gorde 1 (0,01)
ere hitz bera 1 (0,01)
ere hitz hori 1 (0,01)
ere hizkuntza egon 1 (0,01)
ere hizkuntza erabilera 1 (0,01)
ere hizkuntza ez 1 (0,01)
ere hizkuntza ikasi 1 (0,01)
ere hor ari 1 (0,01)
ere hor babestu 1 (0,01)
ere hor egon 1 (0,01)
ere hor ukan 1 (0,01)
ere hori antzeko 1 (0,01)
ere hori bilatu 1 (0,01)
ere hori egin 1 (0,01)
ere hori egon 1 (0,01)
ere hori erran 1 (0,01)
ere hori eskatu 1 (0,01)
ere hori kontsulta 1 (0,01)
ere horrela gertatu 1 (0,01)
ere horrela hasi 1 (0,01)
ere horrelako e 1 (0,01)
ere horrelako ekimen 1 (0,01)
ere horrelako obra 1 (0,01)
ere hura asmo 1 (0,01)
ere hura beldurtu 1 (0,01)
ere hura beste 1 (0,01)
ere hura bezala 1 (0,01)
ere hura herri 1 (0,01)
ere hura izen 1 (0,01)
ere hura kritika 1 (0,01)
ere hura lagun 1 (0,01)
ere hura premia 1 (0,01)
ere hura salto 1 (0,01)
ere hura zaintzaile 1 (0,01)
ere ibili behar 1 (0,01)
ere ibili ei 1 (0,01)
ere idatzi agindu 1 (0,01)
ere idatzi omen 1 (0,01)
ere ikusi egin 1 (0,01)
ere ikusi ezan 1 (0,01)
ere ikusi oihan 1 (0,01)
ere ikusi utzi 1 (0,01)
ere jakin eskaini 1 (0,01)
ere jakin euskara 1 (0,01)
ere jakin ikasle 1 (0,01)
ere jaun gozamen 1 (0,01)
ere jaun itaunketa 1 (0,01)
ere jaun on 1 (0,01)
ere joan etorri 1 (0,01)
ere joan hasi 1 (0,01)
ere kontu kontuz 1 (0,01)
ere lan egin 1 (0,01)
ere lan ez 1 (0,01)
ere lan gaitz 1 (0,01)
ere lortu ezin 1 (0,01)
ere lortu nahi 1 (0,01)
ere ni buru 1 (0,01)
ere ni fede 1 (0,01)
ere ni neu 1 (0,01)
ere ni ukan 1 (0,01)
ere ni ustez 1 (0,01)
ere ondo erakutsi 1 (0,01)
ere ondo ezagutu 1 (0,01)
ere ondo gogoratu 1 (0,01)
ere ondo islatu 1 (0,01)
ere ondo jorratu 1 (0,01)
ere oso berdintsu 1 (0,01)
ere oso biziki 1 (0,01)
ere oso eliztar 1 (0,01)
ere oso hondatu 1 (0,01)
ere oso interesgarri 1 (0,01)
ere oso kaltetu 1 (0,01)
ere oso logiko 1 (0,01)
ere oso txiki 1 (0,01)
ere San joan 1 (0,01)
ere sarri abestu 1 (0,01)
ere sarri ageri 1 (0,01)
ere sarri aipatu 1 (0,01)
ere sarri erabili 1 (0,01)
ere sarri etorri 1 (0,01)
ere sarri jo 1 (0,01)
ere sarri landu 1 (0,01)
ere sortu ei 1 (0,01)
ere ugari idatzi 1 (0,01)
ere ukan a 1 (0,01)
ere ukan Bizkaia 1 (0,01)
ere ukan editore 1 (0,01)
ere ukan euskaldun 1 (0,01)
ere ukan Euskaltzaindia 1 (0,01)
ere ukan galdera 1 (0,01)
ere ukan hau 1 (0,01)
ere ukan izaera 1 (0,01)
ere ukan nolabaiteko 1 (0,01)
ere ukan teorizatu 1 (0,01)
ere ukan zerikusi 1 (0,01)
ere ukan ñabardura 1 (0,01)
ere utzi behar 1 (0,01)
ere utzi nahi 1 (0,01)
ere zu agertu 1 (0,01)
ere zu ez 1 (0,01)
ere zu nahi 1 (0,01)
ere zu zorakeria 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia