2000
|
|
Nork agintzen du eta non?
|
Zer
nolako arauak ari diraezartzen. Zer nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen?
|
|
Zer nolako arauak ari diraezartzen?
|
Zer
nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen. Nola ari da bideratzen ikus entzunezko sistemaren bilakaera?
|
|
Zeinen eskuetan daude Euskal Herrian irakurtzen denprentsa, entzuten den irratia edo ikusten den telebista?
|
Zer
nolako itxura erakustendute bertako komunikabideek enpresa ikuspegitik aztertuta?
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafar Foru Komunitatea eta Pirinio AtlantikoenDepartamendua; lehenengo eremu administratibo biak Pirinioen hegoaldean; hirugarrena, mendi horien iparraldean.
|
Zer
isla du partiketa administratibo horrek masa hedabideetan. Zer nolako nazio edo lurraldea marrazten dute hedabideek beren orrialdeetan?
|
|
Zer isla du partiketa administratibo horrek masa hedabideetan?
|
Zer
nolako nazio edo lurraldea marrazten dute hedabideek beren orrialdeetan?
|
|
Giza borondateak sortzen eta finkatzen, besteen artean, medioekaparteko zeregina izan ohi dute.
|
Zer
rol jokatzen dute gure inguruko medioek lurraldetasunen sorkuntzan eta finkatze lanetan?
|
|
–Herritarren eta Estatua ren arteko erlazioa:
|
Zer
gertatzen da gutxiengoan dagoen taldearekin??
|
|
|
Zer
da, bada, gutxiengo egoeran dagoen taldea. Erantzuna erraza ez bada ere, printzipioz nolabaiteko akordioa egon daiteke talde batek biziberritzeko duenborondate kolektiboa dela esatean:
|
|
|
Zer
nolako eragina izango du horrek gugan?
|
|
|
Zer
nolako urratsak eman lirateke euskal herritarren autodeterminatzeko eskubidea bermatzeko?
|
|
Guk mahaigaineratzen duguna, atxikimenduaribidea emango dion planteamendua da, hots, eskema bat lortzea non herritarrek etalurralde guztiek sartzeko eta parte hartzeko aukera edukiko duten.
|
Zer
gertatzen da, ordea, lurralde modura, gaur egun daukan ordezkaritza instituzionalarekin, Nafarroak proiektuan parte ez hartzea erabakitzen badu. Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da.
|
|
Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut.
|
Zer
egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
|
|
Edozein subjektuk ezin dezake egin edo ez du egin behar analisibat, eta albora uzten dut analistaren erantzukizun sozialaren erregistroa.
|
Zer
eginbehar du, subjektu batentzat bere, gozamenaren plus a. Bestearen heriotzari barru barrutik lotuta dagoela aurkitzean?
|
|
|
Zer
esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta honek esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
|
|
Berak eginiko lanenbati buruzko iritzia plazaratu?, berak landutako gairen bati buruzko zerbait originalegiten saiatu?...
|
Zer
egin nezakeen, ordea, arlo horietan trebatu gabea izanik. Irtenbideerraza nuen, Fisikako gairen bati buruzko ikergairen bat aukeratu eta lan akademikohutsa egin, Txillardegiren omenez egina zela esan, eta kito.
|
|
arreta handizirakurri eta aztertzen genituen, ikasmaterialik egokiena zirelako ziurtasun osoz.
|
Zer
ezote genuen ikasi eta zenbat zalantza ez ote zizkigun argitu, zalantza berriak sortuzizkigun aldi berean. Euskararen batasuna orduantxe bideratu zen, dudarik gabe, etahura ahalbidetu zuten batzuk joanak eta behin eta berriro goraipatuak izan diren arren, badira hain goraipatuak eta omenduak izan ez diren beste zenbaitzuk, joanak direnakbatzuk eta bizirik dirautenak bestetzuk, garai hartako gazteen irakasle ez arautuak izanzirenak.
|
|
Eta horrekbetidanik erakarri nau.
|
Zer
du barnean gizon honek, beti ere botere pixka bat izandutenek eztabaidatua eta baztertua izateko. Alderdi eta erakunde politikoetatik hasi etaEuskaltzaindira iritsiz, sekula ez du guztien adostasuna lortu; edo, hobeto esanda, betieztabaida iturri izan da.
|
|
Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi gure gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea.
|
Zer
kontsentsu mota inposatu nahizaigun ikustea besterik ez dago. Izan ere, espainiar estatuaren gidaritzapean, euskaldunen integrazioa da goitik behera inposatu nahi izan zaigun kontsentsua, Espainian, eroso?
|
|
Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz.
|
Zer
esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei. Eta horrekekarri du bazterketa ofiziala; baina, aldi berean, horrek sortu du askorengan berelanagatiko eta ibilbide osoagatiko estimua.
|
|
|
Zer
esanik ez, horrez gain, Txillardegiren beste hainbat euskarazko lan azter ditzakegu, ekimen positibo eta esnatzaileak, guztien begien bistan daudenak. Nork ezdaki arlo askotan bide urratzaile izan dela, hala nola nobelagintzan, gramatika gaietan, fonetikan, euskararen ahoskeraren problematikan, intonazioaren garrantziaren azterketan, linguistika eta matematikaren arteko erlazioan, soziolinguistikan (zenbat informazio ez ote digun eman, herri gutxiengotuen arazo linguistikoez, diglosiaz etaabarrez)...
|
|
Andrak egin zion: «?
|
Zer
pasetan da ba, ardiei adituteko?. Eta orduan, rrra?, ondotik katu bat, ez zuen gehiago gizonik ikusi.. Eta hori askotan?
|
|
gertatzen zaiola: ?
|
Zer
esangodugu Euskal Herrian Euskaraz erakundeaz, edo Abokatu Euskaldunen Elkarteaz, edota Kilometroak jendetsuez (jadanik 23 urtetan ospatuak), edo Arrasateko A.E.D.harrigarriaz, edo beste anitzez. Kanpotarrak harritu egiten dira gure Herri Mugimenduaren indarra ezagutzean (eta bertakook ere, egia aitortzekotan, ez gutxiago!). Mirari dirudi.
|
|
|
Zer
nolako kultura dago antolatuta Euskal Herrian, gaiari nola heldu, ez zenerraza izan.
|
|
Bihotzeko taupadak ere horrenarabera joak izaten dira betiko.
|
Zer
esanik ez, burumuineko egitura.
|
|
zeritzana, eta ni ados antolatzearekin, ekonomia munduaren barnean bizigarelako. ?
|
Zer
deitzen dugu euskal kultura, taldekoekin engaiatu nintzen ni, hala ere.Elkarrizketa ongi zihoan.
|
|
|
Zer
izan da existentzialismoa. Filosofia jakin bat baino gehiago, galdeketafilosofikoari ekiteko modu arrunt bat, erdigunean gizakiaren existentzia begiestenduena beti, gogoeta ororen oinarrizko datu konkretu artekogabea, inmediatoa, bezala.Abiapuntua gizon emakume konkretua da.
|
|
Kontuada gaizki aukeratu zuela, eta aukera beti gaizki egiteko arrazoiak pila bat direla. Freud-ekin, nahiz Freud-en beharrik gabe, edozeinek ikus dezakeenez(, ezin gizonakonpreni hormonak aintzakotzat hartu gabe?)?.
|
Zer
egin, orduan. Hautua egin gabebizi, Mikel moderno progreak egiten duen legez?
|
|
|
Zer
dira gizakiak? (Existentzialistak egiten duen galdera ez da, zer da gizakiA??).
|
|
Baina hona hemen horren guztiaren muga: ?
|
Zer
leku emanantiabertzale diren euskaldunei?? 8 Edo euskara ez dakiten abertzaleei. Ezin erantzun.Impassean gaude, Buesari egurra ematea gauza erraza zen neurrian, zer gertatzen daBuesaren antzeko politika daraman Oliveri euskaldun petoarekin?
|
|
Zerbait gomendatu dit.
|
Zer
egingo duzu gaur. Pentsatzen dutarratsaldean lagunekin aterako naizela:
|
|
Beste zenbaitetan berriz,, gutxienekin? dagoenak esaten du,?
|
Zer
esan dezaket, inork ez dit kasurik egiten eta...!. Nolanahi ere den, arazoa beste nonbait dago, gazteeibegira geure gaitasun bultzagilean, alegia.
|
|
|
Zer
pentsatzen zuten honetaz eliz agintariek?
|
|
I, 346).
|
Zer
zen hori?
|
|
|
Zer
esanik ez informazioan diren langileez. Euskaldunak daudeneko zerbitzuak edosailak identifikatu.
|
|
(halako galderak daudenean), zeini arrazoitu nahi diogu?
|
Zer
arrazoitu, zer esplikatzeko, zer irabazteko. Hasteko, zeini daukat arrazoitu beharrik eta zer justifikatu behar dizkiot nik inori ene gurariak, desirak, ene askatasun egarria?
|
|
|
Zer
dela eta aipatzen digu hemen hizkuntzaren izaera objektiboa. Euskal esentzialismoaren kritikoek aspaldi egindako salaketa dugu hori.
|
|
zer da, izan ere, hizkuntza bera baino gauza objektiboagorik, geure bizieran objektibitate ororenbitartekotza baldin badugu?
|
Zer
litzateke objektibitatea giza bizian hizkuntzarik gabe. Edota garai bateko eztabaida alfer hartara itzuli behar ote dugu gero, berriro ere, tamalez. Alegia, hizkuntzaren izaera gainegituraren mailako kontua dela, ez besterik, edozein ideologia eta kulturaren eredura.
|
|
|
Zer
gertatu zaigu, ordea, erdararen zurrunbiloak bere uhinpean estalitako lurraldezabaletan. Herrikidetasunaren moldaeran sorkaririk hegemonikoena mintzaira delaerakusteko, honako egiaztapen honetara joko digu euskaltzaleak:
|
|
|
Zer
ote da moneta?
|
|
Zeri dagokio? Berdinak al dira moneta metalikoa eta paperezkoa?
|
Zer
ote da banku moneta?
|
|
Kojeve k une historiko baten adibide, Rubikon ibaiaren inguruko Zesar gaztearentxangoa jartzen du.
|
Zer
dugu orainaldi hutsean. Gizon bat gauez txango, ibai ttikibaten ertzetik:
|
|
–
|
Zer
duk hik hemen? –bota zidan atea ireki bezain laster.
|
|
–
|
Zer
dabil, ba, hemen? –gure aitak harrituta.
|
|
–
|
Zer
du ba?
|
|
Ta?
|
Zer
moduz ezkonbizitza. Ez zinen, ba, horren azkar damutuko?
|
|
–
|
Zer
zaindu eta zer zaindu ondoko. Hemen ez daukazue medikurik eta!
|
|
–
|
Zer
, ba?
|
|
Hitzaren polisemia sorgina!
|
Zer
esan nahi ote zidan. Azare hutsa izan zela ala ezinbestekoa. Eta azken kasuan, Jainkoaren kutizia ala berekideen guraria...?
|
|
Albistearen egituraketan aldaketatxoak egin daitezke faktore hauek eraginda.
|
Zer
eta noiz galdegileei esker, notiziaren iraupena, idazkuntza eta albistegian izango duen garrantzia edo kokapena era batekoa edo bestekoa izango da.
|
|
*
|
Zer
bilatzen du entzuleak irratian?
|
|
Alde horretatik hizkuntz/ kultur batasunak Estatuaren politika errazten du.
|
Zer
gertatzen da batasun hori ez dagoenean. Bada, helburu bihurtzen dela, horretarako uniformea den hezkuntza nazionala ezartzen delarik, uniformizatzeak integrazioa errazten baitio Estatuari:
|
|
|
Zer
esanik ez, talde nortasunak (nortasun etnikoaren zentzuan) ez du zertan (ez behintzat nahitaez) nazio ideiarekin lotuta egon, nazioa Estatu moduan antolatuta dagoen edo antolatu nahi duen populazio taldea izan daitekeen aldetik. Baina badakigu kultur ezberdintasunak identitate/ nortasun ezberdintasuna ziurtatzen duen bezala, kultur uniformizazioak populazioaren homogeneizatzea sorrarazten duela.
|
|
nazio zer den esateko momentuan eta, ondorioz, nazionalismoa definitzerakoan, nazioaren teorien artean dagoen ezadostasunaren aurrean.
|
Zer
esanik ez, mundua ulertzeko era guztiz ezberdinak, ideologia kontrajarriak, gurutzatzen dira bidean; eta analisien abiapuntuak eta premisak baldintzaturik aurkituko ditugu, zeren, guztiz logikoa denez, egoera honek baldintzatutako analisiak aurrez aurre jartzen baititu.
|
|
bihurtuz95, Guizot en hitzak erabiliz.
|
Zer
esanik ez, irakaslea Estatuaren begirada zorrotzaren pean eduki behar zen eta, ondorioz, ezarriko zen Estatuaren ikuskaritza mekanismo honen ardatz nagusienetariko bat suertatuko zen: –subreptice?
|
|
Estatu Nazio espainiarraren nortasun elementua dela esango genuke, eta espainiarrak (omen) diren horien talde identitatearen errepresentazio bilakatzen dela.
|
Zer
esanik ez, aurrez aurre dugun apustua Estatu espainiarraren mugen legitimitatea indartzearena da; Frantziaren kasuan gertatzen zen bezala, hemen Espainia bat eta zatiezinaren irudi, naturala, gorpuztu nahi zela esatera iritsiko ginateke.
|
|
Estatuko irakaskuntza sistema sortzeko nahiari egin zitzaion kritika.
|
Zer
esanik ez, horrek irakaskuntza Elizaren eskuetan uztea ekarri zuen, baina, hala eta guztiz, liberalek hasitako hezkuntza sistema nazionala sortzeko prozesuaren sugarra, ez zen itzali, nahiz etenak izan eta abiadura aldakorrekoa izan.
|
|
Oinarrizko maila hau herritar guztiek nahitanahiez egin behar izango zutela kontuan izanik, gaztelaniaren posizioa guztiz nagusia zela esatea begien bistakoa da.
|
Zer
esanik ez, gaztelaniaren garrantzia, modernizazio prozesuaren barruan eta Estatu Nazio espainiarraren eraikitzearen testuinguruan irakurri behar da; Gellner en271 ereduari jarraituz, eta eredu hori Estatu espainiarrari egokituz, liberalek duten gizarte modernoa eraikitzeko nahiak gizarte hori alfabetatzea hizkuntza batean eta eskolaren bidez kultura homogeneoa bultzatzea eskatzen dituela esango g... gaztelania.
|
|
|
Zer
esanik ez, hizkuntza homogeneizazioaz hitz egiten dugunean, hizkuntzaren erabilpen osoaz ari gara, ahozko erabilpenera mugatu gabe. Aipaturiko alfabetatzeak begien bistako helburua zuen, eta horrela zehazten zen legean:
|
2001
|
|
Honen aurka joango litzateke noizean behinekodedikazioa,, a salto de mata" aritzea...
|
Zer
eskatu eta ekarriko luke seriotasunhonek?
|
|
Izan ere, jarraian ikusiko dugun bezala, ikasgelarako testucorpusa zehazteak baditu inplikazio metodologikoak.
|
Zer
esan nahi du horrek. Bada, nolabait, programazioak eratzeko testu tipologia batzuetan edo besteetanoinarritzeak helburu jakinak erdiesteko ahalbide batzuk eskainiko dizkigula, baina, halaber, baita zenbait muga ere.
|
|
|
Zer
da, orduan, ikaslearen hizkuntz egoera aztertzea. Azken aldion barra barraerabiltzen dugun berbarekin dauka zerikusia:
|
|
–
|
Zer
lortu da?
|
|
–
|
Zer
geratu da?
|
|
2)
|
Zer
testu mota den: elkarrizketa informal baten, debate formal baten edoeleberri baten aurrean ikasleak gabezia desberdinak eduki ditzake.
|
|
2)
|
Zer
, zenbateraino eta zergatik gertatzen den erabakita, eginkizun horrierantzuteko teknika egokia zein den erabaki dugu.
|
|
Ikasleak antzeko komunikazio jardun batean kokatubeharko ditugu, egindakoa komentatu, eta baloratu.
|
Zer
lortu dugun, zelan baloratuden eta zer geratu zaigun jakiteko. Eta, jakina, gure lanaren fruitua eta gure estrategiaren baliagarritasuna ere zein den erabakitzeko.
|
|
1 Ariketen helburuak eta prozeduren zergatiak ulertzeko eta horiek ikasleeihelarazteko arazorik izan al duzue.
|
Zer
motatako arazoak?
|
|
3 Zure ustez, zertarako balio izan du esperientzia honek?
|
Zer
lortu duguariketa horiekin?
|
|
–
|
Zer
da ataza. APPtik AOIra.
|
|
–
|
Zer
ekar diezaieke testu horren lanketak ikasleei. Zer lantzeko, zeri erreparatzeko, zer hobetzeko erabiliko dugu?
|
|
Zer ekar diezaieke testu horren lanketak ikasleei?
|
Zer
lantzeko, zeri erreparatzeko, zer hobetzeko erabiliko dugu?
|
|
–Testua naturala da ala ez?
|
Zer
atera dezakete hemendik nire ikasleek. Ikasle guztiek erraz ulertuko dute. Atzeratuxeago dabiltzan hiru horiek erekontuan hartu ditut, jakina.
|
|
1 Talde bi egin genituen, alde batetik erritmo azkarragoa zeramaten bostak etabestetik, apalago zebiltzan beste hirurak. Boskoteari?
|
Zer
ote daT, ariketaegiteko eskatu genion:
|
|
–Lesioen txostena? orriaerabili beharrean, lesioak arbelean zerrendatu edo ikasleei ahoz azal diezazkiokegu;?
|
Zer
ote da?, orrian dauden hitzekin eta galderekin ere gauza bera egindezakegu...
|
|
1
|
Zer
idazki mota da irakurriko duzuena?
|
|
4
|
Zer
kontatuko du gutunean?
|
|
|
Zer
moduz politok?
|
|
autoikaskuntza zerbitzua.
|
Zer
da autoikaskuntza zerbitzua. Ikasleari, berehelburuen arabera, daukan denboraren arabera, bere kabuz lan egiteko aukeraematen diona.
|
|
Erabiliko dituen irizpideak erabakitzeko, azalpenez gain argudioak ere erabilibeharko ditu ikasleak, eta baita aholkulariak ere.
|
Zer
esanik ez, argudioek ikasleakulertzeko modukoak izan dute. Horretarako ustetik frogetarako jauzia eginbeharko da.
|
|
|
Zer
da, ordea, kultura. Zein lege ezartzen ditu?
|
|
a)
|
Zer
luke: ertzaintzak ala ertzainek?
|
|
c) Amaiera ipini posible al da?
|
Zer
da ipini. Non ipintzen da amaiera?
|
|
Etazergatik?
|
Zer
denbora antolaketa adierazten du izan da, izaten da eta izan ohida ren arteko aldeak?
|
|
d) Banandu.
|
Zer
da. Fisikoki aldendu?
|
|
Batetik datorren hitza da.
|
Zer
kontzeptuadierazten du bat ek. Osatzeko dagoena?
|
|
e) Beharra.
|
Zer
da beharra. Zergatik behar, norberak aukeratzen badu?
|
|
2.1
|
Zer
da estrategia eta zer azpitrebetasuna?
|
|
A:
|
Zer
irakurtzen duguegunean zehar?
|
|
Maila orokor eta zabal gutxi batzuek osaturiko banaketatik hasita, mailazehatzago ugari eskainiko dizkigun banaketa sakoneraino, egitaraua antolatzekoera ugari egongo dira.
|
Zer
nolakoak dira, bada, guk nahi ditugun mailak. Egitarauerabilgarria eta praktikoa nahi dugula esan dugu behin eta berriro.
|
|
Carl Rogers-ek (1975) zioen, ikasten, moldatzen eta aldatzen ikasi duena delagizaki hezitua.
|
Zer
da, gure ustez, ikasten ikastea?
|
|
Bai, hemengoa naiz ni, Trintxerpekoa.
|
Zer
, bada? (1)
|
|
behar izaten dugu. Informatzaileak?
|
Zer
, bada?" galdetzen duenean, galderaren egileari azalpena eskatzen ari zaio, hauda: –zer dela eta hasi zara nirekin hizketan??
|
|
|
Zer
ereduri jarraitu zitzaion horrelako barruti sarea antolatzeko. Karolingioari, bisigodoari, agian?
|
|
Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena.
|
Zer
nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada? –estatu, baten atzean gizarte eredu bat agertu zen.
|
|
Oso fededuna eta debotua izan zen eta kristau zintzoei nahizmusulmanek zapaldutako katoliko guztiei erruki handia agertu zien.
|
Zer
gehiago. Bere lanetan ezzuen inoiz etsi.
|
|
|
Zer
ondorio atera daiteke aipatutako ikuspuntu berritik. Hasteko, nobleziarennagusitasuna ukatzen da.
|
|
|
Zer
esanik ez, leihotxo monolitikoak harrizko eraikuntzetan barneraturikegongo ziren. Horrelako egiturek ez dute iraun gaur egun arte, desagertu direlakoedota eraldaketa sakonak jasan dituztelako (garai bakoitzeko orientazio estetiko zeinfuntzionalen ondorioz).
|
|
|
Zer
esanik ez, erromatarrei buruzko ikerketa lanek Erdi Arokoek bainoosasun hobea izan dute. Euskal Herrian erromatar arkeologiaren hastapenak XVIII.mendearen bukaeran egin ziren, testuinguru intelektual zehatz batean.
|
|
–
|
Zer
duk to.
|
|
–
|
Zer
berri?
|